60 de ani prea mult

Dinamo şi Steaua s-au născut pentru că regimul comunist demola tot ce se construise în libertate

Dinamo a aniversat 60 de ani. E o eroare istorică gravă. Pe 14 mai, s-au împlinit 60 de ani de la desfiinţarea cluburilor Unirea Tricolor şi Ciocanul, nu jubileul lui Dinamo. Pe 14 mai 1948 a fost înfiinţat prin decret, nu prin iniţiativă personală sau populară, clubul Ministerului Afacerilor Interne. Miliţia şi Securitatea nu mureau de dorul educaţiei fizice şi, de fapt, nimeni nu le-a interzis să alerge pe cîmp sau să se ducă la ştrand. Ţara era a lor. De la un cap la altul. Nici de pugilat nu era lipsă în beciuri şi temniţe. A.S. Aiud şi Box Club Gherla ar fi reprezentat cu cinste Ministerul. Nu. Dinamo a fost înfiinţat aşa cum au fost înfiinţate toate instituţiile statului comunist: pentru a demola şi înlocui tot ce construise România în libertate. Numele clubului traduce exact împrejurările fondatoare: un cuvînt rusesc, o iscălitură agitprop. Şi Steaua, înfiinţată în iunie 1947, a ieşit din acelaşi atelier.

Fundamentalism? Nu. Am ţinut cu Dinamo pe cînd eram copil, adică apolitic. Am crescut. Detest dou? cluburi năpastă şi nu cred că trebuie să ne omorîm istoria a doua oară. Nici o diferenţă între naşterea dinamovistă dintr-o fuziune care a îngropat cluburi vechi şi faimoasele congrese de unificare prin care comuniştii i-au îngropat pe social-democraţi. De altfel, Dinamo, Steaua şi Iliescu sînt cele mai vechi fraude în vigoare ale vieţii publice româneşti. În 1990, Dinamo s-a repezit să-şi schimbe numele. Voia să devină <Unirea Tricolor>. Oare de ce? Se simţea marele club în culpă? Şi care era culpa? Însă frisonul a trecut repede. Aşa cum Iliescu şi-a asumat un presupus trecut de muncă în slujba României, bla, bla, bla, Dinamo pozează istoric în continuatoarea unei mari tradiţii.

Marcel Popescu, preşedintele clubului sportiv, are nesimţirea să revendice zeci şi sute de medalii cîştigate de sportivii dinamovişti la 14 Olimpiade. Serios? Dar unde anume, la ce alte cluburi, în afară de Dinamo, Steaua & co puteau face sportivii români performanţă? La cluburile desfiinţate? Calculul lui Popescu e la fel de abject ca o luare de ostatici. Sportivii trebuiau să concureze undeva şi nu aveau de ales. Dinamo transformă o constrîngere în triumf. Palmaresul real al clubului trebuie măsurat în prelungirea răului. În formula de dominaţie şi corupţie prin care Borcea, Becali şi celelalte arătări fără de partid continuă o tradiţie nenorocită. La Mulţi Ani uitare, Dinamo!

916 comments ↓

Pagini: [46] 45 44 43 421 » Afiseaza toate comentariile

# 916 nbk13 on 30.03.09 at 9:46 am

Atunci cand au fost desfiintate Unirea Tricolor si Ciocanul s-a adus ca argument ca se scapa de ultimele ramasite ale lui Mociornita si Vizante, ai dracu burgheji. A, sa nu uit, unele ”ramasite” din conducerile cluburilor au ajuns la parnaie.

# 915 radu on 27.05.08 at 10:17 am

mai las si pe altcineva sa se certe cu tine, nu te supara.eu am obosit.

# 914 edi+ on 27.05.08 at 12:18 am

erau impuscati in dunare da, mergeau ascunsi sub tren da,plecau in excursie si fugeau da. PROBLEMA ERA CINE O FACEA. 99% DIN CEI CARE O FACEA ERAU BORFASII PE CARE II VEDETI VOI ACUN FACINDU-NE DE RIS PE AFARA CA HOTI CRIMINALI AI ALTI BORFASI. ASTIA PE TIMPUL LUI CEASCA NU PUTEAU PLECA NICIODAT AFARA PENTRU CA NU LE DADAE NIMENI DRUMUL SA NE FACA DE BASME CUM NE FAC ASTIA AZI. ERA RAU? NI. ERA FOARTE BINE PENTRU CA DE ROMINI NU VORBEA NIMENI DE RAU SI NU NE ASOCIA CU T……NI. NICIODATA. PLECAI AFARA DOAR DACA ERAI ANGAJAT SI PREZENTAI GARANTII MORALE. ERA FOARTE BINE. FUGEA UNUL CA GIOVANI BECALI. CE A FOST . ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat), ASA CA LASATI-O MOARTA FOARTE BINE LE FACEU.

# 913 anticommie on 26.05.08 at 12:14 pm

Edi, daca ai trait pe vremea comunistilor, poate iti amintesti si cozile la carne si ulei, frigul din case, TV cu emisiuni de 3 ore/zi si alea numai cu Ceasca, frica de a scoate un cuvintel ca te trezesti la zdup, oamenii disperati impuscati de graniceri in Dunare, altii calatorind agatati pe sub trenuri, numai ca sa scape de “fericirea comunista”.
te vaiti ca te-au aruncat din fabrica in strada, dar ai cautat de munca si nu ai gasit? spui de droguri si prostitutie, da, libertatea are ororile astea, dar nu poti decide, nu iti baga nimeni cu forta in vena si nici nu te arunca intre ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)
eu nu castig prea mult dar am un prieten care munceste in constructii 12 ore pe zi si se duce la vara in Spania la excursie nu la cules capsuni.

# 912 radu on 25.05.08 at 10:01 pm

mai edi, cum castigau bani demn cand scriitorii, filozofii si intelectualii care nu infundau puscariile aveau aceleasi salarii cu ale lucratorilor comerciali, si nu erau tratati cu mai mult respect.intr-adevar democratia nu e buna dar e cea mai buna forma de organizare pe care am putut-o inventa, asta e un citat ca si urmatorul: majoritatea e stupida (Dan Puric)..nu sunt de acord cu politica lor, e un jaf imens care se petrece sub ochii nostri, ce ti-am spus eu ca sunt de acord cu ei??? ce spui tu: “mai bine dictatura” nu o sa inteleg niciodata. imi aduci aminte de niste babe in tramvaiul 21 care comentau ele ca ce bine era pe vremea lu’ ceasca, de bine de rau aveai o casa , aveai un loc de munca, o vacanta. dar nu aveai libertate, chiar daca acum poti sa mori de foame cu ea, ai libertatea sa muncesti ce vrei tu si sa fi apreciat la adevarata ta valoare, ai dreptul sa pleci din tara sa muncesti afara, sa vezi concerte si chiar filme..nu ti se pare cam trasa de par ideea ta?? nu e drept sa vorbesti asa cum o faci tu.

# 911 edi+ on 25.05.08 at 8:00 pm

COMUNISTI TE LUAU DE PE STRADA SI TE BAGAU IN FABRICA CAPITALISTI FAC EXAXT INVERS. ESTE O DIFERENTA ENORMA ATUNCI CISTIGAI DEMN PIINEA ACUM ESTI TRATAT CA O SLUGA SI AFARA SI AICI. DE ASTA URASC CEIA CE VAD. DEMNITATEA OMULUI PAMINT DE FLORI, CESETORI, SLUGI CRIMINALI ETC . DECIT ASA DEMOCRATIE MAI BINE CEA MAI CRUNTA DICTATURA

# 910 radu on 25.05.08 at 7:48 pm

sa stii ca mi-am propus sa nu ma apuc sa demontez tot ce zici tu fiindca am zis ca inchei discutia cu tine, dar ma superi ca spui lucrurile astea, oricum sa stii ca nu ti-ai nimerit omul.in primul rand parintii mei nu au fost membrii de partid si nici macar prietenii lor nu au fost si sa stii ca au avut de pierdut multe, cum ar fi un loc de munca mai bun o locuinta o masina.li s-a spus clar cand o sa fiti membrii de partid o sa fiti avansati.abureala ta cu parintii din sistem chiar nu merge fiindca ti-am zis ai gresit omul.dar ai dreptate din 89 pana azi am fost aburiti, insa nu aveam de unde sa stim ca asa o sa fie, am sperat la mai bine, si de fiecare data cand am votat, nu a fost din convingere ci din ideea ca din doua rele o alegi pe aia mai putin rea..cu alte cuvinte eu am fost crescut (si de bunici) cu un incredibil spirit anticomunist, si urasc realitatea comunista pe care oamenii o luau de buna si unii (ca tine) o plang si astazi, probabil duci flori la mormantul lui ceasca, cea ma mare utopie, un ateu cu mormant crestin, si realitatea asta ca inca mai are reprezentati si pe plan politic si pe plan fotbalistic.asa ca poate intelegi ca nu sunt eu omul care a profitat si nu am stat in casa altcuiva si ma lupt si acum sa o redobandesc..ai folosit tu un termen care ti-a fost cenzurat, uita-te mai bine la dinamo acolo, fiindca eu la rapid am vazut de la tineri pana la oameni batrani care nici macar nu injura (nu vorbesc de galerie).ti-am spus ca nu suntem pe aceeasi lungime de unda si de aia nu vreau sa mai comentez posturile tale.

# 909 edi+ on 25.05.08 at 12:58 pm

in fata REALITATI nu ai ce sa mai comentezi. ce am zis eu vezi zi de zi. numai***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) ca tine care te lasi dus de nas de niste “fosti” nu o vad. Ei FOSTI au dus-o f. f. bine si inaite case de creatie in virful muntilor sau pe malul marii pile la gospodaria de partid si se aprovizionau cu ce nu aveu parinti tai sau unul ca mine, functii pe la edituri si ministerul culturii etc. au vazut ca a cazut comunismul “s-au orientat” imediat si si au vazut ca-i “trendi” dizidenta s-au AUTOPROPUS dizidenti si dai si lupta si dai si lupta cu comunismul de care au profitat toata viata. Apropo ai vazut tu pe un liiceanu, papapievici, ana blandiana mori de foame sau i-a vazut cineva la coada pentru o punga de carne ? nu i-a vazut NIMENI pentru ca faceu ce ti-am zis eu mai sus. ASTIA VA ABURESC PE VOI cei care nu ati trait atunci. De ce o fac ca sa traiasca bine si azi. Institute culturale, ambasadori, ONG, soc civile fara sa intrebe pe nimeni daca sint de acord cu ei etc. Sa sugem bani de peste tot ca sa traim noi bine . Asta faceti voi prostiii sustineti pe niste impostori. pOATE TATAL SAU MAMA TA AU FOST MEMBRI PCR. eu nu am fost sa stii niciodata pentru ca eram TESA si din rindul astora se facea foarte greu membri de partid. sa nu crezi ca cumva regret, nu dar ti-am spus-o sa nu crezi ca am pierdut cine stie ce privilegii, n-am pierdut nimic si nici n-am cistigat nimic tot ala sint si de asta vad realitatea asa cum este nu ABURITA cum v-o prezita niste smecheri voua.

# 908 radu on 25.05.08 at 10:19 am

imi dau seama de ce nu mai comenteaza nimeni la ce zici tu.fiindca esti un ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat).si acum astept postul tau de suporter adevarat plin de injuraturi si jigniri, stai linistit voi sunteti majoritatea in tara asta.

# 907 edi+ on 24.05.08 at 6:54 pm

Ai derptate oamenii “destepti” si”bucuresteni ” ca tine au dus tara asta unde este si bucurestiul in special.’Destepti si cosmopoliti”ca tine si tru au votat la primaria capitalei din 89 si pina acum numai t.i.g.a.n.i si marinari. De asta arata bucuretiuul cum arata de “lucizi si democreti ” ca tine si tru.Stii ce a zis Nicusor Ceausescu la proces”Nu o sa fiti in stare sa zugraviti cit s-a construit pe timpul lui tata” A avut dreptate neputind ca zugraviti v-ati apucat sa distrugeti ca-i mai usor.Si voi astia scoala ioc, servici ioc, casa ioc. Ce va ramine? Slugaritul pe afara , hotia, droguri,prostitutie,Aici v-a adus desteptiiastia pe care ii lauzi tu. Ei sa stii ca au dus-o foarte bine si inainte o duc foarte bine si acum. Putin le pasa de astia ca tine. dar tu cum o duci?Te tin parintii acasa sau in scoala dar nu uita ei s-au format in comunism. Din doi tarani i-a luat si i-a bagat in scoala le-a creiat conditii sa faca o scoala (tu acum platesti taxa ca probabil parinti au bani) le-a dat un serviciu bun o casa si au avut toate conditiile sa te faca pe tine. Vezi si tu esti un produ al comunismului.Fi recunoscator. daca dupa revolutie tu erai fiul lui vasile din Dilga acum mai scriai tu pe net. Nu. ai fi muncit cu ziua prin sat.Asta va ofera tru si altii ca el. Asa ca las-o jos ca esti varza totala. Uitate si tu in jurul tau vezi ce se intimpla si pe urma sa vorbesti ce comunism capitalism etc. Dar am vazut esti prost spui niste clisee dragi “desteptilor” ei o duc bie si te duci pe stadion cu tramvaiul, maninci seminte, tii cu rapid echipa ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) si te simti fericit. Asa sa ramii

# 906 radu on 24.05.08 at 9:16 am

nu imi apare un coment.mai dau odata

# 905 radu on 23.05.08 at 10:30 pm

da m-am convins, ai ramas cu mentalitatile comuniste si de aia nu ai ce comenta aici.oamenii destepti precum tru isi dau seama ca fotbalul a ramas schilodit, de la tine nu am pretentii, am vazut suporterii care se duceau la dinamo, cu telefonul in mana cu maneaua la maxim, injurand si manancand seminte in tramvai.astia sunt copiii de care zici tu, ai oamenilor din provincie adusi la bucuresti, prost crescuti si invatati sa tina cu aia care castiga mereu indiferent de situatie ca e mai usor..si am ajuns acum sa ni se reproseze noua bucurestenilor ca suntem mitici si mitocani, necivilizati ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat).oricum am incheiat discutia cu tine.

# 904 edi+ on 23.05.08 at 7:41 pm

Mai tica nu vorbi tu in numele poporului roman. Ce traume a suferit, au avut o casa un serviciu,conditii optime de atermina o scoala puteau face un concediu. Stii care este diferenta dintre comunism si capitalism ? Comunistii te luau de pe strada si te bagau in fabrica iar capitalistii te ia din fabrica si te arunca in strada.De aia sinteti voi azi slugi, cersetori si criminali in strainatate. Asta trauma ce traiti voi azi golaneala, droguri, prostitutie. Asa ceva pe timpul lui ceasca nu exista. Tu ce viitor ai ? sumbru il vad eu dupa cum gindesti. Asa ca las-o moarta cu traume si alte bazaconii de genul asta.

# 903 radu on 23.05.08 at 2:16 pm

domnule,casa in care stau eu are 100 de ani si a fost facut de strabunicul meu cu mainile lui si a fost luata abuziv ca multe altele dupa cum stii.nu am zis sa daramam tot, dar sa indreptam raul facut daca se mai poate.si daca mai zici odata ca nu s-a facut nimic rau si ca totul e ok nu imi demonstrezi decat ca ai 15 ani si nu stii despre ce e vorba in ce a scris T.R.U., sau ca esti nostalgic dupa vremurile alea si ca tii cu dinamo sau steaua si orice s-ar spune tu tot ca tine crezi..parerea mea este sa nu mai comentezi,pentru ca aici este vorba despre o trauma pe care a suferit-o poporul roman si implicit fotbalul nostru, nu despre dat cu pumnii in piept ca esti dinamovist.

# 902 edi+ on 22.05.08 at 9:55 pm

M-ai descoperit. Esti tare. Am fost secu lui ceasca si la revolutie am omorit 15-20 revolutionari ca nu i-am numarat. Te-ai prins.esti destept. Eu zic ca tine sa darimam tot ce au facut comunistii ca nu era bun nimic incepind chiar cu casa in care stai tu ca tot pe vremea comunistilor a fost facuta Pe urma casa poporului, canalul, sidex, oltchimul etc etc Nimic sa nu mai ramina de la nenorocitii aia. Stii de ce nu sintem la nivelul SUA, Anglia, Germania ca de astia ca tine sint inca foarte multi in romania. Ramii asa cum esti ca esti tareeeeeeee.

# 901 radu on 22.05.08 at 1:26 pm

mai edi,zici ca ai trait in perioada aia, pentru mine ce ai spus tu inseamna ceva de genul, ce daca securistii au furat ani de zile inainte si dupa 89,in romania, lasa-i ca sunt si ei oameni..exemplu pe care il traiesc..in casele bunicilor mei si acum stau alti oameni.nu pot sa ma abtin dar argumentele tale sunt ale unui om care a dus-o bine pe vremea aia, stii tu de ce…
ce performante au facut steaua si dinamo??? a ca a castigat steaua cupa campionilor da, dar ca in timp ce toti aveau campionate grele aici steaua era menajata, oricum performanta este a clubului.si dupa ‘89 ai uitat scorurile de 8-0, 9-1 pe care nici un alt club nu le reusea decat steaua si dinamo..asa ca nu veni acum sa spui ca trebuie sa uitam si ca sunt si ei oameni, cea mai mare greseala ar fi sa uitam.si cand o sa se curete fotbalul romanesc de aceeasi monstrii din cauza carora am suferit 60 de ani bine infipti in gazoane noi, atunci poate o sa zic da domne steaua face performanta….a si daca nu ar fi fost steaua si dinamo..poate aveam si noi un campionat in care sa avem 8-9 echipe maride top ca talent avem Doamne ajuta.

# 900 ioan andone on 21.05.08 at 9:53 pm

edi+ multumesc pentru raspuns (dreptatea e, intr-adevar undeva pe la mijloc) si da-mi voie din nou sa sper ca pe viitor sportul ne va uni in loc sa ne dezbine.

# 899 edi+ on 21.05.08 at 8:23 pm

Bai fratilor daca nu ar fi fost steaua si dinamo erau alti AAA si BBB si tot aia era. Problema nu este asta ci faptul ca daca au fost facute in comunism nu sit bune si hai sa le desfiintam.Vocatia distrugerii celui mai bun si a luatului mereu de la capat. Asta este blestemul nostru ca natiune datul la gioale nu sa facem tot ce putem sa ne ridicam la valoarea celui mai bun. Comunisti necomunisti aceste doua mari cluburi au facut performanta si TREBUIESC RESPECTATE. Daca pina in 89 nu v-au lasat comunistii(am mari indoieli ca refuzau de exemplu un potential campion olimpic doar pentru ca nu erau de la aceste doua cluburi) (atentie am trait perioada nu ma poate aburi nimeni)dupa cine a oprit restul tarii sa faca performanta la cel mai inalt nivel. Iti spun eu nimeni. Dar este mult mai usor sa desfiintezi decit sa cladesti. Asta-i realitatea. Nu poti arunca in derizoriu performantele a sute si sute de sportivi doar pentru faptul ca soarta i-a facut sa se nasca in acea perioada. de aceia nu sin de acord nici cu TRU nici cu voi. Valoarea si performanta nu are culoare politica si rezista tuturor vremurilor. de asta nu sit de acord cu “60de anii de ajuns”. Nu sit suficienti sa mai fie 60 ani la aceste doua cluburi si la multe altele pe linga ele. Asta trebuia sa spuna un intelectual nu sa semene vrajba inutila. Dar probabil TRU ia niste bani ca pe blogul lui au postat peste 900 de pareri. O monstra de facut bani nu conteaza cum de la un intelectual. Acum a fost singura oara cund am postat serios pe blog in rest nu am facut decit sa va inervez ca ma deranja atitudinea celor anti.

# 898 ioan andone on 21.05.08 at 7:49 pm

edi+ recunosc ca invectivele nu folosesc la nimic. daca esti dispus sa dialoghezi fara sa insulti promit sa nu te insult nici eu. despre performante: patzaichin s-a dus la dinamo pentru ca in tulcea nu era nici macar o amarata de baza sportiva. ce performante vrei cand dinamo si steaua au fost singurele echipe care aveau voie sa faca performanta? aveau bani, sali, pasapoarte, tot ce vrei. de unde: de la ceasca, bobu, dinca (al carui ginere, badea, e acum stapan la dinamo,) dascalescu… ce performante vrei de la tulceni daca nici macar o amarata de sala de sport n-aveau pentru ca vorba ta mai devreme ei nu erau necesari?

spune TRU: “Sportivii trebuiau să concureze undeva şi nu aveau de ales. Dinamo transformă o constrîngere în triumf.” ei, daca si acum te faci ca nu intelegi inseamna ca nu meriti decat invective…

# 897 edi+ on 21.05.08 at 7:25 pm

Sint de acord in totalitate cu toate invectivele dar nu stiu un lucru Unde SINT PERFORMANTELE VOASTRE? Asta nu inteleg.Pentru dinamo si steaua au luat olimpiadele ceasca, ritlurile mondiale bobu, europene dinca, nationale dascalescu dar ale voastre unde sint ? Cred ca le-ati ascuns bine sa nu le vada nimeni ca vi le furau comunistii nenorociti. Bai frate dar destepti sinteti ca ati ascuns atit de bine performantele ca nu le mai gaseste nimeni.

Pagini: [46] 45 44 43 421 » Afiseaza toate comentariile

Leave a Comment

Reguli :
1. Tratati persoanele care scriu pe acest blog cu respect, nu folositi un limbaj necivilizat sau cuvinte care sa aduca o vatamare morala celorlalte persoane care posteaza mesaje.
        a. In comentariile dumneavoastra va rugam sa va referiti doar la articolul/editorialul in cauza si sa nu atacati autorul.
        b. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa jigneasca.
        c. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemita sau rasista.
2. Nu publicati sau solicitati in comentariile dumneavostra adrese de web, produse sau servicii.
3. Nu transformati acest blog intr-un "chat".
4. Pentru protectia dumneavostra nu folositi in comentarii informatii personale, adrese de email, numere de telefon sau URL.
5. In comentarii nu puteti folosi decit urmatoarele coduri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
6. Daca aveti vreo plangere in ceea ce priveste administrarea acestui blog puteti trimite un mesaj la adresa de mail: contact@gsp.ro.
7. Comentariile care intra in contradictie cu regulile de mai sus vor fi sterse fara a se afisa vreun motiv.
8. Daca veti continua sa sfidati aceste reguli nu veti mai putea sa postati mesaje.

Comentand pe acest blog, sunteti de acord cu regulile precizate, le intelegeti si va dati acordul ca le veti respecta. Va multumim.