Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Generaţia care ne stinge lumina

Cum ar fi scris marele Ioan Chirilă despre fotbal, dacă ar fi vrut să-l înţeleagă puştii din ziua de azi

Ioan Chirilă a fermecat generaţii întregi prin stilul său original, viu şi colorat, de a scrie. Puţini ziarişti au […]

sâmbătă, 4 februarie 2012, 1:07

Cum ar fi scris marele Ioan Chirilă despre fotbal, dacă ar fi vrut să-l înţeleagă puştii din ziua de azi

Ioan Chirilă a fermecat generaţii întregi prin stilul său original, viu şi colorat, de a scrie. Puţini ziarişti au reuşit să evoce atît de emoţionant evenimente, atît de realist arene şi atît de nostalgic sportivi. Iată ce zicea despre fotbal Nea Vanea în “Viaţa la puls 200”!

“Cred că fotbalul a cucerit globul pentru că e copilăria din noi. Noi, fotbaliştii, sîntem zeii. Ei, spectatorii din tribună, care ne aplaudă şi ne huiduie, sînt cei care trăiesc prin noi iluzia că ar fi putut să fie zei. Spectatorul din tribună este sincer revoltat cînd greşeşti un voleu şi ţi-l corectează, savant, printr-o simplă mişcare de gleznă. Dar ştiţi de ce o face? Pentru a-şi demonstra sieşi, în primul rînd, că ar fi putut să fie mai mare decît tine. Acestă formidabilă candoare va umple întotdeauna stadioanele cu oameni de tot felul şi chiar cu filozofi sau cu matematicieni, care, obosiţi de căutări îndelungate, îi vor invidia mereu pe creatorii capodoperei imediate, Golul. De ce este atît de captivant fotbalul? Rudy Wetzer a spus-o: “pentru că este copilăria din noi”. Pentru că ne leagănă cu ideea că am fi putut juca tu, el, eu ca Pele sau Di Stefano şi numai faptul de a ne fi consacrat altor iubiri ne-ar fi împiedicat să-i întrecem.”

Cît de frumos! Din păcate, generaţiile despre care vorbeam au fost fermecate de Nea Vanea pentru că înţelegeau ce scrie. Dacă ar fi vrut să înţeleaga şi cei mai tineri din ziua de azi, pasajul de mai sus ar fi trebuit să arate aşa!

„Cred k fotbalool a kuceryt globool pt k e copilarya din nuoyyy. 🙂 Noi, us, fotbaliştii, stem zeii. OH, YEAHHH. Ei, spectatorii din triboonă, care ne apl4udă shi ne huiduie snt cei care leave the ilusion k ar fi pootoot să fie zei, gen. Martalogul din triboonă kre nu se îmbracă de la ARMANI este sincer revoltat cînd greşeşti un voleu (fraier) şi ţi-l KOrectează, savant, printr-o simplă mişcare de gleznă. 😡 :X:x Dar ştiţi de ce o face? Nu, pe bune, ştiţi? Că nu găseşti pe Google. 😛 :P:P Pentru a-şi demonstra sieşi, coool or what?, k ar fi pootwt să fie mai mare decît tine. NO FAKING WAY. Această formidabilă kandoare, (cool word), va umple olueis the stadiums with people de tot felu şi chiar cu filozofi sau cu matematicieni, mumu la profy :*, care, obosiţi de căutări îndelungate, îi vor invidia mereu pe creatorii capodoperei imediate, Golul. (LoL) De ce este atît de captivant footbalwl??? Rudy Wetzer (RIP) a spus-o: „ptr k este copilărya din noi”. SHIT. 🙂 ) Pentru că ne leagă ca mascaţii cu ideea că am fi pootoot juca tu, 3l, 3u k Messi (LOV IT) sau ca Ronaldo (PUSSY) şi numai faptool de a ne fi consacrat altor iubiri, prin Bamboo, ne-ar fi împiedicat să-i intrecem. LIKE&SHARE”

E trist, dar asta e generaţia care vine din urmă! Sînt cei care fac glume deşucheate despre accidentul lui Mircea Lucescu, cei care ne ceartă că-i intoxicăm cu drama lui Neşu şi cei care nu-i dau nici o şansă lui Hagi în faţa lui Messi.

Comentarii (43)Adaugă comentariu

spiegel (1 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:24

chiar voi gsp stricati toata presa sportiva cu emisiuni in fiecare zi despre un incult

Paz (1 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:24

esti un tampit

Flaviu (5 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:28

So true, man 🙂

Daniel (19 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:29

SI cand te gandesti ca semiretardatii astia reprezinta viitorul tarii…

replicant (2 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:29

Recunosc ca m-am chinuit prea mult sa citesc ca sa mai inteleg si ce citesc.
Kred k i got it dina 2a, lawl. Dope U da man! TTYL.

jojo (106 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:33

Eu cred ca e generatia care nu va mai plati lumina.

Cip (22 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:35

Stiti ceva ? Sunt generatia anilor 90, am si acum catalogul cu abtipilduri cu Figo, Dunga, Hagi sau Tafarel. Nu cred ca este vina copiilor, cred ca este vina voastra. Nu va mai vaitati si scrieti, transmiteti cu pasiune, fara sa mai exacerbati rahaturi marunte. Fara Becali, Copos, Borcea sau Porumboiu, fara Iancu si Iuliu Muresan, scrieti despre sport, nu numai despre fotbal.

alex (4 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:35

sunt destul de convins ca doar o parte din tineri utilizeaza felul acesta de exprimare, insa e bine ca recunoasteti carei parte din noua generatie va adresati voi ca ziar (prin titluri cu 😀 :X 🙂 si altele). aceleasi persoane care ar scrie in felul acesta sunt cele care sunt interesate de perlele lui gigi sau bombele lui tanase, deci are sens sa umpleti ziarul cu mizeriile astea

george copos (2 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:37

pe cat de comic pe atat de adevarat este articolul asta…si foarte enervant e faptul ca intalnesti parinti(care au o mare parte din vina) care se intreaba nedumerit de ce a ajuns in halul asta generatia de astazi(ma refer la generatia ”emo”)…

Cristian Petre (2 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:39

Adevar graiesti…asta e generatia de azi, nu neaparat privind fotbalul, ci la modul general…asta e o generatie de mistocari; ce stiu sa ia la misto orce ii inconjoara. Si cand cad la greu, se asteapta sa aiba mila toti de ei.
De vina: ,,cablul asta ce intra tuturara prin geam”, si le vin tuturora tot felul de informatii; si binenteles ca vor copia doar informatiile care le vor ei.

one.love (45 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:46

netul e de vina. sa-l desfiintam!

Rares94 (2 comentarii)  •  4 februarie 2012, 13:56

Da, si cei care citesc zi de zi cum s-a dus oierul sa se aprovizioneze de iarna, la ce telenovele turcesti si japoneze se mai uita, ce oi albe a mai visat cu o seara in utma.Cei care primesc pe fb tot felul de melodii tampite remixate despre becali si dragomir.Nu noi suntem generatia care va stingem lumina, ci voi pt ca il pupati in dos pt cascaval pe semianalfabetul ala.Asa ca pana ce unul dintre voi nu va pune piciorul in prag, articole de genul asta nu au nicio valoare.P.S.:sunt curios daca o sa raspunzi la acest comentariu 🙂 )

Si becali… (1 comentarii)  •  4 februarie 2012, 14:00

Adevarat, dar si becali trebuie inlaturat de la tv ca multi il iau drept model.

florin dan (7 comentarii)  •  4 februarie 2012, 14:01

Si tu esti un ….. ca le faci publicitate pentru ca ei nu percep ironia

dan (1 comentarii)  •  4 februarie 2012, 14:02

Cu parerea de rau mr. Sendre, voi, mass-media, sunteti printre principalii artizani ai situatiei pe care acum o deplangi.
Da te rog un scoll down la toata pagina de net a gsp si pune-ti intrebarea … cat din mizeriile prezentate ar fi acceptat sa publice Ioan Chirila?
Ia si varianta tiparita si fa te rog acelasi exercitiu.

Ii scriam cu ceva ani in urma lui Tolontan avertizandu-l ca va veni vremea cand insasi voi veti regreta ceea ce ati produs prin tipul de presa pe care l-ati implementat. Mi-a raspuns numai in parabole, cu exemple din alte ziare straine etc.

Ioan Chrilia avea ceva ce voi nu o sa aveti niciodata: identitate. Voi aveti lipsa. Voi copiati alte modele, motivati totul prin bani si vanzare, pupati si lingeti pe cine plateste. Nu vorbesc despre tine in special, ci de presa in general.
Macar copiati L’Equipe, nu libertatea, cancan etc. Sau asta nu e compatibila cu cioban, veri, dragomir si celelalte personaje mult ‘mediatizate”?

Pandele (7 comentarii)  •  4 februarie 2012, 14:04

Generatia tinara e intotdeauna o tinta facila pentru bancuri. Cind eram eu mic (cam pe vremea cind Ioan Chirila scotea cartea din care ai citat), si revista Urzica obisnuia sa satirizeze obiceiurile „tineretului din ziua de azi” (pe atunci tintele erau pletele si pantalonii evazati, dar si limbajul argotic). Parca umorul din Urzica era mai reusit decit al tau, dar asta-i doar o impresie.

Octavian (1 comentarii)  •  4 februarie 2012, 14:12

In primul rand, cred ca ar trebui enfazat faptul ca o mica parte din tinerii din generatia mea folosesc astfel de exprimari, de aceea, domnule Sendre, este total eronata generalizarea pe care o prezentati. Va asigura ca suntem numerosi tineri inteligenti care incercam sa ne formam singuri o cultura intr’o tara care nu se axeaza deloc pe acest subiect.Daca stam sa analizam de unde a pornit lipsa valorilor adevarate si promovarea non-valorilor vom ajunge la o concluzie uimitoare : presa, mass-media, televiziunile care , in goana de a se vinde pentru rating, uita ca ei sunt o unealta foarte puternica in aceasta lume moderna imbacsita de tehnologie, si ajung sa prezinte sau sa scrie doar mizerii.Incercarea dvs de a critica este penibila, deoarece nu este obiectiva. Astfel, v-as recomanda sa aruncati o privire asupra stirilor pe care ziarul dvs le prezinta, si s-ar putea sa aveti marea surprindere de a gasi mai multe cancanuri si circarii decat stiri sportive.
Cu respect, un exponent incult si limitat al generatiei ’93.

Daniel Şendre (3 comentarii)  •  4 februarie 2012, 14:13

@dan @ Rares94 E curios pentru mine cum de retineti numai anumite titluri. Eu va dau 20, din ultimele doua zile, doar, si va intreb: ele de ce nu v-au retinut atentia?

10 http://iup.ro/s/3038 + 10 http://iup.ro/s/3039

Razvan (1 comentarii)  •  4 februarie 2012, 14:18

Domnule Daniel Sendre, dar ce generatie promoveaza articole cu titluluri de genul „Becali il demite pe Ilie Stan? :(” Ce generatie are puterea de a schimba ceva dar duce tara asta la autodistrugere? Ce generatie cere spaga atunci cand intri in spital? Atunci cand iti opreste masina? A cui generatie a turnat securitatii? Ce generatie mimeaza invatamantul? Ce generatie cere spaga ca sa „ajungi sus” la un club de fotbal? Cu siguranta nu generatia mea. Eu zic sa ne uitam in propria ograda si abia apoi sa comparam.

Daniel Şendre (3 comentarii)  •  4 februarie 2012, 14:31

@Razvan @Octavian Nu, va rog, sunteti prea isteti pentru a nu intelege sensul articolului si faptul ca intentia mea nu a fost aceea de a generaliza. Din pacate insa, am conturi pe site-urile de socializare si vad acolo modul in care cei mai tineri dintre noi comunica, imi amintesc ce s-a intamplat anul trecut la BAC, citesc stiri cu profesori umiliti in clase si tot asa. Dar ma bucura faptul ca „cei ca voi” se revolta cand simt ca sunt asociati cu „ceilalti”. Sunteti vii, bravo! 😉

IO (53 comentarii)  •  4 februarie 2012, 14:38

Cam asa scrie majoritatea ziaristilor sportivi. „leave the ilusion” este un exmplu semnificativ ca englezismele din intrate in vocabular sunt nu doar nocive, dar de cele mai multe ori incorecte.
Mai deunazi am dat de cateva articole despre „rarul fenomen” ce se abate asupra scumpei noastre tzari: „Freezing rain”. Am tras un tipat de spaima, dupa care mi-am dat seama ca sunt printre putinii ce se panicara. Ai batrini zic ca au mai vazut ei polei si alta data.

Enola Gay (47 comentarii)  •  4 februarie 2012, 14:55

Felicitari unor tineri ca @Razvan si @Octavian pentru stiu sa se exprime si par oameni cu capul pe umeri. Din pacate, Razvan face aceeasi greseala ca si nenea Sendre. Incepe sa arunce cu pietre in generatia „vinovata”. Prietene, pot spune la fel de bine ca cei din generatia acuzata de tine a facut puscarie pe vremea lui Ceasca, au murit ca fraierii in 1989 ca sa poti tu sa dai din gura pe GSP.ro, nu erau atit de analfabeti si de inculti (vezi examenul de Bac) si nu erau atit de abrutizati de internet, facebook, twitter, TV, media etc. Evident, toate astea sunt generalizari. Adevarul e ca majoritatea unei generatii nu are cum sa fie formata din elite, asa cum nu are cum sa fie formata numai din dobitoci. Totusi, inainte sa-i acuzati pe altii ca nu fac si nu dreg, uitati-va in jurul vostru, la cei de varsta voastra, si spuneti-mi ce vedeti.

fcdinamobucuresti (18 comentarii)  •  4 februarie 2012, 15:01

daniel, link-urile acelea pe care ni le-ai dat prezinta cam ceea ce ar trebui sa apara intr-un ziar de sport. problema e ca acest tip de articole sunt prezente foarte putin timp pe „prima pagina” a site-ului. ca apoi repede se trece la gigi becali, la tanase, la iliesta, la nu stiu ce bombe. tii minte ca la transferul lui parvulescu (asta ce a mai realizat pana acum in cariera?) era scris cu font de 32 minim „BREAKING NEWS: parvulescu la steaua, becali: sa se invete minte dinamo”. in general astea, si tot ce mai emana de la personaje jenante din fotbal, duc la deteriorarea calitatii acestui ziar. exceptii mai fac cateva editoriale scrise de cei batrani, de tine si mai ales de catalin oprisan (crede-ma ca a trebuit sa ma uit inca o data cum il cheama pe oprisan, pentru ca am uitat, si acest lucru e cel mai trist. dupa becali nu trebuie sa ma uit, ca nu il uit. aici nu aveti nici o vina?)

si da, generatia de azi e cu bamboo, etc, dar marea problema e ca generatia de azi e cu calculatorul. marea problema e ca acum 10-20 de ani mergeam cu prietenii sa jucam fotbal unde vroiam, azi sunt sintetice, suntem munky-funky si vrem sa scoatem bani din orice, pe terenurile secunde din localitati mici nu te mai lasa sa joci, ca cica sunt tinute pentru antrenamentele echipelor, si pt juniori. dar in acelasi timp, ei se plang ca tinerii nu mai aleg miscarea ca forma de distractie, si din aceasta cauza fotbalul are de suferit. pai cum mama naibii sa aleaga, cand nu te lasa sa intri sa joci? si mai sunt multe de spus despre generatia asta, care nu ar fi cu nimic mai prejos decat cele de care vorbesti, doar ca vremurile pe care le traim (calculator, loc de joaca pe care nu ai voie sa joci, fite, trenduri, etc) ii trag in jos pe astia de azi.

sanoma (1 comentarii)  •  4 februarie 2012, 15:03

Corect, ai mare dreptate. Eu inteleg articolul si nu ma simt vizat, dar observ ca sunt unii pe care i-ai atins, se simte ca s-au chinuit sa scrie cat de cat corect in comentariile lor in care ataca si jignesc. Din pacate, altfel nu stiu sa se exprime, ei nu comunica o idee, ei o scuipa.

AB (2 comentarii)  •  4 februarie 2012, 15:07

Fac parte din generatia ’90-lor si nu simt ca as fi cat de putin inclus in gloata pe care ati vrut sa o prezintati.Vina pentru ceea ce se petrece in societatea noastra este una colectiva.Despre factorii ce fac din generatiile ce vin,niste „gasti” lipsite de cultura s-ar putea vorbi ani intregi.
Dar,pentru ca in cazul acesta,mistocareala si caterinca vine din partea unui reprezentant mass-media,tin sa va anunt ca sunteti de toata JENA!!!
Traim intr-un secol al internetului,al telecomunicatiilor si mai ales al tehnologiei in continuua expansiune.Daca VOI,nu o sa incetati sa prezentati publicului toate caracterele infecte ale societatii, toate curvele sub titulaturi de dive si toti coruptii astia care ne aduc in prag de disperare,atunci generatiile ce vin vor putea schimba ceva.Altfel,ne vom scalda intr-o mlastina jegoasa,din care nu vom iesi niciodata,sau mai rau,ne vom ineca.
Tin sa precizez,ca nu ma refer doar la presa sportiva.Ma refer la tot ceea ce inseamna ziare,televiziuni,site-uri de specialitate,etc.
Cu,dar mai ales fara respect,un pusti!

Daniel Şendre (19 comentarii)  •  4 februarie 2012, 15:28

@fcdinamobucuresti Temele pe care le propui sunt mult prea ample pentru a putea fi discutate asa, eu spun doar atat. „Vina” noastra despre care vorbesti este, de fapt, un compromis, pe care trebuie sa-l facem pentru a nu trage obloanele.

E trist ce spun acum, dar cei care sustin cu atata vehementa ca exista prea mult fotbal, gigi becali si prea putine articole de sport, NU SE VAD in vanzarile de la tarabe, in ratingurile televiziunilor si nici in traficul de pe net. Unde sunt ei???

De vazut nu-i vedem decat in comentariile ipocrite de pe site-uri si bloguri. (Multumesc pentru comentariul tau)

Flaviu (5 comentarii)  •  4 februarie 2012, 15:30

Pe mine personal ma amuza cauzele si vinovatii care sunt de vina pentru ca loazele din ziua de azi nu stiu(sau nu vor) sa scrie si sa se comporte corect.
Sa va spun ceva: primii vinovati sunt parintii si nu presa. Copiii normali isi petrec ceam mai mare parte a timpului cu parintii, iar acestia trebuie sa fie primii indrumatori in viata. Dand vina pe altii nu facem decat sa ne mintim singuri.

fcdinamobucuresti (18 comentarii)  •  4 februarie 2012, 15:41

nu stiu, dar eu refuz sa cred ca majoritatea din tara asta, dintre cititorii gsp-ului aleg articole cu jiji, in locul articolului lui oprisan despre iacutia iacutk. eu nu pot sti care articole se vand cel mai bine, dar daca majoritatea aleg jiji, tara asta are o problema foarte mare.
uite, digi de exemplu da fotbal peste fotbal. mai e si enormitatea aia de fanatik, dar exceptand aia, vezi fotbal, sport in general, nu cancanuri ieftine. inteleg ca gsptv, sport.ro, din cauza ca nu detin drepturi de televizare, trebuie sa isi umple programul cu altceva, dar ati putea eventual face rememorari de fotbalisti din anii 80, 90, de meciuri memorabile din perioada cand fotbalistii erau oameni simpli, nu roboti injectati cum ar fi messi (LOV IT 🙂 ). erau vremuri in care fotbalul era prezent 5 minute pe tvr, si in rest nimic, desi oamenii din vremea aia meritau mai mult. dar stii cum e, poate tocmai de aia erau buni, pentru ca nu erau mediatizati. hai ca o dam in folosofii deja…
mersi ca mi-ai raspuns!

baixinho (1 comentarii)  •  4 februarie 2012, 16:26

Articolul asta spune in mare masura adevaul si, intr-adevar si pe mine ma enerveaza cand anumite persoane imi trimit mesaje cu un astfel de limbaj. Dar am o intrebare pentru cei de la Gazeta: nu mai continuati reeditarea cartilor lui Ioan Chirila, pe care ati inceput-o acum vreo 2 ani? Pentru ca am citit cu mare placere primele volume mi-as dori foarte mult sa le citesc pe toate, mai ales ca nu prea am de unde sa fac rost de ele. Sper intr-un raspuns pozitiv din partea voastra. Multumesc.

Liviu (6 comentarii)  •  4 februarie 2012, 17:09

1. Un articol bun (iar saptamana trecuta am citit in alt ziar un articol remember al lui Fanus Neagu);

2. referitor la propunerea lui „Baixinho (nr 29), ati putea totusi republica in ziar , intr-o rubrica pt nostalgici sau pentru a citi cum scriau gazetarii altor timpuri, articole „remember”; as dori asta pentru ca unii dintre acesti scriitori faceau adevarate opere literare descriind un meci de fotbal sau portretand fotbalisti. In plus , asta ar mai contribui si la educarea cititorilor.
Parerea mea.

motanul incaltat (173 comentarii)  •  4 februarie 2012, 18:42

Ar trebui sa cautati pe youtube-Imnul Bacalaureatului-Vacanta Mare-interpret Mugur Mihaescu….Iar daca nu vi se pare normal ca se foloseste un anume limbaj pe net,faceti-va un up-date la cum se scrie acum pe net… Chiar credeti ca asta e cel mai prost lucru din Romania???Eu nu cred-pur si simplu se copiaza unii termeni din engleza.Nu s-a copiat si cumva metoda ca-n Romania sa apara dupa 1990 tot felul de uniersitati particulare(ca asa este in USA) ca tot felul de analfabeti care nu erau in stare sa intre la STAT sa dea bani si sa termine una particulara.Problema ca s-a copiat numai ideea nu si principiul—-de-aia exista in SUA-Harvard iar la Bucuresti multe NO NAME de care nimeni nu a auzit.Dar care in schimb a dat diplome la toti analfabeti care lucreaza acum chiar in Media???? Asta a fost,dupa mine o mai mare prostie decit un „limbaj” pe net intre prieteni.Caci nu cred,ca cineva cind si-a trimis CV-ul sa se angajeze a folosit un asemenea limbaj……

sohil (39 comentarii)  •  4 februarie 2012, 18:48

Placa asta cu „scriem despre Gigi pentru ca asta se cere” este din aceeasi categorie cu „sunt obosita” sau „am o migrena” pe care o folosesc femeile cand se satura de sotii lor. Pur si simplu alegeti asta DIN COMODITATE. Plecati de la premisa. reala de altfel, ca masa este de joasa conditie… si scrieti in consecinta, ceea ce e o greseala. Sunt convins ca se gasesc mii de microbisti care nu fac rating si trafic pe net tocmai pentru ca nu va adresati lor, ci unor retardati care intra doar sa se elibereze de ei insisi la adapostul anonimatului. Intrebati-l pe Adrian Georgescu cati ii cauta articolele si cati posteaza pe blogul sau. Si mai stiti ceva? Scriind doar pentru oi, nici reclamele nu isi gasesc eficienta, pentru ca astfel de specimene nici nu au putere de cumparare! Daca vrei sa vinzi gogosi si seminte toata viata, asa vei sfarsi, in nici un caz nu vei vinde blanuri sau bijuterii.
Ca sa nu mai divaghez: Ioan Chirila isi forma cititorii, nu le dadea ce doreau ei sa primeasca, potrivit stadiului la care se gaseau in momentul in care se apucau sa-i citeasca scrierile. Ii provoca, le starnea curiozitati, ii plimba prin cultura, precum un ghid prin muzeele celebre. Cresteai cu el, iti modelai vocabularul si stilul de a gandi si scrie. Totul sub pretextul unei carti, sau al unui articol cu subiect declarat ca fiind despre sport.
N-am sa inteleg niciodata comparatiile facute peste timp intre jucatori emblematici. Chiar si Chirila considera ca nu se poate compara Pele cu Maradona, sau ne arata revolta unui M. Laudrup, la CM’ 86, cand reporterii in criza de inspiratie tot comparau Danemarca de atunci cu Olanda’74.
Fotbalul, sportul, tehnica progreseaza. Am vazut, gratie acestei excelente emisiuni „Replay”( excelente ca idee, nu neaparat ca realizare) derby-urile Steaua- Dinamo de la finele anilor ’80. Cu tot respectul pentru marii fotbalisti de atunci, dar nu se putea sa nu remarci ritmul deseori scazut de joc, numeroasele stangacii tactice si chiar tehnice, labilitatea psihica a unor jucatori considerati emblematici pentru acele vremuri. Si chiar erau emblematici. Numai ca fotbalul actual e infinit mai greu. Si va fi si mai greu. Cel care-i va succeda lui Messi peste 10 ani va fi mult mai valoros ca el, asa cum Messi este mult mai bun decat Maradona, sa zicem. Ce sa mai zic de compararea merelor cu perele, cum se procedeaza in cazul lui Casillas si al lui Xavi, de pilda!? Doi virtuozi pe posturi complet diferite. Cine-i mai bun? Cine-i mai bun? Voteaza acum! Printr-un sms la numarul inscris pe ecran…

petre stelistu (23 comentarii)  •  4 februarie 2012, 21:29

„Petrica!!!!! Inchide usa aia ca s-aud oile din gradina si sunt in direct la GSP”.Daniele, crezi ca mai are rost sa mai vorbim? Oare ce-ar spune Ioa Chirila daca ar vedea ce se intampla in presa din tara in ziua de azi? Am avum ceva incredere in Ioanitoaia, dar banul l-a schimbat si pe el. Sa-ti spun drept, sotia mea stie ca sunt la o piesa de teatru de Caragiale, cand incep sa citesc presa romana. Si ma intreaba? Draga, cine sunt personajele alea de tot razi intruna? Eu ce sa-i spun. Pai ciobanul e personajul principal, iar apoi mai sunt Copos,Geambasu,Mititelu,Dragomir si lista continua.Pacat, dar sa stii ca voi,presa, sunteti motorul acestei societati.

t (1 comentarii)  •  4 februarie 2012, 22:17

ha adevarat si neaparat puse pe ritm de manea

Decebal (1 comentarii)  •  5 februarie 2012, 0:20

Foarte usor sa iei peste picior niste tineri needucati care in ziua de azi au acces la internet. Dar voi cei care a-ti putea schimba ceva, voi ce faceti??? Nu voi mass media a-ti crescut acesti tineri cu emisiunele si ziarele „sportive”??? Eu nu mai stau in tara de cativa ani dar diferenta intre mass media din Romania si mass media din strainatate e de la cer la pamant. Injuraturi in direct, scandaluri, si circ asa sunt marea parte de ziare si posturi TV din Romania…

Red (8 comentarii)  •  5 februarie 2012, 4:31

Generatia care ne stinge lumina- nu se poate referi decat la voi, gazetarii care nu mai stii a scrie pe intuneric. Ca sa te convingi, TU gazetarule fa o comparatie chiar cu cel pe care il invoci ( Chirila, parca). Stingerea luminii (in legatura cu Razboinicul luminii) e legata de imaginile reala sau virtuala (internet, cool word) pe care voi, gazetarii le creati in mod fals si in care fotbalistii din Liga lui Mitica ajung sa creada. Asa ajung ei pentru o zi supermani, dupa care inevitabil ajung la fluieraturi si la lada de gunoi. Asa incat……, drama Nesu e unica, regele Hagi e si va fi al romanilor pentru care inca nu s-a stins lumina ( Ce dreaqu !) iar Messi era un fel de capitan international la 20 de ani (deocamdata).

soso1981 (7 comentarii)  •  5 februarie 2012, 7:29

ptr.toti desteptii care stau in fata calculatorului si comenteaza aiurea… iesiti in strada…nu-i dati in cap omului care isi face treaba scriind un articol. Salutari Daniel.

Un pitestean (2 comentarii)  •  5 februarie 2012, 12:34

Daniel Sendre, ma surprinzi ! Credeam ca nu ai auzit de Ioan Chirila. Te consideram precum generatia de care scrii. Tema aleasa este foarte buna. Voi mass-media ati creat aceasta generatie de tampiti si inculti. Vorba cuiva de aici, asta e generatia care nu v-a plati lumina.

Dorin (27 comentarii)  •  5 februarie 2012, 12:58

Corect articolul, corecte comentariile 🙂

Intr-o lume in care o vedem pe bahmu, pahmu, crudu, dudu, ziarista porno, dodel,costel , oameni pe care-i vedem datorita nevoii vostre de cancan, scandal, spectaculos, in fine orice va aduce rating… ma amuza in aceasta lume cum fiecare ziarist vine si ne da lectii de viata 🙂

fcdinamobucuresti (18 comentarii)  •  5 februarie 2012, 17:08

@ sohil, foarte corect ce ai scris, dar cu o mica precizare. pe messi il consideri mai bun ca maradona? probabil te impresioneaza ritmul de joc din ziua de azi. parerea mea e ca un jucator ca maradona s-ar fi adaptat la fotbalul din ziua de azi. asta e un punct in favoarea lui maradona. alt punct in favoarea lui maradona ar fi ca domnul messi nu are nici un gol la un campionat mondial, prestatia lui la nationala cam lasa de dorit, avand in vedere nivelul lui. al 3-lea punct, este ca domnul messi, pe la 14-15 ani era un copil subdezvoltat, de asta i-au aplicat niste injectii care sa il dezvolte. nu vreau sa stiu ce contineau acele injectii, nu vreau sa stiu daca mai ia ceva substante si in ziua de azi. cert este ca domnul messi, si in general intreaga echipa a barcelonei au o rezistenta la efort supraomeneasca (si in regim de viteza, nu ca fugi 11 km dar in pas vioi). nu vreau sa stiu de ce. mai bine nu imi pun asemenea intrebari. inainte sa sara lumea pe mine ca dau in messi, precizez ca si messi si maradona sunt jucatori mari, si e foarte greu ca cineva sa ii compare realist, avand in vedere numerosi factori care le-au marcat amandurora existenta fotbalistica.

madskills (14 comentarii)  •  6 februarie 2012, 22:42

razi de toti imbecilii Daniele dar uiti va presa i-a facut asa.Adica voi. Trustul vostru ca si altele promoveaza non stop toate nulitatile la tv. Au trecut ani de zile de cand nu am mai vazut un sportiv pe prima pagina a unui cotidian nesportiv. Voi vreti doar scandal, Gigi, Mitica, Nastase si abajurul lui. Nu exista zi in oriceee ziar de sport sa nu faceti cancan. Asa ca nu te mira ce vine din urma. Voi ati sapat groapa in care o sa fie viitorul tarii

fcdinamobucuresti (18 comentarii)  •  7 februarie 2012, 1:12

@madskills
oamenii au vointa proprie. daca nu le place ceva, pot sa renunte la acel lucru. ziarele pun subiecte care intereseaza publicul, tocmai pentru a face tiraj/trafic. daca majoritatii i-ar placea de ce scrie oprisan, ar scrie numai oprisan. dar hai sa recunoastem ca sunt enorm de multi, care se emotioneaza cand vad simone senzuale, dandiaconesti bagati in pubele, iri si moni, jiji si porcea, etc.
pe de alta parte ai dreptate si tu. daca ziarele ar dori cu adevarat, si-ar asuma un risc, si ar baga numai subiecte decente si ar face presa adevarata, renuntand la cancan, chiar cu riscul de a pierde din cititori. nici presa nu are dreptul sa ne faca morala, deoarece nu face acest pas, din considerente evident financiare. asa ca adevarul e undeva pe la mijloc. traim intr-o lume materialista. oamenii sa renunte la temele-cancan sau ziarele sa renunte la ele? cine face primul pas? ala are dreptul sa dea cu parul.

petre stelistu (23 comentarii)  •  7 februarie 2012, 22:57

Dinamovistule, presa are cea mai mare vina. Multi se baga pe internet pentru a face caterinca, fiindca nu au altceva de facut. Spune tu ce televiziune din Anglia suna la Abramovici sa-l intrebe ce mai face si ce a dat mancare la oi (Tanase,Costea, Teasponte,Argaseala si multi altii). Sau ce mai fac cainii, cu ce gagici mai ies prin baruri. Intradevar, pentru asa ceva sunt reviste precum „Click”, Cancan”, dar nu ar trebui toate ziarele si televiziunile sa dea toate prostiile.In orice afacere si in orice lucru pe care-l faci exista o randuiala, iar presa ar trebui sa fie un exemplu.

Comentează