Tudor Octavian

Finețea observației și meșteșugul își dau mâna în texte care pot fi citite și la berărie, și la biblioteca Academiei

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Tudor Octavian
Un articol care nu merge cu sarmale și cârnați

Un fost coleg de la filologie, devenit cercetător lingvist, a alcătuit, în paralel cu sarcinile de serviciu și, s-ar putea spune, în pofida acestora, două tomuri masive, coborând în istorie și apoi urcând “la zi”, cu cele două definiri ale […]

...

Mai bine pe tușă, decât în spital

Dacă arbitrii ar sancționa toate faulturile golănești – din spate, la glezne, la fibră și prăvălirile pe adversar – prin care cei mai mulți dintre jucătorii cu o tehnică precară și cu o genă de maidan a răzbunării, la jumătatea […]

...

Eu, noi și regalitatea

Pentru mine, cel crescut cu o istorie mincinoasă și îmbătrânind în diversiune, toate informațiile privind regalitatea și rolul ei în devenirea modernă a României, au renăscut cu un plus de sens, într-un imens vid afectiv, odată cu reîntoarcerea acasă a […]

...

O corvoadă și o pagubă-n ciuperci: Cupa României

Cu excepția lui Miriuță, condamnat să bată măcar în Cupă, până ce va ști dacă mai rămâne la Dinamo, și a unor echipe din Liga a 2-a, dar și acestea cu niște motivații în afara gloriei sportive, Cupa României la […]

...

Fotbalul cu epoleți de generali și colonei

Că, probabil, așa stau lucrurile în toată lumea. Și că nu e deloc bine să ai păreri foarte apăsate despre generalii și coloneii deveniți subiecții unor scandaluri bugetare, fiindcă orice ar face și ar drege aceștia, e pentru apărarea patriei, […]

...

Păreri pe banii altora

Unul dintre cei mai activi comentatori din media ai vieții stadioanelor, citit nu numai pentru stil, ci și pentru proprietatea opiniilor, zice despre Hagi că "nu e primul sportiv care compromite cu gura lucrurile bune pe care le-a izbutit cu alte părți ale corpului".

Permalink to Păreri pe banii altora
duminică, 20 august 2017, 9:49

Tot dânsul conchide că Hagi face parte „din grupul celebrităților care pretind, în numele a ceea ce ar fi făcut, vezi Doamne, pentru România, abonament la răsfăț și recunoștință, iar uneori la privilegii și concesii”. Ce m-a sesizat în textul confratelui gazetar nu a fost atât vehemența acuzelor, mai potrivită cu meseria de procuror decât cu aceea a unui ordonator de opinie, cât cauza care l-a inflamat: jucătorii vânduți de Hagi și mai ales cui. Supărarea pe Hagi era, de fapt, în secundar. În principal, chiar dacă nu în mod deslușit, părerile priveau banii, adică afacerea lui Hagi, și – vezi Doamne !!! – imoralitatea de fond a unor vânzări.

În lumea capitalului și, în general, în lumile mai așezate economic, regula e să n-ai păreri pe banii altora. Să ai păreri numai pe banii tăi. Nimeni nu scrie la noi despre locurile de muncă pe care le creează fotbalul. Hagi, cu banii lui, mulți sau puțini, dă de lucru la multă lume. Nu numai la zecile de angajați ai clubului. Deși puțini ar cinsti acest lucru la importanța pe care o are, chiar și televiziunile care transmit meciurile Viitorului au de lucru pentru că există Viitorul. Iar ca să mergem cu ideea mai departe, câștigă un ban și are de lucru și gazetarul care scrie că Hagi nu vinde corect jucătorii.

Fotbalul dă de lucru la zeci de milioane de cetățeni ai planetei. Sistemul mondial al sporturilor dă de lucru la o lume întreagă, de ale cărei dimensiuni ne-am da seama doar dacă ne-am propune să cunoaștem și investițiile în industriile sporturilor. O anume stabilitate a sistemului induce în noi convingerea că așa trebuie să fie el, stabil și productiv, ignorând problemele de toate naturile ale investitorilor. Sigur că investiția în ghetele fotbaliștilor de la Viitorul nu este un subiect de prima pagină, dar numărul de angajați în producția mondială de ghete este.

Un român neamț, cu afaceri în construcții ce dădeau de lucru la câteva mii de muncitori, maiștri, ingineri și administratori, mi-a spus că numai angajații lui au un somn odihnitor, că el și când doarme muncește cu banii. Când te pripești, de dragul unui „spirit de glumă”, și conchizi că un Hagi „compromite cu gura lucrurile bune pe care le-a izbutit cu alte părți ale corpului”, e bine să observi că Viitorul a fost izbutit, într-adevăr, cu o parte a corpului care se cheamă cap, că o investiție nu se controlează cu picioarele și nici cu coatele. Și că în afacerea fotbal, ca de altfel în toate afacerile care dau locuri de muncă, dacă nu e respect pentru toate părțile corpului, nu e respect pentru om.

Comentarii (41)Adaugă comentariu

FYRY (4 comentarii)  •  20 august 2017, 11:43

Si tu scrii articole,*** *** ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cnv (1 comentarii)  •  20 august 2017, 11:50

Confratele dvs. gazetar este Radu Paraschivescu, iar editorialul dansului se gaseste pe Digi24(asa este corect daca tot vorbim de locuri de munca, paine etc.). In alta ordine de idei...vorbiti de locuri de munca datorate fotbalului de parca ati lauda cine stie ce combinat care produce efectiv ceva, si nu despre ceva ce se intampla acum si moare dupa 90 de minute. Sa ne mai linistim cu locurile de munca, zic, ca tot mai buna-i o fabrica ! Una peste alta, da, domnul Hagi ne-a debusolat pe toti cand la 2 zile dupa ce se plangea ca toata lumea e impotriva lui, ca voi, media, sunteti platiti sa scrieti la comanda rautati despre dumnealui si echipa (de cine ? De dusmanul care a vrut sa ii fure titlul la TAS si care i-a stricat fericirea in vara) samd, o conferinta de presa cu dedicatie pentru Becali, chiar daca intr-un mod codificat, ii vinde cei mai buni jucatori ai sai tocmai lui... Eu ca fan am dreptul sa imi pun intrebari si sa vreau raspunsuri (eu ca fan bag la randul meu bani in aceasta industrie creatoare de locuri de munca cum este fotbalul). Vreau sa stiu daca sunt luat de prost ducandu-ma la stadion sa urmaresc o echipa de fotbal si cand colo nu am de-a face decat cu o academie si atat. Vreau sa stiu daca domnul Hagi urmareste performanta (altfel de ce mai aduce "jucatori cu experienta"?) Sau daca doar produce si vinde. Eu vreau sa fiu un fan al unei echipe, nu al unei pepiniere, ma scuzati ! As fi preferat sa pastreze cei 2 jucatori si sa ii foloseasca in meciurile astea importante(asa cum inteleg ca Becali ar fi fost de acord), nu sa ii dea acum ! O zi buna si succes domnului Hagi in continuare, inca il mai sustin caci nu am prea multe motive INCA sa nu o mai fac.

Doga12 (1 comentarii)  •  20 august 2017, 12:13

Corect! Am văzut baza de la Ovidiu, totul e la superlativ...

Carol K (6 comentarii)  •  20 august 2017, 12:40

Nu doar Radu Paraschivescu a scris la modul acesta despre Hagi si imoralitatea de a vinde jucatori cand "nu era cazul" chipurile n-ar fi urmarit sa se califice si astfel pacat de titlul ala pe care i l-ar fi dat FRF,altii ar fi stiut mai bine ce sa faca cu el...Pana aici a ajuns presa sportiva din Romania .Mai jos de atat NU se poate.I-am scris distinsului gazetar CG ca daca ti-ai ipotecat principalele proprietati ca sa poti tine in viata si a performa cu acea Academie de Fotbal unde el ii pregateste ca viitori fotbalisti,le asigura 3 mese pe zi,le asigura pregatirea scolara in paralel cu cea fotbalistica,echipamentul,transportul, medicatia sportiva, salariile celor care se ocupa de toate aceste aspecte e imposibil sa nu apara momente in care banca sa nu te preseze,nevoia de bani sa nu te preseze si daca ai ratat principalul obiectiv nu ai ce face si-i vinzi unul cate unul,n-o faci azi poate ca maine nu te va mai cauta altcineva sa-ti dea acelasi pret pe ei.Hagi nu a cerut bani publici sa aiba oricand la dispozitie sume exorbitante oferite din pix de un politruc sau altul asa cum se intampla la Bucuresti unde nesimtirea unora nu mai cunoaste limite isi pompeaza bugete de zeci de milioane pe an in niste sporturi evident mai putin costisitoare ca fotbalul....Asta e Hagi,trage la ham,nu e un tip placut uneori,e inconfortabil dar asa cum ati spus e pe banii lui,pe munca lui,pe sanatatea lui...Adica exact genul de om care nu este apreciat in Romania dar este f.apreciat in alte tari.Acolo unde se performeaza nu doar in fotbal,in orice domeniu....La noi prioritate o are smecherasul descurcaret pe bani publici,placut,mistocar,simpatic cu presa in orice imprejurare indiferent ca are sau nu rezultate,patriot de fatadasa fie si "mandru ca-i roman" de parca asta ar face diferenta undeva....De asta nu se ia nimeni,este idolul tuturor.

Moise (1 comentarii)  •  20 august 2017, 12:48

1. Eu îmi aduc aminte de jucătorul Hagi care, spre finalul carierei, a scuipat un fotbalist care l-a faultat. 2. Becali a stat mai puţin la închisoare pentru că "a muncit" la o firmă a lui Hagi. Aşa că, Hagi trebuie să primească ceva înapoi.

Alexandru Chis (3 comentarii)  •  20 august 2017, 12:49

Pentru un personaj care si-a castigat existenta numai pe opinii impartiye cu larghete in anumite publicatii din presa scrisa si din aparitiile pe la anumite posturi tv, pare ceva iesit din comun ca un alt confrate in ale datului cu parrea sa isi exprime o opinie personala fata de un anumit comportament considerat de dvs ca indezirabil. De ce dle Tudor? Cu ce sunteti dvs mai presus de el sa va dati, la randu-va cu parerea? Ce mare sacrilegiu a comis? Suferiti de un sindrom destul de raspandit printre cei care au curajul sa-si exprime o parere, si anume "sindromul absolutist" al interzicerii opiniilor care nu va sunt pe plac. In fond, pentru ceea ce postati sau va dati cu parerea pe la tv si dvs sunteti platit pentru ca in aceasta lume totul este o "marfa" si totul se tranzactioneaza la pretul mai mult sau mai putin corect. Il adulati pe Hagi? Este dreptul dvs! Il urati pe Becali? Iar este dreptul dvs! Dar, daca vreti ca preopinentii sa va respecte, atunci respectati-le si dvs, la randu-va opiniile!

luis (11 comentarii)  •  20 august 2017, 12:56

Ce *** de jurnalist.Paraschivescu are dreptate.Sa nu se mai victimizeze *** asa de mult,ca a profitat de sistem si de numele pe care il are.*** este un om fara caracter idem prietenului si nasului jiji.Nu exista diferenta de comportament intre cei doi.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mozzie (5 comentarii)  •  20 august 2017, 13:16

"Un nenorocit Hagi asta,mereu se victimizeaza,ce mare jucator a fost pana la urma,mai e si agramat,a mai scuipat si-un adversar candva si a refuzat sa-si ia medalia la finala cu Voluntari"....Ce blestem pe poporul asta sa-l aiba,nu se putea naste in alta parte sa stam si noi acum linistiti,sa ne vedem de-ale noastre ? Sa nu ne vindem nici jucatorii,nici neamul,nici tara !

claudiu (5 comentarii)  •  20 august 2017, 13:44

TOTUSI Domnul Hagi .... a fost si este un mediocru. La Real ( unde Ronaldo STRALUCESTE), si la Barcelona unde asteptam sa explodeze a fost o UMBRA. Iar la Brescia a fost la fundul clasamentului in serie A si urmatorul an era retrogradat. Nici la nationala nu a fost decat pritr-o imprejurare a lucrurilor undeva mai sus. Adica sa te bati cu Tar Galilor la Cardiff , si abia sa te califici , dupa ce ei au ratat un penalty, nu e mare lucru. Ai batut la mondiale Columbia daf ai mancat bataie cu Elvetia .... arata o mediocritate profunda. La fel cu super academia lui, unde pierde cu Gent cu 5, cu Apoel cu 4 si cu Salzburg cu 3. Din pacate santem intr-o tara plina de mediocritati si de interese, unde promovarea unor valori chiar si fotbalistice nu se facd niciunde, poate la academia lui Hagi care o face nu pentru fotbal ci doar pentru bani. Cu stima dragi cititori.

Iftode (1 comentarii)  •  20 august 2017, 13:51

Si o groapa de gunoi genereaza locuri de munca domnule Tudor Octavian. Faci referire la un articol unde este blamat Hagi pentru ce scoate pe gura si cum isi etaleaza mentalitatea de invigator cand faptele arata contrariul, Becali s-a oferit sa ii lase jucatorii dar si-a refuzat orice sansa de calificare .

ovidiu_3003 (71 comentarii)  •  20 august 2017, 13:55

Hagi a venit in fotbal si a facut blaturi ...omul si a recuperat banii investiti in mod necinstit ...dar nimeni nu spune asta ...ne cred prosti ...noi nu vedem ...

Dragos Iancu (1 comentarii)  •  20 august 2017, 13:57

Perfect adevarat d-le Tudor Octavian.Acest articol il pot pricepe doar cei care au creat pentru altii locuri de munca.Nu-l pot intelege cei care s-au plimbat o viata intreaga si au atarnat angajati pe unde le-a fost mai cald.Jos palaria pentru articol.M-am regasit in articol si, totodata, i-am vazut scanati si pe cei care nu pot dormi de grija altuia

Joo Ferenc (2 comentarii)  •  20 august 2017, 13:57

aveti doua masuri stimabile! mereu v-ati dat cu Parerea despre banii lui Paszkanyi cand era la CFR! Unele lucruri nu le uitam! :D

exidpol (10 comentarii)  •  20 august 2017, 14:06

stimate domn, experimentul lui Hagi a mai fost încercat (mai demult) de un antrenor sovietic și a dat ...chix! ca jurnalist ar trebui să știți asta...

JAX (1 comentarii)  •  20 august 2017, 14:07

@claudiu tu esti un statistician varza de unde pretentii la tine sa te dai priceput ca sa etalezi verdicte cum ca Hagi e "un mediocru" ? Un neica-nimeni neispravit cu manere ca tine sa spuna despre Hagi asa ceva...Esti amuzant.

preda (1 comentarii)  •  20 august 2017, 14:07

@Moise a spus tot ce e de spus despre Hagi.

Marius (1 comentarii)  •  20 august 2017, 14:17

Foarte corect și la obiect t articolul scris ,respectivul R Paraschivescu nu este cunoscut și apreciat în lume în meseria dansului cum este Hagi în fotbal ! Mă bucur ca sunt și oameni cu capul pe umeri ca dv ! Sunte ți un om remarcabil !

Io (1 comentarii)  •  20 august 2017, 14:21

Academia lui Hagi este de apreciat......dar asta este tot ce poate Hagi in acest moment....Radu Paraschivescu are dreptate. ... In opinia mea aceasta academie nu va supravietui......nu ca nu as dori.....dar dupa parerea mea se cind jucatori prea cruzi.....mult prea cruzi....Repet.....In opinia mea nici unul nu a confirmat....nici in fotbalist promovat de academia lui Hagi

petre (1 comentarii)  •  20 august 2017, 14:32

hagi e doar un flamand

claudiu (5 comentarii)  •  20 august 2017, 14:43

Jax .... dragul meu nu e nevoie sa fi statistician ca sa vezi simplu anumite lucruri clare .... a da am castigat cu America i-am batut cu 1-0 si am trecut de grupe . Chiar am avut o generatie de aur. Mediocritate... cand ne prindea Italia, Spania sau Franta, vai de mama noastra. Dar astept un raspuns serios, nu de mahala. Servus.

claudiu (5 comentarii)  •  20 august 2017, 14:44

Uitate la Zizu ce antrenor, carismatic, ce jucator. Hagi .. .choar a fost mare frate..... Brescia si cam atat.... :-) ;-)

claudiu (5 comentarii)  •  20 august 2017, 14:45

Auzi macar la Brescia daca facea ce a facut Maradona la Napoli.... dar de unde .... 1 an in A 1 an in B. Mare jucator.

claudiu (5 comentarii)  •  20 august 2017, 14:46

Auzi dar daca nu a putu el sa fie mare, poate il fave pe fiusu, ca cei de la Fiorentina vor sa scape de el. ;-) :-) . Hai sa vedem obiectiv, ca de patriotism sant satul .....

Vasile (1 comentarii)  •  20 august 2017, 14:59

Pai si Hagi e arogant pe banii altora. A "cumparat" un hotel la Mamaia cu 100 000$ cand el facea 10-15 mil dolari.

CFR 4X4 (1 comentarii)  •  20 august 2017, 15:00

Paraschivescu are dreptate..Hagi se crede un fel de superman,care intoarce spatele tarii pt ca Popescu a fost dovedit ca infractor si tara a idraznit sa-l condamne. El si neamurile lui infractori ar trebui sa fie deasupra legii,doar pt ca a fost un fotbalist talentat,atat cat sa fie rezerva lui Stoicikov la Barcelona. Lumea nu stie,sau se face ca nu stie,ca Hagi ia juniorii de top din tara,nu-i descopera si creste el, prin influenta sa si "pressing" la parinti, practic ii fura de la alte cluburi,care nu se pot opune,fiind vorba de minori. De asemenea parintii platesc taxe,masa-casa..si alte cheltuieli care in mod normal,asa-zisa academie ar trebui sa le suporte. Sa ne mai lase acest D-zeu,ca nu e nimic din ce pare.

Ardeleanul (4 comentarii)  •  20 august 2017, 15:45

Perfect scris! Sunt sătul de neaveniți care-și dau cu părerea despre ce și cum ar trebui să facă alții cu proprii bani!

Cosu (3 comentarii)  •  20 august 2017, 16:00

Domnul paraschivescu este doar nu balkanist arogant care nu a realizat nimic in viata .

Vlad (1 comentarii)  •  20 august 2017, 16:04

Domnu ziarist... lasati-va. Nu ati inteles nimic din acel articol.

dan (2 comentarii)  •  20 august 2017, 16:08

Bun articol ,ca si cel pe care l combatetzi cu manie...capitalista. adevarul? La mijloc!

Demetriad (1 comentarii)  •  20 august 2017, 17:51

Ce performante are hagi ? A jucat la madrid , umbra lui H Sanchez, la barcelona si ce? A facut el performanta intro tara care sa conteze.Se poate el compara cu jucatorii care au facut istorie , Boban, Savicevici, Stoichicov si multi alti juc din est ca de cei din vest brazilia, argentina nici nu mai vorbim . Mare jucator de istanbul, o echipa de mana a 4-a . De asta multi tineri pleaca scarbiti sa mai incerce ceva in tara asta. De a-ti crapa dracului odata luat -i cu voi pe hagi si pe becali

Argus (3 comentarii)  •  20 august 2017, 18:15

Aveti dreptate, din pacate insa, observ ca unii dintre cei ce posteaza pe acest subiect confunda "marfa" cu "ambalajul"! Am in vedere alegatiile celui (celei?) ce se identifica prin Cnv! Ce legatura este intre opinia Dv ca "În lumea capitalului și, în general, în lumile mai așezate economic, regula e să n-ai păreri pe banii altora. Să ai păreri numai pe banii tăi" cu alegatiile dlui Radu Paraschivescu cu privire la modul in care-si administreaza afacerea Hagi? Da! Afacere! Pai ce? Becali are vreo legatura cu performanta echipei sau doar cu afacerea? Nu declara dupa fiecare achizitie "il iau cu...si o sa-l vand cu..."? Diferenta dintre cei doi este ca Becali investeste in fotbal din averea facuta din afaceri, in timp ce Hagi, investeste fiecare banut castigat cu "alte parti ale corpului", trudind, la propriu! Atunci? Care-i "marea problema" a dlui Paraschivescu? Trebuie cumva ca Hagi sa-ntrebe pe cineva CUI si CU CAT sa vanda un jucator? Revin la Peter, sintagma de mai sus, in capcana in care cade si Cnv! Ce legatura are "philosofia/cugetarea" acestuia : "Sa ne mai linistim cu locurile de munca, zic, ca tot mai buna-i o fabrica !" cu : « Hagi, cu banii lui, mulți sau puțini, dă de lucru la multă lume. Nu numai la zecile de angajați ai clubului » ? Cum adica « sa ne mai linistim » ? Sa ne facem ca nu intelegem ca sunt mai putin someri, si pentru faptul ca fotbalul creeaza locuri de munca ? Oare cati bani « se duc » in buzunarul celor ce-i castiga «… si celelalte parti ale corpului » ? Si, pana la urma, Cnv ar trebui sa fie mai clar, sa ne spuna daca nu cumva, banii castigati de sportivii, in general, ar trebui sa fie investiti in fabrici « si uzine »… Cred ca in acest caz, subiect, vine ca o manusa principiul lui Peter : "Teoria afirmă că membrii de succes ai unei organizații ierarhice sunt, până la urmă, promovați până la nivelul lor maxim de competență, după care, o promovare ulterioară îi ridică la un nivel pentru care nu mai sunt competenți, deci incompetenți. Termenul este o interpretare umoristică a teoriei principiului plăcerii a lui Sigmund Freud (https://ro.wikipedia.org/wiki/Principiul_lui_Peter). Ma uit, captivat, la emisiunile dlui Radu Paraschivescu (Dă-te la o carte și Pastila de limbă) si ma intreb daca este aceiasi persoana cu cel ce face obiectul articolului dlui Tudor Ocatavian! Dar, sa nu trecem peste principiul lui Peter! Competenta intr-ale literaturii, a cunosterii limbii, vorbirii corecte s.a.m.d., nu ar trebui sa-l indemne pe distinsul critic literar ca macar in emisunea „Pastila de limbă”, sa semnaleze grosolana amputare a gramaticii limbii romane, prin „renuntarea” la pronumrlr de politete? Nu este prezentat a fi cel ce „pune lupa pe greşelile de limbă pe care le facem din grabă sau din ignoranţă.”? Nu sesizeaza DESFIINTAREA, la propriu, a pronumelui de politete? Chiar nu este deranjat ca-n toata mass-media (una din excpetii, spre lauda acestuia, Dragos Patraru, floare rara, care nu uita sa spuna „ sunt...gazda Dumneavoastra”). Mitocania mostenita din vremea „tovarasiei”? Pana la urma, cine altcineva, decat competenta „breslasilor” intr-ale literaturii, cu acces la canalele media, ar putea, macar sa incerce, sa repuna in drepturi corecta vorbire? Aici, far-ndoiala, dl Radu Paraschivescu ar putea face mai mult, si mai de folos pentru obste, si inca sper, ca o va face! (Academia Romana? Aiurea! Presupun ca intre „ne”distinsii membrii, formula de adresare este „tu... ma... ba...” nicidecum „Dumneavoastra”! Ce spuneti dle Radu Paraschivescu?

Argus (3 comentarii)  •  20 august 2017, 18:39

Cu scuze, grabit, neatent si "furat" de subiect, am formulat gresit fraza "...Am in vedere alegatiile celui (celei?) ce se identifica prin Cnv!..." in loc de "...Am in vedere alegatiile dlui Radu Paraschivescu cat ale ce celui ce se identifica prin Cnv!". Multumesc, anticipat, pentru intelegere.

Adrian Postelnicescu (1 comentarii)  •  20 august 2017, 19:46

Un articol excelent, a carui esenta, pana la urma, este RESPECTUL pentru un OM, care a reusit un lucru unic in lume, sa castige un campionat pornind de la o IDEE in doar cativa ani. Hagi a reusit mai mult decat Urziceniul sau orice alta campioana, pentru ca a facut totul singur. Hagi a fost si proiectant si diriginte de santier si administrator si antreprenor, dar si antrenor. Si a facut toate astea fara sprijin de la partid, fara implicarea vreunui primar, prefect... Si mie imi displac "arogantele" lui graticale, exprimarile incoerente, indarjirea cu care abordeaza unele subiecte s.am.d. Ele se datoreaza, evident, unei educatii precare, unui orizont intelectual mai putin dezvoltat( cand bati mingea pe maidan si apoi in variante mai organizate, nu ai timp pentru citit, invatat, etc). Dar, cu toate acestea, Hagi a reusit intr-un mod de laudat si paradoxal sa surmonteze aceste slabiciuni si sa construiasca cel mai important proiect al vietii lui. Un proiect privat prin contributie si public prin realizari. Un proiect care insa trebuie gestionat financiar cu ratiune, ce implica si decizii ce nemultumesc suporterii, pe moment. Era evident, in opinia mea, ca dupa castigarea campionatului trebuia profitat de conjunctura creata pentru consolidarea bugetului. Era singurul moment cand se puteau obtine sume atat de mari din transferuri, sume care vor fi folosite pentru aparitia unor alti benzari si comani si pentru performante viitoare. Respect, GHEORGHE HAGI!

cbn (1 comentarii)  •  21 august 2017, 11:29

Multumesc, d-le TO. In Ro, Hagi e judecat fiindca munceste si ia decizii pe banii lui, iar cluburi gen Poli, Chiajna, Voluntari, Tg Mures, UTA, etc - traiesc pe bani publici... Suntem profesionisti cand e vorba sa analizam un club care intr-adevar are nevoie de vanzari de jucatori pentru a trai, fiindca "n" generatii de copii nu se cresc la nivel inalt cu bani putin, plus o echipa in C. N-ar fi rau sa se scrie articole despre cum se sifoneaza (prin fotbal) bani publici la echipe /cluburi care n-au nici macar juniori la toate categoriile, dar au manageri peste directori.

Anonim (27 comentarii)  •  21 august 2017, 15:07

Maestre, dl. scriitor la care faceti referire nici macar nu este convins ca Hagi a compromis prin ceea ce spune o cariera faurita cu munca si talent: dansul este convins ca un "spalacit" (din toate punctele de vedere) din "generatia de aur" a Croatiei a fost mai bun decat subiectul acestui material! Aici, scriitorul respectiv se aseamana cu TRU, un nihilist prin excelenta! Daca un imberb care nu l-a vazut evoluand pe Hagi si care face o greseala gramaticala la fiecare doua cuvinte (o mediocritate absoluta, pe scurt spus) isi permite sa face aprecieri la adresa celui mai bun fotbalist roman si la unii ziaristi, inseamna ca este deplasat ca un publicist cunoscut doar la noi sa nu fie recunoscator pentru cele reusite de Hagi pe stadioanele lumii, inclusv pe Bernabeu. Hagi era genial prin comparatie cu coechipierii sai (inclusiv Butragueno) de la Real Madrid, de aceea a fost marginalizat (cred ca dl. R.P. cunoaste destule despre ce se intampla prin vestiarul madrilen); si la Barcelona ar fi ceva de comentat pe aceasta tema, antrenorul care l-a adus tinandu-l pe banca dupa cate o realizare (gol la Munchen, de exemplu)! Pentru cei care nu stiu, dl. Tudor Octavian este scriitor (cu romane, povestiri si schite publicate) si un estet (este reconfortant sa afli ca-l pasioneaza si ca scrie despre pictura, nu numai cea autohtona!) nu doar un invitat al unor posturi TV si un editorialist cu materiale in diferite publicatii! A.

luis (11 comentarii)  •  21 august 2017, 15:31

@anonimule,bine ca esti anonim.Vorbeste gura fara tine.Vezi ca realitatea este departe de ceea ce ai scris tu.Dar la ce sa se astepte omul,de la unul care repeta ca un papagal,tot ce aude la tv ,si nu poate judeca dupa realitatea de pe " teren "

Anonim (27 comentarii)  •  21 august 2017, 15:48

@ luis Rar mi-a fost dat sa vad o mai mare promptitudine decat a dvs. in a raspunde la o postare! Daca aleg sa fiu anonim, inseamna ca-mi cunosc lungul nasului; nimeni nu-i profet in tara lui, fie ca se numesc Hagi, Tudor Octavian, Ioanitoaia, sau Radu Paraschivescu, cum as putea fi eu?! La fel ca dvs., am dreptul la o opinie si tot ce scriu este rodul propriei gandiri (prin urmare, nu citez pe nimeni)! A.

luis (11 comentarii)  •  21 august 2017, 16:26

@anonimule,corect,asa este,ai dreptul la opinie.Si o opinie pe un ton civilizat.Sincer ma simt un pic nasol ca,te-am luat un pic prea tare.Scuze,dar ma irita ca ,toti il idolatrizeaza pe acest "hagi", si de regule fac acest lucru din cauza ca,unul ca "octavian" al nostru asa spune.

Ardeleanul (4 comentarii)  •  22 august 2017, 15:41

Iacătă cum apar unii care urăsc românii, să ne spună nouă despre cum ar trebui să-l iubim pe Hagi...˝re-ați ai dracu´ că tot neamu´vost n-o făcut pentru țara asta, cât o făcut Hagi!

luis (11 comentarii)  •  22 august 2017, 22:46

Ardeleanule,esti prostti-am mai spus,nu cu romanii am eu probleme,ci cu pacalici de teapa ta,care cred ca,tot ce-i romanesc este bun,chiar daca pute de la distanta.Si tu est ardelean,cum sunt eu zulus

Gelu (2 comentarii)  •  25 august 2017, 22:59

Bravo, d-le Octavian Tudor. Si pe mine m-a surprins lipsa de respect a lui Radu Paraschivescu. Nici mie nu imi place de cioban, dar sa vb. asa de hagi (..."Cu alte parti ale corpului") e din cale afara. Pacat ca RP nu intelege ce se chinuie sa faca Hagi, cu toate faulturile care i se fac, in RO. Pe banii lui. Dar tot nu are voie, ca nu vrea RP??? Se pare ca nu intelege nimic din vremurile astea. In care nu mai trebuie sa faci ce vor altii, atata vreme cat nu furi

Comentează