Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Se prăbuşesc lecţiile lui Arafat

După Colectiv, şeful DSU ne-a învăţat că "statul român funcţionează". După al patrulea EC-135 căzut, ne învaţă că elicopterele zboară

Permalink to Se prăbuşesc lecţiile lui Arafat
sâmbătă, 4 iunie 2016, 6:55

Patru dintre cele opt elicoptere EC-135 cu care a operat SMURD până acum s-au prăbuşit. Ultimul, în Republica Moldova. Patru oameni au murit. Totalul victimelor a ajuns la 12.

După Colectiv, am aflat că ambulanţele SMURD din Bucureşti nu sunt dotate cu GPS. Acum aflăm că elicopterul căzut în raionul Cantemir nu era dotat cu radar meteo. „Un astfel de dispozitiv prinde conturul norilor, pilotul putea să vadă zona care era cu vânt şi cu ploaie pe traiectul lui”, a explicat un specialist în aeronautică, pentru Gândul.info.

Secretarul de stat Raed Arafat susţine că radarul meteo poate fi suplinit de ochii şi urechea internă a pilotului. Eventual şi de încheieturile sensibile la schimbarea vremii. „Dacă pilotul sesizează că nu sunt bune condiţiile pe care le are în faţă, el decide dacă abandonează misiunea. E decizia lui „, a spus şeful DSU. Cum sesizează pilotul condiţiile, e treaba lui.

Model cu probleme
Producătorul elicopterelor, Eurocopter România, a avertizat încă din 2013 despre unele probleme ale modelului EC-135. Era vorba de senzorii care citesc nivelul de combustibil, conform unei anchete publicate de Romaniacurata.ro. Sursa citată notează că acest model are o reputaţie bună ca siguranţă: 41 de prăbuşiri la o mie de exemplare livrate. 4 la sută, adică. În cazul SMURD, însă, rata de prăbuşiri tocmai a atins 50 la sută.

Cei care salvează vieţi urcându-se într-un EC-135 al SMURD îşi joacă viaţa la ruleta rusească. De fapt, nu, la ruleta rusească ai şanse mai bune, pistolul nu e pe jumătate încărcat. Dar e şi un pic de speranţă în marea de risc. Domnul Arafat promite, în numele Guvernului, că statul va avea grijă de familiile victimelor din Moldova.

Încă „o lecţie învăţată”, cum ar spune „tatăl” SMURD-ului. Alte sicrie didactice, pentru emanciparea şefilor DSU. Câte lecţii mai sunt? Exact patru. Deocamdată. Ministerul Sănătăţii are din 2011 un contract-cadru cu Eurocopter, pentru livarea altor aparate de zbor.

„În astfel de momente rămânem fără cuvinte şi fără răspunsuri”, a declarat Arafat. Fireşte că rămânem fără răspunsuri, dacă amânăm întrebările până când rata prăbuşirilor va ajunge la sută la sută.

Salvator pentru imaginea sistemului
Ce va învăţa domnul Arafat din această nouă tragedie încă nu ne-a împărtăşit. Dar putem să presupunem: cu puţin noroc, nimic. La fel ca după primele trei lecţii. Din apelurile la 112 făcute din mijlocul focului de la Colectiv, a dedus, taman pe dos, că e nevoie de „suplimentarea întrebărilor de către dispeceri pentru a se reuşi în limita posibilităţilor formarea unei imagini a situaţiei de urgenţă produse”.

Din transcrierea acelor apeluri, dată parţial publicităţii, rezultă, dimpotrivă, că întrebările erau prea multe. Operatorul aflase şi locul incendiului, şi de câte persoane e vorba. Dar a continuat să întrebe, până când cel care cerea ajutor a rămas fără cuvinte. „E groaznic”, a urlat el. „Altceva?”, a întrebat operatorul. „Altceva?” nu e o întrebare pe care s-o auzi de la 112.

Domnul Arafat a spus că a fost „o experienţă interesantă” să citească aceste transcrieri. El nu ştia cum lucrează operatorii de la 112. Nu ştia nimic despre infecţiile nosocomiale în creştere, deşi a lucrat în Ministerul Sănătăţii timp de şapte ani.

Acum nu ştie de ce cad elicopterele din flota SMURD. „Cei de la Aviaţie trebuie să vă răspundă”. El răspunde de alte lucruri. De ajutoarele de la stat pentru rudele victimelor. De liniştirea populaţiei. De imaginea sistemului.

A doua zi după Colectiv, declara: „Statul român a arătat că funcţionează”. Altceva?

Acum domnul Arafat scrie pe Facebook: „Sunt convins că vom merge mai departe”. Altceva?

Comentarii (53)Adaugă comentariu

mafia farma (14 comentarii)  •  4 iunie 2016, 19:01

vai si amar de tara asta pina si arafat a ajuns un politruc la cheremul mafiei din sistemul medical, asta cind nu ii reprezinta...

bazileon (46 comentarii)  •  4 iunie 2016, 19:12

Madamme, 41 la 1000 = 4,1%.

io (5 comentarii)  •  4 iunie 2016, 19:56

radar, ne-radar, cand esti anuntat de catre turn ca in zona in care vrei sa mergi sunt nori verticali si plafonul pe la 350 de m, ploaie, vant si grindina, atunci tu, ca pilot, o faci pe propria raspundere. apoi, trebuie vazuta procedura de mentenanta, pregatirea pilotilor, daca sunt sau nu facute cu adevarat reviziile si nu doar inspectii superficiale. aici vorbim de un aparat nou, acelasi tip care este folosit in multe tari ale lumii (muuult mai evoluate decat Romania...or fi si aia tampiti?).

cic (4 comentarii)  •  4 iunie 2016, 19:57

Ăsta nu pleacă decât ca Ceușescu, izgonit. Ucide cu încetinitorul, pe nesimțite.

Sorin (6 comentarii)  •  4 iunie 2016, 19:58

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Gogu Aviatoru’ (3 comentarii)  •  4 iunie 2016, 20:02

Vai de țara în care comentatorii sportivi dau lecții de medicină, aviație și statistică! Pentru cultura generală a jurnalistei cu expertiză în statistică medicină și aviație, se analizează numărul de prăbușiri raportat la mia de ore de zbor nu la numărul de exemplare produse si nici la numărul de exemplare cumpărate. Logic ca daca ai 8 elicoptere pe care le freci până la epuizare o să înceapă să mai și cadă și obții un procentaj de 50% pierderi, iar dacă ai 20 pe care le zbori sporadic o să ai pierderi spre 0. Manipularea maselor cu statistica prost făcută se pare că devine o modă. Poate ne spune onorata autoare si ce notă a avut la matematică și ce competențe are în statistică și aviație. În rest tot românul are centura neagră în dat cu presupusul.

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  4 iunie 2016, 21:21

asta e, trebuie sa te pricepi la multe, in „meandrele concretului” romanesc. SMURD are si alte elicoptere, dar EC-135 cad mai des. „Statistica prost facuta” le apartine americanilor de la Flight Safety Foundation

cornel suciu (2 comentarii)  •  4 iunie 2016, 20:37

Suntem o tara de bagatori de seama. E foarte simplu cum faci tu, ca aia nu-i bine iar cateodata mai si ploua. Arafat nu-i perfect, dar cate lucruri bune a reusit sa faca, cu tot sistemul nostru mafiot, nu reusiti cei din aceasta redactie cu tot neamul vostru...

Jos Raed Arafat (12 comentarii)  •  4 iunie 2016, 21:27

E timpul ca Raed Arafat sa fie demis după eșecurile si decesele (75),după atâtea decese (personal medical din cele 4 elicoptere=12 cadre medicale) ,plus 63 decedați in colectiv plus sute de Arși si răniți ,îmbolnăviți pe viața .It' s time Mr.Ciolos to demit Raed Arafat.If not YOU are going to be demit soon.

Johni (6 comentarii)  •  4 iunie 2016, 21:33

*** !ce vina are arafat de tot vrei sa induci asa subtil treaba asta?ai primit cumva iar comanda sa te iei de arafat si trebuie sa executi imediat?fa ma si pe mine sa inteleg ce vina are arafat?sau vorbim doar sa ne aflam in treaba?mai bine comenteaza ti sportul tau ,preferat'

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Stefan (113 comentarii)  •  4 iunie 2016, 21:47

Daca procentajul e 50%, nu ma pricep la aviatie, atunci ori pilotii SMURD sunt extrem de incapabili, tehnic vorbind, sau aparatele alea au o problema. Sau e vorba de vrajitorie, de blestem, etc. Si fara cuvinte si fara raspunsuri raman toti de fiecare data, asta nu e o noutate.

Mihai Popescu (3 comentarii)  •  4 iunie 2016, 22:19

Andries, LASĂ -TE !!!!

Stefan (113 comentarii)  •  4 iunie 2016, 22:58

Cred ca mai degraba avem o tara plina de oameni pasivi. Si de sugubeti care spun ca patratul e rotund, ca nu e nimeni sa ii contrazica de obicei in jurul lor. Ah, si de o gramada de gentlemeni. A caror argument suprem e insulta si jignirea. Ca altceva nu au ce sa spuna.

pawn (42 comentarii)  •  4 iunie 2016, 23:08

e, arafat are pacate grele de tot. doar din cauza lui a cazut guvernul preferat al basescului. pai, ce? asta se iarta asa? cum e vorba in redactie? "baga-l in cerneala!"

Andrei F (188 comentarii)  •  4 iunie 2016, 23:10

Doamna de data asta si dv. ati scăpat esentialul...Este nevoie de elicoptere nu numai pentru viteza ci pentru a intervenii in situatii periculoase,situatii in care nu se pot intervenii cu alte mijloace...Credeti ca atunci cind este viscol,furtuna elicopterele o fac pentru ca nu ar risca nimic?Este un risc asumat...Si salvarile trec pe rosu,forțează puterea motoarelor tot pentru citeva minute sau secunde care pot fi decisive...Dacă ati cauta statistici si pentru ambulante ne-am speria si de acestea...Si Arafat nu este un om providential,un om care trebuie să lestie pe toate...Trebuiesc proceduri respectate si din cind in cind si procedurile trebuisc imbunatatite...V-am mai spus...citi din noi au sansa ca o ambulanta să sosească in 7 minute?Si asta tot nu a fost de ajuns in cazul jucătorului de la Dinamo...

Sandokan (6 comentarii)  •  4 iunie 2016, 23:44

Arafat a proiectat elicopterul? Arafat a legiferat legislatia cu licitatie la cel mai mic pret? Arafat este aviator sa fie la originea caietului de sarcini pentru achizitia de elicoptere? Arafat a pilotat elicopterul? Arafat a pus artificiile la Colectiv? Arafat a avizat functionarea Colectiv? NU!!! Arafat se alfa la originea unei structuri medicale de interventie care se afla peste media europeana? Arafat se afla la originea Smurd, dat ca model european si documentat pe national geographic? DA!!!! Stiai ca in USA dispecerul 911 tine convorbirea cu apelantul pana in momentul in care ajung unitatile de interventie? Daca se prabusesc 4% din elicopterele eurocopter crezi ca trebuie sa fie 4% in fiecare tara? La noi ar putea fi 100% ceea ce ar putea reprezenta 4% per totalul eurocopter.... Singura curiozitate pe care o am eu este: De ce platesc eu pentru sanatatea cetatenilor altui stat? Eu platesc pentru sanatate in tara mea, iar sistemul de sanatate ma trateaza cu dosul, altii nu platesc delic si sunt tratati regeste de acelasi sistem.

Gogu Aviatoru’ (3 comentarii)  •  4 iunie 2016, 23:45

Mă bucură faptul că ați citit comentariul, mă nemulțumește răspunsul. Observațiile statistice scoase din context sunt un instrument de manipulare binecunoscut. Exemplu: vinul cu gheață mă îmbată, vodca cu gheață mă îmbată, whisky-ul cu gheață mă îmbată. E clar că de la gheață mi se trage... Aș fi teribil de recunoscător dacă aș vedea statistică incriminată în care se spune că tipul de elicopter ec135 are o rată de prăbușire de 50% în România. Vorbim de statistici oficiale nu de interpretări jurnalistice manipulatorii. În altă ordine de idei siguranța unui aparat de zbor se măsoară în numărul de incidente la mia de ore de zbor. Dacă vreau să manipulez pot inventa noi unități de măsură care să îmi dea dreptate. Tot nu am primit răspuns la întrebarea despre expertiza în aviație și statistică. Faptul că ne raportăm la meandrele concretului mi se pare un mișto ieftin la care nu voi răspunde din bun-simț. În țara noastră a mai fost doar unul care se pricepea la toate înainte de 89..... Acum se pare că meseria de jurnalist te face să te pricepi la absolut orice, exact omul nou la care "fostul" doar visa.

Constantin Catalin (3 comentarii)  •  5 iunie 2016, 0:04

Din pacate, voi jurnalistii, aveti puterea sa manipulati, la fel ca in acest articol, aruncam un pic la fraieri o statistica, asa la misto, mai spunem 2 vorbe legate de aparatele alea cum ca n-ar fi tocmai bune, asta ca nu ne place noua Arafat. N-ai spus nimic de faptul ca pe lacul Techirghiol a fost vorba de eroare de pilotaj, la fel si aici ( pilotul a riscat ), de celelalte cazuri nu spui nimic, asteptam totusi sa te informezi, deci dintr-o data statistica ta de 50% se duce pe..... Da, trebuie sa stie de ce cad elicopterele, e si mecanic si electrician si controlor de zbor si pilot, etc. Omul chiar nu a vrut sa spuna ca pilotul a riscat foarte mult. Daca ar fi aruncat vina pe pilotul care si-a riscat viata ca sa salveze o alta viata, atunci ar fi fost un om de nimic. Deocamdata tu esti penibila cautand vinovatii in minutul 2, asta ca sa vorbim ca la fotbal.

Marian (4 comentarii)  •  5 iunie 2016, 0:05

Era mai bine fara Arafat , ne plimbam cu dacia 1410 dotata corespunzator cu targa, de unde atatea elicoptere si ambulante dotate la nivelul lui 2016.Ce va mai place sa aruncati numele lui in orice nu merge bine.Daca si ceilalti faceau in domeniul lor ce a facut Arafat pentru serviciu de urgenta care nici macar nu exista pana la el eram departe.

Anonim (2 comentarii)  •  5 iunie 2016, 0:15

Doamna Andries va invit sa va ganditi la ceva: daca ar fi facut domnul Arafat greseli cate articole sub medicore ati facut dvs... Unde ne aflam?

Gogu Aviatoru’ (3 comentarii)  •  5 iunie 2016, 0:26

Demonstrație de statistică manipulatorie: Am 10 avioane de tip A și 10 avioane de tip B. Avioanele de tip A zboară zilnic de 2-3 ori pe zi. Avioanele de tip B zboară de 2-3 ori pe lună. După o perioadă de timp, să zicem 3-4 ani, am pierdut 3 avioane de tip A si 0 avioane de tip B. Conform logicii acestui articol avionul de tip A are 30% pierderi și este prost, avionul de tip B are 0 pierderi și e minunat. Nu e o problemă când cineva nu stăpânește niște noțiuni, nu ne pricepem toți la toate chiar dacă trăim în "meandrele concretului". Este însă o mare problemă când însă cineva folosind niște noțiuni pe care nu le stăpânește le introduce intr-un raționament sofist cu scopul declarat de a acuza pe cineva. Se pare că deontologia jurnalistică devine doar o noțiune prăfuită de dicționar.

Blajinul (1 comentarii)  •  5 iunie 2016, 0:54

Un om cu demnitate si frica de Dumnezeu,demisiona singur in fata esecurilor actiunilor sale, chiar daca nu au fost provocate in mod direct. Sunt 5-6 dovezi ca acest lucru nu se va produce nici o data si numai jocul probabilitatii politice intr-o zi il va chema la judecata simpla.

Theo (4 comentarii)  •  5 iunie 2016, 1:42

N-am inteles absolut nimic din articolul acesta: - nu era dotat cu radar meteo - dar defapt problema lor nu este la radar, este la senzorii de combustibil - dar defapt nu e nici o problema, elicopterul are o reputatie buna - dar stai, la noi nici boii, pardon, nici elicopterele nu trag, deci defapt e o problema Deci elicopterul asta care cade in 4% din cazuri in general la noi cade in 50% din cazuri din cauza lui Arafat. Spun un singur lucru, provocare in viata de dupa moarte: sa se intalneasca Maria Andries cu Raed Arafat si sa socoteasca cineva ce a facut fiecare dintre cei 2 pentru oameni. Eu personal prefer sa il intalnesc pe Raed Arafat cand am probleme. Nu pe Maria. Cu asta am spus tot. Statistic vorbind, Romania are nevoie de mai multi Arafati, nu de mai multe Marii. Cu aceleasi palarii.

Român (1 comentarii)  •  5 iunie 2016, 1:56

Decat sa cereti obsesiv demisia lui Arafat mai bine descoperiti oameni care sa-i semene dispusi sa lucreze pentru neamu romanesc si poate ajungem si noi departe. Alti au distrus tara de la revolutie si pana acum si nu va mai cramponati atat sa manipulati masele inpotrivalor lor , dar cine stie poate acestia sunt prea periculosi pentru dumneavoastra. Va rog incetati sa ne mai tratati asa cum ne trateaza politicieni adica ca pe niste prosti ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dan Patru (27 comentarii)  •  5 iunie 2016, 2:44

Draga Maria, Articolele tale au erori uriase. 4 elicoptere din 8 prabusite nu inseamna ca s-au prabusit 50%. Rata se face la numarul de kilometri zburati. Daca cele 8 elicoptere stateau in permanenta la sol, rata de prabusire era de zero la suta. ***, iar acest articol - desi sunt de acord ca Arafat trebuia zburat demult, e de-a dreptul caraghios!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

V.George (2 comentarii)  •  5 iunie 2016, 3:47

1.Producătorul elicopterelor nu e Eurocopter România.Producătorul elicopterului este Airbus Helicopters Germania (între timp,Airbus a fuzionat cu Eurocopter).De altfel și denumirea este acum H135. 2.Rată de prăbușiri 50%.Mă face să râd statistica asta.Păi dvs Maria Andrieș,credeți că un elicopter ar fi vândut peste tot în lume (cu succes),dacă ar avea probleme?Din cele 4 prăbușiri,NICIUNA nu a avut cauză tehnică.Credeți că interesează pe producător că pilotul a decis să zboare pe vreme rea fără radar meteo sau că în alt caz,pilotul a încercat să facă acrobații la luciul apei și s a prăbușit?Vă zic eu,că NU! Înainte să mai scrieți baliverne,întrebați pe cineva care vă poate lămuri.Credeți că la elicoptere se face un ITP ca la mașini?Vă asigur că nu.Nici măcar nu poți ține un elicopter la sol mai mult de 7 zile fără să i faci un punct fix!Iar verificările sunt și calendaristice și după număr de ore.Sunt cheltuieli monstruoase doar cu întreținerea lor,nu mai vorbim de costul în sine al exploatării (carburant,consumabile). Ca o concluzie,găsesc penibil articolul!Rămâneți la sport!

Bebe (2 comentarii)  •  5 iunie 2016, 6:32

Doamne cati postaci are Arafat. Poate ca este un doctor bun, din pacate ca "manager" in sistemul de sanarate si-a aratat limitele.

Titus Doboş (1 comentarii)  •  5 iunie 2016, 8:28

Ştiţi vreun român care să fi făcut mai mult pentru România decât Arafat ?

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  5 iunie 2016, 11:55

da. o sa te mire, dar multi romani isi fac meseria, chiar daca n-au „spate” politic

adi_stelistul (107 comentarii)  •  5 iunie 2016, 8:40

Doamna, manipulati cu osardie. Sau nu știți sa intelegeti o statistica. Faptul ca 4 elicoptere din 8 s-au prăbușit duce la o statistica infricosatoare, pe care o amintiti, de 50%. Doar ca cele 4 prăbușiri trebuie raportate la numărul de misiuni, de zboruri. Probabil va ieși o chestie la fel de infricosatoare, dar atunci discutam pe date corecte. Altfel, la felul in care faceți dumneavoastră calculele, dacă vei folosi aparate de zbor peste durata lor normala de viața procentul de care vorbiti va asigur ca va ajunge la un moment dat la 100%. Ce concluzie ar trebui sa tragem de aici? Ca n-au fost dotate cu radare meteo sau ca n-au fost alocate fonduri pentru înlocuirea lor la timp? Atenție, o spun acum: habar n-am de aviatie. Dar sincer nici dumneavoastră. N-ar fi mai bine sa intrebati in stânga si in dreapta?

Bogdan (1 comentarii)  •  5 iunie 2016, 9:31

Care e vina lui Arafat in treaba asta ? Ce-ai fi vrut sa raspunda? Turnul i-a zis clar de plafonul de nori. E vina pilotului! Aruncati ***** intr-un om care a facut ceva in tara asta. Care a salvat mii de vieti prin ceea ce a "inventat" el. Desfiintati SMURD si ramaneti cu Ambulantele Private, dotate cu o targa, *********************S=au prabusit avioane/elicoptere si la altii. Chiar si in Ger. unde locuiesc. Dar aici e mana ********************************

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  5 iunie 2016, 11:44

ca sef al DSU, Arafat raspunde pentru absolut tot ce se intampla sub comanda lui. A spus-o chiar el: „Rolul meu este să mă ocup de un sistem girat și care trebuie să fie funcțional”.

Jos Raed Arafat (12 comentarii)  •  5 iunie 2016, 13:21

Arabul trebuie sa plece.A făcut erori masive,nu are coloana vertebrală si nu are caracter.Oricine demisiona in cazul lui după Colectiv 2015 dar el nu.A demis pe alții de sub el , ca el,Arafat Raed sa rămână in picioare.Orice alt roman făcea ce a făcut acest Arafat daca avea aceeași poziție de conducere. Dar orice alt roman își dădea demisia excepție fac 2 personaje: mugur isaresci si Arafat Raed.Rusine, cine i-l mai tine acolo.

Jos Raed Arafat (12 comentarii)  •  5 iunie 2016, 13:27

E direct răspunzător Arafat de erorile DSU ,de erorile Colectiv,si din Spitale pe situații de urgentă.Sa fie demis ca Arafat ar mai sta încă 15 ani in poziția de șef DSU . nu uitați Mugur Isarescu are cam 30 ani in poziția de guvernator al BNR.

povesti nemuritoare (3 comentarii)  •  5 iunie 2016, 14:00

maria, ar trebui sa accepti ca nu intotdeauna articolele tale sunt reusite ori obiective. ai inceput demonstratia invocand o statistica in mod eronat. asta nu este o mare problema caci fiecare poate gresi, insa replicile date celor care explica ca statistica in aeronautica se face pe numar de ore de zbor sunt rautacioase. Chiar si motto-ul tau (vezi stanga) reflecta ca ai o problema cum te pozitionezi in societate. Te simti cumva hartuita pentru ca esti femeie? Unde, in Romania sau doar in GSP? Si daca da, atunci trebuie sa fii nediscriminat acida? Crezi ca utilizand anumite cuvinte (lume macista) pe care multi poate nu le cunosc te face sa fii superioara ori inteligenta? As sugera vorbele mai simple daca tinta ta este ca mesajul tau sa ajunga la marele public. O zi faina!

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  5 iunie 2016, 17:20

mi se pare mie sau ai o parere foarte proasta despre marele public?

tomas orzan (5 comentarii)  •  5 iunie 2016, 15:05

Gogule aviatorule, dar ce belicos esti! Ce te mana in lupta?

?????? (46 comentarii)  •  5 iunie 2016, 16:00

Stradania domnului Arafat ca instructor de zbor pare sa nu fi dat aceleasi rezultate precum in alte initiative ale dumnealui ?

Mediator Penal (2 comentarii)  •  5 iunie 2016, 16:57

Orice suspiciune ar trebui anchetata! Ne inchinam la faptele de vitejie ale oricui dar asta nu este o scuza pt nerespecatarea legii!

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  5 iunie 2016, 17:23

ai dreptate. functionarii publici trebuie sa-si asume si raspunderea pentru tragedii, nu doar meritele pentru strictul necesar

Un suporter (40 comentarii)  •  5 iunie 2016, 17:12

D-na Andries, elicopterele nu sunt alese si nici ale lui Arafat. Nu el le-a ales, nu el le-a cumparat. El a solicitat probabil echipamentul medical necesar unei echipe de tip medicina de urgenta. In rest, pentru partea de aparate de zbor si dotare cu echipament de navigatie aeriana se ocupa specialistii in aeronautica. Il acuzati de lucruri pentru care sunt straine lui. O fi avand el defecte, dar sa fie acuzat de ceva de care el cu siguranta e strain este prea de tot. In plus nu stiu care vor fi rezultatele anchetei, dar pilotii romani sunt foarte buni profesionisti si apartin unei structuri militare si de antrenament de toata increderea si nu s-ar fi suit intr-un aparat de zbor nesigur.

ovasim (2 comentarii)  •  5 iunie 2016, 18:38

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  6 iunie 2016, 10:50

aha. probabil ai avut nevoie de tot curajul sa postezi un comentariu aici. Exista riscul sa-ti raspund 🙂

povesti nemuritoare (3 comentarii)  •  5 iunie 2016, 19:37

Draga Maria, am vazut raspunsul dumneavoastra. Nimic surprinzator. In spatele asa zisei ironii se ascund diferite frustrari, neputinte ori poate aroganta etc. Acum, lasand ironia la o parte cati ziaristi romani (nu spun oameni din marele public) stiu ce este macismul si unde s-a manisfestat acesta in predilectie (america de sud si america latina). De multe ori abordati subiecte din afara sportului, foarte bine, insa fara a stapani subiectul. De exemplu articolul de astazi (unde eronat ati crezut ca statistica este pentru oricine) ori cel cu numele de pe plicuri ucid. In cel din urma, draga Maria, DNA a deschis dosar doar pentru presupusele spalari de bani si evaziune (adica cum se eschivau flori dinu si acolitii lor de la plata taxelor catre stat) si nu pentru a face lumina cine e in spatele schemei HexiPharma.

Catalin (3 comentarii)  •  5 iunie 2016, 21:03

Pana la urma, ce treaba are Arafat cu elicopterele SMURD care cad? Pilotii si tehnicienii de intretinere sunt militari din Inspectoratul General de Aviatie din MAI, nu ii sunt subordonati. In cazul in care comandantul-pilot al aparatului de zbor considera ca nu sunt conditii pentru indeplinirea misiunii nu se ridica de pe pista sau se intoarce, nu isi asuma riscuri. La fel a facut si Iovan, de a zis ca trece muntii cu avionul plin de gheata... uite ca nu i-a trecut, a distrus si avionul, plus ca a murit el si o pasagera. Calitatea pilotilor, dotarea aparatelor de zbor si starea lor tehnica nu intra in competenta sistemului SMURD, Arafat nu le poate da ordine, el le poate transmite solicitari de interventie. Iar raspunsul poate fi da sau nu. In rest, faceti remarci si asocieri malitioase la adresa lui Arafat pentru a va sustine punctul de vedere, cum ca Arafat este de vina pentru orice tine de sistemul medical de urgenta. Ba chiar faceti si o trimitere (gratuita) la problema infectiilor din spitale, care iar nu intra in aria de competenta a lui Arafat (care a fost si prin Ministerul Sanatatii o vreme). Ca incearca sa raspunda unor intrebari tangentiale care ii sunt puse la interviuri sau conferinte de presa, iarasi faceti din asta un motiv de a-l acuza. Nu sunt fan Arafat, si-a depasit de mult nivelul de competenta si s-a bagat (sau a fost bagat) intr-un domeniu care ii excede pregatirea de medic (civil) in medicina de urgenta, ceea ce nu este acelasi lucru cu situatiile de urgenta, unde aspectul medical este ultimul act al interventiei.

je (1 comentarii)  •  5 iunie 2016, 23:30

vai de capul vostru de atoatestiutori ...

drako (24 comentarii)  •  6 iunie 2016, 7:53

A plouat.ieri,in dusmanie pe la Resita...Rupere de nori pe la Drobeta...Inundatii in Vrancea...PNL-ul a pierdut Bucurestiul...Nu-i asa,Maria,ca Arafat e de vina ?

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  6 iunie 2016, 11:08

de vina e postul la care te uiti 🙂 ieri au fost si vesti bune, a iesit, in sfarsit, soarele pentru olimpicii la mate

didio (4 comentarii)  •  6 iunie 2016, 8:35

Ma Gogule, ce ne tot invarti in cifre, ca la o mie de ore , la 10 mi , la ce vrei tu, o companie care pierde 4 din 8 elicoptere are o problema undeva, acuma pot fi multe cauzele, pilotii prea viteji( vezi si cazul cu BN2) , aparatele nu sunt dotate cum ar trebui pentru astfel de interventii, si multe altele de aviatie( cum ar fi un serviciu calitate eficient in organizatia lor de operator). Faptul ca un aparat zboara frecvent nu e scuza pentru accident, altfel s ar da lege sa nu mai zboara fercvent. :)) Altul zice ca ei forteaza si li se permite ca e urgenta, nu li se permite, se spune e decizia pilotului, ceea ce nu il absolva, de fapt il incrimineaza. Dar realitatea e ca undeva e un buboi......

Cosmin (20 comentarii)  •  6 iunie 2016, 9:16

Sint citeva chestii de spus : 1. daca din 8 elicoptere, au cazut 4, jumatate, au cazut. 2.daca ele zboara prea mult, ca ore de zbor,cineva este responsabil ,nu pilotul. 3. daca sint puse sa zboare fara dotari ( radar meteo), atunci este gresit, caci fara dotari, ele trebuie sa zboare doar in conditii de zbor perfecte, nu ca si in acest caz. Nu pilotul ar trebui sa decida, daca aceste conditii pot asigura un zbor in siguranta, el nu este supraom, ci cei care il trimit. 4. raportul dintre valoarea profesionala a pilotului, calitatea tehnica a aparatului, modul in care este exploatat ( ore de zbor, revizii), conditiile zborului - acest raport este esential. Undeva a fost o greseala, eu cred ca,mai frecvent, vorbim de greseli umane, de neglijente in revizii, de neglijente in dispunerea unui hotarari de zbor ( conditiile in care se face) si greseli de pilotaj, de greseli de apreciere a pilotului a unei situatii critice. A da vina pentru astea pe dr Arafat este contraproductiv, ilogic si gresit. Dansul a introdus elicopterul in practica urgentei medicale, nu poate raspunde pentru orice neregula, chiar, aici , nu e cazul. Articolele cu subiect despre sectorul medical, au priza la public, dar, atentie, distrug si increderea in acest sector, caruia i se leaga de cap multe deficiente ale sistemului, dar se arata doar greselile , individuale ale celor care il compun, uneori nemeritat. In acest caz, relevant este ca niste oameni cu suflet au plecat sa faca bine cuiva, si nu s=au mai intors acasa, nu ca dr. Aradfat a gresit. Cauza ar trebui cercetata minutios si comunicata public. In aviatie, in Romania comunicarea rezultatelor NU SE FACE. Cine este de vina pentru accidentele din Apuseni, de pe lacul Techirghiol ? Timpul a trecut, se mizeaza pe...uitare !. Concluzia ...concluziei : este nevoie de elicoptere , de avioane in practica urgentelor medicale, dar managerierea acestei activitati nu trebuie lasata pe mana oricui ( fie pilot, fie mecanic, fie..oricear fi) Nu ma satisface salvarea unei vieti...cu pretul alteia. In acest caz nu cred ca numarul orelor de zbor ( cum tot sustine, cineva) este cauza accidentului .

Maria Andrieş (1349 comentarii)  •  6 iunie 2016, 10:44

de acord cu tine, undeva e o greseala, vina domnului Arafat, in opinia mea, e ca subalternii lui n-au gasit-o

ITRobert (9 comentarii)  •  8 iunie 2016, 8:25

Maria Andries, te rog sa nu fii suparata cand cineva iti spune cate parale faci; esti un mare ZERO. Am convingerea ca nu te bucura sa ti se spuna verden-fata, dar asta e adevarul neperiat. Bafta in umbra in care salasluiesti!

Comentează