Finala Cupei Sărăntocilor

Mai ţineţi minte ce-aţi spus despre Europa League?

La cîte fraze clocotind, pentru o dată, de entuziasm, la cîtă plăcere s-a consumat în comentariile finalei europene de pe teritoriul nostru, la cîtă bună dispoziţie lirică ne-a îndulcit pentru multă vreme, nu văd ce păcat am comite dacă ne-am reaminti cum a fost privită, ani de zile, această Europa League în ziarele şi ogrăzile naţionale. Din Cupă a sărăntocilor mofturoşii, megalomanii, competenţii autohtoni nu au scos-o. Să insist în demascarea acestei prostii? De ce să pierd din spaţiu? S-o spun direct: dacă aşa arată fotbalul unei finale a sărăntocilor, merită să rămînem ce sîntem: nişte închipuiţi ridicoli. Să înjur mai tare?

Sărăntocii ăştia din Madrid şi Bilbao au jucat un fotbal de o mare bogăţie tehnică şi sufletească; peste ei a trecut - aproape magic, pînă la patetic - suflul acela, necunoscut între Ghencea şi Chiajna, numit spiritul jocului în 11 şi 22 cu tot ce înseamnă asta: viteză, vigoare, viaţă - a pasei, a şutului, a fentei; nu am avut nici un tiki-taka, nu au fost Messi şi Ronaldo, dar - şi aici e frumuseţea - s-a dovedit încă o dată că lumea cu balonul ei rotund nu se sfîrşeşte niciodată şi mai e loc de alte cîntări şi încîntări; mai există pe gazon un Falcao, un Diego, un Muniain şi - aş spune - un Llorente, chiar dacă nu a făcut mai nimic şi rău îmi pare; căci, da, am ţinut cu Bilbao pentru meciurile acelea entuziasmante cu Schalke 04 şi Manchester United, pentru că la Barcelona e considerată cea mai bună echipă, bineînţeles după ei. Dar Madridul lui Simeone, simplu şi clar vorbind, aşa cum şi joacă, a fost miercuri mai bună, mai coaptă, chiar dacă acest 3-0 e mai mult sever decît exact.

Străduindu-mă să evit orice sarcasm natural la adresa noastră - deşi nu-mi iese din minte megalomanul care susţinea, anul trecut, că nu concepe finala din 9 mai fără Steaua… - mă întorc la sărăntocii noştri de miercuri şi mă gîndesc că n-ar fi deloc de mirare ca finala bogătaşilor să nu fie la înălţimea celei de pe arena bucureşteană. De ce ne-am mira, cînd pot primi un telefon de la un dinamovist care, de la primele faze, mă întreabă dacă nu mi se pare că Llorente seamănă cu Dudu? Şi m-a apucat o melancolie zdravănă, începînd să scandez în telefon neuitata melodie din secolul trecut: “Du-du Georgescu e mai bun ca Iordănescu!”. Ce vremuri, tineri, maturi şi viitori pensionari! Iar de azi ne întoarcem la Cadu şi Bornescu… ce destin!

22 comments ↓

Pagini: [2] 1 » Afiseaza toate comentariile

# 22 rose on 18.05.12 at 10:45 pm

Dar fotbalul nostru ilustrat prin Cadu si Bornescu chiar ESTE mizerabil. Indiferent de faptul ca unul a fost agresor/instigat, iar celalalt instigator/agresat. Vinovatia lor in contextul respectivelor evenimente este, fara indoiala, diferita, in contextul mai larg al mizeriei care se numeste campionat de fotbal al Romaniei este egala. Iar Dvs. recunosateti ca nu despre contextul restrans a voirbit autorul, ci despre cel larg. (Dupa ce, din prima postare, ati lasat sa se inteleaga ca e taman invers.)

# 21 lajos on 18.05.12 at 6:17 pm

Pentru că mi-ai făcut onoarea să-mi corectezi o greşeală de ortografie, eu te voi ajuta niţel la logică (cu toate că iniţialele mele consideraţii erau de natură semiologică).
Genul proxim şi diferenţa specifică se referă la ierarhizarea noţiunilor. Nu se aplică în cazul judecăţilor(afirmaţie, statement) care sunt operaţii logice cu noţiunile.
În logică “şi”, &, indică operaţia logică numită conjuncţie, adică alăturare. Desigur, o operaţie logică cu sens poate avea loc doar într-un context dat. Prin schimbarea contextului operaţia rămâne logic corectă, dar îşi pierde sensul. Exemplu: afirmaţia Cadu este portughez şi suma unghiurilor sale este 180, logic este corectă dar n-are sens. Tot aşa: reîntoarcerea la Cadu şi Bornescu îşi relevă sensul doar în contextul oferit de autor. Ce frumoasă a fost finala “sărăntocilor” europeni şi ce mizerabilă este fotbalul nostru ilustrat prin Cadu şi Bornescu.

# 20 rose on 16.05.12 at 9:59 am

@lajos

Nu, domnule, Dvs. ar trebui sa stiti faptul ca exista genul proxim si diferenta specifica. “Cadu” si “Bornescu” in aceeasi fraza, chiar despartiti de conjunctia “si” nu inseamna ca se pune semn de egalitate intre ei.
Genul proxim este: ambii sunt fotbalisti care joaca in Campionatul Romaniei, (intamplator in acelasi oras, dar asta nu e relevant, ar fi putut fi “Ne intoarcem la Cadu si Tatarusanu”), implicati in niste incidente la un meci. Diferente specifice sunt extrem de multe: unul e portughez - altul roman, unul fundas - altul portar, unul s-a bucurat in fata galeriei adverse - altul l-a bruscat pe celalalt etc etc.
Dvs. confundati genul proxim cu diferenta specifica. Ati subinteles ca ei sunt la fel de vinovati. De ce n-ati inteles ca ambii s-au nascut la Bucuresti sau ca ambii sunt fundasi? Fiindca va place sa cautati nod in papura sau sa despicati firul in patru. Carcoteala ieftina, if you ask me.

PS: “CEEA ce e OK”.

# 19 lajos on 15.05.12 at 11:10 pm

rose
Din această afirmaţie înţeleg că nu eşti vânător. Un vânător ştie că mergi sau la iepuri sau la raţe. Sau la urs sau la cerb. Da, subtextul e că din acest context cam asta şi numai asta putem înţelege. Sau că vorbeşti la mişto, cea ce e ok.

# 18 rose on 15.05.12 at 11:27 am

@lajos

Deci daca spunem “Merg la vanatoare de rate si iepuri”, contextul, subtextul si supratextul va fac sa intelegeti ca iepurii zboara?

# 17 lajos on 14.05.12 at 2:39 pm

mb
Textul, stimate mb, e o realitate mai complexă. Textul înseamnă şi context, subtext, supratext etc. În text există explicit şi implicit, şamd. În situaţia în care într-un text pomeneşti două nume în acelaşi context, înseamnă că ai pus între ei semn de egalitate.
Întrdeabă-l pe Maestru! Îmi va da dreptate.
Nu susţin că Domnul Radu Cosaşu, pe care-l respect încă înainte de a începe să scrie la această gazetă, a făcut-o cu intenţie, tind să cred că a fost o scăpare de dragul formulei frapante de încheiere…

# 16 Murmurel on 14.05.12 at 1:36 pm

Am impresia ca multora nu le e clar ca echipele din Anglis, Spania, Italia, etc. care nu se califica “decit” pt. Europa League sint in directa concurenta, cu marile echipe din CL si asta an de an, iar valoarea unei clasate pe locul 5 in Italia da campionei Romaniei cu terenul in cap. Sa zicem ca este o competitie B dar nu pt. Romania. Cind ai o campioana ca Otelul cu 0 pct. nu mai ai obrazul sa ridici si pretentii. Articolul vine mai tirziu dar e bine venit! Romania si romanii trebuie sa se trezeasca la realitate sa lase nasul mai jos si mofturile definitiv.

# 15 Lucian on 13.05.12 at 4:37 pm

Prea frumos spus “megalomani” pentru ceea ce reprezinta acei indivizi. Mirlani imbogatiti, dubios si dubiosi, mari profitori ai “revolutiei”, banditi, iata citeva feluri in care ar putea fi numiti acei sinistri analfabeti…

# 14 danm on 13.05.12 at 11:28 am

Maestru e maestru!

# 13 mb on 12.05.12 at 8:09 am

@lajos,
Nu te mai aprinde degeaba ca Radu Cosasu nu a spus nicaieri ca Bornescu si Cadu sint vinovati in mod egal! Nici macar nu a pomenit ceva despre gradul de vinovatie al vreunuia dintre ei. Nu mai incerca sa gasesti intelesuri si subintelesuri acolo unde nu exista.
Valabil si pentru “victor L”: te iei de, poate, singurul om de la Gsp care chiar nu si-a dat cu parerea despre cit de vinovat e Cadu sau Bornescu…

# 12 gicu on 12.05.12 at 4:27 am

Sanatate, maestre!

# 11 lebateauivre on 11.05.12 at 8:05 pm

finala asta mi-a placut mult !
si ce aparare la atletico !

# 10 sandu on 11.05.12 at 7:34 pm

Atunci este adevarat ca cele doua echipe adunau c-am tot ce era mai valoros si nu era rua de loc in toata lumea cluburile mari alege ce este mai bun acum nu mai avem nici juniori in tara se mai chinuie Hagi,G.Popescu sa mai faca ceva rest toti copii buni sunt dusi afara.in privinta incidentului de la Cluj.vinovatul principal este Cadu,numai un om pornit sa faca rau se duce la galeria adversa si o incita prin gesturi si injuraturisi daca nu intervenea Bornescu ca un GOLAN ,tudor trebuia sa intervina si sa-l avertizeze cu cel putin cartonas galben,Asa ca doctorul Muresan a lipsit la lectia de cinste si corectitudine.

# 9 california on 11.05.12 at 7:18 pm

s-a jucat frumos, am putea spune artistic; cu toate acestea sa nu uitam ca din grupele ligii campionilor cele mai bune doua merg mai departe si de abia locul 3 vine la europa league; deci oricum am lua-o, e cupa B a europei si mai slaba ca participare decat fosta cupa uefa pt. ca acolo participau cite 2-3 echipe clasate de la locul 2 in jos din fiecare campionat puternic, echipe care acum merg in grupele champions league;
ca noua ni se pare sublim, se datoreaza diferentei mari care ne separa de fotbalul adevarat.

# 8 Bocanci on 11.05.12 at 7:04 pm

io tot sustin ca Liga Europa e pentru echipele mici. Tre sa joace orice fraier in Europa, precum Steaua sau Sahtior sau Bilbao. Fie, Sahtior nici macar nu s-a calificat in Liga Europa, dar io zic ca ar fi meritat, ca n-are jucatori de doi bani, ci doar antrenoru.

# 7 Marc on 11.05.12 at 6:04 pm

Da, Radu, esti micut, aceste poerformante veneau de sus, pentru ca de fapt nu erau echipele Dinamo si Steua care jucau ci, nationalele 1 si 2. cei mai buni jucatori, cu mici exceptii, erau adusi cu japca prin ordin de partid.
Singurele performante ale echipelor de club sunt ale stelei si rapidului de data oarecum recenta.
In plus, liga Campionilor, Cupa cupelor si cupa uefa nu erau cu grupe si capi de serie si era mult mai usor sa prinzi un culoar pana in semifinale.

# 6 lajos on 11.05.12 at 5:11 pm

Într-advăr, domnule Cosaşu, cădeţi în greşeala care vi se întinde de o mentalitate partizană. A-l pomeni pe Cadu împreună cu Bornescu este mai mult decât păcat, este o greşeală. A-l introduce pe cel agresat în aceeaşi oală cu agresorul poate fi ideea unui comentator de 16 ani înfierbântat de ignoranţă şi frustrare, însă nu a unui spirit de talia lui Radu Cosaşu.
Mai ales acum când, în urma hotărârii forului bucureştean, cei doi sunt oficial aduşi la nivel: două etape suspendare.
Ştiţi cum e: scandalul a început când cel lovit a opus rezistenţă. Era un banc pe vremuri, acum e realitate…

# 5 lol on 11.05.12 at 4:51 pm

Sanatate, maestre!

(Si celor din Gruia tot sanatate. Mintala)

# 4 radu on 11.05.12 at 4:41 pm

@Gruia Poate uiti-daca ai stiut vreodata- ca echipele astea de care vorbesti cu evidenta invidie- erau permanent in primavara europeana in anii 80! Si au mai jucat si doua semifinale-Dinamo 84 si 89 si 2 finale Steaua 86 si 87. Plus Sevilla 86! Crezi ca aceste performante veneau de la cabinetul 1? In anii 80 rezumatele meciurilor Dinamo-Staeua se transmiteau pe Eurosport baiatule, iar marea Nationala a anilor 90 din astea doua s-au format. Complexe si frustrari provinciale, de oameni care neaga realitatea de dragul unei superioritati inchipuite!
PS Dl Cosasu, Llorente chiar seamana cu Dudu!

# 3 mircea on 11.05.12 at 3:50 pm

Sa ne traiesti nea Radule, ca bine le mai zici. “Capra moare de raie dar coada tot sus s-o tie”

Pagini: [2] 1 » Afiseaza toate comentariile

Leave a Comment

Reguli :
1. Tratati persoanele care scriu pe acest blog cu respect, nu folositi un limbaj necivilizat sau cuvinte care sa aduca o vatamare morala celorlalte persoane care posteaza mesaje.
        a. In comentariile dumneavoastra va rugam sa va referiti doar la articolul/editorialul in cauza si sa nu atacati autorul.
        b. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa jigneasca.
        c. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemita sau rasista.
2. Nu publicati sau solicitati in comentariile dumneavostra adrese de web, produse sau servicii.
3. Nu transformati acest blog intr-un "chat".
4. Pentru protectia dumneavostra nu folositi in comentarii informatii personale, adrese de email, numere de telefon sau URL.
5. In comentarii nu puteti folosi decit urmatoarele coduri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
6. Daca aveti vreo plangere in ceea ce priveste administrarea acestui blog puteti trimite un mesaj la adresa de mail: contact@gsp.ro.
7. Comentariile care intra in contradictie cu regulile de mai sus vor fi sterse fara a se afisa vreun motiv.
8. Daca veti continua sa sfidati aceste reguli nu veti mai putea sa postati mesaje.

Comentand pe acest blog, sunteti de acord cu regulile precizate, le intelegeti si va dati acordul ca le veti respecta. Va multumim.