Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

Cât timp vrem să ne mai păcălim?

Faptele, încăpăţânatele, ne stau în cârcă precum datoriile la bănci

Permalink to Cât timp vrem să ne mai păcălim?
marți, 18 decembrie 2018, 9:05

România la Euro de handbal, la fel ca România pur şi simplu, poate fi judecată în două feluri. Unu: cu sufleţelul. Doi: cu carneţelul. Prima variantă, agreată de inimile moi, urcă pe un piedestal de lacrimi naţionale şi întreabă retoric-arţăgos: „La ce mai suntem, dom’le, pe locul 4 în Europa?”. Uite, aşa, repede: la emigraţie. Aur continental!

Unde suntem campioni
Lucrurile sunt legate. Pentru că ne minţim constant am ajuns să trăim într-o ţară de netrăit. La fel se întâmplă şi cu handbalul de fete, un sport în care suntem între puterile lumii. O putere fără coroană. Din ’62, pe când Ceauşescu era în fază de proiect, nu ne-a mai cântat imnul pe podium. În rest, toate ţările care contează istoric, şi altele nou-venite, şi-au făcut rost de măcar un titlu. Chiar şi Franţa. O, da, Franţa! Aia pe care o surclasăm la bancuri în vreme ce ea bate recorduri. Ia te uite, campioni suntem şi la caterincă! Şi la găsit scuze. Şi la dat vina pe alţii. Pentru toate acestea însă nu ne agaţă nimeni vreo medalie de gât.

Euro, bizar bazar
Faptele. Faptele ne spun că nu a existat un campionat mai bizar ca acesta. România a luat locul 4 cu 4 înfrângeri, în vreme ce Norvegia s-a clasat pe 5 cu doar două. N-a mai existat echipă ca Olanda care să încaseze o bătaie cruntă în grupa principală (-13 goluri) şi să ajungă la o medalie. Dacă întrecerea ar fi fost eliminatorie, ca la Mondial, mai ajungeam în semifinale? România a semănat cu o maşină care a făcut o primă parte excelentă a cursei, apoi a terminat benzina şi s-a târât până la linia de sosire. Benzina ei a fost, în bună măsură, Cristina Neagu. Şi aici intrăm într-o altă psihoză naţională.

O ţară de dat în gropi, plină de statui
Noi am inventat handbalul individual. Priviţi ştirile, superlativele. Mai toate sunt despre Neagu, ne mândrim cu ea precum cu Halep. Doar că Simona nu e numai din alt sport, e din altfel de sport. Ce contează! Ne trebuie o figură supremă care să ne aline eşecurile colective. Ne trebuie un tătuc. În cazul ăsta, o mămucă. Avem de ani de zile cea mai bună handbalistă din lume şi o echipă care n-a mai fost campioană a lumii de 56 de ani. Culmea, la acest Euro Neagu a jucat pentru echipă mai mult ca oricând! Neagu declarase că ar da toate titlurile personale pentru un aur. Am suspectat-o de populism. Dar iată că ea şi-a pus faptele acolo unde i-au stat vorbele. În schimb, cântăreţii de profesie ai unor performanţe inexistente continuă să înalţe ode unor evoluţii modeste ale naţionalei, întreţinând astfel iluzia canceroasă a lui „N-a fost să fie”.

Cum să greşeşti din capul locului
Sunt multe motive obiective care duc la evoluţia poticnită din fazele finale. Sunt multe lucruri care ne-au exasperat, cum ar fi greşelile tehnice de nivel de junioare din ultimul meci. Dar ce a frapat cu adevărat, după cum spuneau şi foştii selecţioneri Voina şi Tadici, a fost viteza de joc. „Cu două trepte sub a Rusiei sau Franţei”. De unde vine asta? Din tehnica precară, aia care se învaţă în şcoala primară a handbalului, ca alfabetul şi caligrafia (care nu se mai face, ha!). Explicaţia mea e că în continuare instruirea se face cu otuzbirul, cu hei-rup. Or, încheietura fină se formeză atunci când joci de plăcere. Handbalul de plăcere, handbalul ca viaţă mai întâi, şi apoi ca performanţă, iată ce ne trebuie! Altfel, vom tot claca în momentele critice. Momentul de graţie cu Norvegia vine o dată la nu ştiu câţi ani, când totul merge uns. Dar Moş Crăciun nu s-a inventat doar pentru noi.

O reverenţă şi o mare absenţă
Un cuvânt pentru senor Martin. Bravo pentru felul în care a adus-o pe Neagu în echipă şi a variat, cât a mers, atacul! Ruşine pentru modul în care a antrenat apărarea! Apărarea e ultima armă a săracului. Aşa a cucerit Franţa primul aur mondial, apărându-se până la scârbirea adversarelor, până la capătul capătului capătului! Apărarea e instruire, minte, ambiţie şi muncă. Nu trebuie mare talent. Da, dar ce Homer va mai cânta baletul umerilor scrijeliţi, palmelor înroşite sau genunchilor pârâind? Lasă aşa, că e mai bine. Capul sus, fetelor!

Hai România!
OK, dar încotro?

Comentarii (51)Adaugă comentariu

Chis Alexandru (10 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 9:39

Mai credem in Mos Craciun? Evident! Asa ca este, inca, loc pentru mai multa iluzie. De ce Mihai Dedu este presedintele unei federatii care "merge" precum presedintele sau? Inca nu merge "de-a busilea", dar nu mai este mult pana atunci! Ce ne dorim? O echipa competitica in Liga Campioanelor sau o echipa buna la nivel national? Pana a da un raspuns coerent la acesta ultima intrebare aruncam cu bani - ca, de, nu sunt banii nostri! - pe un antrenor "de top" care antreneaza (este un fel de-a spune!) pe bani frumosi, spre disperarea unor antrenori "sufletisti" autohtoni care in trecutul nu prea indepartat facea furori in handbalul mondial. Ne fram caciula? Care caciula, ca am amanetat-o de mult! Degeaba se incearca sa se redreseze ceva pentru ca acest melanj malefic politic-financiar distruge totul, parjoleste si chiar eradica orice urma de patos national(ist). Atata timp cat "carja" de la conducerea FRH este "activa" si sustinuta din umbra impotriva Narcisei Lecusanu, anchjloza handbalului romanesc va continua iar tehnicienii care pot sa redreseze "Corabia Nebuna" a handbalului feminin national vor fi tinuti in penumbra pentru a primi asa-zisa "corectie" pentru ca au avut cutezanta sa ridice tomnul si sa propuna solutii.

Ciprian (2 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 10:26

Rusine tie domnule Naum pentru ca te-ai intovarasit cu dl Becali pentru audienta. ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Deva (1 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 11:23

asta nu e performanta! medalia , da! Cred ca ar trebui inlocuit Martin Ambros! sunt mari diferente de comunicare, de intelegere , de exprimare in limba engleza, care e precara la spaniol, dar nici fetele toate , nu inteleg pefect spaniola si enlgeza lui de balta. trebuie antrenor roman, sange proaspat, Martin Ambros e taman in Rusia de acum, face naveta uriasa? plata cu ora? trebuie full time aici un roma, Gatu si Voinea au dreptate. vrem medalii si calificare si medalie la Jocurile Olimpice si Mondiale, nu un amarat de loc 4 . pana cand suntem ciuca batailor, cu benzina terminata. Nu se poate sa pierdem 4 meciuri din ultimele 5!Romania trebuia sa aibe 3-4 Cristina Neagu la ora asta . e joc colectiv , nu individual, nu se poate sa se faca tragedie ca, Cristna Neagu a lipsit 2 meciuri. Trebuia sa fie sarbatoare ,ca jucam semifinala si apoi cu medalia pe masa , nu inmormantare . In prima repriza Martin Ambros, a cerut foarte tarziu time-out. diferenta era de 4-5 goluri. La pauza 7 , nu se poate . trezirea trebuia rapid facuta daca nu in prima, macar la inceputul reprizei a doua , nicidecum in minutul 45-50. Olanda a fost slaba, iar noi foarte slaba, Olanda a fost echipa de batut pt bronz. in urma cu cativa ani nu auzeam de Olanda in handbalul feminin. Rusine FR Handbal ca il mnai tienti pe spaniol. dedu, eu stiu ca ai inima spaniola, dar e prea mult. Nu ai medalie, pa. Cine isi va asuma o nemedalie la mondial si o necalificare la JO, Doamne fereste!? Cine?Dedule, tu? Ambros nicidecum!atunci va fii prea tarziu sa il dam afara!craciun fericit, si felicitari fetelor. Au luptat dar nu , au fost 100% o echipa unita. mi-a placut Valentina Ardean Elisei, in ultimul meci,un exemplu ptr toate fetele. sa nu uitam ca la Deva s-a lansat spre marea performanta si medalie de aur la Cupa Chalange Cup.

Mircea (18 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 11:24

@Chris Alexandru: Romania nu are la ora actuala antrenori de top, este o prostie ceea ce sustii. Sa pui acum un selectioner roman este ca si cum te-ai intoarce in timp. Obiectivul echipei la acest campionat a fost intre primele 6. Au iesit pe 4 cu victorie oa impotriva Norvegiei ceea ce este ok. Vrei obiectiv de locul 1-2, accepta locul pe care il ocupi acum.

reloo (1 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 11:33

foarte bun articolul, rezonez la multe din punctele atinse. Si eu m-am saturat sa imi pun speranta in echipa asta de salahoare. De cateva generatii ne chinuim sa ajungem sus, si degeaba. In Europene sunt putine echipele care conteaza cu adevarat 5-6. Daca niciodata nu reusesti sa castigi, in conditiile astea, e grav. E ceva in neregula. sa fii emreu in preajma locului 4, din 6 concurenti cu adevarat puternici, este mult prea putin pentru o nationala care se crede 'de traditie'. Ca sa nu mai punem la socoteala ca se joaca in draci competitiile astea mari la handbal. Ar fi mai corect, mai intens si mai antrenant sa se joace din 4 in 4 ani, ca la fotbal. Altfel, avem competitii peste competitii, editii peste editii in fiecare an. Si in fiecare an Romania cea brava o da in bara. Cand jucam cu Rusia acum vre0 12 ani, imi amintesc ca se spunea - 'n-ai domne' ce sa le faci, ca sunt de doua ori mai amri decat ale noastre, saracele... ' Acum, cand ale noastre sunt cat gardul, le-au umilit rusoaicele pitice. Nici acum nu e bine, ca ale noastre se misca precum moroii din Thriller. Deci nu e vorba de fizic, ci de pregatire, de seriozitate, de talent. Romania e ramasa in urma, de-asta zic, aveti dreptate si cu semnele de intrebare asupra metodelor de pregatire. Ma mai uit l handbal cand or ajunge in vreo finala, altfel, m-am saturat de atata amaraciune, an de an. Sa mai si demonstreze ca merita cate ceva, ca ne-au cam dus cu zaharelul.

gebrail (1 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 11:35

foarte buna analiza; intr-adevar, franta din 8 meciuri a castigat 6, a pierdut unul (cu rusia in grupa initiala) si a terminat unul la egalitate (cu Suedia, in grupa principala); rusia, din 8 meciuri, a castigat sase si a pierdut 2 (cu Suedia in grupa principala, la un scor cam sever si cu franta in finala); Norvegia, din 8 meciuri a castiga 6 si a pierdut doua (cu Romania in grupa initiala, destul de clar si cu Germania, tot in grupa initiala, la un gol diferenta); Olanda din 8 meciuri, a castigat 6 si a pierdut doua (cu Norvegia la un scor sever in grupa principala si cu franta in semifinale, destul de clar); Romania, din 8 meciuri a castiga 4 si a pierdut 4 (din care de doua ori cu Olanda, destul de clar); franta bate multe recorduri in toate sporturile, dar aici trebuie scris clar: traiasca fostele colonii, si chiar Europa de est...fara ele ar bate alte recorduri, dar negative!!!!

ManX (18 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 11:38

"Nu trebuie mare talent sa stai în aparare"Nationala de fotbal nu are voie cu fundu-n poarta dar fetele de la Nationala de handbal au voie. Chiar ar trebui obligate daca înteleg bine ce spui. Stai cumva în spatele portii la meciuri? Bine macar ca nu este invers. Ele si-au propus locul sase si au ajuns pe patru. Nu trebuie mare talent sa faci un om de zapada asa ca esti mai de folos patriei daca ai face unul în fata redactiei. Nu stiu daca a nins la Bucuresti dar poti sa iesi afara si sa astepti sa ninga. Scriind despre Nationala de handbal si nu despre Cici, te suspectam de populism. Sport, politica externa, emigratie, deviza este " Inamincu'n aparare/ El în deal si noi în vale" Simona Halep parca este si ea acuzata de acelasi sindrom. Antrenor strain netalentat la handbal, tenis si fotbal. Pestele oceanic este împachetat congelat în gazeta, ninsoare sau nu.

Blakkumen (4 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 11:39

Domnu Radu, fara suparare va spun, ramaneti in qo cina, cu Becali si ceilalti. Nu mai faceti pe obiectivul, ca nu sunteti. De la dv ma asteptam la o analiza serioasa, macar asa cum a incercat Ursescu. Nu e mare expert, face greseli grave de exprimare, dar isi da silinta. As putea face eu una, dar nu vad de ce sa va fac eu meseria. Spun atat: comparatia cu Franta este absurda si ridicola. In Franta s-au vazut multe carente, asta e clar. Dar trebuie sa vedem TOTUL, nu doar partile negative. In fine. Dv nu ar trebui sa scrieti despre lucruri cu care nu mai aveti tangenta. Nu urmariti indeajuns fenomenul. Dovada cum ati comentat Finala Cupei EHF, impreuna cu domnul Stanga. Jenant. Nici unul nu prea cunostea jucatoarele, nu prea stiati nimic despre stilul de joc al echipelor, sau individual, al jucatoarelor. Dl Stanga macar a "citit" pe parcurs anumite lucruri, l-au ajutat anii petrecuti pe parchet, dv in schimb, zero absolut. Decizie aiurea sa comentati dv acel meci. Cat despre caterinca ieftina, gsp este campioana. Prin andries, geambasu, Buzarin.

Mircica (2 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 11:52

La prima vedere un articol corect. Si totusi nu-i asa: problema cu viteza de joc nu e de ieri sau azi, e de ani buni. Si da, pleaca de la junioare, exact cum a zis Tadici. A fost un club din Romania care a incercat sa rezolve problema asta prin aducerea unor antrenori straini, nordici, care sa implementeze stilul lor de joc cu material romanesc. Rezultatul? Acei antrenori au fost huliti de colegii lor romani, inclusiv din acelasi club, asa ca si-au facut bagajelul si au plecat. Ultimul dintre ei? La loturile de junioare ale Slovaciei, aia n-au avut o problema ca nu e de-al lor. Pe asta sa zicem ca l-am putea intoarce pentru ca omul n-a pierdut timpul pe aici si s-a insurat cu o romanca. Si noi am ramas cu ai nostri, tot aia care au dus la acea viteza de joc scazuta. Tot aud ca avem antrenori de valoare. Citi dintre ei antreneaza pe afara? In campionatele care conteaza nu vorbim de Madagascar si Palestina. Citi dintre ei si-au luat licentele pe bune, afara, ca aici stim si noi cum se iau? Concluzia? Atita timp cit mentalitatea antrenorilor nu se schimba vom ramine cu aceeasi viteza de joc si cu toate celelalte care vin la pachet. Atita timp cit conducatorii de cluburi nu vor decide ca e timpul sa faca schimbari majore in structurile cluburilor pe care le pastoresc (in care sa nu conteze nationalitatea) ne vom bucura pentru acest loc 4. Si vom ramine cu aceeasi viteza de joc.

california (11 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 11:52

in sfarsit un articol care spune ce era de spus; nimeni nu cere unor sportivi sa dea mai mult decat pot, dar atunci cel putin sa nu ne mai abureasca la inceputul fiecarui turneu final si asta de cel putin 10-15 ani ca vizeaza aurul sau nu stiu ce medalie; sa o lase mai moale si patriotii care se cred mai patrioti decat ceilalti cu supralicitarea locului 4 in europa, pt. ca daca compari jocul nostru cu ce s-a jucat in finala campionatului si nu numai, noi jucam la nivel de esalon secund; fara joc pe extreme, fara joc pe pivoti, joc lent la 9 m cu tentative sporadice de patrundere, in general esuate; ratari la loviturile de la 7 m, multe greseli individuale; de exemplu in primele 8 minute ale semifinalei cu olanda, perianu a tras de 3 ori cu peste 2 m pe deasupra portii, iar laszlo a scapat de 3 ori mingea din mana pe atac sau contraatac; cu asemenea jucatoare cum poti sa vorbesti de medalii? cristina neagu de asemenea e supralicitata; este golgeterul nationalei pt. ca trage cel mai mult la poarta, dar procentul ei de reusita este cel mai mic din top 10 golgetere; alte echipe nu-si permit sa iroseasca atatea atacuri, din cauza asta ajung la medalii; nu vreau sa spun ca avem antrenori romani grozavi, dar acest ambrozie nu-i depaseste cu nimic si ne-ar scuti si sa-l auzim chinuindu-se in engleza lui de leu de mare; fara sa se recunoasca situatia si nivelul real la care ne aflam, fara sa se renunte la tot felul de justificari nostime cum ca de ce am pierdut bronzul, fara sa se stabileasca masuri, nu se poate progresa.

Blakkumen (4 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 11:52

PS: v-o recomand pe doamna Andreea Giuclea. Face jurnalism sportiv adevarat. Vorbeste cu sportivele, e prezenta la fata locului, se informeaza inainte de a scrie. Articolele dansei sunt scrise clar, obiectiv si sunt bine documentate. Ma bucura faptul ca inca exista asa ceva in presa romaneasca. Nu doar can can, atacuri, informatii eronate, aiureli, articole scrise la repezeala. Cam asa ca acesta. Prinde la cei care nu urmaresc sau care nu au chef sa gandeasca singuri. Dv aveti potential. Ma astept la altceva.

adi_stelistul (37 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 12:23

Va dau dreptate in identificarea cauzelor care fac sa nu putem face saltul catre mai mult. Dar avandu-le in vedere realitatea e ca toata jelania asta e urmarea unei asteptari lipsite de realism. Daca am fi stabilit de la inceput ce sperante putem avea (locurile 5-8, pentru ca Franta, Rusia, Olanda si Norvegia - da, da!- ocupa primele 4 locuri fara drept de apel), locul 4 e pana la urma OK. Ne-au batut Olanda si Rusia (si trebuie sa admitem ca n-avem ce face) plus Ungaria care a beneficiat de o portarita intr-o zi de gratie cum prinzi tot asa, la 10-15 ani (ma refer mai ales la cele 10 minute dintre min.40 si 50 cand unele lucruri au scapat oricarei logici), plus in conjunctura nefericita cu Neagu. A, sigur, n-avem viteza Frantei si Rusiei. Nici forta Norvegiei sau Olandei, va completez. Si sigur ca nu stim sa ne aparam ca Franta care a scos din functiune si un atac precum al Rusiei in finala. Pai, da, stim asta. Daca le-am avea am fi in locul lor. Ma scuzati, dar e ditamai sofismul asta. Asa va pot spune ca si nationalei de fotbal ii lipseste titlul mondial pentru ca nu are ceea ce are echipa Frantei (si putem enumera linistiti). Asa putem descoperi oricand de ce ai nostri nu sunt mai buni in orice domeniu vreti. Stiti de ce? Pentru ca nu fac lucrurile cum le fac cei ce sunt cei mai buni in domeniile respective. Hai c-am raspuns la toate cu ocazia asta.

Mircea (18 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 12:28

Oameni buni, inainte sa publicati ceva, incercati sa si ganditi. Chestia asta cu antrenorii romani in locul lui Martin este la fel de mare prostie ca si acest hei rup ! Martin nu are cum sa schimbe handbalul lent la nivel de junioare; trebuie acceptat ca scoala romaneasca de handbal trebuie reorganisata pt a face fata prezentului si viitorului. Eu ma intreb de ce acel post tv nu a invitat oameni din handbalul actual ( sunt destule fete care s-au retras sau inca joaca in prezent ) in locul lui Voinea si Gatu care sunt amandoi depasiti. Voi doriti schimbari cu oameni depasiti? Dintr-un trecut indepartat ?? Uitati-va la Olandeze: ele joaca pt ele, joaca de placere, nu sunt manate de patriotism fortat. Uitati-va si la frantuzoaice, acelasi lucru, Norvegiene, idem...

razvan (1 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 12:56

E adevarat ca Ambros Martin nu a organizat defensiva asa cu ar trebui si asa cum un antrenor nordic ar face-o cel mai bine, insa ca valoare jucatoarele noastre sunt sub Franta Rusia sau Olanda.In Franta sunt peste 600.000 de jucatori legitimati, ca sa nu mai vorbim ca jucatorii si jucatoarele de culoare fac legea in handbal , baschet si in fotbal dupa cum s-a vazut in aceasta vara.Franta investetste enorm in sport si au si de unde alege de asta sunt campioane mondiale si europene acum.Romania se bazeaza mult pe Neagu si in meciul cu Olanda au jucat cu frica in prima repriza altfel aveau o sansa.Au si gresit mult pt ca sunt mai instabile emotional decat echipele nordice.Romania nu are jucatoare de top in intreaga ei componenta .Avem portarite f bune avem pe Neagu , Buceschi si Pintea care valoare cu adevarat, restul nu se ridica la cel mai inalt nivel.Frantuzoaicele , olandezele, rusoaicele inscriu cam de pe toate posturile si aici se face diferenta.Romania a pierdut 4 meciuri si a castigat 5 si in 2015 cand au luat bronz la mondiale dar puteau lua aur daca inscria Elisei 7 m la ultima faza din meciul cu Norvegia.Rusia a pierdut doar un meci din 8 si a iesit pe locul 5.Asta e handbalul.Nu stiu ce antrenor ar putea pune insa in nici un caz roman.Nu avem antrenori romani de mare valoare, iar handbalul a evoluat f mult in ultimii ani se joaca in f mare viteza si sunt tari care investesc f mult in jucatori.Olanda e o echipa care ia medalii de 5 ani incoace la fiecare turneu la care participa.Romania ia medalie o data la 5 ani si cu antrenor roman si cu antrenor strain.Poate ca mai mult nu se poate.Oricum nationala de fete e de departe cea mai constanta si cea mai pergormanta dintre toate nationalele din Romania.Cel putin la baieti handbalul e la pamant de ani de zile.Ramane ca jucatoarele tinere propuse nationalei sa isi asume mai mult riscurile aruncarii decisive si ca apararea sa se organizeze mai bine si poate asa vor reusi mai mult.

Raazvan (27 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 13:03

Inca ne place sa ne pacalim,sinu doar in sport ci in toate celelalte domenii ale societatii.Romanii au avut nevoie de tatuc dintotdeauna.Inca nu suntem cu adevarat pregatiti sa facem fata sau se ne adaptam sistemului occidental. De vazut si scandalul de la Judo cat si metodele de antrenament care inca mai cred ca se practica in gimnastica.

Fane (61 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 13:58

Ce mari antrenori suntem noi chibitii.Ne dam lebede dar nu stim sa conducem un grup,daramite o echipa.

itu52 (61 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 14:54

Ca peste tot ne omoară mentalul, clacăm când ți-e lumea mai dragă și o luăm la sănătoasa în loc să ne apărăm drepturile. Și o luăm, nu ne oprim până-n străfundurile Europei, ba mai trecem și oceanele. Că, așa-i românul (Kassay), pune jos când își vede umbra, visează cu strigoi, dă cu tămâie și fuge. Și ca să îi accentueze beleaua înșurubată-n gene, onor conducerea îi aplică tratamente care amplifică, în loc să lecuiască. Nu avem vână, ni se cuibăresc ușor porumbeii pe cap feștindu-ne fața. Numai așa căpătăm ceva culoare. E greu, iar cerul pare tot mai întunecat. Campioni la emigrație, am pierdut în 15 ani, 2.4 milioane de tineri, probabil toți născuți în vremuri noi. Noi, dar mai proaste în performanțe sportive decât cele hulite. Cei rămași scăpați de obligativitatea muncii și constrângerile regimului, au căzut în „telefonită” cronică, umblând bezmetici cu fire-n urechi și marșând ca mitralierele pe tastele virtuale. Vorbesc singuri și zâmbesc de parcă sunt pe lângă pavilioanele unde glumeții își povestesc viziunile mentale. Așa se pune greu de o echipă, nu suntem Franța să avem trei titulare a căror nume se termină cu ”ova/eva” și alte patru de culoare. Coloniile și Napoleon, vremelnicul împărat al Moscovei, au deschis portița talentelor ce se îmbulzesc la onoruri în hexagon. Sigur ne lipsește ”mens sana”, atfel n-am pribegi de atâta amar de timp prin coclaurile (r)evoluției.

Brindusan (1 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 14:57

urmaresc sportul de 55 de ani...am si practicat putin handbalul in anii 70 cand inca mai eram campioni mondiali la baieti(mai crede cineva?) dar parca atunci se muncea si acuma se ....povesteste ...cum poti sa ai pretentii de medalie cand interul tau dreapta (jucatoare cu multa experienta) toata viata ei la nationala numai galerie a facut si 2hai 3 meciuri mai bunisoare in toata viata ei de tricolora....cand a ,,cazut"Neagu ea ..plangea despre antrenori numai de bine...pai de 50 de ani de cand ,,dai si lupta" nu au fost numai romani???si acuma il vad pe Gatu ...mare handbalist...la fiecare competitie cum pregatea pieptul ptr medalii la fete si veneam acasa muuult mai sifonati ca si acuma cat nu suntem cinstiti in analiza cu noinu trebuie sa asteptam minuni pe teren?fratilor noi si acuma stam dupa Tadici ??? unde sunt tinerii de la fete??? Dumnezeu sa ne lumineze mintea(cati analisti mari am avut in politica si cand le dadeai ministerul pe mana ....la rapa ne duceau)

alt sorin (10 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 15:11

1.Chis Alexandru (8 comentarii) • 18 decembrie 2018, 9:39- Mihai Dedu poate fi eventual presedinte la pupitrul Stirilor Pro . La handbal incearca cu Alexandru. 2. In afara de Neagu care are in spate atatia ani de inalta performanta , toate handbalistele din nationala joaca la echipe de pluton din Romania , Ungaria sau aiurea. In momentul in care au incheiat seria de 3 meciuri foarte bune din grupa (chiar si apararea a fost la un nivel superior ) ele pur si simplu si-au atins nivelul de maxim care le era la indemana. Pauza nefiresc de lunga pana la meciul cu Olanda nu a facut decat sa fie picatura care a intregit o imposibilitate cronica de concentrare si de reintrare in ritmul competitiei . Cu sau fara Neagu problema acestei echipe este la cap ,nu neaparat una fizica. 3.Problema antrenorilor de la copii si juniori este generala in toate sporturile de echipa . Nu au scoala (sau daca au nu o au pe aia care trebuie) nu au notiuni minime de pedagogie si psihologie , nu exista o strategie nationala privind selectia si metodica pregatirii. 4. Domnule Naum nu am reusit sa aflu ce parere are Becali despre acest subiect. Probabil din cauza faptului ca atunci cand il cautati sa-si dea cu parerea schimb pe alt canal. Daca continuati aceasta relatie nesanatoasa combinata cu agresivitatea in a vana greseli ale arbitrilor (ultimul episod al contradictiei cu Ilie Dumitrescu pe seama unui presupus penalti la Tanase este definitoriu) probabil ca o sa fac acelasi lucru la simpla dumneavoastra aparitie pe ecran. Stiu ca acest ultim punct nu are legatura cu topicul dar am simtit ca este cazul sa va atrag atentia ca ati parcurs un drum nefiresc de lung de la gazetarul pe care il apreciam si respectam la ceea ce ati devenit acum. Refuz sa accept ca ratingul poate justifica o asemenea degradare profesionala.

Blakkumen (4 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 15:35

@gebrail: Rusia a pierdut 3 meciuri, nu doua. Cu 3 meciuri pierdute a terminat pe doi. Noi cu 4 pierdute pe 4. Anul trecut am pierdut doar doua, dar am terminat pe 10. Acum doi ani tot doua am pierdut si am terminat pe 5. Nu este important cate meciuri pierzi. Ci cate castigi si cu cine le castigi si la ce scor. Asta ne-a adus locul 4. Restul e abureala.

catyo (10 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 16:02

Aveti perfecta dreptate, domnule Naum! Suntem ramasi in urma (si) la sportul asta, jucam lent si, se pare, n-am aflat inca faptul ca la handbal se joaca si cu extremele. Iar daca Neagu nu e...nimic nu e! Au ajuns sa ne umileasca echipe care, vorba dvs, au auzit de handbal mult dupa ce de noi incepusera se sa teama multi din Europa la acest sport.

Blakkumen (4 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 16:33

@catyo: Care sunt echipele care "ne-au umilit"? In ce anume consta aceasta umilinta? Am pierdut cu Rusia, Ungaria, Olanda. Atat. Toate cu medalii multe in palmares. Ce nu este in ordine cu voi? Ca ne-a batut Olanda la 4-5 goluri? Pai atunci si noi "am umilit" Germania si Norvegia. Medaliate si ele din greu. O tympenie mai mare asta cu "umilinta" nu am auzit legat de sport. Trebuie sa recunoastem ca asta este valoarea actualului lot fara Neagu. Momentan. Se putea nai mult cu ea? Probabil. Dar nu are nici un rost sa ne lamentam si sa inventam umilinte, omoruri si dezastre. Altii ar da totul sa fie "umiliti" cu locul 4.

valeriu mangu (10 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 16:45

Surpriza e clasarea buna shi asta se datoreaza in primul rand jucatoarelor (nu lui Daum) - nepotrivit ca selectioner) . In rest se pot afirm tot felul de pareri ,unele f.generale ca mentalitatea )...shi toate nu fi combatute ,ca shi acest articol . In mod cert insatisfactiile iubitorilor sportului se armonizeaza cu starea genrala social-economica a tarii noastre . Vor mai rasari Cristine sau Simone dar absolut intamplator shi nu ca urmare a unei politici nationale in domeniul sportului . Mens sana in corpore sano a ramas pentru noi o utopie , o amintire din ani olimpici de demult .Au disparut echipele studentesti ,iar sportul scolar este ca shi inexistent (in unitatile de invatamant orele de educatie fizica sunt cele mai vitregite,tot mai putine in benficiul unor materii extravagante) , nemaivorbind de cluburile sindicatelor ..sublime dar lipsind cu desavarshire !?!

itu52 (61 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 16:57

Să sperăm în revenirea vremurilor bune. Vremea, parcă dă semne în a ne arăta frumusețile de altădată. De mult, tare de mult nu am mai văzut atâta belșug de zăpadă, de pe vremea unei multiple campioane mondiale la handbal masculin. Deși aleargă zeci de bolizi pe minut, parcă și albul rămâne imaculat ca atunci când motoarele strângeau oameni, ca ursul la circ. Privesc cu nesaț trei brazi, a căror crengi împovărate își scaldă cu nesaț acele în omăt. Așa era altădată și vara la fel, natură prielnică. Rar bâzâia radioul, mai fâlfâia câte un ziar, natura spăla gândurile și preocupările omului.//Ploile copilăriei// Ieri am reîntâlnit/ ploile de la noi. / Mi-a fost dor de ele,/ de aerul lor/ plin de miresme,/ aducător de gânduri pure./ Ploilor de la noi,/ desculț și gol/ le adulmecam venirea./ Citeam nămolul lor/ cu flori de tălpi/ din cârduri de picioare./ Chiteam atent,/ știam dintr-o suflare/ pe purtători/ și sensul de mișcare./ Ador sclipiri de cer,/ cu tunet trosnitor/ și pompieri cerești/ stingând naturi/ în agonii toride./ Ploi cu bulbuci/ cad vara în debut/ pe grâul în pârgă./ Trezesc aburii pâinii/ dorminde-n spuza/ copacului trăsnit./ Când plouă,/ Viața s-adapă/ dansând mulțumită,/ cu gând de-mplinire/ visând la înflorit./ Atunci,/ crește vlăstarul,/ perenul sporește,/ moartea pălește/ fugind peste lan./ Tună și plouă,/ ce mai contează/ copacul trăsnit/ când spuza așteaptă/ aluatul dospit./

Alex (1 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 19:06

Da ma. Ce rusine. Locul 4. Tara nimanui. Altceva? Daca as fi pe teren n-as avea nici o traire pentru steagul asta. O rusine. Respect pentru sportivii care inca se zbat din dragoste pentru neamul asta. Eu nu as putea. Nu cu astfel de atitudine

victor L (73 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 19:13

Doamne, celor ce se cred buricul pamintului, nu le convine nici locul 4. Normal, ei se simt de locul intii. Pe ce te bazezi, monser?

pacific ionel (8 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 20:35

Domnule Naum vă respect echilibru și echidistața pe care o manifestați de obicei în ceea ce scrieți, dar acest articol îl consider dezamăgitor și prin ceea ce ați scris cred că vă apropiați mult de ''acreala'' domnului Geambașu. Prin analogia aceasta pe care o faceți între handbal și România ''gârbovită'' vă pliați perfect pe tiparul presei românești ''pretenții mari, fără fundament''. Vorbim de o prestație bună a României și de 3 meciuri pierdute în fața a 3 echipe de top, 2 dintre ele ajunse în primele 4. Da, locul 4 este o performanță și trebuie să ne bucurăm pentru această prestație (așa cum a fost ea) a fetelor la european. Noi mereu vrem totul și nu acceptăm că putem să și pierdem, dar suntem rupți în coate, avem 2 săli polivalente în toată România măreață și câteva săli de sport mai acătării în toată țara, însă suntem supărați că nu am mai luat un mondial de 50 de ani și toate țările care contează au cel puțin un trofeu. Care sunt țările care contează domnule Naum și ce condiții acordă ele pentru sportivii lor? Cel mai nefericit este că noi românii avem mereu foarte mari așteptări, de obicei așteptări mai mari decât ceea ce putem duce și de aici apar alte frustrări și niciodată nu o să fim mulțumiți. Astfel o să fim mereu nefericiți pentru că orice lucru nou realizat creează o nouă nemulțumire. Bye

4Kan (4 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 20:44

Ce putea fi facut mai bine (IMHO): - Neagu trebuia odihnita pe faza de aparare in special in reprizele in care putea face rpd schimbarea la banca (vedeti cum a procedat vedeta Rusiei Viahireva) - De cand cu desfiintarea Oltchimului nu am mai avut jucatoare romane care sa evolueze constant in cupele europene (doar ptr o scurta perioada a fost HCM Baia Mare); din echipa castigatoare de cupa EHF a Craiovei nu cred ca a mai fost selectionata vreo jucatoare (in afara portaresei transferata intre timp si a inca 2 jucatoare accidentate); Buceschi "marea speranta" a nationalei - despre care comentatorul tot afirma ca va prinde cu siguranta un transfer la o echipa de CL dupa european - a evoluat la echipe modeste in ultimii ani astfel incat nu si-a mai putut imbunatati jocul (mai ales cel defensiv); cum zicea si cineva mai sus am stat in 3 jucatoare: Neagu, Buceschi si Pintea (+portaresele) lucru evidentiat si de clasamentul golgheterelor in care cele 3 se regasesc in top10; Valentina Ardean nu si-a asumat rolul de veteran si nu a prea ajutat din pacate echipa decat in momentele de dupa accidentarea Cristinei. - Nu am inteles de ce ne-am fortat la meciul cu Spania si nu am odihnit echipa titulara (ptr a avea prospetime in meciul decisiv cu Ungaria + in semifinale) daca domnul Martin a fost asa de vehement impotriva programarii meciurilor; la ce ne-a ajutat acea victorie, singura din faza a2a a competitiei, alaturi de 4 infrangeri ?

rammstein (19 comentarii)  •  18 decembrie 2018, 20:54

FARA PENALI!!!.....ce cauta puscariasul *** la tine in studio???...sau zilnic interviuri cu alt puscarias ***....?sa-ti fie rusine..!!!...am crezut ca cei de la digi au ceva glagorie in cap ,dar m-am convins ca e un post al *** ..de ***...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Marcel (7 comentarii)  •  19 decembrie 2018, 0:13

Sa fie clar... Antrenporii STRAINI nu au ce cauta la echipe nationale in Romania... Poate doar la rugby...

Pacala (5 comentarii)  •  19 decembrie 2018, 2:02

+Stati calmi tovarasi. De ce? Pentru ca in orice sport pe echipe nu se pune accent si/sau presiune pe un jucator anume. In teren sau ecipa sunt inca cel putin 3-5 jucatori/jucatoare la fel de bune sau chiar mai bune. Iar despre antrenori, suntem varza. Nu am avut vreodata antrenori care chiar stiu sa se impuna, si sa scoata jucatori adevarati. Au fost doar antrenori care au prins un val cu 1 jucator bun si gata.

Alex (1 comentarii)  •  19 decembrie 2018, 7:03

O opinie destul de urata d-le Naum. Daca e sa e raportam la nivelul tarii si la nivelul unde le-am avut mai tot timpul pe fetele noatre la nationala cred ca e o diferenta uriasa. Cred ca majoritatea romanilor sunt mandri de ele, fiind printre putinele care tin steagul atat de sus, fata de altii. Cred ca handbalul la fete este pritre singurele puncte unde nu ar trebui sa fim nemultumiti.

vasco (164 comentarii)  •  19 decembrie 2018, 7:46

Daca mai cautai un raspuns la dilema de ce nu facem lucrurile bine,pana la capat,citeste comentariile.Majoritatea au aceeasi mentalitate,ca e bine si asa,ca fetele au vrut,ca a gresit Ambros....etc,etc.Unii,@ciprian,@rammstein,sunt de-a dreptul revoltati impotriva "penalilor"...Iar daca chiar vrei un raspuns la intrebarea din titlu...ne pacalim si ne vom pacali mereu,pentru ca de fapt nu e o pacaleala,e modul nostru de a trai.Nu putem altfel.

doilaunu (8 comentarii)  •  19 decembrie 2018, 8:25

Adevarul adevarat este ca Romania are una din cele mai bune echipe feminine de handbal din Europa, implicit din lume. Din aceasta pozitie la un Turneu Final se poate intampla orice, inclusiv sa castigi turneul sau sa ai o clasare modesta. Anul acesta parca ne-am clasat pe unde ne este locul. Cat despre fraza"Pentru că ne minţim constant am ajuns să trăim într-o ţară de netrăit" i-as sugera lui Radu Naum (unul din cei mai buni redactori de la GSP) sa vorbeasca pentru el.

Toader (24 comentarii)  •  19 decembrie 2018, 8:29

Gazeta are stăpîni străini, nu că ar fi fost altfel înainte, însă acum pe față, iar Gelu Naun nu este român. Nu-l doare pixu, vorba lui Oscar Rohrlich, zis Radu Cosașu, să aruce cu vorbe.

Deva (7 comentarii)  •  19 decembrie 2018, 10:36

Cer demisia lui Martin Ambros. A gresit mult, Neagu trebuia mai mult odihnita pe faza de aparare. Neagu Criatina nu e robot. Normal ca pana la urma cedeaza organismul. Cum sa o folosesti la fiecare meci 57-58 minute din 60? Ambros nu e roman. A mai trecut un an.Trebuia demis dupa Camp.Mondial de anul trecut. Daca ne rateaza, adica fara medalie la CM din dec.2019 JO din 2020.Dedu , trebuie sa tintim medalii, astea aa fie obiectivul nu altceva.E obligatoriu Dedu,altfel dati demisia si tu si spaniolul.nu vrem naveta Rusia - Romania-Rusia pt Ambros M. Omul va fii mereu obosit, mereu pe drumuri.

doilaunu (8 comentarii)  •  19 decembrie 2018, 15:13

a cerut Deva demisia lui Ambros, nu cred ca ma are scapare spaniolul.

Ioan (1 comentarii)  •  19 decembrie 2018, 16:34

Tare priceput mai esti!Ai putea sa explici cum ai capatat atata experienta in asa de multe domenii nu numai in sport? Ai practicat ceva?

bănățanu v.2 (1 comentarii)  •  19 decembrie 2018, 17:14

Ne păcălim de o viață, domnule Naum. Și noi, și bunii și străbunii noștri. Oare nu noi l-am inventat pe Păcală? Locul 4 la acest campionat e mai mult decât meritam. Dacă nu făceam acel meci excepțional cu Norvegia orice discuții erau de prisos. ..

?????? (60 comentarii)  •  19 decembrie 2018, 20:29

Lui Cosac i-a zis și lui careva că la Jocurile Olimpice au participat și sportivi independenți , care nu reprezentau nicio țară ?

Valentin (8 comentarii)  •  20 decembrie 2018, 5:21

Nu ma asteptam sa ajungem in semifinale, inclusiv dupa meciul cu Norvegia, ca primul meci era cu Olanda. Care era pe alt stil. Lucruri negative: nu avem planul B de dupa Neagu, sau cu Neagu. Nimeni nu-si asuma post de lider in atac. In poarta lucrurile sunt impartite, intre doua-trei portarite. In aparare nu avem putere si miscare suficienta. In atac era Neagu si cateva mici sclipiri. Neagu daca era de echipa, trebuia s-o ia deoparte pe Bazaliu sau Buceschi si sa le delege postul de lider in absenta ei. Antrenorul aici nu poate face nimic. Pozitiv, prima repriza cu Rusia si tot meciul cu Norvegia. Pintea, care stie ca titlul de CEV CL se castiga cu Gyor. Adica in echipa.

Kendo (12 comentarii)  •  20 decembrie 2018, 12:08

Se ridica prea mult in slavi victoria cu Norvegia. O Norvegie asa de slaba n-am vazut niciodata. Dupa ce au trecut in grupa semifinala au pierdut cu Olanda, Cu Ungaria, cu Rusia si iar cu Olanda. Au avut noroc ca au ajuns in semifinale. Patru infrangeri. Ba cu Rusia si Olanda in finala mica as zice ca s-au facut de ras. OK, n-a fost Neagu, dar asta e o scuza pana la un punct. Rusia le-a batut cu o singura jucatoare, o pitica pe care n-au fost in stare s-o anihileze. In sfarsit, sper ca la Mondialul de la anul sa existe mai multa vointa, pentru ca eu cred ca asta lipseste cel mai mult. Acel "spirit de lupta", oricat de penibil ar suna, pe care il au nordicele sau fetele astea din tarile fostei Iugoslavii, si la care la noi se transforma intr-un "e bine si asa" de toata jena.

17 Nentori Tirana (103 comentarii)  •  20 decembrie 2018, 17:28

Destul de curajoase articole in ultimul timp Domnilor Naum, Geambasu, … pacat ca bisturiul Doctoritei Maria Andries a disparut chiar acum cind se poate spune cit de cit adevarul. Am obosit sa-i tot pun la respect pe desteptii si cultii Pamintului care dau in gropi si in noroaie cum ies din casa. Greu de inteles cum pot trai toti in minciuna zilnica – faptul ca istoria si identitatea e falsificata pare deja ireparabil - cum pot trai unii bine cind majoritatea nici nu stie ei ce e aia, ce e bunastarea, domnia legii, cetateanul si contributia lui pentru accesul la educatie, sport, sanatate … De restul vorbeste emigratia, unde ocupam adevarat primul loc, ca si cum ar fi o tara in stare de razboi. ---------------------------------- Si DA, „evolutia“ handbalului are legatura cu minciunile roma-ne, cu falsitatea cluburilor U si CSM mai bine zis APB, cu Soarele care rasare pentru patrie din Bucuresti - Avintul Prabusirea Bucuresti, cluburi fara identitate, nascute toate ilegal, finantate ilegal, cu scop de propaganda politica si ascunderea adevarului – adica tot la minciuna zilnica ajungem. Minciuna caci in Romania nu exista practic sport de masa ! Inca odata – chiar nu citeste nimeni ?!!, nu se informeaza nimeni ?!! - doar in februarie 2016 MTS numara pentru 2015 cu indulgenta 12 mii de elevi legitimati in toate sporturile din toata Romania !!! In CSM investesc cetatenii – fara stirea ori acordul lor – rotund 20 de milioane euroi pe an inca de pe vremea lui Oprescu. Cine si ce este CSM ? Ba fratilor, nici sala nu au, ce sa mai vorbim de identitate !!! Hai sa nu vorbim de spitale, uite maternitatea Giulesti, de „dolce vita“ in Ferentari, de strazi, parcari, scoli in proportie de 50% fara avize ISU ori Sanitar, ... de citi medici se puteau plati din acesti bani ? Hai sa vorbim doar de sport ! Cu cei 20 milioane cei toaca anual CSM Bucuresti doar pentru salarii puteau sa-si faca Sala Polivalenta ! Dati-mi mie 20 de milioane euroi anual si va fac sport de masa in Bucuresti, ba, va fac pe toti sportivi. Hai sa presupunem ca Petrache n-ar fi reusit s-o fraiereasca pe Neagu. Ce justificare ar mai fi avut atunci sefii CSM, caci cine ar mai fi jucat ? Ar fi fost ca la baschet unde Pota, Boroi si un prieten de la banca EXIT – si ea ilegala si neconstitutionala caci politica si fara concurenta ! - i-au dat CSM-ului fraudulos o identitate ilegala ! Juniori ramasi pe drumuri, romani care nu joaca, cistiga doar cind pot juca numai straini. Cea care ar fi trebuit s-o inlocuiasca pe Neagu joaca putin. Din urma nu vine nimic caci se arunca bani – in buzunarele sefilor – doar cu scop de propaganda. La nationala s-a vazut cum este fara Neagu – cu singura speranta Buceschi, mare mirare ca a mai aparut o stea. De unde ? Locul 4 e bun, prea bun, tocmai asta e problema, o luam evident la vale si in handbal. Au fost de fapt doar doua meciuri tari cistigate clar, cu Germania si Norvegia – pe care nu l-am vazut. Am vazut in schimb pe Eurosport 1 „nimicirea gladiatorilor teutoni“, „Romania care s-a facut mare“ - plus alte tembelisme ale unor jurnalisti. Pai asa un jaf, asa arbitraj partinitor care se vede clar si din statistica, eu n-am mai vazut de cind sint – prima oara au favorizat si Germania prin min 52 cind n-au scos o „gladiatoare“ dupa un fault clar. De ce spun: comentatorii germani n-au spus nici ***, „teutoancele“ la fel, dupa meci presa la fel, ba au laudat-o pe Neagu, care dupa ce-a ratat consecutiv s-a pus in slujba echipei, pe Buceschi care a reusit 11 goluri si un procentaj de reusite de aproape 100%. De ce spun: cum au avut parte de un arbitraj corect cu Olanda, imediat au inceput mahalagioaicele noatre de servicu cu arbitrii – e si vorba de educatie caci tocmai la asa o diferenta de valoare evidenta. Pai daca „vichingele ?“ nu voiau sa conserve rezultatul cistgau ambele meciuri la scor dublu. Eu am vazut sportive, viteza, determinare doar la adversari, la noi este cred si o conceptie gresita. Uite, la rusoaice a facut spridusul Anna legea, in timp ce mulgatoarea nostra a dat primul gol aproape de min 50. De ce-o mai pui in fata ? Ca sa-i dea Buceschi – care a dat 11 „gladiatoarelor teutoance“- pasa de gol ? Am cistigat vreodata noi ceva cu bizoni, camatari, dudu-i ? Trimiteti-o tata la canotaj, la lupte ori haltere - ca mai are si gura mare. Pai ce loc luau „fetele“ „noastre“ - „care joaca pentru ele“ dupa strigatul de lupta al mahalagioaicelor din piata – daca Ungaria mai dadea un gol ? Tot prea sus cred eu, tot minciuna ar fi caci sport nu se face decit de fatada. -------------- PS Cristina Neagu. Are si ea o vina dar altii trebuiau sa aiba mai multa grije caci inima ei vrea mereu – ligamentele si muschii nu pot mereu. Cu o floare si un boboc buceschin se poate face primavara ? Nu cred. Nu vin sportivi din urma. Oricum ma intreb cum a putut Cristina sa ajunga sportiva. Poate chiar greul, accidentarile au facut-o din alt material. Si cel care a ajutat-o la greu, cei care ii platesc pe cei care merita, cel care s-a impicat ca ea sa-si revina. Cine oare ? Ca doar nu Partia, Partidul, Ministerul, Federatia ! Hai sa numaram pe degete fetele umane ale Romaniei. Aveti o problema in a numara pina la zece ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

vasco (164 comentarii)  •  24 decembrie 2018, 5:42

@17nentori tiranul,cam in linii mari ai dreptate,cu sportul de mase,cu administratorii,cu organizarea sportului romanesc,dar exagerezi,vecin cu isteria cand jignesti niste sportive care au cu siguranta mai mult de suferit din cauzele enumerate mai sus.Fac si ele ce pot,macar se mai misca ceva si nu merita deloc atitudini ca a ta.

vasco (164 comentarii)  •  24 decembrie 2018, 10:19

@17 Nentori Tiranul,***...Sa te manifesti chiar asa...Ce ai cu sportivele?Cu Neagu?Cu patria,partidul,ministerul,federatia...chiar cu toata lumea?Vitamine si odihna!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

17 Nentori Tirana (103 comentarii)  •  25 decembrie 2018, 14:57

Craciun fericit Radu Naum ! Craciun fericit Vasco ! Nu te poti muta la Oradea ori Cluj asa cum ti-am recomandat ? Ori sa te intorci acasa ? - caci e clar ca acolo unde esti nu ti-e bine. Craciun fericit Crisina Neagu, Buceschi ... restul ar putea folosi timpul liber pentru a se civiliza ori pentru a-si cauta o ocupatie ori a pleca de la cluburile politicienilor caci eu nu sint de acord sa le platesc pe toate mahalagioaicele care au lasat saraca vaca ca sa faca sport platit regeste de cetateni. Noi luptam pentru noi ? Nu pe banii mei. Craciun fericit !

vasco (164 comentarii)  •  26 decembrie 2018, 10:45

@17 nentori..tu stai in Tirana?Prea ai fantasme,vise cu Oradea sau Cluj...Eu sunt bine mersi aici unde sunt,n-am nici un complex,asa cum n-as fi avut nici daca,cumva,eram oradean,clujean,vasluian...Inca odata,vitamine si odihna,dar sa stii ca nu tin loc si nici nu vindeca chiar totul,spre exemplu,caracterul...

17 Nentori Tirana (103 comentarii)  •  26 decembrie 2018, 19:42

Draga Vasco, sper sa nu te incurc cu Vasglo, - sint totusi sarbatori, o vitamina iau, sper ca iei si tu. Draga, pentru ca altii nu stiu ca noi am mai converesat la Geambasu si de citva timp super Craciun – spre lauda celor cu pixul rosu care n-au taiat desi la ce-am scris luam in 47 pe viata ! - tin ca clarific ca sintem aproape prieteni. Tu m-ai laudat ca m-as pricepe la fotbal si as fi destul de bun ca anti-psd-ist – textual „mai bine ai ramine la ce te pricepi !“- asa ca eu sincer mi-am facut doar griji in privinta ta caci te plingeai mereu de basinasi. Stii tu foarte bine unde traiesc eu, stii ca in discutii eu am presupus ca tu traiesti in zona Sf Gheorghe - Miercurea Ciuc – in ungurime dar nu in Brasov ! -, deci nu esti 100% din zona si ca atare nu ai sanse sa traiesti implinit acolo caci esti - din pacate – putin nationalist, mult convins de altii care scriu istoria falsificata. Asta ti-am transmis eu deja de trei ori. M-am mai intrebat: de e esti acolo si nu in Brasov, Sibiu, Medias, Fagaras, ... unde te-ai mai fi dat la fund - la Brasov am pesupus ca ai facut scoala de maistri ... – ori de ce nu te poti muta alundeva, altundeva caci meriti clar mai mult ! Raspuns Clar: ai fost 100% „repartizat“, armata, militia, sarcina de partid, ... nu poate fi contrazisa mi-am raspuns eu, am si scris iar tu nu m-ai contrazis !!! Deci clar 100%, pentru tine acasa ar insemna Intorsatura Buzaului ori mai sus de Focsani. Nu trebuie sa te rusinezi – de acasa de la tine vin cei mai buni emigranti. Pe cuvint ca sint alaturi de tine. Tocmai de aceea precizez pozitia mea si mai departe – te citesc si cred ca pozitia mea nu-i departe dea ta, asa cum ai si lasat sa inteleg in prima critica: ----------------- Despre articol, domnul Naum, „sportivele“ tale, cluburi ale politicienilor si eu „tiranul“. ---------------- Articolul: e curajos caci da de pamint cu nationalismul si alte vrajeli, e corect caci „sportivele“ tale au pierdut toate meciurile adevarate – cum au reusit sa bata Norvegia n-am vazut, sincer ma crucesc daca le mai bat odata -, locul patru este nu doar mincinos ! Domnul Naum spune clar „ca cadem“, nu vine nimic din urma, arata si cauzele, in mare aceleasi vazute si de mine. Desigur ca domnul Naum nu-si permite sa fie atit de clar ca mine. Nu poate, nu are voie, eu in locul cred ca nu mi-as fi permis nici macar jumate de adevar. Deci, Naum o fi cineva. „Sportivele“ tale nici macar nu stiu ce-i aia sportive, nici ca psihic nici ca „stare“ - de fapt e vorba de dinamica, mobilitate, forta, viteza, acceleratie, determinare … „stari“ pe care antrenorul nu le poate atinge cu mahalagioaice si foste mulgatoare sovietice pe care partidul le plateste ca bizoni care sa rupa din „dusmani“ - cel mai clar exemplu e Pintea care a fost preferata bizona si ca atare a dat primul ei gol cu Rusia prin minutul 45 intimp ce spiri rusa Anna - ? 150 cm Anna care zimbea tot timpul, nu faulta, care n-a muls, n-a cosit, n-a sapat, n-a construit socialismul -, hai prietene ca nu vreu sa ma enervez cu bizoni si camatari asa ca te intreb: chiar ai vazut meciul cu Rusia ? Ai vazut meciurile cu Olanda ? - care ne-a depasit cel mai clar in gandire, viteza, determinare. Alea sint sportive !!! Ca sa inelegi mai clar spun: alea sint DOAR sportive !!! Puteai sa le iei de la baschet, antrena trei luni si jucau la fel, la fel le bateau pe … ----------------------- mahalagioaicele nostre platite de partid. Iar aici ajungem la ce tu pari sa nu poti intelege ! Inca odata, chiar un maistru miltar poate intelege ca 20 milioane EURO pe an face praf !!! CSM Bucuresti doar pentru salarii !!! Neagu e una, singura care justica existenta acestui club ilegal si fara identitate, poti intelege ca 80% din malai se duce la politruci, politruci care trebuie sa arate rezultate imediate, care ar putea fi obtinule doar platind straini consacrati – „ar putea“ caci prostia politrucilor nu are limite. Ca organizare "sportiva": in Romania vezi CSM, CSU, …de fapt toate sint CPleLor, adica ce vrea muschii lor, salariu bugetar, bani, valuta - nu neaparat ca Petre Roman sa le rupa. Aceste mahalagioaice nascute din mila unor politicieni „ca cooperativele“ numite CLUBURI, unde se misca mulgatoarele sovietice, asa agle si face si ele miscare ca n-are ce face, fac rau societatii – care nu poate face nici macar sport !!! - iar societatea asta le face si mulgatoarelor rau. Draga Vasco, ele sint Tirane - „pentru cine luptam ? Pentru noi !“ -nu Titane. Nici macar nu pot lupta ! Nu au calitati sportive, nu au nici educatia, … pentru „vorbe in vint“ astea pot primi doar no bellu – mai mult nu vreau sa … comentez.

vasco (164 comentarii)  •  27 decembrie 2018, 19:39

@17nentori,te rog sa iei de bune cele ce le voi scrie acum,desi cred ca a fost o greseala sa intru in atatea amanunte pentru unul singur,si anume parerea mea ca esti prea sever cu jucatoarele nationalei de handbal.S-a ajuns prea departe,ai fost si vad ca te mentii la limita jignirii..de ce spun asta.Pentru ca,avand o prea buna parere despre tine,crezi ca stii multe inclusiv de unde vin oamenii,geografic ,apoi faci judecati despre valoarea unora din unele parti ale tarii,gresit dupa parerea mea,dar ai o scuza,sunt foarte multi care cad in aceasta capcana in zilele noastre.Deh,e de bon ton sa fii din Transilvania...Spui ca ma stii,dar te contrazici spunand ca speri sa nu ma confunzi cu @Vasglo...Chiar asa,ma confunzi,dar stii aproape totul despre mine,nu-i asa?Ba stii ca as fi din zona Vasluiului(acel VASco?),ba ca as fi facut scoala de maistri,ca as fi fost repartizat(?)de armata,militie,partid(PFFF!) si alte chestii ,le-as zice eu fabulatii daca nu chiar aberatii.Spui ca n-am contrazis acestea si deci ar fi adevarate...Chiar crezi ca bag de seama orice prostie?Spui ca stiu eu foarte bine unde traiesti...Ei bine afla ca nu,nu stiu,dar nici nu ma intereseaza,n-are importanta,asa cum crezi tu.Pe urma spui ca de acasa de la mine vin emigranti..."cei mai buni".Emigranti?Dar tu crezi ca locuiesc in afara tarii,sau ai lacune de limba romana?Mai sus de Focsani?Aaaa,crezi ca sunt din Vaslui,deci de acolo as fi emigrat spre zone mai bune din tara...si-mi recomanzi ceva de prin NV...Nu m-as fi rusinat niciodata daca as fi provenit din acea zona sau din oricare alta ,a tarii sau de prin lumea larga.Apropo,ca roman,te simti inferior celor din vestul Europei?Eu nu,nu am avut niciodata sentimentul acesta,indiferent daca am fost in SUA,Anglia,Germania sau Luxemburg,acum vreo doua luni,trimis de "armata","militie",partid"...adica cu serviciul meu de "maistru militar..."E un loc unde nu gresesti,sunt nationalist.Nu in sensul in care te rusinezi tu si altii sa fiti,imi iubesc tara si neamul,nu iau in deradere nici o zona geografica a tarii mele,nu desconsider pe nimeni si oriunde ma duc nu ma rusinez ca sunt roman. Dar nu ma pot supara pe tine,repet ,e vina mea,am intrat in detalii,daca ti-am scris acum e tocmai pentru ca ai ajuns cam prea departe cu unele consideratii,dar astea sunt problemel tale,pe fiecare ne reprezinta comportamentul si atitudinile noastre.Asa-mi trebuie daca intru pe site-uri de sport,dai peste baietii de la galerie...

Dan (5 comentarii)  •  31 decembrie 2018, 3:18

Esti varza... Becali uber alles si atat...

Comentează