Arhiva

Toate articolele
Cele mai noi articole de Arhiva
De cînd îl știu

Vara lui 1987. Radio București difuza lunea o emisiune de sport, “Magazin sportiv”, o retrospectivă a săptămînii precedente. Acolo, de ceva vreme, Ovidiu ținea o rubrică. În vara aceea, după Wimbledon, a recitat, cu vocea sa joasă și gravă, o […]

...

Ponta a vrut să se folosească de imaginea lui Halep în campanie, dar ea l-a refuzat

Mai întîi știrea, fără comentariu. În perioada 2-16 noiembrie, prim ministrul Victor Ponta a făcut presiuni la Simona Halep pentru un meci de imagine. Schimbul de mingi ar fi urmat să aibă loc la clubul Stejarii, care aparține omului de […]

...

Reunirea de la Rahova

Ieri, de ziua lui Gică Popescu, Hagi i-a strîns și au mers la Rahova. Pe Stelea și pe Didi, pe Dumitrescu, pe celălalt Ilie, „Cobra”, pe Gâlcă, pe Gabi Balint. Plus Chivu, cel care va putea spune peste ani că […]

...

Revoluție în fotbal declanșată de comentatorii TVR! » Iată 10 informații care vor bulversa Universul :)

FIFA a decis să-i introducă pe cei 8 comentatori TVR în albumele Panini. Mario Balotelli a anunțat pe Twitter că oferă 4 Bocanaci și 3 Mihoci pe un Șelaru. Celebrul comediant american Dave Chappelle a declarat că a ajuns la […]

...

Ion Țiriac, bomba nucleară și o demonstrație de meserie

Sînt 12 ani de atunci. Un interviu cu Ion Țiriac pe tema finalei de Cupa Davis cu SUA, cea de la București, din 1972. Bogdan Enoiu și trupa sa de la McCann au organizat atunci un eveniment superb, „Rejucarea unui […]

...

Au învins, dar n-au convins

Am fost convins că Italia va cîştiga lupta pentru organizarea Euro 2012. M-am gîndit că, dacă din cine ştie ce motive, italienii pierd, Croaţia şi Ungaria vor fi alese. Credeam, în naivitatea mea, că UEFA e un for serios, care […]

miercuri, 18 aprilie 2007, 4:59

Am fost convins că Italia va cîştiga lupta pentru organizarea Euro 2012. M-am gîndit că, dacă din cine ştie ce motive, italienii pierd, Croaţia şi Ungaria vor fi alese. Credeam, în naivitatea mea, că UEFA e un for serios, care nu umblă cu tot felul de lucruri ascunse.

M-am înşelat. Prin desemnarea duetului Polonia-Ucraina ca gazdă a turneului final mai sus amintite, UEFA a dovedit că golănia şi manevrele de culise nu se regăsesc doar la nivelul federaţiei noastre de specialitate. Cei care au votat au plătit astfel pentru că au ajuns în această poziţie, adică să voteze.

Să alegi Polonia şi Ucraina în detrimentul celorlalte două candidaturi mi se pare deplasat. Nu atît din pricina Poloniei, o ţară membră UE oarecum avansată economic, cît a Ucrainei. Şi mă voi explica. Un European nu e o competiţie oarecare, nu e un singur meci şi gata, implică multe alte lucruri dincolo de partidele în sine. Probabil că, departe de standarde acum, stadioanele vor fi gata pînă în iunie 2012. Dar restul? În cele două ţări nu vor veni doar jucători şi antrenori. Vor veni mii de ziarişti şi zeci de mii de suporteri. Unde vor locui ei? Cum se vor înţelege cu oamenii? Pe ce drumuri se vor deplasa? Conform site-ului CIA, în Ucraina există 15 kilometri de autostradă. 15!!! I-am bătut chiar şi noi la capitolul ăsta. Să admitem că n-ar fi nici aici o problemă. Dar distanţele între oraşe sînt uriaşe, de ordinul miilor de kilometri, iar şoselele sînt sub nivelul celor de la noi. Polonia stă mai bine, are 484 de kilometri de autostradă, iar legăturile între oraşele gazdă sînt oarecum în regulă.

Mă întreb ce trenuri există între Doneţk, de exemplu, şi Lvov? Dacă excluzi varianta maşinii, trebuie să te deplasezi cu trenul, nu? Ar mai fi şi avionul, corect, dar cîţi oare îşi permit acest lucru, dacă admitem că au şi curaj să zboare cu companiile aeriene locale ce folosesc încă aparatele sovietice. Apoi hotelurile. Excludem Varşovia, Kiev, să zicem Poznan şi Gdansk, hai şi Doneţk. Rămîn celelalte. Cum s-o sta la Wroclav, cum s-o sta la Dnepropetrovsk, cum s-o sta la Lvov, sînt convins că nici unul dintre cei 8 care au votat Ucraina şi Polonia n-au văzut. Mă gîndesc doar la un singur exemplu: să zicem că la Lvov va juca Anglia, care în mod normal aduce suporteri de două ori cît capacitatea de 36.000 de locuri a stadionului. Cum se vor descurca ei acolo e un mister. Cum vor ajunge ei acolo e alt mister. Cu ce preţ, încă un mister. Iar lucrul ăsta e valabil şi pentru Olanda, şi pentru Danemarca, şi pentru Germania, ţări cu tradiţie în materie de fani.

Sigur că există şi lucruri bune. Dacă e să ne luăm după UEFA, principalul ar fi dezvoltarea fotbalului în aceste regiuni. Ar mai fi temperaturile rezonabile, ar mai fi stadioanele ce se vor umple cu siguranţă, ar mai fi entuziasmul oamenilor. Ar mai fi şi posibila dezvoltare economică a celor două ţări în perioada rămasă, mai sigură din nou în cazul Poloniei. Dar cîte se pot îndrepta oare în 5 ani?

Dacă aş putea, le-aş pune celor 8 care au votat pentru Polonia şi Ucraina, printre ei înţeleg şi Mircea Sandu, o întrebare. Oameni buni, la vară n-aţi vrea să faceţi o croazieră de vis pe traseul Wroclav-Poznan-Lvov-Doneţk-Dnepropetrovsk? Sau un shopping scurt la Kiev? Noroc că nu pot pentru că aş fi sigur luat de fraier. În mod normal oamenii vor prefera o Roma, un Milano, un Napoli, o Florenţa, cu trecere prin Veneţia. Şi dacă ar sta mai rău cu banii, tot s-ar orienta spre o Budapesta.

Comentarii (233)Adaugă comentariu

SORINACCIO (2 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:46

APROPO CE AI PREFERA MAI MULT UCRAINA SAU BULGARIA:))

Andrei Niculescu (158 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:47

vladu: Corect. Daca tot era sa le plateasca italienilor, macar alegeau o varianta mai ok, mai in UE, mai in centrul continentului.

Encipi (7 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:48

Stau si ma gandesc si sincer daca gasesc o chestie pozitiva la aceasta „chestie”..ca nici nu stiu cum sa-i zic.
Daca probabil la stadioane se va lucra..si vor fi cat de cat acceptabile..la strazi va fi clar un dezastru.Ai subliniat bine Andrei in articolul tau.
Si daca ar fi autostrazi cu 3 benzi..ar fi super pline.Cand se pun olandezii in miscare cu rulotele…deja va fi prapad.In Polonia mai e cum mai e..dar in Ucraina…jale.

Probabil ca Platini se ascunde sub paravanul voturilor primite din Est…ca sa ascunda frustrarea ca a castigat Italia mondialul.Cine stie…sunt multe necunoscute…multe „mistere”

Dragosh (9 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:48

Adrian_M, la cate Mondiale sau Europene ai fost? Meciurile din Ch. League sau UEFA pe care le joaca echipele lor nu se tin tot acolo, la Kiev, la Donetzk? Nu acolo se cazeaza oaspetii? Ei au unde, noi nu prea. Asa ca noi ar trebui sa facem ciocu’ mic, sa bagam capul in pamant de rusine si sa ne dam cu parerea despre ce este al nostru.

Andrei Niculescu (158 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:49

SORINACCIO: Problema cu Tweety n-o abordez ca iar ne trezim cu milioane de injuraturi. Dar sincer, fara gluma, eu cred ca noi sintem peste Ucraina acum. Daca aveam si noi miliardari darnici ca ei poate aveam si noi vreo 2-3 stadioane si aveam sanse

gabone (7 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:49

intr-adevar, e ciudata rau alegerea. totusi, spunea cineva, mai sus, de documentare.
asa ca iata: polonia e in regula, am fost acolo acum aproape 5 ani si m-am intors nebun. gdansk e port mare, sigur face fatza. de wroclaw nu stiu ce sa zic. poznan e un oras in regula, mai curat decit centrul capitalei noastre. am mers de la varsovia la poznan cu trenul si m-am odihnit pe drum, asa de bine a mers – am avut nevoie de odihna pentru ca veneam dupa o megapretrecere cu vodca, in urma careia am adormit in cada, la hotelul din varsovia. care hotel era facut numai din sticla+otel si rar am mai intilnit conditii ca acolo. in poznan nu cred ca am vazut doua chistoace pe strazi, iar flegme si cocalari nici atit. ma mir ca nu au pus si cracovia pe lista, care e o bijuterie. si are tot ce-i trebuie. a, sa nu uit de circiumile polonezilor, care sint senzationale. oamenii vorbesc engleza si sint de un bun simt enervant.
cam asta despre polonia, ideea e ca nu e deloc o alegere rea. iar in cinci ani, sint sigur, n-or sa mai fie mari diferente fata de vest. despre ucraina nu stiu decit ca mi-e cam teama sa calc pe la ei – motiv pentru care astept impresii de la un om documentat.

BEBETO (193 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:51

nu cred ca noi am fi putut pana in 2012 sa facem macar 3 stadioane capabile de un asemenea eveniment.

Encipi (7 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:51

Pot sa spun ca incepe sa imi placa de tine Andrei Niculescu.Vad ca esti unul dintre oamenii Gazetei care chiar discuta pe blog. 🙂
Tine-o tot asa

Andrei Niculescu (158 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:51

Dragosh: Lasa Kievul deoparte. E capitala, totusi. Dar la Donetk exista un singur hotel de 5 stele, care apartine lui Ahmetov si care e intr-adevar fabulos. In rest, numai hoteluri ce greu isi gasesc cele 2-3-4 stele de pe poarta. Plus ca uiti un aspect, in Liga vine o singura echipa, aici vor veni tari. Si sincer n-am prea observat suporteri straini la Kiev si Donetk

Ramses (19 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:52

Nu vad din ce cauza toate marile evenimente trebuie organizate numai si numai in tarile din vest. Putem privi aceasta desemnare a Poloniei si Ucrainei ca o oportunitate de a demonstra ca si in tarile din est se poate organiza un campionat european… daca nu incercam nu vom putea stii daca este posibil… sunt de acord cu parerea dumneavoastra privind infrastructura, dar sa nu uitam ca nici Portugalia nu statea mai bine in ajunul Campionatului european si cu ajutor de la vecini au reusit… In cinci ani, cu destula munca si eforturi putem beneficia toti de pe urma acestui campionat… chiar si Romania ar putea face ceva in privinta acestui lucru, dar numai ca trebui pus umarul la „urnit caruta din drum”…
Stiu ca voi starni ceva zambete dar poate ca si companiile aeriene romanesti vor transporta pasageri, poate ca si aeroporturile din nordul tarii vor putea fi utile, poate ca vom putea ajuta si noi cumva la aceste eforturi… constructia stadioanelor, soselelor, autostrazilor… poate ca in cinci ani ucraina isi va dezvolta legaturile feroviare… toate depind de bunavointa si multa multa munca…
Atribuirea organizarii acestui campionat celor doua tari poate fi privit si ca o redescoperire a estului cu lucrurile sale bune si rele… sa ne amintim ca pana la candidatura comuna a Belgiei si Olandei acest tip de candidatura esra privita cu suspiciune si considerata improprie… Aduceti-va aminte de Coreea de Sud si Japonia, doua tari care aveau atat de multe de reprosat uneia alteia si cat de bine s-au coordonat pentru organizarea unui campionat mondial…. asa ca eu cred ca orice este posibil… capul plecat si la munca… trebuie ca odata si odata si aceasta zona sa gazduiasca un asemenea eveniment…. unt curios ce se va spune dupa terminarea campionatului

AriaU (2 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:52

Domnule Niculescu, super de acord ca putem dialoga, chiar daca avem puncte de vedere diferite. Asa se naste progresul.

De ce nu credeti ca progresul se naste si acordand credit tarilor care vin din urma. Am promis mult. In 1996, 2000, 2004. OK. Dar fotbalul ne doar politica. nu e doar comercial.

Fotbalul e un joc.

Amintiti-va ca tari precum Chile, Mexic, Coreea, fara a mai aminti Argentina anului 1974, Brazilia 1962 sau chiar Africa de Sud se pot mandri ca au fost / vor fi gazde ale Campionatului Mondial.

Jocul merita o sansa in fata banilor.

Repet, este o zi fericita. Putem sa avem incredere in cultura noastra estica, in conglomeratul nostru de natiuni luptate, unite, batute si aliate de-a lungul secolelor.

Viitorul vine din Est.
Asa s-au gandit si vizionarii Uniunii Europene.
De ce sa nu credem si noi?

Andrei Niculescu (158 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:53

gabone: Perfect de acord. Polonia cu Cehia de exemplu ar fi fost foarte ok. Sau cu Ungaria

Dr@Gosh (51 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:53

# Andrei Niculescu Says:
April 18th, 2007 at 5:46 pm

independentu: Corect. Daca judecam asa. Eu ma gindeam ca ei se gindesc cum e mai bine pt competitie, nu cum sa se revanseze unul fata de altul”

andrei, nu ti se pare normal ca acesti noi parveniti la masa bogatilor care au intrat in CEx UEFA sa isi plateasca datoriile din campanie? eu cred, din experienta personala, k fiecare administratie proaspat ajunsa in functie in primul mandat isi plateste datoriile acumulate pt accederea in functie, si abia apoi sa te astepti sa se gandeasca si la viitorul organismului pe care il conduc…mircea sandu nu a lasat FRF sa se dezvolte propice pana cand nu si-a depasit el toate problemele…acum omul este la alt nivel si acolo face acelasi lucru…oricum, o sa fie un turneu final compromis deoarece s-a facut inca de la desemnarea gazdelor un compromis, asa cum sunt sanse sa se intample si la CM 2010 in Africa de sud.

BEBETO (193 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:53

Encipi Says:

April 18th, 2007 at 5:51 pm
Pot sa spun ca incepe sa imi placa de tine Andrei Niculescu.Vad ca esti unul dintre oamenii Gazetei care chiar discuta pe blog.
Tine-o tot asa

asta daca intradevar e chiar el… 🙂

Encipi (7 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:54

BEBETO
Vrei multe.Pana in 2012 nu terminam nici noul Lia Manoliu.Se va juca finala CE 2012 la Kiev..si noi inca o sa discutam..”in 3 ani..cam in 2015 speram ca va fi gata noul stadion Lia Manoliu”

Dragosh (9 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:54

🙂

Andrei Niculescu (158 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:55

AriaU: Macar sa vina viitorul de pe aici, am avea si noi o sansa. Doar nu-s nebun sa nu-mi doresc asta, ca doar aici traiesc si nici n-am intentia sa emigrez. Dar hai sa nu comparam anul 1962 cu cel de acum la nivel de fotbal. Jocul merita o sansa in fata banilor, frumos spus. Dar jocul fara bani n-are nici o sansa.

BEBETO (193 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:56

Encipi Says:

April 18th, 2007 at 5:54 pm
BEBETO
Vrei multe.Pana in 2012 nu terminam nici noul Lia Manoliu.Se va juca finala CE 2012 la Kiev..si noi inca o sa discutam..”in 3 ani..cam in 2015 speram ca va fi gata noul stadion Lia Manoliu”

eu am vrut sa fiu mai moderat, dar in realitate ma tem ca va fi cum zici tu.

Andrei Niculescu (158 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:56

Dr@Gosh: Asa e. dar ma gindeam ca la UEFA e altfel. Sau asa ii vedeam eu, ca un for superior dincolo de orice banuiala

Paul Gascoigne (2 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:56

E o alegere neinspirata.
Numai cand rostesti cuvantul Ucraina te apuca fiorii. Sunt multe deficiente in ambele tari, mai ales in patria lui Shevchenko. A punctat bine Andrei la capitolul infrastructura. Capacitatea hoteliera si nu numai.

La capitolul stadioane e jale mare, in afara de stadionul olimpic din Kiev, celelalte sunt de dimensiuni mici. Alta era situatia cu :

ROMA – Stadio Olimpico : 81,900
MILANO – San Siro : 85,700
NAPOLI – Stadio San Paulo : 78,210
TORINO – Stadio Delle Alpi : 71,000
BARI – Stadio San Nicola : 60,000
Florenta – Stadio Artemio Franchi : 48,000
Genova – Luigi Ferraris: 42,900

Si un microbist se va gandi de 2 ori inainte sa aleaga Ucraina.

cobrras (3 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:57

Domnule Niculescu,va spun doar 2 motive pt care au fost alese Polonia si Ucraina si vreau sa stiu daca sunteti de acord:
1. Sa nu uitam ce reprezinta familia Surkis in fotbalul ucrainean si in cel european.au niste legaturi extraordinare pe la UEFA si nu numai.
2.Atunci cand a fost ales presedinte UEFA,Platini a spus ca va ajuta mai mult tarile mai mici (in fotbal) si acestea iau acordat voturile lor(printre care si Romania,iar pentru a le rasplati le-a dat aceasta oportunitate desi el nu a avut drept de vot.
deci ii clar ca aici a fost o manevra.NU?

dumitru_apostol (1 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:57

Poate nu va e clar dar este un semnal ca Ucraina va face parte din Uniunea Europeana.
Acum, oligarhia ucraineana trebuie sa demonstreze ca poate.

Andrei Niculescu (158 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:57

BEBETO: Eu sint, pe cuvint:):) . Dar sa stii ca de fiecare data incerc sa raspund, cind am timp si cind am cu cine. De citit oricum citesc toate mesajele, inclusiv, sau mai ales, pe cele care ma injura. Unii ma amuza groaznic

Andrei Niculescu (158 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:58

cobrras
dumitru_apostol:

De acord cu amindoi

BEBETO (193 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:59

dumitru_apostol Says:

April 18th, 2007 at 5:57 pm
Poate nu va e clar dar este un semnal ca Ucraina va face parte din Uniunea Europeana.
Acum, oligarhia ucraineana trebuie sa demonstreze ca poate.

e destul de departe momentul in care ucraina va face parte din UE….

Dr@Gosh (51 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 17:59

in est era un mare deranj si sa alegi o singura tara de dimensiuni top5 in europa…s-au ales 2 tari, ceea ce e nebunie curata…plus faptul k ele se afla la marginea europei…

si apropo de transport feroviar, tarile din fosta URSS au cai ferate cu ecartament mai lat decat restul europei 😀

PS: cine compara situatia actuala cu cea a portugaliei, cred k face o comparatie cam deplasata…portugalia era in situatia poloniei de acum prin 1986, de ucraina nici nu mai zic…au organizat europeanul la 18 ani de la aderare, pe cand polonia face asta la 7 ani, iar ucraina nici atat…

axel (1 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:00

Pacat ca nu se organizeaza in Italia. Puteau si romanii nostri sa se duca la cat mai multe meciuri. Asa… in Polonia si Ukraina…. cine naiba se duce…
Asa mai vedeam si noi meciuri….. ca in Liga 1 si Cupa Romaniei numai fotbal nu vedem.

romania (1 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:01

o sa faca mondialu CERNOBIL

Dragosh (9 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:04

Noi avem doar sperantze!

Dr@Gosh (51 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:04

sigur k putem veni cu argumentele trecutului, cand se organizau CM-uri pe 4 stadioane, in 4 orase…eu zic k amploarea si importanta confortului spectatorilor din toate tarile este muuult mai mare decat acum 20-30 de ani, cand in mare parte spectatorii meciurilor de CM erau cetateni ai statului gazda…

dupa lectia nemteasca si viitoarea exemplara organizare a elvetiei si austriei standardele ar trebui sa creasca, nu sa scada…

Ramses (19 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:04

si italieni au avut la inceput sperante… si grecii… si chiar si nemtii

Ramses (19 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:05

nu vad de ce prin organiyarea europenelor in polonia si ucraina standardele vor scadea… atunci ce sa mai zic de standardele din africa de sud?

calaretulcucap (86 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:06

Mai bine se alegea un european Georgia&Albania 🙂

Cristi721 (11 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:06

Niculescule vorbesti despre Polonia exact asa cum vorbesc Austrieci despre noi.Daca nu cunosti nu mai scrie pe blog s-au merge sa bati campii ca sa i-ti poti justifica salariul ? Despre Kiev poti intra in Google si poti viziona zeci de fotografi.Da se fac croaziere de zeci de ani si pe Nipru si in Rusia pe Volga cu zeci de mii de turisti din Germania.Tu stii cati nemti i-si doresc sa vada la viata lor Vladivostokul ?M-au surprins de credeam ca o fac din masochism dar daca tu nu umbli prin lume si tot bati campii in limba materna poti sa o faci intre patru pereti nu in public.Daca tot esti ziaristul lui peste mai bine scrie un articol despre faptul ca vine acum toamna peste noi si nu avem NOI unde juca in Cupele Europene.Lasa-i pe Polonezi si Ucrainieni ca ei stau bine la toate capitolele.Si inca ceva chestia aia cu 15 km. de autostrada in Ucraina este o prostie totala mai bine il sunai pe Cernat si i-ti spunea el cum circula intre Kiev si Galati.I-mi pare rau ca i-ti spun dar esti super diletant nu se face asa ziaristica fie chiar si sportiva.Auzi 15 km. de autostrada in Ucraina.Si eu am sperat ca vor merge Croatia si Ungaria cel putin Croatia este un paradis turistic dar asta este insa sa-i jugravesti pe Polonezi si Ucrainieni in nuante Central Africane i-mi intareste convingerea ca i-ti scri articolele pe genunchi.

Laurentiu G. (44 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:07

Ai perfecta dreptate Andrei. Oricum interesele sunt foarte mari. Cat despre volenta si infrastructura in 2014 mondialul va fi in Brazilia, unde infractionalitatea atinge cote alarmante. Pana si celebrii hooligans se vor gandi de doua ori inainte sa plece spre Rio.

Dr@Gosh (51 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:07

inca ceva: la aceste desemnari nu ar trebui sa se dea intr-o anumita masura importanta si valorii reprezentativelor tarilor gazda? cred k va fi prima editie de CE cand una dintre tarile organizatoare va participa in premiera la turneul final…sunt convins k ucraina nu va prinde CE din 2008, deci se va afla la o premiera la un turneu final de CE, avand in palmares doar o participare la CM…

calaretulcucap (86 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:08

Ramses Says:

April 18th, 2007 at 6:05 pm
nu vad de ce prin organiyarea europenelor in polonia si ucraina standardele vor scadea… atunci ce sa mai zic de standardele din africa de sud?
______________________

Afirca De Sud e de 10 ori peste Ucraina…probabil pe tine te-a indus in eroare cuvantul Africa 🙂

gabone (7 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:09

andrei, am vrut sa spun si eu de varianta polonia+cehia. dar am ezitat, m-am gindit ca cehia, daca ar vrea sa organizeze vreun turneu, s-ar putea alia cu fratele slovac. desi s-au separat, cred ca interesul economic (pentru ca pina la urma asta e finalitatea unui demers precum organizarea unei competitii) i-ar putea uni macar pentru doua saptamini. polonia+ungaria e cam greu, ma gindesc, in primul rind, la faptul ca n-au granita comuna.

Ramses (19 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:10

pentru calaretulcucap
privesti problema ca si italienii… nu cred ca ei sunt cei mai buni.. uita-te numai la ultimele scandaluri din fotbalul lor… nu ii mai privii pe cvestici ca pe niste zei… au si ei problemele lor… si ei tot oameni sunt dar au inteles ca trebuie sa-si faca treaba… chiar si romanii sunt bunii. pe unde se duc sunt apreciatii… un profesor din facultate avea o vorba: „nu confundati cultura rusa cu armata rosie”…

gabone (7 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:10

cristi721 – tu unde iti scrii postarile, frate? esti la scoala de corectie, cumva? sau nu esti roman?

Ramses (19 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:11

Africa de sud este cu 10 ani peste Ucraina in anumite zone la fel ca si in Ucraina… nu peste tot este raiul pe acolo

Dr@Gosh (51 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:11

vom ajunge la niste standarde foarte joase dupa seria: CM 2010 Africa de Sud, CE 2012 Polonia/Ucraina si CM 2014 Brazilia…O sa ne amintim de confortul civilizatiei de la CM 2006 Germania si CE 2008 Austria/Elvetia…

forurile european si mondial din dorinta de globalizare excesiva ne vor aduce in situatia unei serii de turnee finale la standarde acceptabile pana prin anii ’80…

Ramses (19 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:14

cred ca ar trebui sa revenim la formatele mai mici ale campionatelor mondiale si europene si poate asa mai vedem si noi fotbal…

Vali Tm (2 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:14

A AJUNS ROMANUL MARE OCCIDENTAL… NATIE DE PARVENITI CE SUNTEM.

calaretulcucap (86 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:14

Ramses…ia sa te duci in Ucraina sa vezi in 200 de km parcursi de cate ori o sa ai „cumpene”. 🙂

Andrei Niculescu (158 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:16

Cristi721: trec peste aprecierile tale. Daca asa crezi tu, multa sanatate. Dar vreau sa te intreb, tu ai fost la Kiev? Dar la Donetk? Dar la Dnepropetrovsk? Sincer, eu stiu ca nemtii iso doresc cel mai mult sa mearga in Spania in vacante, nu la Vladivostok. Cit despre poze, iti arat eu niste poze cu Faurei de zici ca-i in Elvetia. Sper sa nu se supere Banel:)

sicko (3 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:18

offtopic:
VA ROG MULT NU MAI INFESTATZI LUMEA CU MANEAU AIA SCARBOASA DESPRE DINAMO…NU STIU CE-SI PERMITE ACEL LAUTAR SA CANTE O ZDRANGANEALA DESPRE DINAMO…MIE K DINAMOVIST MI-E RUSINE DE ACEASTA MELODIE SI SUNT DE-A DREPTUL REVOLTAT…SA-I CANTE LUI BORCEA CAT VREA, DAR SA NU MAI FOLOSEASCA NUMELE DINAMO PTR ASEMENEA ACTE DE INCULTURA. IAR VOI, MAREA GAZETA SPORTIVA, O MAI SI PROMOVATZI…SA VA FIE RUSHINE

Ramses (19 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:19

calaretulcucap CUMPENE AI SI IN ROMANIA. nU CU MULT TIMP IN URMA BULGARIA ERA PENTRU NOI O CHESTIE FOARTE SALBATICA UNDE TE ATACAU TOT FELUL DE „BANDITI”… NU STIU CUM SE FACE CA DIN CE IN CE MAI MULTI ROMANI PLECA LA PLAJA LA EI…
ROMANUL NU ESTE UN PARVENIT… SUNTEM LA FEL CA TOTI CEI LALTI NUMAI CA AVEM „FOAME” DE A AJUNGE REPEDE DE TOT ACOLO UNDE AU AJUNS ALTII IN 150-200 DE ANI… BRUCAN AVEAN DREPTATE….

Dr@Gosh (51 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:20

dak alternanta Europa/America de Sud are o reezonanta istorica, eu cred k trebuia totusi sa se renunte la ea cu o doza considerabila de realism…sa nu uitam k ultimul CM organizat efectiv in America de Sud a fost Argentina ’78…Standardele acelor vremuri permiteau acest lucru, erau suficiente 4 orase si 4 stadioane pt a duce la capat un turneu reusit…amploarea pe care a luat-o spectacolul fotbalistic si posibilitatile de calatorie ale oamenilor in secolul XXI ma fac sa nu am incredere in capacitatea de organizare a oricarei tari din America de Sud, cu atat mai mult a insoritei Brazilii in care factorul criminalitate este, cumspunea cineva mai sus, la cote alarmante. Nici macar cetatenii brazilieni nu au curaj sa circule noaptea prin favela braziliana, asa ca prevad un mare fiasco la acel turneu…

PS: amintiti-va de organizarea vanzarii biletelor la CM al cluburilor din 2001 si la comportamentul milioanelor de spectatori sud-americani…siguranta pe strazi si pe stadioane la acel turneu va atinge o cota minima…

scuze k am postat off-topic, dar este un subiect peste care cred k se trece prea usor. stiu k inca nu s-a desemnat organizatoarea CM2014, dar Brazilia a ramas singura candidata…

yakuza (3 comentarii)  •  18 aprilie 2007, 18:20

http://www.articlesandstories.com/super_tare.html marfa

Comentează