Baza de date după cireş

LPF trebuie să facă publice datele oficiale ale meciurilor de L1. Ca să nu se mai spună că titlul se decide prin birouri

Aşa o fi! Am greşit cu toţii, comentatori, regizori, operatori,  ziarişti de la Gazetă şi ProSport, site-uri de fotbal, cu toţii am avut aceeaşi colosală iluzie optică. Nu, Lucian Goian nu a luat galben la meciul cu Unirea Urziceni, cînd l-a lăsat lat pe Bilaşco. Poate ni s-a părut, arbitrul Marius Avram a scos ceva galben din buzunar, dar nu era cartonaşul, ci o batistă cu care s-a şters de transpiraţie, sau dacă, prin absurd admitem că a fost un cartonaş, atunci înseamnă că i l-a arătat lui Ropotan. Pardon, nu lui Ropotan, că mai avea unul, şi oricum nu era prin zonă. Rămîne Bilaşco. El a luat galben pentru favorizarea  faultului de galben.

Domnilor, sîntem răi de gură, graşi, urîţi, unii dintre noi se mai spurcă şi la cîte o şpagă, de ce n-am fi şi chiori? Pur şi simplu, toată armata de ziarişti de la meciul ăsta a avut aceeaşi halucinaţie!

E final de sezon, avem nervii întinşi şi asta nu e bine. Ne privim chiorîş prin rotocoale de trabuc şi sîntem gata să ne înhăţăm de beregată la cea mai mică bănuială. Ca să nu ne mai suspectăm atîta, n-ar fi bine să dăm cărţile pe faţă?

Dragă LPF, dacă nu te supărăm foarte tare şi dacă tot ridici 100 de mii de euro pentru fiecare etapă, ce ar fi să postezi pe site-ul tău elementele oficiale de bază ale meciurilor? Adică echipe, cu titulari şi rezerve, goluri şi cartonaşe şi ce mai crezi că ar fi de interes. Aşa cum face, de exemplu, site-ul UEFA la meciurile din cupele europene. Şi ce apare, să fie oficial! Adică sfînt pentru echipe, jurnalişti şi public. S-o terminăm cu datul după cireş, sa nu mai avem poveşti cu năluciri colective, să nu-i mai punem pe angajaţii LPF în situaţii delicate, de iluzionişti care fac să apară sau să dispară cartonaşe galbene în joben . Ştiu că e mai mult de lucru, trebuie cineva să introducă datele în computer, dar poate cu ocazia asta mai primeniţi şi personalul! Mă rog, nu e treaba noastră. Sau, dacă vreţi, vă facem noi, presa, serviciul ăsta, dar mă tem că toate foile de arbitraj s-au transferat de la CCA la DNA, iar acolo noi intrăm mai greu.  O să zici că nici o ligă din lume (atenţie, lumea bună, nu vreo Lituanie, Austrie sau Serbie) nu publică asemenea date. Aşa o fi, dar nu ne interesează. La ei, cînd doi jucători se păruiesc în teren, nu iau cîte o etapă de suspendare. Acolo nu sînt comisii care să-şi facă de cap cîtă vreme Naşul se uită în altă parte.

Acum, serios! Ca să mai păstreze o brumă de respectabilitate, campionatul ăsta trebuie să aibă o bază de date oficială şi riguroasă. Aşa, ca o concesie făcută transparenţei şi corectitudinii. Şi ca să nu-l apuce şi pe Platini vreo sinuzită.

28 comments ↓

Pagini: [2] 1 » Afiseaza toate comentariile

# 28 george on 20.05.09 at 2:03 pm

Buna ziua domnul Gradinescu am si eu o intrebare stiu ca dumneavoastra sunteti bun prieten cu Vlad Enaghescu sau cel putin stiu ca ati comentat multe meciuri impreuna la tvr daca va rog frumos sa imi dati si mie o adresa de contact(adresa de email de serviciu nu personala)a lui Vlad vreu si eu sa intreb ceva despre site-ul de la postul care il conduce.Va multumesc anticipat.Doar daca se poate si aveti timp nu ma supar daca nu imi raspundeti.Multumesc frumos sa aveti o zi frumoasa in continuare.

# 27 Ovrebo on 16.05.09 at 8:29 pm

Da…se aude clar crainul stadionului care anunta ca Simao “vede” galben. Mai mult decat atat, Simao a fost suspendat cu Steaua pentru ca s-a contabilizat si acest cartonas galben, din meciul cu Poli Iasi.

Iar in ceea ce priveste meciul cu Urziceni se observa foarte clar ca nu acorda galben la acea faza. Dar Emil Gradinescu nici nu stia cine a fost faultat, cum era sa vada daca s-a acordat sau nu cartonas.

# 26 marmihgav on 16.05.09 at 6:41 pm

pt senna,dar si pt d-l Gradinescu : daca tot ai pus link-ul acolo,m-am uitat si eu de curiozitate si cu atentie.La meciul cu Poli Iasi se aude foarte clar crainicul stadionului spunand :cartonas galben - Bruno Simao.
Iar la meciul cu Urziceni nu este deloc clar daca arbitrul acorda macar cartonas galben.
Asta daca vrem sa fim obiectivi si nu stelisti sau dinamovisti.

# 25 Nicu on 16.05.09 at 5:24 pm

Excelent articol, d-le Emil, te asteptam de mult cu asa ceva(ai lasat-o mai moale, inclusiv cu comentariile), cat priveste cei cativa frustrati (isi spun fani) ca or fi stelisti, dinamovisti sau altii, ei….., noi toti ar trebui sa protestam impotriva unui sistem intreg corupt, care azi il sustine pe unul, maine pe altul si tot asa.Pana la urma ce se intampla la Pitesti, Penescu e un “mititel” intre atatia “Miti-ci”(a se citi Dragomir, Sandu, Prunea si sincer imi pare rau Lupescu)!!!!!!

# 24 Gilbert on 16.05.09 at 5:22 pm

la Iasi nu se vede clar cine este eu am senzatia ca e simao cel avertizat…dar ce nu inteleg de ce Rednic si cei de la Dinamo au riscat cu penibilul asta de Goian ..trebuiau sa-l lase *** inafara lotului pt un meci si gata se termina discutia…ce nu se putea fara el????****

# 23 Ovidium on 16.05.09 at 3:50 pm

Emile ar trebui sa ne scrii mai des!
Hei, nu mi-o lua in nume de rau, voiam doar sa spun multumesc intr-un alt fel.
Cat despre ce se intampla in forbal… din cate stiu eu se intampla pretutindeni in societatea noastra…
Sper ca din ce in ce mai multi sa faca “join in” la ceea ce se cheama anti-coruptie sau pro-transparenta (oare la noi nu e acelasi lucru?)
Tine aproape!

# 22 radmos on 16.05.09 at 3:07 pm

***…tipati ba pt. punctele lu poli, ba pt. depunctarea lu dinamo…asta ca sa fiti mai siguri ca nu ia dinamo campionatul…si asta doar pt. ca simtiti ca se duce si ultima frontiera pentru stoaia…pt. ca dinamo va ajunge prima echipa romaneasca calificata in primavara europeana din C.L…sa fiti sanatosi!

# 21 Radu B. on 16.05.09 at 2:14 pm

În sfîrşit, un articol foarte bun, scris foarte bine!

Apropos, am făcut împreună cu un prieten o propunere la FRF şi ca rapoartele observatorilor să fie completate în timpul meciului via internet (veneam şi cu un mic protoptif funcţional), cu notele date aritriblor imediat după meci (în maxim 15′ să fie trimise toate datele), ca să se poată face o clasificare cît mai obiectivă a arbitrilor. Mi-au rîs ăia în nas, nici măcar nu au catadicsit să îmi înregistreze cererea, m-au plimbat de la unul la altul…

Oricum, se ştie că Dinamo tre’ să ia campionatul că a cotizat cum trebuie la cine trebuie. Deci cine trebuie să arbitreze oare? Da’ am şi eu o întrebare… Avram ăsta nu cumva e rudă cu şefu’ de la arbitri pe Bucureşti? Că atunci poate se explică …

# 20 ionut on 16.05.09 at 2:12 pm

alo!!! chiar nu vedeti manipularea???? scandalul cu asa zisele cartonase ale lui Goian a fost lansat de Presedintele lui POLI TIMISOARA pentru a pune in umbra adevarata incalcare de regulament : suspendarea pentru DOAR O ETAPA a lui Tamas si Kone!!! De acea MINUNE s-a vorbit ,,JUMATATE DE ZI,, iar de prostia cartonaselor galbene se mai vorbeste , iata si astazi! Blatul intre Dinamo,Timisoara, Cluj este EVIDENT!! Chiar daca ,dintr-o eroare , Goian chiar avea 5 cartonase galbene , faptul ca FRF i-a dat drept de joc neanuntand clubul Dinamo de suspendare face ca acesta sa nu poata fi sanctionat!!!Deci demersul lui Chivorchian era lipsit de obict , vizavis de Dinamo! Putea duce , eventual la sanctionarea unui functionar din FRF , LUCRU PREA BINE STIUT DE EXPERIMENTATUL PRESEDINTE TIMISOREAN!!! MANIPULARE , MANIPULARE , DE TREI ORI MANIPULARE! P.S. DINAMO - TIMISOARA 1 SOLIST SAU X DACA URZICENI PIERDE LA GALATI!!!!!!

# 19 n on 16.05.09 at 1:53 pm

da emil ai dreptate

# 18 emil gradinescu on 16.05.09 at 1:48 pm

@Cosmin: Nu fii fraier, mesajul e altul. Trebuie sa stim cu totii ce se scrie in foaia de arbitraj. S-ar putea ca la anul sa tipe Dinamo .
@Zuzu: Stiu ca transmisia nu ne ajuta. Dar la meci au fost vreo 20 de ziaristi si toti au vazut aceasi lucru. Iar regizorul nu taie dupa ce ii spun eu, ci dupa ce vede el pe cele n monitoare.

# 17 red dog cluj on 16.05.09 at 1:17 pm

Mi se pare absurd sa acuzi pe Dinamo pentru o greseala,o omisiune sau mai stiu eu ce a arbitrului….daca era vreun jucator important mai ziceam dar pe Goian pe care l-a bagat ultimele 10 min. cu steaua,chiar credeti ca trebuia sa intervina la Liga sa faca uitat un galben?Daca a primit galben cu urziceni,e clar ca a uitat arbitrul sa-l treaca in raport….care e vina echipei ?Un intreg scenariu de-aici, de parca trebuia de-atunci sa se prevada ca Goian va mai lua niste galbene si va deveni incert cu steaua…

# 16 eu on 16.05.09 at 1:12 pm

Asta e o treaba secularo-securista. Dupa ce Dinamo se va plimba o data si ea prin UCL si isi va face plinul la bani, dupa aceea sa speram ca se va intampla si ceva corect in campionatul asta. Este un campionat trucat. Titlul va fi castigat de Dinamo, cu siguranta. Degeaba se ascund toti dupa acest final “incendiar” de campionat ca astia sunt in stare sa adauge sau sa retraga si goluri din rapoartele de meci. Dup-aia sa spuna ca regizorii de transmisie sunt de vina. Si vad ca unii care scriu aici pe blog sunt de acord cu apucaturile astea… Sa va fie rusine!

# 15 Vali din Braila on 16.05.09 at 12:54 pm

D-le Gradinescu eu sincer nu inteleg cum se face ca televiziunea care are drepturile tv, nu poate impune anumite reguli in privinta anumitor lucruri pe care liga ar trebui sa le face gen afisarea datelor oficiale. Adica, bai nene eu marc banu’ eu sunt sefu. Aici eu cred ca este si vina d-voastra(Antena1&RCS) pentru ca nu stiti sa va impuneti punctele de vedere, si il lasati pe Dragomir sa va ia la misto. Oricum sezonul asta e trucat pe fata, asa ca traiasca Eurosport 2 cu premier league. Forza Steaua!!!

# 14 Bodo on 16.05.09 at 12:52 pm

Si totusi steaua nu joaca nimic, ***?

# 13 Articol misto … by Emil … Gradinescu:D « Al mai shucar si mai minunat blog! on 16.05.09 at 11:40 am

[…] Articol misto … by Emil … Gradinescu:D Baza de date după cireş […]

# 12 DI-NA-MO on 16.05.09 at 10:44 am

DI-rectia NA-bliudenia MO-lodesti e un club securisto-comunisto-sovietic, deci cata vreme va exista, va proceda la fel. Solutia: desfiintarea.

# 11 mimi stoica on 16.05.09 at 10:37 am

bai, nea carbaxin, esti cam suparat ca steaua ta e *** si tot te iei de dinamo. ce scrie in raportul meciului intocmit de arbitru aia ramane. ca vrei sau nu vrei, e problema ta. dar, te rog eu, las-o mai moale. apropo! cum te-ai distrat dupa ce steluta ta a pierdut in fata rapidistilor in ghencea? cred ca esti mai suparat acum si trebuie sa te descarci, mai scrie ceva impotriva lui dinamo………..

# 10 wester00 on 16.05.09 at 10:18 am

“O să zici că nici o ligă din lume (atenţie, lumea bună, nu vreo Lituanie, Austrie sau Serbie) nu publică asemenea date”
vezi de exemplu:
http://www.premierleague.com/page/FixturesResults

Da’ la romania transparentza dauneaza grav…

# 9 ianez on 16.05.09 at 9:01 am

Mi se pare corecta ideea pe care o sustineti. Si citeva ironii sunt bine slefuite dar de ce tipati cind inscrie steaua sau urziceniul si cind o face dinamo, cfr sau rapid va faceti ca ploua. Dinamo nu e mai vinovata decit Steaua sau CFR sau Rapid. Sistemul e de vina. Cit despre DNA- adica justitia romana lasa-ma ca nu stii despre ce vorbesti.

Pagini: [2] 1 » Afiseaza toate comentariile

Leave a Comment

Reguli :
1. Tratati persoanele care scriu pe acest blog cu respect, nu folositi un limbaj necivilizat sau cuvinte care sa aduca o vatamare morala celorlalte persoane care posteaza mesaje.
        a. In comentariile dumneavoastra va rugam sa va referiti doar la articolul/editorialul in cauza si sa nu atacati autorul.
        b. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa jigneasca.
        c. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemita sau rasista.
2. Nu publicati sau solicitati in comentariile dumneavostra adrese de web, produse sau servicii.
3. Nu transformati acest blog intr-un "chat".
4. Pentru protectia dumneavostra nu folositi in comentarii informatii personale, adrese de email, numere de telefon sau URL.
5. In comentarii nu puteti folosi decit urmatoarele coduri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
6. Daca aveti vreo plangere in ceea ce priveste administrarea acestui blog puteti trimite un mesaj la adresa de mail: contact@gsp.ro.
7. Comentariile care intra in contradictie cu regulile de mai sus vor fi sterse fara a se afisa vreun motiv.
8. Daca veti continua sa sfidati aceste reguli nu veti mai putea sa postati mesaje.

Comentand pe acest blog, sunteti de acord cu regulile precizate, le intelegeti si va dati acordul ca le veti respecta. Va multumim.