Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Steaua şi profesoara de engleză. Între o lecţie de engleză şi una de iubire

Cade record după record. Înainte de audienţă este totuşi dragostea oamenilor

Doamna Orlando mi-a fost profesoară de engleză în liceu. O profesoară tînără şi foarte bună. Se întîmpla în urmă cu mulţi ani, pe cînd profesorii erau respectaţi de […]

luni, 25 februarie 2013, 9:43

Cade record după record. Înainte de audienţă este totuşi dragostea oamenilor

Doamna Orlando mi-a fost profesoară de engleză în liceu. O profesoară tînără şi foarte bună. Se întîmpla în urmă cu mulţi ani, pe cînd profesorii erau respectaţi de elevi, iar elevii erau iubiţi de profesori. Tot pe atunci, în România libertatea era ilicită, dar se făcea carte. Engleza ne deschidea un drum tocmai spre acea libertate interzisă. Doamna Orlando ne-a învăţat diferenţa dintre past tense simple şi past tense continuous pe cînd în iubita noastră patrie engleza nu era vorbită atît de mult şi atît de prost. Şi atît de oricine. În contrapartidă, o luam cu noi pe doamna Orlando la concertele Sfinx şi Progresiv TM. Clandestin, schimbam între noi, elevi şi profesori, viniluri cu Emerson, Lake and Palmer, King Crimson, Pink Floyd, Genesis, Led Zeppelin şi cîte şi mai cîte. Ascultam şi învăţam, nu ştiu să spun în ce ordine. Probabil că învăţam să ascultăm.

Voi reveni imediat la doamna Orlando. Deocamdată să ne întoarcem în prezent. De la past tense la prezentul very continuous. Unul strîns legat de Steaua. Exact în ziua în care roş-albaştrii au sărbătorit 26 de ani de la cîştigarea Supercupei Europei, biletele comercializate online pentru meciul cu Chelsea s-au topit în cîteva ore. Sîmbătă, 23 februarie, la ora 8 seara, pe biletesteaua.ro s-au pus în vînzare 35.000 de tichete. În mai puţin de 15 ore, s-au vîndut toate. Efectul victoriei şi al calificării cu Ajax ar fi trebuit să ne avertizeze: oamenii vor sfida preţul biletelor, care nu a fost deloc popular. Oficialii stelişti au măsurat corect nivelul entuziasmului şi l-au cuantificat rece. Suporterii au înţeles repede că bucuria livrată de echipa lor trebuie plătită şi altfel decît afectiv. Sună prozaic, dar iubirea, cel puţin cea din fotbal, se întreţine şi cu eforturi materiale. Duşi de val, ajungem la ideea că fotbalul zilelor noastre este o superbă afacere sentimentală din care, în cazurile fericite, toată lumea are de cîştigat.

Nu mai vorbisem cu doamna Orlando de vreo 10 ani. Duminică la prînz m-a sunat să mă întrebe cum poate face rost de un bilet pentru fiul ei student în anul I la Automatică. Un bilet la meciul Steaua-Chelsea. Am lămurit-o cu toată delicateţea posibilă că nu ştiu cum s-o ajut. Mai ales că eram nevinovat. Lipsisem de pe net noaptea trecută, habar n-aveam de povestea asaltului asupra biletelor. M-am simţit cumva vinovat gîndindu-mă la toţi studenţii şi la toţi elevii care nu vor ajunge pe stadion în 7 martie. La cei care au bani şi nu găsesc bilet şi la cei care nu au bani de bilet. Am inspirat adînc. Mda, cam mult sentimentalism! M-am scuturat de nostalgia indusă de telefonul doamnei profesoare. La naiba, toţi aceşti copii şi părinţii lor au, în sfîrşit, ceva demn de iubirea lor! O echipă vie. Nişte tineri ca ei care cred că aici şi acum pot cîştiga împreună. Oameni care s-au eliberat de teamă, de complexe. Pentru toate lucrurile acestea Steaua a deschis larg porţile. Accesul e liber, dar nu gratuit.

Comentarii (50)Adaugă comentariu

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  25 februarie 2013, 10:08

Se gasesc destule la Bisnitari…intodeauna se va face specula in Romania cu bilete …nu mai pot speculantii de dorul pentru Steaua …Steaua trebuie iubita si la suprapret …

teo (4 comentarii)  •  25 februarie 2013, 10:08

„schimbam între noi, elevi şi profesori, viniluri cu Emerson, Lake and Palmer, King Crimson, Pink Floyd, Genesis, Led Zeppelin şi cîte şi mai cîte. Ascultam şi învăţam, nu ştiu să spun în ce ordine”….cam asa era…

Nae (2 comentarii)  •  25 februarie 2013, 10:32

Ma asteptam la mai mult de la un om in care cineva si-a pus speranta sa primeasca un mic serviciu ( banuiesc pentru prima si ultima oara ! )
La ce mai serveste ” pledoaria ” de la inceput pentru d-na profesoara !
Cred ca un gest firesc era sa cumperi un bilet din banii ( nu putini ) care ii castigi si sa-i faci un cadou ca o recunostinta pentru ” acei ani nostalgici ” ! Bilete se pot cumpara si altfel decat pe net , mai ales pentru „un ziarist de sport ” . Poate inca nu e tarziu !!!!

eugen (11 comentarii)  •  25 februarie 2013, 10:57

hmmm……frumoase ganduri….mai ales din partea unui simpatizant al altei echipe…..poate scapam si noi de incrancenarea asta ce caracterizeaza fanii adversarelor

JwP (7 comentarii)  •  25 februarie 2013, 12:54

Oare cand vom scapa de cliseele de genul „pe vremea mea se facea carte” ori „pe vremea mea invatam si ascultam” ?
De ce aveti impresia ca elevii de acum 20-30 ani erau mai constiinciosi, mai sarguinciosi, mai inteligenti decat cei actuali?
De ce rezultatele generatiei actuale sunt interpretate in fel si chip din dorinta de a scoate la iveala senzationalul, incapabilitatea elevilor, preocuparile lor anti-scolare? si de ce aceste lucruri sunt scoase la iveala de persoane care, daca au terminat o facultate de jurnalism nu sunt decat niste fiinte minore, lipsite de orice placere de a scrie, lipsite de personalitate si doritoare de profit, de audienta si de o crestere a egoului? Iar aici nu ma refer la dumneavoastra, domnule Geambasu, ci la colegii dumneavoastra de breasla, pe care eu ii vad mai ratati decat actualele generatii catalogate ca fiind ratate, doar pentru ca nu reusesc sa ia bacul

Octavian Stăncioiu (27 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:01

Cat de frumos scrieti, domnule Geambasu… Mi-am amintit si eu de anii ’80, de Pro Musica, Celelalte Cuvinte, festivalurile de rock de la Timisoara, TimRock, de prin ’88-’89… De Europa Libera si Metronom-ul lui Radu Teodor… De meciurile lui Poli, cu Celtic, Dinamo, Steaua, UTA, West Ham, Lokomotive Leipzig, CSM Resita… De Generala 24 si Liceul de Filologie-Istorie… De Flora de pe malul Begai… De fetele frumoase ale Timisoarei… Ce vremuri…

razvan (11 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:08

Felicitari pt acest articol exceptional,va doresc cele bune!

Alex (1 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:11

Ce ati scris dumneavoastra si ce au inteles dansii ……..?!

Kendo (45 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:12

@JwP – nu te infoia asa, maestre. Da, in alte vremuri se facea mai multa carte dintr-un motiv foarte simplu: nu existau atatea tentatii. Nu existau PS4, X-Box, internet, reality-TV, aiureli, prostii… Nu zic ca toate astea sunt un lucru rau, dar reprezinta tentatii care in alte vremuri lipseau. Asta e purul adevar. Asculta despre ce vorbesc copiii intre 8 si 15 ani si vei vedea ca 90% dintre subiecte se invartesc in jurul jocurilor de calculator.

Asta nu inseamna ca nu existau ratati si pierde-vara si pe vremea aia. Probabil ca, daca cei de 40 de ani acum ar fi avut in liceu conditiile de azi, notele la bac ar fi fost la fel de ridicole. Dar nu e cazul si nu e vinovat decat progresul, daca vrei.

Acum inteligenta si interesul pentru carte, pentru extinderea propriilor orizonturi si a propriei minti par mai diluate. Cu atit mai bine pentru copiii destepti si cu parinti pe care ii duce capul.

vlad (96 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:16

Ei bine, Steaua ar trebui sa-si respecte mai mult suporterii adevarati!!! Care au fost si la meciurile din toamna, si cu echipele mai mici, si pe Ghencea cu Astra… Sigur, eu am reusit la meciul asta sa fac rost de bilet, dar voi mai reusi si la urmatorul??? Acum 6 ani abonatii aveau prioritate, fanii fideli, dar acum???

Daca Steaua ar fi desteapta ar profita de entuziasmul asta general, ar reintroduce abonamentele (scoase de vreo 4 ani), ar da iarasi drumul la magazinul oficial!!! (nu magazinasul interlopilor din galeria nord). Sunt capabili? Nu. Pentru ca managerul Meme Stoica isi consuma tot timpul pe avioane urmarind meciuri!! Pt asta exista scouteri … sa-si schimbe fisa postului daca asta vrea el sa faca in viata si sa aducem un om real de manageriat!!!

Problema cea mai mare este ca mii de bilete au ajuns la bisnitari, ofertele sunt deja puse pe net fara frica. Politia nu face nimic. Probabil daca trec acum prin fata stadionului (unde am auzit deja sunt cozi imense… desi Steaua nu a anuntat cand pune la vanzare biletele la case) o sa vad si bisnitarii bine cunoscuti care vin la toate meciurile Stelei (si Romaniei)!!!

Mr_Serjinio (1 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:22

Like !

Oltean redus mintal (Ovidiu_3003)
Si aici ai intrat???
Nu poti sa-ti vezi de „Stiinta” ta?
Cred ca te depaseste pe tine sa citesti asemenea articole!
Tu nu ai invatat vocabularul inainte de a citi dar intri aici ??
Spunele si domnilor cititori ca te zici Victima Claterara!
in loc de victima Colaterala !
zBye !!!

vlad (96 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:24

@JwP Imi pare rau, dar situatia este reala!! Pai eu am simtit clar scaderea brusca in nivelul de educatie la cei cu doar 4-5 ani mai tineri decat mine…. Nu zic de inteligenta, ci de educatie, de ce invata oamenii in scoala… Sigur, eu am prins ultimul an de manuale „nelaternative”, nu cred ca era diferenta foarte mare in ce se preda in scoli in anii ’90 fata de deceniile anterioare…. insa in ultimii 10 ani e tragedie. La toate varstele, de la scoala primara pana mai ales la facultate

Bogdan (1 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:27

Referitor la generatia de elevi prezenta si cea din regimul comunist exista o mare diferenta. Ma refer la respectul pt scoala, profesor si bunul simt. Nu incep acum sa enumar ce aveam si ce nu, pt ca nu are rostul…dar exista.. ma repet, respectul intre si pentru oameni.
Eferitor la bisnita…bisnita exista in toata lumea la toate meciurile importante, asa ca nu o mai dati cu ” totul rau se intampla doar la noi”.

conasu (21 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:31

Nae, ai perfecta dreptate, JwP, ori esti rau intentionat ori blufezi ! Pai tu compari „cartea” care se facea acum 30 de ani ?! Niciodata ! Chiar daca erau multe prostii, gen adus de borcane, maculatura, frunze pentru gandaci de matase, munca patriotica, uniformizare (care nu erau atat de daunatoare) si corigentii de atunci erau peste multi cu bacul de acum ! 90 % din ziaristii despre care vorbesti tu sunt produsul invatamantului …capitalist, liber si fara oprelisti !

Radu (1 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:33

Am tipat , am urlat si m-am bucurat cand ne-am calificat. Apoi m-am linistit si mi-am dat seama ca daca Chiriches da gol cu Chelsea pleaca , daca Tatarusanu apara bine pleaca si el , daca Chipciu alearga la fel de mult pleaca si el , daca Adi Popa sprinteaza la fel de tare pleaca si el , etc. Mi-am amintit ca Gigi Becali este intretinut de clubul Steaua , sigur putem spune ca este bine ca Steaua se autofinanteaza insa retineti cuvantul „intretinut”. Daca pleaca Chiriches pe 10 , Chipciu pe 5 , Tata pe 5 si Popa pe 5 , atunci rezulta 25 din care 5 vin la club si restul de 20 in buzunarel pentru pantofi de 4,000 de euro , pentru muntele Athos acolo unde patronul nostru vorbeste cu patronul sau imaginar detinator de sabii (vezi WTC 9.11). Apoi trebuie si bani de terenuri , apoi trebuie si bani pentru partidul noua degeneratie , trebuie bani pentru chartere cu directia Bruxelles (sau Bruxel).

PSQ : Intretinem noi cumva un xenofob oligofren rasist si misogin ? Olandezii asta cred , ca el este un model pentru noi. Ei bine , este sau nu este ?

Tibi (8 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:35

„…elevii erau iubiţi de profesori [….] Tot pe atunci, în România libertatea era ilicită, dar se făcea carte. ”
Imbatranesti ….daca-ti amintesti acum numai de dragostea tacita pt o profesoara crezand ca pe atunci se facea carte…:)

17 Nentori Tirana (677 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:45

nr 6 OS
frumos ai scris si tu, dar mai suparat rau, ai atribuit o legenda altuia. Ai auzit de Cornel Chiriac?

Mult stimate Domn Geambasu, superb, aproape mai mai bun decit articolul reusit de Doamna Andries. Daca citeste si Jiji, problema cu biletele e rezolvata, chiar daca nu pareti stelisti convinsi. Comic: un „stelist cu fular”, fan ca Gainusa treaz turmentata, care nu stia unde se afla, dar a nimerit orasul !, a primit bilet, hotel, masa. In rucsac avea doar arsenalul ” … pleaca din Ghencea”. Asta e Jiji si pretenii lui, mazar si fazar.

Dysco (9 comentarii)  •  25 februarie 2013, 13:46

Steaua ne-a invatat sa ne bucuram, Steaua ne-a invatat ce inseamna trairile intense, Steaua ne-a invatat ce inseamna nopti albe de cantat in strada fluturand atat de frumosul steag ros-albastru. Steaua inseamna sampanie, emotie, cantec, fericire, mandrie, dar mai ales, Steaua inseamna VICTORIE. Niciun alt fenomen nu poate genera in corpul uman atat bucurie instantanee. Sunt oameni care traiesc zeci de ani si n-au cunoscut ce inseamna extazul emotional, ce inseamna bucuria extrema. Numai pentru asta, si merita sa fii stelist. Frustrant sa nu stiti despre ce vorbesc, nu-i asa? Cine v-a pus sa tineti cu dinamo…

maistor kokir (76 comentarii)  •  25 februarie 2013, 14:02

tare,tavi stancioiu, poate cel de la renaşterea bănăţeană,când eram copil doar acolo citeam despre sport …

clujean (1 comentarii)  •  25 februarie 2013, 14:08

stii sa scrii altceva in afara de Steaua mai jurnalist de carton?

Ion (10 comentarii)  •  25 februarie 2013, 14:12

Cand domnul Geambasu isi calca pe inima de dinamovist pt a scrie cateva randuri frumoase despre Steaua, merita felicitat!

@jwp (9 comentarii)  •  25 februarie 2013, 14:13

Pentru ca rezultatele de la BAC ARATA clar ca nivelul a scazut. Facultatile la care alta data era bataie acum se intra cu nota 5 numple lomai ca sa-si ucuri. Aceste lucruri nu sunt deloc interpretabile in nici un fel, sunt clare si cuantificabile.

LIVIU (1 comentarii)  •  25 februarie 2013, 14:14

jwp..chiar nu ai dreptate..intre voi generatia voastra, si generatia noastra e o mare diferenta,poate tu nu esti putin diferit,,dar ca tine se pot numara pe degete.Cum ati explici faptul ca unul din generatia ta spune ca America e in Europa(nu face diferenta intre continente)sau vrea sa faca piure de cartofi cucartofi cruzi,cand a bagat mixerul sa faca piure,sareau cartofii de ziceai ca sant cartusele lui RAMBO,si se mai si mira de ce nu stau cartofii in oala :))))))))))

seba (157 comentarii)  •  25 februarie 2013, 14:20

cum zice si JwP, nici mie nu-mi plac ideile ca acum 10, sau 20, sau 30 de ani profesorii erau respecati si elevii iubiti. nu cred ca relatia elevi – profesori s-a schimbat pre mult si cred ca elevii de astazi sunt constiinciosi si inteligenti.

atat am de obiectat. altfel, mi-a placut articolul si mai ales ideea despre scrie despre relatia ehipa – suporteri.
in ultima vreme am inceput sa ma uit din cand in cand la bundesliga tocmai pentru ca vad stadioane pline ochi. cele mai bogate echipe din europa au cam o treime din venituri din vanzari de bilete. ar fi frumos sa se ajunga si la noi lasa ceva.

m68 (23 comentarii)  •  25 februarie 2013, 14:21

frumos scris. hai STEAUA.

flavius (3 comentarii)  •  25 februarie 2013, 14:22

Dle Geambasu, nu sunt fanul dvs, dar postarea asta chiar mi-a placut.

flavius (3 comentarii)  •  25 februarie 2013, 14:23

@eugen: Cristi Geambasu e dinamovist, nu? Se vede dupa cat e de deranjat de ceea ce se intampla la Dinamo in ultimii ani.

cat patetism (2 comentarii)  •  25 februarie 2013, 14:40

in continuare, scrieri patetice marca Geambasu.

Florin (1 comentarii)  •  25 februarie 2013, 14:43

nu stiu daca se m-ai vindeau asa repede daca primul meci se juca l-a Londra si primeau 3-4 goluri.

Mirel (1 comentarii)  •  25 februarie 2013, 15:08

@Florin: esti analfabet. culca-te!

ANDREICA GOGU (17 comentarii)  •  25 februarie 2013, 15:14

AM VORBIT ATAT DE MULT , DESPRE SUBIECTE DIVERSE SI CRED EU CU BUN SIMT; DAR ACUM AM CERTITUDINEA CA AM FOST TAXAT GRESIT, ASTFEL INCAT NU MAI AM CUI SA MA ADRESEZ, PARERE SUSTINUTA DE FAPTUL CA PRESA, SAU O ANUME PRESA AGREAZA SA FABRICE NISTE PSEUDOMODELE, ASA CUM ESTE ACEST gecali george. SA FITI CU TOTII SANATOSI SI SA VA GUSTATI IN LINISTE SI SATISFACTIE MAREATA EFECTELE ATITUDINII VOASTRE DUPLICITARE.

fanulumocanu (20 comentarii)  •  25 februarie 2013, 15:25

In continuare astia isi bat joc de clubul asta. Se vede ca nu-i intereseaza numele, imaginea, istoria Stelei. N-au niciun fel de respect pentru suporteri si pentru conservarea numarului lor. Doar banii conteaza. Gigi la meciul cu Ajax : fixati pretul la bilete sa iasa 1 milion. Omul iti vine la stadion pe un val de euforie chiar daca il usuci la buzunare. Dar daca ii oferi o infrangere (posibila) cu ce gust pleaca de-acolo? Un pret moderat iti asigura si loialitatea suporterului , nu se simte, in cazul unei infrangeri, talharit.

Octavian Stăncioiu (27 comentarii)  •  25 februarie 2013, 15:42

maistor kokir: da, am scris la ”Renasterea banateana”, intre 1995-1999…
17 Nentori: sigur ca am auzit de Cornel Chiriac, dar eu nu l-am prins. Pe vremea mea era, repet, Radu Teodor.

IO (144 comentarii)  •  25 februarie 2013, 16:19

Ma abat de la topicul articolului pentru a mentiona ura dintre suporteri de fotbal din romania. Pe vremea cand profesoara de engleza a d-lui Geambasu isi desfasura activitatea, iar Mircea Lucescu nu ajunsese antrenor la Dinamo, intre suporterii stelisti si cei dinamovisti nu exista ura, doar o adversitate domolita, prezenta doar pe stadion. Lucrurile s-au schimbat odata cu „metodele de motivare” ale lui M.L. Il consider, printre multe altele, vinovat de ura adusa in teren si apoi raspandita cu usurintza in tribune, de unde suporterii au dus-o in viata de zi cu zi. Nu-i amintesc pe suporterii rapidisti pt ca ei erau oricum foarte putini.

skywalker (5 comentarii)  •  25 februarie 2013, 16:32

jos palaria, domnule Geambasu! ti-am mai spus, nu ai uitat sa fii om. acest fapt transpare din ceea ce scrii! iar un dinamovist sa vorbeasca asa despre steaua…….. cinste tie!

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  25 februarie 2013, 17:02

IO
Ai dreptate apropo de ura dintre suporterii echipelor. Iar a cui este vina pare greu de identificat acum. La un moment dat poate ca si noi am intretinut aceasta adversitate, dar nu cred ca presa este principalul vinovat cum incearca multi sa spuna. Oricum presa este vinovatul cel mai la indemina. Se mai poate repara ceva? Nu stiu, eu zic ca merita incercat.

Skywalker
Sint anumite momente in fotbal, ca si in viata, cind nu mai apartii unui anumit grup sau unei paturi sociale, profesionale. Sint rare momentele cind trebuie sa stii sa aplauzi, sa admiri. Sa recunosti valoarea.

CONTABIL (94 comentarii)  •  25 februarie 2013, 17:16

felicitari steaua si succes cu englezii, bune ar fi ca becali sa taca, ati fi apreciati de mai multi

Victor (1 comentarii)  •  25 februarie 2013, 17:42

# 20 clujean
Scrie de Steaua pentru ca e cu siguranta echipa momentului, pentru ca ea a facut un meci deosebit.
Daca batea CFR pe INTER probabil s-ar fi scris acum de acel meci, dar din pacate s-a calificat doar Steaua.

kELOO (29 comentarii)  •  25 februarie 2013, 17:55

Minunat, d-le Geambasu! Felicitari!

rizo (3 comentarii)  •  25 februarie 2013, 19:21

si cu blaturile lui reghe ce se mai aude?s-a musamalizat,gata?e totul ok?trebuie sa se duca becali lapuscarie ca sa apara adevarul,probabil,ca in Romania!

17 … Caine Ultras (677 comentarii)  •  25 februarie 2013, 19:21

ca rezerva, cu emisiuni pregatite, Radu Teodoru era bun. Pacat ca n-a putut fura mai mult de la cel care a facut ca Metronomul sa dea ora exacta. Se zice ca daca intrebai un tinar cit e ceasul primeai: cinci si un sfert, la orice ora.
O seara placuta.

Ady (14 comentarii)  •  25 februarie 2013, 19:32

Domnu’ Geambasu aplaud pana imi cad mainile. Magnific cum reusiti sa faceti o sugestie clara scriind un articol despre nimic. Sper ca intre timp a ajuns si curierul cu biletul Dvs. Ma intreb numai de ce ne tot luati la pret de aprozar mai tot timpul. Chiar credeti ca puteti vorbi in fata noastra despre ce inseamna a fi suporter cumparator de bilet? Cand ati dat 50 de lei pe un bilet ultima data? Asteptam sa scrieti despre drumul patimilor unui suporter care a facut prostia sa-si doreasca intr-atat sa isi vada echipa incat si-a cumparat bilet pe Maretul Stadion. Cum parcheaza printre blocuri pe unde apuca, cum este controlat de 3 ori de tot felul de nespalati, cum trebuie sa se fereasca de masinile VIP-istilor care trebuie sa parcheze sub tribuna, cum sta la cozi interminabile ca sa ajunga la una din portile deschise din trei trecute in deviz. Sa va mai povestesc? Sau poate era un subiect cum biletele de galerie cu pretul oficial de 80 (niciodata cumparate la pretul asta) ajung sa fie vandute pe net cu 250! Asta da demonstratie ca accesul e liber dar nu gratuit. Si ca pasiunea costa mult mai mult decat ar trebui in Romania. Sa va mai dau un subiect? Managementul denumit acum-mult-repede si apoi om vedea. Cate tribune pentru copii exista? Cine va veni peste 15 ani sa cheltuie banii pe bilete si promotionale la Steaua? Dar cum sa scriem asta atata timp cat gsp citeaza din fb lui MM de cateva ori pe zi de cand acesta e in razboi cu „ceilalti”? Ajunge ca si asa sunt prea multe idei si niciodata nu le veti intelege, pentru ca nu va vor aduce nimic interesant. Cum ar fi biletul cica pentru Doamna de engleza. Hai pa!

JwP (7 comentarii)  •  25 februarie 2013, 20:50

Desi acest comment e total offtopic, imi permit acest lux pentru ca au fost destul de multi cei care au facut referire la al meu comentariu anterior, pe un subiect ce ar putea fi dezbatut zile si nopti fara a avea macar un raspuns cat de cat final
@Kendo
Nu se infoaie nimeni, stai linistit. Insinuezi ca acum nu se face carte pentru ca exista tentatii, dar oare inteligenta umana nu se evidentiaza in modul in care aceste tentatii pot fi evitate? Nu se realizeaza astfel un fel de selectie naturala?
Ratati au fost, sunt si vor fi, nici un tip de societate nu a reusit sa ii elimine si nici nu va fi posibila chestia asta, vreodata. Doar ultima ta propozitie ma face sa ma infoi, admit.
@Vlad Toate problemele pe care le enumeri nu tin de elevi cat de sistem, pentru ca varfurile au atins apogeul indiferent de epoca, restul sunt rezultatele acestui sistem falimentar plin de teorie si lipsit totalmente de aplicabilitate.
@Conasu Eu nu bluffez absolut deloc, expun lucrurile asa cum sunt, in realitatea in care eu traiesc, fara a ma uita la televizor, fara a urmari cazuri izolate care devin evenimente nationale. Ma indoiesc ca au existat elevi corigenti care sa fie peste actualii absolventi de bac. Avem senzatia ca oameni ca suntem cei mai cei, ca suntem centrul Universului, lucru ce a fost contrazis de Galileo, ca am absolvit cele mai grele institutii de invatamant, ca am trait cele mai grele perioade ale umanitatii. Realitatea insa arata putin altfel. Ar trebui sa scapam de clisee, sa deschidem ochii si sa privim in profunzime.
@Liviu Cred ca exista si din generatia ta care cred ca Bangladesh e pe la rusi sau ca Rio e capitala Braziliei, ori Tel Aviv a Israelului. Cum cred, cu toata insufletirea ca macar jumatate din generatia ta nu e in stare sa utilizeze un computer la mai mult decat niste operatii banale, in speta documente, mail, messenger… etc.
Finalul tau apoteotic mi-a starnit si un zambet, recunosc

@toti cei enumerati mai sus
Admit ca nu ma prea identific cu generatia actuala si cu modul in care aceasta gandeste, cat este lipsita de cultura si bun simt si cat doreste cu orice pret sa puna mana pe avere, pe tehnologie de ultima ora, lucruri care nu sunt in stare sa le valorifice asa cum ar face-o unii mai „bogati” cu duhul, dar lipsiti de posibilitati, poate si din generatiile anterioare.
Poate rezultatele la BAC sperie pe multa lume, dar acum 20 ani, cand se pica BACul nu spunea nimeni nimic, nu exista media care sa faca tam-tam, nu existau toti schizofrenicii care sa erijeze in mari cunoscatori si nu exista INTERNET, iar lumea era mai limitata ca exprimare in public.
Pe de alta parte, generatiile din ultimii 5-7 ani, care au prins alte conditii de BAC decat cele actuale, care au dat promovabilitati de 80-90% si care au facut sa se intre in facultati pe niste medii enorme ( constituite si din mediile la BAC sau mediile anilor anteriori (care trebuiau sa fie cat mai umflat pt ca elevii sa prinda un loc la facultate)) , dupa terminarea studiilor s-au scufundat in mediocritate, doar varfurile iesind timid in evidenta. Pe seama acestor rezultate nu poate fi pusa decat societatea si sistemul. Poate ca din sistem nu faceti parte nici unul dintre dumneavoastra, dar din societate faceti, cu siguranta parte, deci o parte din vina trebuie sa si-o asume toata lumea si sa nu se mai arunce cu noroi in cei care reprezinta viitorul fara a le cunoaste potentialul
Multumesc

FV (3 comentarii)  •  25 februarie 2013, 23:12

@JwP. Am reintrat acum, dupa multe ore, special pentru a vedea dezbaterea subiectului nu chiar offtopic, asa cum zici tu… articolul face o comparatie intre doua mentalitati. Nimeni nu a spus ca PUTINTA de a invata a scazut. Problema este VOINTA, influentata in primul rand de MOTIVATIE. Nivelul mediu de inteligenta al copiilor de azi este probabil mai inalt dar ce folos? Sunt pensionar si pentru a nu sta in varful patului toata ziua, incerc sa ajut la mate elevi de V-VIII (cu parinti nu cine stie ce instruiti). Este incredibil cum unii au putut ajunge in clasa a 8-a fara a sti tabla inmultirii, ordinea operatiilor, calcule elementare cu puteri, numere negative, fractii etc. Testati pentru curicula de clasa a V-a au „reusit” sa obtina toti 15 (nu 1-2 ci 15 elevi) intre 17 si 32 puncte (din 100). Majoritatea lor sunt siguri ca peste cateva luni vor fi liceeni !!! Opinia mea este ca nivelul mediu de cunostinte dobandite in scoala a scazut ingrozitor. Varfuri erau si inainte , sunt si acum, nimeni nu le contesta existenta. Numai ca in ziua de azi intre aceste varfuri si restul exista o adevarata prapastie, care in vremurile trecute nu exista. Sunt, ca si ale tale, simple opinii.

vasco (267 comentarii)  •  26 februarie 2013, 6:29

Da,da,da!!!Mergeti la Marele Stadion(cum bine zicea cineva,ironic),Steaua e mare,Steaua se indreapta spre „24”,umpleti-i buzunarele lui becali si astfel incurajati impostura,ba chiar o imbogatiti.D-le Geambasu…sunt profund dezamagit,sunteti in corul de …promotori ai ciobanului ridicol,penibil,nebun.E meganebunie!!!

vasco (267 comentarii)  •  26 februarie 2013, 6:30

Presupun ca imi veti sterge postarea.

dreamtheater (15 comentarii)  •  26 februarie 2013, 10:19

cristi, iti dau o idee. revanseaza-te invitand-o la roger waters la vara.

ciuche (10 comentarii)  •  26 februarie 2013, 13:22

Eu nu sunt masochist sa dau 60-100 lei ca sa asist la masacrul Stelei pe stadion.Sunt mult mai ieftine executiile la televizor.

merlin (8 comentarii)  •  26 februarie 2013, 21:52

@dreamtheater

Bravo, super tare!

vali12 (8 comentarii)  •  27 februarie 2013, 9:01

Domnule Geambasu,felicitari pentru artcolul excelent.

Comentează