Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Ţanţoş, Tanczos Barna nu vede bîrna

E preşedintele Federaţiei Române de Hochei. Şi a intrat la Radio GSP. După ce Tihamer, un puşti hocheist promiţător, cu nume imposibil şi logică aşijderea, a declarat că nu România, ci Ţinutul Secuiesc a învins Ungaria, cu 4-1. După ce […]

miercuri, 21 decembrie 2011, 7:09

E preşedintele Federaţiei Române de Hochei. Şi a intrat la Radio GSP. După ce Tihamer, un puşti hocheist promiţător, cu nume imposibil şi logică aşijderea, a declarat că nu România, ci Ţinutul Secuiesc a învins Ungaria, cu 4-1. După ce el şi restul „tricolorilor” au tăcut imnul românesc şi l-au cîntat pe cel maghiar, cu aceeaşi ocazie.

Şi domnul Tanczos începe rănit şi halucinant: „Toată lumea îi face nenorociţi pe cei din etnia maghiară”. Ooo, cam mult, cuvinte cam mari, supărare-supărare, dar să ne revenim. Cînd oare, şi mai cu seamă în sportul nostru?

Spune domnul Tanczos, de data asta chiar ţanţoş, că melodia secuiască, la care face referire ca imn, este cîntată de 21 de ani în Covasna. Vasăzică acesta e argumentul! Foarte bine, şi „Se mărită Mona”, a formaţiei Azur, se cîntă tot de zeci de ani, ba chiar cu o răspîndire mai largă. De ce nu se stă cu crosa dreaptă pe refrenul trupei din Brăila?

„O să plec cu toţi jucătorii din România ca să fie toată lumea mulţumită şi să jucaţi în Liga H!”. Deci hocheiştii de origine maghiară sînt toţi impresariaţi de domnul Barna. „Să jucaţi”. Păi nu sîntem toţi români? Sau sînteţi deja în prag, cu uşa întredeschisă, ca o duduie în spasme după o rîcă domestică pe care a provocat-o şi pe care nu ştie să o lungească altfel?

Minunată, neminunată, aşa e ţara asta. Pe care o dezonoraţi cu îndîrjire, domnule Barna, deşi sînteţi slujbaş plătit al ei. Nu vă temeţi: nu aţi inventat dumneavoastră apa caldă şi cu siguranţă nici principiile ei de îngheţare, prin care devine locul unde se joacă hochei. Poate că vom ajunge într-o ligă inferioară, dar sigur nu va fi H, de la Hungaria, ci Liga R.

Comentarii (116)Adaugă comentariu

Andrei (2 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 0:04

Si pe mine ma incanta reactia imediata a unui editorialist gsp! Chiar nespus! Acesti indivizi holerici hocheisti sponsorizati de statul roman, de simbolurile Romaniei, au intrecut orice limita a bunului simt si cred ca si a legalitatii. Felicitari, mai „secuilor”! Niciodata hocheiul nu a fost atat de popular in Romania. Poate si-au dat seama ca prin rezultate mari nu se poate…Ii va musca de fund aceasta popularitate.

Andrei (2 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 0:08

@geo Da. Au existat si exista si oameni de origine maghiara care stiu sa traiasca intr-o comunitate. Si ei se bucura de tot respectul romanilor! Am avut placerea sa cunosc si eu cativa doctori romani de nationalitate maghiara. Oameni deosebiti!

ardeleanu (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 0:30

Buna seara in primul rand.Am stat si am citit mesajele voastre si ma mir de unde vine atat rautate si atata ura.Din cate stiu eu traim intr-o lume d=civilizatat si democrata deci avem dreptul sa ne alegem apartanenta etnica si sa o putem spune fara nici o problema.Noi aici in ardeal nu avem nici o problema daca vecinul e ungur , sas .secui, ucrainian sau chiar tigan.Am reusit sa convietuim impreuna si la bine si la rau, fiindca am invatat sa ne respectam si sa intelegem ca toata povestea cu ura asta interetnica e manipulata de cateva grupuri care au de castigat enorm din aceasta cauza.
Referitor la tot scandalul din hochey-ul nostru e sunt de parere ca totul e aplificat, pentru ca din cate stiu nu a fost batjocorit imnul national.Si ce daca avem jucatori care au sentimente pentru alte tari, atata timp cat ei is fac datoria fata de tara noastra???? Oare in echipa de fotbal a Frantei (campiona mondiala si europeana) nu erau jucatori care la un meci cu echipe din Africa ar fi intonat si ei imnul???Oare nu sunt in alte partii exemple la fel???Oare baietii astia isi fac datoria???daca da, eu cred ca ar trebui apreciati, la fel cum ar trebui apreciata familia regala care a intros armele inpotriva propriului sange…sau poate daca si ei ar fi vorbit sau cantat un imn nu ar fi fost aceasi oameni???Parerea mea este ca poate ar trebui sa ne uitam un pic in jur si mai apoi sa strigam si sa sarim pentru ca nu tot ce zboara se mananca.

petre stelistu (23 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 0:44

Andrei, acest lucru puteai spune si despre acesti hocheisti cu tot cu presedintele lor, inainte de acest incident.Totusi, toate etniile aste din tara trebuiesc puse un pic la respect. Bineinteles, prin metode civilizate.Pana una alta, acest Barna trebuie demis, iar jucatorii nesimtiti, in frunte cu „tanarul talent” sa nu mai fie selectionati.Oricum, nu cred ca au castigat vreo medalie, asa ca nu ar trebui sa-i respectam prea mult si nici prea multa atentie nu merita.

aham (31 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 1:05

vreti ca strazile sa aibe numele in maghiara, scolile sa fie in maghiara, presedintele sa fie maghiar? pai duceti-va in ungaria si lasati-ne baaa!! vezi ce inseamna sa dai nesimtitului un deget? ramai fara mana. prea multe compromisuri au facut romanii sub pretextul „sa fim civilizati”, pai cu cine?

Dani (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 1:20

Bun articol.
Subscriu la cele scrise de Lopes Carro la postarea#5, si tin sa-i transmit un mesaj lui dan(#22) si celor ce cred ca nu conteaza ce s-a intamplat, Romania a batut Ungaria cu 4-1 si asta e tot ce conteaza. Celor ce cred asta, le spun doar ca dau dovada de multa naivitate. La Miercurea Ciuc, nationala de hockey a Romaniei, a existat doar pe hartie, pe stema aflata pe tricourile albe, a unui jumatate de jucator si a 1-10% din spectatori. Fapt demonstrat de altfel si de declaratiile date si de unul dinte jucatorii ce au evoluat de fapt pentru faimosul si doritul autonom – tinut secuiesc. Acesti jucatori nu au reprezentat Romania ci doar: imaginea personala,autonomie, placute bilingve, UDMR, Ungaria,limba maghiara oficiala in stat..etc.
Pentru cele de mai sus tin sa multumesc tuturor politicienilor din ultimii 22 de ani. Voi ne-ati adus aici.

r.vernes (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 2:04

nici jucatorii echipei nationale de fotbal romani 60 % nu stiu imnul si va asteptati sa cante secuii

destept (31 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 2:18

din pacatae, tara este condusa de nationalisti , care se dau mare la tv, ziare sia fura banii romanior.fiecare se da stelist, roman etc. dar in viata reala fiecare fur statul roman unde poate.
adevarul este, ca romanii sunt tiganii si hotii europei.asta e,ne place sau nu.
viva Rromania , tara tiganilor!

Minu (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 4:00

Propun o solutie de compromis: Sa fie lasati sa cante Desteapta-te Romane in maghiara! Nu vad nimic rau in asta.

Un ardelean (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 5:09

Sunt curios daca se intampla asta in Serbia, cum era… Noi romanii, tacem ca si …. Sarbii nu-i lasau, ii castrau si-i trimiteau de unde au venit.

maryo1971 (4 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 7:09

Politicieni nostri ce spun de toate astea ? Alo presedentia,parlamentul se aude.Nu este posibil intrun stat civilizat in anul 2011 sa se intimple asa ceva.Nu le place in Romania sa plece si sa ne lase Astia is ca sarpele il ti la piept il incalzesti si dupaia te musca ,atunci trebuie sa il zdrobesti.

liviu (4 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 8:06

Pt a evita inflamarea inutila a nationalistilor, dar si declaratiile aiuritoare ale dublu-cetatenilor va rog sa faceti o ancheta din care sa reiasa simplu concluzia. in perioada de 21 ani in care s-a intonat acel cantecel dragutz, un hit deja, aflam acum, care au fost fondurile acestei federatii ? cat din banii PUBLICI din Ro au mers la acesti antrenori/jucatori, etc ?
este simplu – daca sunt fundatie non-profit si functioneaza din donatii, treaba lor…pot sa elimine si drapelul din peisaj.
daca in schimb, folosesc un fir din coama LEULUI platit de mine cu greu ca si impozit, sa returneze banii si sa plece unde doresc dumnealor.
poate ar trebui sa luam in calcul si eficienta cu care sunt folosite PATINOARELE pe care le ancheta colegul Tolontan ? Cred ca ar trebui sa mai plece si de prin ministerul aferent cineva, nu…?
Succes.

PS:
In anii 80, nationala de fotbal a Romaniei avea in componenta 11 jucatori de la Craiova. Nu-si aminteste nimeni ca acestia sa fi cantat imnul Craiovei Maxima in locul celui National atunci cand erau onorati printr-o convocare la lotul National. Pentru ca se considerau Romani si Olteni din mila Domnului, cum ar fi spus M.Sorescu.

Catalinozaurusrex (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 8:06

Si asta nu este decat varful aisbergului, ca ce e cu adevarat in mintea lor, numai ei pot stii. Imi permit sa citez un paragraf din ultimul meu articol de pe Mysport.

„Sunt curios daca acest tanar poarta casca de protectie si dupa terminaraea meciurilor. Nu? Eh, cred c-ar cam fi cazul s-o cam poarte peste tot cand iese din casa, nu de alta dar sa nu fie confundat cu vreun roman.”

pifulet (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 8:37

plecati domnule barna , dar sa nu uitati sa va luati neamurile si prietenii, de fapt plecati cu totii, dar problema e ca de fapt nu doriti sa plecati( de 22 de ani „amenintati” ca veti pleca da unu’ n-a plecat) da plecati odata si lasati-ne. in orice tara civilizata din Europa dupa astfel de declaratii erati demis in secunda 2, nu mai vb de America unde riscati si ceva parnaie, dar asta se poate intampla doar in Romania , unde de zeci de ani li s-au permis acestor *** sa calce in picioare tot ce tine de Romania, si principalii vinovati sunt politicienii „nostri” incepand cu iliescu si terminind cu basescu. sper din toata inima ca vei fi demis nenorocitule si echipa de hochei desfiintata.Sper sa apuc ziua in care nu va mai fi picior de ungur in Romania, de-ar veni Vadim vreo 2-3 luni presedinte…..

Adrian (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 8:43

Domnule Presedinte al FRH,
Am citit mesajul dumneavostra si va spun ca va sustin 100%. De aceeasi parere sunt milione de romani , care v-ar ajuta in demersul dumneavostra de a pleca nu numai cu toata echipa de hochei ci si cu toti maghiarii care isi bat joc si ridiculizeaza tara in care s-atu nascut si ati trait.Va pun o intrebare pertinenta : de ce nu plecati odata ? Am auzit ca maghiarii sunt oameni de onoare , as avea un respect mai mare pentru dumneavostra daca promisiunea/amenintarea ar fi pusa in practica. Va dau cuvantul meu ca v-as ajuta in masura posibilitatilor cu transport, bilete de avion si tot ce imi sta in putere pentru asta.
Domnule Presedinte(imi cer scuze ca nu am retinut cum va cheama, am retinut numai etnia care isi bate constant joc de romani) , doresc sa va aduc la cunostinta cateva chestiuni :
– sunteti singura minoritate din Europa (si cred ca din lume) care are cele mai multe drepturi
– sunteti singura minoritate care are dubla cetatenie , scoli , placute,administratie, guvernare, si alte milione de drepturi
Cand va scriu aceste randuri, ma cuprinde o greata si o stare de voma, gandindu-ma cat de prost crescuti pot fi unii din con-nationalii nostrii, asa ca ma abtin in continuare sa va mai scriu(sunt curios daca stapaniti bine gramatica si limba romana pentru a intelege mesajul meu, insa imi cer scuze dumnenavostra ca nu v-am scris in maghiara, poate o s-o invat pentru a purta un dialog cu domniile voastre).
Sper sa aveti sarbatori fericite si va rog nu uitati promisiunea care ati facut-o de a pleca, ati face multi romani fericiti !!!
Cu stima si respect,
Adrian

levi`s (2 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 8:55

pur si simplu sunt de neanteles comentariile sovine.
1. Fiecare canta imnul care ii e mai aproape de suflet. Capsunarii canta imnul Spaniei sau Italiei cand e un eveniment sportiv?
2. Ba dimpotriva baietii au dat dovada de fair play si respect pentru Romania luptand impotriva semenilor .
# Si au invins!

A4_magyar (3 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:00

Inteleg eu ca ai vrut sa te dai ” mai rotund” cu expresia : Nu vă temeţi: nu aţi inventat dumneavoastră apa caldă şi cu siguranţă nici principiile ei de îngheţare…da scrie-mi si mie succint care sant principiile de inghetare 🙂 🙂 🙂 nu uita sa imi amintesti de diagrama tripla PVT si de punktul kritic bine ?:) daca tot esti pus pe scandal cu Mona ta 🙂

levi`s (2 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:00

Si inca o remarca:
– astia nu au venit anul trecut aici. Si nici stra-strabunicii lor. Nu au nici o vina ca soarta si politica a tras linia de hotar altfel.

A4_magyar (3 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:01

H-aham /Ham Ham / doar pe acele strazi unde erau nume unguresti . in rest puteti lasa numele strazilor dupa capul vostru: Strada Ion Iliescu Strada Bombonel strada BAshinel….

A4_magyar (3 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:06

Eddie: ” Jucatorul nu s-a plans ” jucatorul a afirmat un adevar. Nuna afirmat ma doare ca joc sub steagul gaurit romanesc ci a spus sant nevoit sa joc sub tricolor romanesc. poate sesizezi diferenta intre a durea si a te plange si a face ceva de nevoie.desigur daca stii ce este accea o nevoie.

PLECATI (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:17

Daca ne anuntati asa de frumos ca va duceti, o sa va dam un bocanc in partea dorsala de ajungeti direct in Campia Panonica, nesimtitilor, adica jucati pentru ROMANIA platiti din banii statului roman pana la urma si voi cantati in ungureste, sper sa nu va primeasca nici ungurii vostrii (defapt asta se intampla) si sa ramanetii fii ploi!

jaoju (4 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:19

recomandare: tihamer sa mearga in AHL (deocamdata) fiindca in timp ce curata gheata poate trage cu urechea la conversatiile baietilor cu crosa, poate invata multe…

andrei (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:28

intrebare de 10 puncte:
La inaugurarea „National Arena”, Marcel Pavel a fost amendat pentru ca a ciuntit versurile imnului national.

Pai astia ca au cantat alt imn, nu merita bagati la parnaie ?

Cred ca” marele si iubitul nostru conducator” Kim Jong Basexu ar trebui sa ia masuri. 🙂

jaoju (4 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:29

pentru victor L : aia nu sunt ciucani, inteleg, ci czicseredisti, a fost deci un meci international,
e scuzabil; de altfel cum ar putea face fata romanica ungariei mari si sfinte ?

cartgrigorescu (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:33

Nu ai dreptate domnule. Nu suntem toti romani. Ami sunt si altii aici. De mult mai mult. Nu ungurii trebuie sa plece de aici, care sunt aici de foarte mult timp.
Ar trebui sa se bucure pt. rezultatul obtinut si nu de imnul acela blestemat care se schimba in fiecare 20 de ani si nici romanii nu stiu. Altii au imn de 160 de ani, care nu se schimba de la un regim la altul.

validog (7 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:37

In nici o alta tara europeana comportamente de genul acesta nu ar fi fost permise…fara sa cadem in alte extremitati, nu trebuie desfintata federatia ci doar oamenii din ea, adusi ca la rugby din afara si luat totul de la ZERO, ca oricum ce a facut tantosh asta e tot ZERO barat si nici nu am auzit ca S.C.Miercurea Ciuc sa fi luat cupa campionilor la hochei. PUNCT.
Dati-va demisia domnilor si aratati ca va pasa de sport,nu de buzunare si steagul argentinei….

extra (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:44

Cum sa nu creasca inima in tine cand vezi un agramat ca CIPRIAN militand pentru cauza nationala. Neam de analfabeti cu pretentii de istorici.

tataee (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:45

in toate echipele nationale din europa exista jucatori de alta nationalitate dar pana acum nu am auzit de vreunul care la un meci direct sa faca ceea ce au facut jucatorii nostri. da,jucatorii nostrii pentru ca se presupune ca trebuiau sa reprezinte Romania. daca nu vroiau sa reprezinte tara asta trebuiau sa refuze sa joace pentru romania, sa ia cetatenia maghiara si sa joace pentru ungaria. nu cred ca se supara cineva.nu trebuie transformat un sport intr-un motiv de cearta intre doua natii. ceea ce au facut acesti jucatori este lipsa de respect fata de cetatenii acestei tari care nu sunt toti romani sau maghiari. sunt si alte nationalitati.

remus (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 9:55

Ar fi prea usor sa-l injuram si sa-l balacarim pe acest specimen, dar din pacate pana nu se schimba nimic la nivelul conducerii acestei tari din punct de vedere al gandirii si al spiritului nationalist, vom fi nevoiti sa suportam in continuare aceste manifestari din partea unor cetateni romani care nu sunt multumiti ca s-au nascut in Romania.(acesta este un comentariu de bun simt, pentru ca in prima faza as fi dorit sa scriu ceva mai dur, format mai mult din puncte-puncte, pentru ca este inadmisibil ce se intampla pe teritoriul tarii noastre in anul2011. Si pentru cultura lor generala nu exista tinut secuiesc ci teritoriul Romaniei delimitat de granite.)

lunetistu (20 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 10:04

Adevarata problema nu este sportul in sine ,ci tupeul si intentiile ungurilor si prostia secuilor , care nu sint unguri si nu-si cunosc nici macar originea .Ei sint doar uneltele ungurilor folositi pentru a-si atinge scopul . Inca dupa Trianon (unde s-au pus bazele statelor natiuni ) , ungurii navigheaza in ape tulburi , incercind sa refaca ungaria mare , chiar daca , dupa recensamintul de la sfirsitul sec. 19, unguri erau decit 28% din populatie ( cifre oficiale), iar secuii (care acuma se cred unguri )erau natiune separata . Ungurii cunosc asta din istorie , cind de multe ori secuii , au luptat inpotriva lor .Confuzia , ca ungurii sint huni , inca mai persista , dar da bine la CV. Este cool sa te dai urmasul `Biciului lui Dumnezeu ` Atilla . Sa inteleg ca le este rusine cu Arpad !?Referitor la situatia din zilele noastre , restul vecinilor i-au cam pus la punct . La noi a vazut toleranta (interpretind-o ca slabiciune ) si de aceea sint asa agresivi.In `56 dupa agitatia de la ei , multi au fugit afara . Intr-o comuna din Franta ,s-au stabilit citeva zeci de unguri care au inceput agitatia (cereri absurde :, vor primar ungur ,insemne etc , la fel ca la noi )si in final , arboreaza steagul ungar pe primarie . Auzind toate astea , presedintele Frantei , da ordin de curatenie , iar cei care doreau o `republica maghiara` in Franta , sint aruncati peste granita .

lunetistu (20 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 10:11

Taticule ! Lui EXTRA , de ce nu-i ceri sa fie mai moderat ? Sau spusele lui nu deranjaza ?

Barca4EVER (2 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 10:18

@ardeleanu Bravo.

@ cei care nu traiesc/nu au trait in Ardeal ar fi mult mai bine sa taca decat sa posteaza commenturi cu prosti.

Hocheisti au jucat pentru Romania si au dat totul pe gheata pt. tara in care traiesc si pt nationala in care joaca ceea ce se vede si din scorul final.(4-1 pt. Romania)

Lotul Romaniei de hochei pt. meciul cu Ungaria:
26 – nr. total de hocheisti din care
24 – de etnie maghiara (sunt convins ca toti au dat maximum)
1 – un alt jucator care si a facut si el treaba buna, de etnie … (il las pe el sa decida, nascut in Gheorgheni, Harghita, vorbeste bine si ungureste, mama lui fiind unguroaică si tatal fiind roman )
1 ucrainean , zic eu (cert cu dubla cetatenie ) si el a dat totul pt. nationala in care joaca.

Barca4EVER (2 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 10:23

si legat de imnul Romaniei: imnul nu a fost fluierat, nu a fost batjocorit doar nu a cantat-o aproape nimeni.

andrei (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 10:28

Ce-si face omul cu mana lui se cheama lucru manual nu?Pai atunci sa le dam ce vor:autonomie in tinutul Secuiesc dar cu anumite conditii. Atunci cand vor sa iasa din tinut si sa mearga prin Romania sa o faca pe baza de viza , sa se autofinanteze singuri fara ajutorul statului roman si impozitul pe venit sa-l plateasca ca si pana acum tot statului roman.
Sa-i vedem cum se descurca…

ho ba ho (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 10:42

ba oameni buni,

macar ungurii sunt civilizati fatza de alte specimene. mai lasa-ti-o naibii cu critica

cand tiganii intimideaza pe strada oamenii zilnic, de ce nu scrieti articole frate?

ifg (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 10:43

CARE ESTE DIFERENTA INTRE ROMANII DE ACUM 22 DE ANI SI CEI DE ACUM ,DE CE NU MAI SUNTEM UNITI ,DE CE TREBUIE SA INDURAM TOATE UMILINTELE CREATE DE CELE DOUA MINORITATI DOAR PE PRINCIPIUL SA NU FIM RASISTI SI PARTIDELE POLITICE SA-SI CREEZE MAJORITATEA IN PARLAMENT. DACA NU NE TREZIM O SA AJUMGEM MINORITATE LA NOI IN TARA .SE RASUCESC IN MORMANT INAINTASII NOSTRII CARE SI-AU VARSAT SANGELE CA SA NU FIE SCLAVI SAU UMILITI IN PROPRIA TARA CAND VAD CE NEPASATORI AM AJUNS.ROMANI TREBUIE SA NE TREZIM PANA NU ESTE PREA TARZIU!!!!!!!

alex (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 11:14

„… Şi-au intrat trupele noastre în Budapesta la începutul lunii august 1919. Palatul Parlamentului maghiar a fost pus sub paza unui pluton de vînători. Şeful gărzii de la intrarea principală era sergentul Iordan, un oltean de la Craiova, potrivit de stat, negru, uscat şi foarte vioi. Deasupra palatului a văzut Iordan cum fîlfîia în vînt flamura ungurească – roşu-alb-verde. Faptul acesta nu l-a supărat prea tare, dar nici nu i-a plăcut… Dîndu-şi capela pe ceafă şi scărpinîndu-se după ureche şi-a zis: „Să dau jos steagul unguresc şi să pun fanionul de la companie?… Asta ar şti şi madama de la popota domnilor ofiţeri s-o facă…” „Dar am să chibzuiesc în aşa fel ca să rămînă de pomină şi să fie şi talpa României răzbunată…”

Zis şi făcut. Chemînd pe căprarul Bivolaru, s-au suit în norii Budapestei şi au coborît steagul în lungul sforii, drept la jumătatea steajerului şi, luînd apoi opinca răsuflată a căprarului, s-a urcat ca un pui de urs şi a pus-o drept căciulă în capul steajerului, lăsîndu-i nojiţele s-atîrne-n vînt. Şi aşa a fîlfîit multă vreme în cerul Budapestei steagul maghiar cu opinca românească deasupra lui… „Cine oare să fi făcut această tragică glumă? – îmi zise tovarăşul meu de preumblare, domnul Ferency, un distins avocat pe care îl cunoscusem în metropola maghiară; şi zicînd, îmi arătă cu mîna priveliştea originală şi neaşteptată, care oprea în drum şi întorcea capetele şi altor trecători, ca fiind cel mai caracteristic şi ironic simbol al îngrozitoarei realităţi, al catastrofalei prăbuşiri a unui organism orgolios şi despotic, tocmai sub călcîiul acelui organism pe care ţinuse genunchiul de fier atît amar de vreme, pe care întotdeauna l-a considerat nevrednic de lumina soarelui şi de care totuşi o viaţă-ntreagă s-a temut…” „Cine oare să fi dat vîntului şi să fi ilustrat cu atîta măiestrie şi atît de dureros dezastrul iremediabil al regatului Sfîntului Ştefan?”, mai rosti domnul Ferency, cu privirea tristă, pierdută în văzduh, întrebînd parcă cerul unguresc, dezolant de senin în ziua aceea.”

…voi maghiarii o sa latrati,noi romanii o sa ne amuzam vazand visele voastre iar cand amuzamentul o sa dispara o sa apara un drapel si o opinca fix in mijlocul satului budapesta…asa ca latrati!

goool (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 11:20

Ez az gyerekek ez kellett nektek jol tetted titi hogy ki mondtad ami benned volt lekvarfeju bukaresti banda sok hulye egyhelyen….

Costin (4 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 11:26

Salutare…Ungaria si ungurii de azi, nu au nici o legatura cu Hunii lui Atilla. Au aparut pe la anul 400. Si tot cam la aceasi distanta, prin 800 a aparut tribul maghiar in Europa. Oamenii locului, i-au confundat cu hunii pentru ca se purta si aveau haine ca aia, dar nu prea au nici o legatura.
Da, la origini, poate au plecat cu totii din stepele Asiei.

Iar maghiarii de azi, ca si stramosii lor, au asimilat repede chestia asta, ca sa aiba si eu o istorie mai frumoasa, mareata. Sa-l aiba pe Atilla,marele luptator care a bagat Roma in sperieti.

Cam asta-i legatura

Dr.Dracula (3 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 11:32

Fratilor,……. afara din tara cu secuii cei castiga la scor meciuri contra Ungariei,dar care au cantat imnul secuilor si au tacut la imnul Romaniei. Traiasca romanii care canta viguros imnul Romaniei cu mina pe inima,si apoi trantesc meciul in cauza,cum au facut printre altii si marii romani cum ar fi : Hagi si Mutu ,ambii ratand lovituri de la 11 m ,in ultimele minute contra Bulgariei si a Italiei,mai mult …… facand lucruri tampite pe teren,pentru care au fost eliminati din joc,lasandu-si echipele in inferioritate numerica. Astia doi si nu numai,probabil sunt doi buni romani !!! Amin !

gabi (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 13:17

D-le Presedinte al Federatiei Romane de Hochei, ceea ce omiteti sa spuneti si vad ca nimeni nu sesizeaza, prin comportamentul dvs. ati savarsit infractiunea de ofensa adusa unor insemne – art. 236 al .1, Cod penal, fapta pentru care pedeapsa aplicata este intre 6 luni si 3 ani.

Ceea ce s-a intamplat in vestiarul de la juniori, este o dovada clara si indubitabila incalcare a oricaror norme juridice. Din cauza lui, si a altor cetateni unguri, au fost comise pogroame odioase in al 2 lea razboi mondial.
Sa va fie rusine fiindca v-am luat partea in 1956 si nu v-am atacat, impreuna cu rusii.
Sa va fie rusine ca Romania l-a protejat pe Imre Nagy si nu l-a executat.
Sa va fie rusine fiindca ati inrobit romanii prin Edictul Unio Trium Nationum.
P.S. in 1919 am arborat drapelul Romaniei Mari in Budapeste. Din cauza lui Horthy, romanii de toate nationalitatile au luat drumul lagarelor de concentrare.

durden (80 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 13:45

Felicitari pt articol!Din partea mea,puteai sa fii si mai acid!Partea proasta este ca pana si acum exista romani care fac misto de acest ‘patriotism de serviciu’.Insa mai bine asa decat sa stau in patru labe in fata tuturor!M-am saturat de lipsa de atitudine a romanilor cand vine vorba de tara si de identitatea lor.Daca se mai intreba cineva de ce suntem unde suntem,acum are raspunsul…

isd (1 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 13:54

Afara, afara cu ungurii din tara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

joe (11 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 14:34

Tupeu si nesimtire crasa din partea dlui Tanczos . Ce sa-i faci ! Asta nu tine neaparat de etnie ci de 7 ani de acasa , de bun simt si alte calitati pe care dansul nu le-a avut probabil niciodata . As prefera oricati ani in liga a 4 a 5 sau care o fi decata inca un meci cu jucatorii , antrenoriim si presul de fed maghiar . Iar ei sunt liberi sa mearga si sa se pregateasca pe banii federatiei din Ungaria . Sicir !

cata (2 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 16:30

Lasa-ma de ofticatul naibii. Si in Spania (zona basca) exista nationalism si orgolii dar nu s-a ajuns aici. Du-te in Ungaria, dar nu te du singur; sa nu cumva sa ii uiti si pe astia care la imnul Romaniei tac si canta imnul Ungarie, pe astia care spun voi , nu NOI romanii si asa mai departe.
Oh, da; SA VA INTOARCETI CAND VA VOM CHEMA NOI!

Haplo (12 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 18:01

Din pacate, astfel de articole genereaza ce nu trebuie.
Faptul ca niste pusti fluiera in biserica si ca un presedinte de federatie nu intelege scopul nationalei de hochei, este una.
Sa critici si sa injuri ungurii… este alta mancare de peste, care ii duce pe cei care fac asta cam la acelasi nivel.
Este foarte urat ce au facut pustii aia si este inadmisibil ce a facut nea Barna. Ei trebuie pedepsiti, nu ungurii. Aaa, poate ar trebui tras de urechi si seful lui nea Barna?

Eddie (4 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 19:17

@A4_magyar
Mai tu esti super comic! Auzi cica ” Jucatorul nu s-a plans jucatorul a afirmat un adevar”!!
Ia tu si verifica catastifele federatiei europene/internationale de hochei (sau orice alt sport) si iti garantez ca nu vei gasi natiune „Tinutul secuiesc”, dar mai in toate sporturile gasesti „Romania”. Si e gresit cand spune ca e nevoit sa joace sub tricolor… ce ii baga cineva sula’n coaste sau il tine cu fortza la nationala? Sa plece naibii de copchil natang unde vede el cu ochii. Jucatorul e mic, prost si necopt si mai poate calca-n strachini, dar tampitul ala de presedinte ar trebui sa arate mai multa mine! Repet mah sa-ti intre-n cap… de aia se cheama NATIONALA… pt ca reprezinta o natiune, si aia e ROMANIA

saviola2_3 (12 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 19:48

ce tot comparati tara basca cu tinutul secuiesc? pai basci nu au fost niciodata cuceriti de arabi, si catalunia la fel, ce comparam tinutul secuiesc cu tara basca? problema in cauza nu tine de performanta sportiva, romania este si a fost un no name in lumea hockeyului indiferent ca am jucat doar cu romani sau numai cu jucatori de alta etnie.E trist ca unii `romani` nu vad care e devarata problema in cazul asta si anume lipsa de respect a jucatorilor si a conducatorului federatiei de hockey.Pai bine domne n-a zis nimeni ca jucatorii trebuia sa iubeasca romania mai presus decat propria mama, n-a zis nimeni si nu cred ca-i judeca nimeni daca nu ar fi stiut evrsurile imnului Romaniei dar cum sa intonezi imnul altei tari cand tu reprezinti romania? nu conteaza ca e imnul Ungariei dar asta mi se pare o lipsa de respect pentru toti cetantenii romaniei din moment ce tu reprezinti tara asta care printre altele iti da o paine fie ea cat de neagra.Auzi declaratie la tanarul jucator maghiar, cica: sunt mandru ca sunt secui si maghiar, pai bine ma nepoate nu are nimeni nimic cu tine poti sa fii mandru ca esti si somalez dar daca reprezinti romania si te-ai decis sa joci pt noi macar fa asta cu onoare si demnitate.Daca nu, du-te tata si joaca pentru ungaria sau simplu refuza convocarea la nationala romaniei.Alta solutie ar fi sa pleci definitiv in Ungaria din moment ce declari ca tie acolo iti place, cine si ce te retine? Aici e romania, noi suntem romani! O tara libera care v-a oferit o gramada de drepturi si in schimb primeste numai rautati.Va tine cineva cu japca la nationala romaniei sau in romania in general? Daca va place si vreti sa ramaneti in romania trebuie sa acceptati ca noi suntem romani si va veti supune klegilor romaniei indiferent ca tie iti place argentina sau guyanna franceza daca nu, repet, drum bun si cale batut spre oriunde ati dori sa plecati.

Marius (28 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 19:55

Eu zic sa-i ajutam cu bagajele…

Enola Gay@Barca4ever (47 comentarii)  •  22 decembrie 2011, 20:47

Omule, faci aceeasi eroare gramaticala pe care o fac toti prietenii mei maghiari – nu stii care cuvant e de gen masculin si care e de gen feminin, in limba romana. („imnul” e masculin, deci e cantat, nu cantata, in caz ca vrei sa-ti iei notite)

Probabil ca problema e amplificata, dar chiar si asa, declaratiile sefului federatiei mi se pare fantasmagorice, ca si cum ar fi seful Federatiei Maghiare de Hochei din Romania.

Apoi, din partea mea, sa fie nationala alcatuita numai din maghiari, nu tin neaparat sa fie 51% romani, dar as vrea sa vad respect pentru tara pe care o reprezinta. Nu, baietii aia nu reprezinta niciun Tinut Secuiesc, ci au stema ROMANIEI pe piept. Daca tu canti imnul altei tari, iar la imnul tarii pe care o reprezinti te faci ca ploua, eu, ca roman, ma simt jignit. Nu-ti vreau gatul, nu vreau sa pleci in Patagonia, nu te injur, nu vreau sa va masacrez pe toti, (adica n-am apucaturi de individ in care s-a trezit brusc patriotismul, cum vad ca sunt majoritatea celor care comenteaza, desi pina acum habar n-aveau ca hocheiul romanesc e dominat de jucatorii de etnie maghiara) dar ma simt jignit.

Nu stiu ce educatie primiti voi acasa, nu stiu daca sunteti invatati sa urati romanii sau pur si simplu sa va fie mai draga Ungaria, e treaba voastra. Dar atunci cand reprezentati tara in care v-ati nascut ar fi frumos sa nu va purtati asa si sa nu dati declaratii gen „nu Romania, ci Tinutul Secuiesc, acolo se canta nu stiu ce imn de 20 de ani (serios?!)”. Pentru ca asta suna a lucruri urate si mult mai serioase decit un sport.

Comentează