Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Gigi şi Kanye West

Jan Bedregeanu recidivează cu un text comparativ.  Jan e un cititor al Gazetei, suporter al Stelei, lucrează la Londra şi vede cu ochii occidentalului ce se întîmplă în fotbalul din România. L-am găzduit din nou gîndindu-mă că e un cititor […]

marți, 6 octombrie 2009, 1:11

Jan Bedregeanu recidivează cu un text comparativ.  Jan e un cititor al Gazetei, suporter al Stelei, lucrează la Londra şi vede cu ochii occidentalului ce se întîmplă în fotbalul din România. L-am găzduit din nou gîndindu-mă că e un cititor cu idei mai bune decît ale mele.  Ideile lui sînt interesante şi merită publicate.

Kanye West a întrerupt discursul cîntăreţei country Taylor Swift la MTV VIDEO MUSIC AWARDS şi în 48 de ore incidentul a avut aproape 3 milioane de vizualizăi pe YouTube, a fost pe buzele preşedintelui Obama, care l-a numit ‘jackass'( idiot) ,şi a apărut la Jay Leno îngăimînd nişte scuze şi încercînd să plîngă.

Kanye West a ieşit prost ca imagine temporar, dar un rezultat impresionant de solidificare a celebrităţii, toate ziarele din America şi jumătate de planetă au vorbit de prostia pe care a făcut-o. Premeditat? Este ambiţios, cu aspiraţii de king of rap. Cea pe care a apărat-o e soţia lui Jay Z , unul dintre cei mai influenţi rapperi/producători din SUA.
Un an sau doi de curăţare atentă a imaginii (similară cu cea a Madonnei) şi Kanye West e global. Un preţ minuscul de plătit faţă de capitalul de imagine uriaş acumulat.
Aşa e şi cu Gigi Becali. El plăteşte un preţ minuscul pentru prezenţa constantă în prime time.

Cu Bergodi în rolul cîntăreţei Taylor Swift şi discursul întrerupt de Becali la pauză, s-a realizat un efect de şoc prin care din nou atenţia a fost canalizată către NEO (Matrix) din Ghencea.

Liderii lumii fac eforturi mari să influenţeze mass media, să oripileze la intervale bine calculate, ca apoi furia colectivă să fie folosită drept suport pentru diferite cauze alese cu atenţie : războiul împotriva terorismului(Afganistan) ,armelor chimice de distrugere în masă (Irak) şi mai devreme la fiecare război considerat necesar. Furia e un ingredient necesar.

Răzvrătirea planetei vine în forme diferite, dar la fiecare summit G20 ,oriunde se organizează în lume există proteste stradale, participanţi din toate categoriile sociale protestînd împotriva globalizării şi a marilor corporaţii. Şi ei sînt catalogaţi la comun , drogaţi şi anarhişti. Liderul Stelei foloseşte furia maselor cu scopul globalizării brandului Becali. Pentru că un brand celebru trebuie hrănit cu acţiuni specifice, de obicei în concordanţă cu elementele care l-au consacrat.

Elementele specifice brandului sînt antrenori umiliţi , violenţa verbală, umilirea suporterilor.Ele trebuie cultivate pentru a evita prăfuirea produsului.

Aceaste gesturi, aparent necontrolate, creează o furie în inimile suporterilor care îi oferă aproape gratis o prezenţă covîrşitoare în mass media din ţară , iar acum a ajuns şi în ziarele de peste hotare. Din acest motiv furia suporterilor trebuie întreţinută şi hrănită la intervale regulate, pentru că personajul central este acelaşi , şi succesul e măsurat în numărul de camere de luat vederi care îl înconjoară cînd iese din casă, deci controversa e necesară. Joaca cu vînzarea clubului, aroganţe, ameninţări de tribune inchise, suporteri jigniţi , reporteri urmărindu-l în ceas de noapte  te fac dependent de adrenalina pe care numai o viaţă de superstar o oferă. Odată ajuns superstar , cum rămîi acolo?

Convertit într-o sumă de euro/minut de prezenţă în mass media, nu există politician în România atît de potent financiar să rivalizeze cu această expunere dacă s-ar putea realiza contra cost. Nu cumva Gigi e un magician al Relaţiilor Publice , manipulînd mass media prin furie creată controlat? Aceste controverse l-au făcut Donald Trump-ul Romaniei. 98% dintre americanii adulţi au auzit de Donald Trump. Impresionant. Un sondaj printre români ar fi interesant.

Probabil premeditat , calculînd ca şi Kanye West preţul globalizării sau al menţinerii celebrităţii, Gigi e multumit . De exemplu, la tastarea numelui patronului pe Google (Gigi Becali , nu George) , ies astăzi 1.730.000 de rezultate. Următorii paşi vor fi probabil crearea rucsacului Gigi Becali , penar şi pix , înlocuind Spiderman şi Barbie la începerea şcolii şi de ce nu o marcă de unt sau lapte Gigi Becali . Asta aşa, ca să înceapă românii ziua cu el.

Dezavantajul imediat pentru patron e sentimentul că organizează propriul G25000 summit la fiecare meci al Stelei acasă , şi protestatarii înjură pe toată durata summitului de 90 de minute împotriva globalizării şi împotriva creării superstarului atotstăpînitor.

Steaua are acum un guvern pe care îl detestă, cu plătitorii de taxe prin bilete furioşi aştepînd următoarele alegeri care nu mai vin.

Nimeni nu e veşnic într-o funcţie sau organizaţie , oare Gigi nu şi-ar dori ca istoria Stelei să vorbească frumos despre anii aceştia de domnie ?

Poate la 90 de ani să fie preşedinte onorific şi i-ar plăcea să-l aplaude stadionul in loc să-i ofere sugestii similare cu cele făcute portarului advers. Pe Lăcătuş , Hagi , Panduru, MM Stoica şi alţii nu i-au uitat pentru binele făcut clubului, deşi s-au retras de mult.

Cum suporterii Stelei număra aproximativ cît toată populaţia Danemarcei, s-ar putea ca Magicianul Relaţiilor Publice să îşi fi creat o sumă de probleme imposibil de gestionat care depăşeşte suma beneficiilor pe care statutul de superstar îl aduce. Şi atunci nu mai există profit, deci vînzarea devine o chestiune de timp.
 

Comentează