Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Di-Na-Mo

A fost o vreme în care pasiunea pentru propriul club însemna mai mult decît propria viaţă. E drept, s-a şi plătit scump pentru asta Descusut de Justin Gafiuc pe subiectul înfinţării clubului, Cornel Dinu a oferit declaraţia anului: „Da, Dinamo […]

duminică, 21 februarie 2010, 6:50

A fost o vreme în care pasiunea pentru propriul club însemna mai mult decît propria viaţă. E drept, s-a şi plătit scump pentru asta
Descusut de Justin Gafiuc pe subiectul înfinţării clubului, Cornel Dinu a oferit declaraţia anului: „Da, Dinamo e o creaţie bolşevică!”. Iar cînd afirmaţia vine din partea unui om al cărui chip ar putea fi cusut pe tricourile alb-roşii în loc de stemă, cred că ar cam trebui să-l credem. Prin 1998, un deputat ţărănist, Barbu Piţigoi – da, pe atunci PNŢCD mai trăia, de Marian Miluţ n-auziseră decît apropiaţii – a făcut cercetări despre originea numelui Dinamo. A descoperit că vine din limba rusă şi pleacă de la „Direcţia Nabliudaţi Molodioj”, într-o transcriere, sper, corectă. Di-Na-Mo e, simplu, format din primele două litere ale fiecărui cuvînt. Tradusă, expresia înseamnă Direcţia de Supraveghere a Tineretului. Aşa se şi explică de ce grupări astfel botezate nu întîlnim decît în fostele ţări comuniste.

Pe atunci, Cornel Dinu a încercat să fenteze spunînd că Dinamo ar veni din grecescul „dinamikos”, dar n-a prea plecat nimeni după fenta lui Mister. Dacă venea din greacă, n-am fi avut doar Dinamo Moscova, Dinamo Berlin sau Dinamo Kiev, poate am fi auzit şi de Dinamo Londra sau Dinamo Madrid. Măcar de Dinamo Atena. Slavă Domnului, n-a fost cazul. Sigur, toată povestea nu umbreşte cu nimic racheta lui Ion Ţiriac, pagaea lui Ivan Patzaichin, meciurile cu Inter, Hamburg sau Liverpool. Doar că e bine să ştim cum au stat lucrurile. Şi să nu se uite. Mai ales să nu se uite!

Peste ani, cînd copiii de azi vor consulta colecţia Gazetei, asta în cazul în care îşi vor lua pauză de la computer pentru a se minuna răsfoind pagini de ziar, dezvăluirile tulburătoare ale lui Gafiuc ar putea trece drept literatură SF. Venerabilul Constantin Anghelache vorbeşte despre nişte vremuri în care oamenii şi-au riscat libertatea şi vieţile fiindcă n-au acceptat ca şenilele sovietice să le strivească destinul aşa, pe nimic. Fane Cîrjan, antrenorul de la Unirea Tricolor, a petrecut un deceniu în puşcăriile comuniste. Iar unul dintre preşedinţii grupării, avocatul Vică Negulescu, a sfîrşit zidit de viu! Va fi de neconceput, nici azi nu e prea lesne de înţeles, o societate în care unii membri ai ei au păşit cu capul sus spre infern pentru că, printre alte păcate inventate, au refuzat să dea emblema Unirii Tricolor pe aceea a clubului adus cu tancul. Sau, altfel spus, încercaţi să vi-i închipuiţi pe Anghelache, Cîrjan sau Negulescu bălăcărindu-se pe la talk-show-uri aşa cum au făcut toată săptămîna Borcea şi Mititelu, doi dintre bufonii de neegalat ai fotbalului românesc!

Comentarii (207)Adaugă comentariu

hooliganu (9 comentarii)  •  22 februarie 2010, 16:16

PENTRU IONUT HD
17 NENTORI TIRANA
KNATSPYRNUFFELAG REYKJAVIK
JAZZ PORI
ELFSBORG………..

blu25 (3 comentarii)  •  22 februarie 2010, 16:18

IUBESC ACEASTA ECHIPA INDIFERENT CE NUME AR AVEA SI ORICE DORITI SA SPUNETI ,,DINAMO E VIATA MEA,,,

dragos17 (4 comentarii)  •  22 februarie 2010, 16:23

Sunt multi care sustin ca performantele celeor doua echipe Steaua si Dinamo deriva din din faptul ca au putut sa ia cei mai buni jucatori.
Este foarte adevarat, dar de ce credeti ca ei acceptau sa joace la ele.
Nu cumva erau mai bine platiti, aveau conditii mai bune de antrenament?
Nu credeti ca ei isi doreau asta?
Si care este diferenta dintre Steaua si Dinamo de atunci si Barcelona si Real de acum ca sa dau numai doua exemple, nu au cele doua echipe cei mai buni jucatori, nu numai din Spania ci din lume.
Desfiintati-le si pe astea, nu-i corect, aplicati invataturile comuniste pe care le tot huliti, toti sa fie egali, nici o echipa sa nu aibe jucatori mai buni ca cealalta!
Numai de bine

Ionut HD (8 comentarii)  •  22 februarie 2010, 16:26

@MareleRapid,

1)Referitor la UTA, corect, dar atunci raman 2 echipe care au acesta performanta Dinamo si Uta.
2)Eu vorbeam despre fotbalulu modern tu ma iei cu anii `30? Dinamo cand a eliminat-o pe Inter acesta era de 2 ori castigatoare a CCE si de nush cate ori castigatoare in Italia a campionatului.
3)Napoli ce legatura are in toata povestea?
4) FRANCO a sustinut MATERIAL din banii statului spaniol Real Madrid-ul.Plus a sustinut prin influenta.De exemplu Alfredo Di Stefano , marea legenda a Realului trebuia initial sa ajunga la Barcelona , a si jucat un meci amical in tricoul Barcei dar a intervenit Franco si l-a transferat la Real Madrid si la fel a facut si cu alti fotbalisti.Real era clubul care facea imagine pt. Franco.Astea sunt chestiuni stiute de toti, cu exceptia ta se pare.
5)De unde stii tu ca numele lui Houston Dynamo e doar o coincidenta? Lucrezi la respectivul club si ii stii pe de rost istoria sau ce?

MareleRapid (10 comentarii)  •  22 februarie 2010, 16:43

fotbalul modern nu incepe cand vreti voi. Ripensia a fost o mare glorie distrusa de comunisti. la Napoli jucau Zoff, Altafini si Sormani, daca ai auzit de ei. fa diferenta intre o echipa finantata de stat (Real Madrid) si una impusa de ocupantul URSS. aia cu dy. houston e de search pe google, vezi poate gasesti vreun mydano prin sudan.

vale (4 comentarii)  •  22 februarie 2010, 16:50

in italia este o echipa de volei care se numeste dinamo

inuk (2 comentarii)  •  22 februarie 2010, 16:52

daca am ajunge la nivelul acestui „ziarist”, care scrie sa nu adoarma, atunci ar trebui sa spunem ca el e o creatie bolsevica. De ce? O astfel de fata, ca si modul in care-si imprastie impresiile prin presa, se intalnesc doar in spatiu ex-sovietic. Daca e altfel sa dea o cautare pe internet sa vada daca mai exista asa ceva in lumea civilizata. Problema frustratilor este ca dau vina tot timpul pe alti. Cine opreste azi pe Poli AEK Bragadiru sau Oxford Mititelu sa castige Liga Campionilor?

Ionut HD (8 comentarii)  •  22 februarie 2010, 16:57

MareleRapid,

S-o compari pe Ac Milan din anii 30 cu Inter Milano din anii 80 e o dovada pura de incultura fotbalistica.
La fel cum e si o comparatie intre Napoli care are doar 2 campionate in Italia cu Inter Milano care are 17 campionate.
Referitor la Real Madrid, ma bucur ca ai evoluat de la ‘o echipa cu care Franco tinea’ la ‘o echipa finantata de stat’, acum mai trebuie sa avansezi doar la ‘o echipa care beneficia de ajutorul unui DICTATOR’ si atunci o sa pot spune ca ai priceput tot.
Referitor la Dynamo Houston, asa si eu pot spune ca e doar o coincidenta numele lui Dinamo Bucuresti 🙂

MareleRapid (10 comentarii)  •  22 februarie 2010, 17:01

bineinteles ca e o dovada de incultura, in 1938 Italia castiga al doilea campionat mondial consecutiv. Interul anilor ’80 era o copie palida a marii campioane de altadata, singurul jucator mai cunoscut era Altobelli, rezerva la nationala. hai, mai pune mana si citeste.

asigbt (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 17:05

din pacate lupul isi schimba parul dar naravul ba.asa este si cu dinamo

Ionut HD (8 comentarii)  •  22 februarie 2010, 17:07

MareleRapid, sper ca stii limba engleza, daca da, vei intelege de pe wikipedia de unde vine numele Houston Dynamo:

„The official reason for the name is that „Dynamo is a word to describe someone who never fatigues, never gives up. The name is symbolic of Houston as an energetic, hard-working, risk-taking kind of town.” However, the name Dynamo also has precedence in the soccer world, specifically in Eastern Europe”

Dar voi puteti sa ramaneti cu ignoranta voastra 🙂

Ionut HD (8 comentarii)  •  22 februarie 2010, 17:11

@MareleRapid,

Ac Milan in 1938 avea doar 3 trofee castigate in italia ultimul in 1907.Deci ‘mare’ performanta sa-i elimini :))))
Pune tu mana si citeste ca eti varza.

MareleRapid (10 comentarii)  •  22 februarie 2010, 17:22

acum inteleg ce suporteri are Dinamo. ca sa stii si tu: in 1938 Milan a terminat pe locul 3 in Italia, ceea ce i-a conferit dreptul de a juca in CEC, cea mai importanta competitite europeana a momentului. tu abia acum afli de asta, dupa cum e timpul sa stii pe vremea aia sa bati orice echipa din Italia (si cu 3-0) era o performanta de rasunet mondial. oricum, atunci nu exista dinamo, ca Romania nu era ocupata de rusi. un dinamovist sa insulte Ripensia inseamna un general de securitate ratoindu-se la memoria lui Nae Ionescu. iar cu houston continua, lauda-i sa vada toata lumea ce argumente strong aveti.

Ionut HD (8 comentarii)  •  22 februarie 2010, 17:23

Inter pe care a eliminat-o Dinamo in sez. 1981-1982 a castigat cupa in Italia in sez. acela si in 1980 fusese campioana Italiei.Iar in sezonul 1981-1982 jucasera SEMIFINALE in CCE, dar ce sa stie habarnabistul de ‘MareleRapid’?

Ionut HD (8 comentarii)  •  22 februarie 2010, 17:26

pardon, in sezonul 1980-1981 jucasera semifinale in CCE(liga campionilor acum) , asta cu un sezon inainte sa-i elimine DINAMO din Europa !

nutecred (5 comentarii)  •  22 februarie 2010, 17:27

A plecat buzarin si ai aparut tu! nu stiu ce vrei sa demonstrezi cu articolul asta. si romania a fost o tara comunista. ce ar trebui sa facem acum sa ne desfiintam ca tara dupa mintea ta!? Sa nu mai locuim in blocurile comuniste, sa nu mai mergem pe strazile comuniste, sa nu mai consumam curent produs in centralele comuniste ?! Daca nu era Dinamo, exista Unirea Tricolor exista altceva. Alte echipe. Daca nu era comunismule era altceva. istoria o luam asa cum este, pentru ca ea consemneaza faptele nu cam ce fapte ar fi trbuit sa se produca. Si tu esti nascut pe vremea comnismului. Ce faci?!

Robert (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 17:30

Articol stupid si evident fara nici un rost decat alimentarea de noi scandaluri cu aceiasi tema veche , care nu ar trebui sa mai aibe astazi nici un ecou . Setea de scandal aiurea al vostru , al jurnalistilor si aruncarea de carbune pe un foc care nu mai exista , va fac principalii vinovati si autori ai indepartarii lumii de langa sport . Ipocrizia voastra va arata valoarea . Cine e bufon ? EI sau voi care scoateti atat de mult toate scandalurile in fata si promovati numai mizeria. Daca unii mai slabi de ingeri si cu minte prea subiectiva apleaca urechea la vorbele voastre , nu va culcati pe o ureche pt ca ar trebui in primul rand voua sa va fie scarba de voi .

Broscuta Oac (3 comentarii)  •  22 februarie 2010, 17:48

60% din tara tine cu TSKA si Dinamo. Degenerarea nu se vindeca spontan.
In 89 cluburile astea cu miros de rahat rusesc puteau fi desfiintate printr-o simpla semnatura si murdaria s-ar fi sfarsit repede. Acum e tarziu si e „democratie”.
Singura speranta e ca maidanezii Gigi si Borcea o sa le ingroape pe cont propriu. O sa reuseasca ei ce n-au vrut Iliestii si Neulanderii.

Reddo (7 comentarii)  •  22 februarie 2010, 18:56

Gazeta Sprturilor.A fost infiintata în 1924. Dupa instaurarea comunismului, a fost desfiintata şi înlocuita cu „Sportul”, ziar sub egida Partidului Comunist. Şi-a reluat vechiul nume în 1990. Sursa Wikipedia. Deci, d-le Nanu, lucrezi la un ziar bolsevic. Asemeni lui Dinamo, care i-a furat locul Unirii Tricolor, ziarul tau a furat locul Gazetei originale, si s-a imbracat in alta piele de oaie dupa ’90. Esti perfect identificat cu Gazeta intocmai lui Niculescu cu Dinamo.Asta te face, bun, rau, indiferent,etc.? Ce ai vrut sa demonstrezi cu asta? Conteaza trecutul (de parca se putea cineva opune unor asemenea schimbari in acele vremuri) societatii, sau oamenii care o formeaza in prezent? Sunt curios ce o sa raspunzi! Dar probabil ca o sa taci malc si nu o sa-mi replici!

_ge (6 comentarii)  •  22 februarie 2010, 19:13

Nanule da’ de Dinamo Houston ai auzit? Joaca’n prima liga la americani.
Iar astia se ocupa oare cu supravegherea tineretului capitalist?

Articol scris dupa ureche. Mai citeste pen’ca asta’i meseria ta. Doar vorba veche ramane:”Cum’i turcu ii si pistolu”. Cum’i ziaru asa’s si ziaristii. Incultura e la ea acasa.

Crockiye (7 comentarii)  •  22 februarie 2010, 21:35

Asteptam acum un articol asemanator si despre celalalta echipa ruseasca din fotbalul romanesc, Steaua.

Crockiye (7 comentarii)  •  22 februarie 2010, 22:19

Infiintarea Rapidului s-a produs pe 25 iunie 1923, in timp ce Lokomotiv Moscova s-a infiintat pe 12 august in acelasi an, deci pentru toti desteptii care cred ca Rapidul e o clona a echipei rusesti, nu prea e cazul. In plus, toate echipele din estul Europei care au actual denumirea de Lokomotiv (Sofia, Plovdiv, Moscova) etc. au primit respectiva denumire in momentul in care au intrat sub controlul Ministerului Transportului. Lokomotiv Moscova, denumit initial Clubul Revolutiei din Octombrie, a patit acest lucru in 1936, iar echipele bulgare dupa instalarea comunistilor, dupa 1945. Si Rapidul a trecut printr-un proces similar, in anii ’50, dar de la asta si pana la a sustine ca Rapidul a fost creat de comunisti cu scopul de a impune noua conduita si mentalitate comunista in sport, asemenea celor doua, Steaua si Dinamo, e cale lunga. A, si ca fapt divers, prima echipa europeana cu numele Locomotiva (Lokomotive in germana), aparut la Leipzig in 1896… Inca exista si evolueaza in liga a 5-a germana. Ce treaba aveau nemtii la finalul secolului al XIX-lea cu bolsevismul?!

Crockiye (7 comentarii)  •  22 februarie 2010, 22:25

Cat despre Houston Dynamo, cuvantul „Dynamo” din titulatura acestui club are cu totul alta etimologie, nu se citeste ca Dinamo Bucuresti… Vine de la „dynamic”, cu referire la industria energetica a orasului.

un caine (5 comentarii)  •  22 februarie 2010, 23:48

Traim in tara unde alegerile au fost castigate pe tema mineriadelor si comunismului dupa 20 de ani de la Revolutie.De ce ne mai miram unde am ajuns?Dinamo a fost infiintata de comunisti.Si ce?Ce importanta mai are in anul 2010?!!!Cine conduce astazi cluburile „capitaliste”?Becali,Mititelu,Copos,Iancu?Din cauza lui Dinamo n-au reusit sa confirme echipele romanesti in cupele europene anul acesta?Din cauza lui Dinamo nu s-a calificat Romania la Campionatul Mondial?Din cauza lui Dinamo e Craiova pe 14 si joaca la Turnu Severin?Din cauza lui Dinamo a pierdut Steaua cu Ceahlaul?

poli tm (23 comentarii)  •  23 februarie 2010, 0:43

vad ca unii se induc in eroare intentionat singuri ca sa-i tarasca si pe ceilalti dupa ei,aici nu-i vorba de catre cine a fost infintata,findca multe echipe s-au nascut in comunism ci de practicile murdare folosite de-a lungul decenilor de steaua si dinamo si acum de urmasa lor cfr cluj si unirea urziceni care ne-or furat titlul cu arbitrii,martor imi este inregistrarea meciului,adica acesti asa zisi suporteri ai stelei si ai lui dinamo sunt sustinatorii acestor practici murdare,v-ati complacut de la infintare si pana in prezent in mizerie,ati sustinut metotele prin care ati castigat trofee necinstite iar acum va mandriti cu ele si ati cumparat practic o gramada de asa zisi suporteri care au aderat repede la echipele care castigau trofee ,la bine ,chiar daca acest bine nu o fost castigat cinstit de cele mai multe ori,bai ionut hd si altii sustineti-va echipa locala,respect acelor patrioti locali si cu mandrie si spirit local din hunedoara care sustin corvinul si in liga 4,bine o sa-mi spuneti sigur ,voi ati acceptat acea miscare nesportiva cu aek bucuresti,aveti dreptate dar eu mergeam la poli si in b si tot timpul,bine este un compromis facut de noi dar nu am accepta acum sa castigam trofee necinstite,prin diferite mijloace murdare.

poli tm (23 comentarii)  •  23 februarie 2010, 0:53

se face multor parti rau cu arbitrii,am avut un vecin care o facut infarct dupa un meci,avea un pariu,meciul ala o fost stricat de arbitrii si o pierdut multi bani.eu tot am spus si de cazul lajos,multi mi-or spus ca sunt nebun si paranoic,presa o ridicat acest caz la vremea respectiva ,sau o parte din presa,tata lui lajos o facut infarct si o murit vazandu-si fiul la tv acuzat ca o luat bani ,eu l-am acuzat atunci si acum pe lajos intr-un fel sau altul si pe dinamo,si am dreptate,vedeti la ce consecinte dramatice se pot ajunge din astfel de cazuri,eu tot am repetat asta,unii ma faceau nebun dar o faceam cu scopul de a constientiza arbitrii,conducatorii,frf,lpf,politicul si alte persoane din exteriorul fotbalului care sunt toi implicati in fotbal la ce drame se poate ajunge stiind ca multi dintre ei citesc presa online si comentarile microbistilor.sa termine cu astea,pai numai mie neimplicat direct cati nervi mi-o provocat acel penalty nedat dar fanilor stintei,bine am fost implicat si sufleteste la acest meci findca imi doream sa bata stinta,nu ca suntem noi in fata,oricum tineam cu universitatea.

poli tm (23 comentarii)  •  23 februarie 2010, 0:55

ca tot spunea becali ca fotbalul este o asociatie privata,arbitrii necinstiti provoaca daune si nu numai intr-un fel sau altul si persoanelor neimplicate oficial.

poli tm (23 comentarii)  •  23 februarie 2010, 1:06

vad ca unii tot ne cred prosti,avantajele incorect avute de steaua si dinamo pana in 89 au derivat s-au nu stiu cum se spune si dupa revolutie,din toate punctele de vedere,si sunt si acum.asta referitor la ce spunea cineva mai sus ca cine ii impiedica pe poli aek bragadiru s-au pe altii sa castige trofee acum,au impiedicat steaua si dinamo dupa revolutie si inainte sa castige si altii.vad ca voi steaua si dinamo ne tot ziceti noua bragadiru si in alte feluri dar voi uitati cum ati fost infintati si cum ati ajuns in divizia a direct.eu am recunoscut compromisul facut de noi care va ramane o povara greu de dus dar voi recunoasteti toate mizerile facute de-a lungul decenilor si la care ati fost partasi si de acord cu ele findca le-ati sustinut.o sa vedeti ca pana la urma politehnica 1921 timisoara isi va repara si acea greseala din 2002 si o va lua de la capat din c sau d de unde trebuia sa plecam in 2002 cum era sportiv,asta este cea mai mare dorinta a mea ,odata cu recapatarea palmaresului ca sa scapam de acel gest nesportiv si ne fair play unei competiti sportive unde trebuie in mod normal si cinstit sa parcurgi toate etapele ca sa ajungi in varf,imi doresc asta si sper ca si ceilalti sa inteleaga ca este un lucru corect.

poli tm (23 comentarii)  •  23 februarie 2010, 1:17

este greu dar asta trebuie sa accepte toti suporterii adevarati .

poli tm (23 comentarii)  •  23 februarie 2010, 1:18

aici va fi o problema cu dl iancu si autoritatile,dar autoritatile locale si judetene au si ele cea mai mare vina pot sa zic alaturi de alti localnici de bine intre gilimele si trebuie sa fie de acord

kobramix (1 comentarii)  •  23 februarie 2010, 4:48

BAI BAIETI DAR CREATI-VA O LIGA A VOASTRA DE TINERI CAPITALISTI SI JUCATI CONTRA REZERVELOR ADVERSARILOR CA SA PUTETI AVEA TOT TIMPUL PROCENTAJ MAXIM LA PUNCTAJ SI SA AJUNGETI TOTI IN LIGA CAMPIONILOR SI ASA UNTATI DE COMUNISTI SI COMUNISTE

un caine (5 comentarii)  •  23 februarie 2010, 7:37

@poli tm
Tu de ce sustii o echipa care a desfiintat Rocarul si Fulgerul Bragadiru din fotbalul romanesc?

andrei (11 comentarii)  •  23 februarie 2010, 9:07

1) un astfel de organ cu denumirea „Direktsia nabliudenia molodioji” nu a existat nici macar in Rusia bolsevica. Era Komsomolul (UTC), astia se ocupau cu indobitocirea ideologica a tineretului.
2) PNTCD cu pitigoiul ei a disparut din viata politica tocmai pentru ca inventau bazaconii, spre stiinta multora aflati ca in limba rusa cuvantul „direktsia” a patruns relativ recent , folosindu-se de regula termenul „upravlenie” in sens de organ director. Pentru exemplificare amintim celebrul si sinistrul GULAG – o prescurtare a denumirii G(lavnoe) U(pravlenie) LAG(erei) adica Directia principala a lagarelor
3) discutie inutila si de amatori – dinamo vine din grecescul „dynamikos” = forta, energie. Daca se contesta aceasta evidenta, atunci trebuie sa admitem ca rusii au inventat si cuvintele „locomotiva” (echipa feroviarilor) , „torpedo” (echipa uzinei care fabrica moskviciuri), ca numele de „spartak” nu vine de la un personaj antic ci de la un neam de-a lui ivan turbinca, etc
4) cand a fost preluata de ministerul de interne, in decembrie 1947, unirea tricolor era o echipa in colaps, era pe ultimul loc cu 2 victorii, 3 remize, 10 batai si golaveraj 17-49. Cealalta echipa preluata -Ciocanul, fosta maccabi, nu reprezenta un nume in acea perioada a fotbalului romanesc, evoluand cu precadere prin ligile inferioare. Numai ca asta nu e singurul caz de acest fel – uitati-va la cfr cluj care a jucat in sezonul 1946-1947 in divizia C, a promovat, a jucat turul editiei 1947-1948 in divizia B (loc 3) iar din retur, odata cu instaurarea bolsevicilor in Romania la 30 decembrie 1947, cfr joaca in…prima divizie, luand locul lui Ferar cluj ! Dinamo e pe la mijlocul clasamentului, ocupati-va de fosta si probabil viitoarea campioana, sa vedeti ce trecut nepatat are !

Nord (2 comentarii)  •  23 februarie 2010, 10:16

As vrea sa aud un singur rapidist care sa-mi spuna cu mana pe inima, ca EL/EI au fost sustinatorii Rapidului in copilarie din cauza nobletii si curateniei morale ale acestui club, datorita luptei lor antibolsevice si in primul rand spiritului curat al muncitorilor ceferisiti, complet anticomunisti.
Daca un copil , a avut drept aceste repere la varsta de 6-10 ani, atunci in declar ori geniu, ori nebun.
La fel si pt toti marii Polisti sau alti idealisti cu memoria unui siret de bocanc sovietic, care au tinut cu echipa lor doar dintr-o simpla solidaritate locala, ori la indemnurile parintilor, sa nu uite ca aceia care ii vor urma, au avut drept principiu: Poli a murit, Traiasca Hibridul!
Lectii de morala sa si le dea propriilor odrasle , nu Istoriei, semenilor sau microbistilor stelisti, dinamovisti etc.

CaineRrosu (7 comentarii)  •  23 februarie 2010, 10:38

Va mai aduceti aminte de meciul-tur (0-0), cu Brad Pitt la centru? Cu penalty refuzat in min.85 la Danciu plus ofsaid aiurea la Niculescu, in prelungiri?

L-ati uitat cumva pe Cracaciunescu jr, micul martian, de la esecul din Groapa cu Inter Arges (0-1)? Imposibil, dupa ce si-a aratat „talentele” eliminandu-i aiurea pe Dragos Grigore si Tamas!

Va spune ceva Istvan Kovacs? Care ne-a refuzat la Medias (0-1) doua penalty-uri la Torje si Andrei Cristea?

O (il) mai stiti pe Dansa? Sau Danşa, în fine… Acasa, 1-1 cu Bistrita, iar doua 11 metri, la Andrei si Alexe…

Si acum, cand Augustus, indirect, mai echilibreaza, prea putin, balanta, apare Micu, Jabba, Jiji si restul faunei sa racneasca ei din tot rarunchii ca „Dinamo fură”! Vrem si noi p-astia de cica reprezinta clubul sa fie in stare sa le-o traga pe masura! Sa fie unu’ in stare sa zica: „Da, lichelelor, a fost penalty la Moţi, da’ puteam să primim şi noi unul pentru henţ în aceiasi repriza ! Şi apoi, mai aşteptăm, d-ai dracu’, aşa, încă vreo trei-patru meciuri ca ăsta, să fim favorizaţi, că ABIA ATUNCI SE VA FACE DREPTATE, abia atunci se echilibrează balanţa cu hoţiile contra noastră din tur, abia atunci se ajunge la zero! Aaaa, dacă după aia vom fi în continuare avantajaţi, şi la alte jocuri, abia atunci vă dau voie ! Până atunci, ………………!”

Ştim că nu e frumos, că nu e moral, că nu e decent bla, bla, bla, dar ăsta e singurul mod în care poţi să contezi în lupta din afara gazonului. Regula nescrisă din Liga Jungla lu’ Mitică e: cine ţipă mai tare, ăla are dreptate! Trebuie să ne adaptăm!

Mosh (2 comentarii)  •  23 februarie 2010, 11:01

@Nord, te invit pe stadionul Giulesti la ce meci vrei tu sa intrebi la intamplare 5 spectatori de ce tin cu Rapid. mie mi-a spus tata in anii ’60 sa nu tin cu steaua si dinamo pentru ca astea sunt echipele rusilor care ne-au ocupat, ne-au luat Basarabia, au carat vagoane cu grane la ei in tara si jefuiau lumea cu „davai ceas davai palton”. pe vremea comunistilor, galeria Rapidului era plina de fosti detinuti politici si copii ai acestora. asa se explica de ce Rapid juca si in B cu tribunele pline. voi, suporterii celorlalte echipe nu aveti de unde sa stiti, dar la noi rapidismul se transmite de la om la om, ca un crez.

SORIN (3 comentarii)  •  23 februarie 2010, 11:19

Bravo Daniele pentru articolul tau,am citit toate comentariile scrise aici interesante ,am si eu ca iubitor al fotbalului in general cateva observatii ,va intreb pe toti de ce numele Dinamo a fost sters ,inlocuit, in tariile civilizate intrate in Europa,Dinamo Berlin nu mai e,Dinamo Warsovia ,Dinamo Zagreb, Dinamo Sofia nu mai sunt,cred ca nici Dinamo Moskwa nu mai e ,au ramas ,Dinamo Tirana,Kiev si bineinteles Bucuresti ,probabil in Siberia jumatate echipele poarta cu mandrie acest nume drag militienilor, bolsevicilor. Ce au in comun aceste echipe???Modul in care si-au cladit palmaresele, toate si-au ifiintat echipe satelit in tarile lor ,cred ca nu le-ati uitat pe Dinamo Pitesti,Dinamo Bacau,Victoria ,Flacara Moreni,Gloria Bistrita echipe platite din fondurile securitatii,ale ministerului de interne ca sa faca jocurile echipei mama Dinamo Bucuresti.Cu ajutorul lor Dudu Georgescu, Camataru, Mateut au iesit golgeteri europeni ,au ghete de aur ,ne-am facut de rusine in Europa,o pata si pe obrazul lui Mircea Lucescu.Dinamovisti au avut totdeauna arbitrii sub control, asa cum si azi isi permit sa schimbe seful arbitrilor cand vor ei si nu e deloc greu cand si-au plantat pe Prunea si Lupescu directori in FRF cu sarcini de control absolut asupra arbitrilor. Il respect pe Dinu dar cand l-am auzit aseara la tv dand explicatii ca de fapt la faza penalt. a fost un duel mai intens, tineride tricou reciproce mi s-a facut greata, la fel ca si la explicatiile date de Netoiu, Borcea.Ca sa nu mai existe suspiciuni asupra arbitrilor vreu sa-l intrebati pe Lupescu Ionut , in tara asta la banii castigati de el ,el nu-si poate gasii alta ocupatie decat cea de sluga a lui Borcea????

poli tm (23 comentarii)  •  23 februarie 2010, 11:24

vad ca tot o dati cu asta,am pus ca este un compromis dar aici eu am mai spus ca nu/i vorba ca au fost infintati de comunisti ci de practicile lor murdare de decenii ,nu cateva,ca asa avem ccu totii.

Nord (2 comentarii)  •  23 februarie 2010, 12:46

@Mosh,

am fost pe Giulesti, si voi veni si anul acesta cu mare placere.Prima oara a fost la un sec 3-0 pe o ploaie marunta si rece.
Nu-mi confirmi decat ceea ce am spus eu anterior, si anume…un copil se indragosteste prima data de un jucator, de o faza , de un nume.El ia decizia doar la influenta parintilor, jocului si nu prin prisma istoriei sau a ceea ce numim noi, moral sau imoral. Peste multi, multi ani ajungem sa intelegem amanuntele din spatele preferintelor noastre.
Faci o confuzie grava, confunzi comunismul ca eroare sociala, cu o echipa produsa de acest sistem.Daca ai urma acelasi rationament, te asigur ca multi din parintii nostri ar trebui judecati pt ca au fost membri de partid, si de altfel, te as sfatui sa ocolesti metroul sau autobuzele facute in foste uzine comuniste.
Amestecam caprele cu verzele, si vrem sa ne iasa ce simtim noi ca e just.Numai ca justetea ta, e absurda si ilogica;cand se petrece o crima, judeci criminalul si nu pistolul, la fel si la toate cluburile „comuniste”(SD, Otelul, Craiova etc)…voi judecati unealta, nu faptuitorii;cluburile sportive si nu numai, au fost uneltele dezaxatilor.
Si din pacate, istoria noastra se potriveste cu a multor echipe din Europa.Voi preaslaviti fara sa cunoasteti echipele interbelice, dar uitati ca si ele au fost sub influenta „politicienilor”, prefectilor sau oamenilor de afaceri perfect cinstiiti, si nu ma refer la baronul Neumann.Venus de pilda, poate fi asemuita ca Dinamo de dinainte de 89, presupun ca stii de ce?

dinamomac (1 comentarii)  •  23 februarie 2010, 14:03

atita vreau sa itzi arat http://www.mlsnet.com/t200/

m1hai (1 comentarii)  •  23 februarie 2010, 14:38

@florin…bai desteptule…echipa se numeste „houston dynamo”, nu „dinamo”…dynamo, in engleza, repreinta un fel de generator electric…

Dinamovistu’ de serviciu (4 comentarii)  •  23 februarie 2010, 15:23

Ai dreptate bai Nanule. E corect ce scrii tu, numai ca lucrurile astea trebuiau spuse acum vreo 15 ani. E bine insa ca se spun si acum. Cand rapidistii ii aminteau lui Ioanitoaia la Procesul Etapei ca Dinamo si Steaua au fost infiintate de aia care au venit la propriu in tara pe tancurile sovietice el spunea :”hai domnle iar ma luati cu placa asta cu tancurile ?” E, uite ca realitatea chiar asta este. Problema este insa alta. Vad ca dinamovistii se simt lezati din cauza acestor dezvaluiri insa fata de ei si fata de clubul Dinamo (valabil si pentru Steaua) nu va exista niciodata respect din partea suporterilor altor cluburi atata timp cat nu-si vor asuma trecutul si nu-si vor cere iertare pentru toate pacatele adunate de-a lungul vremii. Iar trecut inseamna jucatori luati cu japca, arbitri amenintati cu puscaria sau supusi la diverse presiuni pt ca Dinamo sa aiba parte de arbitraje favorabile, nenumarate blaturi (vezi desfiintarea Ghetei de Aur si meciul cu Ceahlaul unde a intervenit Simona Marinescu), trimiterea in puscarie a jucatorilor adversi (vezi cazul Rapid 86), etc. Pana cand Dinamo nu-si va recunoaste aceste cumplite magarii comise din 1948 si pana azi nu va exista nici un dram de respect pt CLUBUL SECURITATII. Bravo Nanule, da-i inainte !

ADEVARUL (9 comentarii)  •  23 februarie 2010, 16:41

cfr bucuresti a jfost infiintata in 1923 la uzinele grivita rosie, unde activa cea mai puternica celula bolsevica…aproape toti muncitorii de acolo erau activisti bolsevici ilegalisti…printre care si asa zisul erou vasile roaita…sa nu uitam de grevele comuniste din 1933 , pornite tot de la uzinele grivita…astfel putem trage concluzia ca rapid a fost prima grupare bolsevica 100% infiintata exclusiv de bolsevici ilegalisti…asta este, iar suporterii gruparii venus bucurestii erau terorizati de asa zisele brigazi muncitoresti bolsevice de la uzinele grivita rosie…. asa scria in ziarul universul al acelei vremi….asta este adevarul…a si apropo…in orice dex te uiti iti va spune ca dinamo vine din limba greaca si franceza…i-a uitati-va din curiozitate…nu poate veni din ceva ce nu exista stiintific, asa cum scrie in dex…domnule

wtf (1 comentarii)  •  23 februarie 2010, 16:57

Daca tot vreti sa desfiintati clubul dimano pe motiv ca „a fost creat de comunisti” , de ce nu darimati si spitalele si blocurile in care locuti din acelasi motiv, ca au fost construite de comunisti ?

Ce traba are sportul cu politica ? Ce ar fi sa desfiintam echipa favorita a fiecrui politician actual pt ca sunt toti o apa s-un pamant ?

Daca tovarasul autor al acestui articol l-a scris in acest fel pentru a genera trafic (vedeti ce multi ne dam cu parerea p-aci ?) asta e …. totusi putea sa nu arunce cu noroi pe un nume care totusi a adus imagine pozitiva tarii (prin acele succese mai mici sau mai mari si prin daruirea, munca si devotamentul multor oameni care au purtat culorile dinamo). Pacat, jurnalism se poate face si altfel …

Speedy (32 comentarii)  •  23 februarie 2010, 17:07

Nord> nu stiu daca inseamna chiar judecarea pistolului. Din pacate, conducatorii de dupa revolutie au avut tendinta sa perpetueze metodele. Becali, Borcea, Turcu…nu le lipseste decat tancul, metodele le au :). Nu ca Iancu, Mititelu sau Paszkany ar fi altfel.
O intrebare pt. craioveni: nu de mult echipa fusese cumparata de Netoiu. Securist, comunist, etc. La inceput v-ati bucurat. de ce, anticomunistilor si curatilor? vreti sa va spun eu? pt. ca ati sperat ca vocea lui se va face auzita, ca relatiile lui vor merge, ca butoanele lui vor functiona. N-a fost sa fie asa. V-a furat jumatate de echipa si v-a bagat in B. Pacat. Dar nu schimba faptul ca unii dintre voi v-ati schimbat bucurosi stapanul.
PS: Sunt stelist. Nu pt. Becali, nu pt. Argaseala, nu pt. Meme. Am crescut vazandu-i pe Marcel Raducanu, Iordanescu si…asa a ajuns sa-mi placa Steaua. Aveam 6 ani, nu stiam nimic de comunisti, armata, japca, furturi, amenintari, Valentin Ceausescu. Mai tarziu am inteles cum sta treaba….si nu mi-a placut, sincer :)….dar intre timp fusese momentul 86…nu puteam sa-mi reneg clubul favorit. mai ales ca imi daruise atatea bucurii.

ADEVARULE (2 comentarii)  •  23 februarie 2010, 17:38

GHICI IN CE ZIAR AU APARUT RANDURILE ASTEA SI DESPRE CE ECHIPA E VORBA:

Echipa romaneasca a luptat cu o vointa de cel mai pur spirit valah.
A castigat pe merit un match epocal, cel mai mare joc din istoria cluburilor romanesti.
Elanul, darzenia romaneasca, lupta dezlantuita in toata intinderea ei s’au dovedit eri insusirile autentice si eficace ale footballului romanesc.
3 Iulie e data de capat a footballului romanesc modern

sacalul_1 (2 comentarii)  •  23 februarie 2010, 20:34

Desfiintati odata acest club,poate asa o sa poata dormi toata romania linistita.Cand Dinamo btea pe Real M. pe Hamburg, pe everton si exemple pot continuanu mai aveati cuvinte, exceptiile sau accidentele le lasam pt statistica.Si ce daca Dinamo inseanma ceva in ruseste ,credeam ca inseanma ceva pt Romania dar se pare ca nu , ca de obicei,si ce daca a batut craiova asa cum a batut-o, nu imi aduc aminte ca vreun ziarist sa fi scris ceva despre arbitrajul din tur sau despre meciul cu Panduri si exemple pot continua.Inca odata desfiintati acest club atunci, poate asa o sa fie mai fericiti toti mititei,coposisi alte presonaje de acest fel.Sa nu uitati ce oameni a dat Dinamo, cam la fiecare generatie , nu tot felul de nume pasagere ca alte cluburi(ma refer la orice disciplina sportiva).Restul comentariilor sunt de prisos

maxone42 (65 comentarii)  •  23 februarie 2010, 20:58

Usere “ADEVARUL” , tu trebuie sa fii stelist mah. Numai pe la voi se nasc “Razboinici ai Luminii”… “Istorici” care incearca sa REinterpreteze si sa schimbe istoria… Suntem satui de propaganda bolshevica inca din 1947 de la infiintarea stelei din ordinul Moscovei. Nu crezi ca ajunge?? Mai vii si tu cu baliverne de doi lei si aberatii ridicole incercind sa si “explici” cumva ale tale aberatii. Stai in banca ta. Nu aveti voi fatza sa vorbiti de Rapid Bucuresti meshtere. Nu-ti convin originile iubitei tale stelutze comuniste in cinci colturi??? Pai tzine si tu cu alta echipa. Ca si “suporter” stelist nu ti-ar fi prea greu sa-ti schimbi simpatiile… trebuie doar sa renunti la “cupe si flori” si stiu ca asa ceva este tare greu pentru voi.

maxone42 (65 comentarii)  •  23 februarie 2010, 21:20

Usere „ADEVARUL” , ia de’aici pentru cultura ta generala: http://www.marelerapid.blogspot.com

ADEVARUL (9 comentarii)  •  23 februarie 2010, 21:48

@maxone 42… sunt dinamovist nu stelist …dar nu putem falsifica istoria, dexul , si etimologia cuvantului dinamo…prin niste initiale…”auzi primele doua litere”…care nici nu existau in istoria urss ..orice dex din lume iti spune ca dinamo vine din franceza, si mai vine si din greaca…i-a uite-te…sa nu inventam asa doar din ura fata de un club…care a dat cele mai multi campioni mondiali si olimpici, din romania…si pana la urma dinamo suna frumos…asa ca terminati cu prostiile voi rapidistii….

Comentează