Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Di-Na-Mo

A fost o vreme în care pasiunea pentru propriul club însemna mai mult decît propria viaţă. E drept, s-a şi plătit scump pentru asta Descusut de Justin Gafiuc pe subiectul înfinţării clubului, Cornel Dinu a oferit declaraţia anului: „Da, Dinamo […]

duminică, 21 februarie 2010, 6:50

A fost o vreme în care pasiunea pentru propriul club însemna mai mult decît propria viaţă. E drept, s-a şi plătit scump pentru asta
Descusut de Justin Gafiuc pe subiectul înfinţării clubului, Cornel Dinu a oferit declaraţia anului: „Da, Dinamo e o creaţie bolşevică!”. Iar cînd afirmaţia vine din partea unui om al cărui chip ar putea fi cusut pe tricourile alb-roşii în loc de stemă, cred că ar cam trebui să-l credem. Prin 1998, un deputat ţărănist, Barbu Piţigoi – da, pe atunci PNŢCD mai trăia, de Marian Miluţ n-auziseră decît apropiaţii – a făcut cercetări despre originea numelui Dinamo. A descoperit că vine din limba rusă şi pleacă de la „Direcţia Nabliudaţi Molodioj”, într-o transcriere, sper, corectă. Di-Na-Mo e, simplu, format din primele două litere ale fiecărui cuvînt. Tradusă, expresia înseamnă Direcţia de Supraveghere a Tineretului. Aşa se şi explică de ce grupări astfel botezate nu întîlnim decît în fostele ţări comuniste.

Pe atunci, Cornel Dinu a încercat să fenteze spunînd că Dinamo ar veni din grecescul „dinamikos”, dar n-a prea plecat nimeni după fenta lui Mister. Dacă venea din greacă, n-am fi avut doar Dinamo Moscova, Dinamo Berlin sau Dinamo Kiev, poate am fi auzit şi de Dinamo Londra sau Dinamo Madrid. Măcar de Dinamo Atena. Slavă Domnului, n-a fost cazul. Sigur, toată povestea nu umbreşte cu nimic racheta lui Ion Ţiriac, pagaea lui Ivan Patzaichin, meciurile cu Inter, Hamburg sau Liverpool. Doar că e bine să ştim cum au stat lucrurile. Şi să nu se uite. Mai ales să nu se uite!

Peste ani, cînd copiii de azi vor consulta colecţia Gazetei, asta în cazul în care îşi vor lua pauză de la computer pentru a se minuna răsfoind pagini de ziar, dezvăluirile tulburătoare ale lui Gafiuc ar putea trece drept literatură SF. Venerabilul Constantin Anghelache vorbeşte despre nişte vremuri în care oamenii şi-au riscat libertatea şi vieţile fiindcă n-au acceptat ca şenilele sovietice să le strivească destinul aşa, pe nimic. Fane Cîrjan, antrenorul de la Unirea Tricolor, a petrecut un deceniu în puşcăriile comuniste. Iar unul dintre preşedinţii grupării, avocatul Vică Negulescu, a sfîrşit zidit de viu! Va fi de neconceput, nici azi nu e prea lesne de înţeles, o societate în care unii membri ai ei au păşit cu capul sus spre infern pentru că, printre alte păcate inventate, au refuzat să dea emblema Unirii Tricolor pe aceea a clubului adus cu tancul. Sau, altfel spus, încercaţi să vi-i închipuiţi pe Anghelache, Cîrjan sau Negulescu bălăcărindu-se pe la talk-show-uri aşa cum au făcut toată săptămîna Borcea şi Mititelu, doi dintre bufonii de neegalat ai fotbalului românesc!

Comentarii (207)Adaugă comentariu

Tatăl Vostru (2 comentarii)  •  21 februarie 2010, 20:28

Dinu are dreptate, Dinamo chiar e o creație bolșevică!

tavi_c (9 comentarii)  •  21 februarie 2010, 20:56

„Fotbal Vest” a scris acest despre aceste lucruri acum vreo 15 ani.

mihai (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 21:09

te rog sa lasi un com despre …stanculescu,chitac si implicarea armatei,fam.ceausescu in cadrul clubului steaua!
si ar mai fi de precizat ca…steaua a fost echipa armatei care armata a tras in oameni in 89

florin (8 comentarii)  •  21 februarie 2010, 21:33

vreau sa spun ca in houston texas, este o echipa numita houston dinamo. ce aveti de spus despre asta. ce s-or fi gandit cand au adaugat la numele orasului, dinamo. cautati pe internet si vedeti despre echipa. e un contraargument la faptul ca nu numai tari din fostele tari comuniste poarta numele dinamo. numai bine.

EL PERRO ROJO U.S.A. (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 21:51

de Lokomotiva buc(rapid buc.),uaua,celelalte creatii ale comunismului nu ziceti nimic,inclusiv copilasii lui Impuscatul,generatii intregi??!!de fabrica de medalii olimpice ,mondiale,europene(Dinamo e poate,daca nu sigur ,cel mai titrat club din lume la capitolul asta) nu se pomeneste nimic???!!FORZA DINAMOOO!DE 25 DE ANI,DE PE COASTA DE VEST,FORZAAAAA!si DINAMO HOUSTON,INCUIATILOR,VA TOT AGATATI DE NOI CA BOALA DE OMUL SANATOS…tipic…

dumitru (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 21:54

http://www.dinamo-seattle.org/index.html

mircea badea (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 21:54

Din pacate mereu cand am placerea sa va citesc cate un articol sfarsesc cu un gust amar.Si nu e ceva personal. Mi se intampla mereu in cazul tuturor gigantilor care ne delecteaza cu cate un articol la fel de inteligent.Pacat ca nu aveti curajul sa scrieti un articol la nivelul dumneavoastra si va dati toti inteligenti si va minunati cat de destepti sunteti cand desenati mai multe cuvinte pe foaie.Felicitari ca nu imi dati niciodata ocazia sa fiu dezamagit de dumeavoastra.

haha (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 21:55

houston dynamo(si nu dinamo), ca de altfel majoritatea echipelor din mls(real salt lake, dc united sau chivas, de exemplu), sunt rezultatul unor sondaje de piata prin care diriguitorii cluburilor au incercat sa-si atraga simpatia fanilor, alaturandu-si imaginea(creata prin denumire), de legende ale fotbalului european sau din america de sud(de exemplu, colorado rapids si-au schimbat culorile in visiniu-bleu, adica aceleasi cu ale cunoscutelor aston villa sau west ham united). dynamo din houston nu are nici o legatura cu dinamo, acolo intr-adevar e vorba de dinamism(y-ul face tot), asadar, florin, esti un fel de cornel dinu mai mic si pricajit.

ericsics (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 22:08

Houston Dynamo http://houston.mlsnet.com/t200/
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamo

@florin (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 22:12

E Dynamo Huston (care vine de la dynamo – originally another name for an electrical generator)… Y -ul ala face toata diferenta din lume…
Asa ca… nice try cum se zice, dar no cigar for you today :-))

Boomer (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 22:19

Mda… mai prost contraargument nici nu se putea aduce… SUA in care jumatate din populatie este mai noua de 2-3 generatii… Daca emigreaza Borcea si Turcu in L.A. va exista si acolo o echipa care sa poarte numele dinamo si tot n-are nimic cu etimologia cuvantului… aici era vorba de echipele cu traditie in sport.

Moskopole (3 comentarii)  •  21 februarie 2010, 22:24

Aia care au platit cu propria viata erau niste idealisti romantici si inadaptabili(in cel mai bun caz; altii aveau ciolanul lor de aparat)care nu au inteles directia in care se indreapta lumea. Nu inteleg de ce reincalziti supa asta cu originile in conditiile in care in mod clar nu stapaniti subiectul.. Venerabilul Angelache a fost un legionar care e posibil sa fi facut mult mai multe decat au facut aia pe care ii injura!
Libertatea si vietile si le risca si azi lumea . Ceea ce e acum era si atunci: Lupta de interese! Nu e numai alb si numai negru, cea mai mare parte din viata e in gri, si de cele mai multe ori trebuie sa alegi un gri mai deschis ca sa nu ajungi in cel mai nenorocit si definitiv negru. Toti stim asta, toti am facut asta, dar la unii ne place sa mancam ce nu trebuie. O sa vedem peste vreo 50 de ani cum o sa fie interpretate evenimentele alea. Pana atunci sfertodocti ca tine si ca Gafiuc s-o lase mai moale cu propaganda asta a la Soros!

bogdan-m (18 comentarii)  •  21 februarie 2010, 22:26

Poate dupa meciul din seara asta ar mai fost ceva de adaugat referitor la metodele clubului cu nume sovietic. Dar oricum nu mai conteaza, prosti suntem noi, suporterii care mai credem ca vom mai vedea candva fotbal jucat doar pe dreptunghiul verde…

gogu (35 comentarii)  •  21 februarie 2010, 22:37

@florin

Echipa se numeste Houston Dynamo, si nu are nicio legatura cu acea Dinamo din tarile est-europene.

Iar numele Dynamo, deriva din faptul ca principala industrie din Houston este industria energetica.

Din Wikipedia:
After the controversy, MLS selected the team name „Dynamo”. It refers to Houston’s energy-based industrial economy, as well as a previous Houston soccer team, Houston Dynamos who played in the Lone Star Soccer Alliance and United Soccer League. The official reason for the name is that „Dynamo is a word to describe someone who never fatigues, never gives up. The name is symbolic of Houston as an energetic, hard-working, risk-taking kind of town.” However, the name Dynamo also has precedence in the soccer world, specifically in Eastern Europe,(most notably, FC Dynamo Kyiv, FC Dynamo Minsk, Dinamo Bucureşti, FC Dynamo Moscow, Dinamo Zagreb, KS Dinamo Tirana and Dynamo Dresden among others) and notoriously, associations with the secret police [2].

P.S. Sunt fan Dinamo Bucuresti asa ca nu sariti pe mine. Asta este originea, asta este istoria, nu se poate schimba nimic, din pacate. La fel si pentru Steaua.

Bine, asta nu poate schimba cu nimic atitudinea fatis anti-Dinamo a autorului acestui articol. Plateste bine Jiji?

allexredog (2 comentarii)  •  21 februarie 2010, 22:38

asta e realitatea cu numele lui Dinamo.. apropo de echipa din state accea se numeste Houston Dynamo, care in egnleza are o insemnatate total diferita..

durden (80 comentarii)  •  21 februarie 2010, 22:40

dle „jurnalist sportiv total obiectiv” nanu,imi spuneti si mie de ce e la moda sa fii anti-dinamo?nu numai dvs ci toata redactia gsp.decat sa negati,mai bine nu raspundeti.exista o astfel de moda,iar eu nu inteleg de ce…nu cumva si steaua este o echipa la fel de comunista?nu era chiar familia ceausescu in spatele ei la un moment dat?cat despre steaua rosie belgrad?super democratie ce era in iugoslavia,nu?!

incerci sa furi hotzu’? (6 comentarii)  •  21 februarie 2010, 22:56

amice, ia vezi ce inseamna Dynamo (nu Dinamo) in engleza!
…asa, ca contracontraargument!

cineva (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 23:01

cum dracu se face ca numai dinamo are origini comuniste iar steaua e cea mai”imaculata”echipa din lume?oricum bravo florine ai perfecta dreptate

dragos17 (4 comentarii)  •  21 februarie 2010, 23:05

Sunt nascut in ’68. Tin cu Dinamo din ’68 pentru ca nu imi amintesc sa fi tinut vreodata cu alta echipa. E cineva care crede ca sunt fan al acestei echipe pentru ca era o echipa bolsevica sau pentru ca apartinea Ministerului de Interne? Daca da, ei bine va inselati.
Este echipa mea de suflet pentru ca acolo i-am vazut jucand pe Dinu, Augustin, Dudu Georgescu, Multescu, Talnar, Orac si asa mai departe, pentru ca la Dinamo s-au format sau au explodat jucatori ca Raducioiu, Dorinel, Moldovan, Andone, Sabau, Rednic, Lupescu, Prunea, Stelea si mult mai tarziu chiar mult hulitul Mutu jucatori care m-au incantat cu jocul lor, cu daruirea si determinarea lor.
Forever Dinamo!
P.S. Nu ajung paginile Gazetei sa enumar toti jucatorii de exceptie care au trecut pe la Dinamo

john doe (3 comentarii)  •  21 februarie 2010, 23:10

tobarase nanu…ipocrizia si pornirea anti dinamovista de care dati dovada ma face si mai mandru ca sunt DI-NA-MO-vist, pentru ca nu fac parte din clubul .
vreau doar sa va informez ca v-ati nascut in comunism…ati fost educat in comunism…ati foat soim si pionier si probabil macar unul din parinti sau bunici a fost membru pcr.
pe certificatul care atesta oficial ca existati este stema RP Romania. Prin urmare…NU trebuie sa uitati asta. asa ca daca tu **** noi desfintam Dinamo. in rest sanatate…

aly_dinamo (4 comentarii)  •  21 februarie 2010, 23:13

Salut.Tu nu erai la Prosport??Cand ai venit la Gazeta?

Braveheart (2 comentarii)  •  21 februarie 2010, 23:21

Apud I.L. Caragiale:

„Tipătescu: În sfârşit, avem un fotbal curat.
Pristanda: Curat murdar, să trăiţi coane Fănică!”

(palimpsest după „O scrisoare pierdută”)

darius (6 comentarii)  •  21 februarie 2010, 23:30

exista numele Dinamo si la cluburi din Anglia,Tara Galilor,Austria,dar fara indoialaca echipele Dinamo din Europa de Est aveau sprijinul comunistilor.Si ce mare lucru?Hai sa condamnam comunismu,ca 20 de ani nu am facut-o destul.Auzi acolo,”ca sa nu se uite”.Dar de construit ceva cand construim?

X (15 comentarii)  •  22 februarie 2010, 0:19

Dinamo(e clar de unde vine) si CSCA(nu Steaua), traducere exacta din rusescul CSKA(Профессиональный футбольный клуб ЦСКА Москва – Casa Sportiva Centrala a Armatei), au fost clar aduse de rusi.
La Dinamo o da lumea inainte cu UT si abandoneaza total Ciocanul(de fapt echipa adevarata Dinamo). UT a devenit Dinamo B, i s-au luat doar vreo 5 jucatori, au retrogradat(cum era si firesc, fiind pe ultimul loc) si apoi au tot fost mutati prin tara(Brasov, Bacau, Pitesti). Ciocanul era echipa de mijlocul clasamentului atunci, era echipa mai buna, a devenit Dinamo A si a ramas in prima divizie, cu intariri de la UT. Ciocanul era echipa comunitatii evreiesti si nu e chiar coincidenta, zic eu, ca Dinamo ia fiinta oficial la 14 mai 1948, ziua in care Israel isi declara independenta oficial, dupa un scurt razboi. Iar UT avea legaturi clare cu miscarea legionara. Poate la vremea respectiva era ceva normal, era un curent puternic in toata Europa, insa oricum o sa incerce oricine sa-i scoata drept eroi, ei o sa ramana o organizatie terorista. Niste paramilitari fascisti. Au asasinat 2 prim-ministri(I.C. Duca, Armand Calinescu), apoi cand au preluat puterea au dat o gramada de legi anti-semite, au ucist parc 100 deevrei intr-o zi, pe care i-au si mutilat, iar la Jilava au inchis in asasinat vreo 50 de fosti demnitari din celelalte partide. Erau de extrema dreapta, clar. Odata venita la putere extrema stanga, era clar ca vor sterge tot ce are legatura cu dreapta. Imi pare rau dar nu pot sa-i plang soarta lui Carjan, care avea legaturi cu legionarii. Prefer sa o plang pe cea a lui Maniu 😉 Cel care a castigat zdrobitor alegerile din ’46 cu PNT, inainte sa le falsifice comunistii(nu bolsevici, cum se mai spune).
Asta e istoria si n-ai ce sa-i faci, n-o poti schimba. Tot timpul cand are loc o schimbare de regim, oameni vor suferi. Din punctul asta de vedere nu conteaza ca e vorba de lumea a 3 a africana sau de Europa, e vorba ca oamenii se transforma in animale in momentul in care au putere absoluta. Ca nu-i neaparat sa fi dat vreun secretar de partid ordin sa fie asasinat Mihalache, atata ca i-au pus un paznic nemernic, o bruta care saruva suferinta altora. In Germania de Est poate situatia a fost un pic diferita, adica acolo nimeni n-a crezut vreodata ca Stalin e prietenul lor…La noi si in tarile slave din jurul nostru in schimb, situatia a fost alta.

@ florin
Se numeste Houston Dynamo, nu Dynamo Houston…

@ gogu
Si eu sunt dinamovist, insa nu stiu daca eram daca aflam de mic. Adica, la 7 ani io voiam sa-i vad jucand, nu stiam ce si cum. Cluburile chiar au venit cu tancul. Crezi ca ar mai fi existat daca nu era Armata Rosie in Romania? Crezi ca int-ro tara normala, chiar daca in razboi, ajungea un partid cu 200 de membri la putere? Crezi ca ar fi „castigat” comunistii alegerile din ’46 fara T-34 alea stationate prin tara?
In ’47 au desfiintat Carmen pentru ca patronul era burghez, pentru ca a refuzat sa piarda meciul de propaganda cu Dinamo Tbilisi, dar mai ales pentru a face loc in prima liga lui CSCA Bucuresti, sau ASA parca, cum se numea atunci. Decizie politica luata de Guvernul Groza, pentru a face loc echipei Mnisterului Apararii.
UT si Ciocanul au fost preluate de MAI, Carmen a fost exclusa fara jena pentru a face loc Stelei. NU mai zicem de Venus.
Apropo, in ’48 s-a dat o lege care zicea ca toate cluburile sportive trebuiau să se afilieze la un sindicat, deci nici o echipa n-a prea avut scapare. Cele burgheze cu atat mai putin.

Dani (44 comentarii)  •  22 februarie 2010, 0:35

Continuind ideea represaliilor si in acest mileniu ,Sportul Studentesc a retrogradat ,iar Progresul ( F.C.National) e la un pas de desfiintare pentru motivul ca nu s-au lasat invinse de echipa lui Dinu ,acelasi Dinu care ,daca nu ar fi jucat la Dinamo n-ar fi terminat niciodata vreo facultate ,cu atit mai putin Facultatea de drept . Si lista victimelor ramine deschisa …

Crockett (5 comentarii)  •  22 februarie 2010, 0:38

Doare rau rusinea de aseara cu Ceahlaul , nu ??
Pai poate daca nu era comunismul si tot ce a insemnat nu mai ajungeai nici tu ziarist sau ce te crezi…

un caine (5 comentarii)  •  22 februarie 2010, 0:39

@Daniel Nanu
Eu nu inteleg ce vreti sa demonstrati cu originea clubului Dinamo.Ca vezi Doamne,Dinamo este o echipa comunista si restul sunt capitalisti?Poti afirma asa ceva?Prietene,traieste in prezent.Dinamo este cel mai galonat club sportiv in Romania,iar la capitolul fotbal se poate lauda ca fiind prima semifinalista de Cupa Ligii Campionilor Europeni si singura semifinalista de Cupa Cupelor.Instigati la ura si dupa aia veniti si va plangeti cu parsivenie pe la tv ca de ce este atata violenta.De exemplu,de rivalitatea si ura pe care ati creat-o timisorenilor fata de Dinamo sunteti principalii responsabili.Sunteti innebuniti dupa rating si deontologia voastra nu mai exista in clipele astea.Au trecut 20 de ani de la comunism, Daniele!!!!!!!!

Tim (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 1:41

Sportul Studentesc si Progresul sunt pe punctul de a se desfiinta nu pentru ca le persecuta Dinamo ci pentru, ca tot veni vorba de pntcd, ca au cam tot atati suporteri cat membri mai au cele doua ramuri vestejite ale respectivului partid. Iar dinamo vine de la dinam, deci oricum mai aproape de dynamykos lui Mister, si nu de la initialele unei organizatii inexistente, inventate de mintea tulbure a unui taranist.

Radu (11 comentarii)  •  22 februarie 2010, 2:37

Dinamo a fost infiintata de comunisti? Corect! La fel ca multe alte fabrici in care voi ati muncit sau in care au muncit parintii vostri. Dinamo apartinea Militiei? Corect! Dar oare Dinamo a fost intrebata daca vrea sa apartina Militiei? Nu!
Etimologia numelui Dinamo, conteaza mai putin. Ca vine din rusa, ca vine din greaca, nu are prea mare relevanta. Nu cuvantul „Dinamo” ii da identitate echipei, ci invers! Daca nu ar fi existat echipa aceasta, probabil ca de „dinamo” s-ar fi auzit numai la lectiile de fizica in care se vorbea de dinamometru.
Nu mi se pare corect sa asociezi o echipa de fotbal cu ororile si crimele comise de Securitate si de comunisti. Nu mi se pare corect sa pui zecilor de mii de suporteri acest stigmat, cum ca ar fi (dpdv fotbalistic) progeniturile unor criminali si distrugatori de destine.
Iubesc Dinamo pentru ceea ce era cand am cunoscut-o si pentru ceea ce este acum. Si pentru asta, ii accept trecutul.

Korektor (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:10

domnule Nanu, Dinu nu a incercat niciodata „sa ne fenteze”. cu ani in urma, la o emisiune, Sorin Satmari a sustinut varianta cu „dinamikos”, dar Dinu, prezent in studio, a spus si atunci ca „Dinamo a fost infiintata prin pumnul lui Visinski in masa regelui Mihai”. Dinu a recunoscut dintotdeauna pacatul originar al echipei Dinamo.
in plus, consider ca un articol despre originile lui Dinamo trebuie sa contina referiri la cealalta echipa bolsevica, Steaua.
ambele echipe bolsevice trebuie desfiintate pentru imbunatatirea imaginii sportului romanesc in strainatate. va multumesc pentru atentie.

Dinamo (15 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:14

Lokomotiva,ce origini are?
Oare rusii sunt bau-bau planetei?!
Asta ati facut toata viata ati mintit poporul cu televizorul!

Mike (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:15

Ba tata cind o sa iesiti din trecut ca sa traiti si voi in prezent si cu ochii spre viitor ?
Cred ca am inteles cu virf si indesat ce este cu istoria asta. Batem apa in piua cu club departamental samdp.
Asa au fost timpurile, Sper ca am invatat din trecut si gata.
Minecile suflecate si la treaba. Clujul a putut Unirea asisderea.

amrabat (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:23

NOI SUNTEM DINAMO ! Iubim DINAMO si detestam stoaia mai mult decat orice ! NOI SUNTEM DINAMO ! Si nu suntem comunisti ( eu sunt nascut in 80 ) NOI SUNTEM DINAMO ! Suntem singurul club care a rezistat si s-a luptat cu Ghencea … DE ACEEA SUNTETI OFTICATI PE NOI, VOI CEI CE SUNTETI PROGENITURI ALE REGIMULUI COMUNIST !

Oscar (12 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:27

Draga Radule, comunistii tai, inainte de a „infiintza” fabrici si uzine au furat fabricile si uzinele, casele, proprietatile deja construite cu greutate de capitalistii unei Romanii prospere. Golanii tai de comunisti au distrus tot ce se putea distruge, au umplut puscariile cu profesori universitari, studenti, politicieni necomunisti. Au terfelit tot ce se putea terfeli. Au fost un blestem pe capul nostru. Steaua (CSCA, CCA) si Dinamo sunt cluburi de inspiratie comunista, un fel de centre nationale, unde era concetrata toata fruntea sporturilor. Era tinta oricarui copil care, nascut in comunism, nu putea spera decat la ce se poate face in acele conditii. Succesele lor sunt de conjunctura. Cei care inteleg, inteleg, ceilalti se amagesc cu altfel de povesti…

adyta (5 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:34

Doamne cum sa compari cuvintele dinamo si dynamo?traim intr-o rusine de tara si avem un fotbal rusinos.sa jubilezi dupa meciul de aseara castigat asa cum a fost castigat dovedeste ce valoare avem.celor care jubileaza va doresc un singur lucru.sa fiti furati toata viata, sa stiti ca aveti dreptate si sa nu ia nimeni nici o masura.atunci veti realiza ce inseamna asta.daca toti ar renunta sa mai fie spectatori sau telespectatori de fotbal romanesc poate si-ar da seama cei ce il conduc ca ceva nu este in regula.eu am renuntat.atunci nemaiprimind bani de la televiziuni poate vor lua masuri.in rest numai de bine.priviti voi fotbalul asta abject

Chianti (2 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:50

Exista un stadion Dynamo si in Eidhoven, dar ce sa vb cu jurnalistii romani…

adyta (5 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:51

Radu dobitocul satului.ai citit ce inseamna dinamo?de unde se trage numele?pai bai dobitocule tu de ce crezi ca au iesit toti ,,fraierii ,, aia printre care ma numar si eu in 89 in strada?sa poti tu sa iti lasi plete daca vrei sau sa porti cercel,sa mergi cu masina la scoala,sa ai un mobil in buzunar si sa grohai la calculatorul cumparat de mamicuta ta.iubeste-i daca vrei dar macar taci dracu’ din gura.palmaresul(obtinut de sportivi care nu au nici o vina)se pastra chiar daca numele si-l schimbau in prabusirea bucuresti.cei care au iubit unirea tricolor sau ciocanul nu au nici un drept?dobitocule as vrea sa te vad stand la rand ore in sir pt. un kg de portocale necoapte sau fugind de militie prin parcuri sa nu te tunda de singurul lucru care il ai pe si in cap.par.de aceea suntem coada europei.suntem atat de prosti de si prostii din vest se mira de noi.dam jos comunismul si apoi il alegem pe iliescu timp de 12 ani presedinte.du-te singur pe camp si striga hai dinamo pana iti crapa plamanii in tine.dobitocule

Styx (5 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:53

Istoria e mult mai complicata decat apare in articol si in unele postari de pe aici. De fapt istoria adevarata nu e cunoscuta de nimeni sau de foarte putini. Cum a izbucnit revolutia bolsevica, cine l-a sustinut pe Lenin si partidul bolsevic, ce s-a discutat cu adevarat la Yalta si foarte multe altele raman clasificate ca secrete prin diferite arhive.

Cristian (22 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:58

L-ati vazut aseara pe Dinu Filosofeanu la Recursul Etapei??…era rupt…:))…cica nu a fost penalty…:)))

adi (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:00

o singura precizare as face :dinamo si steaua ,pentru binelefotbalului romanesc trebuiau sa se desfinteze in 1989

Andrei (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:06

Dinamo are origini legionare, apoi preluate/tranformate in comuniste – la fel cum s-a intamplat cu multi legionari.

Dinamo o fi avand aceste origini rusinoase (ambele), dar trebuie sa trecem deja peste asta – sunt zeci de ani de atunci. Apropo – nu tin cu ei.

adyta (5 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:07

amrabat ne faci pe altii progenituri comuniste?bai boule sa zici merci ca au disparut ca acum lucrai la canalul bucuresti -dunare.progenitura comunista esti si tu.esti nascut in 80.daca nu era decretul cu obligatia de a avea copii poate nu se mai sforta tactu si nu erai pe lume.sau tie ti-au spus ca te-au facut din dragoste si tu i-ai crezut?bai prostii satului cum va mai rabda pamantul?stii ce doresc sa revina comunismul asa cum a fost sa vedem care mai tine cu dinamo din ,,eroii,, de pe aici.ati fost puni si inainte de 89 ,putini sunteti si acum si frustrati.daca simpatizezi cu o echipa care a furat de cand s-a infintat atunci esti tare frate.apropos raspunde la intrebarea asta:in ce an a promovat dinamo in divizia a?acesta ar fi mersul firesc al lucrurilor intr-o tara normala.dar cum spune–am suntem cei mai prosti din europa.daca tine-ai cu sportul studentesc te simte-ai si tu frustrat.ca aia s-au infintat in 1909 daca nu gresesc.si au promovat din c in b si apoi in a.dinamo cand a facut asta dobitoc cu zurgalai ce esti?

Catalin (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:09

Eu tin cu echipa asta de prin 89,aveam 9 ani.Dinamo batuse pe Steaua cu 3-0,de atunci m-am indragostit de echipa asta,de atunci a inceput sa-mi curga sange alb-rosu prin vene.Tata a lucrat in cadrul armatei,si chiar daca a lucrat acolo toata viata,tine cu Dinamo de cand il stiu .Credeti ca ma intereseaza pe mine ca a fost infiintata de comunisti sau ca a fost echipa MAI? Asa a fost sa fie,asta a fost istoria.Eu iubesc clubul asta enorm,si asta e tot ce conteaza!

gabidegiulesti (5 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:12

Din pacate mai exista si un alt avorton bolsevic, ”mareata” steaua, rusinea fotbalului romanesc, atit inainte, cit si dupa Revolutie, sub conducerea inteleapta a Voievodului Cioban; o relicva rusinoasa, descalecata din stepele Asiei, odata cu reintoarcerea ”vitezelor” batalioane ”T. Vladimirescu” si ”Horia, Closca si Crisan”. O adunatura de tradatori bolsevici care au importat comunismul intr-o tara profund democratica si regalista. Si sa nu uitam de compromisul general-ministru Lascar care a semnat decretul de infiintare al inaintasilor Ciobanului.

adi_dinamovistul (7 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:13

CU CE SUNT EU DE VINA K DINAMO ESTE CREATIA UNOR COMUNISTI , SECURISTI SAU MAI STIU EU CE.??MILITIENII AU ALES-O PE DINAMO,NU DINAMO I-A ALES PE MILITIENI..ASTA E F IMPORTANT….NOI,CE PE DINAMO IUBIM…DANIEL NANU,NU MULTUMIM….!!

nica (5 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:18

vrem si noi explicatii cum au fost create cluburile studentesti, mai ales Craiova, cele muncitoresti, mai ales Rapid , care inca din 1923, la doi ani dupa ce jafurile de comunisti si-au creat partid, au venit si feroviarii comunisti-grevisti sa-si faca echipa de fotbal.
iar craiova ca toate echipele infiintate dupa 44, a fost creata din ordinul autoritatilor comuniste si ce este cel mai grav in cazul prazarilor este ca au avut sustinere la cel mai inalt nivel, porc.ul de nomenclaturist de stefan andrei si scroafa de ad. paunescu

MareleRapid (10 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:27

nu e vina voastra, dar acum cand ati aflat adevarul, e timpul sa va alegeti alta echipe. cei care vreti sa aflati cum s-a infiintat Rapidul, cititi Glasul Rotilor de Tren si presa de dinainte de razboi si veti afla de ce este atat de iubita echipa alb-visinie.

nelu (11 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:32

de ce e asa de greu sa aacceptati lucruri evidente si stiute?
Nimeni nu contesta performantele sportive a lui dinamo. dar sa nu uitam ce baza au performantele astea.
Sau … daca cladim ceva frumos pe cadavre, nu mai conteaza din moment ce e frumos, nu?
dinamo si steaua trebuiau desfiintate, asa cum au fost FC Olt si Victoria. Echipele din romania trebuiau sa refuze sa mai joace cu ele, asa cum a refuzat echipa de rugby ELTIM Timisoara in primara 1990 cand trebuiau sa joace cu dinamo. Au facut deplasarea la bucuresti, au salutat publicul, si au iesit de pe teren.

Bun, asta e istorie. Mai e dinamo un club departamental? ganditi-va cum i-a disparut proba de sange la Danciulescu dupa ce a picat cu masina in sant, sau cum omul ala omorat de iordache era mort de 2 zile, si o sa va raspundeti singuri.
Sau cum e eliberat Constantin din puscarie si dupa o saptamana fiu-su` nu da un penalty la craiova.
Nu va suparati, fani dinamovisti, suneti niste ignoranti.

adyta (5 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:32

nica micul dobitoc sportul studentesc exista de prin 1909 dupa cum spune-am.u cluj cam tot de pe atunci.craiova a fost infintata cam prin 48.dar retine un lucru nu in divizia a direct.prima promovare a fost prin 68 daca nu ma insel.asa ca mai usor cu echipele studentesti.bai pai voi sunteti dobitoci sau nu vreti sa intelegeti?ce legaturi faceti voi intre infintarea partidului comunist si aparitia rapidului?pai fotbalul la noi a aparut in 1909.cand voiai sa se infinteze rapidul?asta asa retoric.toate trebuiau infintate in 1909?bine ca nu zici ca ripensia si I.T.Arad au beneficiat de sprijin comunist.hai ca deja esti patetic.du-te tare

Q (14 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:43

ce nu ati inteles nici tu si nici multi din cititorii gazetei e ca afirmatia lui Dinu nu e o jignire pentru clubul Dinamo. e doar un adevar care exista si asa va ramane.

Comentează