Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Căpitan în rezervă

Suntem originali şi când desemnăm căpitanul naţionalei

Permalink to Căpitan în rezervă
luni, 11 septembrie 2017, 9:46

Selecţionerul de azi şi cel dinaintea lui par să fi ocolit fie răspunsul la o întrebare utilă, fie chiar întrebarea. Iar întrebarea arată astfel: Ce este banderola de căpitan al naţionalei, un ornament textil sau un însemn al autorităţii? Dacă răspunsul ar fi prima variantă, atunci s-ar cuveni ca banderola să fie trecută, de la meci la meci, de pe un braţ pe altul, pentru ca fiecare jucător să aibă parte, prin rotaţie, de acest răsfăţ temporar. Dacă răspunsul ar fi a doua variantă, fostul şi actualul selecţioner ar trebui să desluşească mai bine sensurile noţiunii de autoritate şi felul cum se exercită ea pe teren, din clipa când naţionala începe un meci până îl încheie. Iar pentru asta dicţionarul nu ajunge, cu toată rigoarea definiţiilor dinăuntru. Mai e nevoie de câteva lucruri: un pic de logică, un strop de pedagogie, un dram de tact şi o privire aruncată prin alte curţi.

Aruncată la vreme, privirea în chestiune le-ar fi putut arăta lui Anghel Iordănescu şi Christoph Daum ce înseamnă cu adevărat un căpitan de echipă naţională. Cum îşi obţine autoritatea, din ce anume derivă şi în ce fel şi-o poate exercita fără riscul contestării sau al ştirbirii. La mintea cocoşului, condiţia elementară a unui căpitan de naţională este titularizarea la echipa de club. În afara situaţiilor când e accidentat, bolnav sau suspendat, purtătorul de banderolă la naţională trebuie să fie zmeu în Franţa, Rusia, Belgia, Grecia, Turcia sau pe unde joacă. Vin în sprijinul acestei afirmaţii câteva triplete de căpitani, echipe naţionale şi echipe de club: Sergio Ramos-Spania-Real; Gianluigi Buffon-Italia-Juventus; Manuel Neuer-Germania-Bayern; Luka Modrić-Croaţia-Real; Branislav Ivanović-Serbia-Zenit; Cristiano Ronaldo-Portugalia-Real; Robert Lewandowski-Polonia-Bayern; Simon Kjaer-Danemarca-Sevilla; Eden Hazard-Belgia-Chelsea; Edin Džeko-Bosnia-AS Roma; Hugo Lloris-Franţa-Tottenham. Şi lista poate continua.

Niciunul dintre cei de mai sus nu a fost propulsat căpitan pe criterii laringo-pulmonare. Nu vocea pătrunzătoare face din ei purtători de banderolă, ci autoritatea. Iar autoritatea la naţională se obţine jucând cât mai mult şi cât mai bine la club. România face şi aici figură de entitate originală, cu Vlad Chiricheş într-o postură pentru care îl recomandă altceva decât „vocea şi talentul”. Cum îşi poate exercita autoritatea o rezervă ca Vlad Chiricheş în faţa unui titular ca Tătăruşanu, care, de bine, de rău, a jucat şi joacă mereu la club? Doar Anghel Iordănescu şi Christoph Daum ştiu răspunsul. Atâta doar că nu e un răspuns corect, care se prea poate să fi jucat un rol în eşecul din campania pentru CM din Rusia. În ciuda calităţilor lui extrafotbalistice (bun-simţ, lungul nasului etc.), Vlad Chiricheş este rezervă statornică la echipa de club. Logic ar fi ca, în următoarea construcţie a naţionalei, el să fie căpitan în rezervă.

Comentarii (41)Adaugă comentariu

Burebista (8 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 10:25

Corect! Doar ca dintre actualii jucatori de camp nu mi se pare nici unul vrednic sa poarte banderola...

Carol K (26 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 12:16

La noi arbitrariul e regula si lege... Nu mai avem repere,nu mai avem respect pentru o decizie judecatoreasca,nu mai avem nici cei 7 ani de-acasa,totul e subordonat banului.Daca numele Steaua face cu 1 punct mai mult audienta decat FCSB atunci Steaua ramane.Putini ziaristi si-au pastrat coloana vertebrala respectand o hotarare a Justitiei si o lege nescrisa,de bun simt,de ce sa numesc un club cu fostul sau nume daca acesta a fost dat in alta parte prin lege ? Pentru ca se poate,pentru ca asa vor muschii lor,pentru ca nu scrie nicaieri ca n-am voie,pentru ca traim in Romania.

FYRY (22 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 13:36

of course my litlle horse !!!

Lup (1 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 13:39

Și Hagi era rezervă la Barcelona și titular la națională în fața lui Popescu, căpitan la Barcelona.

Hidrogen (1 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 13:40

Corect pana la in punct, dar sa nu uitam ca si Hagi era capitan pe vremea cand era rezerva la Real si mai ales la Barcelona unde mai mult n-a jucat decat a jucat.

ManX (28 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 13:58

La urmatoarele meciuri oficiale ar fi bine sa fie pus capitan jucatorul care este neam cu cel putin unu' din arbitrii. Alt criteriu eficient nu vad în afara de cele pe care le propuneti. Chiar si în armata sunt mai multe feluri de capitan. Ar putea toti sa aiba o banderola. Capitan de vas,capitan de rangul întâi....etc. Fiecare linie ar putea sa aiba un capitan. Capitan de artilerie, infanterie, ,aviatie...asta-n functie de locul unde joaca. Aparare, mijloc sau atac. Organizati în aceasta ordine. Capitanul când este trecut în rezerva devine maior,daca nu ma însel. Am terminat armata acum 30 de ani,habar nu mai am cum sunt organizate gradele în momentul de fata.In rezerva este toata echipa nationala,banderola este la capitanul de port.

Geo (2 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 14:15

Asta i problema acum...capitanul...de ce dra#$ mai intru sa mai citesc porcariile astea

Vardasihan (6 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 14:53

Chiricheş titular aseară în deplasarea la Bologna,se accidentează în min.41.În 3 etape din serie A,în două a jucat titular.Depinde cum defineşti ,,căpitan de echipă".Văd că mulți l-au dat pe Hagi exemplu.Nu prea juca la club,dar era căpitan la națională.La fel Mutu.Şi el a prins o perioadă lungă în care nu juca la echipa de club,dar era căpitan la națională.Dar Hagi şi Mutu,erau lideri de generație.Aveau pe lângă talent şi un pic de bărbăție.Generația de azi de la națională,e copilăroasă şi răsfățată.În afară de Pintilii,toți sunt încă la pubertate.

Anonim (166 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 15:17

Intr-o vreme in care nu ne-am calificat pentru Rusia si exista numeroase alte probleme (cu FRF, cu antrenorul "nationalei", cu slaba reprezentare incompetitiile europene, arbitrajul - mi s-a confirmat aseara ca gruparile din centrul si vestul tarii sunt avantajate, indiferent de liga), cea a capitanului echipei reprezentative pare cea mai putin importanta! De parca n-ar fi de ajuns ca este contestat si doar prima rezerva la Napoli, bietul (doar prin prisma lipsei de hotarare si de orizont de pe teren, pentru ca, altfel, o duce bine sub aspect material )Chiriches s-a mai si accidentat! A.

drako (5 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 15:52

Capitan poate fi si portarul,Burebista ! De ce nu ar fi Tatarusanu capitan ? Joaca,si joaca bine la Nantes- Franta...

Catalin (1 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 16:23

Asta era ultima problema a nationalei, cine poarta bucata de carpa. In rest avem antrenor, avem conducere la FRF, avem juniori care promit si echipe de renume in liga 1. Nu in cele din urma, avem jurnalisti de presa sportiva care respecta deciziile definitive si irevocabile ale instantelor, in detrimentul ratingului pe care il doreste angajatorul, ca doar d-aia s-a apucat de jurnalism, sa apere adevarul. Sau nu le avem? NU LE AVEM, Radule! 99% dintre voi rostisti STEAUA cand vine vorba de FCSB cu toate ca problema s-a transat in 2014 si s-a reconfirmat in 2017. Nu avem juniori si nu din cauza ca ii injura o fosta glorie a Stelei(dupa cum era un articol la voi pe site acum cateva zile). Nu avem juniori pentru ca este pile, iar acel sport al saracilor a devenit la fel de scump ca tenisul pentru un junior. Nu avem conducere la frf, avem niste politicieni. La Nationala nu avem antrenor, avem o gluma proasta care nu valoreaza nici 5% din pantofii lui Piturca(acel "Satana" pe care lumea il injura dupa fiecare turneu final la care ne califica, de parca ne cheama Germania, iar suporterul roman a prin Romania castigand vreun trofeu european/mondial). Despre jucatori o sa fiu mai indulgent, pentru ca o parte din ei au fost la euro 2016 si s-au batut cu Franta de la egal la egal, pierzand meciul datorita unui arbitru care nu vede ca portarului i se da peste mana in saritura + datorita tuturor celor care l-au vazut pe Alibec mare jucator(ghici cine a incercat un artificiu tehnic in minutul 87 la centrul terenului si a pus Franta pe conta-atac). Lotul actual are nevoie de 2-3 modificari si ne batem la orice calificare cu un antrenor care cunoaste fotbalul nostru. In schimb, nu ne vom depasi conditia datorita sistemului politic, coruptiei din fotbal la orice nivel, a jurnalistilor care sustin ca apara dreptatea dar tasteaza Steaua cand vine vorba de FCSB si altii care chiar contesta cele doua decizii. Vrem sa progresam? Radule! Uita-te in notitele din timpul inceputului tau ca jurnalist si vezi ca spunea undeva ca te pui in slujba ADEVARULUI. Fara oameni corecti in presa, de care nu se pot atinge oameni de fotbal sau bananieri gen Becali, fotbalul romanesc nu are nici o sansa. Le poti spune asta tuturor colegilor tai... de la Maria, Ioanitoaia, pana la Tolontan, iar apoi spune-ti singur in oglinda: "Misiunea mea este sa apar adevarul". Sa va fie rusine!

Jos_cenzura (22 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 17:00

Tatarusanu inspira siguranta si are valoarea mult peste cea a celorlalti tricolori, este constant si cred ca el ar merita banderola. Sau, bineinteles, ideea cu rotatia.

Titu Sandronicus (18 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 17:15

A mai descoperit unul America..

Jean-Paul (12 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 17:47

D-le Paraschivescu. Va rog sa va aduceti aminte ca in comunism regulile dupa care se stabilea capitanul echipei nationale erau urmatoarele: a) Doar un jucator de la steaua sau dinamo putea fi capitan la nationala; b) daca prin exceptie, nu exista un jucator de la steaua sau dinamo, care sa fie susceptibil a fi numit capitan la nationala, atunci se aplica regula de la pct.a) Dupa 1990 a fost introdus 2 amendamente la aceste reguli: c) poate fi capitan al nationalei doar un jucator cu prestanta si care este titular la echipa sa de club, ori joaca etapa de etapa, ca rezerva d)Daca jucatorii de la steaua ori dinamo susceptibili sa fie desemnati capitani la echipa nationala s-au transferat, intretimp peste hotare, capitanul nationalei se va alege doar dintre fostii jucatori stelisti sau dinamovisti, chiar daca acestia fac tusa la echipele lor de club Exemple de capitani in comunism: Lucescu, Dinu, Hagi Exemple de capitani post 90: Hagi, Popescu, Chivu, chiri chiri(acesta din urma prin aplicarea literei d)

Jean-Paul (12 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 17:53

Erata: din graba n-am observat ca dupa ce am operat o modificare in text, s-a produs un dezacord flagrant: Corect fraza "Dupa 1990 au fost introduse 2 amendamente la aceste reguli" a fost modificata astfel: initial scriam ca a fost introdus un singur amendament, apoi am revenit, dar am omis sa fac corectura de rigoare Multumiri pentru intelegere

un oltean (1 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 18:26

Corect! Iar pentru cei care nu considera asta o problema...nu poti avea rezultate cand insusi capitanul nationalei se smiorcaie pe la tv, dar in teren e petarda...

lord belial (11 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 18:28

fcsb e steaua

lord belial (11 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 18:31

*** *** catalin, ptr prima oara postand pe acest site, ca politicienii si politica si pestele de la cap se impute. ptr ca atunci ar sti cum a redobandit armata/ talpan numele de steaua. in plus, toata lumea, de la uefa la guardian, spun steaua. fcsb = steaua. nu mor caii cand vor cainii.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ManX (28 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 19:06

@Jean-Paul.Interesanta observatie dar iata principalii capitani ai Nationalei.De la Dinamo îi stiam doar pe Lucescu si pe Dinu capitani. Am verificat asta si ai tabelul mai jos datorita faptului ca-l stiam pe Stefanescu în permanenta capitanul nationalei în anii '80 de când am început si eu, copil fiind, sa-nteleg si eu fotbalul. 1. Gheorghe Hagi 1983 - 2000 65 125 2. Cristian Chivu 1999 - 2011 50 75 3. Costică Ștefănescu 1977 - 1985 43 66 4. Cornel Dinu 1968 - 1981 38 75 5. Gheorghe Popescu 1988 - 2003 33 115

ovidiu_3003 (97 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 20:08

...urmatorul capitan o sa fie ...Andrei Ivan ...

Burebista (8 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 23:35

@drako: pai chiar asta doream sa spun: doar Tatarusanu merita sa poate banderola... nimeni altul!

Jean-Paul (12 comentarii)  •  11 septembrie 2017, 23:45

@ManX, da, stiam asta, am vazut multe meciuri in direct cu acesti capitani. Esti putin intrigat fiindca n-ai interpretat cum se cuvine prevederile de la punctele c si d. Costica Stefanescu a fost stelist inainte de a se transfera la Craiova si a fost o vreme cand steaua intentiona sa-l "recupereze", dar n-a mai vrut Costica. G. Popescu a fost capitan in absenta cumnatului sau dar ratiunea alegerii lui drept capitan a constat in aportul lui la victoriile nationalei, plus prestigiul castigat la echipele de club. P.S. Oricum, inainte de Dinu, tot de la Dinamo si steaua proveneau capitanii, doar ca s-au succedat prea multi pe post ca sa-mi permit sa-i prezint pe toti

motanul incaltat (65 comentarii)  •  12 septembrie 2017, 6:36

Logic ar fi sa nu joace deloc nici el nici altii care lustruiesc la greu banci de rezerve de la echipe modeste. Dar cum toti sunt praf ,adica nici unul nu e titular a fost preferat Chiriches ca el lustruieste banca de rezerve a lui Napoli, cea mai titrata echipa la care au acces pe moment romanii.... Tatarusanu e mai praf----a venit liber de contract adica GRATIS la Fiorentina si a plecat- a se citi DAT AFARA ---- TOT GRATIS.....Fiorentina a preferat sa nu cistige nici un euro dar sa nu-l mai vada pe asta in lotul lor...Acum ,da , joaca in Franta-dar pina cind?????? Adevarul este ca nu poate exista un lot mai slab decit cel de acum. Euro 2020??? Sincer-o gluma extrem de proasta. Toata lumea o stie . Iar Federatia cauta sa plateasca minim pt ca se stie deja rezultatul. Numai ca mai putin decit Daum acum nu poate exista......

nefertem (3 comentarii)  •  12 septembrie 2017, 9:08

Nu stiu daca asocierea asta intre capitan si conditia de titular incontestabil la club e corecta. Vad enumerate Real, Juve, Bayern, Sevilla, Chelsea... de ce n-ar fi acesta criteriul? Luati primele 20 de echipe din Europa, vedeti cati jucatori romani sunt acolo. Chiriches, cu toate bubele lui, pare singurul din "lumea buna" (si a cam jucat in ultimele meciuri, pana la aceasta accidentare). Cam cati jucatori au in lot aceste 20 de echipe de care am amintit, vreo 500 asa? Eu zic sa ne intrebam in primul rand de ce doar unul din acesti 500 e roman, apoi sa gasim solutia pentru a aduce in acest grup select cativa oameni si doar dupa aceea sa discutam despre aceasta boala domneasca, problema capitanului nationalei.

Oli (2 comentarii)  •  12 septembrie 2017, 10:23

Nu. Nu e singura problema. E una din multele. Toate concura si definesc imaginea echipei nationale. Ma rezum la echipa nationala pentru ca asta e subiectul propus astazi de Domnul Paraschivescu. Lipsa de autoritate a actualului capitan este evidenta. Criteriile indeplinite de exemplele din articol reprezinta idealul. O personalitate puternica, exemplu de implicare in teren, decent in viata reala, un plus de inteligenta nu strica deloc. Un element la care sa te poti raporta, un liant intre antrenor si colegii jucatori capabil sa inteleaga necesitatile momentului (tactica unui joc de ex.) si sa le explice mai departe catre cei cu care le imparte. Iar in timpul jocului, acolo unde conteaza de fapt cel mai mult, sa calmeze istericii, sa le domoleasca iesirile nepotrivite, sa-i tina concentrati la joc indiferent de rezultat. Sa-i "biciuiasca" cu energie si sa-i monteze pe cei in deriva. Banuiesc ca suntem de acord cu totii ca nu ne incadram in normele ideale, asa ca trebuie sa defilam cu ce avem. Selectia va fi intotdeauna indoielnica fiind doar o prelungire naturala a convocarilor de fiecare data controversate. Subiectul, scos din contextul general, poate parea o frivolitate, dar lucrurile mari, cele de care sa fii mandru, se realizeaza pas cu pas. Asta ar fi unul dintre ei. P.S. in atentia autorului: Va citesc zilele astea "Femeia de onoare". Ma transpune imediat intr-o stare tesuta cu fir de hamei si colorata cu degetele magice ale lui Knopfler. Va multumesc pentru asta. Buna scriitura. Ma regasesc, mandru nevoie mare, printre randurile

Oli (3 comentarii)  •  12 septembrie 2017, 11:06

Nu. Nu e singura problema. E una din multele. Toate concura si definesc imaginea echipei nationale. Ma rezum la echipa nationala pentru ca asta e subiectul propus astazi de Domnul Paraschivescu. Lipsa de autoritate a actualului capitan este evidenta. Criteriile indeplinite de exemplele din articol reprezinta idealul. O personalitate puternica, exemplu de implicare in teren, decent in viata reala, un plus de inteligenta nu strica deloc. Un element la care sa te poti raporta, un liant intre antrenor si colegii jucatori capabil sa inteleaga necesitatile momentului (tactica unui joc de ex.) si sa le explice mai departe catre cei cu care le imparte. Iar in timpul jocului, acolo unde conteaza de fapt cel mai mult, sa calmeze istericii, sa le domoleasca iesirile nepotrivite, sa-i tina concentrati la joc indiferent de rezultat. Sa-i „biciuiasca” cu energie si sa-i monteze pe cei in deriva. Banuiesc ca suntem de acord cu totii ca nu ne incadram in normele ideale, asa ca trebuie sa defilam cu ce avem. Selectia va fi intotdeauna indoielnica fiind doar o prelungire naturala a convocarilor de fiecare data controversate. Subiectul, scos din contextul general, poate parea o frivolitate, dar lucrurile mari, cele de care sa fii mandru, se realizeaza pas cu pas. Asta ar fi unul dintre ei. P.S. in atentia autorului: Va citesc zilele astea „Femeia de onoare”. Ma transpune imediat intr-o stare tesuta cu fir de hamei si colorata cu degetele magice ale lui Knopfler. Va multumesc pentru asta. Buna scriitura. Ma regasesc, mandru nevoie mare, printre randuri.

mg (227 comentarii)  •  12 septembrie 2017, 15:05

...din păcate Chiricheş e căpitanul unui barcaz cu chila spartă. Presupusa navă amiral a flotei noastre de pescuit performanţe fotbalistice ia apă, având şi năvodul rupt de ceva vreme... Da' să nu mai vorbim de peşte, că iar se supără nea Ovi... Pe mine scrisul domnului Paraschivecu mă duce cu gândul la flautul fermecat al lui Ian Anderson.. Recomand tutror concertul Jethro Tull - Live at AVO Session Basel 2008

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  12 septembrie 2017, 16:54

oli & mg Rezultatul nu poate fi decat O(LI)MG. Va multumesc mult. R.P.

Oli (3 comentarii)  •  12 septembrie 2017, 17:32

Fotbal, muzica, pagina de carte, miros de peste. Asociere eclectica, efect omogen. Culmea, asta ar trebui sa faca si selectionerul, indiferent de numele lui, cu lesinatii pe care-i aduna la mobilizari.

mg (227 comentarii)  •  12 septembrie 2017, 18:11

..chapeau !

Oli (1 comentarii)  •  12 septembrie 2017, 22:44

Aussi bien monsieur!

Alex (3 comentarii)  •  14 septembrie 2017, 5:47

In meciul cu Muntenegru am avut doi jucatori care au aratat a fotbalisti: Tatarusanu si Chipciu. Chiriches se vaita tot timpul, ii e frica sa intre la minge, ii e frica sa fie lider. Avem nevoie de barbati. Cred ca mi-ar face mai mare placere sa vad nationala de rugby jucand in locul celei de fotbal. Am pierde, dar am lupta pe teren.

Teacher12 (56 comentarii)  •  17 septembrie 2017, 10:18

Când vă exista o adevărată ECHIPĂ, aceasta va avea şi un CĂPITAN. Când?...

Alex (4 comentarii)  •  17 septembrie 2017, 21:43

Nu asta e problema noastra; nu Chiriches e problema nationalei; poate Tatarusanu era mai ok sa fie pus cpt dar nu poti sa schimbi capitanul la 3 meciuri doar ca ala de dinainte nu mai e titular la club; cand Hagi era rezerva la Real sau Barca era capitan la nationala - dar Hagi si echipa aia aveau valoare; astia nu au valoare si nu formeaza un grup; asta e problema - nu ca e Chiriches capitan; mai nou cica vine si Lobont - de asta ce ziceti? Nu a mai jicat titular din 2012 zicea Naum!!! 😕

vasco (93 comentarii)  •  19 septembrie 2017, 15:58

Aveti dreptate d-le RP,as adauga ca despre Chiriches se poate spune ca e de mult timp in rezerva,si ca fotbalist nu numai ca si capitan.Poate de aceea e mereu rezerva la echipele de club.N-am inteles niciodat de ce e selectionat,singurul motiv putand fi acela ca e criza mare de fundasi centrali prin romania..si de laterali ,si de mijlocasi ,si de marcatori...Domnule cum au reusit Burleanu si Daum sa distruga fotbalul romanesc!!!?:)))

Tuccinni (1 comentarii)  •  20 septembrie 2017, 11:31

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Anonim (166 comentarii)  •  21 septembrie 2017, 6:52

Aseara, Napoli si Betis v-au intristat; Napoli reprezinta o forta, dar Betis? A.

Oli (3 comentarii)  •  22 septembrie 2017, 14:41

Off topic. Dar stiu ca citeste cineva asta, macar de control al injuriilor. Iar alta metoda de a ajunge cu textul meu la Domnul Paraschivescu nu am. So ... De ce-o sa-mi fac cont de FaceBook: Sa ma dau mare cu canapeaua cea noua. Sa postez foto sau filmulete scurte din care sa reiasa superioritatea intelectuala a copiilor mei fata de-ai vostri. Sa am intotdeauna o poveste mai buna decat cea prezentata de un prieten. Sa nu fiu nevoit sa-mi astept politicos randul sa vorbesc. Sa-mi creez o realitate alternativa, o distopie in care pot sa aleg cine sunt, asa cum mi-a fost prezentat in filme sau am citit in mass media. Sa verific ce mai fac “vedetele”, in special alea autohtone si sa-mi musc buzele de ciuda ca n-am si eu un tata sau un socru dezgustator de bogat. Sa preiau idei pe care le vad la tv, fara sa le gandesc cu capul meu, sa mi le insusesc si sa le popularizez. Sa postez citate ale oamenilor prosti facuti celebri la tv pe care nu le inteleg cu adevarat dar care suna bine si ma fac sa par o persoana complexa si sofisticata. Sa trimit poze din vacantele familiei din locuri exotice ca sa par cosmopolit. Sa arat lumii selectii de momente ale unei vieti asa cum mi-as dori-o si nu asa cum se intampla ea de fapt. Sa fiu judecat/apreciat/invidiat de lume in functie de numarul de prieteni virtuali. Sa fiu rau, ironic, ipocrit, narcisist la adapostul tastelor. Sa lipsesc de respect alte categorii sociale. Sa fiu rasist, homofob, xenofob, misogin, discriminator cu orice si oricine nu indeplineste criteriile mele categorice. Sa fiu ranchiunos, superficial, incruntat, mediocru. Sa par mai bun decat sunt in realitate. Sa bat campii despre fotbal si politica, subiecte la care noi romanii suntem experti, detinatori ai adevarului absolut. Sa comentez injurios articolele din ziarele online si sa-i acuz de interese ascunse pe autorii lor. Sa-i injur, facand dezacorduri, de mame si morti pe cei care indraznesc sa aiba alta opinie decat a mea. Sa nu fiu nevoit sa privesc omul in ochi cand sunt agresiv verbal si umplu ecranul de bale atunci cand n-am nimic bun de spus si, mai ales, de facut. Sa-mi fac poza cu BMW ul “ursuleț” second hand cumparat din bani imprumutati si inmatriculat in Bulgaria. Sa-mi fac selfie uri cu dansatoarele la cluburile de noapte unde am cheltuit jumatate de salariu pe o doza de cola. Sa primesc like uri la postarile mele care sa-mi intretina paranoia. Sa am ce verifica la semafor sau in mijloacele de transport ca sa nu fiu nevoit sa vorbesc cu persoana de langa mine. Sa imbrac uniforma de om modern si acceptat social. Sa-mi acopar goliciunea interioara cu haine stridente si papuci cu blana. Sa-mi arat ostentativ tatuajele scrise neaparat cu caractere chinezesti. Sa promovez prostia si incultura. Sa-l injur pe Mark Zuckerberg ca a avut ideea platformei asteia de care o sa devin dependent pentru a-mi intretine cultul falsei personalitati. Pentru ca viata mea monotona merita un roman. Macar o scurta nuvela. Sau un pamflet. Cum e ăsta. Cu respect, Oli Strimbei

mg (227 comentarii)  •  28 septembrie 2017, 11:08

@Oli - Am citi şi mi-a plăcut. După postarea asta ar merge "Oneness", o manea de Santana, vorba lui Geambaşu.. :)

Marcovici (180 comentarii)  •  2 octombrie 2017, 9:50

Marile echipe au căpitani de legendă. Cele din ligile inferioare nu au căpitani, ci voluntari.

++ (13 comentarii)  •  3 octombrie 2017, 22:48

asultindu-va parerile despre Catalunia am totusi o intrebare. credeti ca aia vor sa se separe numai de aia ca au chef de scandal si problema lor e numai unde joaca Barcelona? nu vi se pare ca se repeta stratagema care in unele tari europene s-a incetatenit atit de temeinic incit nici nu-si bat capul cu ea? si in orice caz nu rajoy o va rezolva. sinteti informat ca transferul de resurse din Catalonia inspre restul Spaniei e atit de mare si revoltator incit a favorizat declansarea unei astfel de pretentii? si ca in loc sa se puna la o masa de discutii dl. Rajoy, in care am avut mari sperante, are o politica obstructionista? stiti ca acelasi lucru se intimpla si in Lombardia? stiti ca eschiva lui Rajoy se numeste respectarea constitutiei, care bineinteles e scrisa pentru cei ce primesc si impart banii si ca tot asta se intimpla si in Lombardia ? ma intreb cind se va intimpla in Rom. acelasi lucru? adica Vestul sa nu transfere la nesfirsit estului si marea imparteala bucuresteana sa justifice cheltuielile de acolo? cind Banatenii si Ardelenii nu se vor mai ruga de guvernele Rom. de a-si cheltui proprii bani ca in ultima 100 de ani? e o intrebare retorica, e clar ca nu puteti raspunde si nici nu astept asa ceva. o zi buna.

Comentează