Un real miracol psihologic

Cînd Realul e mai convingător decît Barca

Săptămîna trecută făceam pe exigentul întrebînd ce poate să ne mai aducă nou încă o ciocnire între cele două puteri, una mai cosmică decît alta; nu ar fi exclus ca returul de miercuri seară să ne fi adus, în fine, o pagină nouă în poveste. După cum s-a desfăşurat acest 2-2, Realul prea antipaticului Mourinho, omul care - vorba lui Gică Craioveanu - “a vrut să facă în Spania un Inter-Madrid, ceea ce nu se poate”, e în drept să pretindă o modificare de optică. El are, conform acestui egal greu credibil la 2-0 pentru Barca, dreptul la o simpatie mai mare decît respectul clişat.

De unde pînă acum era valabil şi spiritual să scrii că madrilenii au în general ghinionul de a întîlni, în astă lume, existenţa Barcelonei, acum, punctual, ei se pot considera persecutaţii unui prea mare noroc catalan. Căci ei au făcut împotriva etern pozitivului Pep ceea ce numai Barca aceea, permanent exemplară, putea să facă împotriva lor: să revină de la un 0-2 la pauză la un 2-2 cu pretenţii serioase chiar la victorie şi calificare. Fie şi cu un 40-60 la sută la posesie, fie şi cu un 29-15 la faulturi, Realul a fost indiscutabil mult mai convingătoare decît Barca, atît moral, cît şi fizic. Orgoliul Realului - nu mai putem discuta într-un El Clasico fără dimensiunea orgoliului - a fost superior şi, pe bune, incredibil într-o situaţie cvasiparalizantă: să fii făcut KO în 3 minute (blestematele minute 43 şi 45) după ce ai dominat repriza cu ocazii din primele secunde şi să ai resursele pentru un 2-2 realizat tot în 2-3 minute e un real miracol psihologic, la care nu mai e important să ştim ce le-a spus Jose la pauză. Poate că le-a zis ceea ce am scris încă de săptămîna trecută: “Încetaţi cu complexul de inferioritate în faţa lor!”. Poate că le-a spus ceea ce i-a cerut strada, pardon, tribuna: “Jucaţi cum vreţi!”, dar l-a şi introdus pe Benzema, cum trebuia s-o facă de mult…

Cert este că Realul i-a surprins pe catalani cum nu s-a mai întîmplat de multişor poveste. Nişte catalani care, omeneşte vorbind, nu mai puteau să creadă că nu au victoria în buzunar, oricîte le-o fi spus la pauză Pep; de unde neobişnuita lor nervozitate în a doua repriză. Magica Barca s-a destrămat, panicată cum nu s-a mai văzut de mult. Scenele finale, cu durităţi, urlete şi chiar ironii la adresa arbitrilor - să nu le judecăm cu măsuri autohtone. Nu avem, la noi, în ogradă, nici un Real, nici o Barca. Să nu fim mai pătimaşi decît ei, dar ne putem permite ca, măcar în fotbal, să nu idealizăm mesianic pe nimeni.

34 comments ↓

Pagini: [2] 1 » Afiseaza toate comentariile

# 34 madalin mirea on 03.02.12 at 3:10 am

@vali, subiectivismul nu are nici o legatura cu ceea ce se intampla cu Barça. Faptul ca atunci cand nu poate prin fotbal este ajutata prin mijloace neortodoxe. Daca nu ma crezi, mai nou, de la ultima interventie a mai facut doua victime: Villareal si Valencia - contra submarinului penalty de Busquets la Borja Valero, iar contra Valenciei . . . nu am cuvinte, din cauza indignarii, sa-ti explic ceea ce simt. Furt calificat!!!

# 33 MENELAUS on 29.01.12 at 5:52 am

@ Burebista
Din punctul meu de vedere, nu intelegi nimic din fenomenul spectacolului in general. Toate argumentele tale sunt mediocre, de amator de fotbal si atat. Ceea ce a scris domnul Cosasu e pentru altii, nu pentru tine. Nu trebuie sa fi de acord si nici nu trebuie sa citesti. Nici noi nu trebuie sa-ti citim comentariile. Traim in alte lumi. Si cu asta am pus punct oricarui eventual dialog

# 32 mirel_madrid on 28.01.12 at 3:05 pm

Dupa cum i-am trasmis unui coleg de-al dvs,cartile sunt facute in liga spaniola,Real campioana,Barca ia cupa,ramane in suspans Champions.Mou a facut o singura gresala in aceasta partida, a inceput cu un Higuain,care dupa accidentare nu este la nivelul lui Benzema,in rest AUPA ATLETI.

# 31 vali on 28.01.12 at 2:06 pm

Nu stiu dc ii tot dau unii cu eliminarea usoara, ce-i drept, a lui Van Persie, cand in acea dubla, in tur, la 1-0 pt Barcelona s-a anulat aiurea un gol pe motiv de ofsaid si se facea 2-0, and in retur a fost penalti la Messi, astea nu conteaza, conteaza doar eliminarea lui V.Persie sau ca singurul sut pe spatiul portii a lui Arsenal a fost autogolul lui Busquets. Adevarat ca gradul de subiectivitate este f mare, daca se greseste in favoarea Barcelonei atunci se cheama furt, conspiratie, ajutor sistematic, daca se greseste impotriva este greseala normala, care se mai intampla.Poate sa spuna cineva ca ambele CL ale lui Mourinho au fost castigate fara nici o greseala mare de arbitraj? Cine spune asta este rau intentionat, a beneficiat si-n 2004 si-n 2010, dar asta nu l-a impiedicat sa fie ipocrit si uneori chiar nesimtit, chiar daca este un antrenor valoros

# 30 madalin mirea on 28.01.12 at 12:40 pm

@edybarça, ca Real are triplu de penalty-uri in comaratie cu Barça nu inseamna ce e favorizata, iar din toate aceste penalty-uri decat unul i s-a acordat e nedrept, in schimb Barçei i s-au refuzat cateva cei drept insa cand deja aveau meciul in buzunar. In ceea ce priveste penalty-ul contra Espanyol ai dreptate, insa, cum tu ai zis, Barça probabil a platit pt ce i-a facut Esanyolului anul trecut cand primele goluri ale Barçei au fost in afara jocului. E normal sa te doara cel contra Espanyolului pt ca Barça a pierdut 2 puncte, insa a primit contra Seviliei un penalty in minutul 91, care se acorda numai si numai Barçei, pe care insa Messi la ratat. Eu nu am memorie selectiva, recunosc ceea ce e de recunoscut, insa eliminarea lui Lass venea dupa cele doua penalty-uri, asa ca daca se acordau poate nici nu mai vb de faza asta. Te rog sa-mi zici un singur penalty care a fost acordat pe nedrept pentru Real, exceptandu-l pe cel care a fost in afara careului. Cum sunt sigur ca nu vei gasi, faptul ca are de trei ori mai multe penalty-uri este doar o consecinta a ceea ce s-a intamplat in teren.

# 29 edybarca on 28.01.12 at 11:58 am

@madalin mircea
Ce ti-e si cu memoria asta selectiva. De ce nu zici nimic de golul de 4-2 al lui Chelsea din sezonul 2004-2005 cand golul 4 al lui Chelsea (golul calificarii) a fost inscris dupa un fault evident la Valdes sau de penalty-ul neacordat Barcelonei in turul semifinalei CL din 2009 sau de macelul de pe Meazza din 2010 sau de cartonasul rosu pe care trebuia sa-l primeasca Pepe in turul cupei de anul acesta, sau de cartonasul rosu pe care trebuia sa-l primeasca Diarra in min 45. Cum Barcelona este atat de avantajata de arbitri, de ce Realul are un numar triplu de penalty-uri primite in campionat, de ce barca nu a primit penalty la Espanyol ? Gradul de subiectivitate este foarte mare si cum tu vezi numai momentele in care Barca a fost favorizata si eu lepot vedea pe cele cand a fost defavorizata. In ceea ce priveste momentul penibil cu stropitorile nici eu nu sunt de acord, cum nu sunt de acord nici cu lipsa de reactie a copiilor de mingi. Dar, fiecare are dreptul la o opinie, iar “echipa lui Franco” poate ca plateste acum din pacatele trecutului.

# 28 victor L on 28.01.12 at 10:17 am

Se incing spiritele din tribuna si aici :P
Calmi, domnilor, cititi un articol frumos si, daca nu puteti scrie ceva mai frumos, nu veniti cu imprecatiile de pe stadion.

# 27 madalin mirea on 28.01.12 at 9:32 am

@burebista :)) - sunt sigur ca d-l Vochin va tremura pt postul lui stiind ca exista analisti de nivelul tau! Ce penibil!!!

# 26 madalin mirea on 28.01.12 at 9:22 am

Maestre, este de apreciat ca, prin acest articol, incercati sa pareti echidistant, insa dragostea dumneavoastra pt Barcelona a putut cu dumneavoastra. Ma refer aici la statistica posesie si faulturi, neadaugand si statistica ocaziilor de gol, suturilor la/pe poarta care de fapt sunt cele care conteaza intr-un meci. Daca cu 41% posesie Realul a avut ocazii de trei ori mai multe decat Barça in vestitul 5-0, imagineaza-ti cate putea sa creeze daca avea mingea 50-60%? Haideti sa nu fim ipocriti si sa spunem lucrurilor pe nume: Barça cand nu poate prin fotbal este ajutata! Sunt momente punctuale, care decid in competitii KO, in care Barça e ajutata sistematic. De exemplu anul celor 6 titluri este o minciuna pt ca in realitate trebuia sa fie cunoscut ca anul celor trei titluri, avand in vedere ca nici un jaf armat nu putea sa le faca atat rau celor de la Chelsea. Cu Arsenal nu a fost atat de evident, insa arbitrul il elimina pe van Persie, cel mai bun om al Arsenalulu, facandu-se mai catolic decat papa. In cele din urma, miercurea trecuta, nu ma hazardez in a zice ca Madridul castiga 5-0 pe Campul Nou, insa cu doua penalty la 0-0, coroborat cu jocul prestat, cu siguranta Madridul era in semifinale, iar acum un titlu care ar fi avut mari sanse sa fie in vitrina Madridului va fi, cu siguranta, in vitrina Barçei, deoarece contra Valenciei si Athleticului(cu voia lui Mirandes) daca nu se va putea cu argumente fotbalistice vor putea prin alte mijloace. Apropos, alt motiv pt care, prin comportament, Campul Nou nu poate sa se ridice la inaltimea altor stadioane de echipe mari, cu istorie: la 2-2 copii de mingi au devenit inactivi, iar cand pierd dau drumul la aspresoare :) . Asta nu se poate intampla pe stadioane de legenda, ale unor echipe de legenda ca Liverpool, Manchester, Bayern, Milan sau Madrid.

# 25 caine rosu 18 on 28.01.12 at 9:04 am

Multumesc, maestre! Un adevarat regal literar acest editorial! Sa ne traiesti!

# 24 Adrian danciu on 28.01.12 at 5:14 am

Ma’ Burebista, pe bune, tu esti sanatos la creierii capului?
Da’ pe bune :D
Esti mai tendentios in interpretari pana si decat aia de la Antena3 … :)))

# 23 lol on 28.01.12 at 3:02 am

Sanatate, maestre!

# 22 gicu on 28.01.12 at 1:31 am

Sanatate, maestre!

# 21 vali on 27.01.12 at 8:02 pm

@Bogdan B
Tu esti doar un Hater si atat, pt ca vorbesti doar de anumite faze de arbitraj, sa lasam meciurile de acu2,3 ani ca nu are rost, dc nu vorbesti de ultimele 2 meciuri ale Realului cu Barcelona si spune rand pe rand toate fazele suspecte si de-o parte si de alta si vei vedea cine a fost mai mult dezavantajata, pai Pepe trebuia eliminat cam in fiecare meci din ultimele 4,5 impotriva Barcelonei, de diara care trebuia eliminat dc nu spui? de o gramada de ofsaiduri inexistente la faze f bune de a marca dc nu spui?? Si lasa-ma si cu Mourinho cel nevinovat si vesnic dezavantajat, sa-ti spun cum a ajuns in 2004 in finala cu Monaco? Ce greseli mari de arbitraj au fost in favoarea lui atat in sferturi cat si-n semifinale?? Mai ai curajul sa pomenesti de semifinala cu Inter cat tot Mourinho a fost dezavantajat cu gol din ofsaid, gol valabil pe Nou Camp anulat aiurea pe un hent inexistent?? Mai bine te limitai la ultimul meci ca era mai bine

# 20 akkiller on 27.01.12 at 7:55 pm

lasa ca si dupa super cupa la fel sa zis ca au fost mai buni dar au pierdut super cupa in campionat au luat batae acum e aproape la fel au jucat bine in cupa si o sa vedem ce o sa fie la meciul din campionat si aproape sigur o sa mai fie si un tur de CL dupa vom vorbi acum putem sa spunem ca real a lasat cupa si se concentreaza pe campionat si CL poate fi si asta o strategie a lui mou in mai vom avea raspunsuri precise acum putem urmari de la distanta si sa ne bucuram de supermeciuri

# 19 Burebista on 27.01.12 at 5:34 pm

D-le Cosasu,

“Scopul scuza mijloacele”, este o teorema, o axioma sau o butada? Domniei voastre ce va spune raportul de 29-15 la faulturi in favoarea realului? Si inca o observatie legata de acest raport: cate cartonase galbene/rosii ar fi dat un arbitru corect si obiectiv, luand in seama duritatea interventiilor madrilenilor?
Apoi, haideti sa analizam si ocaziile:
1) ocazia din min 1(sec.11), nefructificata de Higuain, a fost un noroc chior, aparuta nu ca urmare a unei faze construite de real ci a unei gafe uriase a apararii catalanilor;
2) A doua ocazie ratata de acelasi Higuain, a fost urmarea unei “pase” primite pe tava de la Pinto;
3) prima ocazie a lui Ronaldo, atunci cand a tras din plin fuleu pe langa poarta, nu prea poate fi numita ocazie clara, fiindca nu suntem la handbal, unde aproape orice aruncari sunt transformate in goluri;
4) a doua ocazie a lui Ronaldo, atunci cand a tras la poarta, dar s-a opus Pinto, iar nu poate fi numita ocazie uriasa fiindca Alves nu i-a dat timp sa suteze cum ar fi vrut si, in plus, sutul a fost oarecum previzibil, ca directie, pentru a-l pacali inca o data pe acelasi Pinto,
5) Ocazia lui Ozil, ar putea fi numita 50% ghinion, 50% noroc, fiindca sutul a fost cu bolta si, in traiectoria descendenta, era posibil sa treaca peste sau sa cada in poarta. Din contra, sutul lui Alves de la 2-0 a fost ca o racheta care a atins tinta.
6) penaltiurile invocate de madrileni:
a)Busquets nu a jucat intentionat mingea cu mana, distanta dintre pepe si el fiind de circa 1,5 m si data fiind iuteala fazei nu avea cum sa premediteze hentul. Mai mult, mai era un coleg de echipa in spatele lui care ar fi respins mingea, daca aceasta nu ar fi intalnit mana lui
Sergio.
b) Presupusul hent la Abidal chiar nu a fost: foarfeca lui Ozil a trimis mingea milimetric pe langa varfurile degetelor lui Abidal, nici nu poate fi vorba de modificarea traiectoriei mingii de aceasta pretinsa infractiune.
c) Daca pentru duelul Puyol-Benzema madrilenii reclama penalty, ce se poate spune despre interventiile lui pepe la Alexis?
As mai putea continua demonstratia, dar consider ca am lamurit oricum problemele in discutie.
In concluzie: Real a practicat un joc la rupere, la intimidare, profitand din plin de pasivitatea arbitrului(se poate oare vorbi de pasivitate sau de incurajare tacita?)
In oric e caz, intr-un clasament al fair play-ului antrenorilor, consider ca Maurinio n-ar ocupa un loc mai bun de 60. Ca strateg, este si mai slab: daca s-ar aplica regulamentul si pentru real, cum se aplica pentru adversari, madrilenii nu ar avea punctele, pe care le au acum, in clasament.

P.S. Poate, Real Madrid nu este la fel de protejata de catre arbitri, precum sunt steaua si dinamo(chiar de la infiintarea si aterizarea ilegala a acestora direct in divizia A). Va dati seama ce sentimente avem noi suporterii adevarati fata de aceste echipe de pe dambovita, nascute sub lozinca: “Stalin si poporul rus/”libertate” ne-a adus”???

# 18 Burebista on 27.01.12 at 4:59 pm

@Menelaus

Cum a reusit Maurinio(sic!)sa se apropie de valoarea Barcelonei? Folosind in echipa cotonogari de genul pepe, ramos, coentrao, alonso, marcelo sau Diarr(ee)a? Tu n-ai vazut ca acesti “magici elevi ai lui special one” au cautat doar sa rupa adversarul daca erau depasiti? Cate faulturi, care si in rugby ar fi fost pedepsite, au comis madrilistii fara ca arbitrul sa acorde galben sau rosu? Ma mir ca ai pretentia ca esti obiectiv. Pai, in conditiile in care Iniesta si Alexis au fost scosi din joc, ca urmare a jocului murdar practicat de maurinio si cotonogarii sai, era prea riscant pentru Barcelona sa atace mai conistent. Mai ales cand vezi ca adversarii te secera la fiecare atac iar arbitrul este absent.
Mie mi se pare ca Maurinio este un mizerabil ca om: cum poti sa apelezi la tactica “mingea poate trece, dar omul, nu” si tot tu sa te plangi de arbitraj, dupa ce cotonogarii pepe, diarra, ramos, coentrao meritau rosu? Ce fel de antrenor e portughezul care isi bazeaza filosofia pe principiul “scopul scuza mijloacele”? Sa vii la conferinta de presa de dupa meciul tur si sa afirmi ca n-ai vazut ce a facut nemernicul de pepe, sa-ti aperi cotonogarii, fara a mentiona ca adversarul merita victoria, inseamna ca nu te poti numi un dascal pentrui elevii tai, ci doar un complice la duritati si incalcarea conceptului de fair-play. Cel care i-a bagat degetul in ochi lui Vilanova si apoi are tupeul sa spuna ca nu stie cine este Vilanova e demn doar de dispret. Ca om si pedagog, Maurinio nici la genunchiul lui Guardiola nu ajunge.

# 17 Petre B,Constanta on 27.01.12 at 4:27 pm

Un articol bun,domnule Cosasu,desi cu putine exagerari(Real a fost net superioara Barcelonei).
Tineam cu Real Madrid(nu sunt un fan) si doream sa se califice.
Parerea mea este ca Realul a jucat mai bine decat Barcelona.Sincer sa fiu ,nu ma asteptam ca Realul sa joace asa bine.Desi tin cu Real Madrid,consider Barcelona cea mai buna echipa din lume la ora actuala,Barcelona practicand si un joc spectaculos de fiecare data.Este o adevarata placere,un adevarat spectacol sa-i privesti(chiar si la televizor) de fiecare data cand joaca.Barcelona a prins o zi mai slaba,dar asta si din cauza ca Realul a jucat foarte bine.
Cert este ca la ora actuala Barcelona este superioara Realului,desi sper ca Realul sa ia campionatul.
Statistica dintre cele 2 echipe este graitoare in ultimii ani.Realul n-a mai invins Barcelona din 7 Mai 2008.
10.12.2011 Real Madrid 1 3 Barcelona
17.04.2011 Real Madrid 1 1 Barcelona
29.11.2010 Barcelona 5 0 Real Madrid
10.04.2010 Real Madrid 0 2 Barcelona
28.11.2009 Barcelona 1 0 Real Madrid
02.05.2009 Real Madrid 2 6 Barcelona
13.12.2008 Barcelona 2 0 Real Madrid
07.05.2008 Real Madrid 4 1 Barcelona

# 16 victor L on 27.01.12 at 3:55 pm

Sanatate, domnule Cosasu.
Din multe postari se vede ca indemnul dvoastra nu a gasit multi suporteri; ba, se mai gasesc si corectori ca # 11 mihnea on 27.01.12 at 1:57 pm. Unde-o fi profesorul sau?
Oamenii cu scaun la cap au acceptat ca in meciul tur Realul a fost umilit, dar cum, peste poate, sa recunosti ca de data asta madrilenii au fost net superiori catalanilor; unora li se pare, ca in poezia lui Eminescu, ca laudind Barca se pot lustrui pe ei.

# 15 Mike on 27.01.12 at 3:01 pm

Pt Bogdan,
Mai incet stimabile, ca faci infarct!!!
Dumnezeule, tu ce meciuri ai vazut, mai baiete? Ai ajuns sa-l aperi pe pepe, dupa tot ce face pe teren, meci de meci, etapa de etapa? Am vorbit cu fani ai Realului, am un coleg de munca cu adevarat socios (din tata in fiu), insa asemenea aberatii nu le-am auzit si citit in viata mea. Toti fanii ADEVARATI ai Realului se pling de postura in care a ajuns cel mai mare club ai lumii, tirit in fel de fel de scandaluri colaterale fotbalului de acest parvenit portughez si de sheahta lui de mercenari.
Te asigur, nu sunt fan al Barcei, doar sunt incintat de jocul practicat, cum eram odata de Real, de Milan, de Ajax etc, insa citindu-ti comentariul imi dau seama ca esti “emo” veritabil. Doar unul care a vazut Berbabeu doar din poze ar putea reactiona asa. Un adevarat fan recunoaste superioritatea adversarului si se bucura atunci cind echipa favorita da totul pt a cistiga.
Ridica-te pusstiule din fata calculatorului, du-te in Madrid si vorbeste cu adevaratii fani, poate ca vei ajunge sa percepi realitatea, intr-un tirziu.
By the way, nu stau in Spania, dar tot am reusit sa merg de citeva ori la meciurile Realului, fara a fi fan.
Inchei aici, pentru ca orice dialog cu unul ca tine este doar o pierdere de vreme, recunosc ca mi-am pierdut 5 minute din viata scriind acest comentariu.

Pagini: [2] 1 » Afiseaza toate comentariile

Leave a Comment

Reguli :
1. Tratati persoanele care scriu pe acest blog cu respect, nu folositi un limbaj necivilizat sau cuvinte care sa aduca o vatamare morala celorlalte persoane care posteaza mesaje.
        a. In comentariile dumneavoastra va rugam sa va referiti doar la articolul/editorialul in cauza si sa nu atacati autorul.
        b. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa jigneasca.
        c. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemita sau rasista.
2. Nu publicati sau solicitati in comentariile dumneavostra adrese de web, produse sau servicii.
3. Nu transformati acest blog intr-un "chat".
4. Pentru protectia dumneavostra nu folositi in comentarii informatii personale, adrese de email, numere de telefon sau URL.
5. In comentarii nu puteti folosi decit urmatoarele coduri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
6. Daca aveti vreo plangere in ceea ce priveste administrarea acestui blog puteti trimite un mesaj la adresa de mail: contact@gsp.ro.
7. Comentariile care intra in contradictie cu regulile de mai sus vor fi sterse fara a se afisa vreun motiv.
8. Daca veti continua sa sfidati aceste reguli nu veti mai putea sa postati mesaje.

Comentand pe acest blog, sunteti de acord cu regulile precizate, le intelegeti si va dati acordul ca le veti respecta. Va multumim.