Chelsea evadează din pluton

Am văzut duminică Chelsea - Manchester, care este, pentru mine cel puţin, “El Clasico” din fotbalul englez. Se tot vorbeşte de “Top 4″, mai nou chiar de “Top 5″, după apariţia petrodolarilor la Manchester City, dar în realitate lupta pentru titlu în Premier League a fost în ultimele sezoane o afacere în doi, United şi Chelsea. Arsenal şi Liverpool, hai s-o includem şi pe City aici!, sînt doar animatoarele unei competiţii în care mentalitatea cîştigătoare, capacitatea de a rezista ritmului infernal şi experienţa sînt virtuţi necesare, dar nu şi suficiente. Mult mai importante devin profunzimea loturilor, varietatea de resurse, calitatea de a face diferenţa, iar aici Ancelotti şi Sir Alex sînt peste Wenger, Benitez şi Hughes. Arsenal e într-o inerţie a proiectului descoperire plus vînzare egal profit, la Liverpool se vorbeşte chiar de blestem, căci de cînd a apărut termenul de Premier League, “cormoranii” n-au băut niciodată şampania învingătorilor. Cît despre City, la un trecut care nu prea există, doar viitorul poate fi adus în discuţie.

edy09_soccer-england-_1108_11.jpg

Revenim la Chelsea - Manchester. S-a jucat pe “Stamford Bridge”, avantaj Chelsea, căci egalul o lăsa la două lungimi, dar victoria o transforma în ciclistul care ţîşneşte primul din pluton. Şi victorie a fost, cu ajutorul arbitrului, de acord, dar nu numai. Să nu facem greşeala pe care o comit cei din fotbalul nostru, dînd EXCLUSIV vina pe arbitru atunci cînd pierd. Ăsta e un alibi inconştient servit jucătorilor, căci o echipă mare trebuie să bată în orice condiţii. La Manchester nu s-a făcut caz. S-a comentat, s-a enervat Ferguson, pe cinstite totuşi, dar Sir Alex ştie prea bine să gestioneze astfel de situaţii.

Chelsea e acum echipa momentului. Şi Ancelotti antrenorul clipei. A transformat o trupă scăpată din control după plecarea lui “The Special One” Mourinho într-una extrem de dibace, iar fazele fixe sînt un exemplu perfect, căci cine crede că fazele fixe sînt rodul întîmplării nu pricepe nimic din acest sport. Ancelotti a reuşit ceea ce nici Mourinho n-a putut: randament maxim al liniei de mijloc. Să ne amintim cînd a început căderea lui Jose. Cînd, fără să-l întrebe, Abramovici, care pe atunci ieşea din căsnicie şi se implica într-o relaţie în care ardea de dorinţa de a demonstra cine este şi ce putere are, Abramovici aşadar i-a adus pe Ballack şi Şevcenko. Primul, în special, a făcut ca linia de mijloc a lui Mourinho să sufere un exces de conţinut, cu fotbalişti avînd caracteristici similare. Pentru Mourinho trecerea de la al său 4-3-3, cu acel contraatac devastator, la 4-4-2 a fost lentă şi dureroasă. Ancelotti, care-l avea în plus şi pe Deco, a făcut o mişcare şoc: 4 la mijloc cu romb interior, practic fără extreme, lăsînd benzile la latitudinea fundaşilor laterali şi a deplasării celor doi atacanţi. Care atacanţi, Drogba şi Anelka, şi-au descoperit o armonie pe care n-o aveau în trecut, Ancelotti, un maestru al atmosferei, reuşind să aducă două ego-uri puternice pe drumul dorit de el.

A fost derbyul lui John Terry. Nu pentru că a marcat golul, căci el e prima referinţă a lui Chelsea la fazele fixe. Ci pentru momentul în care l-a marcat. Tocmai în ziua în care tatăl său apărea pe piaţă vînzînd cocaină. Terry este însă un expert în a se ridica din momentele de prăbuşire. Finala Ligii de la Moscova e un exemplu. Lovit de destin, să ne amintim şi de mama lui care nu demult era prinsă furînd dintr-un “Mark and Spencer”, Terry nu s-a prăbuşit. Alţii ar fi făcut-o. Alţii o fac şi atunci cînd destinul le e favorabil, acordîndu-le un talent imens.

Va întrebaţi cît cîştigă John Terry? 10 milioane de euro pe sezon. E cineva care pune la îndoială faptul că merită fiecare cent?

P.S.
Aşa cum a promis, Gică Hagi vine azi la Fotbal European, pe DigiSport, de la ora 20:00. Pune-i întrebări la fotbaleuropean@digisport.ro sau pe contul de Facebook al emisiunii, “Fotbal European Digisport”.
Iar mîine seară, la “Fotbal European”, tot de la ora 20:00, invitat va fi Francisco Molinero, fundaşul lui Dinamo şi fost jucător al lui Atletico Madrid, care va comenta derbyul capitalei Spaniei, supermeciul Atletico-Real.

36 comments ↓

Pagini: [2] 1 » Afiseaza toate comentariile

# 36 allexa on 11.11.09 at 3:40 am

Sper ca Chelsea sa castige campionatul! Consider ca dupa plecarea lui C. Ronaldo, Man United nu mai are forta de acum un an. Oricum, meciurile din Premier League sunt intr-adevar calitative si incerc pe cat posibil sa le urmaresc. Si pt ca am ajuns aici, iti multumesc pt emisiunea pe care o realizezi si pe care sigur nu o pierd! Marti este ziua mea preferata:D Tine-o tot asa ca esti bun!:)

# 35 moxx on 10.11.09 at 6:53 pm

nene, arsenal daca bate in meciul restant ajunge la 2 puncte de chelsea. iar peste 2 etape e jocul direct. arsenal nu depinde de nimeni, are cel mai bun atac(DE DEPARTE, bai gesepizdule) si a inscris in toate meciurile din sezonul asta.

mai el clasico e uta-universitatea craiova decat un meci cu traditie la varf de 5 ani. da, de atat timp existati.

niculescu, ia loc, nota 3.

# 34 petre on 10.11.09 at 4:05 pm

Dle. Niculescu, cu respect va spun ca 1. nu sunt de acord cu idera ca Liverpool si Arsenal (Man City poate da) sunt animatoarele Premier League, ci dinpotriva tin sa va reamintesc ca doar cu un sezon inainte lupta pt titlu s-a dat pana in ultimul meci intre Liverpool si Man U. Acum cativa ani (nu multi) Arsenal castiga titlul NEINVINSA. Un alt aspect 2. cu care nu sunt de acord este acela ca Rafa sau Wenger sunt sub Sir Alex…nu stau chiar asa lucrurile. Sir Alex este la Man U de nici nu mai stiu cand, a avut timp sa sjunga unde este, sa faca din Man U ce este acum, Benitez este de doar vreo cativa ani, Wegner un pic mai mult. DAR Champions League, o alta finala jucata doi ani mai tarziu, ” plus some” sunt trofee care spun ceva (ma refer aici la Liverpool). Oh si numero 3. singurul “clasico” in Premier League ramane totusi Liverpool - Man U. (va reamintesc ca cele doua detin cele mai multe titluri din Anglia), asa cum uin Romania tot Steaua - Dinamo este singurul “clasico” indiferent de pozitia din clasament. Pace and respect… Liverpool YNWA

# 33 Hash on 10.11.09 at 3:20 pm

Corect ce spui tu Andrei, dar sa nu uitam faptul ca fotbalul este o suma dintre calitatea jucatorilor, individualismul unora, arbitrii, atmosfera, etc. Un Berbatov, Ferdinand, Vidici, nu pot fi trecuti cu vederea, totusi. Poate Man, nu are valoarea lotului londonez dar a compensat cumva prin determinare si curaj…nu s-a retras, juca foarte sus. In egatura cu lotul lui Man, am citit o stire cum ca de Rooney (un jucator fenomenal) ar fi interesata FCB…ce stii?Bafta.

# 32 habarnam on 10.11.09 at 2:43 pm

daca intrebi un englez o sa-ti zica ca el classico e numai unul liverpool - man utd

# 31 Doctorul on 10.11.09 at 2:36 pm

Brutus,

Am un om care ma apreciaza din Spania, te mai am si pe tine de pe alte meleaguri. Ma extind mai ceva ca gripa.

Lasand gluma la o parte, sa ne revenim.

Cred ca tine de noi ca natie, nu neaparat de presa. E ceva de genul:

Bine ca am obtinut si noi ceva nemuncit, ca prea muncim si nu suntem apreciati pe cat ar trebui.

Peace,
Doc

# 30 George on 10.11.09 at 4:45 am

Super articol, bravo! Mentalitate si daruire ca in Anglia mai rar..

# 29 brutus on 10.11.09 at 4:27 am

Doc> de aici pleaca diferenta. Daca Chivu face hent in careul nostru, toata “presa” sportiva romaneasca v-a spune ca am avut noroc ca nu ne-a penalizat arbitrul. In schimb daca Terry o face, sau daca tine un atacant kn careul propriu, in UK nici un ziarist nu zice nimic apoi (sa nu mai vorbim despre caderile lui Rooney in contact cu portarii/fundasii adversi). Cat despre determinare, intradevar as aprecia-o. Mai ales la Mutu…

rrz> sunt si plecat, si nici nu mi-am uitat limba (unde mai pui ca nici nu prea scriu pe blog-uri decat foarte rar. citesc in schimb). prin folosirea limbii engleze incercam sa-i atrag atentia autorului (n.r. D-l Niculescu) ca ar trebui sa se documenteze mai bine inainte de a scrie asemenea articole. Macar de citea TheSun-ul si tot avea orizontul mai deschis…

Numai bine!

# 28 robert on 10.11.09 at 4:21 am

articol varza cu felictari. chelsea -MU nu o sa fie niciodata un “el clasico” pentru ca asta inseamna mult mai mult decat campioanele din ultimele 6 sezoane. apoi cand spui ca city n-are istorie te dovedesti de-a dreptul ignorant, in marea britanie “istorie” nu inseamna doar campionate castigate. cat despre terry care merita 10 mil… da ce face, salveaza vieti non stop? pune capat unor razboaie? sau poate a gastit raspunsuri in fizica sau matematica ce vor schimba lumea?

# 27 rrz on 10.11.09 at 3:20 am

brutus,
ai o engleza buna, dar suntem romani si comentam pe un site romanesc. sau esti din aia plecati afara care si-au uitat limba?

# 26 Virgil on 10.11.09 at 2:34 am

Toti sunt fani Chelsea, ca si autorul articolului……

# 25 Doctorul on 10.11.09 at 2:08 am

Brutus,

Poate ca ce face Terry in multe momente nu e chiar inteligent, dar cand ma gandesc la determinare, eu am doua nume in creier:

1. Gattuso (si nu Bourceanu ) :D 2. Terry

Restul e verdeata pentru gaste.

Peace,
Doc

# 24 Doctorul on 10.11.09 at 2:04 am

Brutus,

Multumesc pentru aprecieri. Sa stii ca am si critici. Terry e recunoscut drept un omniprezent al petrecerilor unde paharele se beau din sticla. Pe teren? E cu totul altceva.

Jucatorii englezi nu se arunca cu cap … Poate ai dreptate. Dar tare as vrea sa vad o asemenea determinare la un capitan ca si Chivu. Dar Chivu nu e capitan la Inter!

Peace,
Doc

# 23 aitilop on 10.11.09 at 1:57 am

Unde s-a desprins? Sunt 5 puncte,da,dar Arsenal are o restanta (deci inca 4 goluri si 3 puncte)…iar sa zici ca asta a fost un classico…habar n-ai nici de traditie,nici de fotbal…sincer,m-am plictisit infiorator pana a dat kesla gol, aveam impresia ca urmaresc un ceahlaul-gloria cu jucatori de fotbal…Scrie tu bine mersi de ai tai jiji,borcica,jabba samd, lasa fotbalul adevarat sa-l vada si sa-l comenteze cei care-l plac si-l cunosc. Pana atunci, go gunners!

# 22 united on 10.11.09 at 12:53 am

brutus mare dreptate ai cu derbyuril!manchester-liverpool este adevaratul derby din uk!chelsea e echipa inventata intrata in big 4 prin umflare cu pompa!cum pleaca abramovic cum se dezumfla si dispare din nou pe locurile 6-10 unde i-a fost locul ani de zile!ziaristi de 2 bani total dezinformati!

# 21 arsenal on 09.11.09 at 11:21 pm

arsenal e clar echipa momentului in anglia!deja copiii s’au maturizat, si un minim de 4 goluri pe meci incepe sa fie o regula..asadar asteptam arsenal-chelsea! go gunners!

# 20 vali on 09.11.09 at 9:54 pm

“Va întrebaţi cît cîştigă John Terry? 10 milioane de euro pe sezon. E cineva care pune la îndoială faptul că merită fiecare cent?”

E cel care a dat cu piciorul la unica sansa pentru Chelsea de a castiga Liga Campionilor (cel putin pana acum) … Normal ca mi se pare imens cat castiga… In plus nici nu face spectacol, ca un Ronaldo, Messi s.a.

# 19 brutus on 09.11.09 at 9:54 pm

p.s. in UK derby-urile traditionale sunt zonale, asa ca daca vreti sa aflati care este “El Classico” in fotbalul englez, ar trebui sa va interesati despre istoria confruntarilor Man Utd vs Liverpool, Man Utd vs Man City, Arsenal vs Totenham, sau West Ham vs Millwal.

Chelsea vs Man Utd “El Classico”? you are having a laugh mate ;)

# 18 brutus on 09.11.09 at 9:48 pm

Interesant articol la prima vedere, dar lipsit de substanta. Anceloti i-a invatat cum sa fructifice fazele fixe, asa spuneti domnul Niculescu, nu? Pacat ca nu i-a invatat si cum sa se apere la fazele fixe. Cine a vazut meciul cu Aston Villa si nu numai stie despre ce vorbesc. Asa e presa sportiva insa. cand esti pe val te ridica, iar cand esti jos in cel mai bun caz te uita.
Chelsea a castigat ieri exact in aceeasi maniera in care Man United a castigat in fata lui Arsenal, fara sa merite. Asta e fotbalul, se joaca pe goluri. Nu va lasti entuziasmati insa. Chelsea has to play at the Emirates on 29th on November, and the gap between the teams will (might) change. Bare in mind that Chelsea will lose 4 of their most influential players do to the African Cup in January (Obi Mikel, Drogba, Essien and Kalou). Therefore I think that we should talk about the next winners in May, not now.
Anyway, ma asteptam ca astazi cineva sa scrie despre meciul Lyon vs Marseile, un meci de poveste, dar nah ce stiu eu?

Doc, ti-am citit multe dintre comentarii si le apreciez. Terry insa nu este chiar atat de jucator precum pare din exterior. Stii expresia “english players don’t dive”? citeste in ea si o sa intelegi de ce pare un jucator mare.
Numai bine!

# 17 razvan7 on 09.11.09 at 9:39 pm

eee.:D…e cam fan Chelsea din cate vad:P

Pagini: [2] 1 » Afiseaza toate comentariile

Leave a Comment

Reguli :
1. Tratati persoanele care scriu pe acest blog cu respect, nu folositi un limbaj necivilizat sau cuvinte care sa aduca o vatamare morala celorlalte persoane care posteaza mesaje.
        a. In comentariile dumneavoastra va rugam sa va referiti doar la articolul/editorialul in cauza si sa nu atacati autorul.
        b. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa jigneasca.
        c. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemita sau rasista.
2. Nu publicati sau solicitati in comentariile dumneavostra adrese de web, produse sau servicii.
3. Nu transformati acest blog intr-un "chat".
4. Pentru protectia dumneavostra nu folositi in comentarii informatii personale, adrese de email, numere de telefon sau URL.
5. In comentarii nu puteti folosi decit urmatoarele coduri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
6. Daca aveti vreo plangere in ceea ce priveste administrarea acestui blog puteti trimite un mesaj la adresa de mail: contact@gsp.ro.
7. Comentariile care intra in contradictie cu regulile de mai sus vor fi sterse fara a se afisa vreun motiv.
8. Daca veti continua sa sfidati aceste reguli nu veti mai putea sa postati mesaje.

Comentand pe acest blog, sunteti de acord cu regulile precizate, le intelegeti si va dati acordul ca le veti respecta. Va multumim.