Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Borisov şi vandalii

Nu premierul bulgar este duşmanul Arenei Naţionale. Cetatea este asediată dinăuntru

Mi s-a întîmplat să iau apărarea unui fotbalist. A unui antrenor, ba chiar şi a vreunui preşedinte de club. Pînă acum însă, nu am mai luat niciodată apărarea […]

miercuri, 7 noiembrie 2012, 10:14

Nu premierul bulgar este duşmanul Arenei Naţionale. Cetatea este asediată dinăuntru

Mi s-a întîmplat să iau apărarea unui fotbalist. A unui antrenor, ba chiar şi a vreunui preşedinte de club. Pînă acum însă, nu am mai luat niciodată apărarea unui stadion. Cum există un început în toate, astăzi voi fi avocatul din oficiu al Arenei Naţionale. Acuzarea este reprezentată de prim-ministrul Bulgariei, Boiko Borisov. Un adversar redutabil.

Şeful Executivului de la Sofia spune că bulgarii nu au nevoie de un nou stadion naţional, fiindcă la meciurile din campionatul lor se strîng în medie doar 80-100 de suporteri. Ideea este simplă, stimaţi cetăţeni şi draghizili priateli, nu stricăm orzul pe gîşte. Sau prazul pe microbişti. Domnul Borisov are dreptate atunci cînd anunţă că nu se justifică o investiţie situată undeva între 20 şi 50 de milioane de euro, doar pentru fantezia de a avea o construcţie-mamut, unde fluieră mai mult vîntul decît arbitrul. Dreptatea înaltului oficial de la sud de Dunăre se termină atunci cînd ajunge la comparaţia cu Arena Naţională din Bucureşti. Din două motive.

Primul îl avantajează. Tînărul nostru stadion a costat de măcar 5 ori mai mult decît nenăscutul lor. Între suma confirmată de 230 de milioane de euro ( cu TVA, da, ştim!) şi maximum 50 la ei, este o diferenţă uriaşă. Poate vorbim despre un proiect cu un număr mai mic de locuri. Poate mîna de lucru, materialele şi apetitul pentru comisioane sînt mai mici în ţara lui Stoicikov. Al doilea motiv îl dezavantajeză pe Borisov. Arena Naţională din Bucureşti este un succes din punctul de vedere al audienţei. Un succes neanticipat nici de cei mai optimişti antreprenori. De la afluenţa constant ridicată, uneori record, la partidele Stelei (campionat sau cupe europene, nu contează), trecînd prin meciurile naţionalei şi încheind cu evenimente străine de fotbal – concertul Red Hot Chili Peppers – cam totul pledează pozitiv.

Mult stimate Boiko Borisov, onorată Instanţă! Nu exclud totuşi ipoteza ca dumneavoastră, acolo, în Bulgaria, să fi aflat numărul de spectatori de la întîlnirea Dinamo-Gloria Bistriţa. Aici sîntem vulnerabili, dar nu ne obligaţi să fim răutăcioşi pentru a ne susţine cauza! Mai nou, stimate domnule Borisov, avem altă problemă. Drăguţii noştri suporteri au observat că şi scaunele de pe Stadionul Naţional se pot rupe! Aceiaşi băieţi inventivi au descoperit că fără petarde şi fumigene noua arenă este ca nunta fără lăutari. Ori ca propoziţia fără virgulă între subiect şi predicat. Au debutat timid la Dinamo-Rapid, s-au perfecţionat la Steaua-Dinamo. Era o chestiune de timp să descopere că poţi amenaja o peşteră şi în Castelul Windsor, important este să vrei. Aţi auzit cît de urît sună explozia unei bombiţe din asta pe Marele Stadion?

Nu dumneavoastră, domnule Boiko Borisov, sînteţi cel de care trebuie apărată Arena Naţională. Dumneavoastră sînteţi un politician informat greşit. Unul dintre mulţii politicieni care lucrează după ureche. Vandalii sînt altceva. Vin din adîncuri şi vor să ne ia cu ei acolo şi pe noi. Trist este că destui şi-au cumpărat bilet. Numai dus.

Comentarii (22)Adaugă comentariu

Gonzales (9 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 10:57

Foarte corect, domnule Geambasu!
Cu o precizare: indivizii care au distrus Arena Nationala, chiar si numai partial, sunt usor de identificat si le pot fi imputate daunele (lor, nu cluburilor, ca nu acestea i-au indemnat sa fie barbari), dar si sa fie interzisi pe orice arena ori la orice fel de competitie sportiva, PE VIATA.
Germanii, britanicii, scandinavii, spaniolii au procedat dur si acum au liniste pe stadiuoane.
PS Sa fie o coincidenta ca aceeasi galerie a distrus Arena Nationala, dar si centrul Capitalei asta iarna?

RipensiaVenus (35 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 11:32

da, pe dan paltinisanu sau in gruia nu s-a rupt niciun scaun de o gramada de ani.
ce varsta are arena nationala ? cat ?

RipensiaVenus (35 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 11:40

erata: niciodata.

vali (3 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 12:29

Salut Cristi sau AVE CRISTI, daca tot vorbim de vandali si/sau alte hoarde, desi acesta este, etimologic, un cuvant mongol, pe care, vandali/goti/huni, tot romanii, saracii … bogati, s-au straduit sa-i opreasca la marginile imperiului, mai cu un zid (al lui Hadrian), mai cu un tratat, mai cu o casatorie si asa mai departe.
Care-i treaba astazi?

E simpla, „zic eu”, citand din clasici in viata ai LPF:
1. Noi suntem oameni
2. Oamenii au arhetipuri comportamentale comune, chiar unice (vezi Geneza)
3. De ce ne miram noi, romanii, comparand ceea ce s-a intamplat in Anglia si Belgia? Pe langa ei, noi suntem mult mai cuminti sau, sunt convins, facem mai putin urat la bautura.

Acestea fiind spuse, te salut, cu decenta si deferanta si te asigur ca te voi citi oricand voi avea timp.

Toate cele bune!

Vali.

Gabriel Bratu (30 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 13:44

Penultimul pasaj e fix ca nuca-n perete.

caine rosu 18 (49 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 13:59

Frumos! Acesta-i Cristi Geambaşu care, încă, scrie la Gazetă! Încă, înseamnă că te aştept, Cristi, cu cel puţin o carte, fie chiar şi o culegere de texte mai vechi! Felicitări!!

Bog (2 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 14:55

Dar pe Paltinisanu sunt ( ma rog au fost ) suporteri adevarati , oameni care merg acolo pentru fotbal nu pentru bataia cu galeria lui Dinamo …

Pif (2 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 15:14

Sa vorbim despre civilizatie…la CFR Cluj pe stadion nu se consuma seminte , si nici nu se fumeaza(in UCL deocamdata) ….Intra pe Blog . pify .ro sa vezi ce patesc cei care sunt prinsi: http://blog.pify.ro/2012/11/CFR-Cluj-interzis-consum-seminte-tineri-pedepsiti-de-steward-fac-curatenie.html

Catalin_ (13 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 15:31

Biletele se vand pe baza buletinului ! (cel putin cele on-line ) de ce nu obliga toate echipe care organizeaza meciuri sa vanda pe baza de buletin ? La Steaua s-au vandut doar online cu datele din buletin si cele ale cardului . La casa de bilete ar trebui sa ceara buletinul si acel suporter o sa fie foarte usor de gasit vazand cui i s-a vandut respectivul loc pe stadion. Chiar daca nu a fost el cel care a mers la meci ….il va da in gat pe cel care a fost pentru ca nimeni nu va plati cateva scaune sau o interdictie daca el nu a fost prezent acolo !

dan (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 15:43

o tampenie….nu poti dormi de grija altuia

lord belial (189 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 15:50

” Aţi auzit cît de urît sună explozia unei bombiţe din asta pe Marele Stadion?”
ba, dimpotriva. suna spectaculos, ca pe un stadion de fotbal. nu confunda arena nationala, cu scaunele ei incomode, cu treptel ei abrupte si nesigure, cu o biserica in care nu se fluiera. nu castrati fotbalul, lasati-l asa cum e el, un sport pt barbati, in egala masura al ultrasilor si al cetatenilor care vin sa se uite ca la film

ANDU (17 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 15:52

OK,AM INTELES,CAND JOACA STEAUA II PLIN STADIONU,CAND JOACA DINAMO II GOL.
CAND VIN STELISTI PE STADION SE COMPORTA CIVILIZAT,CAND VIN DINAMOVISTI SE COMPORTA CA NISTE MAIMUTE(VEZI SCAUNELE RUPTE).
DINAMO II SUPRANUMITA RUSINEA ROMANIEI NU NUMAI DIN CAUZA PERFORMANTELOR DIN EUROPA,CI SI DIN CAUZA SUPORTERILOR PUTINI SI NECIVILIZATI,PENTRU O ECHIPA CU TRADITIEI.

lord belial (189 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 16:05

@gonzales: idiotule, aceeasi galerie nu a distrus centrul capitalei, ti-a aparat tie drepturile, s-a luptat cu miinile goale cu ostenii lui basescu, cretinule

Playmaker (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 16:11

Unde erau aia de la pastrarea ordinii sa scoata animalele pe maidan sa se aeriseasca la neuronul singuratic.

dinarad (4 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 16:13

Ati scris ca „au debutat timid la Dinao-Rapid (petardele si fumigenele) si s-au perfectionat la Steaua-Dinamo”. Dle. Geambasu , ati uitat de Steaua-Rapid unde au fost MUUULT mai multe petarde si fumigene (si scandal in general) , mai ales din tabara rapidistilor. Prin comparatie , Steaua-Dinamo a fost un meci cu „atmosfera cuminte”.

fasafas (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 16:34

sunteti patetici,pai voi aici in gazeta lu gigi migi cand a jucat aris anul trecut sau acu 2 ani cu PAOK si au aprins TOT STADIONUL in torte ati facut un articol in care i-ati laudat ca vai ce atmosfera,aici cand se aprind 2 torte vai ce bagabonti si etc

tudor (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 17:31

gonzales..

ai fost cumva in germania/italia/croatia/polonia/olanda la un meci pe stadion ? sa vezi ce inseamna cu adevarat sa ai torte la meci ? nu doar in primele randuri..in toata peluza sau coregrafie din torte si fumigene pe intreg stadionul cu tot cu tribune..de ce sa vorbim asa doar sa fie?

galeria lui dinamo nu a distrus la meciul cu steaua national arena, au rupt 10 scaune, sunt de acord sa le impute celor care au rupt ca persoana nu cluburilor.. scaunele daca le platesc cei 10 stadionul nu a fost distrus cu nimic..daca faci si curatenia care e necesara dupa un meci e totul ok…

hai sa nu mai suferim atata de barbarie si de nu stiu ce ca nu e cazul, mai mult de cativa „ultrasi” care se alearga pe strazi…la un derby de 50.000 oameni 8 arestati si amendati cu 2oo ron fiecare mi se pare si e un nimic..daca te uiti si la marsul agricultorilor unde merg 200 oameni sunt 5 arestati..dapai unde e atata ura intre cele 2 tabere..

toate cele bune, T

magus1349 (21 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 18:13

@ lord belial Pacat de niku’ tau !Iti bati joc de el cu gandirea ta .

mishu (2 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 19:08

@lordule belial – astept cu nerabdare sa te auzim mai rar si mai putin informat din cauza de interdictie pe orice statdion. e clar ca esti unul din specimenele de „barbati” de pestera, primitiv si needucat, pe cat de pornit pe atat de confuz.
nu mai bine ti-ai gasi o ocupatie ?

Catalin B. (4 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 20:06

Ce ne mai „sensibilizam” noi cand vine vorba de bulgari. Oare etalonul nostru de dezvoltare trebuie facut comparandu-ne cu Bulgaria? Daca acest stadion e asa de important, hai sa-l facem muzeu si sa platim intrare ca sa-l vizitam. Un meci de fotbal implica multe; acolo vin 50,000 de caractere, nu unul, iar padure fara uscaturi nu exista. Asadar trebuie sa ne asumam si riscul de a avea huligani pe stadioane. Credeti ca e o rezolvare a problemei daca interzicem huliganii pe stadioane si ii trimitem la puscarie? Nu cred. Cred ca educatia e mai importanta si trebuie facuta in mod constant cu ajutorul mass-mediei, privind comportamentul pe stadion. Si intre noi fie vorba, pe stadion mai vine omul sa se mai „racoreasca” dar nu sunt de acord cu „racorirea” in mod huliganic.

Pang (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 20:34

nu e despre hartii – Papers
e despre ardei iute, ciusca 🙂 – adica Peppers

lord belial (1 comentarii)  •  7 noiembrie 2012, 21:06

Imi cer scuze pentru ca am folosit insulte si un ton de om nebun. Imi pare sincer rau.

Comentează