Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

De ce nu-mi place Barcelona

Barcelona începe să semene din ce în ce mai mult cu o telenovelă.

Promovează justiţia populară, adică „fotbalul care învinge mereu”. Critică bogăţia cu viciile pe care le implică, lovind în coloşi financiari, care nu vor altceva decît să-l păcălească. […]

luni, 30 mai 2011, 1:33

Barcelona începe să semene din ce în ce mai mult cu o telenovelă.

Promovează justiţia populară, adică „fotbalul care învinge mereu”. Critică bogăţia cu viciile pe care le implică, lovind în coloşi financiari, care nu vor altceva decît să-l păcălească. Cultivă mitul saracului virtuos şi bun, care îi înfrînge în final pe bogaţii ticăloşi şi aroganţi, pentru că vor să-i facă rău. „Te odio, Real Madrid” y „Quiero que mueras, Chelsea”

Alte asemănări între Barcelona şi telenovele?

Dincolo de sincopele care întreţin firul epic şi care sînt extrem de rare, cînd vine vorba de Barca lipsesc aproape total agresiunea fizică şi violenţele. Băieţii ăştia joacă un fotbal estetic, divin, ei driblează, nu faulteză – ei pasează, nu trag de timp – ei creează, nu distrug. Entiendes? Personaje foarte bine conturate, cu caractere extrem de puternice, bărbaţii eleganţi şi frumoşi de pe Camp Nou depăşesc obstacol după obstacol pînă obţin ce-şi doresc. La fel ca „Ingerii sălbatici” din „Hoţii de inimi”.

Filmele cu Barca în prim plan reprezintă o evadare din cotidian, creînd o lume paralelă cu aer de poveste. Driblingurile lui Messi au devenit o formă de relaxare, iar pasele lui Xavi şi şuturile lui Iniesta un refugiu.

De ce te uiţi? Pentru că filmul a devenit un fel de joacă, în care intuieşti evoluţia intrigii şi vrei să vezi doar dacă ai avut dreptate. Şi ai avut! Dacă nu le urmăreşti, ştii că n-ai pierdut nimic, Barcelona învinge mereu.

Din filmele „blau-grana” nu lipsesc nici personajele negative, belicoase, arţăgoase şi rele, care într-un final sînt învinse. Hablar de Jose? Por supuesto que sí!

Ca şi în cazul telenovelelor, trebuie să ai grijă de timpul pe care i-l dedici şi să ţii cont de riscul de a căpăta dependenţă. Ceea ce, să recunoaştem, e OK, pentru că, spre deosebire de telenovele, filmele cu Barca nu sînt deloc producţii slabe calitativ, dimpotrivă – sînt capodopere!

Aşadar. Extrem de siropoasă, a naibii de stereotipă şi enervant de populară, „el mejor equipo del mundo” m-a pierdut.

Eu nu suport ordinea, mă oboseşte. Pe mine nu mă fascinează perfecţiunea, mă intrigă. Mie nu-mi plac femeile ireal de frumoase, sînt greţoase. Tot ce e popular în exces, îmi repugnă. Mie nu-mi place Barca! Şi pentru că fotbalul în ceea ce mă priveşte n-a început odată cu Messi, sînt sincer. Hai Real Madrid! 😉

Comentarii (139)Adaugă comentariu

GRadu (17 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:08

Ti-am prins ideea, e OK, a fi Gica contra doar de amorul artei nu-i un pacat de neiertat, insa gresesti in argumentatie.

Barcelona trage de timp, Valdez a luat chiar un galben tragind de timp in finala. Barca club sarac? Un club care isi permite sa arunce pe geam peste 30 de milioane de euro pentru un rateu (Ibrahimovici nu s-a integrat) nu prea aduce a club sarac. Barcelonezii simuleaza, faulteaza, sar la bataie. Nici poveste ca ei sa puste cu imaginea de eroi de telenovela.

Ei joaca fotbal si-l joaca in felul lor, un fel care place, care aduce si rezultate. Si popularitate care, desi este in exces, pe mine nu ma deranjeaza. Deloc.

In loc de incheiere: faptul ca ai inceput, brusc, sa tii cu Real Madrid ma face sa zimbesc. Tu, care esti anti-popolaritate, tii cu echipa care are ca filozofie scoaterea de bani (prin orice mijloc) in detrimentul performantei. Tare.

andr007 (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:09

E ceva normal, nici mie ca fan Barca nu imi place Real pentru ca are 31 campionate si 9 CL, dar in 10 ani sper ca Barca sa aiba 10 CL si 31 campionate. 🙂

laura (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:10

ADICA VA PLACE FOTBALUL FARA MINGE????? De cand s-a inventat fotbalul am asteptat sa vedem o echipa care joaca fotbal adevarat. Si acum ingropam diamantele in noroi? Fara suparare, e jalnic acest articol! Indiferent cu ce echipa tineti dumneavoastra, sincer, ce fotbal mai frumos ar putea exista? Va place aroganta, violenta, fotbalul jucat cu lingurita, autobaza etc. Inseamna ca trebuie sa va lasati de meseria de gazetar sportiv, nu intelegeti fenomenul!

gigi (11 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:16

barcelona saraca impotriva bogatilor? despre ce vorbim ? despre farmecul vietii ? 🙂

zoli (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:17

Sa ne bucuram ca sintem contemporani cu o asemenea echipa si asemenea jucatori ca cei de la Barca! Si putem vedea cate un ‘spectacol’ saptaminal…

Andrei (2 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:29

Dar niciodata fotbalul nu se va sfarsi cu Real Madrid. Hai sa iti zic ceva domnule ziarist.Cam cum joaca acum Barcelona juca prin 2000-2001 Real Madrid. Cu acea echipa fabuloasa din care faceau parte Zidane si Figo. Si Roberto Carlos. Si Raul. Si ei, ca si Barcelona acum zburau tot din calea lor. Ti-a placut golul lui Zidane din finala cu Bayer?? Si mie, enorm de mult. Si tin si cu Barca. Ce ai spune daca , asa, prin absurd, as fi scris si eu acest articol, la adresa lui Real, cam prin acea perioada???Lumea nu trebuie criticata, in mod sarcastic, asa cum faci tu ca tine cu Barcelona. Nu te supara, dar astia blau-grana au ramas fideli aceleiasi ideologii: cat mai mult spectacol. Ce au aterixat cumva Rommel si Hitler printre noi si trebuie sa vedem bariere, gloante, tunuri, grenade?? Si cand ma refer la gloante si grenade ma refer la Pepe si Carvalho de la Real. Stai linistit ca pana la urma trebuie sa vina si perioada de recul pentru Barcelona. Este natural. Isi va face si alta echipa. Dar diferenta dintre Madrid si Barcelona este ca acesti blau-grana vor ramane TOTDEAUNA fideli unei anumite idei. Pe cand la Real, ca si la Steaua, s-a pierdut urma oricarei identitati forbalistice.

bogdan (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:30

Hala Madrid! O sa i rezolve Mourinho pe piticii sezonul care urmeaza. Ii rezolva de liga de pe acum
Pt. x man- ce zici de eliminarea lui pepe, golul anulat aiurea in retur realului, eliminarea lui van persie, neeliminarea lui busquets pentru faultul la alono in tur, neeliminarea lui alves in finala cupei, in turul din liga (cred ca afaultat din spate de minim 6 ori), de simularile jenante netaxate cu galben, de golul anulat lui Seva in 2006 (cand a venit timpul primei semifinale manarite), de faptul cum a fost batjocorita Chelsea in semifinala din 2009 (manaria numarul 2).
Barcelona a meritat sa castige toate finalele pe care le a jucat. Dar a meritata sa joace doar una dintre ele.

ioan (19 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:30

Haha e tare , cu totii am observat de ce este capabila Barcelona si ne punem intrebarea daca se poate si mai bine ? Ei omoara fotbalul nedand nici o sansa adversarilor , ceea ce devine plictisitor uneori , asemanator telenovelelor cand iti dai seama de finalul dupa vizionarea primelor episoade . Unii baieti nu prea au inteles ce vrea sa spune articolul se pare .

Mircea (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:35

Stimate domnule Şendre,
Vă respect părerea, deşi nu sunt de acord deloc cu ea. La fel ca şi dvs. sunt şi eu subiectiv – ţin cu Barcelona (de vreo 20 de ani) şi nu cu Real Madrid. Barcelona e peste Madrid – şi ca oraş (am avut şanşa să le vizitez pe ambele), şi la fotbal- după părerea suporterilor noştri, care sunt mult mai numeroşi decât ai voştri. Barcelona este mai mult decât un club, aşa cum spune şi deviza lor. Real Madrid trebuia să fie de mult desfiinţată, la câte datorii au. Bucuria lui Real Madid după câştigarea Cupei Spaniei mi s-a părut la fel de grotescă precum bucuria lui MM după victoria Stelei. Şi o spune un stelist de 30 de ani.

Bogdan (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:36

Daniel, nu iti place Barca pentru ca ai crescut intr-o societate de cocalari. La cocalari le plac manelele si filmele indiene, le plac D&G si CR7, le plac filmele gen Twilight si Florin Salam. Astea nu se asociaza cu fenomenul Barca. Nu vad legatura intre telenovele si Barca, Barca a crescut niste fotbalisti de la 12 ani si i-a facut campioni europeni, mondiali si castigatori ai UCL, nu da sume exorbitante pe fite, nu cultiva scandalul si vedetismul. Este foarte normal sa simpatizezi cu echipele slabe insa, acea „stereotipie” la care faci referire paleste in momentul in care mingea este la Messi sau Iniesta.
Fiecare are dreptul la opinie, si tu ai dreptul, normal, dar in momentul in care scrii pe un site atat de „popular” precum gsp, ai putea macar sa fi impartial.

Madalina (5 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:50

🙂 Este interesanta analogia. Parerea mea este ca si modul in care ai ales sa tii cu Real si nu cu Barcelona este asemanator unei telenovelei. Pentru ca, in ciuda bugetului mai mic, Barcelona este „femeia puternica”, iar Real Madrid este cea care tot incearca si nu reuseste. Este tendinta naturala a fiecaruia de a tine cu cel cu sanse mai mici. Eu insa voi termina cu „Hai Barcelona”. Pentru ca, indiferent care dintre ele este „Cenusareasa”, merita!

KrazyLegz (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 17:54

Felicitari pentru articol. Desi putin tras de par, e o gura de aer proaspat in toata adulatia asta sufocanta a fanilor Barcelonei, mai vechi sau mai noi…

Barcelona este in momentul de fata indiscutabil cea mai buna echipa de fotbal din lume. Accentul cazand pe echipa, nu pe individualitati. Insa fotbalul pe care il propune (fotbalul pe care majoritatea nu se sfiesc a-l numi „adevarat”), in opinia mea, ucide. Personal il gasesc ca fiind inestetic. E un fotbal in care fundasi extraordinari ca Japp Stam ori Sol Campbell nu ar fi scos capul in lume, fotbal in care Beckham nu ar avea cui sa trimita centrarile precise ca o operatie pe cord deschis (pana si cornerele le bat pe jos). In echipa Barcelonei nici Ronaldo nu ar avea loc, contra-atacurile sale devastatoare nu s-ar impaca cu pasele marunte, repetate, care parca fac santuri in gazon. Inzaghi, Koller, Cantona? Haha!

Barcelona e cea mai buna echipa. Indiscutabil. Dar „fotbal adevarat”? Sa-mi fie cu iertare, fotbalul e in alta parte.

Enriq (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:01

In sfarsit un om intreg la cap.
Subscriu la intreg articolul.Desi sunt fan Liverpool si Real Madrid, as fi vrut ca sambata sa se impuna Man. United pentru ca o victorie a lor ar fi fost in beneficiul fotbalului.
Nu pot sa-i mai suport pe astia de la Farselona.Omoara tot spectacolul.E de prost gust deja.Spunea cineva ca asa juca si Realul din 2000-2002.Nu e adevarat.Realul de atunci juca fotbal.Mai greseau cate-o pasa, mai faultau, mai faceau hent. Si pe atunci ce facea Barcelona? Nu prindea nici finala Cupei Uefa, deci era mai slaba decat Alaves, deja jucatorii de atunci (Overmars,Kluivert,Rivaldo) imi placeau mult mai mult decat „muncitorii” astia.Si Realul avea un Zidane care era decisiv si la nationala Frantei. Messi ce-a facut pentru Argentina? A jucat in sfertul cu Germania ca eu nu l-am sesizat?
Sa tii cu Barcelona e sinonim cu a nu te pricepe deloc la fotbal.

Marius (3 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:14

Genul acesta de opinii ‘impotriva curentului’ este preponderent pentru audienta. Continutul, pe langa ca e rupt de realitate, denota un usor teribilism adolescentin (mie nu-mi place ordinea), daca nu chiar un complex in fata lucrurilor facute bine. Nu e o problema ca nu va place Barcelona, puteti sa nu priviti fotbalul ei. Puteti sa va uitati exclusiv in Liga lui Mitica si sa va simtiti mai bine.
Pana la urma ce v-ati dori mai mult, o Steaua care sa joace precum Barcelona de acum, sau precum Steaua de acum?

gogu (9 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:27

alta asemanare cu telenovela: simplitatea pasei cu latul!

Un Coleg (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:29

Ai deschis cutia pandorei!

Din pacate, nici un comentariu din cele postate nu poate fi obiectiv, nici al meu. Unii urasc Barcelona pentru ca tin cu Real Madrid sau ca sa fie impotriva curentului. Altii iubesc Barcelona pentru ca e cea mai buna echipa din lume ACUM sau o iubesc dintotdeauna.
E dreptul tau sa iti exprimi opinia, stiu cu cine tii si tocmai de-aia din punctul meu de vedere cad toate argumentele tale.

Sunt din ce in ce mai multi care urasc aceasta echipa pentru ca … da, ucide fotbalul. Dar deja parca ma intorc in copilarie cand auzeam „nu e pe trase tare”. De ce as aprecia munca lui Park Ji Sung daca nu e in stare sa dea o centrare sau de ce sa nu-mi placa jocul de pase al Barcelonei atata timp cat e eficient si e cea mai buna aparare a lor?

Barcelona isi vede de jocul ei si nu impiedica pe nimeni sa evolueze, sa practice acelasi joc sau poate altul mai bun. Nu e vina lor ca s-a ajuns aici si ca finala Ligii a aratat de parca ar fi jucat impotriva Osasunei. Daca e sa cautam un vinovat, ar fi bine sa o facem la echipele care nu au performante pentru ca din ce spui tu reiese ca ar trebui sa ma duc cu masina in service chiar daca merge perfect sau sa iau o rabla.

E corect ca iti taie din pofta pentru fotbal aceasta invincibilitate. E drept ca daca o mai tin asa inca 4-5 ani s-ar putea sa ne uitam la o telenovela in loc de finala Ligii, dar in loc sa uram aceasta echipa am putea invata de la ea pentru ca mereu e loc de mai bine.

cristescu78 (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:31

tipic romanesc .cum poti iubi ceva ce se apropie de perfectiune,de ideal ,idealul in fotbal,da e frumoasa mediocritatea din romania … de ce oare nu ma mira ,asta e societatea romana nu stim sa iubim frumosul ,cand e asa de rar,eu stau in catalunia de 2 ani ,catalani niste oameni foarte mandri,orgolioso,si extraordinari de muncitori,din toata mandria lor au creat o echipa de o modestie rar intalnita ,au creat echipa asta pentru a le satisface propriu lor orgoliu ,orgoliu catalan ,daca a-i putea vedea ce se intampla in toate satuletele cand joaca barsa, cum traiesc pt echipa care ii reprezintar o societate ,ati intelege ca aceasta echipa reprezinta mai mult decat o echipa de fotbal,e echipa care reprezinta bucuria fiecarui locuitor din catalunia.

chelemen ioan dan (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:33

Barca ? Are in momentul de fata cel mai mare pacat din lume, a dus fotbalul pe culmile perfectiunii, perfectiune care insa intr-adevar poate in final sa ucida fotbalul ca spectacol in sine, dar trebuie sa recunoastem in orice meserie, profesie etc. atingerea perfectiunii e scopul, sau ar trebui sa fie, ei l-au atins. In momentul de fata BARCELONA ESTE MAXIMA in fotbal. Ca si in alte domenii, muzica de pilda, cam greu sa inventezi ceva nou, s-a ajuns la apogeu, notele muzicale nu sunt decit 7 parca, asa si fotbalul, nu are decit citeva virtuozitati pe care Barcelona a reusit sa le duca la maxim. sigur ca a ucis spectacolul, dar perfectiune nu inseamna neaparat spectacol. Din pacate pentru unii, din fericre pentru altii, nici macar perfectiunea nu poate dura la infinit. greu de crezut ca Barcelona v-a reusi sa mentina stacheta la infinit dupa reteta de ei conceputa, dupa cum nici o alta echipa, chiar daca va dori sa o copieze probabil va reusi pentru scurt timp. Deocamdata Barca e simbolul perfectiunii.

musat (2 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:33

Am tinut cu Barca pana acum 2-3 ani Am crescut cu Stoickov, Koeman au urmat Ronaldo, Kluivert, Overmars Eram fascinat de stangul lui Rivaldo si totul s-a oprit la elasticul lui Ronaldinho, de atunci Barca a stricat bucuria fotbalului. Cu totii iubim acest sport pt ca este plin de neprevazut, pt ca este posibil orice, Barcelona mi-a furat acea bucurie cu un joc plictisitor robotizat Cine a vazut fotbal destul la viata lui stie ca nu Barcelona inseamna spectacolul in fotbal. Recunosc, sunt cei mai buni din lume, dar nu ofera placerea de a te bucura de fotbal.

Luci (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:34

Esti doar un simplu suporter al lui Real Madrid , pai zi asa domule de la inceputul articolului ca mi-am pierdut timpul sa iti citesc iscalitura. Daca fotbalul pe care il practica Barcelona e o telenovela atunci sa stii ca … Mamei , prietenei mele ii plac telenovele , chiar si mie imi plac telenovele …

octa (5 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:37

eu nu tin nici cu barca nici cu real nici cu milan nici cu nimeni de aafara.Simpatizez pe cei care joaca mai frumos mai bine si sunt echidesitant.Imi place barca si cred eu ca e unica,in 30 de ani am vazut multe echipe formidabile, dar felul in care domina barca e unic, nu stiu de ce nu este evident lucrul asta pt toata lumea, ptr mine e limpede si clar ca lumina zilei.Real intre anii 2000-2001 avea super echipa, asta apropo de ce spunea un user de sub mine, eu ma aflam in madrid atunci, imi placea mult acea echipa, ce jucatori gen figo zidane apoi ronaldo, roberto carlos, raul dar ca joc nici nu se compara cu jocul barcei de azi, aveau un joc placut dominau si ei aveau si multe individualitati comparabile cu cei de azi dar in nici un caz nu aveau jocul asta de pase atata de elaborat , nimeni din istorie nu l=a avt vreodata parerea mea, si tineti cont ca mai toate echipele mari gen real , milan, ajax cand au avut echipele alea mari si minunate ciclul s-a incheiat dupa 2-3 ani maxim 5 ani sa zicem.Barca are acest joc aproximativ de 5 ani si nu pare se se opreasca aici , nu se stie ce va fi , sigur , totul este posibil dar daca continua asa inca 2 3 ani probabil ca va castiga tot lejer, de asta eu un suporter al fotbalului spun ca barca e unica.Si mie imi palce competitia si nu imi place sa tin cu favoriti dar la barca parca nu pot zice acelasi lucru e prea minunata.

octa (5 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:41

m-am grabit si am facut niste greseli
*echidistant
iar la real desigur echipe acea a fost din 2000 cu figo so raul apoi au jucat pana in 2005-2006 cu jucatori precum carlos, zidane, ronaldo si altii.

Optimvs (6 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:43

Sendre, ai luat-o razna. Un comentator britanic a spus, dupa meciul Real-Barca din semifinale, o chestie de mult bun simt: „Cu o echipa care a costat 400 de milioane de lire, te-ai astepta ca un antrenor bun sa incerce macar sa treaca mijlocul terenului. Dar poate nu mai inteleg eu fotbalul modern.” (citatul e aproximativ, dar asta era ideea)
Pe scurt, Mourinho e cel care pune ins cena aceeasi telenovela proasta pe oriunde se duce. Portughezul e omul care ar pune in scena „Esmeralda” si daca i-ar avea la dispozitie pe Anthony Hopkins, Russell Crowe si Natalie Portman. Dupa care ar intreba cu falsa mirare „por che?” cand l-ar lua lumea cu huo si oua stricate.

P.S. Pt incultul de la postul #56: Erwin Rommel a fost un comandant militar cu o fantezie debordanta, care a reusit sa obtina rezultate uluitoare in Africa de Nord cu resurse de cateva ori mai mici decat cele de care dispuneau englezii si ulterior anglo-americanii.

Nicu (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 18:57

@Enriq, din tot ce scrii tu acolo se vede ca tu esti ala care e paralel cu fotbalul 🙂 ))

Sa tii cu Barca inseamna sa iubesti fotbalul! Dar respect si fanii altor echipe si felicitari pt articol , Daniel Sendre. Mereu citesc cu placere (mai putin articolele ironice la adresa echipei Dinamo ) 🙂 )

laur (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 19:05

Hai ca sunteti simpatici cu toti ! Astia care sunteti cu Real.Mai baieti cand o sa jucati asa cum ziceti sau cum vreti voi si o sa dati 5 pe Nou Camp precis o sa scot palaria pentru voi. Acolo in Catalunia nu e Spania lui Franco si Real acolo este un spirit, renascut prin inteligenta lui Cruyff si rabdarea catalanilor….Stiu nu pre pricepeti …enriq , sendre , etc

con (4 comentarii)  •  30 mai 2011, 19:08

Bravo Sendre!! Esti original! Atat…

motanul incaltat (173 comentarii)  •  30 mai 2011, 19:20

Nu-ti plac femeile ireal de frumoase pt.ca sunt gretoase??? Fiecare cu opiniile lui ,poate iti plac grasele sau obezele sau poate barbatii??? Nu se pune comparatia aici,Ronalado aratind fizic mai bine decit Messi.Dar nu e concurs de Mister ,e concurs de cine stie cu mingea intr-un joc colectiv nu individual iar Barca e cu mult peste toti…Chiar daca stiu cum se termina de fiecare data nu ma plictisesc niciodata…Prefer chiar sa-l vad uneori pe Messi ratind cind toti vedeau un gol decit sa vad un meci Steaua-Dinamo unde toti se asteapta sa vada mingea in plopi si unde,din greseala, Dica sau Torje reusesc un gol frumos….

alex (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 19:25

barcelona joaca cel mai tacticizat fotbal al ultimilor ani, toata lumea zice de messi ca este cel mai bun jucator din lume, dar ce a facut in finala a dat 1 gol de la 20 de metri unui portar de 40 de ani care a lasat mijlocul portii gol, el tinea bara sa nu cada, sa nu uitam ca in vro 4 5 meciuri in are XAVI a fost accidentat, messi nu a existat pe teren, messi de ce nu face nimic la nationala, pentru ca acolo nu incearca toata echipa sa il joace pe el, de ce a iesit Forlan cel mai bun jucator de la campionatul mondial? si nu messi? pentru ca messi este 1 jucator gen piturca primeste mingea si da gol dar altceva ce face, fara XAVI si INIESTA messi=0. asa ca terminati cu faptul ca messi joaca foarte bine, joaca altii bine pentru el

Kendo (8 comentarii)  •  30 mai 2011, 19:48

@Daniel Sendre si Stan Alexandru – da, domnilor, asa e, unul scrie „subtilitati”, altul (unicul? UNICUL?) le pricepe, restul… Vai de mama lor, nu? Eu zic ca amandoi sunteti deosebiti, ce sa mai, nu stiu cum nu va pute intre atatia muritori.

ionut (2 comentarii)  •  30 mai 2011, 20:04

Nu intentionam sa scriu nimic, doar sa citesc comentariile unui articol care te provoaca.
Asadar, fan de mic copil al Barcelonei fiind, vin cu urmatoarele intrebari, afirmatii, etc.
De ce isi permit unii fani ai lui Real si altii sa ii numeasca pe fanii Barcelonei „nepriceputi la fotabal”, „idioti ca tin cu aceasta echipa” sau ca Barcelona plictiseste si omoara fotbalul? Pentru simplul motiv ca toti ceilalti reprezinta imaginea clara si evidenta a neputintei? Pentru ca munca acestor jucatori ai Barcelonei este extrem de bine facuta? Intamplator am facut vreo 12 ani de fotbal, si am vazut cu duzinele parinti de copii de 12-15 ani cu plasele pline la domn’ antrenor. Ei bine de ce credeti? Carau fix „valoarea” copiilor acolo! Credeti ca toate natiunile astea mari ale lumii s-au ridicat prin „greseli”, prin a se lasa pe tanjeala si asteptand vreo greseala a defensivei adverse ca sa „inscrie un gol norocos”? Inteleg ca e enervant jocul Barcelonei, e enervant de frumos, duc spre aproape de perfectiune posesia, pasele si dominarea adversarului. Si noi, cei cu un „aproape tot” lamentabil, ne permitem sa ne dam cu parerea despre ei! Sunt convins ca daca Realul ar juca asa, ar exista persoane care ar uri Realul, si cei care scriu acum plini de mahnire si-ar rade in sine exclamand „asta e realul, sunt buni”. Tipic romanesc sa moara capra vecinului, nu putem niciodata sa vedem frumosul, sa apreciem valoarea. Noi facem dragoste cu urate obeze, si ne uitam la Liga 2-a sambata de la ora 13:00. D-le Sendre, va place Robert de Niro? Dar Will Smith? Dar Al Pacino? Dar Tom Hanks? Dar Natalie Portman? Dar di Caprio? Ce ziceti despre Meryl Streep? Stiu nu va plac, sunt tot niste actori extraordinari de buni si sunt plictisitori. De aceea va uitati la Stalonne si Van Damme. Care castiga de cele mai multe ori, dar fara pic de eleganta si atitudine. Intelegeti conexiunile sper. Succese inevitabile cum imi place sa spun!

geco.gd (2 comentarii)  •  30 mai 2011, 20:13

Da, da, povestea cu vulpea si strugurii, intr-o noua prezentare… Frustrat mai esti…

rufbarca (11 comentarii)  •  30 mai 2011, 20:19

fratele meu cum poti sa spui asa ceva …oare nu tea durut pixul cind ai scrisa asemenea sacrilegiu ….fata de o echipa car a dus fotbalul pina la superlativ …pe care o iubesc fanatici si o adora dusmani …cum poti sa spui ca ”nu-mi place barcelona”……?????

alex (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 20:27

Dupa ce am citit… articolul asta, mi-am dat seama de ce nu tin cu Real si de ce nu ii suport pe fanii realului. Visca Barca!

mingicar ionel ionescu (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 20:31

barcelona joaca un fotbal bun ca vrem noi sau nu
dar la un moment dat apare revolta impotriva zeului, un lucru perfect natural: schumancher, federer..sunt multe exemple

andrei27 (8 comentarii)  •  30 mai 2011, 20:50

„nu faulteză – ei pasează, nu trag de timp – ei creează, nu distrug.”

am senzatia ca ai fost absent nemotivat la mansa tur din semifinala cu real madrin in care din min. 1 jucatorii barcelonei au fost instruiti sa cada secerati pe teren, sa simuleze, sa provoace si sa cerseasca un cartonas rosu care a venit la un fault de joc unde multi arbitrii nici galben nu dau…de ce? fiindca dupa pierderea cupei s-au speriat ca au in fata o echipa si mai ales un antrenor in fata carora pot pierde chiar daca au 65% posesie tot meciul. educa-te putin si lasa articolele astea de duzina.

ddd (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 20:54

eu sincer st satul de toti „fanii” astia ai barcei,cred ca 90 la suta din voi prin 2002 2003 nu aveati nicio treaba cu barca st curios cand o sa piarda si barca cati mai raman adevarati fani,respect barca pt ceea ce joaca la ora asta e o echipa buna cu un jucator care o face o echipa mare,e clar e messi,dar de la a respecta si a recunoaste ca merita tot ce a castigat pana acum,sa ajungi sa ii faci cea mai mara echipa ii vad pe toti visca barca visca catalunia da ei saracii mare parte nu stiu ce inseamna cuvintele astea cu adevarat,fotbalul nu a inceput cu real madrid barcelona milan si altii si cu siguranta nu se va termina cu ei .Respect pt fanii adevarati ai barcei 😉

El Fugitivo (7 comentarii)  •  30 mai 2011, 21:00

Daca ai facut o gluma subtila esti ok. E simpatica. Daca nu…ai mari probleme. Finalul e momeala, sau esti fan Besiktas Madrid? In cazul al doilea trebuie sa recunosti ca aveti cel mai prost presedinte de club, merge din eroare in eroare, iar ca antrenor pe acest Cirtu Jose, pe care il critica totii oamenii mari din fotbal. Apropos de educatie, clasa si respect (cuvinte necunoscute pentru turcul jose), trebuie sa remarci ce inseaman atitudinea si educatia britanica…vezi declaratiile dupa meci ale lui Ferguson et comp. Hai pa si sper ca nu suferi….ci ai glumit.

Mos Ene (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 21:04

Un microbist adevarat se duce duminica sa vada meciuri din divizia B, meciurile echipei din orasul sau cartierul natal, se intretine cu suporterii pe care-i stie de ani si ani, unii iesiti la pensie altii prin liceu. Sa ti cu Barcelona sau Madrid e un moft de prost gust. Cum se poate identifica Ionel din Gilgautii de sus cu Catalonia, cum poate intelege importanta, substratul unei victorii asupra Madridului prin prizma istoriei si a traditiei la care nu are acces? Amintiti-va de AC Milan cistigatoare prin ´95-´96 cu 4-0 in fata Barcelonei. Golul lui Vucinici face cit toate patru din meciul de pe Wembley. Mofturi tovarasi, mofturi. Se va termina si era lor si se va descoperi o noua varianta de interpretare a ariei fotbalistice. Hai Bragadiru, hai Progresu!

mako (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 21:17

Pt musat in primul rand…frate, daca Barca nu ofera bucuria fotbalului tu n-ai absolt nici o legatura cu ce inseamna fotbalul…Sa-ti explic aceasta robotizare cum o numesti tu?Tactica e simpla.Nu pasezi aiurea, pasezi la colegul tau tot timpul, nu incerci pase grele ca sa nu pierzi mingea.Jucatorii Barcei sunt antrenati sa nu paseze la intamplare, ei paseaza repetat intre ei pana cand ajung in situatie de gol, nici o pasa nu trebuie pierduta.Astfel,ai posesie, adversarul nu are mingea, se enerveaza si nu poate gandi limpede iar daca o are pret de cateva secunde nu stie ce sa faca cu ea.E simplu.Tii mingea prin pase repetate si nu pasezi decat la colegul care stii sigur ca nu o pierde.Normal aici intervine si valoarea.Nu uita ca aceste un-2uri si combinatii in viteza au fost in fotbal mereu spectaculoase dar putine echipe au putut sa pastreze,sa conserve si sa si fructifice aceasta posesie prelungita a mingiei.Deci prin ceea ce ai scris tu…aberezi.

Si acum ma adresez si autorului acestui articol…care a scris numai…nu zic ce.Dumneata te consideri jurnalist?Ia lectii de la Nanu,Geambasu domnule ca matale esti complet paralel.Barca este o telenovela?Frustrat rau trebuie sa fii ca sa poti gandi asemenea lucruri.Majoritatea celor care critica jocul Barcei sunt oameni care se simt umiliti prin faptul ca sunt fani Real,Man,Arsenal,Sahtior,etc.Oameni care isi dau seama ca Barca practica jocul perfect,inteligent si simplu si ca nu pot fi opriti sa castige in ritmul acesta.Tin cu Barca din ’86 dupa ce a pierdut finala cu Steaua.Normal,sunt stelist.Mi-a placut Milanul anilor ’90 sau Realul lui Raul si Ronaldo(cel adevarat,nu maimuta de azi) dar Barca de azi este peste orice echipa care a existat vreodata.Daca compari Barca cu telenovela inseamna ca tu esti un actor banal in jurnalism…

gigi (2 comentarii)  •  30 mai 2011, 21:22

eu cred ca daca era Real in locul Barcelonei nu scria asa prosti oricum e jalnic sa fi ofticat.

Mike (2 comentarii)  •  30 mai 2011, 21:31

Hai sa incercam altfel. Poate al treilea comentariu nu-l mai stergi. OK, cum spui tu, Barcelona este un club sarac, muncitoresc. Dantelariile lor nu le prea intelege toata lumea. Este fascinat de ele si nu mai aude scrasnetul crampoanelor pe tibie la intrarile unu la unu. Deci, domnului nu-i place footbalul frumos, nu-i plac femeile frumoase, dar ce-i place domnului? Real, si inganfatul only one. Bun, ce stie despre football? …… Este un sport de pe urma caruia hai sa mancam si noi o paine, chiar daca nu stim cu ce se mananca. Footbalul, nu painea! Sa pui egal intre o telenovela si football? Este odios.

Mike (2 comentarii)  •  30 mai 2011, 21:40

Al cincilea comentariu. Sper sa nu mai fie sters. OK, Your comment is awaiting moderation. And wait, and wait. Care moderator? Cel de football sau cel ce nu stie football? Moderatorul care incurca footballul, femeile frumoase-urate, telenovelele, sracia-bogatia, frumosul cu grotescul? Vai ce ameteala mahmura dupa frustrarea din pahare de peste noapte!

DoctorWho (11 comentarii)  •  30 mai 2011, 21:45

i Hala Madrid !

sanchi (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 22:08

In sfarsit cineva care spune si altceva! Ma enerveaza faptul ca Barca castiga atat de usor orice meci, desi, anul asta cu Real si acum 2-3 ani cu Chelsea a fost ajutata de arbitri.
Messi fara Xavi si Iniesta e slabut – veti vedea cum apune in max 2 ani!

Andrei (2 comentarii)  •  30 mai 2011, 22:12

OPTIMVS nu sunt incult sa stii. Am Facultatea de Istorie la activ . Eu ma refeream la razboi, in general, care isi face simtita prezenta in fotbal, si, in special in curtea lui Real Madrid. Apropo daca tot te simti atat de tare.Cati morti au fost la Verdun baiatule?Mortii astia, baieti tineri de altfel, au murit tot din cauza unor oameni cu „fantezie debordanta”. Ca tot iti place tie tactica militara. Nu te mai lansa in afirmatii despre altii. Urat mai traiesti.

Un Privitor (2 comentarii)  •  30 mai 2011, 22:14

bai baieti, sunt curios cati dintre voi v-ati convertit la „religia” blau-grana de cand toata lumea il elogiaza pe messi…sunt curios cati dintre voi aveti idee despre barcelona de dinainte de messi…si cati sunteti niste lichele care tin doar cu echipa care e in forma acum. sunt curios peste 2,3 ani cand barca o sa se duca pe copca cu cine o sa tineti atunci? raspunsul..evident cu echipa care castiga…nu sunteti suporteri adevarat!

kirk (1 comentarii)  •  30 mai 2011, 23:43

NU-TI PLACE BARCELONA? PACAT. INSEAMNA CA TE UITI DEGEABA LA FOTBAL. SI, MAI RAU DE ATAT, SCRII DESPRE FOTBAL.

BARCELONA NU E FRUMOASA PENTRU CA NU (PREA) PIERDE.

BARCELONA NU E SCLIPITOARE PENTRU FAZELE CREATE DE MESSI (APROPO, E DEJA MAI MARE DECAT MARADONA, CHIAR DACA NU A LUAT UN TITLU MONDIAL)

BARCELONA NU E DE ADMIRAT PENTRU GENIUL LUI GUARDIOLA (PUNE-L IN LOCUL LUI PENTRU MOURINHO SI VA STRICA INSTANTANEU TOATA FANTEZIA)

BARCELONA NU UIMESTE PRIN FAPTUL CA REALIZEAZA LUCRURI PE CARE ALTII NICI NU STIU SA LE SILABISEASCA.

BARCELONA DE ASTAZI ESTE „DOAR” IREALA, PENTRU CA TE LASA SA TE INTREBI, TAMPIT, DACA ASA CEVA EXISTA CU ADEVARAT. ESTE O MINUNE CARE NU AR PUTEA FI INVINSA NICI DACA AR JUCA IMPOTRIVA EI INSASI.

CAT DE MICI SUNTEM!… VORBIM CU PATIMA DESPRE BANEL, TORJE, COPOS, DRAGOMIR SI NU SIMTIM-VOM VREO RUSINE PENTRU CA GIURGIU AR PUTEA AJUNGE SA FACA MARCAJ LA INIESTA. DE CE SA SE INTAMPLE ASTA? DE CE SA STRICAM?

Sapas (2 comentarii)  •  30 mai 2011, 23:56

Faptul de a domina meciurile printr-o posesie zdrobitoare nu garanteaza intotdeauna spectacolul fotbalistic care presupune ca doua echipe sa schimbe ocazii (si goluri) daca se poate creand si suspans sau rasturnari de scor. Pentru mine Barca joaca cel mai bun fotbal dar asta nu inseamna ca un meci impotriva ei este spectaculos. Raman la parerea ca cele mai frumoase meciuri de fotbal din istorie au fost cele din dubla mansa r.madrid vs. manchester utd. din 2003. As mentiona si romania vs. argentina 3-2 in 1994.

ovidiu pop (1 comentarii)  •  31 mai 2011, 1:01

Articolul tau ar trebui premiat, ca si al lui Nistorescu in legatura cu atentatul din 11. E foarte bine scris si de bon ton. Ar trebui tradus si pentru iberici. Mult succes.

Alex (2 comentarii)  •  31 mai 2011, 6:01

Imi pare rau sa iti spun, dar n-ai inteles nimic din tot ce inseamna acum Barcelona. Sunt sincer, tin tot cu Real Madrid, dar Barca nu are cum sa nu iti placa. E ca si cum ai spune: „nu-mi plac Milan ’89, Real Madrid 2000, Ajax-ul lui Kovacs sau Brazilia din anii ’70. In schimb ce imi place? Avantul Prabusirea si Adunatii Copaceni.” Fii serios!

Ce ai spus tu e o ofensa la adresa fotbalului ca fenomen, sport si pasiune. Barcelona e echipa momentului de vreo 6-7 ani incoace si nimeni nu prea poate sa schimbe asta deocamdata. Sigur, va veni randul unei alte echipe sa joace fotbalul total (sau nu), dar pana atunci lasa-ne sa ne bucuram de Barca, de deposedarile lui Pique, de pasele lui Xavi, de driblingurile si suturile lui Messi, lasa-ne sa ne bucuram de Fotbal. Ar trebui sa faci si tu asta si sa lasi deoparte frustrarea care vine odata cu Real-ul. Repet, hai Real Madrid! Dar deocamdata: Respect Barca!

Comentează