Primele atacuri de panică în Social Media
Studenţi,
(şi toţi cei care s-ar putea identifica cu ei)
încetaţi să aveţi aşteptări! Sfatul acela din “tineri” de a-ţi face treaba cât mai bine pentru că rezultatele trebuie să apară nu poate fi mai adevărat într-un mediu atât de […]
Studenţi,
(şi toţi cei care s-ar putea identifica cu ei)
încetaţi să aveţi aşteptări! Sfatul acela din “tineri” de a-ţi face treaba cât mai bine pentru că rezultatele trebuie să apară nu poate fi mai adevărat într-un mediu atât de volatil şi imprevizibil precum Social Media.
La concluzia asta am ajuns eu după zile în care intram şi ieşeam de pe Twitter sau de pe Facebook să văd câte likeuri am mai câştigat sau followeri. Mă încruntam şi nu înţelegeam de ce numărul ultimilor scade, ca apoi să crească iar, de ce nimeni nu interacţiona într-o zi numai pentru ca apoi să primesc feedback de unde nu mă aşteptam…adevărul este că odată ce ţi-ai impus nişte obiective într-o campanie de PR, nu poţi scăpa nimic de sub control. Orice semn că o iei la vale, în loc să urci la deal e de rău augur.
Atunci începi să te uiţi în stânga şi în dreapta cum au ajuns alţii să aibă succes în domeniu, faci analize, cauţi soluţii, te gândeşti la toate felurile posibile în care îţi poţi atrage simpatii şi feedback pozitiv. Pe hârtie, totul dă exact, cu precizie matematică. În realitate, lucrurile nu stau la fel – oare eşti tu de vină?
Impresia mea, după câteva atacuri de panică inevitabile :)), este că nu poţi controla totul. Dacă ai vocaţie de specialist în PR ai intuiţie, ştii cam care e profilul publicului tău, comunici în funcţie de asta, eşti la curent cu tendinţele din online – ce se vrea, ce se caută, ce “prinde”. Şi totuşi, în Social Media, poţi să nu ai rezultate imediate sau pot să fie incerte. Schimbi strategia, comunici mai mult…eu zic STOP!
În Social Media ajungi direct la public, este adevărat, dar la fel de adevărat este că ai o plajă imensă de personalităţi şi de preferinţe; sunt useri care dau like la grămadă, useri analitici care se alătură cauzelor în care chiar cred şi nu celor care le apar zilnic pe wall, useri cărora trebuie să le dai motive puternice pentru care să îşi piardă timp pe pagina ta. La fel de bine există userii “imposibil de influenţat, împotriva curentului” care din principiu se opun tendinţelor, modei, mesajelor comerciale şi vădit propagandistice, acele persoane care ştiu că serviciul pe care ţi-l fac ţie este mai important decât cel pe care i-l faci tu lor şi care din capul locului ignoră mesaje ca “Dă şi tu un like”. Pe Twitter le vine şi mai uşor să îţi întoarcă spatele chiar şi după ce te-au băgat în seamă când se simţeau mai generoşi.
Dacă petreci ore pe internet, eşti tânăr, intri pe reţelele de socializare de pe telefonul tău, al altuia, de pe laptop, pe unde prinzi wi-fi NU înseamnă că succesul îţi este GARANTAT ca specialist în Social Media. Deci lasă deoparte aşteptările nerealiste! Înarmează-te cu răbdare, pregăteşte-te la abandon şi euforie, porneşte la drum cu încăpăţânare şi ambiţie, recunoaşte-ţi ţie însuţi că bloggerii de seamă azi şi oamenii de PR în Social Media au făcut din asta o meserie tocmai pentru că exclude posibilitatea efectuării oricăror alte activităţi cu succes, odată ce s-au înhămat la drum. Munceşte folosind cele mai bune instrumente pe care le ai la îndemână, comunică sincer, fără să te forţezi şi fără să-ţi ceri scuze.
Atacurile de panică o să rămână în urmă.
PS: ce vă motivează pe voi să daţi like unei pagini sau să urmăriţi o instituţie/celebritate?