“Gazzetta dello Sport” a cumpărat “Marca” pentru 1,1 miliarde euro
Tranzacţie de mare impact pe piaţa presei europene. „Gazzetta dello Sport” a cumpărat „Marca”. Acest lucru s-a anunţat ieri într-un comunicat de presă din partea ambelor părţi.
De fapt, tranzacţia s-a realizat între RCS Media, grupul italian care editează „Gazzetta” […]
Tranzacţie de mare impact pe piaţa presei europene. „Gazzetta dello Sport” a cumpărat „Marca”. Acest lucru s-a anunţat ieri într-un comunicat de presă din partea ambelor părţi.
De fapt, tranzacţia s-a realizat între RCS Media, grupul italian care editează „Gazzetta” şi Recoletos Grupo de Comunicacion, grupul spaniol care editează „Marca”. Valoarea tranzacţiei s-a ridicat la 1,1 miliarde euro, preluarea exclusivă urmînd a avea loc în cîteva săptămîni.
RCS Media editează două nume grele pe piaţa de print: „Corriere della Sera”, cel mai vîndut cotidian din Italia, „Gazetta dello Sport”, cotidianul cu cel mai mare număr de cititor pe zi, 5 milioane. Lor li se adaugă cele 5 suplimente săptămînale ale lui „Corriere” şi cel scos de „Gazzetta”, dar şi cîteva reviste foarte citite, ca „Novella 2000”, „Max”, „M”, plus cotidianul gratuit „City”, cu 700.000 exemplare tipărite zilnic.
La rîndul său, Recoletos deţine în „Marca” ziarul cel mai citit în Spania, cu două milioane de cititori zilnic, cel mai căutat pe Internet, cu 6,6 milioane de vizitatori unici pe zi, dar extins şi pe piaţa audiovizuală, cu „Radio Marca” şi „Marca TV”. „Marca” are numeroase suplimente pentru sporturi ca golf, baschet, volei, handbal, rugby, box etc, pe lîngă cele fotbalistice dedicate Primerei Division, Ligii Campionilor ori marilor cluburi. Din luna noiembrie, „Marca” editează în fiecare marţi un supliment de 12 pagini exclusiv pentru imigranţi, românii avînd o felie destul de bogată. Recoletos mai deţine cotidianul „Expansion”, dar şi o platformă digitală tv de tip DTH.