Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Cornel Dinu. Şi atât

O excelentă propunere pentru numele viitorului stadion dinamovist. Dar nu acum, că n-au intrat câinii în sac!

Permalink to Cornel Dinu. Şi atât
joi, 3 mai 2018, 7:36

După cum probabil aţi observat, la noua arenă din Ştefan cel Mare se fac ultimele retuşuri. Meşterii mai dau o mistrie ici-colo, iarba este tunsă ca pe Anfield, designerii aleg corpurile de iluminat din sala de protocol şi nu a mai rămas decât o problemă de rezolvat. Numele stadionului. Nu? Lucrurile nu stau chiar aşa?

Zero peste tot
Bineînţeles că nu. Dar cine îi poate împiedica pe suporterii dinamovişti să viseze? Nici măcar doamna prim-ministru, care într-o intervenţie recentă a citat prima pe listă viitoarea arenă a roş-albilor. Să nu ştie doamna Dăncilă că din cauza litigiilor din justiţie stadionul din Ştefan cel Mare este, de fapt, cel mai întârziat din punctul de vedere al aprobărilor, al studiilor de fezabilitate şi al proiectului propriu-zis? Că altfel, din perspectiva lucrărilor efective, avem egalitate perfectă. Zero peste tot. Nu s-a pus niciun cancioc de mortar la fundaţia stadioanelor de antrenament pentru Euro 2020.

„Ie xclus!”
Deci, să nu ştie Viorica Vasilica Dăncilă cum stau lucrurile? Exclus, dumneaei, o femeie discretă şi cumsecade, conduce guvernul scumpei noastre patrii! Ştie tot ce mişcă şi ce nu mai mişcă. Aşadar, exclus. Cum a spus şi Nicolae Ceauşescu odinioară, când evoca posibilitatea ca orânduirea capitalistă să revină în România. „Vă spui în două cuvinte, toa’răşi. Ie xclus!”. S-a înşelat, dovadă că nu poţi fi profet în ţara ta, poate doar secretar general. Dar ne rătăcim în amănunte şi pierdem subiectul zilei, cel puţin din perspectiva dinamoviştilor. Iar subiectul este numele stadionului care odată şi odată se va înălţa în Groapă.

Unii l-ar dori doar monument?!
Propunerea unei facţiuni importante a suporterilor „câinilor” este Cornel Dinu. Numele fostului jucător emblematic al lui Dinamo, dar şi al fotbalului românesc din ’70 să fie totuna cu denumirea noii arene.

Perfect! Impecabil! Doar că ne aflăm în 2018, când proprietarul numelui urmează să împlinească 70, La mulţi ani, Mister!, şi din câte îmi dau seama discutăm despre un om cât se poate de viu şi de activ şi de vocal. Poate că unii l-ar vrea doar monument, dar asta-i altă poveste.

Sigur că în tradiţia românească de profundă inspiraţie fanariotă, cum probabil ar zice Mister însuşi, suprapunerea temporală a lui Dinu omul cu Dinu stadionul nu ar trebui să fie o piedică. Avem la îndemână un exemplu la marginea Bucureştiului: „Stadionul Anghel Iordănescu” de la Voluntari.

Ori statuia lui Ivan Patzaichin din faţa Parcului Dinamo. Sau Gigi Becali pictat pe pereţii bisericilor din Pipera. Lasă că unii au pretins statui când nici nu se gândeau să se retragă din fotbal! Vezi cazul Hagi. Cuminţi, o serie de sculptori-microbişti l-au ascultat şi au executat mai multe „opere”, în general busturi. De regulă nereuşite.

Proprietarul numelui are o părere
Cornel Dinu respinge ideea în stilul lui cât se poate de caustic. Şi bine face, e semn de sănătate mintală. Respect pentru ce a făcut în aproape 50 de ani trăiţi în slujba lui Dinamo? Fără îndoială. Admiraţie, poate veneraţie. Da, e o idee extraordinară pentru un viitor pe care l-aş dori cât mai îndepărtat. Dar să nu amestecăm posteritatea cu contemporaneitatea.

Pentru că discuţia nu este nici religioasă („Să nu-ţi faci chip cioplit!”), nici despre cât de tare merită fostul căpitan dinamovist să dea numele stadionului din Ştefan cel Mare. Nici măcar despre faptul că moda arenelor şi complexurilor sportive care poartă nume de sportivi faimoşi ce sunt printre noi se poartă bine mersi şi peste oceanele planetei. Arena „Rod Laver” de la Melbourne şi complexul „Billie Jean King” de la Flushing Meadows sunt exemple de notorietate.

Şi sigur că este o chestiune de opţiune personală să accepţi coabitarea cu propria statuie ori să mergi pe un stadion care îţi poartă numele. Situaţia seamănă cu a celor care îşi pun din timpul vieţii fotografiile pe monumentul funerar. Şi aşteaptă doar ca dedesubtul pozei să le fie trecută şi data decesului. Ori au un accentuat sentiment morbid, ori un simţ particular al umorului. Negru oricum.

Comentarii (39)Adaugă comentariu

Adu (66 comentarii)  •  3 mai 2018, 19:59

O cutuma de bun simt, la nivel mondial, e sa se dea unor cladiri, strazi, institutii etc. nume de persoane celebre numai in memoria lor, dupa ce au decedat, si mai ales daca sunt facute din bani publici. Cine face ceva cu banii lui, e liber din viata sa isi boteze cu numele lui firma, fundatia, etc. Dar daca se face ceva din bani publici si i se da numele unei persoane in viata, e cam dubios...

lari (287 comentarii)  •  3 mai 2018, 20:04

Să-ți zic un obicei de pe la mine: „când n-ai urmași, îți faci pomană de viu”

lari (287 comentarii)  •  3 mai 2018, 20:20

continuare: Nu este cazul.

octavian (109 comentarii)  •  3 mai 2018, 20:28

Stadionul ar trebui sa se numeasca -DINAMO-Ar include toate gloriile dinamovistilor.E greu sa alegi cine a fost cel mai reprezentativ fotbalist de la Dinamo. Dar pina se face stadionul, vorba unui lautar in post,sa mai bem putina apa, apoi sarmalele

Mada (1 comentarii)  •  3 mai 2018, 21:14

O intrebare pt mister alias dinu cornel. De ce nu a jucat gascanul la mondialul din 70? Dar sa spuna adevarul. Pt ca de diaree verbala suntem satui.

Popescu (4 comentarii)  •  3 mai 2018, 21:57

De ce distrug astia un velodrom functional sa puna un al doilea stadion de fotbal in aceeasi ingraditura? Care stadion nu se va umple vreodata oricum. Dupa ce moare Badea, sa construiasca velodrom pe locul ligheanului vechi.

IONEL D (3 comentarii)  •  3 mai 2018, 22:24

hai sa nu mai lasam copii nostri sa-si aminteasca de comunisti. c dinu a fost un fotbalist,si-atat, dar caracter zero,sa mai lase comentariile pe care nici el nu le-ntelege. daca dinamo trebuie sa ramana o echipa "comunista" sa-si numeasca stadionul "c dinu".sunt dinamovist de cc 25 ani,dar,atunci, voi deveni stelist!!!

constantin (241 comentarii)  •  3 mai 2018, 22:34

Până acum câteva săptămâni nu aveam ceva împotriva iniţiativei celor ce vor ca Stadionul Dinamo să poarte numele lui Cornel Dinu. A fost un jucător reprezentativ pentru acest club şi ar merita o asemenea onoare. Ar merita... Însă ieşirea lui Cornel Dinu de acum câteva săptămâni în urmă, atunci când a fost lansat zvonul că nişte oameni de afaceri evrei intenţionează să cumpere Dinamo, îl descalifică. Dinu a vorbit despre "străinii" de la Ciocanul (evreii) şi "patrioţii" de la Unirea Tricolor (legionarii). Nici măcar nu a avut bărbăţia să spună străinii de la Maccabi Bucureşti... "Ciocanul" este porecla dată de legionari echipei evreilor bucureşteni ( Maccabi)... Denumirea de Maccabi a fost schimbată în Ciocanul în timpul guvernului legionar. Domului Dinu îi place istoria...şi mie îmi place... Discursul domnului Dinu a fost unul antiiudeic, inacceptabil pentru vremurile de astăzi. N-am spus antisemit şi explic de ce: semiţi sunt şi arabii...urmaşii lui Sem, fiul lui Noe... Oricât ar părea de ciudat, arabii şi evreii sunt urmaşii lui Sem, adică FRAŢI! Copii lui Avraam...Citiţi Biblia... Că se războiesc de la naştere, adevărat, dar asta-i o poveste complicată... Cuvântul "antisemitism", referitor la evrei, este folosit în mod eronat, chiar şi de către unii evrei, din păcate. Evreii şi arabii sunt semiţi aşa cum românii, portughezii sau italienii sunt latini. Cred că am suficient de clar. Revenim la Cornel Dinu. Acesta, prin discursul de acum câteva săptămâni, a demonstrat că este antiiudeic. A negat o parte din istoria lui Dinamo. Ce este Dinamo? Maccabi Bucureşti + Unirea Tricolor. Ştiu că sună ciudat, dar din echipa evreilor bucureşteni şi echipa legionarilor a apărut Dinamo, echipa miliţienilor... Scandalos, dar adevărat. Trăim în România... Şi absurditatea a continuat după Revoluţie: echipa miliţienilor a fost preluată de o gaşcă de golani. Deci, Dinamo înseamnă: evrei + legionari + miliţieni + golani... Asta-i istoria, domnule Dinu! Dacă ar fi să respectăm întreaga istorie a lui Dinamo, salutul echipei ar suna cam aşa: "Şalom-Tinereţe legionară-Să trăiţi!-Băga-mi-aş piciarele!" Pe Dinu îl deranjează "Şalom", adică o parte din istoria lui Dinamo. Cu restul nu are treabă... Cum să dea el numele stadionului unei echipe cu o istorie aşa complicată? Şi acum nucleara... Cum se poate ca stadionul unei echipe născută pe 14 mai 1948, ziua Israelului, să poarte numele unui ins cu păreri antiiudeice? Eu ştiu că trăim în România, dar chiar nu vrem să ne revenim? Eu zic să-i spunem stadionului pe nume...DINAMO. Între timp, poate că Dinu îşi revine, îşi cere iertare şi, cine ştie?, poate că şi noi îl vom ierta.. Mingea este la Dinu... Însă până atunci mai avem de traversat un deşert. Şalom alehem, domnule Dinu!

Mircea (10 comentarii)  •  3 mai 2018, 22:40

Ce chestie... Simt că vreun spirit al Stelei nu s-ar putea întrupa dintr-un singur om... Nu spun asta cu vreun reproș. Altminteri, Dinu s-a aflat sufletist, legat doar de Dinamo, iar totodată s-a găsit vreme îndelungată sub reflectoare. Are în plus și minte brici, fie si una amintind de Vadim...

Donnie (3 comentarii)  •  3 mai 2018, 23:45

Un nume potrivit pentru stadion ar fi "cainii rosii" .

Andrei (222 comentarii)  •  3 mai 2018, 23:46

@Geambasu. Tot respectul pentru Dinu care a marcat in multe feluri istoria clubului cu care tinem amandoi. Cand eram copil, taica-meu, care era nascut in '39, imi povestea de marea echipa a lui Dinamo, insa Dinu aparea destul de rar in povestile lui. Ii cunostea de altfel personal pe multi dintre ei, fratii Nunweiler, Dinu, Lucescu, Andone, Dumitrache si chiar iesea la bere cu ei, fiindca atunci fotbalistii erau oameni, nu zei intangibili. Imi spunea mereu ca Mopsul era cel mai apropiat de inimile dinamovistilor. Poate ca un nume de stadion ar trebui sa fie ales in functie de afectiunea celor care umplu tribunele si nu pe criterii politice, ce zici?

Urod (270 comentarii)  •  3 mai 2018, 23:59

E greu sa hotărăști un nume pt viitorul stadion, sunt multe nume mari care ar putea sa dea numele viitorului stadion, dar de ce se discuta despre asta...?!!!!!... Tipic romanesc, punem căruța inaintea cailor... Cristi, nu te amagi, se va face acel stadion mic, depășit si pe un amplasament urât, tocmai ca sa se poata profita in viitor de actuala locație a vechiului stadion, care este cu ieșire la Bulevard.... Bineinteles pt interesele smecherilor, a baietilor destepti care sufoca România...Mai bine opriti acest proiect... Sa fie construit si peste 20 de ani dar sa se faca unul care intr-adevar sa merite... Să mai vorbim de banii care și-i trag, bineinteles, aceiasi baieti destepti din construcția acestui stadion inutil...?!!!... Iar despre nume, sa lăsăm timpul sa vorbească...

Lestie (48 comentarii)  •  4 mai 2018, 0:09

Dinamo a avut jucatori mult mai buni ca Dinu, dar nu asta e problema, ci faptul ca nu suna bine. Cum adica, "Stadionul Dinu"? Pana la urma ii vor zice tot "Dinamo", pentru ca in Soseaua Stefan cel Mare arde inca flacara rosie aprinsa de Stalin.

IO (65 comentarii)  •  4 mai 2018, 2:05

Cred ca ar fi potrivit dar sa se puna in paranteze dupa nume "fotbalistul". Stadionul Cornel Dinu (fotbalistul) asta ca sa nu fie coinfundat cu Dinu omul. pentru ca asta din urma ar fi o rusine ingrozitoare intr-o tara care vrea sa iasa putin cate putin din tiparele, exact cum spuneati, fanariotismului (o fi asta un cuvant?) expresie a indivizilor fara scrupule si caracter.

Argus (18 comentarii)  •  4 mai 2018, 2:11

Excelent! Ceva nu este de inteles: - dorinta asta "fierbinte" de a numi stadionul dupa cel al unui fost jucator "in viata" - cum bine sublinia autorul (dece "Dinu" si nu "Parcalab" sau "Nicusor" ori "Dudu Georgescu" ori…? Care-i unitatea de masura care il "cocoatza" taman ca "cel mai dinre cei mai"? Oare "cainii" nu se-ntreaba dece stadioanele din tari cu fotbalistii care au facut istorie (Englezii, nemtii, francezii sau italienii, cu jucatori ce au castigat campionate mondiale sau/si europne (David Beckham sau Bryan Robson, Franz Beckenbauer, Gerd Müller sau Karl-Heinz Rummenigge, Thierry Henry sau Zinédine Zidane sau Alessandro Mazzola, Alessandro Del Piero ori Alessandro Altobelli s.m.a) au ramas la denumirile stadioanelor, legate de cele mai multe ori de localitatea in care activeaza clubul (Liverpool, Arsenal, (Bayern) Munchen, Stuttgart, Marseille, Paris-St.Germain, Lyon s.a). Pai, in loc sa fie preocupati de revenirea echipei la performanta ce sa-i pemita sa aspire cu sanse la un titlu de campioana sau, macar la un loc doi, ei se..."piaptana..."! Cat priveste moralitatea lui Dinu, nu stiu decat sa pun spusele unei membre a familiei Nunweiler in contextul zicalei "nu iese fum fara foc". Dar, sa nu inchei fara sa-l pomenesc pe Cornel Patrichi (fie-i tarana usoara) apropiat (zice gura lumii...) de Dinu. Intrebati-l, s-ar putea sa spuna lucruri interesante despre eventuala lor amicitie si, mai ales, pana unde a mers "pretinia" dintre cei doi. Repet, "gura lumi" este sursa, dar, s-ar putea sa fie doar "rautati"...

sundance kid (150 comentarii)  •  4 mai 2018, 3:00

Ceusescu s-a inselat !! Nu a revenit nici un capitalism in Romania nu de alta dar inainte de razboi nu exista Capitalism ci doar citiva demagogi prin parlamentul de atunci si citiva Capitalisti care traiau in huzur . A trebuit sa vina nea nae sa construiasca fabrici de pantofi sa isi inlocuiasca tzaranii gumarii caci unii nu aveau nici macar asa ceva ! Mergeau in picioarele goale !

Bârgaoanu Dragoş (48 comentarii)  •  4 mai 2018, 4:00

Să pui numele unui semidoct psd-ist ca nume al unui stadion pe care joacă echipa ta de suflet, este ori masochism, ori ***.Numai şi alăturarea numelor domnului Patzaichin cu cel al lui nea Cornel e jignitoare... pt primul...Bine că nu vor să-i pună Bombonel, sau Ion Iliescu!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  4 mai 2018, 5:56

Unii afirma despre Dinu ca si ar fi turnat colegii la Securitate ...

vio (42 comentarii)  •  4 mai 2018, 8:51

Domnule Geambasu, hai sa nu profitam de lipsa de cunostinte a unora dintre cititorii dvs. Le-o fi avut Ceausescu pe toate, dar chestia cu "ie-xclus" nu-i apartine. Ea l-a facut celebru pe Ministrul Agriculturii din Guvernul Petru Gro(a)za, Romulus Zăroni. Cred c-ar fi util sa faceti corectura în articolul dvs., nu de alta, dar ar fi pacat sa-si piarda omul "drepturile de autor" :))!

corneliu (43 comentarii)  •  4 mai 2018, 8:54

Cineva spunea că un nume potrivit ar fi câinii roșii. Știți că li s-a spus câini roșii pentru că jucau la rupere în apărare unde era roșul Nunwieller IV? Asta e povestea marelui nume. La începuturi lumea nu agreea Dinamo echipa ce își aducea un pluton de milițieni să strige pe stadion.

Adi (8 comentarii)  •  4 mai 2018, 9:16

Vb ăstia cu echipa in Liga a 4 a si cu stadion învecinat cu porumbul. Ce va pasa cum se va numi arena din Stefan cel Mare? Nu aveti de mers la pasune?

Gary (51 comentarii)  •  4 mai 2018, 9:18

I-ai spus-o Cristi,dar parca prea delicat. Poate intelege ca-l lauzi...

Gary (51 comentarii)  •  4 mai 2018, 9:20

@constantin. Excelent domnule;felicitari si mai scrie-ne !!

Serban (66 comentarii)  •  4 mai 2018, 9:53

Nu cred că Dinu Cornel este antisemit, dar la catalogarea că-i lipsit de caracter subscriu! Din multele motive ce-mi determină poziționarea voi aminti CAZUL DOBRIN LA NAȚIONALĂ - mai precis sabotarea marelui DOBRIN, prin conlucrare cu Liță Dumitru.

bozo (21 comentarii)  •  4 mai 2018, 10:43

Numele stadionului nu ar trebui legat de un nume de fost mare fotbalist ci sa ramana Dinamo Arena. daca vor sa onoreze fosti mari sportivi atunci pot face mai tarziu complexe statuare cu Lucescu, Dinu si altii. Daca vin bani de la un investitor privat atunci sa ia numele sponsorului asa cum e peste tot in lume. Dar e deja clar ca nu va fi cazul, cel putin nu la constructie. Insa articolul puncteaza foarte bine faptul ca punem caruta inaintea cailor. Sa vedem mai intai ca incep macar lucrarile la un stadion nou si abia apoi sa ne gandim cu taiem panglica si cine da cu sampania de peluza. Si ca o paranteza: ar fi mare pacat sa se faca un stadion nou pe alta locatie decat cel vechi. daca va fi asa e clar ca e o chestiune de cativa ani pana cand stadionul vechi va fi oricum demolat si foarte probabil inlocuit de cladirile pe care dezvoltatorii le vaneaza de multa vreme. Peste toate, stadionul Dinamo este "in Groapa" si peste sensul peiorativ numele asta s-a consacrat, este istorie cu mult mai relevanta decat un mare fotbalist. In Groapa din Stefan cel mare s-au perindat toate generatiile de fotbalisti si sportivi dinamovisti si ar fi pacat sa creasca betoane in locul ei. Problema cu concesiunea catre Badea este falsa, locul este proprietate publica si chiar mai mult, tine de ministerul de interne. Contractul respectiv trebuie declarat nul prin OUG si demarate lucrarile imediat. Cand stadionul nou va fi gata poate fi eventual facuta o licitatie pentru concesionare pe un termen si in conditii rezonabile si profitabile. Este ilegala concesionarea cu titlu direct si pe suta de ani catre o organizatie care ina cest moment se implica doar colateral in sustinerea sportului dinamovist.

itu52 (288 comentarii)  •  4 mai 2018, 11:44

Dinu personaj de pus pe planșetă și prezentat tinerilor cu mențiunea ”așa da”, în ceea ce privește jocul și dăruirea din teren, alături de un mare ”așa nu”, atunci cînd facem referire la comportamentul extrasportiv. Minte ageră, dominată de erupțiile vulcanice ale unui orgoliu nemăsurat, sfîșie prada ca un doberman cu creierul inchistat de proria țeastă. Demolator de meserie, ar fi mai indicat să i se acorde onoarea de a înfige prima cupă în vechiul stadion, iar botezul noii construcții, e treaba celor care au nănășit-o.

Alex One (122 comentarii)  •  4 mai 2018, 11:56

Stadionul "Cornel(iu) Dinu" suna cam la fel cu "Haldan unicul capitan ". Fara sa ignor meritele fiecaruia in ceeea ce priveste spiritul dinamovist mi se pare ca se face o nedreptate cand se da uitarii nume ca Ion(Nelu) Nunweiller. Mircea Lucescu, Florea Dumitrache sau Ion Parcalab !

Bradut (13 comentarii)  •  4 mai 2018, 12:28

Dinamo. Si atat. Lasati-ma in pace cu lectii despre evrei, ciocane si militieni. Chiar cred ca nu putem fi atat de penibili ca aia de la Voluntari.

constantin (241 comentarii)  •  4 mai 2018, 19:14

@Bradut Pentru a şti cine suntem, trebuie să ne cunoaştem istoria...şi să ne-o asumăm. Nu trebuie să ne ruşinăm de trecutul nostru, chiar dacă sunt capitole care nu ne convin. Trecutul nu-l putem schimba, însă putem construi un altfel de viitor. Împreună!

itu52 (288 comentarii)  •  4 mai 2018, 22:34

@Constantin Se pare că suntem un popor fără istorie, cel puțin așa susținea cineva, referindu-se la faptul că Muzeul de Istorie este încă închis. Avem în schimb un institut funcțional în domeniu, Institutul Revoluției Române, menit să scoată pe bandă rulantă noi adevăruri despre revoluția spontană, începută de pe vremea apariției marilor dizidenți, conducătorii de turmă. Aici adevărul este ca la produsele de carmangerie modernă, mai au și carne din când în când. Atunci ce-ți poți asuma? Noi am participat voluntar și cu bună credință la o jalnică făcătură, iar cei care vin vor lua de bune cele scrise sau văzute, că au avut grijă să facă tone de filmări. Nu mulți au știut ceea ce ai spus despre Dinamo, tot așa sunt convins că mulți vor spune lucruri echidistante despre evenimentele istorice, din simplul motiv că epoca de piatră a trecut de mult.

Adrian (1 comentarii)  •  5 mai 2018, 0:58

Îți dau eu un exemplu prostie tipic mioritică, stadionul Farul din Constanța.Cand Mazăre &Constantinescu erau pe val ,Gică Hagi visa să preia Farul Constanța, pe atunci proprietatea lui Bosanceanu ,rivalul lui Mazăre in PSD.Nu stiu ce invarteli si socoteli au făcut Mazăre si Constantinescu , ca peste noapte numele stadionului Farul, s-a schimbat in Gheorghe Hagi(Stadionul fiind proprietatea DJTS C-ta ).Tot peste noapte Hagi primea premii peste premii de la televiziunea de casa ă celor doi,celebra TVNeptun. Nu stiu ce s-a întâmplat si s-a rupt căruța, ca TV Neptun nu-l mai peria pe Hagi, la fel si ziarul Telegraf de C-ta, iar numele stadionului a revenit la numele anterior de Farul. Stiu doar ca Bosanceanu a vandut echipa unui tip care fusese acționar pe la Rocar, am uitat numele. Toata afacerea s-a vrut o lovitură de imagine si de bani din partea lui Mazăre &Constantinescu.

constantin (241 comentarii)  •  5 mai 2018, 8:45

@Itu52 N-aş vrea să deviez de la tema articolului, dar să ştii că toate revoluţiile au fost nişte făcături. Asta nu înseamnă că nu erau necesare sau că nu au adus schimbări benefice în societate. Oricât ar părea de ciudat, şi o să te şochez, chiar şi Revoluţia Rusă a schimbat în bine lumea. Urmare acestei revoluţii, de teama unui eventual succes al comuniştilor în URSS, capitaliştii occidentali au îmbunătăţit condiţiile de muncă şi au crescut nivelul de trai pentru muncitorii lor într-un timp alert. Asta până prin anii 75-80, când au realizat că URSS-ul este un uriaş cu picioare de lut şi urmează prăbuşirea. De acele drepturi câştigate în acele decenii beneficiem şi noi astăzi, nu chiar ca cei din Vest, este adevărat, dar şi noi am venit la spartul târgului... Cu privire la "noile adevăruri" ale Institutului, stai liniştit, este muncă în zadar. În viitor vor fi deschise arhivele unor mari puteri şi adevărul va sta în vitrină. Noi, astăzi, de exemplu, beneficiem de deschiderea unor arhive... Lumea noastră s-a schimbat, lent, nu contest, dar s-a schimbat. Noi am participat la o revoluţie, vom vedea la ce au participat şi alţii... Mă bucur dacă am reuşit să contribui la aflarea adevărului despre Dinamo, mai ales că sunt suporter. Poate am fost prea dur cu domnul Dinu, dar m-a enervat faptul că le-a spus "străini" unor cetăţeni români care fac parte din istoria clubului. Poţi fi scos din orice în lumea asta, dar nu din istorie. În cazul istoriei lucrurile sunt mai simple: ai fost sau n-ai fost.

vasco (267 comentarii)  •  5 mai 2018, 10:40

Maaama mia ,ce de filozofi pe aici si ce mai de filozofii,cand de fapt e vorba de unul care peteren rupea picioare si in afara lui..destine.Ma refer aici (si) la cazul marelui Dobrin care nu a avut sansa de a juca la CM 70 din cauza "marelui dinamovist".Da,sunt de acord ca e mare dinamovist dar caracter zero.Stadionul clubului militiei chiar ar merita sa-i poarte numele,chiar ii reprezinta.

Dobrinibamus (3 comentarii)  •  5 mai 2018, 11:08

Cornel Dinu ? ... Delatiune, tradare, minciuna, siretenie, pupincurism la comunisti, turnator, likea, cotonogar, jucator fara tehnica, antrenor diletant cu retrogradari multiple, rankiunos, fara karacter ... Asta vreti voi sa va scrie pe frontispiciul clubului vostru? Poate meritati si asta si sunteti ...

itu52 (288 comentarii)  •  5 mai 2018, 11:29

Să fie ”Dinamo”, brandurile au fost făcute de oameni, nu de regimuri. Oricum noul stadion v-a avea un colț al valorilor, poate muzeu, unde Cornel Dinu v-a ocupa locul meritat în cadrul clubului pe care l-a slujit atâta timp. Şalom @Constantin, subscriu.

constantin (241 comentarii)  •  5 mai 2018, 13:00

@itu52 Aşa este, brandurile au fost făcute de oameni iar denumirea de Dinamo este cea mai potrivită pentru viitorul stadion. Glumind puţin, putem spune că unirea celor două cluburi care au format Dinamo este singura unire din istoria lumii realizată de...Miliţie... Fie cum a spus Miliţia iar noi să luăm ce a fost mai bun de la fiecare: ştiinţa afacerii de la evrei; determinarea de la legionari , disciplina de la miliţieni şi tupeul, în sensul bun, de la golani. Dacă nu suntem nişte ignoranţi, atunci trebuie să învăţăm din istorie. Fie vreme bună, fie vreme rea...

teo stemate (14 comentarii)  •  5 mai 2018, 16:18

De ce nu "TITUS OZON"? Are si o rezonanta aparte, ca si numele Rudi Wetzer, primul mare capitan al Nationalei, si el ar merita sa aiba un stadion cu numele lui.

Comentează