Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Messi şi dezbaterea tuturor dezbaterilor

Cine e cel mai bun fotbalist din istorie? E o întrebare pe care am auzit-o, o auzim şi o vom mai auzi. Niciodată nu vom putea da răspunsul corect.

De fiecare dată cînd Messi marchează un gol cosmic, un adjectiv […]

vineri, 9 martie 2012, 1:23

Cine e cel mai bun fotbalist din istorie? E o întrebare pe care am auzit-o, o auzim şi o vom mai auzi. Niciodată nu vom putea da răspunsul corect.

De fiecare dată cînd Messi marchează un gol cosmic, un adjectiv se sinucide. Atunci cînd Messi reuşeşte o prestaţie precum cea de miercuri seară, sinuciderea devine în masă. Adjectivele sînt brusc puţine, parcă toate au fost folosite, e greu să găseşti ceva inedit pentru a descrie o parabolă, o acţiune, un şut sau o pasă. Şi atunci nu-ţi rămîne altceva de făcut decît să-ţi pui o întrebare. E Messi cel mai bun fotbalist din toate timpurile?

De cîte ori aţi auzit această dezbatere în ultima vreme? De cîte ori v-aţi contrazis cu cineva, cu argumente, pe această temă? De cîte ori aţi spus că da, Messi e cel mai bun din istorie sau, după caz, că nu, nu e cel mai bun. Iar acest „după caz” devine deja chestie de preferinţă personală, plecînd evident şi de la vîrsta fiecăruia. După unii ar fi Maradona. După alţii Pele. Nu puţini cred că e Zidane. Destui îl văd pe Johan Cruyff. Există şi păreri pro Eusebio, Di Stefano, Ronaldinho. Ah, da, am uitat de Cristiano Ronaldo!

Cît de corecte sînt oare aceste aprecieri? Trăim într-o lume în care oamenii sînt tot mai mult guvernaţi de certitudini, cei care mai au şi dubii sînt din ce în ce mai puţini. „Cutare e cel mai bun pentru că aşa cred eu!”. De cîte ori aţi auzit această exprimare?!

Să ne întoarcem o clipă la Cristiano Ronaldo şi la duelul său actual pentru supremaţie cu Messi. Care Messi e, iată, implicat în două războaie, cel al momentului şi cel al istoriei. Grea treabă, să recunoaştem! Vă sugerez o paralelă cu industria auto! Ce maşină e mai bună? Mercedes sau BMW? Sau, ca sa urcăm o treapta şi să ne apropiem de stele, aşa cum sînt cei doi protagonişti, Ferrari sau Lamborghini? Gîndiţi-vă cîteva secunde!

Cred că şi una, şi alta sînt excepţionale. Dacă aţi avea ocazia să alegeţi, aţi face-o bazîndu-vă pe detalii particulare. Dar dacă, spre exemplu, vi se va spune că stocul de Mercedes s-a terminat, dar că puteţi opta pentru BMW, n-aţi accepta-o? Aţi avea vreun regret dacă în loc de Ferrari vi s-ar oferi un Lamborghini? Eu cred că nu.

Aşa şi cu cei doi. Dezbaterea în jurul lor vinde, şi încă bine, dar realitatea e că amîndoi sînt la fel de buni. Mai departe. Cumva un Mercedes din 2012 are aceleaşi caracteristici ca unul din 1986? Sau ca unul din 1970? Sigur un BMW de azi e mai bun decît unul de acum 40 de ani. Timpul nu stă pe loc, ştiinţa nici atît, iar fotbalul e şi el o ştiinţă.
Messi beneficiază de avantajul mass-media. De fiecare dată cînd Messi marchează un gol cosmic, lumea începe să scrie. O ştire, un editorial, o opinie, un sms, o postare pe reţele de socializare. Maradona n-a avut şansa asta. Pele nici atît. Presa era alta, fotbalul era altul, lumea era alta. Nimic nu era comparabil cu ce e azi. Pînă şi faulturile parcă sînt altfel acum.
Şi atunci de ce  l-am compara pe Messi cu Maradona? Sau cu Pele? În afara ideii de a avea o dezbatere, la o bere, cu prietenii?

Peste 20 de ani, dacă ne vom mai regăsi pe planeta asta, ne vom aminti cum un băiat timid, nu foarte înalt, Lionel pe numele lui, bătea record după record şi cîştiga trofeu după trofeu, fiind bănuit a fi cel mai bun din istoria fotbalului. Dar o vom face privind, în 3D pesemne, cum un alt băiat, poate mai înalt, poate mai timid, sau poate o fată, de ce nu?, va face ca Messi să fie doar o amintire frumoasă a unor ani grei.

Messi, poate, ne va lipsi atunci. Aşa cum azi, poate, ne lipseşte acel Maradona stelar. Se spune că oricît de fericit ai fi cu cei de care eşti înconjurat, îţi lipsesc teribil cei care nu mai sînt în viaţa ta.

Comentarii (51)Adaugă comentariu

Elyan (4 comentarii)  •  9 martie 2012, 13:57

Frumos articol, m-ai determinat sa ma gandesc cu groaza la momentul cand Messi nu o sa mai joace fotbal..eu la ce ma mai uit?

Dan Paun (1 comentarii)  •  9 martie 2012, 14:06

Domnule Niculescu, cu tot respectul va spun ca BATETI CAMPII ! NU conteaza cine o sa joace peste 30 de ani! Am 53 de ani si am avut privilegiul sa-i vad jucand si pe Pele si pe Maradona, Cruyf sau Zidane. Messi este peste toti! Apropo de comparatia cu automobilele, ce masina detine in acelesi timp recordurile de viteza, putere, eleganta, rafinament si modestie in acelasi timp? Ce masina, pe langa recodurile enumerate anterior are performante maxime si pe teren accidentat, si pe munte si pe iarba si pe zapada? Nici una!!!!! Fiecare dintre ele primeste nota maxima la unul, doua sau trei capitole, dar nici una nu intruneste toete calitatile! In schimb copilul asta le intuneste pe toate!

scorpio (1 comentarii)  •  9 martie 2012, 14:06

consider ca sunt destul de obiectiv cand spun ca messi e cel mai bun fotbalist din istorie. munca de pe teren, pressingul, combinatiile, pasele, demarcarile, golurile si golurile senzationale de pana acum, recordurile incredibile intrun campionat extrem de puternic cat si cele din champions league stau marturie.
maradona nu s-a comparat cu el. are niste rezultate exceptionale printre care castigarea il calcio cu o echipa mica si campionatului mondial, cu precizarea ca la cel din urma si-a adus contributia direct TRISAND . are cateva realizari exceptionale iar la vremea aia erau extraordinare, dar messi ne-a „plictisit ” cu astfel de faza. ni se par normale, le bagatelizam pur si simplu. Uauuu ce executie, dar e a lui messi, hmmm nu mare lucru. poate la anul o sa castige cr ronaldo balonul de aur (extrem de meritat daca ar lipsi leo) dar mi-e greu sa cred ca l-ar merita pe deplin si nici asa nu ar conta prea mult la general.
messi are 25 de ani si sper sa fie sanatos si sa ne incante cu prestatiile lui.
e atat de bun incat a devenit plictisitor de bun si tentatia e sa caut si pe altcineva sa echilibrez pe undeva balanta. dar nu cred ca e real si corect.

Andrei Branza (1 comentarii)  •  9 martie 2012, 14:12

CORECT !! EXCELENT PUNCTAT. Diferentele de atunci si acum sunt imense… nu o sa putem niciodata sa spunem ca Messi e mai bun ca Maradona sau Pele sau etc. pentru ca nu avem date concrete sa comparam, si daca avem (goluri de ex) ele sunt foarte mult influentate de alte detalii din acele vremuri (coechipieri, minge, gazon, antrenori, etc., o groaza de variabile). Trebuie doar sa ne bucuram si atat.

Bogdan.Cretu (12 comentarii)  •  9 martie 2012, 14:20

Adevaratii mari fotbalisti au incetat sa mai existe din moment ce branding-ul a intrat puternic in sportul asta mega-mercantilizat.

Razvan (36 comentarii)  •  9 martie 2012, 14:26

Foarte greu de spus pentru cei care au jucat pana acum si nu au avut sansa sa fie adversari directi cu unul sau cu altul. Coechipier cu messi, Ronaldinho era sclipitor, meciuri de senzatie contra lui Real si Milan, a plecat si s-a stins treptat. Cuatat mai putin putem vorbi despre Ronaldo care, jucand numai la mari cluburi a reusit, ca si Zidane, sa dea satisfactie si la nationala in polemica de acum 10 ani, in care si unul si altul aveau cam aceleasi trofee – campioni mondiali cu nationala si europeni cu Real. Van Basten a fost un varf excelent, terminat prea repede, la fel si Platini, altfel baloanele lor de aur se inmulteau. Despre altiinu ma pot pronunta – pe Maradona l-am vazut cam putin si in perioada mai mult a declinului sau iar ceilalti maestri ai mingii jucau inainte sa apara interesul meu pentru fotbal. Cert e ca nu avem de unde sti ce faceau Messi sau Ronaldo contra unui Gentile sau Guarneri, la fel de bine cum nu stim cite goluri ar fi marcat Fontaine cu un pasator ca Zidane la mondialul suedez. Sint lumi diferite ale fotbalului, perfect paralele si e bine sa nu mai comparam epoci diferite pentru ca, daca Messi va lua si al nspelea Balon asta nu va arata decit ca lumea prezentului e mult mai saraca decit cei din trecut in vedete votabile si mai dezechilibrata si poate asta ar trebui sa dea de gandit Fifa si Uefa pentru masuri de stimulare a competitiilor de cluburi si nationale si remarcarea cit mai multor jucatori. For the good of the game.

radu (7 comentarii)  •  9 martie 2012, 14:28

nu se poate stabili cine e cel mai bun fotbalist pentru ca fotbalul este un joc de echipa. punct.

Putem vorbi de cel mai bun tenismen, inotator, alergator, karatist sau saritor in lungime….niciodata de cel mai bun fotbalist, handbalist, baschetbalist sau rugbist.

magaru vesel (4 comentarii)  •  9 martie 2012, 14:40

eu cred ca se pot face comparatii numai intre jucatori care au fost contemporani, deoarece fotbalul a evoluat de la un deceniu la altu.Este clar ca Messi este cel mai bun al timpurilor noastre, insa daca vreti comparatie, cred ca Maradona era un jucator de explozie, care baga capul in pamant, lua viteza, dribla tot ce-i iesea in cale si se oprea cu ea in poarta. Pele era un jucator de Copacabana cu executii de geniu tipic braziliene. Zidane era un bun playmaker cu multe executii individuale foarte reusite, C.Ronaldo are viteza si isi verticalizeaza actiunile spre poarta deseori. Ronaldiniho era un fel de „samba”, insa lipsit de viteza dar cu un simt exceptional al portii. Eu cred ca Messi are si samba si agilitate si viteza si simt al portii si scheme de coppacabana, e si playmaker si finalizator si pasator. Si atunci care e cel mai bun!? …. 🙂

Mihai (2 comentarii)  •  9 martie 2012, 14:43

hai sa fim seriosi, messi ii peste ronaldo fara discutie…la numarul de goluri marcate pe sezon sunt cam acolo,aia depinde mult de numarul de jocuri in sezonul respectiv,dar diferenta se face la pasele gol…aici ronaldo ii slabut,messi de niste pase gol incredibile,gaseste niste culoare,parca ar fi xavi.

ion (12 comentarii)  •  9 martie 2012, 14:45

dupa parerea mea, cel mai bun este luis nazario da lima ronaldo. 🙂

messi poate intra in discutia „cel mai bun din toate timpurile” cand va lua si-un mondial.

inter (1 comentarii)  •  9 martie 2012, 15:00

Da.Dar Messi mai are o calitate….pe care nu o gasesti la ceilalti ilustri predecesori fara a mai vorbi de ilustrul contemporan…RONALDO.
Bunul simt,modestia,naturaletea si nu in ultimul rand…inocenta de care da dovada in teren dar si in afara lui il aseaza detasat daca nu pe primul loc strict fotbalistic atunci cu siguranta ca in inimile a milioane de iubitori ai acestui sport.
Relevante sunt cadrele surprinse la finalul meciului cu Leverkusen….un copil ce se juca cu mingea batand-o de pamant si oarecum bosumflat ca miuta tocmai se terminase…

Bogdan (7 comentarii)  •  9 martie 2012, 15:10

Domnule Andrei Niculescu, cu tot respectul dar Cristiano Ronaldo nu are ce cauta in comparatia facuta de dumneavoastra mai sus. Va rog nu-l mai comparati pe Messi cu Cristiano Ronaldo pentru ca este o diferenta prea mare, Messi fiind din alta galaxie.Respect.

PIF (9 comentarii)  •  9 martie 2012, 15:20

Cea mai buna masina e cea pe care o ai 🙂
Cel mai bun fotbalist? Dupa cum ai spus, depinde de opinia fiecaruia.

scg09 (3 comentarii)  •  9 martie 2012, 15:23

Mie nu-mi lipseste Maradona. L-am vazut jucand pe butoias. Cum l-am vazut si pe butoiasu de Ronaldo. Cum l-am vazut si pe Zidane. Pe Ronaldinho. Il vad si CR7. Toti au fost buni in felul lor. Ma multumesc insa cu Messi. Are cate ceva din calitatile tuturor celor de mai sus, dar si ceva in plus fata de fiecare din ei. Asta il face unic!

mishu84 (2 comentarii)  •  9 martie 2012, 15:35

foarte corect, felicitari pentru analiza. Nu cred ca-si au rostul astfel de comparatii, fiecare a fost cel mai bun in generatia lui. Pele, Maradona, Zidane, Ronaldinho, acum Messi si cine mai stie cine mai urmeaza?

Bogdan (7 comentarii)  •  9 martie 2012, 15:40

:))))

madrid (1 comentarii)  •  9 martie 2012, 15:58

foarte adevarata comparatia mercedes 2012 cu unul din 1970, cam asta e diferenta dintre ronaldo(sau messi) si pele; si eu sunt de parere ca fotbalul a evoluat, sunt mai robotei si mult peste fotbalistii din anii ’70, ’80, etc (nu sunt sigur ca messi putea sa loveasca o minge atunci la cat de grea era)
cel mai bun jucator e dat de performantele echipei, dar si subiectivismul celor care voteaza este foarte important( de ce nu a luat sneijder in 2010?…)

Stefan S (1 comentarii)  •  9 martie 2012, 15:59

apreciez articolul..,se vrea echidistant si obiectiv..,dar vreau sa-mi spun si eu parerea>eu i-am vazut jucind pe Maradona,Pele,Di Stefano,Cruyf,Mazzola,Dobrin,Dumitriu II…(eu am 66 ani)…,dar nici unul din cei de mai sus nu facea ce face MESSI meci de meci..,cite curse si faze face el intr-un meci..Maradona a facut in toata cariera..,nu degeaba Pele a spus despre el ca …e bun dar nu ca Maradona,Cruyf,Di Stefano,Platini…,de el,de Pele ,n-a pomenit..,tocmai pt. ca se vede clar ca MESSI l-a depasit demult..,pacat pt. Messi ca trebuie sa joace impotriva unui Pepe sau Coentrao(parca..),fundasii lui Real care il calca pe mina sau il imbrincesc..,cind ar trebui sa fie mindri ca au avut in carietra lor un adversar de talia lui MESSI….

Omul cu certitudini (1 comentarii)  •  9 martie 2012, 16:04

Raspunsuri la intrebarile din articol:
1.Cine e cel mai bun fotbalist din istorie? Messi.
2.E Messi cel mai bun fotbalist din toate timpurile? Da.
3.De cîte ori aţi auzit această dezbatere în ultima vreme? Prea mult, acu’ o clarificam.
4.Cît de corecte sînt oare aceste aprecieri? Foarte corecte.
5.De cîte ori aţi auzit această exprimare? Practic, zilnic ma aud.
6.Ce maşină e mai bună? Mercedes.
7.de ce l-am compara pe Messi cu Maradona? Sau cu Pele? L-am comparat, Messi e mai bun si are si echipa extraordinara ce-l pune in valoare.

Daca mai aveti incertitudini in viata voastra, sunt aici pana la 17:30 cand plec acasa sa ma relaxez in weekend.
Revin luni !

marius_t (6 comentarii)  •  9 martie 2012, 16:18

Chiar ca e o dezbatere fara sfarsit, cu pareri pro si contra..sunt de-o varsta cu autorul articolului, asa ca l-am prins si pe Maradona in perioada de apogeu. Pele, Cruyff si cei din acele generatii mi- e chiar greu sa-i compar, bazandu-ma pe cateva faze alb-negru de o rezolutie mizerabila..
Pentru ultimii 25 de ani, votul meu merge catre Zidane, fara discutie cel mai mare jucator pe care l-am vazut jucand..Este cel mai complet jucator (stangul de aur de Glasgow -cel mai frumos gol din istoria UCL, cele doua goluri cu capul din finala CM 98 stau marturie). A fost jucatorul cu cea mai buna posesie si clarviziune in teren (tin minte declaratia lui R. Carlos – „cand nu stiam ce sa mai facem cu mingea in teren, i-o dadeam lui Zizou”). A avut succes la toate cele trei mari cluburi din cariera Bordeaux, Juve si Real, castigand trofee interne si europene peste tot. A condus Franta spre dubla istorica CM 98- EURO 2000, fiind la un cap in gura si de CM 2006, iar dezastrul Frantei din 2002 se datoreaza mai ales suspendarii lui din primele doua meciuri..
Cat despre Maradona.. o intrebare.. taiati meciul cu Anglia de la CM 86 si singurul titlu cu Napoli din cariera lui..ce ramane?
Iar Messi, da.. e un zeu la Barca, doboara recorduri, marcheaza pe banda rulanta, castiga trofee, pentru ca Baloanele de Aur de aici i se trag, dar nu uitati conjunctura de care beneficiaza acolo..la Nationala e cu totul altceva – 22 goluri in 67 de meciuri (o performanta aflata si la indemana lui D. Niculae, de pilda), nici macar o semifinala de CM in palmares.. f. putin.. f. pamantesc..
asa ca..
Allez Zizou!!

iadhu (1 comentarii)  •  9 martie 2012, 16:18

genial „omul cu certitudini”

blogsferatu (1 comentarii)  •  9 martie 2012, 16:30

Indubitabil Messi este cel mai bun din toate timpurile, fotbalisti ca el, nefiind nici unul dintre cei enumerati.Nimeni nu a jucat fotbal, asa cum ai rontai seminte, natural, totul fiind o joaca pentru el.Frezatul cu creasta de stegozaur, Cristiano Ronaldo va ramane in permanenta numarul doi pentru ca a avut nesansa sa fie contemporan cu Messi.Viteza, dribling, intuitie, clarviziune intr-un singur jucator.Nu am inteles chestia aceia cum ca trebuie sa castigi un mondial ca sa fi jucator!?Pai pe timpul lui Pele, fotbalul era romantism nefiind foarte tacticizat, aparatorii indeplinind simplulul rol de jaloane .Un clasament:Messi urmat de Zidane si Dobrin restul aranjatii cum vreti voi.

BASSA_STEAUA (2 comentarii)  •  9 martie 2012, 17:00

Messi are valoare,si inca una foarte mare…Dar sa l dam pe Messi la o alta echipa,asa cum a facut Cristiano Ronaldo,ce ar iesi?????Ar mai iesi in evidenta la fel ca la Barcelona??????????…Cristiano Ronaldo a facut cariera peste tot pe unde a fost si face cariera si la Real Madrid.

CONCLUZIA:MESSI SA JOACE SI LA ALTA ECHIPA,SA I VEDEM ADEVARATA FATA LA O ECHIPA UNDE NU MAI ESTE NO.1.
TOPUL MEU PT. FOTBALISTI,EVER:PELE,DI STEFANO,MARADONA,CRUYFF,HAGI.

I LOOOOVE STEAUA.

To BASSA_STEAUA (7 comentarii)  •  9 martie 2012, 17:56

Topul tau nu are nicio valoare

dani (25 comentarii)  •  9 martie 2012, 18:11

@ 23BASSA_STEAUA
Dintre toate cliseele asta e cel mai obositor si plictisitor si chiar penibil…”sa-l vad pe Messi nu stiu unde”. O fi stralucind Ronaldo la Manchester, dar nu in finala din 2009, unii pur si simplu nu inteleg ca nu are dc sa plece Messi la alta echipa, ca sa demonstreze ce?? Plus ca are o relatie speciala cu Barcelona, nu a fost adus din alta parte ca Ronaldo si acum s-a plictisit si vrea alta echipa s-o aiba in CV. Messi nu este un mercenar, ca sa stii ca Ronaldo nu are cum vreodata sa iubeasca Realul asa cum iubeste Messi Barcelona, nu are cum

Paco_leonardo (2 comentarii)  •  9 martie 2012, 18:33

Salut Andrei,este interesanta dezbaterea asta,dar eu cred ca mai este valabila doar pentru cine este locul 2 pentru ca locul 1 este sinonim cu messi,niciodata nu se stie cine poate sa mai apara in viitor,fiecare are sansa lui,dar mai trebuie sa ai si conjuncturi favorabile,sa fii si inconjurat de o echipa de vis cum este Leo.I-am vazut jucand pe Maradona si Zidane care mi s-au parut foarte buni cam de acelasi nivel amandoi dar sunt sub Messi amandoi.Pe „regele” Pele l-am vazut doar in mini clipuri,si este clar ca sunt doar fazele memorabile reusite de el,din ce am vazut a fost foarte bun si el,dar mi se pare sub Maradona si Zidane.Au fost si ei magnifici,dar Messi a inventat fotbalul din nou.

Roro (40 comentarii)  •  9 martie 2012, 18:44

Cel mai bun din istorie nu va putea fi stabilit cu toate criteriile existente.Poate mai aproape de adevar,sa fie stabiliti cei mai buni jucatori in diferite generatii.

Flaviu (8 comentarii)  •  9 martie 2012, 18:50

Nu se poate face comparatie intre generatii….eventual se poate face la nivel general, adica cat de multi jucatori de calitate au fost (sau sunt) intr-o generatie sau alta, cat de mult se detasau cei mai buni din fiecare generatie de restul si stilul pe care il avea fiecare (si aici ma refer la tehnica statica, tehnica in regim de viteza (chiar explozie), tehnica in regim de viteza dublata de forta de patrundere, clarviziune in joc (pase geniale), executii de efect (modul in care ating mingea, paseaza, suturi, executii din lovituri libere, executii acrobatice, etc)….avand in vedere toate aceste lucruri si vazand absolut toate generatiile de jucatori din 89 incoace, inclusiv 1989, dar si toate generatiile de dinainte atat cat s-a putut, prin review de meciuri, video cu faze skill-uri, faze, executi etc.)pot sa afirm ca Diego Maradona a fost si este inca cel mai bun jucator din toate timpurile….nu am vazut un jucator inca, atat de complet ca si el…sa nu uitam ca era conducator de joc, creeator si din aceasta postura a fost golgeterul lui Napoli si in top 3 golgeteri ai Campionatului Italian cativa ani de-a randul….pentru cunostiinta cuiva deaici care a afirmat ca l-a prins jucand pe Maradona si i-a urmarit cariera (sunt sigur ca nu a fost asa, pt ca daca era asa stia ca are mult mai multe trofee cu echipele de club si individuale decat a enumerat el), Maradona a castigat de 2 ori campionatul cu Napoli si nu o data cum scria el ( 1 data impotriva Dream team-ului lui AC Milan care in 1989 spulbera pe Real Madrid in Semifinalele Cupei Campionilor cu 5-0 si pe Steaua in finala cu 4-0 si castiga toate trofeele internationale puse in joc, cu exceptia unuia singur, titlul de campiona, pentru ca , acolo era Maradona)….in 85-86 Napoli a terminat in Italia pe locul 3, in 86 -87 au castigat si Tiltul si Cupa Italiei, pe locul 2 in 87 – 88 si 88 -89, in sezonul 88 – 89 au castigat Cupa UEFA dupa ce au eliminat pe Juventus, Bayern Munchen, PAOK, Stuttgart si Fiorentina, au castigat titlul in Italia in 89-90 cand Milan avea o super echipa si era in glorie cu Gullit, Van Basten, Rijkaard, Baresi, Maldini, Ancelotti, Albertini, Donadoni…toate sunt castigate de Maradona pentru ca el ducea echipa aceasta in spate, fara mari vedete si fara Campioni mondiali sau Europeni asa cum are acum Barcelona….Maradona a fost golgeterul Seriei A italiene în sezonul 1987/88…. La varsta de 18 ani , la campionatul Mondial de Juniori unde a fost starul turneului, cel mai bun jucator al turneului final, fiind extraordinar si in finala castigata 3-1 cu Uniunea Sovietica….si-a facut debutul in nationala ASrgentinei la 16 ani….a castigat Campionatul Mondial cu Argentina in 1986, luand balonul de Aur pentru cel mai bun jucator al turneului fiind si golgeterul turneului cu 5 goluri si avand 5 pase decisive…nu numai in sfertul cu Anglia a facut curse fenomenale, una dintre ele fiind finalizata, ci in ciuda a ce scrie un necunoscator pe aici, ca Maradona a insirat jucatorii ca jaloanele, prin curse solitare in toata cariera, cat a face Messi intr-un singur meci ( afost ori necunoastere, ori ignoranta, ori subiectivism-fiind fanul lui Messi-pana la capat), Maradona a facut nenumarate astfel de curse, naucind prin driblinguri cate 3, 4, 5,6 ori de nenumarate ori in fiecare meci (Messi doar il copiaza)…inclusiv in semifinala CM cu Belgia cand a si inscris, dar si in alte meciuri ale Argentieni si a lui Napoli (era specialitatea casei)…in plus la capitolul tehnica si pase e iarasi peste Messi, modul in care atingea mingea era senzational, pase cu calcaiul, driblinguri in aer, fara sa cada mingea jos, mingea se lipea de el ca un magnet….ati vazut ce jonglerii facea cu mingea, cate duble facea pe umar, a fost o demonstratie in Argentina, jongland cu mingea pe un stadion, fara sa cada mingea zeci de minute… acastigat un campionat Mondial cu Argentina in 86 si a ajuns in 90 intr-o alta final de Campionat Mondial…daca se acorada titlul de Balonul de Aur si in perioada lui pentru jucatorii non-europeni (dreptul acesta a fost prevazut doar din 1995), sigur il castiga de 4-5 ori consecutiv…daca nu isi fractura piciorul, nu avea hepatita si nu era suspendata de Federatia Italiana 15 luni din activitatea fotbalistica pt consumul de droguri in 1990 dupa campionatul Mondial (a fost o razbunarea a italienilor pentru ca in acel an Argentina eliminase Italia, in semifinalele Campionatului Mondial chiar la ei acasa, cu Maradona in rol principal) sunt sigur ca putea sa mai arate mult, foarte mult fotbalului si iubitorilor de fotbal….a da, a castigat si tilul cu Boca juniors in Argentina
pentru ca nu am avut rabdarea sa mai traduc voi afisa si trofeele sale individuale, dar in engleza, pentru cei care spun ca in afara de un titlu (au fost doua) cu Napoli si un Campionat Mondial, Maradona nu a aratat nimic:
Golden Ball for Best Player of the FIFA U-20 World Cup: 1979
Argentine league Top Scorer: 1979, 1980, 1981
Argentine Football Writers’ Footballer of the Year: 1979, 1980, 1981, 1986
South American Footballer of the Year (El Mundo, Caracas): 1979, 1986, 1989, 1990, 1992
Olimpia de Oro: 1979, 1986
Italian Guerin d’Oro: 1985
Argentine Sports Writers’ Sportsman of the Year: 1986
Golden Ball for Best Player of the FIFA World Cup: 1986
L’Équipe Champion of Champions – 1986
United Press International Athlete of the Year Award: 1986
Best Footballer in the World Onze d’Or: 1986, 1987
World Player of the Year (World Soccer Magazine): 1986
Capocannoniere (Serie A top scorer): 1987–88
Golden Ball for services to football (France Football): 1996
Argentine Sports Writers’ Sportsman of the Century: 1999
Marca Leyenda: 1999
Argentine Senate „Domingo Faustino Sarmiento” recognition for lifetime achievement:
„FIFA Goal of the Century” (1986 (2–1) v. England; second goal): 2002
FIFA Player of the Century
dar e suficient sa dati un serach pentru a va putea convinge ce putea face cu mingea, pase geniale, driblinguri conscutive in viteza, preluari si calcaie oimpecabile, executii formidabile in timpul jocului si din lovituri libere, jonglerii etc.
Messi il urmeaza, se aseamana cu el, dar sunt 2 mari diferente: Maradona a fost mijlocas central, pornea actiunile cu mult din spate, isi lua mingile si nu beneficia de serviciul altor jucatori, Messi joaca mai aproape de poarta si este atacant si nu mijlocas si o a doua mare diferenta este ca are un Titlu Mondial si o finala cu jucatori (in afara a 2-3) sub ceea ce are Argentina in acest moment….
Unii afirma ca atunci era un alt fotbal ca se juca mai lent, dar nu cre asta pentru ca din anii 85, fotbalul a intrat in era vitezei (asta e doar apanajul celor care sunt adeptii fotbalului de acum)…in orice caz era extrem de tacticizat, cel putin in Italia, dar Maradona ii dadea o pata de culoare…as vrea sa vad cum s-ar descurca si Messi in Campionatul italiei, care se bazeaza pe tactica si e mult mai dur decat fotbalul spaniol, care se joaca mult mai liber, cu spatii mai mari si nu, cu marcaj strans…in plus analogia e valabila si pentru afirmatia cum ca Maradona nu ar fi facut fata in fotbalul de astazi la acelasi nivel, oare nu ar fi fost din nou cu mult peste toti ceilalti jucatori cu pregatirea fizica din zilele noastre, antrenamentele si alimentatia specaial din zilele noastre, iar Messi nu ar fi fost mai slab decat Maradona, daca juca in accea perioada, cu pregatirea fizica, antrenamentele si alimentatia de atunci
Messi totusi il poate depasi, doar daca il egaleaza cel putin la performantele obtinute cu national Argentieni de Maradona si daca va repeta macar o mica parte din performantele lui maradona intr-o echipa fara Campioni Mondiali si Europeni cum sunt cu varf si indesat la Barcelona
scuzati-ma daca v-am plictisit, dar am vrut sa aduc un elogiu fotbalului mondial, care nu inseamna numai prezent, cum cred multi…multumesc pentru rabdarea de a citi acest mesaj, sper ca nu v-am plictisit…va doresc numai bine tuturor

Alex (4 comentarii)  •  9 martie 2012, 19:21

Daca se poate domnu’ autor sa nu mai incercati sa il puneti pe Cr7 langa Messi va rog frumos. Avand in vedere ca tineti cu Real Madrid parerea mea este ca nu puteti fi obiectiv in privinta acestor 2 jucatori. Inca odata nu il mai puneti pe CR7 langa Messi cand deja sa demonstrat ca CR7 nu are ce cauta in aceeasi propozitie cu Messi cand este vorba de cine este mai bun. CR7 este un jucator bun, dar doar atat.

sakazuke (6 comentarii)  •  9 martie 2012, 19:27

zidane este cel mai bun pt ca era zidane si la juve si la madrid,bordeux sau nationala indiferent adversar ….zidane era un soi de xavi+ messi+cr7 , la ce facea pe teren ….iar pe 2 este ronaldo( r9) care putea fii si mai mare si mai bun ca zidane daca nu il terminau accidentarile…… iar pe 3 ( un trio) pele,maradona si d. stefano…. ce vine pe urma este can-can pe langa astia.

dragos (1 comentarii)  •  9 martie 2012, 19:38

CITI JUCATORI ATI VAZUT CA INTRA CU MINGEA IN MIJLOCU APARATORILOR SI ORI INSCRE ORI DA O PASA DE GOL ???? CLAR REINVENTEAZA FOTBALUL CEL MAI BUN FOTBALIST DIN TOATE TIMPURILE .ASA CUM SCRIE IN ARTICOL APARATORII SUNT NISTE JALOANEEEEE…………………………….

gery76 (77 comentarii)  •  9 martie 2012, 19:57

Este incredibil cum se arunca unii in afirmatii certe cum ca Messi [ un fotbalist excelent,clar cel mai bun de la Zidane incoace] este cel mai bun all-time.
-Niciodata in istoria fotbalului modern de club[poate cu exceptia real-ului’55-’60] ,n-a existat o discrepanta atat de evidenta intre 1 echipa de club ,Barca si restul competitoarelor ,mai ales in CH.League,nici macar Milan-ul din ’89-’90 nu facea scoruri de 7-1 in fazele superioare ale C.C.E,milanezii bateau pe Real cu 5-0 dar abia eliminau la penalty-uri Steaua Rosie in primele tururi si slava Domnului aveau o trupa de exceptie cu Gullit,Rijkaard,van Basten,Baresi,Maldini sau Donadoni.
-Messi beneficiaza de multe atuuri pe care Maradona nici nu le putea visa in anii ’80-’90,in primul rand gazoanele senzationale de azi,cu incalzire subterana si astfel tehnica poate fi pusa in valoare in orice perioada a anului,pe cand Maradona juca 4-5 luni pe an pe terenuri desfundate si in Italia dar si in Cupele Europene.
-Al doilea mare atuu al lui Messui este PROTECTIA URIASA pe care o au acum fotbalistii de geniu din partea arbitrajului,la primul fault cat de cat mai serios se ia galben ,iar la maxim 3 faulturi mai dure fundasul advers este eliminat urgent. Pai pe vremea lui Maradona,un fundas ca Gentile,Collovati,Briegel sau Wierchowood ,l-ar fi scos din fotbal pe Messi pana ar fi primit un galben,deci cei care vorbesc de fotbalul anilor ’80-’90 ar trebui s-o lase mai moale caci atunci jucau BARBATI adevarati acum se fluiera ca la baschet.
-Maradona a fost faultat de Gentile la worldcup’82 de 26 de ori de Gentile si abia dupa aceea a primit un cartonas galben,pai dupa un turneu final ca acela Messi [repet pe care -l admir sincer pentru talentul sau] ar fi stat 6-8 luni pe bara.
-Spunea cineva ,marius_t,daca nu ma insel ca daca lui Maradona i se taie sfertul cu Anglia din ’86 si titlul cu Napoli ,nu mai ramane nimic.Acest user ori l-a urat cu toata fiinta sa pe DIEGO ,butoiasul ori cu scuzele de rigoare nu cunoaste fotbal. Maradona in ’86 a facut 50%+1 cel putin din meritul Argentinei,in semifinala cu Belgia cred ca Maradona a reusit cel mai bun meci al unui fotbalist la un turneu final din intreaga istorie a competitiei,reusind 2 goluri incredibile in poarta celui mai bun portar de la acel mondial Jean Marie Pfaff,dupa faze in care a driblat 3-4 jucatori belgieni si apoi a marcat din unghiuri imposibile+alte 5-6 curse de 30-40 de metri ,urmate de centrari irosite cu usurinta de Valdano,deci numai in semifinala cu Belgia din ’86, Maradona a reusit mai multe faze ofensive de geniu ,decat Messi la mondialele din 2006 si 2010 la un loc!!!!!! In finala a fost din nou decisiv cu o pasa de geniu la Buruchaga,iar in 1990 la mondialul din Italia,Maradona a invins de unul singur Brazilia in optimi,dribland 5 brazilieni si pasand pe tava lui Caniggia si a reusit sa duca in finala mondialului o echipa argentiniana sub-mediocra.A dus Napoli in postura de castigatoare a Cupei U.e.f.a,a mai castigat un titlu incredibil in ’90 cu Napoli,al doilea desi Inter avea pe Matthaus,Brehme , Klinsmann,Zenga,Bergomi,Berti si Serena – Milan pe Gullit ,Rijkaard , van Basten,Donadoni,Tassotti,Baresi sau Ancelotti-Roma pe Voller,Aldair,Giannini,Berthold sau Rizziteli si nu in ultimul rand Sampdoria i-avea pe ”gemenii golului ”Vialli si Mancini+Cerezo,Lombardo,Pagliuca si Wierchowood cel dur fundas al Italiei ,fata de Messi care in Spania n-are decat pe Real in lupta pentru suprematie,celelalte echipe termina la 25 de puncte in spatele celor 2.
-De aceea din punctul meu de vedere[ deci e parerea mea argumentata,eu n-am certitudini ca fanii lui Messi]Maradona nu va putea fi comparat niciodata cu nimeni ,fiindca el chiar a facut din echipe mediocre[ nationala si Napoli] mari campioane!

marius_t (6 comentarii)  •  9 martie 2012, 20:48

Pt Flaviu si gery76 – fani Maradona
Flaviu, nu e nici un titlu de glorie sa intri pe wikipedia si sa dai copy-paste.. apropo de asta, fara sa fiu un fan absolut al lui Messi, cred ca la 24 de ani, la nivel individual si echipa de club, are deja mai multe titluri decat Diego. Si tot la 24 de ani are deja 67 de selectii in nationala, Maradona avand in total 91. Matematic il cam bate la orice, fiind inca in prima parte a carierei..
Si e corect, a castigat doua titluri cu Napoli plus o Cupa Uefa (nu CCE) ceea ce nu e putin dar nici mult.. Fiind insa primul titlu obtinut de o echipa din sudul Italiei aceasta isprava a fost ridicata la rangul de minune dumnezeiasca, ceea ce nu e chiar cazul..Plus ca, nu e chiar adevarata si axioma asta ca a castigat de unul singur cu o echipa slaba in spate..Sunt convins ca stii ca-i avea alaturi pe Careca, Alemao, Ferrara la Napoli, Burruchaga, Cannigia sau Valdano la nationala.. Astia cumva au fost jucatori slabi?
Gery97, meciul cu Anglia si cele doua goluri cu adevarat memorabile stau de multe ori la baza aprecierilor subiective asupra valorii sale..Toata lumea stie golul cu mana sau cursa incredibila de la al doilea..Cati crezi ca stiu despre semifinala cu Belgia? intreaba-i pe pustii de azi..
Si inca o chestie f. importanta.. in afara mondialului mexican unde intr-adevar a sclipit, spune-mi ce-a facut la celelalte 3 mondiale la care a participat? in 82′ a fost invizibil, in 90′ il tin minte pe Rotariu ca l-a anihilat complet (as face o comparatie cu zilele de azi, si ma gandesc cum l-ar anihila Bourceanu pe Messi – hilar, nu-i asa?), iar in 94′ cocaina sa traiasca, si pumnii stransi pe banca cand alergau ai lui ca disperatii sa ne egaleze..
Nu neg ca nu a fost un mare jucator, dar analiza ar trebui sa se faca per total, nu pe momente si sclipiri..iar Messi pana acum, ca sa nu mai zic de Zidane sunt cu mult peste in ce priveste constanta valorii de-a lungul intregii cariere..

Aristotel (43 comentarii)  •  9 martie 2012, 21:26

Sa urmariti atent cnd iese Messi dupa meci de pe teren ! Nici o urma de transpiratie ! Urmariti atent pe Marius Nicolae, fotbalistul de la Dinamo: dupa circa 25 secunde jucate, este fleasca de sudoare ! Si marele CR7 este transpirat ! Messi, nu ! Eu cred ca Messi ar putea juca doua meciuri de voie, si fara sa oboseasca fara sa transpire ! Eu zic ca Mesii este cel mai bun ! Si tineti cont, mai are foarte multe de demonstrat ! Pentru ca, e foarte tinar !

emg (31 comentarii)  •  9 martie 2012, 22:24

bine punctat

gery76 (77 comentarii)  •  10 martie 2012, 0:33

@marius_t
-Chiar admir pasiunea ta fata de Messi,dar aceeasi pasiune o am si eu pentru fotbalul de vis practicat de Maradona,repet in conditii mult mai vitrege decat cel in care-si desfasoara activitatea azi Messidesi paradoxal eu sunt un mare fan al fotbalului GERMAN [ repet Messi joaca pe gazoane in 95%din cazuri impecabile si cu arbitraje ce protejeaza enorm jucatorii tehnici in raport cu era DIEGO,in care geniile erau pur si simplu vanate de fundasi adversi].
-Afirmatia ca Maradona n-a jucat decat un mondial sclipitor,ma face insa sa ma indoiesc de obiectivitatea ta.In afara de ’86 ,mondial in care a fost genial,Diego chiar daca n-a fost la fel de genial ,a avut prestatii deosebite si in ’90 si chiar in ’82.In 1982 -era considerat marea vedeta a fotbalului mondial,ghinionul sau a fost acela ca Menotti selectionerul Argentinei n-a vrut sa schimbe aproape nimic din jucatorii ce castigasera controversat worldcup’78,acasa la ei in Argentina si a aliniat o echipa imbatranita care n-a reusit sa tina ritmul cu avantul si explozia lui Diego,insa cu toate acestea Maradona a facut un meci senzational impotriva puternicei nationale maghiare ,meci in care a facut ce-a vrut si a inscris 2 goluri splendide.
-In grupele semifinale Maradona a fost efectiv tocat in meciul cu Italia de celebrul Gentile ,ti-am spus si in interventia anterioara ,abia la al 26-lea fault italianul a primit galben,iar in meciul cu Brazilia 1-3, s-a batut singur cu cea mai frumoasa echipa din istorie-Brazilia lui Socrates,Zico,Falcao,Eder si Junior!
-In ’90-afirmatia ta este efectiv halucinanta in legatura cu Diego,Maradona a jucat intreg turneul cu unghia degetului mare de la picior infectata infasurata intr-un pansament din fibra de carbon si cum n-ar fi fost de ajuns in primul meci cu Camerun a fost luat in primire de Kana Byik si Masing cu talpi puse non-stop si faulturi in nestire,intr-o atmosfera extrem de ostila la Milano [ le suflase titlul cu o luna mai devreme] si arbitrul Vatrout daca nu ma insel ,le-a permis africanilor macelul. Cu toate acestea in meciul cu Ur.s.s,Maradona a jucat bine,a mai facut un hent,ca sa te amarasc putin in propriul 6m nevazut de arbitru salvandu-si echipa de la gol,apoi cu Romania a jucat peste medie,tinut foarte bine adevarat de Rotariu [ dar comparatia cu Bourceanu este cel putin deplasata,Roti a fost un fotbalist exceptional] si cu toate acestea a centrat decisiv la golul lui Monzon cu capul.
-Punctul culminant a venit cu Brazilia in optimi cand Brazila era mare favorita,a avut 3 bare ,ocazii multe,dar in final GENIUL lui Maradona a iesit iarasi in evidenta,dribland 5 brazilieni in 20 de metri,pasa inegalabila pentru Caniggia si Brazilia out.Cu talia in semfinale a facut o risipa de efort incredibila a hartuit permanent apararea Italiei si a contribuit decisiv la calificarea in finala,unde intr-adevar R.F.Germania [echipa mea preferata de cand ma stiu] a fost net superioara si unde Guido Buchwald ,a facut meciul vietii anihilandu-l pe Diego,dar atunci Germania era prea puternca pentru orice adversar!

dani (25 comentarii)  •  10 martie 2012, 1:26

F bine punctat marius_t, dar eu cred ca aceste dezbateri sunt atat de aprinse pt ca este devreme sa se spuna ca Messi este cel mai bun din toate timpurile pt simplu fapt ca nu are nici 25 de ani si multa lume inca nu este pregatita sa accepte ca poate fi totusi numarul unu mondial chiar pana la sf carierei.

BID (4 comentarii)  •  10 martie 2012, 4:14

,,Cine e cel mai bun fotbalist din istorie?”.O intrebare retorica si nimic mai mult.Niciodata,nimeni, nu va putea face un clasament obiectiv.Dea lungul istoriei,in perioade ,stiluri,contexte diferite a existat cate un ,,rege”.Ca sa poti sa-i diferentiezi,sa-i clasifici in mod obiectiv,ar fi trebuit sa joace toti in aceeasi perioada.Acum,Messi este de departe cel mai bun fotbalist.Maine….?Nu exista un rege al regilor,ci doar regi,mai multi regi.

gheorghe_aghirece (15 comentarii)  •  10 martie 2012, 6:20

Valdano: „Maradona apasa din cind in cind acceleratia la maxim. Messi joaca cu pedala la podea tot timpul.”

Flaviu (8 comentarii)  •  10 martie 2012, 6:34

Pt. marius_t….am dat copy paste doar la titlurile individuale ale lui Maradona, in rest absolut tot ceea ce am scris, am scris din ce stiam si crede-ma am vazut destule meciuri cu acest fotbalist si am foarte multe informatii despre el, ….cunosc extrem de multe lucruri despre Diego, pentru ca l-am admirat de cand l-am vazut peima data intr-un meci, nu am citit ca tine despre el ca sa aflu ca a castigat 2 titluri, nu unul de Campion al Italiei (asa cum ai afirmat intr-un comentariu anterior) sau Cupa UEFA, sau ca a ajuns si in 1990 in Finala Campionatului Mondial, spre deosebire de tine care crezi ca fotbalul incepe si se termina cu Messi, eu cunosc spun eu cat de cat istoria fotbalului, pentru ca dca nu am vazut cum se spune, cu ochii mei, asa cum e cazul cu Maradona, atunci ma informez permanent (tu nu cred ca l-ai vazut jucand pe Maradona asa cum afirmi, pentru ca altfel nu ai fi gresit in legatura cu performantele lui -si in plus orice impatitimit al fotbalului, banuiesc ca asa esti, devreme ce il indragesti atat de mult pe Messi – ar fi trebuit sa aiba un minim de cunostinte despre un mare jucator asa cum a fost Diego, cel putin daca l-a si vazut jucand asa cum afirmi tu)…si da, in finala Campionatului Mondial din 1990, Argentina s-a calificat tot datorita lui, sau tu dupa meciurile din grupe nu te-ai mai uitat la CM din 1990…in meciul cu Rusia din grupe el a facut tot jocul Argentinei, apoi cu Romania a facut foarte multe faze spectaculoase ca si Hagi dealtfel…in meciul cu Romania el a executat magistral cornerul din care a inscris Argentina, in optimi cu Brazilia, a driblat tot meciul brazilienii nacindu-i neputand fi oprit decat prin faulturi dure…el a oferit pasa de gol lui Caniggia cu Brazilia, dupa ce a driblat 3 jucatori in viteza si a pasat printre alti 2…cu Italia in semifinale tot el a reprezentat pericolul principal alaturi de Cannigia si Buruchaga, dar el era mereu creatorul…cu Germania in finala, nemtii il faultau aproape la fiecare atingere a balonului….cum poti sa afirmi ca nu a fost meritul lui in principal… spre cunostiinta ta, Valdano in 86 era la finalul carierei, fiind mai mult rezerva la acel Mondial, iar in 90 nu a jucat….in 1982 Maradona, avand doar 20 de ani a ajuns cu Argentina in faza a doua a grupelor (in primele 12 echipe din lume) fiind eliminata de castigatoarea acelei grupe de 3 echipe Italia, care avea sa castige Campionatul mondioal in acel an….in 1994 a jucat 2 meciuri castigate ambele de Argentina 4-0 cu Grecia, in care a si inscris un gol superb si 2-1 cu Generatia de Aur a fotbalului nigerian, apoi a fost suspendat si a urmat caderea Argentinei la acel Mondial 0-2 cu Bulgaria si apoi infrangerea cu Romania in faza eliminatorie 2-3…dar oare ce se intampla, cum era jocul cu Romania (care a facut un meci mare totusi) daca pentru Argentina evoluau Maradona si Cannigia (care a fost suspendat pentru acel meci)….tot ce acstigat a castigat cu o echipa mica din Italia, iar nu, cu o echipa de talia barcelonei intesata cu campioni Mondiali si Europeni….
Oare Messi nu are la nationala Argentinei coechipieri precum Kun Aguero, Di Maria, Lavezzi, Higuain, Pastore, Tevez, Mascherano (am enumerat numai cativa dintre jucatorii argentinieni si de la mijloc in sus)si totusi avand acesti coechipieri nu a ajuns decat in Sferturile Mondialului trecut, Argentina fiind umilita in accea faza de Germania 0-4 si in pana in sferturile Mondialului din 2006, cand nu a fost folosit in meciul cu Germania din sferturi (Germania a invins la penalty-uri cu 3-2)…la ultima Copa America, Argentina a fost eliminata, daca nu ma inse tot in sferturi, desi in momentul de fata in America de Sud in afara de Uruguay, Brazilia si eventual Columbia si putin Paraguay, restul ar fi niste echipe de pluton in Europa….eu chiar as vrea sa il vad daca mai joaca la fel pe Messi intr-o echipa fara mari vedete, sa sunem doar cu vreo 2-3 jucatori buni asa cum erau la Napoli si intr-un Campionat al Italiei super tacticizat…dar cu toate ca am scris aceste lucruri, consider ca Messi este un mare jucator, cel mai mare din timpurile noastre si unul dintre cei mai mari din istorie, dar pentru a deveni cel mai mare are nevoie de cel putin un Titlu Mondial, cu el in rol principal…in definitiv ambii jucatori argentinieni sunt exceptionali, dar fiind timpurile in care au jucat diferite nu vom putea stii niciodata cu precizie cine e cel mai bun…comparatia precisa se poate face doar cu jucatori care au jucat in acceasi perioada….numai bine iti doresc si va doresc

ion c (5 comentarii)  •  10 martie 2012, 8:51

Messi este cel mai bun, fara indoiala. Faze uimitoare, explozie, tehnica… Si am vazui destui magicieni ai balonului (incepand cu Pele, Dobrin si Eusebio), dar nimeni nu se poate compara cu Messi. El este motivul pentru care am revenit la a urmari fotbal in mod regulat, dupa o pauza de cativa ani datorita jocului plicticos si bazat doar pe forta adus de Murinho si altii ca el.

dani (25 comentarii)  •  10 martie 2012, 12:26

@gheorghe_aghirece
S-a vazut in ultimul meci cum a jucat tot timpul cu pedala la podea, asta insemnand 30 de minute maxim, in rest a mers pe teren

Alex (4 comentarii)  •  10 martie 2012, 15:29

Pt. dani: Pai ia gandestete daca in 30 de minute a dat 5 goluri, ce putea face daca juca asa tot meciu? Daca ai fi urmarit jocu ai fi vazut ca nu au mai fortat dupa 7 – 0, deja pasau mai mult in spate.

dbc (4 comentarii)  •  10 martie 2012, 16:23

Cine-i cel mai bun fotbalist al tuturor timpurilor? Pai, as zice ca este optiunea personala a fiecaruia dintre noi, dincolo de statistica nemuritoare. Pentru mine, Messi este cel mai bun. Pe de alta parte, am prins doar apusul carierei lui Maradona si ulterior pe marii Zidane, Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho, Xavi. Despre Pele, Cruyff sau Platini nu ma pot pronunta. Cert este ca talentul nu ti-l poate lua nimeni, asa ca, desi unii au prins vremuri romantice, cred ca s-ar fi descurcat excelent si intr-un fotbal modern, mult tacticizat si evident mai in viteza.

@gery76: cred ca afirmatia ta despre protejarea lui Messi de catre arbitri este una eronata. Nu vad intampladu-se acest lucru, mai ales in campionatul Spaniei. Plus ca si-a dovedit rezistenta fizica si psihica la atacuri foarte dure, marlanesti, concertate de stim noi cine – al’ mai special. 🙂

dani (25 comentarii)  •  10 martie 2012, 18:06

@Alex
Eu am fost putin ironic la comentariul lui @gheorghe_aghirece care a spus ca Messi joaca tot timpul cu acceleratia la podea spre deosebire de Maradona, dar la ultimul meci chiar a jucat f lejer

gheorghe_aghirece (15 comentarii)  •  11 martie 2012, 3:55

@dani: Nu eu am facut afirmatia cu pedala la podea, ci Valdano, care a jucat cu Diego si il vede acum pe Messi, deci poate compara bine. Si poate s-a referit si la frecventa meciurilor extraordinare ale lui Messi (cam de fiecare data cind joaca) fata de Maradona.

odo (3 comentarii)  •  11 martie 2012, 8:32

daca e asa bun ca si messi dupa cum zici tu,zi-ne si noua un meci cu miza in care CR0(ronaldo a fost doar unul si ala e luis nazario da lima)a jucat ceva…in meciurile cu miza e penibil,si asta e observatie facuta de multi analisti de fotbal,si tocmai e aici pleaca deiferenta dintre cei 2..uita-te cate goluri are CR0 din penalty,cate pase decisive are??…si dupa aceea apuca-te de facut comparatii de genul,esti foarte departe de adevar.

GOGU (1 comentarii)  •  12 martie 2012, 11:58

Prietene Andrei, insistenţa cu care tu şi alţii îl băgaţi mereu în faţă pe CR7 este demnă de o cauză mai bună. Trec peste simpatia ta notorie pentru Real, care răzbate din fiecare comentariu al tău, indiferent de meciul pe care îl comentezi.
Articolul ăsta ar fi fost corect şi chiar frumos dacă nu-ţi dădeai în petec cu Ronaldo. Ce rost are menţionarea lui în dezbaterea dacă Messi e mai bun ca Pele sau Maradona?
Şi de unde până unde concluzia categorică pe care tu o tragi din nişte argumente pe care nu le spui nimănui „amândoi sînt la fel de buni” (CR7 şi Messi adică)? Răspunsul la întrebarea dacă Messi e mai bun decât CR răzbate chiar din „pozna” asta… Ştii de ce?? Pentru că niciunui iubitor de fotbal nu-i va trece vreodată prin minte să îl compare pe CR cu Maradona şi Pele!!! pe câtă vreme toată lumea se întrebă deja dacă Messi este cel mai bun jucător de fotbal din toate timpurile. Să pui semnul egal între cei doi mi se pare o măgărie chiar şi pentru un specialist „imparţial” ca tine!!

eu (1 comentarii)  •  4 aprilie 2012, 9:55

messi mai are de demonstrat fotbal cu echipa nationala
echipa argentinei este praf cu el in teren si se taraie nu are nici un trofeu cu el in teren
daca esti genial asa ceva nu e posibil
sa fi cel mai bun din lume doar la echipa de club e cam penibil
acelasi lucru si despre CR7 ronaldo
in schimb spania cu jumate de echipa de la barcelona domina lumea actuala

Comentează