Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Ioaniţoaia îi somează pe Lucescu, Iordănescu şi Ienei să tacă: Nu, vă rog, nu şi voi!

Jucasem niţel la Giurgiu şi, intrînd în facultate, am ajuns la juniorii Sportului Studenţesc, unde am şi încheiat-o repede cu fotbalul. Fiind vedeta echipei de seniori, căci mai tîrziu avea să plece şi să se afirme la Dinamo, Mircea Lucescu […]

joi, 9 septembrie 2010, 6:51

Jucasem niţel la Giurgiu şi, intrînd în facultate, am ajuns la juniorii Sportului Studenţesc, unde am şi încheiat-o repede cu fotbalul. Fiind vedeta echipei de seniori, căci mai tîrziu avea să plece şi să se afirme la Dinamo, Mircea Lucescu era admirat de puştii din Regie. Toţi visau să-i semene. Atunci ne-am cunoscut, am devenit şi am rămas prieteni. Printre altele, îmi amintesc că am scris despre fiul său Răzvan, dacă nu greşesc în paginile unui ­almanah, pe cînd actualul selecţioner abia învăţa să ­meargă. Se întîmpla în 1971.

Ulterior, primul text ce mi s-a publicat l-a avut ca subiect pe Anghel Iordănescu. El se pregătea în grupa de juniori a regretatului Romeo Catană, iar eu eram încă student. Cum reportajul respectiv a fost cel dintîi dedicat lui, Puiu îmi mărturisea că nu l-a pierdut, ba că l-a şi înrămat. Personal, îl păstrez cu sfinţenie. Primul articol, ca şi prima iubire, nu se uită niciodată. Apucîndu-mă de gazetărie, fireşte că m-am întîlnit des cu jucătorul şi apoi cu antrenorul Iordănescu. Deşi părerile noastre s-au bătut cap în cap uneori, m-a mai contrazis fără să ridice însă tonul. Pesemne că îl oprea articolul de mai sus.

Avînd calitatea de purtător de cuvînt al Federaţiei, am colaborat cu Emeric Ienei ­înainte şi, mai ales, pe parcursul Coppei del Mondo 1990, în Italia. Mi-a lăsat o impresie deosebită, un tip cu tact şi cu stil, adevărat gentleman. N-am simţit nici o clipă că mi-e şef, s-a purtat cu întreg staff-ul de la egal la egal, în ciuda faptului că era mai în vîrstă. Mă îndoiesc că s-a schimbat. Timpul nu l-a iertat pe Nea Imi, cum nu iartă pe nimeni, dar îmbătrîneşte frumos în autoexilul de la Oradea, aidoma unui înţelept.

Să nu mă întrebaţi cine e mai mare şi mai valoros, Lucescu, Iordănescu sau Ienei?, pentru că nu ştiu să răspund. Pe lîngă amănuntul că povestea cu cel mai mare, cel mai important etc. mi se pare o deşertăciune, apreciez că toţi sînt foarte mari, cu merite incontestabile. La fel, consider că şi-au arvunit poziţii de frunte în istoria fotbalului românesc, fiecare dintre ei rezervîndu-şi un loc ce nu le uzurpă pe ale celorlalţi.

Deunăzi, spre surprinderea generală, cei trei s-au luat la harţă în public, iar cearta lor a oferit, să mă scuze!, un spectacol trist, menit să-i încînte doar pe mediocrii obişnuiţi să dea din gură deoarece altfel ar trece nebăgați în seamă.

Contează mai puţin cine a început şi cine a ripostat, probabil că Lucescu a aruncat mănuşa. Dar doare că tocmai ei, profesionişti care au cu ce se mîndri în ideea că lasă ceva durabil în urmă, şi-au pierdut cumpătul şi au dat frîu liber orgoliilor. Pentru că îi cunosc şi îi respect de-o viaţă, îndrăznesc să-i rog să tacă. Există şi aşa destulă gîlceavă, destul tărăboi în fotbalul nostru încît numai de vrajba lor nu mai e nevoie!

Comentarii (57)Adaugă comentariu

hank (1 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 19:09

Corect, numai ca sangele apa nu se face. Gena neamului de traista exista in fiecare dintre ei. Cu un plus de purpuriu genetic la Lucescu.

Tudor (56 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 19:32

si daca nu ar fi nitel incitati de colegii dvs, ce bine ar fi…

alllly (1 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 19:37

ADEVARAT GRAIESTI, DOMNULE IOANITOAIA.TIND SA CRED ,CA TOTUL, PANA LA URMA VA FI , UN FOC DE PAIE SI TINAND SEAMA,FIECARE,DE MERITELE INCONTESTABILE SI LOCUL UNIC, PE CARE , FIECARE DINTRE EI,IL ARE IN ANALELE FOTBALULUI ROMANESC, VOR FACE PACE SI SE VOR CONCENTRA SA AJUTE IN CONTINUARE, FOTBALUL ROMANESC. ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU….

Mick (1 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 19:52

In principiu sunt de acord cu cele scrise, dar Lucescu cel batran ar trebui sa-si vada lungul nasului ca doar nu el a inventat fotbalul si antrenoratul pe plaiurile mioritice si nici nu este atotstiutor sa-si dea cu parerea aspra oricaror aspecte din fotbalul romanesc actual.

Sibelius (36 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 19:59

Adevarat…cu o mica completare. Lucescu ori de cate ori isi aduce aminte arunca manusa spre Steaua. Pana sa fie atacati personal nici Iordanescu, nici Ienei nu au raspuns sagetilor.

Maccarone (3 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 20:00

Ienei avea dreptul să comenteze despre Naţională, dar Mircea Lucescu – nu. Pentru că e tăticul selecţionerului (care a ajuns selecţioner şi din cauza lui, măcar un pic). Lucescu senior era obligat să se abţină, mai ales că îl pune într-o situaţie penibilă pe fi-su. E ca şi cum, din prea multă grijă paternă, l-ar însoţi la întâlnirea cu o fată. Nu se face.

joao paulo (12 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 20:07

daca observati corect,de fiecare data,mircea lucescu incepe cearta.cupa campionilor ,calificarea la coppa del mondo si sfertul european din 2000,ale lui jenei,adaugate la finala cce 89 si sfertul mondial 94 ,plus 2 calificari la urmatoarele 2 turnee,obtinute de puiu iordanescu..toate astea sunt motive de frustrare si ura din partea celui autointitulat”fergusson al estului”.nu contesta nimeni meritele lui lucescu-un bun antrenor,a descoperit niste jucatori-comparativ,de pilda cu wenger,sau fergusson,este ,insa un biet ageamiu de divizia b-a luat niste campionate de conjunctura in turcia-cu galatasaray-ul lasat forta europeana de fatih terim,apoi cu besiktas,dupa exodul de la galata si decaderea fener-ului-si,ocateva trofee,in ucraina,unde,dominatia de 20 de ani a lui dinamo kiev era firesc ca va inceta.totusi,un antrenor care se pretinde,antreneaza cu succes in vest,nu la donetk,nu intr-un campionat in care exista 2 echipe.deocamdata,in italia-visul si chinul lucescului-s-a facut de ras intr-o maniera umilitoare.asa ca…ar fi bine s-o lase mai moale.pentru un tip care se pretinde personalitate inteligenta si de succes,reactioneaza cam prost de cativa ani,iar din toata afacerea asta,el este singurul care pierde.imbatraneste urat lucescu,spre deosebire de imi jenei,un adevarat gentleman.

jean (5 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 20:17

bine venit articolul -asa zisa cearta este de fapt un foc de paie pus pe seama echipei noastre nationale-care sincer arata jalnic.
primul vinovat este antrenorul care a avut destul timp sa încerce vrute si nevrute.am fost si eu antrenor la juniori 15 ani si-mi pot da o pârere din exp mea internationala-eu vad precum chibitul din exteriorul unei partide de sah.
întradevâr jucâtori precum hagi,popescu sau petrescu numai sunt ,dar încâ mai sunt enorm de multe talente în fotbalul românesc care trebuiesc descoperite si apoi slefuite cu atentie.
a antrena o echipa este o artâ ce curpinde zeci de mistere ,tactici ,intuitii si ceva noroc.
îl apreciez foarte mult pe râzvan si am fost f bucuros sâ-l vâd la nationalâ-dacâ si-ar iubi echipa acum ar trebuie sâ lase totul.pentru mine personal nu mi-a arâtat nimic..a mers mai mult pe-un fler naiv si as putea spune câ-i lipseste acel ceva plus..pe care îl are un enei,iordanescu sau mircea..cu asta te nasti nu-l poti învâta.
viitorul antrenor trebuie sa mearga sin div B sau C..sunt multi tineri care pot face fata la nationalâ care este ca o domanâ bâtrânâ care se apropie de pensie.
sunt multe elemente de pus la punct :
multi dintre jucatorii de la nationala nu stiu sa loveasca corect mingea.
dau pasele ca si cînd vor sa scape de minge.
lovitura de cap este inexistentâ..elemente clasice care orice echipa modesta precum Albania simte si prinde curaj sâ producâ surpriza.
mai bine îl aduce pe Dan Petrescu si ecuatia este rezolvatâ !
Mult Succes !
Jean

Dragos (250 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 20:20

Exact, dle Ioanitoaia, in ciuda meritelor lor despre care corect ziceti ca sunt incontestabile, toti cei trei si-au cam luat avant. Am aflat si ca ati jucat fotbal, ceea ce pentru mine e o surpriza placuta. Aveti in ochii mei mai multa autoritate cand scrieti.

corect (14 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 20:22

Lucescu cel batrin nu va tacea niciodata,pt ca e frustrat,pt ca n-a ajuns niciodata la Steaua,pt ca nu vrea sa ne spuna ce cauta el la Sevilla in noaptea de 7 Mai 1986.Ca antrenor si ca performante e sub cei 2 ,Iordanescu si Ienei.Una e sa ridici deasupra capului Cupa Campionilor Europeni(IENEI) si alta sa antrenezi la Istanbul.Una e sa fii pe locul 5 in lume (IORDANESCU)si alta sa te faci de ris la CE din 84.E adevarat ca magraonu a luat Cupa Uefa,dar si Ioranescu a luat Supercupa Europei,a jucat finala Cupei Campionilor si finala Intercontinentala.Deci nu sperati ca Lucescu sa se potoleasca,e plin de ura si venin,pt ca e mai mic decit cei doi.Ca si Ienei si Lucescu e minoritar,dar cita diferenta intre ei,Ienei un getleman iar Lucscu un minoritar din Aparatorii Patriei,frustrat si primitiv.

jean (5 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 20:24

ilie dumitrescu , hagi pot da lectii cumse loveste mingea de la 25 de metri pentru jucâtori buni precum Torje, Stancu Bogdan sau Deac ..ca la prima ocazie sa numai trimitem balonul în tribunâ si apoi sâ ne apucam cu mîinile de cap.
la mijloc pasele sa fie cu mult ritm si schemele pregatite de la antrenament nu la întîmplare.fundasii se retrag toti pe linia de 6 metri lâs^nad mai tot timpul spatii pe la 11 -12 metri de unde marca echipa adversa si multe altele..hagi ,ilie le stie apelati la ei va pot ajuta.

Calin Corpas (1 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 20:33

Felicitari, nea Ovidiu! Aveti perfecta dreptate. Mircea Lucescu e un mare antrenor si il inteleg ca-si apara fiul dar trebuie sa inteleaga si d-lui ca atat Ienei cat si Iordanescu au tot dreptul sa vorbeasca despre echipa nationala. Poate ei au primii acest drept.
Calin Corpas, jurnalist din Bihor

Iulian (2 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 20:41

…. Cei trei Monstrii Sacrii ai fotbalului Romanesc, asa i-as numi pe acesti trei colosi Enei, Iordanescu, Lucescu…..
De ce aceasta cearta? De ce te simti ofensat domnule Lucescu? Sincer nu ave-ti nici in a mia parte dreptate… ar fi trebuit sa fiti primul ca il critica pe Razvan pentru jocul mult sub nivelul unui joc de fotbal sa nu folosesc alte comparatii. Ceea ce joaca azi echipa Romaniei sub comanda fiului dumneavoastra este egal cu zero, si nu exagerez cu nimic pentru ca asta este adevarul, in cele 2 meciuri fara sa mai fac referire la celelalte partide, nu sa vazut nici-o idee de joc, totul este haotic, foloseste jucatori care nu au treba cu echipa nationala se incapataneaza exact cum facea si domnul Piturca se ambitiona sa nu aduca anumiti jucatori cu mult peste valoarea celor de acum de la echipa, si nu ma refer doar la Mutu sau poate Cristea. Romania are jucatori de valoare, numai ca la Nationala se promoveaza in ultimul timp non-valorile.
Domnule Lucescu sunte-ti unul din titanii fotbalului Romanesc si Mondial vedeti realitatea si nu faptul ca Razvan este fiul dumneavoastra, ca romania cu fiul dumneavoastra la timona nu joaca N I M I C.
Fata de domnul Enei nu aveti nici-un drept sa-l judecati dumneavoastra el este Singurul care a adus Cupa Campionilor in R O M A N I A, dumneavotra ati reusit la Sahtior dar cu multe milioane echivalete cu „regimul comunist” unde iti permitea sa iti ei orice jucator pe care ti-l doreai.

stelu (1 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 21:02

In Romania Lucescu nu a realizat nici jumatate din performantele lui Ienei sau ale lui Iordanescu. In strainatate, in niste campionate cel putin dubioase si de sub un maldar de bani, Lucescu a obtinut performante. Iordanescu si Ienei stiu sa faca din rahat bici. Lucescu stie sa cheltuiasca cu folos mormane de bani si caracteristic etniei lui, sare imediat pentru neamurile lui.

daniels (63 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 21:03

De când aștepta Lucescu sa zică ceva la adresa celorlați doi : Ienei și Iordanescu!!!
Pai degeaba ne dam gentlemani dacă nu suportam o critica, domnu’ Lucescu! fie ea la adresa fiului dvs!
cât despre palmarese, aici iar e în pierdere nea Luce ca ceilalți au avut succes-uri mai mari!
Normal ca sare domnu Iordanescu la beregata lu nea Luce ca are și de ce ! Nea Imi e prea domn ca sa aibă motive de polemica!
cum o dai tot pe la Luce e buba! asa ca tre sa tacă primul el!

jean (5 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 21:11

mircea lucescu este un mare antrenor pe unde a fost a dat rezultate mari-bineînteles câ avut sprijin dar trebuie sâ recunoastem câ are mult fler si talent în a alege jucâtorii, ai învata fotbal si mai ales sâ cîstige meciuri ,compionate si cupe europene.
ce este al Cezarului sâ il DÂM !!

ciprian (1 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 21:13

Buna seara tuturor.In primul rand eu cred ca nu domnul Ienei,Iordanescu si Lucescu sunt problema.noi vb de unu sau de altu in loc sa vedem ca problema fotbalului romanesc si a nationalei pleaca de sus.de ce nimeni nu zice nimik de Mircea Sandu si de Ionut Lupescu?de ce nimeni nu vede ca desi ii respectam ca oameni si ca foste valori ale fotbalului romanesc sunt depasiti si nu au niciun plan de reconstructie?de ce nimeni nu vede ca e timpul ca Mircea Sandu sa lase federatia pe maini tinere?Gica Popescu de exemplu ar fi facut mult mai multe pt aceasta federatie.a fost un mare jucator are trecere pe la fifa si uefa si parerea mea ca ar fi un bun conducator al fotbalului romanesc.
nu mai vb de lucescu jr si compania ca nu ei sunt de vina.

gigi (3 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 21:21

Nea Ovidiu, dar cine baga minciunile in presa ? cine ii intarita ?

petre stelistu (51 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 21:23

E normal ca Ienei si Iordanescu sa faca o analiza a jocului echipei nationale si bineinteles sa spuna ceea ce stiu despre fotbal.E normal ca M. Lucescu sa-l apere pe fiu,atata timp cat Razvan,invatat probabil de taicasu,foloseste natinala ca pe o unealta impotriva celor doi bisnitari.Intradevar,este greu de cantarit trofeele acestor mari antrenori,dar,prin declaratiile lor, puteti face un clasament, in ceea ce priveste comportamentul acestor trei antrenori.Nu-i suport pe acesti „impresari” si nu sunt deacord cu atacurile lor la adresa echipei nationale,dar nu cred ca Ienei si Iordanescu au vreo legatura cu conflictul dintre familiile Lucescu si Becali.

VVV (9 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 21:29

Voi ati creeat aceasta ceartam ca de altfel foarte multe din scandalurile din fotbalul romanesc. Voi va duceti sa ii incitati, si apoi tot voi le bateti obrazul.
Jurnalul de fotbal

matei (1 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 21:43

hai sa fim seriosi , ce antrenor e Razvan Lucescu?
toata lumea il lauda ca a facut treaba la BV . Ce-a facut ??? 99 de egaluri si 3 meciuri le-a castigat in min. 90 . Pai asta e BULAN nu antrenorat ce face el . totul este doar pt interesul unora…

porojao (11 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 21:58

SINCER, MAI DIN TIMP TREBUIA SA VINA ACEASTA REPLICA A DOMNILOR IORDANESCU SI ENEI. LUCESCU PREA IESE ATUNCI CAND NU TREBUIE, IAR DIN DECLARATIILE LUI NU REIES DECAT FRUSTRARILE TRAITE CAND NU A AVUT PERFORMANTA CU NATIONALA SI DINAMO, IN ROMANIA… ASA PERCEP EU ADEVARUL…

eugen (2 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 22:28

intr-adevar cei trei nu trbuie sa ne ofere spectacolul unei certe…………………pacat…..fiecare are lipsuri dar au facut atat de mult pt fotbalul romanesc incat doare sa-i vedem si pe ei certandu-se…….Lucescule……gura mai mica,ce naiba,oamenii au avut moderatie in critica!!!!uffff

banks (23 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 22:51

Un gest frumos, de gazetar adevarat si de om caruia ii pasa.
Cu masura si eleganta. Bine ar fi sa ajunga la urechile lor si dincolo de ele.
Se balacaresc destul rinocerii analfabeti, nu se face sa coboare acolo si oamenii cu adevarat valorosi.

BB (155 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 23:00

Eu cred ca e un act facut cu buna intentie de Luce, o diversiune ca sa nu se mai vorbeasca atat despre jocul prost al nationalei lui Razvan. Luce a plecat de la ideea ca Puiu si Ienei vor reactiona, asa ca si-a atins scopul. Mircea e de 1000 de ori mai destept si mai abil decat fiesu, nu credeti?

Ariel (3 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 23:11

Totul este doar praf in ochi starnit de Lucescu pentru a abate atentia de la junior si problemele lui de la nationala.

tze (4 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 23:19

de acord cu petre stelistul

Dragos C. (78 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 23:23

Domnule Ovidiu,
Eu inteleg ca va sunt toti prieteni dar una-i una iar alta-i alta!
Iordanescu de 15 ani nu mai face nimic in fotbal, adica de la 45 de ani pana la 60, atat cat are acum! Mai nou e politician „independent”… Sa-si dea cu parerea despre partide caci de fotbal a uitat de mult…
Ienei s-a pensionat in 90, la 53 de ani. de atunci este 0 (ZERO) in fotbal, nu a mai facut nimic, dar absolut nimic! Bine… de fapt… nici pana in 1986 nu facuse nimic… Daca sunt asa mari antrenori, de ce nu antreneaza, de ce nu fac performanta??? De ce nu au intinerit ei Nationala cand generatia de Aur a imbatranit, acum 10 ani??? Amandoi spun ca ei au creat Nationala din 1990 si din 1994. OK. Inseamna ca sunt mari specialisti! Sa vina ei acum, unul director tehnic iar altul antrenor principal si sa faca iar Nationala din 1994…
Propuneti-le asta sa vedeti, accepta????
Cu Hagi, G. Popescu, Dan petrescu, Raducioiu, Lupescu, Stelea, Prunea, Sabau sau Lacatus oricine antrena Nationala facea performanta! Pentru ce valori au fost, Romania nu a avut si antrenori la echipa care sa faca intr-adevar performanta! Nu am ajuns sa jucam macar o finala mica!
Uitati-va la cei din jurul nostru: Bulgaria a ajuns in semifinale in 94 (noi doar in sferturi), Turcia a castigat finala mica si locul 3 la Mondialele din 2002, Grecia a castigat CE din 2004… Ungaria a jucat doua finale mondiale, Serbia a jucat o finala de CE. Cu ce ne laudam noi????
E usor sa dai 10 la fundul altuia! Dar cand primesti tu…

florin (43 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 23:33

Domnule Ovidiu,
Am toata stima pentru fiecare din cei trei, Ienei, Iordanescu, Lucescu (ordinea este alfabetica), pentru ca virsta mi-a oferit ocazia sa-i vad la lucru si ca jucatori, si ca antrenori.
Am totusi o intrebare, la care eu cel putin nu cunosc sa se fi dat vreodata un raspuns plauzibil de catre cei in masura sa-l dea.
Intrebarea vizeaza „profesionalismul”. In perioada CM din 1990, Emeric Ienei a parasit pentru doua zile parca Italia, venind in tara. Este un gest pe care nu am auzit sa-l mai fi facut vreuna antrenor din lume, sa-si lase echipa in plin cm si sa plece pentru rezolvarea altor probleme, indiferent de ce natura.
Acea plecare – daca-mi aduc bine aminte a fost intre ultimul joc din grupa si meciul din „optimi” -, nu stirbeste cu nimic meritele antrenorului, dar fiind ceva absolut neintilnit, se cere totusi lamurita. Erati acolo, se presupune ca stiti mai multe, chiar adevarul zic eu. Este cumva vreun adevar ce nu se poate spune?!?
Cu stima,
D. Florin

motanul incaltat (603 comentarii)  •  9 septembrie 2010, 23:37

Daca s-ar fi nascut pe malurile Tamisei-Lucescu n-ar fi aruncat manusa–dar e de aici de la noi de pe malurile Dimbovitei.Asa ca :NO COMMENT.Cit despre cit de mari si valorosi au fost sau sunt cei 3 -este o alta poveste…Daca erai trimisul ziarului Bild si l-ai fi cunoscut pe Frantz Beckenbauer sau al ziarului Times si erai pe linga SIR Alex Ferguson poate alta era ideea de valoare….Poate cam aceeasi comparatie dintre Guardiola si Razvan…

google (1 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 0:07

Daca o calificare la Campionatul European din 1984 cu un singur punct realizat in grupe la Turneul final,de echipa nationala antrenata de Mircea Lucescu,poate fi comparata cu perfomantele nationalei antrenata de Iordanescu,e rautate sau stupiditate!Daca o semifinala si o finala de Cupa Campionilor Europeni,O finala de Cupa intercontinentala,Supercupa europei realizate de Steaua lui Iordanescu poate fi comparata cu o cupa Uefa si o Supercupa a Europei(castigata conjunctural dupa renuntarea lui Fatih Terim la Galatasaray!!!) de catre Mircea Lucescu pot fi comparate e iar rautate sau stupiditate!Crearea de jucatori nu echivaleaza cu performantele lui Iordanescu!

jiji (166 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 0:20

pai prietenul ,,il luce,, a inceput ,el ar trebui sa taca,cu tot respectul pt lucescu senior,deocamdata nu a avut performante atat de notabile cu echipele romanesti.daca nu apreciem cupa campionilor castigata de steaua in 1986 doar pt ca a fost castiga sub comanda lui ienei si nu a lui lucescu asta e alta problema.

analog (6 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 0:30

Ienei in locul lui sandu,Iordanescu in locul lui lupescu si Lucesu Mircea in locul fiului…ce ar fi Romania?!?

Sorin (11 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 0:46

Dragii mei, ati uitat, bineinteles, ca in anii de glorie ai nationalei Romaniei, axele Hagi- Raducioiu, si mai apoi Hagi-Popescu erau la echipele conduse de Lucescu, Brescia si Galata? Munca antrenorilor Iordanescu si Lucescu a fost unitara si complementara. De, romanul uita sa duca si gunoiul d’apoi cum sa mai tina minte lucruri de astea minore…

made in Romania (1 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 2:56

Ha ha ha bine zici hank.
Cine ar putea spune ca meciurile echipei nationale au fost bune?Nu am vazut niciodata echipa Romaniei sa joace asa de slab aceste 2 meciuri .NU pot sa inteleg de ce Lucescu ii ia apararea lui Razvan cind milioane de oameni au vazut jocul nostru.Razvan este mic pentru echipa nationala .Asta se vede prin modul in care echipa evolueaza.Lucescu cel batrin nu stiu cum de are tupeu sa se ia de doi oameni mari in fotbalul Romanesc.Nu contest realizarile liu luce cel batrin dar cind vorbesti de PUIU IORDANESCU si EMERIC ENEI ar cam trebui sa isi vada virful nasului.Dar dragostea de tata nu-l lasa…….

herbert holyoake (45 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 5:47

D-le Ovidiu scrieti bine si la obiect.Intr-adevar e cam jenant sa asisti la o disputa de acest gen intre marii profesori ai fotbalului romanesc.L-am cunoscut personal,ca sa zic asa,numai pe Iordanescu cind i-am propus telefonic postul de antrenor federal al nationalei australiene.D-l Anghel a refuzat politicos pe motiv ca engleza dinsului nu este de ajuns pentru acest job.Personal cred ca adevaratul motiv a fost petrodolarul. Ma rog ! De d-l Jenei nu mai vorbesc,e pinaclul antrenorilor ! Unii vor spune ca a ajuns acolo numai darorita conjuncturii (tragere la sorti favorabila,lipsa echipelor engleze din competitie,norocul orb al lui Duckhadam etc.),dar sa nu uite acestia ca un maistru isi alege singur meseriasii pentru job.Ii pregateste pentru acest lucru cu rabdare si insistenta.Intrebati-l pe Helmuth cite ore a cheltuit cu Tudorel Stoica la faza de penalty ? Cu neplacere constat ca Lucescu este „luat in balon”de majoritatea comentatorilor articolului,ba unii chiar sarcastici fac referinte la etnia d-sale.Trist,trist,trist.Lucescu a facut pt natia romana ce nulitati de genul postantului autointitulat CORECT nici macar in cele mai fanteziste visuri nu vor face ! D-l Hank face referinta la gena neamului de traista,dar il intreb pe dinsul exista un pamintean care acum,sau cu 20 de generatii in urma nu au purtat acest mijloc de transport ?Daca dinsul a vrut sa se refer la sensul peiorativ al expresiei (mai ales in cazul Lucescu)atunci cred ca d-sa este un exemplu tipic de expresie.
Sa nu uitam ca Lucescu a reinviat nationala Romaniei dupa dezastrele care s-au numit Stefan Covaci si Valentin Stanescu (D-zeu sa-i odihneasca in pace) !A calificat-o la Euro 84,a reinviat cariera „rebutului” Boloni,a adus un suflu nou de speranta prin jucatori ca Geolgau,Gabor,Klein si Andone,jucatori cotati ca nulitati la acea vreme.Oare nu dovedeste acest lucru suficienta profesionalitate ?
Ma raliez opiniei d-lui Ovidiu si ma intristez ca acesti „monstri sacri”au ajuns aici.

pana dumitru (1 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 7:09

REDNIC ,ANDONE, KLEIN, SABAU, CAMATARU, HAGI, STELEA, RADUCIOIU, MATEUT, LUPESCU,LUPU, TIMOFTE.
Acestia sunt jucatori pe care Lucescu ia adus in fotbalul mare ,la nationala , pe care nea Emy ia luat la nationala in 1990.
Iordanescu a luat pe Hagi ,Rducioiu si incalificari pe Sabau, jucatori care jucau la Brescia.
Lucescu a dat la nationala jucatori bine antrenati chiar daca ceilalti erau antrenori
Ceea ce vreau sa spun e ca toti trei au fost profesionisti si toti au merite in cea ce reprezinta realizarile fotbalului romanesc, de aceea ,eu cred ca mare vina o are presa .
Daca Steaua a cistigat CCE a Cistigat si pentru ca atunci in campionat se intilnea in meciuri foarte grele cu Dinamo, U craiova etc,

Andrei Sava (2 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 9:02

Domnule Ioanitoaia, apreciez prezenta Dvs. echilibrata printre mai junii colegi pusi pe demolat orice.
Totusi, permiteti-mi sa nu fiu de acord cu ceea ce scrieti aici. In esenta, ceea ce afirmati e corect si salut indemnul Dvs. adresat marilor nostri antrenori, cu o singura, dar majora, observatie. Dvs. ii rugati pe cei trei sa taca, considerand ca nu conteaza cine a pornit conflictul. Ba mai si afirmati ca „probabil ca Lucescu a aruncat manusa”. Aici e buba… Pentru ca Lucescu nu a aruncat manusa, ci a azvarlit-o mitocaneste in obrazul vechilor sai rivali, al caror palmares nu-l va egala nicicand. Qui tacit consentit, spuneau stramosii. Jignirilor trebuia sa li se raspunda. Iar cei doi antrenori stelisti au ripostat extrem de civilizat, dl. Jenei fiind acelasi impecabil gentleman pe care il cunoastem de o viata. Orice ati spune, d-le Ioanitoaia, pentru a se linisti lucrurile e nevoie de un singur lucru: Mircea Lucescu sa-si ceara scuze publice si sa renunte la obiceiul care l-a facut cunoscut in lumea intreaga: aruncarea pisicii in alte curti. Dar, vai, stim ca sa ceva nu se va intampla…

Pascucio (2 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 9:19

Mircea Lucescu este un invingator , un model , e o blasfemie sa-i spui celui mai bun antrenor roman in activitate ca e frustrat !
A calificat echipa nationala intr-o perioada in care fotbalul romanesc era trecut la etc , formand o echipa pe scheletul Hunedoarei si Craiovei , in anii aceia plini de obligatii fata de comunism! L-a adus pe Hagi la o varsta frageda , l-a readus pe Boloni , a inventat o generatie intreaga de fotbalisti!
Iordanescu a beneficiat de cea mai buna nationala a Romaniei , reusind o serie de calificari fara precedent in istorie , clacand , insa , cu exceptia din 94 , la turneele finale!
Nea Imi e un personaj aparte , un om cu un bun-simt remarcabil , mai ales in perioada contemporana , insa calitatile de antrenor ale dansului se rezuma la Steaua ’86 si calificarea din grupe la Coppa del Mondo ’90! In rest , nu a avut rezultate!
Toti trei reprezinta monumente ale fotbalului romanesc , ramanand in istorie cu realizari fara precedent pana la acel moment.
Insa , de departe , faima lui Lucescu o depaseste pe-a celorlalti doi , doar prin faptul ca e un nume apreciat in toata Europa , realizarile lui depasind granitele.
Frustrarile , daca de ele vorbim , vin mai ales dinspre Iordanescu , deja un fost antrenor , care nu a reusit aproape nimic notabil in afara carierei exceptionale de la Steaua si de la echipa nationala!

vasile (4 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 9:38

DOMNULE IOANITOIA MA MAI INTRIGA FAPTUL CA LATI SUPRANUMIT PE HAGI REGELE FOTBALULUI ROMINESC PROFITATI DE FAPTUL CA HAGI NU PREA ARE CULTURA SI CUM ESTE INCREZUT SI INGINFAT ACCEPTA ACEST TITLU FARA SA GINDEASCA AU FOST FOTBALISTI INCEPIND CU OZON PETCHOVSHI ,DOBRIN,BALACI CARE DACA JUCAU IN TIMPURILE LUI HAGI CU ANDORA ALBANIA CU INSULELE FEROE CALIFICAU NATIONALA ROMANIEI LA TOATE CAMPIONATELE EUROPENE SI ERAU MAI BUNI DECIT HAGI IAR CEL CARE TREBUIE NUMIT REGELE FOTBALULUI ROMINESC SA NUMIT GICU DOBRIN SINGURUL INDREPTATIT SA POARTE ACEST TITLU NIMENI NU CONTESTA MERITELE LUI HAGI DAR NU I SE POTRIVESTE TITLU DE ,,REGE,,PE TIMPURI AU FOST ALTI MAI BUNI CA EL ,SA FIU IN LOCUL LU HAGI MIAS CERE SCUZE PUBLIC FATA DE ROMANI CA NU MERIT ACEASTA TITULATURA DE REGE CI ALTUL MERITA CARE NU MAI ESTE PRINTRE NOI AM VAZUT PESTE 300 DE MECIURI CU DOBRIN SI LAM VAZUT SI PE HAGI NU EXISTA COMPARATIE CE FACEA DOBRIN SI CE FACEA HAGI DOBRIN FACEA SPECTACOL ERA MAGICIAN UN ADEVARAT ARTIST HAGI JUCA PENTRU BANI

Oscar (32 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 9:55

Eu cred ca nu s-a inteles motivul iritarii lui Mircea cel batran. Ienei are dreptul sa comenteze evolutia echipei, dar nu sa si spuna ca Razvan nu a inceput reconstructia echipei. Stim foarte bine ca au fost chemati la lot o gramada de jucatori, dar daca nu mai avem un Hagi, un Gica Popescu, un Raducioiu, ce vina are antrenorul? Nu vedeti ca nu avem in echipa un jucator in stare sa forteze o actiune individuala? Sa suteze pe poarta periculos din afara careului? Se vorbeste despre Adrian Cristea, dar ce sa faci cu el daca e golan? Iar despre Mutu se discuta absolut prosteste. Cum sa-l cheme daca e suspendat? De unde stim noi cum va evolua el in toamna? Sa revina la o forma rezonabila si nu cred ca va fi ignorat.

sandmann (13 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 10:43

articolul , e de bun simt.
dar comentariile , sunt cam stupide.
in mare , stelistii le tin partea lui Iordanescu si Ienei, si dinamovistii si probabil unii rapidisti , lui Lucescu.
Asta e o idiotenie.
In fotbalul romanesc , au fost si alti mari antrenori si ar fi stupid sa incepi sa compari echipe , jucatori si antrenori din timpuri sau circumstante diferite.
Subscriu doar la ideea lui Ioanitoaia: toti 3 sunt mari , dar ar trebui sa taca si sa nu se bage in astfel de discutii.

BB (155 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 10:54

@Banks. „Rinoceri analfabeti”, am retinut, frumos spus, bravo!

Agamitza (2 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 11:04

Lucica cel Batran e doar un mitocan. Asa cum a fost Caro la Real a fost si el la Inter cateva luni ca solutie de avarie cand echipele nu mai aveau nici o sansa in campionat. Sa castigi campionate in Turcia si Ucraina nu-i nici o performanta. Faptul ca se scrie ca Lucica antrena jucatori din nationala pe la Dinamo e o tampenie. Gandirea asta vrea sa spuna ca nici un selectioner din lume n-are nici un merit. Lucica sa nu uite ca a retrogradat vreo trei echipe prin Italia.

General_la_comanda (81 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 11:07

# 31 google on 10.09.10 at 12:07 am

Daca o calificare la Campionatul European din 1984 cu un singur punct realizat in grupe la Turneul final,de echipa nationala antrenata de Mircea Lucescu,poate fi comparata cu perfomantele nationalei antrenata de Iordanescu,e rautate sau stupiditate!Daca o semifinala si o finala de Cupa Campionilor Europeni,O finala de Cupa intercontinentala,Supercupa europei realizate de Steaua lui Iordanescu poate fi comparata cu o cupa Uefa si o Supercupa a Europei(castigata conjunctural dupa renuntarea lui Fatih Terim la Galatasaray!!!) de catre Mircea Lucescu pot fi comparate e iar rautate sau stupiditate!Crearea de jucatori nu echivaleaza cu performantele lui Iordanescu!

Esti caraghios. Spui ca e o rusine ca Lucescu a scos un pct la CE din 84 (dintr-o grupa in care Romania pornise cu sansa a 4-a si invingand Campioana mondiala), dar „uiti” sa mentionezi cate pct a scos Iordanescu la un CE. Iti spun eu: cu un pct mai putin. vezi cat iti da.
Spui ca Lucescu a castigat conjunctural supercupa europei (in fata lui Real Madrid, nu Dinamo Kiev), dar uiti sa mentionezi acelasi lucru in cazul lui Iordanescu. Ne pui la performante la Iordanescu inclusiv finala de Cupa Intercontinentala, dar „uiti” sa mentionezi ca a jucat-o tot conjunctural (consecinta a faptului ca Steaua castigase CCE). Intr-adevar, a jucat o finala de CCE (eliminand echipe din cehoslovacia, URSS, Suedia sau Turcia…era perioada cand Valentin, impreuna cu relatiile lui, avea grija ca Steaua sa nu intalneasca pe drum echipe din Italia, RFG, Franta sau Spania…englezii fiind suspendati), dar ai grija sa treci la si altele o cupa UEFA, castigata dupa 17 meciuri jucate (record si dublu fata de ’86), cu o echipa facuta de la 0, in 5 ani, nu preluata de-a gata, ca Iordanescu.

iulian (4 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 11:07

voi chiar nu v-ati prins pina acuma?lucescu senior si-a luat toate criticile sa abata atentia asupra sa lasindu-l pe lucescu junior in linistea de care are nevoie.ce e atit de greu de inteles?

Gruita (22 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 11:36

Dezamorsate
La derbiuri mă refer. După tragerea la sorţi a ţintarului ediţiei 2010-2011 a Ligii I la fotbal, etapa a şaptea părea una dintre cele mai interesante etape. Asta pentru că Steaua betonată de Piţurcă ar fi mers la Urziceniul lui MM Stoica, derbiul vişiniu din Giuleşti ar fi trebuit să aducă două echipe din Big Four, iar floarea Olteniei şi-ar da întâlnire lângă Poarta Sărutului. Uite că nu-i aşa. La Urziceni se joacă total dezechilibrat (evit să spun în familie), Rapidul şi CFR-ul ocupă doar locurile 5, respectiv 10, iar Masa Tăcerii ar putea bântui sub Coloana Infinitului prin neprogramarea jocului (ştire în care nu prea am mare încredere deoarece beneficiare nu-s nici Steaua, nici Dinamo şi nici CFR-ul, iar Craiova nu are prea mulţi susţinători în „comiţii”).
Par totuşi interesante jocurile de la Braşov, Vaslui şi Tg. Mureş unde se deplasează ocupantele locurilor 2 (Dinamo), 3 (Oţelul) şi 4 (Gaz Metan) care trebuie să demonstreze că nu întâmplător s-au cocoţat pe metereze. Cred că cel mai greu le va fi bucureştenilor pentru că în Moldova se joacă tontoroiu pe Porumboiu, iar în Ardeal penultima clasată nu s-a adaptat la jocul ielelor.
Ar mai rămâne doar stadionale pe care galeriile oaspeţilor vor fi mai numeroase decât cele ale gazdelor: în Regie (unde apar cetăţenii comunei,) la Ploieşti (fruncea lui Iancu de Timişoara) şi undeva în Ardeal (unde TR-iştii clujeni fac pe gazdele în faţa fraţilor Moraes & company).
Parcă totuşi în Giuleşti se dă tonul la spectacol. Şi asta nu pentru că eu sunt rapidist şi giuleştenii sunt printre cei mai civilizaţi.

castro (71 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 12:07

Doua gesturi de neprofesionalism pe care Lucescu sr. nu le-a facut si nu le va face niciodata: plecarea lui Jenei din cantonamentul nationalei, in ’90, inaintea importantului joc din optimi, cu Irlanda, si tunsul zero al lui Iordanescu la CM’98, asezonat cu vopsitul blond al jucatorilor, dupa numai doua jocuri in grupe! De aceea Lucescu a antrenat in Europa, cu niscaiva rezultate, in timp ce ceilalti doi, nu!
In rest, jenanta mentalitatea aceasta de a-ti sustine copiii pana in panzele albe, chiar si cand e evident ca gresesc. Mentalitate paguboasa, contraproductiva. Ca om, il prefer pe nea Imi. Ca profesionist, pe Lucescu sr. Pe pupatorul de icoane il ignor. S-a apucat ieri sa abereze ca a facut el cadou finala cupei din ’90. Dupa un an in care Steaua a incasat un 0-3 in Ghencea, fara dubii.

emg (79 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 12:59

lucescu incepe primul polemica de fiecare data. eu unul asa am observat. sunt singurul?

vasglo (208 comentarii)  •  10 septembrie 2010, 13:02

Cu multi ani in urma am fost la un cuplaj interbucurestean pe „23 August”. In meciul vedeta jucau Steaua si Dinamo. La un moment dat, Dinu il faulteaza cu ciuda pe Iordanescu, care, pana atunci, ii cam facuse „paru’ cret”.. Apoi, „marele Dinu”, fata de care Alexa de azi este „mielusel”, se apleaca spre Iordanescu cazut si, prefacandu-se ca-l consoleaza, il prinde de lobul urechii si-l ridica in sus. Urland de durere, Iordanescu da din picioare, iar Dinu se vaita ca a fost lovit cand jocul era oprit. Impreuna cu „colegul” Lucescu cer insistent pedepsirea „agresorului”. Arbitrul se conformeaza si-l elimina pe Iordanescu spre satisfactia nedisimulata a celor doi dinamovisti „de caracter”. Cam asta e „scoala” antrenorilor, Lucescu si Dinu…

Comentează