Bicepsul ameninţă, Messi rezistă

Barcelona are o listă destul de lungă de rupturi musculare în acest sezon. Messi, de la care se aştepta poate cel mai mult o astfel de leziune, e în afara ei. Există explicaţii. Barcelona pare a avea, în această perioadă cel puţin, un adversar mult mai complicat decît majoritatea celor întîlniţi, în campionat sau Liga Campionilor. Şi anume bicepsul femural. Bicepsul femural al propriilor jucători. Extinzînd ideea, accidentările îi pun mai multe probleme lui Guardiola decît rivalii din teren

Duminică seară, la Gijon, Eric Abidal a adăugat a 7-a leziune musculară apărută la gruparea catalană, de la startul pregătirilor încoace. Afellay (înaintea gravei rupturi de ligamente încrucişate, olandezul a avut o microruptură la bicepsul femural), Alexis (de două ori, prima problemă apărînd după turul Supercupei), Pique (la muşchii gemeni), Adriano, Iniesta, Fabregas şi acum Abidal (toţi la bicepsul femural).

20 de rupturi pe sezon

Conform unui studiu realizat de UEFA, o echipă de talia Barcelonei, cu extrem de multe meciuri, adună undeva în jur de 20 de leziuni musculare pe sezon. Dintre acestea, o treime sînt la bicepsul femural. E aşa-numita “accidentare a alergătorului” şi se produce la un sprint, la rupere de ritm, la o schimbare de direcţie, la un şut din viteză, cînd se aplică o forţă tensională superioară celei existente în zona musculară din pricina alergării. Perioada de pauză ţine de gravitate, fiecare centimetru avînd nevoie de o săptămînă de repaus. Sigur, în cazul rupturilor de ligamente, încrucişate, colaterale etc, discuţia se face separat.

Ceea ce se întîmplă la Barcelona acum e totuşi destul de puţin obişnuit. Iar explicaţia ar trebui căutată în kilometrii efectuaţi de fotbalişti. Atît în teren, dar mai ales în afara lui, programul echipei de la startul pregătirilor, la final de iulie, pînă azi fiind infernal şi extrem de obositor. În plus, specificul jocului Barcelonei predispune la aceste leziuni.

Muşchii lui Messi
Privind lista de mai sus, a celor afectaţi de leziunile musculare, reţine atenţia absenţa unui nume: Leo Messi. Toată lumea s-ar fi aşteptat ca omul care are cele mai multe ruperi de ritm şi schimbări de direcţie la Barcelona să fie cel mai expus. Nu e aşa.

Înainte să vedem de ce nu e aşa, să aruncăm o privire asupra organismului lui Messi. Tratamentul hormonal primit în copilărie a ajutat ca oasele sale să crească, dar asta a provocat un dezechilibru între pachetele sale musculare şi acele oase. Problema lui Messi e oboseala musculară, căci el posedă un exces de tensiune musculară în picioare care-l împiedică sa forţeze continuu.

Din nou la explicaţii. Musculatura omului are două tipuri de fibre: lente şi rapide. Fiecare muşchi al fiecărei persoane e diferit, iar la sportivi se modifică în funcţie de cum e antrenat. Spre exemplu, un sprinter are 80 la sută fibre rapide, iar un maratonist abia atinge 5 la sută.

Messi posedă această cantitate de fibre rapide, ceea ce, adăugat la statura redusă, fac din Messi un jucător rapid şi exploziv. Muşchii săi sînt întotdeauna tensionaţi. Spre deosebire de argentinian, Cristiano Ronaldo nu poate accelera de pe loc, din poziţie statică, el are nevoie mereu ca musculatura sa să fie tensionată, de unde şi senzaţia unei alergări continue.

Maturizarea decisivă
Şi atunci, cum se face că Messi nu se accidentează? Foarte mult ţine de prevenire. Messi s-a maturizat, nu mai acel tip haotic, care consuma frecvent pizza şi cola, care nu avea grijă de momentele sale de odihnă. Iată, de exemplu, în sezonul 2005-2006, cînd Barcelona a cîştigat Liga Campionilor, Messi a avut 3 leziuni la bicepsul femural.

Acum, Leo mănîncă doar ce-i recomandă nutriţionistul şi se recuperează ca la carte după jocuri. Dar o face şi în teren. Dacă-l priviţi cu atenţie, doar pe el, veţi observa momente de dispariţie din joc, de letargie. Atunci, Messi de fapt se odihneşte. În plus, a învăţat cum să se ferească de intrări dure, felul său de a alerga, uşor încovoiat, făcînd să aibă centrul de greutate foarte jos, ajutîndu-l în acest sens.

39 comments ↓

Pagini: [2] 1 » Afiseaza toate comentariile

# 39 ursi on 08.10.11 at 2:53 pm

lungu andrei .. esti cam anti fotbal din cate se vede… rnu te condamn ca nu tii cu barcelona dar.. zici niste aberatii .. de genu buschetz si pedro simuleaza in fatza lu real .. intai ar trebui sa te uiti ce intrari criminale au astia de la real .. chiar merita sa`si ia cartonase si astia de la barca b ine fac ca simuleaza.. realul nu joaca fotbal .. mai de graba un sport de contact.. si kkatu ala de pepe e cel mai aninal . nu la atins pe alvez atunci .. da intentia era sa`i rupa picioru .. si la meciu cu inter semifinala aia.. mai bine nu mai vorbiti .. interu 90 de minute in propriu careu :))) ! forza barca !

# 38 Bradut on 07.10.11 at 11:58 pm

Excelent. Foarte utila explicatia de “bucatarie”. Habar n-am avut. Ar fi extrem de interesanta o analiza, din perspectiva astam a performantelor fotbalului romanesc. Dar nu stiu daca-ti da Gazeta resurse pentru documentare.

# 37 alex on 07.10.11 at 8:56 pm

andrei,inca ceva….real nu se apropie de barca….real
poate.sa.mai.cumpere.inca.100.de.supervedete…
si.nu.o.sa.se.apropie.de.barca…real.poate.sa.mai.
treaca.1000.de.ani.si.nu.se.va.apropia.de.barca…
realul.intotdeauna.a.avut.vedete…a.castigat.trofee.
dar.singura.echipa.care.te-a.lasat.cu.gura.deschisa
a.fost.barcelona…si.stii.de.ce?..deoarece.a.avut.
are.si.va.avea.oricand.mereu.intotdeauna…genii..
romario,ronaldo,messi,….sint.genii….realul.are.doar.
vedete….si.daca.tie.si.altor.milioane.de.suporteri.
ai.realului.un.piept.unflat,o.pasa.cu.calcaiul.sau.o.
foarfeca.figuranta.a.lui.ronaldo.iti.taie.rasuflarea.
te.aduc.in.extaz….am.un.sfat.pentru.tine….da-i.
pe.google…nu.pe.gsp….pe.google….si.scrie.un
cuvant…RONALDO…si.vezi.ce.se.intampla…priveste
si.tu.ce.facea.cel.mai.mare.atacant.din.istorie…
adevaratul.ronaldo….dintosul…..pe.mine.si.pe.altii.
probabil.miliarde.asta.ma.impresioneaza..pentru.mine
adevaratul.ronaldo.singurul.unicul///.///

# 36 Lungu Andrei on 07.10.11 at 6:22 pm

Vezi de treaba ta “prietene”. Am inteles. Esti unu din aia multi “fani adevarati” a lu Barca nu? :-j

# 35 alex on 07.10.11 at 5:37 pm

mai,andrei…..ti.se.pare.ca.se.vorbeste.prea.mult.
despre.barcelona?pai.daca.e.sa.vorbim.despre.
FOTBAL.dupa.mintea.ta.care.ar.fi.subiectul…?
dinamo,steaua,…?barcelona.e.cea.mai.buna.echipa
de.fotbal.din.istorie..si.nu.o.spun.eu…o.spun.toti.
specialistii.din.lume.indiferent.de.afinitatile.lor….
e.normal.sa.le.dai.atentia.cuvenita.mai.ales.ca.o.
echipa.care.practica.un.asemenea.joc.care.a.
revolutionat.fotbalul.nu.poate.sa.reziste.mult.acolo
sus..pentru.ca.intervine.uzura,oboseala,rutina…
uite.ca.barcelona.uimeste.prin.constanta….
n-ai.ce-i.face.trebuie.sa.mai.inghiti.in.sec.si.sa.privesti
fotbal.adevarat…..chiar.daca.tie.iti.place.doar.bambilici

# 34 taio on 07.10.11 at 9:29 am

Andrei,inainte de toate ,ar trebui sa te uiti mai mult la volei ,sa vezi ca o partida poate dura mai putin de 2 ore(la 3:0)sau mai mult de 2ore(la 3:2).Atita timp cit postul vostru ne da meciurile Barcelonei incepind cu minutul 20,eu as tacea dracului din gura,ca sa nu ajung pe linie moarta(vezi cazul lui Banciu,care mai are o singura optiune,OTV).

# 33 Lungu Andrei on 06.10.11 at 7:44 pm

Ai sa vezi bai valica, ca prabusirea incepe de anu asta :)) ;)

# 32 vali on 06.10.11 at 6:46 pm

@Lungu Andrei
Pai si tu cine esti sa spui ca trebuiau 3 penalti? Crezi ca la orice aruncare in careu ai lui Drogba se da penalti? Turul l-ai vazut? Henry a fost faultat clar in careu, nu aruncari aiurea , plus Ballack trebuia eliminat, pai cu 1-0 din penalti si un om in plus stii tu cat se termina? returul ar fi fost altul.
A zis Craciunescu..wow, la acea faza corect era ca Alves sa primeasca galben pt simulare iar Pepe rosu desigur pt intentie, pt ca altfel se termina rau pt Alves( Pepe trebuia eliminat si-n Supercupa Spaniei ,dar arbitrul a inchis ochii) iar in returul cu Inter uiti ce a fost mai important, golul lui Bojan a fost perfect valabil, a fost hent acolo doar in capul arbitrului, s-a vazut pe reluari ca nu atins nici o mana, iar la 2-0 Barcelona era in finala, dar ciudat este ca nu l-am auzit pe Guardiola sa se planga pe la conferinte asa cum o face Mourinho
Barcelona o sa cada cand nu vor mai avea chef jucatorii ei de trofee, atunci te vei putea bucura

# 31 Lungu Andrei on 06.10.11 at 4:37 pm

Bai Misujon sau cum iti zice. Oi fi tu fan Barcelona, dar mie nu imi plac ziaristii de cancan. Imi plac cei ce scriu despre fotbal. Am avut un comentariu de facut pt ca nu e normal sa faci asta sa vorbesti in halul asta de mult despre o echipa chiar daca este echipa momentului. E stiut ca tine cu Barcelona. La sfarsitul cupei nu ii convenea ca batuse Real. Si nu te mai da atat de destept. Fiecare are o parere. Nu schimbi tu parerea nimanui. Esti judecator pe blogu asta sau ce?

# 30 Lungu Andrei on 06.10.11 at 4:30 pm

Da tata prin chestia asta o sa cada Barcelona. Prin faptul ca Real Madrid o sa fie mai buna. Ai sa vezi. Pe de alta parte eu nu ti-am zis de anii 50 cand poate aranjamente au fost peste tot in lume eu ti-am vorbit de istoria recenta. Daca tot pomenesti de meciul cu Inter da sunt de acord k in tur Milito a marcat un gol din offside mi se pare dar in retur Interul a avut om eliminat gratuit. Cat despre faza cu Pepe, nu l-a atins pe dani alves, plus de asta in meciul respectiv si pedro si busquets au simulat ca in padure. Daca tu zici ca ala a fost de rosu la Pepe atunci esti mai bun decat Craciunescu care a zis ca nu a fost de rosu. Din 3 penaltyuri cu Chelsea cica unu trebuia dat. Cine zice? Tu? din alea 2 henturi precedente la al doilea putea da penalty. Poftim ultimul doar si tot era decisiv ca era ultima faza. Eu apreciez jocul barcelonei iti mai zic inca o data, dar nu imi veni cu faptu ca Real era avantajata in anii 50 frate ca deja ma duci inainte de Hristos.

# 29 vali on 06.10.11 at 1:50 pm

@Lungu Andrei
Iar se incepe cu Arsenal? Omule, in tur Barcelonei i s-a anulat un gol perfect valabil si se facea 2-0, deci nu mai putea castiga arsenal cu 2-1, in retur penalti clar la Messi iar tu te legi de eliminarea, usoara ce-i drept , la Van Persie? in 2009 cu Chelsea in tur au avut penalti clar la Henry iar Ballack trebuia eliminat, in retur doar la hentul lui Pique se impunea penalti, in dubla cu Real chiar daca a simulat Alves, intentia lui Pepe a fost clara, se ducea cu crampoanele pe tibia lui, trebuia sa-i rupa piciorul ca sa fii tu convins de rosu? Dc Pepe este cel mai eliminat jucator de la Real, nu te-ai intrebat asta? Dar de dubla cu Inter nu zici nimic? Cine a fost dezavantajat acolo? Iar pe mine ma uluieste ipocrizia lui Mourinho care uita de greselile in favoarea lui, alea i se par normale, si la un meci banal din campionat gaseste el motive sa se lege de arbitru, atunci cand Real nu castiga, iar acum cand Real a primit 3 penalti in ultimele meciuri din care doar unul a fost lauda arbitrajul “asa da, asa se poate juca” :)) , vai de capul nostru

# 28 vali on 06.10.11 at 12:56 pm

@Lungu Andrei
Uite de asta Mourinho este cel mai ipocrit antrenor, pai sa-ti spun cum a ajuns sa castige in 2004 cu Porto? Greseli mari in favoarea lui in sferturi cu Manchester si semifinale cu Deportivo, in 2010 in dubla cu Inter cine a fost dezavantajat si cine avantajat? Cumva portughezul? Da stiu, in 2009 a fost avantajata Barcelona, dar nu atat de mult cat se zice, in tur s-a gresit impotriva ei. Si daca tot vorbeste de PETE si esti fan Real de la 8 ani, ar trebui sa stii ce s-a intamplat prin anii 50 si JAPCA care i s-a facut Barcelonei cu cazul Di Stefano si cum acest club a fost protejat de Franco si de stat, cum a fost salvat de la faliment cu bani publici de 2 ori, eu zic ca nu are rost sa vorbim de istoria mai indepartata pt ca n-o sa-ti placa. Oricum mi se pare penibil sa astepti sa decada o generatie superba, in loc sa astepti ca Realul sa propuna o echipa mai buna decat a rivalei

# 27 Lungu Andrei on 06.10.11 at 11:00 am

Vreau sa ii multumesc lui razvan chiar daca m-a corectat sau contestat a avut o reactie normala shi un comentariu echilibrat. Alex eu nu m-am referit la toti ca tin cu barcelona de 2-3 ani sunt si exceptii.Te felicit pentru asta. In schimb ii spun lui fan barca urmatorul lucru: eu sunt nascut in 92 prietene. nu am zis k tin de 8 ani shi am zis k de la 8 ani. Ceea ce inseamna k am devenit fan real madrid de la finala champions league cu valencia din 2000. Ceea ce am remarcat eu aseara au fost subiectivitatea sau axarea lui Andrei Niculescu pe o singura tema. Si anume Barcelona. Si Alex, nu sunt frustrat shi o recunosc. Barcelona e cea mai buna echipa din toate timpurile. Dar cand ai in meciurile decisive un arbitraj favorabil e greu rau de tot sa pierzi. Momentul returului semifinalei din sezonul 2006 cu Milan cand pe Nou Camp arbitrul anuleaza un gol perfect valabil lui Shevchenko. Meciul ar fi intrat in prelungiri. Momentul Chelsea din 2009 cu trei penaltyuri refuzate gazdelor. Anul asta. Optimi cu Arsenal cand Van Persie a fost eliminat banal la scorul de 1-1. Iar in semifinale simularea perfecta a lui dani alves la faza cu pepe. Imaginile demonstreaza ca Pepe nu l-a atins pe dani alves. Crede-ma ca am tot vazut meciuri din anul 2000 incoace numai asta fac. Nu sunt subiectiv. Barcelona e cea mai buna. Dar Realul se apropie din ce in ce mai mult de Barcelona si asta se vede in meciurile directe. La turul supercupei a fost vizibil penaltyul care trebuia dat la interventia lui valdes asupra lui ronaldo. Toata lumea a spus-o. In retur nimic de comentat Barcelona a fost mai buna. Si in incheiere va pun o intrebare: amintiti-va declaratia lui Platini shi uitati-va la fiecare meci al Barcelonei cum Messi este de multe ori lasat sa treaca. Adversarii nu baga piciorul la minge. Asa ceva nu pot sa cred sincer. Va las si astept un raspuns.

# 26 misujon on 06.10.11 at 10:28 am

@lungu andrei

Mai baiatule, esti frustrat! Pai Niculescu e printre singurii gazetari care mai scrie ceva despre sport, si tu ii dai in cap?! Nu ti-e rusine, mai madridistule sa-i spui ca te zapaceste, ca nu stie ce zice?! Sincer iti spun ca nu merita sa te bagi tu in seama asa! Daca nu-ti place ce scrie, nu mai citi sau vorba unuia: “schimba canalul”.

Sunt fan Barca de pe vremea lui Romario, deci de aproape 20 de ani, dar tu nu ai cum sa stii cine era Romario, ca erai mic, sau nici nu erai nascut, dar sa critici un jurnalist care scrie si altceva decat can-can inseamna ca esti penibil.

Inca ceva…daca echipa momentului era Real Madrid, fii sigur ca Niculescu ar fi scris de ei mai mult si nu se supara nimeni, asa ca Barca este numarul unu in lume si e normal sa scrie mai mult despre ea.

P.S. Bravo, Dl. Niculescu! Tine-o tot asa!

# 25 TysonM on 06.10.11 at 9:08 am

Andrei…ar fi interesant de văzut dacă nu cumva in ultimii 2 ani s-au schimbat ceva preparatori fizici, fizio-terapeut, masori…etc !
Dacă te poţi interesa, aş vrea să ştiu şi eu - poti să dai un răspuns chiar aici, dacă ai timp !

MES QUE UN CLUB !

PS afară cu paraziţii badea & borcea

# 24 razvan on 06.10.11 at 9:06 am

@ Lungu Andrei: eu sunt un “personaj” care tine cu Barcelona de aproape 20 de ani, care isi palteste cotizatia de membru de aproape 10 ani.Am tinut cu Barcelona si cand lua Real tot, tin cu ei si acuma si voi tine si pe viitor indiferent de ce va fi. Singurul lucru care ma deranjeaza la comentariul tau e ca iei spusele lui Mou drept adevar absolut.In rest ai dreptate.

# 23 alex on 06.10.11 at 9:04 am

pentru lungu andrei- 8 ani ai zis? ti se pare mult? eu tin cu barca de cand era hagi la ei si anume cam de prin 94, adica de vreo 17 ani… sa stii ca in tot acest timp barca a semanat cu echipa de acum cu precizarea ca acum are ce-a mai buna forma de cand o stiu, mai mereu a avut cel putin o super vedeta cum ar fi - ronaldo, rivaldo, figo, clifford etc pana in zilele lui ronaldinho si in prezent messi. eu iti inteleg frustrarea si te cred ca e greu sa fii suporterul lui real in aceste momente, insa e de apreciat ca inca mai esti, dar lasa meritul acestei echipe sa fie vazut de toti… e cea mai buna echipa din istoria acestui joc, nu am vazut in viata mea asa ceva… magnific. da era sa uit - mourinho ar spune orice, apsolut orice incat sa ii puna piedica barcelonei. e foarte bun antrenor, are o super echipa, dar s-a nimerit intr-un moment prost. o zi buna!

# 22 fan barca on 06.10.11 at 8:13 am

@Lungu Andrei: daca tu esti fan Real Madrid de la 8 ani inseamna ca te-ai dezvoltat prematur…dar faptul ca ai scris “REVINOTI” e clar ca ne vinzi gogosi.

Daca ai avea o varsta cat de cat decenta, si sa fii prins cateva meciuri de fotbalul de-a lungul anilor, sigur la 8 ani nu aveai cum sa auzi de Real Madrid…

Voi astia…fani Real Madrid…sunteti singurii care nu vedeti ca echipa actuala a Barcelonei este cea mai buna echipa din toate timpurile…

In incheiere, nu-ti convine ce scrie Niculescu, “schimba canalul”.

# 21 nelu on 05.10.11 at 11:21 pm

messi serveste pastilute mai de calitate . prieteni stiu de ce!

# 20 Lungu Andrei on 05.10.11 at 11:13 pm

Ce pot sa mai zic? Acuma reiese ca Real e ajutata :))=)). E incredibil. Dar usor ca va clatinati cam tare ;).

Pagini: [2] 1 » Afiseaza toate comentariile

Leave a Comment

Reguli :
1. Tratati persoanele care scriu pe acest blog cu respect, nu folositi un limbaj necivilizat sau cuvinte care sa aduca o vatamare morala celorlalte persoane care posteaza mesaje.
        a. In comentariile dumneavoastra va rugam sa va referiti doar la articolul/editorialul in cauza si sa nu atacati autorul.
        b. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa jigneasca.
        c. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemita sau rasista.
2. Nu publicati sau solicitati in comentariile dumneavostra adrese de web, produse sau servicii.
3. Nu transformati acest blog intr-un "chat".
4. Pentru protectia dumneavostra nu folositi in comentarii informatii personale, adrese de email, numere de telefon sau URL.
5. In comentarii nu puteti folosi decit urmatoarele coduri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
6. Daca aveti vreo plangere in ceea ce priveste administrarea acestui blog puteti trimite un mesaj la adresa de mail: contact@gsp.ro.
7. Comentariile care intra in contradictie cu regulile de mai sus vor fi sterse fara a se afisa vreun motiv.
8. Daca veti continua sa sfidati aceste reguli nu veti mai putea sa postati mesaje.

Comentand pe acest blog, sunteti de acord cu regulile precizate, le intelegeti si va dati acordul ca le veti respecta. Va multumim.