Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

Uşor cu pianul!

A început sărbătoarea după victoria cu Rusia. Să ne bucurăm, dar să înţelegem că fără Denisa Dedu era altceva

Permalink to Uşor cu pianul!
joi, 8 decembrie 2016, 5:53

Orchestrele clasice ale triumfului s-au dezlănţuit după succesul Românei asupra Rusiei, 22-17, la Europeanul de handbal fete. Titluri ditirambice, urcări în slăvi, ploconeli, întreg arsenalul de „nuntă la victorie”. E OK. Poţi să faci nuntă la orice victorie. Ideea e să nu te îmbeţi grav că mai ai de lucru a doua zi. În aceste manifestări se vede frustrarea deşertului de rezultate de nivel mondial pe care îl traversează sportul românesc. Numai că tricolorele n-au nicio vină. N-au nicio vină că au izbutit un ceva mult mai mic decât îl umflăm noi. Singura lor problemă ar fi să creadă că au jucat grozav. Contez aici şi pe dl Ambros, care dacă nu s-a dovedit până acum vreun geniu al handbalului, ar putea măcar să le ajute să nu decoleze după această evoluţie în tonuri amestecate.

Inacceptabila dimensiune a Denisei

E limpede, victoria e a Denisei Dedu. Nu o neagă nimeni (poate doar cea în cauză, că nu e corect politic şi nici de bună-cuviinţă să te umfli în pene). Într-un sport de echipă se întâmplă rar aşa ceva, dar acum s-a întâmplat. Cu un procentaj al mingilor apărate de 56%, ea a fost mai mare decât meciul însuşi, ridicându-se, pentru o zi, peste Huţupan sau Paula Ungureanu, ca să încerce cu degetul cerurile în care s-au instalat solid Cecilie Leganger şi Susanne Munk Lauritsen. Aceste handbaliste puteau decide de unele singure şi de multe ori un joc. Şi mai ales puteau să arunce un nor negru în minţile adversarelor. O prestaţie ca a Denisei nu are doar valoarea ei statistică. Ea nu a salvat de la gol doar mai mult de o minge din două aruncate spre poarta ei. Denisa le-a coborât pe rusoaice într-un mic infern. Le-a complexat, le-a făcut să se întrebe disperate pe unde naiba să mai arunce ca să înscrie, ceea ce e (am cunoscut-o pe pielea noastră) autostrada spre pierzanie. Dedu a fost ca în poveşti, s-a mărit până când nu s-a mai zărit nimic dincolo de ea. Plasa porţii ei a intrat într-o altă dimensiune, inaccesibilă. Din această perspectivă, România a trăit o zi excepţională. A fost frumos. Să punem accentul pe timpul verbului din propoziţia precedentă.

Ceaţă în atac

Dincolo de asta, ce rămâne? O luptă chinuită, cu perioade de senin şi lungi bucăţi de întuneric. Luaţi 15 procente din zestrea portarului român, ceea ce oricum o duce la un nivel foarte bun, şi vor rezulta 6 goluri în plus pentru Rusia. Adică înfrângere. De trei ori au existat lungi perioade în care echipa noastră nu a găsit golul. Ultima oară nu am marcat vreme de peste 10 minute! În mod normal, un adversar mai puţin buimac ca moştenitoarea campioanei olimpice (că Rusia de acum nu e Rusia din vară) ne-ar fi provocat o cu totul altă stare de spirit azi. Multă ceaţă în atac şi o normă pe care o respectăm cu sfinţenie (un singur gol pe contraatac, ca şi cu Norvegia) sunt, în cel mai bun caz, semnele unei echipe încă în şantier.

Supralicitarea Cristinei

E drept, România e şi ea în transformare, cu destule nume noi. Dar dacă apărarea merge rezonabil, în atac nu doar inexperienţa unora e îngrijorătoare. Acolo ar putea fi vorba de sindromul „omului genial”, inconturnabil în bine şi în rău. Vorbesc despre Cristina Neagu, zisă şi Messi. Ea face mult, dar însăşi prezenţa ei, ca în principiul nedeterminării al lui Heisenberg, modifică realitatea înconjurătoare şi dă tentaţia sprijinului permanent pe evoluţia acestei jucătoare excepţionale. Dacă jocul nu merge, dă-i-o lui Neagu, rezolvă ea ceva! E prea mult, a la longue, pentru un singur om şi prea puţin pentru restul. Sunt faze în care Cristina ţopăie cu mingea în centrul atacului căutând disperată o soluţie. Şi de cele mai multe ori soluţia e aruncarea la poartă oricum. Neagu e atât de bună că în multe situaţii înscrie.

„Decât” România!

Dar nu te poţi baza la infinit pe asta. Buceschi are ce-i trebuie pentru a deveni un al doilea pol de putere. Oana Manea trebuie să poată mai mult decât un gol în două meciuri. Iar extremele trebuie să crească (doar 3 goluri miercuri). E de săpat. Sigur, dacă gândul e la o medalie. Şi ar trebui să fie. Nu obosesc să repet că suntem singura naţiune istoric importantă a handbalului fete care nu a câştigat vreun aur (cel din 1962, scuzaţi, nu se mai pune!). Ca să nu socotim şi ţările apărute relativ recent, ca Franţa, Coreea de Sud sau Brazilia, care şi-au făcut rost de măcar un titlu. Ne putem găsi o mie de motive şi un milion de scuze. La capătul socotelilor nu vor conta. Statistica e încăpăţânată, precum aceea a Denisei Dedu cu Rusia. Aplaudând-o să credem că Moş Crăciun, chiar dacă vine în avans, vine doar o dată.

Comentarii (48)Adaugă comentariu

mangu alexandru (10 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 18:55

Mereu handbalistele noastre sunt sub pretentiile inalte ale acestui comentator foarte exigent cu nationala Romaniei, dar nu si cu"brigazile norvegiene de arbitrii". Regret aceasta etica jurnalistica sportiva primitiva . Din Boston prof. Al .Mangu .

Marius (1 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 19:22

Partea mai putin reusita a nationalei noastre de handbal feminin este faptul ca de foarte multa vreme undeva intre minutele 40-50 se rupe "filmul". Nu reusim sa marcam si daca nu avem ceva rezerve la "porbagaj" suntem ca si mancati! O fi chestie de blocaj psihic? N-as crede...... Si aseara iarasi am "comis-o" Noroc ca nici rusoaicele nu s-au intrecut cu gluma si-au "invinetit-o" pe Dedu.....

Wickedsick (2 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 19:32

Intr adevar...m am saturat de aceasta supralicitare a cristinei neagu.cand nu avem idei de joc,ceea ce se intampla foarte foarte des...i o dam lui neagu...stie ea ce sa faca ...pe de alta parte,aceasta expunere in nationala romaniei,cea de vedeta incontestabila,a facut o cea mai buna jucatoare din lume,de departe.Noi,ca si natie,avem talentul de a stoarce pur si simplu resursele de energie a celor mai buni jucatori...vezi cazul gullden de la csm...si acolo e aceeasi tactica...si am facut o pe bella cel mai bun centru din lume la ora actuala...nu pt ca am vrea,ci pt ca trebuie,in actualele conditii...cand ai staruri in echipa,jucatoarele nu si mai asuma responsabilitatea,joaca cu frica,nu incearca alte solutii,se rezuma la a juca simplu,in speranta ca altcineva va iesi la rampa.Nu se mai poate asa...trebuie gasite alte culoare,alte idei tactice...nu sunt de parere ca ar trebui sa ne axam pe contraatacuri,nu este stilul nostru de joc,nu avem mentalitatea necesara,nici traditia ..forta noastra este jocul cu pivotul,pozitionalul...patrunderi,si nici nu ar trebui sa catalogam un meci dupa cate astfel de reusite am inregistrat.Marea noastra problema este ca avem un joc mult prea lent pt tendintele handbalului mondial,circulatia mingii fiind atat de lenta incat extremele someaza 50 de minute,mingea neajungand la ele aproape niciodata.ce se intampla este faptul ca centrii ,interii si pivotul sunt supralicitati,intra intr un joc de uzura,multe faulturi,meleuri...si asta pt ca mingea nu circula cu viteza.iar extremele sunt nevoite,dupa ce stau si asteapta pasele care nu mai vin,sa faca incursiuni pe semicerc,sau sa vina pe pozitii de inter.ca sa nu mai spunem ca nici la superioritati nu reusim sa ducem mingea in lateral.despre denisa dedu,numai de bine.un lucru e clar: Romania atat timp cat are o Cristina Neagu,un portar in zi buna,si alte 5 in teren,nu conteaza numele,e o echipa de talie mondiala. In conditiile date,intotdeauna avem o sansa...chiar si cu Norvegia...nu stim daca le batem,dar macar suntem acolo,aproape.Hai Romania!

Sabo Vasile (1 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 19:47

Total de acord cu articolul. Felicitări pentru el. Felicitări pentru toată echipa României. Exprim speranța de a le vedea pe extremele noastre ca îndrăznesc. Ele vor decide acest CE, în opinia mea deoarece la un moment dat partea centrala va obosi dacă nu este susținuta. Hai, fetelor!

alex (27 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 20:01

Bună seara! Mulțumesc fetelor pentru victoria de aseară! Eu m-am bucurat și încă mă mai bucur! Vă apreciez pentru dăruirea de aseară! Acesta este spiritul și îmi place! Voi și cele mici de la tenis de masă ați produs multă bucurie! Și lor vreau să le transmit multe felicitări pentru acest rezultat URIAȘ! Să câștigi medalia de aur într-un sport dominat categoric de țările asiatice și să nu apari pe prima pagină a unui ziar de sport mie îmi pare că, tu ca și gazetar, e ca și cum nu ai dat un gol un meci întreg la handbal! O zi faină să aveți fetelor, sănătate și multă placere în ceea ce faceți! PS. Dl Mangu unii chiar neglijează grav aceste aspecte ce țin de lumea din spatele terenului de handbal, inclusiv arbitrii care ieri în câteva situații au tras cu fratele de la răsărit!

di livio (30 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 20:18

d-le filozof Naum,bine ca e Denisa Dedu la noi si nu e Denisa Dedova la ei,bine ca au fost alelalte buimace si nu ale noastre.De prea multe ori a fost vitaversa.De ce nu spui ca am jucat foarte bine si cu Norvegia.Am avut patru bare.Cit era scorul daca intrau alea?Poate c-o sa ne bata Croatia,nu?Si ce daca?Bucura-te c-am batut Rusia!Prea multa filozofie la GSP,sinteti niste ziaristi mult prea inteligenti pt noi cititorii vostri

xxx (2 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 20:23

De acord !

israelian (3 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 20:40

Dedu s-a văzut mare și din Israel.Dumnezeu s-o țină așa și cu Croația mâine seară.

Tom (7 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 20:45

Singura problemă cu adevărat gravă pe care am sesizat-o eu, a fost absența, practic, a extremelor, nu numai că s-au înscris doar 3 goluri în 3 meciuri de pe extreme, dar nici nu s-au creat faze care să ușureze munca pe centru, pentru interi și pivot.

Hombre (5 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 20:59

Well, un titlu sau o medalie se cladeste caramida cu caramida. Noi de obicei adormim cu prima caramida in mana si nu mergem mai departe. Poate ca articolul e putin criticist, fetele chiar s-au straduit. Au muncit mult si cu Norvegia. N-avem cine stie ce valoare (sa recunoastem), asa ca eu zic ca am jucat grozav. Si chiar daca fetele nu castiga nimic, important e sa joace bine si sa-si depaseasca valoarea. O mare lectie pt lesinatii aia de la fotbal, care raman mediocri in continuare.

Cosmin (2 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 21:20

La fel de bine a aparat si portarita rusoaica, dar asta nu se mai spune... deci tot aia e

criu (1 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 21:43

bunisor articolul ,dar daca nu era denisa era paula

Viorel (3 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 22:42

Autorul articolului ignora (deliberat?) ca si Rusia a avut un portar foarte bun, care, in partea a doua a jocului, a inchis poarta. Meritul antrenorului pe care specialistul Naum nu il vede vreun geniu al handbalului a fost modul in care a organizat apararea, aglomerata pe centru, cu spatii mai libere pe extreme, o tactica riscanta, dar care a dat roade.

Burebista (24 comentarii)  •  8 decembrie 2016, 22:55

Kalinina a avut parca 47%... hai atunci sa-i scadem si ei 15%... rezulta cateva goluri in plus pentru Romania... deci victorie! Il apreciez pe naum dar sa incepi cu chestii din astea de gradinita intr-un articol sportiv este cu tot respectul absurd si fara sens... hai sa ne bucuram de victorie mai ales cu Rusia dupa atatia ani... si nu sa tot cautam nod in papura... din partea mea pot sa joace exact la fel si sa castige toate meciurile in maniera asta... si sa ia titlul... nu am absolut nimic impotriva... dar dv dle Naum?

4Kan (4 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 1:04

Cred ca ceea ce a incercat Radu sa ne transmita este sa nu ne imbatam cu apa rece si sa ne si vedem jucand deja in semifinale. Va trebui sa o luam de la capat in meciurile urmatoare iar daca rezultatele nu vor mai fi pozitive vom cadea in extrema cealalta de a critica evolutia. Daca am fi pierdut, am fi fost in situatia in care sa fi avut neaparata victorie in ultimul meci ptr a prinde grupa principala. Tinand cont ca echipa este in "reconstructie", obiectivul realist inainte de inceperea competiei era sa trecem de prima grupa ptr. a mai putea juca inca cel putin 3 meciuri. Acum ni se iveste oportunitatea de a ajunge in semifinale tinand cont si de componenta mai putin valoroasa a celeilalte grupe cu care ne vom incrucisa. (Muntenegru e si ea in reconstructie, Ungaria a jucat slab pierzand cu Cehia; probabil echipa cu care ne vom duela ptr un loc in semifinale va fi "eterna" Danemarca) La fel ca si in fotbal tot ce conteaza este meciul urmator (care se "premiza" tot cu 2 pcte). Faptul ca am batut "dupa 20 de ani", "campioana olimpica", "Rusia masinaria perfecta" etc. nu ne aduce nimic in afara celor 2 pcte decat moral ptr jocurile urmatoare (ceea ce in jocurile de echipa este de multe ori determinant). Cum a spus si Ambros echipa e in crestere si e posibil ca dupa acest meci sa apara "descatusarea". Referitor la jocul cu extremele nu stiu ce sa zic , dar in unele cazuri am impresia ca nici interii nu doresc sa dezvolte o faza de asa natura incat sa puna in pozitie de finalizare extrema (poate nu au suficienta incredere in ele ; Cristina de multe ori in situatie de superioritate prefera sa traga la poarta)

stiinta eterna (3 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 1:45

ce idei de joc bae sa aveti cand la nivelul asta totul se joaca pe aparare, norvegia ne-a dat 23, marea norvegie, deci am stat bine peste tot, bae n-am intilnit ca sa zic asa malta la handbal, e bine pana acum, sunt multumit, credeam ca ne rupe rusia

stiinta eterna (3 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 1:49

sa nu uitam lipsa de concentrare, am ratat 3,4 aruncari aiurea, parca cristina a ratat un 7 m, deci hai s-o dam pe aritmetica acum, mi-ar placea ca rusia sa bata astfel ca norvegia , care nu joaca grozav, n-a facut-o niciodata, e ca heirupul, sa intre cu 2p in grupa de la helsingborg

Lukis (1 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 7:59

Asa cum bine s-a mentionat anterior, astazi ati fost filozof. Matematica v-a pus probleme. Puteti face o erata la articolul dvs. facand o paralela intre procentajul Denisei si cel al portaritei Rusiei. S-ar putea sa fi castigat... oricum. Ce as mentiona suplimentar fata de observatiile referitoare la extreme, pivot si asteptarile noastre de la Cristina cand nu avem solutii, este impactul emotional al jocului nostru fara solutii asupra Cristinei, astfel incat rezultatele ei merg pe o panta cu procentaj scazut fata de media ei. Iarasi matematica, bat-o vina...

vasco (164 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 8:52

Bravo fetelor!Sper ca Ambros sa fie cu advarat mare profesionist si sa remedieze lipsurile(nu putine).Le-am prins pe rusoaice abramburite rau de tot,altfel....Dar spiritul de lupta si de echipa a fost bun,apararea a ajutat-o mult pe Denisa,doar atacul scartaie .Am sperat ca Ambros ,dupa declaratiile de dinainte de plecare ,sa reduca rolul decisiv al Cristinei Neagu,prin implicarea a cat mai multe fete in luarea de decizii,sa mai vedem...Succes in continuare!Radule,nu te uita la carcotasii care mereu au cate ceva cu jurnalistii,cu deontologia,etc,iar cand te uiti la ce si cum scriu poti observa chinurile unor elevi mediocri de clasa a sasea....Articol foarte bun.

Fane (61 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 9:22

Pana la urma ramane rezultatul,care a fost extraordinar,iar Denisa face parte din echipa.Ar fi formidabil sa invingem Croatia,indiferent cine va decide asta dintre jucatoare.Mare grija la ardoarea cu care isi apara sansele jucatoarele din spatiul iugoslav,uitati-va la Muntenegru.Succes fetelor,sa va vedem in grupa principala!

the watcher in the rye (1 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 9:36

Da, e adevarat. Totusi uitandu-ma la celelate echipe si partide e cam la fel. Olanda-Franta de aseara, e un exemplu. Handbalul feminin e cu adevarat european adica jucatoarele se muta pe la diverse echipe ceea ce a condus la o aplatizare a valorilor echipelor si la tactici aproximativ congruente. Diferenta o face mentalitatea de moment precum si forma sportiva. Par avantajate echipele nationale care au in spate echipe de club unde joaca nuclee de jucatoare importante. Norvegia imi pare ca are cea mai talentata generatie. Cat despre Romania, e o echipa medie ca talent, exprimare si forma. Daca are noroc si rezilienta psihica poate ajunge sus sau invers, poate esua lamentabil. Iar munca lui Ambros se vede in timp nu in cateva luni. Oricum nu trebuie nici sa ne exaltam, nici sa cadem in plasa pesimismului in cazul unui rezultat negativ. E valabil si pentru ele si pentru suporteri.

Ion-Tudor (2 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 9:53

Vorba multa, saracia omului. Fetele joaca, jurnalistii critica, noi comentam! La victorie suntem toti romani, la infrangere toti am pleca din tara. Indemnul la realism si prudenta al jurnalistului este un demers mult mai inteligent si mai conform cu realitatea decat articolul colegului sau specialist in fotbal (va rog cititi spusele expertului in handbal CristianGeambasu - Norvegia, vechiul film scandinav). Bravo Radu! Sper sa nu varsam clapele pianului peste munca grea a fetelor si a tehnicienilor lor ! Hai Romania!

brod (23 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 10:34

felicitări, domnule Naum! n-am prea văzut jurnaliști temperați și analitici, care să încerce a domoli aburii ”beției”, aducând în discuție TOATE cauzele care au contribuit la o neașteptată victorie.

adrian (1 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 11:40

Daca Romania pierde, a jucat bine dar n-am avut noroc, baza de selectie, arbitri etc...daca Romania cistiga, sa nu ne bucuram, sa fim precauti, am avut noroc...arbitri au fost buni...etc.Daca jucam acasa e prea mare presiunea publicului, daca jucam in deplasare nu avem sprijinul publicului...Aceasta atitudine este valabila pentru toate sporturile din Romania ca e handbal , fotbal,tenis,polo, gimnastica si este practica de aprope toti jurnalistii si comentatorii sportivi.Aceste mesaje fricoase ajung in creierele tuturor spectatorilor si indirect a jucatorilor si duce la frica, la complex de inferioritate,la lipsa placerii spectacolului sportiv, la combativitate scazuta, la lipsa de mindrie sportiva daca nu nationala.Astfel ca aveti o mare vina in involutia sportului romanesc prin comentariile vostre.

Burebista (24 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 11:47

@vasco: dar de ce trebuie sa fim toti de aceasi parere cu naum? Si cin esti tu sa iti dai parerea despre altii care au alte pareri, oameni pe care nu i-ai vazut in viata ta... nu judeca si nu vei fi judecat... daca naum incepe sa ne abureasca cu chestii de genul hai sa scadem 15 % dela Dedu si alte tampenii atunci trebuie sa se astepte xa nu oricine inghite galustile lui si mai sunt si altii care gandesc altfel... eu sunt de acord cu cateva chestii pe care le-a scris dar nu cu totul... deci care e problema... si cu tine vasco sunt de acord in mare... ideea e sa nu criticam aiurea inainte de meciuri importante , cum a facut geambasu...

Radu (1 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 11:51

Este un articol in tonul antrenorilor romani, carora strugurii li se par acri. Eu (atat cat ma pricep) am vazut o nationala schimbata in bine (in ambele meciuri) . Ati analizat meciul ca si cum rusoicele nu au avut portar, iar fetele noastre au avut un procentaj de 100% goluri. Evident ca Denisa a fost extraordinara, dar asta se intampla in handbal destul de des (vezi portarita Olandei din repriza a doua a meciului de aseara cu Franta). Apoi, cu Norvegia puteam obtine un rezultat mai bun daca nu erau ratarile de 1 la 1 cu portarul. Nu trebuie sa ne umflam in pene (inca), dar eu vad o echipa in schimbare, care mai are mult de lucru, dar dupa cele doua meciuri sunt optimist. Sigur, Ambros n-a rupt gura targului, dupa dvs., propun sa aducem un antrenor roman, eventual Tadici. Nu-i asa? Sa fim seriosi!

mircea (1 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 12:19

Din cele commentate de cititori se poate vedea mult mai obiectiv realizarile fetelor . Ce ar trebui sa stam suparati acum pt. ca o sa pierdem urmatorul meci ? E treaba antrenorului sa gestioneze euforia fetelor . Vom castiga si cu Croatia si ne vom califica , pb. va fi mai departe pt. ca va intervene oboseala pe care echipele cu lot valoros il va trece mai usor .

grigorescu gheorghe (1 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 12:44

Un articol foarte bun,este bine ca se discuta despre tactica,forma jucatoarelor,analiza nivelului nostru fata de celelalte echipe,calitatea antrenorului sper sa citesc astfel de articole si despre fotbal ,asa cum este el.Felicitari dle.Naum.

abece (2 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 14:01

cunoscator mare de hanbdal si acest radu naum.De cand cu fotbalul s-a dus si putinul obiectism care-l avea pentru acest sport.Acum e bun doar de critici si cand nu e cazul.Fara dedu, fara neagu, fara x, fara y.Toti habarnistii stiu ca in handbal pentru a castiga un meci la acest nivel ai nevoie macar de o jucatoare in zi de gratie.Cu rusia a fost dedu, cu urmatoarele adversare poate fi alticineva.Daca nimeni nu scoate capul intr-un meci de asemenea importanta, pierzi.De ce nu ne spune domnul naum si ca rusia a avut in prima repriza 3 sau 4 atacuri succesive duse la pasiv din cauza apararii noastre.De ce e atat de greu de recunoscut ca nationala Romaniei se apara mai bine decat a facut-o in ultimii ani?Asta s-a vazut si cu norvegia, unde daca eliminam greselile de pasare pe constructie si ratarile lui manea si arbitrele de toata jena, eram victoriori la vreo 5 goluri.Daca si cu parca

Dorin (1 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 14:23

Felicitari pentru articol, Radu Naum. Este exact discursul de care cred ca au nevoie fetele inainte de meciul cu Croatia. Le mai lipseste doar ceva mai multa concentrare si ceva noroc.

emillou (4 comentarii)  •  9 decembrie 2016, 14:41

Ce uita d-l Naum este ca si Kalinina a avut un procent spre 50%. Sigur, victoria este in mare masura a Denisei Dedu. Vreau sa spun insa ca s-au intalnit doua echipe foarte valoroase in aparare - de unde si reusitele putine in atac. O mentiune cred ca merita si Aneta Udristoiu pentru reusitele din final. La portarii mentionati (care intr-adevar sunt imensi) ar trebui alaturata si Lunde-cel mai mare portar dintre cei mari.

butur camelia (1 comentarii)  •  10 decembrie 2016, 12:51

-la posturile la care sunteti moderator ESTE NUMAi fotbal si NUMAI STEAUA indiferent de rezultate..., -daca acceptatii NUMAI SOCIALIZAREA,SCHIMB OPINII prin sistem online DE CE NU RASPUNDETII LA TOATE mesajale...

vasco (164 comentarii)  •  11 decembrie 2016, 10:42

@Burebista, Ce sa zic?,ma bucur ca mi-a citit cineva postarea...Salutare!

alexandru valeriu mangu (10 comentarii)  •  13 decembrie 2016, 0:05

Aschia sare uneori departe de trunchi ; mi-e dor de Hristache Naum si colegii sai adevarati ziaristi sportivi .

Serban (2 comentarii)  •  13 decembrie 2016, 4:28

Vai,nu am vazut acest articol mediocru atatea zile!Eram ocupat cu cel submediocru al lui Geambasu!Ambii v-ati grabit si vi s-a dat peste nas si peste bot!Si Neagu si Oana Manea si extremele,au facut demonstratii de forta!Si cu Croatia,dar mai ales cu Ungaria!Cum e cu antrenorul,tot inexistent l-ai perceput!Eu zic sa te apuci de ciclism,din nou,ca la handbal nu intelegi nimic,si la fotbal e tragedie,nivelul intelectual al invitatilor,te-a influentat evident!

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:29

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:30

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:30

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:31

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:31

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:31

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:32

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:33

Ce faci, ***?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:33

Mda, un ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:33

*** pansat

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:35

Asta ar fi a 11-a ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (12 comentarii)  •  4 mai 2017, 15:35

Aaaa, ***, nu merge

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează