În apărarea lui Răzvan

“Cînd risc să cad într-o groapă, prefer urletele nebunilor decît tăcerea înţelepţilor” – Profesor

Marea dezbatere naţională nu mai e cum am jucat cu Franţa, ci dacă avem sau nu dreptul de a-i spune asta lui Răzvan. Dacă are voie Becali Gură Mare să-şi dea cu părerea înaintea tuturor. “Spune-mi tot ce vreau să ştiu!”, îl somează Brad Pitt pe neamţ în filmul lui Tarantino. “Cu respect vă refuz”, replică acesta. “Atunci cu respect o să mori”. La noi e invers – dacă spui, mori – dar ideea e cam aceeaşi. Răzvan a ales democraţia. Multora nu le place asta. Cîteodată nici lui. Din cînd în cînd nici nouă. După 20 de ani, libertatea de vorbire încă ne arde la limbă. Grea misie democraţia!

1. Selecţionerul are dreptul de a decide orice pe perioada mandatului său, iar deciziile sale trebuie respectate.  2. Criticii sînt rugaţi să se abţină înaintea meciurilor Naţionalei. 3. Orice critică trebuie făcută cu bun simţ. Asta e curtea lui Răzvan. Dincolo de gardul ei oricine poate spune orice. Inclusiv că într-o zi s-ar putea ca regele să fie gol, fără a fi mai puţin rege. Răzvan a deschis porţile Naţionalei şi a desacralizat apropierea de tricolori.  Un lucru fabulos, dar încă fragil, zidurile au rămas înalte, iar mierea mandatului a trecut. Abia acum Răzvan, primul selecţioner luat la per tu tocmai pentru că rezonează cu gaşca din afara establishmentului, stă în faţa balaurului către care îl împing “prietenii”: transa omului cu misiune, mania luptătorului singuratic în faţa duşmanilor, nevoia de a avea mereu dreptate ca să închidă toate gurile. Faptul că Răzvan e un tip normal, cool, ok nu e un scut universal. Trebuie apărat în cel mai firesc mod cu putinţă: spunîndu-i-se tot, în faţă.

Sînt Becali sau Borcea cei mai în măsură să se ia de Naţională? Irelevant! Important e că ei, în modul direct al celor care au senzaţia că umplu Calea Lactee şi că le mai rămîn şi două degete pentru galaxia următoare, zic fără complexe ce au de zis. Bune, rele, adecvate sau complet aiurea, observaţiile lor au un rol minunat în drumul lui Răzvan: nu lasă să se acumuleze tensiunile. Închipuiţi-vă o masă enormă de yesmeni care ar da din cap la tot ce zice selecţionerul. Aia închisoare! Cît despre agendele ascunse ale patronilor, fără îndoială că ele există şi trebuie la fel sancţionate ca şi corul antic care vrea să-l ascundă pe Răzvan într-o chilie la Meteora. În sumă, nu e complicat. Răzvan reprezintă România. Coreea de Nord are alt selecţioner.                   

66 comments ↓

#1 adi on 09.07.09 at 6:10 pm

A sosit momentul ca acesti domni sa nu mai paraziteze nationala cu interesele lor. In varful listei cei doi frati becali care au fost cancerul fotbalului romanesc atat ca impunere la nationala a unor petarde cat si ca imagine in conducerea marilor cluburi care nu vor sa auda de ei.Daca reusim sa scapam de influenta lor in selectie, poate avem o sansa, sau nu, dar important e ca acolo pe teren vor merge 11 care reprezinta romania sau aproximativ ce are ea mai bun, nu vitrina unor samsari.

#2 banderras on 09.07.09 at 6:23 pm

slab articol.

#3 MACARONE on 09.07.09 at 6:49 pm

Va veti satura si voi, presa, curand de el, de baiatu’ lu’ tata!
Pina acum, nu a jucat nici un meci miza. Vin insa viitoarele calificari. Numai rezultatele vor vorbi cu adevarat pentru el.
Atunci insa, ca si in vara dupa plecarea piturcei, nimic nu va mai fi de facut…

#4 Adi on 09.07.09 at 7:00 pm

O prostie de articol…Faptul ca Becali, Borcea si alti patroni de cluburi isi dau cu parerea NU este irelevant. Nu avem nevoie de yesmen, dar nici de indivizi de genul asta care sa comenteze fotbalul romanesc; ei n-au jucat fotbal profesionist, nu au nici un fel de experienta ca antrenor, nu este fotbalul specialitatea lor.

Comenteaza meciul cu Franta…Becali, Turcu, Mititelu si Iancu…nici unul n-are nici o treaba cu fotbalul; ei sunt niste guri mari care au impresia ca inteleg fotbal. Nu v-ati saturat inca de pogonicii astia patru?…

Porumboiu este singurul care stie ce vorbeste…de ce?…ptr ca are o cariera de o viata in fotbal.

#5 Marian on 09.07.09 at 7:03 pm

Corect ce spui tu Radule, fiecare are drepul la o parere, dar de ce ar fi Gigi Becali primul care trebuie telefonat dupa un meci cu Franta? si nu alti oameni care se pricep cu adevarat la acest sport

#6 brazvan on 09.07.09 at 8:29 pm

principial, nu stai rau. uita-te insa la “contestatari” (iancu, gigi, borcea, mititelu) si marturiseste-ti nu7mai tie daca ai fi onorat sa ai vreo legatura (oricare ar fi aceea…) cu unul dintre ei.
asta e durerea!

#7 Sunimuni on 09.07.09 at 8:35 pm

Imi pare tare rau dar tragi cu tunul in vrabii. Eu in continuare cred despre tine ca esti un tip onest.

#8 marioand27 on 09.07.09 at 9:13 pm

bine domnu radu da cand scapam de jiji ca a ajuns un fel de “tata omida”a fotbalului romanesc.eu il inteleg,doar omul vrea sa iasa presedinte(fereasca Dumnezeu)si si-a inceput campania cateva luni mai devreme.Si mult succes stelei pt castigarea cupei uefa(cum nu mai este de anul trecut sigur o vor castiga).Bun articolul imi place cum scrii si cum comentezi la tv.Tine-o tot asa

#9 Liam on 09.07.09 at 9:21 pm

Lucescu Jr. si teoria sistemelor.

Auzisem, inainte de meci, cum ca nu va fi o lupta de 11 contra 11 jucatori, ci o echipa va lupta contra altei echipe. Lucru pertinent, si printre putinele lucruri pertinente pe care le auzisem in ultima vreme pe canalele de sport. Asadar, Razvan Lucescu trebuia sa inchege o echipa. Ceea ce, in teoria sistemelor a lui Bertalanffy suna cam asa: suma potentialitatilor fiecarui individ (parte componenta a unui sistem) este mai mica decat potentialitatea echipei (a sistemului). Altfel spus, am avut echipa la meciul din Paris? Am avut! Dar o echipa inchegata din fotbalisti selectionati pe criterii de prietenie sau cumetrie cu antrenorul. De pilda Maftei, care a jucat tot sezonul trecut foarte prost ca fundas lateral, a permis inaugurarea bulevardului omonim pe partea dreapta a apararii nationalei. Maftei care dadea ranadament ca fundas central. Candva!

Cert e ca toti acesti oameni selectionati si introdusi pe parcursul jocului au dat tot ce au putut pentru Razvan Lucescu. Ce s-ar fi intamplat insa daca am fi avut o echipa formata din jucatorii cei mai valorosi si cei mai in forma? Probabil n-am fi avut antrenorul potrivit care sa faca din ei o echipa. Razvan Lucescu a obtinut un rezultat foarte bun. Dar cei care au jucat nu au reprezentat Romania, ci l-au reprezentat pe Razvan Lucescu. Cum zicea si patronul Timisoarei, Marian Iancu. Cu alte cuvinte, Lucescu Jr. si-a dat examenul de specialist in team-building la Paris. Si l-a luat cu brio. Dar nu a luat examenul de selectioner (persoana care selctioneaza judicios). Parca asa se numeste postul pe care e incadrat, nu?

#10 Chris Gheorghe on 09.07.09 at 9:30 pm

Un lucru foarte important sa nu uitam ca traim in Romania unde invidia a facut ravagii de zeci de ani de sute de ani.Deci cu cit mai multi oameni care se pricep
cu adevarat la fotbal il vor sustine il vor incuraja pe
Razvan Lucescu sunt absolut sigur ca in viitorul nu prea
idepartat vom avea o mare echipa de fotbal a Romaniei
Talente autentice au si aparut si nu sunt putine Ce ne
lipseste este RABDAREA care este o mare virtute

#11 Pika17 on 09.07.09 at 9:59 pm

Tu incerci sa spui ceva, dar e mai greu sa te faci inteles. Poate in alta lume, tara, sau mai stiu eu ce?, ar fi fost mai usor.

#12 Vlad_AR on 09.07.09 at 10:01 pm

Democratie, democratie, insa doua adevaruri au fost spuse zilele astea: unul de catre Miercea Radulescu si anume ca ar trebui sa dea declaratii despre nationala oamenii care pricep fenomenul si mai putin cei care-l sponsorizeaza, fara sa stie exact cu ce se mananca. Al doilea adevar il spunea un cititor al Gazetei care in virtutea dreptului fiecaruia de a comenta meciurile nationalei cerea sa fie si el sunat, poate chiar inaintea “oamenilor de fotbal”

#13 Vlad_AR on 09.07.09 at 10:03 pm

Sa ma ierte domn profesor ca i-am pocit numele, insa degetele groase si tastele mici…

#14 Dragos C. on 09.07.09 at 10:27 pm

Se vorbeste pe aici de reconstructia Nationalei… Care reconstructie? Media de varsta este mai mare ca pe vremea lui Piturca!
Coman = 30 ani
Maftei = 29 ani
Radoi = 29 ani
Chivu = 29 ani
Rat = 28 ani
Mara = 32 ani
Ghioane = 28 ani
Apostol = 28 ani
M. Nicu = 26 ani
Surdu = 25 ani
Marica = 24 ani

Rezervele:
M. Constantin = 25 ani
Ad. Cristea = 25 ani
Mazilu = 27 ani
Gigel Bucur = 29 ani
Costin Lazar = 28 ani
Mutu = 30 ani

Doar Pantilimon, Tatarusanu si Roman au sub 23 de ani!!!
Am innebunit cu totii???? Care reconstructie??? De ce nu joaca cu tinerii daca vrea reconstructie?
Pantilimon
Scutaru - Gaman - Dragos Grigore - Latovlevici
Roman - Bourceanu - Onicas (Rus) - Torje
Liviu Ganea (Alexe) - Fl. Costea
Ce daca luam bataie cu 4 -0? Si cu 1-1 ce-am facut? Toti acesti tineri sau altii la fel de tineri puteau avea un meci memorabil contra unor mari jucatori europeni si ar fi capatat experienta. pentru asta are un an la dispozitie pana la debutul campaniei pentru europene. Sa formeze o echipa NOUA SI TANARA! Ce sa faci cu Maftei, Radoi, Chivu, Apostol, C. Lazar sau Mara in 2012 cand o sa fie europeanele din Polonia??? Astia o sa aiba toti peste 32 -35 ani!!! Jucam la Old-boys????

#15 sageatasudului on 09.07.09 at 11:08 pm

Într-un episod savuros al unei emisiuni culinare, Jamie Oliver era maestru bucătar (guest star) invitat să găteasca pentru clienţii unui restaurant vestit din Italia. La sfârşitul zilei, patronul a venit cu o mulţime de bilete, care cuprindeau părerile tuturor clienţilor despre mâncare. Erau câteva sute cu complimente şi aprecieri pozitive, şi 4 bilete cu sugestii sau critici. Patronul a luat teancul mare cu complimente şi le-a arucat, spunând: ce scrie pe aceste bilete nu conteză, contează doar ce scrie pe cele 4 cu critici.
Asta e valabil şi pentru Lucescu: complimentele sunt doar pentru o seară, pentru viitor contează ce spun criticii. Rezultatul bun a trecut, pentru viitor contează ce putem face pentru a avea mai multe goluri şi un mai bun control al jocului. Sâmbătă am supravieţuit furtunii fără colac de salvare, în viitor trebuie să ne construim o barcă. Pentru dârzenia şi curajul de sâmbătă, felicitări şi mulţumiri întregii echipe. Doamne ajută!

#16 D(R)ACU' on 09.07.09 at 11:28 pm

Preferam sa avem selectioner dictatorial ca si Corea de Nord si sa mergem (precum ei) sa-i strangem mana lui Mandela. Exemplul Cuba ar fi fost mai potrivit,herr Naum. Apropo,e totusi a treia ratare consecutiva la calificarea la mondiale,nu s-a vorbit de acest “amanunt”.Pacat de calatoria avortata la “Bourgul lui Johann”,acolo ar fi fost singurul loc unde gainariile noastre ar fi trecut neobservate,dat fiind fapul ca ei sunt nr. 1 mondial la delict/ cap de locuitor. Un fidel castrat

#17 Paul on 09.07.09 at 11:44 pm

Radu,
Desi nu mi-ai lasat mesajul de azi dimineata pe blog, ma flatez sa cred ca l-ai citit iar acest nou articol e, intr-un fel, raspunsul. Dar, dupa cum vezi si din reactiile de mai sus (Marian, Adi, banderras, adi si sigur multi altii care nu pierd vremea sa isi scrie opiniile), raman si eu la parerea ca nu ai dreptate. Nu te ascunde in spatele democratiei pentru a gasi scuza invitatiei de a-si da cu parerea despre fotbal, si nu numai, a fel de fel de indivizi care sunt condusi doar de propriile lor interese, a se citi bani. Nu te amagi, si sunt sigur ca in realitate nu o faci, ca astfel elimini tensiuni. Din contra. Doar le provoci. Te astept in continuare sa comentezi sport adevarat, inclusiv fotbal, dar lasa genul de talk-show-uri ce a inceput (de mult) sa exaspereze orice om de bun simt.

#18 andrei90 on 09.08.09 at 12:06 am

Bravo, Radule !

#19 pepe2 on 09.08.09 at 12:19 am

domnule Naum, Marian (#5) a pus intrebarea corecta: e Becali cel mai in masura sa vorbeasca 30 de minute, imediat dupa meciul nationalei?
(si nu “Sînt Becali sau Borcea cei mai în măsură să se ia de Naţională?”, asa cum intrebati dumneavoastra)

ca o nota de subsol: e Becali in masura sa vorbeasca si dupa meciul lui Dinamo, cel in timpul caruia au intrat suporterii in teren?

Daca raspundeti pozitiv la ambele intrebari, as propune sa-l rugati sa tina si un discurs de Revelion.

#20 jiji jeep on 09.08.09 at 1:25 am

este normal ca toti sa se priceapa la fenomenul mondial !mai ales oierii,imbuteliatorii,mititeii si cei ce isi pierd conturile din transferuri ! lasati sa reconstruiasca o 9 nationala ,si dupa aceea aruncati cu zarurile lui pitzurca dupa micul lucescu ! este omul ce nu a stat prin casinouri si nu a fost omul care a crescut prin aburul de zaibar si nopti pierdute la montatul ‘macaralei ‘ pt.mesele de joc ! este altceva si imaginea lui nu este pe monitoarele de la vreun casino in care vrea sa triseze pt.castiguri necinstite ! este un nume care isi creeaza o imagine si mai mult decat atat ,vrea performanta pt.ca noi toti sa ne bucuram in pta.universitatii pt. echipa noastra, a romanilor ! suntem sceptici pt.ca acest baiat nu are in palmares golul in poarta lui anderlecht,pt. ca nu are iconitzele la indemana sau vorbele filozofice a celor care au condus destinele nationalei,dar are in schimb o mentalitate moderna pt. rezultat pe care numai cei cunoscatori o stiu ! la constanta la 2:0 daca ‘pelicanul’ asta ingimfat o avea acum speram si declaram ziua de miercuri pt.jocul cu austriecii zi libera pt.calcule ,in ceea ce priveste calificarea !asa in schimb criticam,ca se le facem jocurile unor delicventi care se cred oameni de fotbal !ideea este ca lucescu jr. este antrenorul ce trebuia sa fie pe banca, inca de la inceputul campaniei pt. mondialul sud-african .asa in schimb istoria ne va rade in nas si vom fi cei care au pierdut jocurile cu saltimbancii lituanieni si romanticii dansatori vienezi ! contestatul a reusit sa nu strice istoria cu ceardasul lui verestoy,dovedind inca o data ca le suntem superoiri si a facut ca urmasii lui napoleon sa nu uite ca noi romanii suntem de mii de ani cu o istorie ,patata uneori de acesti asa zisi romani de carton ce se lafaiesc dupa urma unor bieti fotbalisti ce asculta manele si sunt ’sclipitori’ in cluburile dambovitene ! EL a reinventat jocul la rezultat atat de iubit in cetatea eterna,care daca nu ma insel au cucerit titluri mondiale !

#21 SERGIU on 09.08.09 at 2:51 am

De ce toata lumea vrea sa apere acest antrenor?
Este fost jucator de fotbal.A fost in teren in fata a zeci de mii de oameni,a trait bucurii si dezamagiri, a fost injurat ,scuipat si aplaudat .Toate astea il fac un profesionist cu mult mai multa experienta decat acele persoane care s -au folosit de fotbal sa-si faca o imagine .Deci nu inteleg de ce se insista pe aceste declaratii pe care ,sincer,daca cititorii si mai ales redactorul acestui articol si-ar respecta nivelul de intelectualitate nu le-ar da importanta .
Personal ,nu mai citesc nici un articol referitor la declaratiile patronilor;nu au habar despre ceea ce inseamna profesionalism in orice domeniu.
Si pana la urma ,credeti ca domnul antrenor o sa stea sa citeasca aceste articole ,de multe ori intr-un limbaj mult prea elevat pentru suporterul de rand din “groapa” sau “peluza sud”.
Cat despre meci ,a fost pentru prima data dupa mult timp cand s -a vazut dorinta de a juca fotbal ceea ce reprezinta foarte mult pentru un suporter.

#22 arh. Gheorghe Petrescu on 09.08.09 at 3:02 am

Articolul este bun si la subiect. Razvan procedeaza bine iar jucatorii sa-l asculte caci Nationala nu e propietatea patronului din Ghencea sau Groapa, e a Romaniei. Deci, FRF ar trebui sa i-a masuri drastice pentru cele doua CLUBURI. Nu fac ei ce vor cu NATIONALA ROMANIEI LA FOTBAL. HAI STEAUA! HAI ROMANIA!

#23 Dan on 09.08.09 at 5:24 am

E trist ca in Romania singura placere de a practica profesia de jurnalist sportiv pare sa fi ramas discutia telefonica cu Gigi Becali.
As vrea sa traiesc clipa in care media din Romania se va ocupa putin si de publicul ei. Incercati sa ne educati un pic. Democratia nu inseamna sa ingurgitezi tot ce spun cei care au loja doar pentru faptul ca n-au complexe, ca sa nu zic bun simt. E PREA MULT GIGI BECALI IN TELEFOANELE VOASTRE. O SA NE IMBIBAM TOTI DE IDEILE LUI DESPRE FOTBAL SI VIATA. Daca tot e vorba despre echipa nationala, de ce nu deschideti macar o linie telefonica in care sa-i intrebati si pe oamenii simpli cum li s-a parut jocul? Sau credeti ca doar Gigi Becali a urlat in fata televizorului sambata seara?

#24 ucl on 09.08.09 at 7:42 am

Radu,

inclusiv tu il iei pe becali direct in emisiunea ta si il intrebi diferite lucruri. Nu stiu daca ti se impune acest fapt sau nu, dar NU IL MAI DATI PE POST, pentru numele lui Dumnezeu, NU VREM SA STIM CE GANDESTE (daca gandeste) becali, NU VREM SA STIM CE FACE , CE MULGE, CE RUMEGA, CE DEBITEAZA, samd. NU-L MAI DATI PE NICIUN POST SI ASTFEL SCAPAM DE EL!

#25 MARIUS on 09.08.09 at 8:13 am

Atit timp cit rezultatele il ajuta,un antrenor poate sa faca ce vrea (sa ii lase acasa pe Cantona sau Raul)dar cind treci de 2 sau 3 ori de mijlocul terenului intr-un meci cred ca si noi avem dreptul sa spunem ce ne doare,inclusiv Becali.Ca televiziunile il suna pe el primul si il lasa sa vb. o ora de parca ar fi ale lui,asta e alta poveste.

#26 Io on 09.08.09 at 8:14 am

Cred ca in articol si in comentarii omiteti o cel mai important factor ce contribuie la aceste “pareri” ale oamenilor de pe langa fotbal(Becali, Borcea,Iancu…): Televiziunile de sport. Daca nu i-ar mai suna realizatorii emisiunulor de “certat in direct” din 5 in 5 minute pe toti parvenitii noii democratii, care dupa ce au facut bani, in foamea lor de notorietate au investit in fotbal, nu cred ca am mai avea de ce sa discutam despre parerile lor si asa neavizate. Cu fiecare aparitie tv sau articol in plus cu atat le creste mai mult “cota” si “dreptul” de a-si expune parerile mizerabile despre orice nu le convine.

#27 Mihai on 09.08.09 at 9:02 am

Poate să îşi dea oricine cu părerea, dar nu e normal ca să îi sunaţi numa pe cioban şi pe ăla cu butelii. Aaa, şi pe buboiu ăla de grăsime de la Timişoara. Părerea lor chiar nu ne interesează, dar ideea e alta. Puteţi să faceţi audienţă fără scandaluri? aveţi ceva interesant de prezentat?

#28 george on 09.08.09 at 9:19 am

L-ai avut in studiou si pe Dl. Panduru care putea sa faca o analiza tehnico/tactica a meciului, vai de voi, in scurt timp o sa va ia picxul din mana si o sa va scrie articolele

#29 nu conteaza on 09.08.09 at 10:06 am

Nu doar borcea si becali il contesta pe razvan. Exista si SIMPLI SUPORTERI ai echipei nationale care sunt de parere ca jocul Romaniei a fost penibil, ca am facut 1-1 fara sa dam vreun sut pe poarta. Ma asteptam ca odata cu plecarea lui Piturca sa vad ca nationala joaca FOTBAL, nu o chinuiala generala cu 9 fundasi si 2 atacanti izolati, dar din pacate vad ca inca se continua aceeasi tactica paguboasa. preferam ca Romania sa piarda cu 3-0 dar sa arate ca stie sa joace fotbal, sa practice un joc care sa ne dea sperante pentru viitoarele preliminarii (acestea oricum erau compromise de piturca). dar razvan a preferat sa-si treaca in palmaresul lui personal un egal “istoric” cu Franta. Si chiar si pentru jocul la rezultat, daca in locul finutului surdu, ar fi fost M. Niculae poate chiar i-am fi batut pe francezi (norocul nostru s-a numit Domenech), daca in locul prietenului maftei ar fi fost sapunaru, daca in locul lui Mara ar fi fost Roman de la inceput, daca in locul lui Max Nicu ar fi fost Ad. Cristea… Dar asta ar fi insemnat o alta tactica, mai curajoasa, si nu asta a fost intentia lui razvan. Asa ca domnule jurnalist, ii iei degeaba apararea lui razvan, eu consider ca si-a batut joc de o tara intreaga prin tactica aleasa si prin jumatate din titularii folositi.

#30 Petitio Principi on 09.08.09 at 10:34 am

Domnule Radu Naum,

****

Revenind la ce ati scris astazi, ati scris foarte frumos, stilul va este inconfundabil, insa comiteti o eroare logica grava in argumentatia dumneavoastra, eroare care poarta numele de “Petitio Principi”.

Sa va explic ce implica acest tip de eroare pentru a ma face corect inteles de catre dumneavoastra.
Petitio principi se intalneste in acele rationamente in care sunt asumate printre premisele unei teze asertiunea ce se urmareste a fi demonstrata in concluzie. Se mai numeste si eroarea argumentului circular, sau a cercului vicios.
Un exemplu simplu pentru a va ilustra acest tip de eroare logica ar fi urmatorul scurt dialog:

Becali: Dumnezeu există.
Naum: De unde ştiti asta?
Becal: Pentru că aşa scrie în Biblie.
Naum: De ce ar trebui să mă încred în Biblie?
Becali: Pentru că Biblia este inspirată de Dumnezeu.

Sper ca nu v-ati suparat din cauza asocierii de nume. Banuiesc ca nu, fiindca sunteti un adept al dialogului in orice conditii si asocierea cu Becali nu va face decat onoare (sic!).

Revenind la eroarea din articolul dumneavoastra, ce este una de tipul argumentului circular, iata cum as putea s-o rezum pentru a intelege exact la ce ma refer :

“Am dreptul să spun ceea ce doresc, prin urmare nu ar trebui să ma faci să tac.”

A avea dreptul la X este echivalent cu faptul că celelalte persoane au obligaţia de a-ţi permite X, de aceea argumentul este circular, se presupune deja ceea ce se vrea a demonstra.

Acum, ca sa ma fac inteles si mai bine de catre dumneavoastra, m-as fi bucurat in calitatea pe care o aveti de jurnalist sa civilizati dialogul cu Gigi Becali si cu cei de-alde ca el, nu sa ii incurajati sa isi exprime chiar tot ce le trece prin cap la modul cel mai lipsit cu putinta de respect.
Nu va dati seama ca daca tot ati dat exemplul cu Coreea de Nord, ganditi-va la exemplul Germaniei interbelice unde democratia si libertatea expresiei fara cultura dialogului a permis unui om ca Hitler sa ajunga la putere si sa faca raul pe care-l stim cu totii ca l-a facut. Daca la nivelul discutiilor politice ale televiziunilor publice si private un personaj ca C.V. Tudor nu este incurajat sa apara in fata telespectatorilor ca sa indruge vrute si nevrute incarcate de demagogie, la nivelul talkshowurilor sportive, echivalentul domnului Vadim, domnul Becali, este in continuare incurajat de televiziunea dumneavoastra sa apara si sa-si faca numarul zilnic.

Atat am avut sa va spun.
Nu trag nici o speranta ca veti posta acest comentariu pentru ca sunteti un mare “fan” al dialogului argumentativ in calitatea dumneavoastra de “sustinator” al libertatii de expresie.
Va multumesc.

Ioan

#31 Dragos C. on 09.08.09 at 10:35 am

Fratilor, va mai scriu odata: indiferent ca face Gigi presiune sau Borcea zice ce zice, o mare doza de adevar tot exista! Razvan trebuie sa faca o noua echipa TANARA SI DE PERSPECTIVA pentru europenele din 2012.
Coman = 30 ani
Maftei = 29 ani
Radoi = 29 ani
Chivu = 29 ani
Rat = 28 ani
Mara = 32 ani
Ghioane = 28 ani
Apostol = 28 ani
M. Nicu = 26 ani
Surdu = 25 ani
Marica = 24 ani

Asta e echipa de perspectiva? Pai cati ani vor avea acesti jucatori in 2012, la europene? Hai sa ne uitam si la rezerve, macar alea de ar fi tinere:
M. Constantin = 25 ani
Ad. Cristea = 25 ani
Mazilu = 27 ani
Gigel Bucur = 29 ani
Costin Lazar = 28 ani
Mutu = 30 ani
Doar Pantilimon Tatarusanu si Roman sunt sub 23… Pai ce intinerire e asta? Avem numai elefanti in echipa! Mai trebuiau Maldarasanu, Ilyes si Buga!

#32 Terente on 09.08.09 at 10:53 am

Are dreptate “colegul” nostru Liam, cand spune ca cei ce au intrat pe teren au intrat pentru Razvan.DAR, a fi selectioner presupune sa fi si un diplomat abil. Inainte de a construi trebuie sa faci o fundatie solida, una care sa iti dea mai tarziu argumente in fata celor ca Becali, Borcea, Mititelu, etc… Nu e usor sa inchizi gura unora ca ei, cum nu e usor sa ajungi in sferturile Cupei Uefa, cu Copos patron.
Razvan acum isi cladeste credibilitatea pentru ca mai tarziu sa ii fie acceptate deciziile. Sunt jucatori tineri, buni la echipe prin tara, asa e! Dar pune-l pe Tatarusanu in poarta sa stea fata in fata cu Henry sau Anelka, lasa-l pe Onicas sa stea in fata lui Toulalan, sau Gourcouff, pune-l pe Costea sa se bata pentru minge cu Gallas. Inca nu. Acum se bat cei loiali, cu semne ale bataliilor trecute, oameni care nu trebuie sa li se spuna ce si cum, veteranii care stiu exact ce trebuie facut, care nu sunt impresionati de giumbuslucurile lui Henry sau de “indolenta” lui Anelka. Printre ei trebuie sa rasara in viitor un Roman, un Tanase, un Onicas sau Bourceanu, un Mardare sau un Sepsi, un Costea sau un Stancu. Acum e vremea veteranilor…

#33 abc on 09.08.09 at 10:59 am

Mi se pare normal ca in perioada asta, in care zboara sageti din toate partile spre Razvan, mass media sa ii ia apararea, in special jurnalistii sportivi care au pretentia ca se pricep. Felicitari dlui Naum pentru ca face asta, din pacate sunt multi care le canta in struna lui Becali si Borcea si altora de genul lor, care nici macar nu asteapta sa vada o echipa inchegata calumea la nationala (ca necesita timp, nu una doua, peste noapte) si deja sar cu gura mare. Ca de ce nu l-a convocat pe X, ca de ce l-a bagat pe Y, bla bla bla-uri care nu pot face decat rau.

#34 rossi on 09.08.09 at 11:38 am

eu nu inteleg de ce se spune ca e contestat Razvan …si-au dat cu parerea 4 delicventi despre selectia facuta si atat…daca faci un sondaj la Jilava poate mai gasesti cativa…dar asta nu e un capat de tara…ma gandeam ca Razvan a gresit selectia daca ii auzeam pe Dinu sau Mircea Radulescu criticand ceva …dar unde sa-i auzi ca la gsptv si sport ro nu mai e loc …poate la otv ….

#35 nevermind on 09.08.09 at 12:11 pm

Perfect adevarat, dar cei care urmaresc acest sport (fotbalul) vor sa vada altceva. Nu il acuz pe Razvan de nimic, nu este vinovat cu nimic, sunt sigur ca a pregatit acest meci pentru victorie. Dar este evident faptul ca nu avem material de exploatare, si este si mai evident faptul ca nu cunoastem secretele acestui sport. Am mai spus-o si o mai spun, totul pleaca de la copii si juniori, care sunt crescuti dupa ureche, si nu pentru a fi profesionisti. Eu inca mai cred ca scopul acestui sport este de a intruduce mingea in poarta, iar eu de cand ma stiu, noua ne place sa facem orice altceva decat acest lucru. Inchei prin a spune ca, din pacate nu voi trai sa vad un jucator ca henry, lampard, gerard, anelka etc. rasarind din mocirla noastra numit fotbal autohton.
P.S.: Toata lumea il lauda pe Roman, doar pentru ca a intors doi fundasi francezi si a pasat la portar, dar eu spun ca acest jucator nu are ceea ce ii trebuie pentru ca pe viitor sa fie comparat cu cei de mai sus (nu am vazut la el viteza si forta, cu tot ceea ce implica aceste caracteristici; dar nu este singurul care nu are asa ceva, defapt as ramane surprins daca din obscuritatea sistemului nostru de pregatire a tinerilor jucatori ar iesi asa ceva.). Numai bine…

#36 Dinny on 09.08.09 at 12:21 pm

@ Dragos C.
Ultima propozitie este grozava.

#37 Dinny on 09.08.09 at 12:32 pm

D-le Naum !
Sunt cde acord cu ideea de baza a mesajului d-tale:Dreptul constitutional la opinie,fie ea si rau formulata-fiindca este eliberatoare de presiune…si fiindca traim in democratie si suntem OBLIGATI sa acceptam si opiniile care nu ne convin !
Este de neinchipuit reactia formidabil de agresiva a mass-mediei,impotriva celor care-i aduc diverse critici selectionerului!!
Dar cine se crede Razvan?!?…Selectionerul absolut al tuturor timpurilor?!?
Nu remarcati de cata lipsa de modestie este capabil ?!?
Se vorbeste de “coalitie”impotriva juniorului…Care coalitie,cand Becali zice ca se…pe culorile lui Dinamo ?
Chiar tre sa ne plecam ca smerenie in fata MARELUI…UNICULUI….INEGALABILULUI…INSPIRATULUI…selectioner !!!…
Eu stiam ca perfectiunea este apanajul zeilor..asa ca “oarece” imperfectiuni i se pot aduce la cunostinta-cu “scuzele” de rigoare-celui care “detine” echipa nationala !
Ca bine zicea mai sus Dragos C….:”Mai trebuiau Maldarasanu,Ilyes si Buga”.

#38 alex on 09.08.09 at 12:35 pm

mai lasati-ne in pace fratilor cu becali, borcea si alti mititei

#39 silicon on 09.08.09 at 12:53 pm

Cineva a sesizat corect. Nu suntem in Coreea de Nord, jiji&friends au dreptul la opinie. Dar de ce ei PRIMII? De ce primul telefon merge invariabil la Jiji? De ce nu Boloni, de ce nu Lucescu al mare, de ce nu Ienei, de ce nu Dan Petrescu, Gica Popescu sau Hagi? De ce invariabil Jiji? Si apoi toata gasca Borcea, iancu, mititelu? Astia va fac audienta? Sau vi se pare ca Mititelu sau Iancu sunt cei mai avizati sa isi dea cu parerea? Voi, presa, ati facut ca in fotbalul nostru sa vorbim mai mult de jiji, borcea si iancu decat de fotbalisti si antrenori. Si daca va uitati bine, jiji&Co sunt cei care au adus nivelul campionatului nostru atat de jos, prin “managementul” lor performant din ultimii 10 ani. Bravo, cu astia defilam..

#40 tricks on 09.08.09 at 1:34 pm

Intradevar Razvanel are nevoie de “aparare” si nicidecum de asemenea articole ;) Apropos cand vei avea timp te rog sa ne povestesti si 9 filmul lui Tarantino ;))

#41 Un român on 09.08.09 at 2:33 pm

de ce nu e sunat Loti Boloni sa isi dea cu parerea despre meci?, un Iordanescu? un Ienei? noua ne si place scandalul si mizeria de doi lei. Ce noi suntem Brazilia sa jucam spectaculos si ofensiv? pana la urma scopul scuza mijloacele. Intreb de ce nu am jucat ofensiv la Euro contra Olandei cand la fel nu aveam ce pierde? acum toti spunem ca RL a gresit. E buna critica dar nici prea multa pisalogeala nu face bine.

#42 dezgustat on 09.08.09 at 3:31 pm

Naume….m-ai deceptionat pana la greata. In emisiunea de dupa meci nu am auzit o analiza pertinenta din partea specialistilor in fotbal, ba nici macar invitatii tai nu au avut cuvantul, toti privind in barba jenati…Tu nu ai observat??
Nu asta vrem. Mai bine analizele tactice gen-Dinu, parerile lui nea Imi, dar…scuteste-ne cu circul becaliot, sau…vei deveni la fel de detestat

#43 AriaUalsace on 09.08.09 at 3:43 pm

Domnule Naum,
Ati cazut in groapa deja. Si nu este orice groapa. Ati cazut si, fiind acolo o adanciti.

Televiziune nu inseamna scandal.
Locuiesc in Franta si meciul de sambata a fost super mediatizat aici. Dar nu cu oameni din fotbal, asa cum bine spunea Dinu Gheorghe.

La un moment dat a intervenit telefonic chiar Viorel Moldovan, da chair el.

Opinia fostului campion si golgheter al Frantei a interesat media franceza, insa televiziunile romanesti au alt target. Scandalul care provoaca rating.

Eu sunt curios, in momentul in care se calculeaza ratingul, nu se constata si nivelul de educatie al oamenilor care alcatuiesc cifrele respective.

De aici firmele platitoare de publicitate pot sa isi formeze o idee asupra publicului pentru care arunca banii cu scopul de a-si imbunatati imaginea.

Din pacate arunca banii intr-o groapa.
Este o hazna pe care dumneavoastra, domnule Naum, o adanciti si preferati sa cautati mijloacele sa o faceti cat mai plina.

Imi pare foarte rau.
Dan.

#44 TheFly on 09.08.09 at 4:36 pm

Domnule Naum,

va apreciez de multi ani, dar acest articol este lametabil (la fel ca si emisiunea dupa meciul cu Franta). prin el incercati doar sa scuzati faptul ca vreme de o juma de ora dupa meci, doar Becali isi expunea elucubratiile in direct la tv iar voi, acolo in studio, il ascultati acoperiti de penibil dar in speranta unui rating cat mai mare.
Cititi va rog articolul de azi al colegului Niculescu.

#45 california on 09.08.09 at 4:36 pm

hai sa o luam logic:
-noi romanii suntem in general un popor rabdator iar daca asa multi s-au luat totusi de razvan, inseamna ca exista motive;
-cind pe buna dreptate a fost schimbat piturca, nu era razvan chiar cel mai indreptatit la postul de selectioner; numirea lui s-a facut si cu sprijinul unor persoane influente in special de pe filiera dinamo, adica borcea-lupescu, etc.; asa ca acum probabil borcea a fost surprins sa vada atitia actuali si fosti rapidisti sau brasoveni in echipa si asa putini dinamovisti (mai precis niciunul)
-lumea e satula sa i se arunce prafuri in ochi, gen “cel mai tinar, cel mai antrenor, cel mai corect, cel mai revolutionar, cel mai cu cercel si altele…), cind de fapt am asistat la un meci in care nu am contat si am aliniat o formatie pe care multi o vad fara viitor; de acord ca nu au ramas nu stiu ce vedete in afara lotului, dar multa lume crede ca se putea face totusi o echipa cu care chiar invinsi, sa nu fim macar umiliti pe teren;
ca doar norocul si arbitrul ne-au salvat, mai putin organizarea, atmosfera sau deschiderea la presa; iar norocul nu tine nici asta la infinit.

#46 florin.b on 09.08.09 at 5:35 pm

PT Dragos C ; Prietene,sa zicem ca ai dreptate ca media echipei pe care a trimis-o in teren a fost de fix 28 de ani,o echipa nu batrina dar oricum nici tinara,insa au lipsit Cr Tanase, Dananae,macar doi jucatori tineri pe care Lucescu i-ar fi titularizat cu siguranta.Nici eu nu sunt de acord cu unii jucatori pe care ia selectionat el ,dar nu pot intelege de ce este atit de criticat dupa acest egal.Suntem macar penibili,ii reprosam lui Lucescu un egal cu Franta,vice-campioana lumii ,la Paris ! FRANTA !!! Care si-a permis sa ii tina pe banca pe Ribery si Benzema .Am jucat prost dar cite echipe se pot laudaca au curajul sa atace Franta? Tineti minte cum a jucat Italia in fata francezilor? Sa fim seriosi ,Lucescu a scos un rezultat bun in Franta dupa un meci relativ bun ,mai ales in repriza a doua.Cit dspre reconstructie ,va veni si rindul ei si din aceasta echipa nu vor lipsi Costea,Stancu,Gaman,Tanase ,Roman ,etc Dar nici Mutu ,Chivu ,Rat,Goian,Coman sau Lobont.Si asta pentru ca o echipa nu se construieste doar cu jucatori tineri,ci cu jucatori in forma chiar daca ei au peste 30 de ani.Tineretia nu-i o virtute e un lucru trecator.

#47 jos_cenzura on 09.08.09 at 5:56 pm

chiar nimeni in romania nu intelege ce inseamna cuvintul “democratie”? nu are nimic de-a face cu libertatea la exprimare sau acest gen de lucruri

#48 victor on 09.08.09 at 7:56 pm

Dupa ce citesti articolul esti tentat sa crezi , pentru a nu stiu cata oara , ca pana la urma personaje de tip Becali , Borcea , Iancu , Turcu , Mititelu au si ei „ saracii” dreptul sa apara pe post si sa realizeze o asa numita analiza competenta cu privire la jocul de fotbal . Desigur ei sunt investitorii si vin cu banii de acasa . Ce mi se pare neinteresant este raul pe care il faceti promovind constient opinii care nu comporta interes si care mai ales starnesc rating nu prin logica frazei dar prin penibilul si agresivitatea cu care sunt spuse . Cu alte cuvinte incet dar sigur va transformati intr-un OTV al sportului . NU va mai cautati scuze , pentru ca pana la urma pactul cu nesimtirea se plateste printr-un scuipat din partea celui promovat (e si el un suporter care investeste bani ) sau cine stie chiar printr-o lovitura cu microfonul in cap sau prin definirea dumneavoastra ca fiind “ ****a “ . Din pacate generatia actuala de fotbalisti este cea pe care am crescut-o noi cu astfel de valori , cu astfel de conducatorii si incep sa cred tot mai mult cu astfel de emisiuni . Deci avem ce meritam . INCOMPETENTA

#49 clapclap on 09.08.09 at 9:09 pm

Adevarul este ca poate si eu, si alti fani ai fotbalului aveau ceva de spus. Dar cine sa-i intrebe, cu ei nu se face rating, ei nu sunt atat de elocventi precum Mititelu spre exemplu. Nimanui nu i-a placut Mara, francezii i-au dat nota 3, dar asta nu conteaza pentru ca Gigi l-a criticat si nu e normal. L-am criticat si noi atat pe el cat si pe Razvan, Max Nicu, Maftei si poate si pe altii prin tramvaie, metrouri, pe la munca. Acolo unde gasim urechi sa ne asculte pe noi cei multi si fara lipici pe sticla.
In rest un articol echilibrat, care arata ca vina e si de o parte si de cealalta. Ramine insa declaratia de azi a lui Razvan referitoare la Lobont, extrem de lipsita de tact si de bun-simt. Intre portari, mai ales, nu se face. Insa stilul e cunoscut si imi doresc ca Razvan sa ajunga sa aiba nevoie de Loby. Poate o sa-l ia pe Straton…

#50 Nicu on 09.09.09 at 9:33 am

Problema e ca opiniile frustratiilor Borcea, Gigi etc. sunt supermediatizate din cauza aviditatii pentru audienta si din cauza ca baga bani in fotbal deci si in painea voastra cea de toate zilele, iar opiniile unor avizati(Vochin, Ioanitoaia, antrenori valabili,etc.) trec neobservate. Articolul este politicaly correct, dar voi de ce il zgandariti pe Razvan intrebandu-l insistent despre opiniile altora ? Puneti intrebarile voastre ca de-aia va numiti redactori de sport, nu sa invartiti ce zice unul si altul.
Radule sufli degeaba in iaurt. Razvan e un tip deschis dar ca multi altii suporta mai greu ipocrizia si prostia.

#51 Cristi on 09.09.09 at 11:35 am

Desigur ca avem dreptul sa comentam meciul cu Franta si sa ne spunem parerea despre selectioner dar ne-am saturat sa ii tot auzim pe acesti patroni, nici nu le mai scriu numele pentru ca nu merita.Sigur ca au si ei dreptul sa vorbeasca, dar parca au facut-o cam mult, intratat de mult incat avem alergie si ne e scarba de ei. Ar trebui sa schimbam canalul cand le vom mai auzii ineptiile si cand o sa le mai vedem fetele la tv.Acum au vorbit rau de selectioner din INTERES, fiecare era suparat ca nu isi va vinde destul de bine marfa pentru ca Razvan nu le-a facut reclama cum se cuvine.Asta a iritat suporterii si nu numai pe ei. Ne-am saturat de ei. NU vrem sa ii mai vedem si sa ii mai auzim.Afara cu ei de la tv!
Ei au dreptul sa vorbeacsa iar noi avem dreptul sa nu vrem sa ii mai ascultam.Si daca ne uitam doar la comentariile de aici cred ca intradevar acesti patroni nici nu mai fac rating macar. Deci nu merita sa mai fie dati pe post. NU sa ii cenzuram dar pur si simplu sunt si alti oameni care ar putea vorbi si inca mai bine despre fotbal la televizor. “Daca ne pasa de sport”.Pentru ca in democratie exista si alte optiuni …pe restul ii ascutam cu placere.
Sau mai bine ne uitam la Animal Planet, Descovery Channel, etc

#52 soad on 09.09.09 at 3:02 pm

radule sa stii ca m-ai dezamgit atunci cand dupa meci in emisiunea ta primul telefon a fost a lui becali, credeam ca esti altfel, inteleg ca ai niste sefi dar in acelas timp credeam ca ai onoare.

#53 fara on 09.09.09 at 3:03 pm

Gigi si ceilalti sunt pe post pentru ca noi ii urmarim ce spun. Noi deschidem gsp.ro si citim tot ce spun ei si facem misto si discutam cu prietenii la o bere ce mai spune Becali - bune si rele, adevaruri si prostii. Deci, problema incepe si se termina cu noi. Naum il suna pentru ca Gigi spune cam ce are in cap, nu stie sa se exprime, nu intelege limitele bunului simt, isi schimba parerile de la un telefon la altul (si justifica schimbarea cu “eram nervos”) insa ca in orice piesa de teatru (caci fotbalul este totusi doar un divertisment) exista si un Gigi-duru, care are rolul lui inconfundabil. Daca noi ne-am putea dezlipi de televizor si gazeta si am gasit un alt divertisment in viata de zi cu zi, atunci “puterea” unui caraghios ca Gigi ar scadea considerabil. Naum doar isi face datoria de a ne da ce vrem, adica spectacol. Si, sa fim corecti, cati dintre noi nu am adormi instantaneu daca l-am asculta pe nea Imi dupa fiecare meci? Iar despre Razvan, omu’ a castigat pana acum deci el este pe val; nu are nimic de castigat prin a se lua la tranta cu Gigi si gasca. Si, daca ar fi intelept, ar intelege ca el in pozitia lui nu ar castiga niciodata un argument cu de-alde Becali. Pe Gigi nu-l trage nimeni la raspundere ca a adus Steaua unde este si ca spune prostii in fiecare zi, pe Razvan il putem trage fiecare dintre noi la raspundere pentru orice face. Razvan ar face bine sa se detaseze si sa-si vada de treaba, sa nu cada in mocirla.

#54 stea on 09.09.09 at 3:10 pm

echipa e foarte tanara; are media de varsta undeva pe la 28-29 de ani! ma refer la cei care joaca, nu la cativa de pe banca! pentru 2012, echipa va fi si mai tanara! va avea media 30-31 de ani! la volley merge!!!!

#55 rca casco on 09.09.09 at 5:54 pm

nu am nimic cu razvan, dar nici reconstructie nu se cheama, ce face el.din pachete in 3 meciuri, jocul lasa mult de dorit.piturca nu avea orizont, dar nici razvan nu la gasit inca, din pacate

#56 tucashow on 09.09.09 at 6:08 pm

radu naum marele reporter,realizator,moderator,dupa atitia ani de gazetarie sportiva pe cine are invitat de onoare dupa meciul cu franta?pe becali.unde ai ajuns?acum nu ramine decit sa ma mir oare de ce nu l-ai invitat si atunci cand comentai turul frantei?iti ragaia si acolo ceva glume proaste,crestea ratingul…reporter ce ai ajuns,pateticule!

#57 MACARONE on 09.09.09 at 10:51 pm

Maaaareeee echipa!
Maaaareeee antrenor!

#58 Gabriel55 on 09.10.09 at 9:04 am

Haideti sa punem degetul pe rana. Romania nu are fotbal, dar deloc, sintem atit de jos ca impactul cu solul ni se pare inevitabil. Dar stati linistiti se poate si mai rau. Dar daca ar fi sa-l compar pe Lucescu jr cu Piturca, atunci nu am de unde sa incep. Romania joaca acum altceva, se simte ca este o echipa, se misca altfel pe teren etc, etc, dar din pacate posibilitatile sint limitate.
Totusi, de aici si pina la a face specialisti care sa-si dea cu parerea din personajele pe care le scoateti mereu in fata la tv, este o distanta uriasa. Pentru astfel de specialisti, fiecare oras are locul lui unde se intilnesc si pot comenta cit doresc si cum doresc, fara sa ne agreseze pe toti la nivel national.
Ascult cu placere parerea unor fosti antrenori (nu este cazul lui Piturca aici), dar felul in care ne agresati cu “toti fonfi si gusati…” ma face sa am apa in gura cind trebuie sa ma uit la sport.
Si apoi, criticile aduse cu atita graba lui Lucescu jr nu vi se par suspecte? Nu vi se pare ca am uitat jocul execrabil de la Euro 2008 cind Olandezi ne rugau sa dam gol si noi nu reuseam sa ajungem la poarta lor? Ati uitat meciul cu Lituania ? (batuta acum de Feroe?!).

#59 ion on 09.10.09 at 11:22 am

Nu cred ca Piturca era mai bun dar macar nu-l laudau toti ca pe Razvan! Deocamdata laudele cu palmaresul pozitiv, fara infrangeri e irelevant datorita adversarilor intalniti! ( pentru meciul cu franta sunt de acord sa-l laudam pe coman!! ). aseara nu au jucat mai nimic iar cand se vedea ca austriecii au prin curaj si era bulevard in aparare, razvan i-a introdus pe mazilu si surdu!! super tare!!!! imi dau si eu cu parerea: nu aveam nevoie de un inchizator care se putea face avansand pe chivu/radoi si introducand alt fundas central??? ocaziile pe care toti le enumera nu au fost datorate unei gandiri in joc sau unor scheme exersate la antrenamente sau la crasma, cum ii place selectionerului! sa nu uitam ca in familia lucescu pare a fi o traditie in a face doar ceea ce te taie capul atunci cand e vorba de nationala ! va mai amintiti cati jucatori de la steaua jucau in nationala inainte de 7 mai 86??? revedeti statisticile!!!

#60 Andy on 09.10.09 at 1:41 pm

Cel mai important lucru este sa constientizam urmatoarele:

A) Franta - Romania

Luce jr: “e un meci mare care va ramane in istoria noastra”
Francezii: ” e frustrant sa ai atatea ocazii de gol si sa termini la egalitate cu o echipa care n-a facut nimic altceva decat sa se apere!”

B) Romania - Austria

Luce jr. : “sunt extrem de suparat, meritam victoria”
Austriecii: “am fost dominati dar in rep a 2-a am fortat si am inscris”

CONCLUZII:

1) E FRUSTRANT CAND JOCI FOTBAL CU DOSU-N POARTA!
2) REUSESC NUMAI CEI TRUFASI SI DORNICI DE AFIRMARE!
3) NU POTI FACE PERFORMANTA CU REBUTURILE CURENTE DE LA NATIONALA!
4) pseudo-fotbalisti ca mirela ratzoi, surdu, codrea TREBUIE SA DISPARA DIN CIRCUITUL NATIONAL! TREBUIE SA FIM NEBUNI SA NU VEDEM PROSTIILE radoiului in ambele meciuri si inutilitatea lui surdu!

#61 razvan on 09.10.09 at 2:16 pm

pe vremea lui piturca disecari toate greselile, iar acumcand baiatul lui tata greseste il tineti in puf.
o sa se aleaga praful de nationala asta dar pe voi nu va intereseaza pt k acum aveti comunicare cu “discipolul” si “apostoli ” lui. SUNTEM VARZA CU ASTA ANTRENOR

“Am şi găsit vinovaţii: Lobonţ şi Mureşan, că au greşit la goluri!
Rătăcim. De sîmbăta încoace ne plimbăm bezmetici, ne dăm cu capul de toţi pereţii nevăzuţi. Sîntem nicăieri, pierduţi între două scoruri ipotetice, acel 2-0 care a fost fără să fie, şi celălalt 2-4 care n-a fost să fie. Un meci care şi-a bătut joc de noi. Ne-a construit o autostradă de aur, la care mai apoi ne-a pus lacăt. O vedeam în faţă, dar nu puteam merge pe ea. Dimpotrivă, pînă şi pămîntul firav de sub picioare ne-a dispărut, şi uite-aşa am rămas suspendaţi ca şoselele-fantomă ale Bucureştiului. Ai nimănui. Levitînd nevrotici între acum ori niciodată, cuvintele tari pe care le rostim cu lacrimi în ochi, şi pe care le amînăm de secole. 2-2. Un scor pentru noi.

Un rezultat acid care cere victime. Lobonţ, prezent ! E responsabil pentru golul lui Gourcuff. N-a stat bine. N-are gabarit. Ehei, ce departe eram dacă n-ar fi comis-o el!… Departe? E drept, n-ar mai fi fost 2-2. Mult mai probabil era să se termine 2-3, iar acum pare că o amnenie generală a cuprins cohorta de foşti portari care îl acuză. A fost doar un vis, sau Lobonţ chiar ne-a salvat din măcar două uriaşe situaţii? Reflexele sale nu se mai pun la socoteală? Mingile, agăţate cînd feţele ni se schimoseau deja de durere, în ce beciuri ale recunoştintei noastre zac?

Apoi e Mureşan. Gabi Mureşan. Şi el a greşit la gol, la golul unu. Piţurcă o spune, clujeanul o recunoaşte, viaţa merge mai departe, cu un miros neplăcut în siajul ei. Că omul trezit la viaţa sportivă dupa tribulaţii între bancă şi teren pe la poalele pasului Tihuţa a îndepărtat zeci de pericole şi a astupat cu sîrg de genist atîtea găuri apărute în apărare nu se mai pune la socoteală. Mureşan, pentru prima dată titular în naţională, a ajuns să fie dojenit pentru o clipă de neatenţie, în ciuda căruţei pline cu care a plecat de la stadion. Dacă stai un pic să te gîndeşti, e o teribilă dovadă a indispensabilităţii sale. Dar e şi un pic de amăreală. De ei ne luăm? Tocmai ei trebuie să platească notă, ei care nu ne-au ajutat să nu plecăm falilţi de la masa francofonă?

Cred că ne rătăcim. Şi uităm. Uităm confortabil de oamenii providenţiali care trebuiau să nu-l lase pe Mandanda să anchilozeze în poartă. Au fost, probabil, distruse imaginile cu zbaterile sterile ale Mutu, sau cele ale neputinţei constante a lui Marica în faţa unei apărări despre care alţii zic că nu e chiar premiantă. Ori chiar acelea ale driblingurilor nereuşite ale lui Cociş. Toate acestea par că nu contează. Ceea ce însemna că atacul e ca un desert în meniul nostru. S-ar zice că noi furăm golul, că nu ne interesează decît binele sau răul apărării. O logică tristă, care ne întoarce, ca în jocurile copilăriei, cu pionul înapoi de unde am plecat. Arătînd cu degetul de la mijloc spre poartă, ne dăm în fapt: ne pasă cu adevărat doar de defensivă. Mintea ne e blocată în acest proiect. În rest, rămînem cu eurogolul selecţionerului. Din păcate, a fost la antrenament. Iar Piţurcă nu e selecţionabil.”

#62 ion on 09.10.09 at 3:24 pm

@andy,
Nu inteleg de ce i-ati uitat pe sapunaru si rat! Cel putin primul a fost de departe ( chiar cu “executiile” de circ ale lui Roman si Chivu ) cel mai in plus!

#63 nevermind on 09.11.09 at 1:54 pm

Intrebarea corecta este: Acest selectioner, care nu aduce nimic diferit in jocul echipei nationale (tot aceeasi mentalitate defensiva, si apararea unui 1-0 sau a unui egal cu fundul in poarta, sau abordarea partidei cu acelasi slogan “important este sa nu primim gol, ca poate marcam noi unul”), va reusi sa califice nationala la europene?
Eu unul nu cred acest lucru.
In legutura cu faptul daca avem sau nu avem dreptul sa vorbim sau sa-l criticam pe selctioner, pot sa spun doar ca oriunde altundeva decat in Romania, acest selectioner ar avea probleme mari cu presa si oamenii de fotbal, pentru ca acolo, nu se pune problema asa. Se pleaca de la faptul ca el este intr-o anumita functie, si trebuie/este obligat sa raspunda pentru activitatea lui in orice moment.
Sanatate.

#64 peter duke on 09.11.09 at 7:18 pm

Buna seara,
am citit aproape tot dupa meciurile recent disputate de catre echipa nationala, inclusiv comentariile vis-a-vis de solicitarea, rugamintea sau pur si simplu parerea D-lui Radu Naum. Nu cred ca trebuie sa sarim noi in apararea Dlui R. Lucescu. Am schimbat conducerea tehnica a nationalei, hai sa trecem de urgenta si la schimbarea lotului de jucatori care vor fi selectionati pe viitor. Hai Domnule Radu, sa incepem, in primul rand voi jurnalistii sa incercam sa facem aceste schimbari. Si nu cred ca la fel cum mentiona cineva in e-mailurile transmise pana acum sa incepem cu parerile becalilor, lui borcea si iancu. Nu este prima oara cand va scriu parearea mea despre Chivu. Este un jucator bun dar nu pe post de fundas central. Sub nicio forma nu mai trebuie pus pe aceste posturi. Deasemenea trebuie discutat la modul serios cu el, despre potentialul pe care-l mai poate oferi la ora actuala. Am mari rezerve fata de posibilitatile lui actuale. Cred ca ati observat cu totii ce inseamna un om care nu face fata pe fundul terenului. A fost bulversata toata apararea prin suplinirea postului de fundas central cand de Sapunaru cand de Rat (apropo din ce in ce mai slabutz in ultimul timp). Si aceasta suplinire la cererea lui Radoi si nu a selectionerului care se facea ca nu vede jocul prestat de catre Chivu. Asa ca trebuie sa incepem o noua campanie cu un nucleu de jucatori sanatosi si dornici de fotbal. Mai sunt foarte multe de comentat dar sper ca nu timpul sa le rezolve ci acei oameni care sunt renumerati pentru aceste probleme. Cu stima.

#65 adidas on 09.11.09 at 9:43 pm

mai bine sa l lasam pe acest om…pe razvan lucescu sa si continue proiectul ptr ca asa l am omorat si pe bonetti dupa cateva meciuri

#66 Adya on 09.23.09 at 3:28 pm

Sunteti ceva de speriat.Ziaristii si Lucescu jr. repeta la unison :”un egal istoric cu Franta ” .Dintr-un autogol facut cadou echipei Romaniei. Cu asta vreti sa ne mandrim ? E de rasul curcilor ! Sunteti patetici ! Nu mai avem nici o sansa la calificare, jucati naibii fotbal ca ne-a saturat de figuratie.

Leave a Comment

Reguli :
1. Tratati persoanele care scriu pe acest blog cu respect, nu folositi un limbaj necivilizat sau cuvinte care sa aduca o vatamare morala celorlalte persoane care posteaza mesaje.
        a. In comentariile dumneavoastra va rugam sa va referiti doar la articolul/editorialul in cauza si sa nu atacati autorul.
        b. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa care sa jigneasca.
        c. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemitista sau rasista.
2. Nu publicati sau solicitati in comentariile dumneavostra adrese de web, produse sau servicii.
3. Nu transformati acest blog intr-un "chat".
4. Pentru protectia dumneavostra nu folositi in comentarii informatii personale, adrese de email, numere de telefon sau URL.
5. In comentarii nu puteti folosi decit urmatoarele coduri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
6. Daca aveti vreo plangere in ceea ce priveste administrarea acestui blog puteti trimite un mesaj la adresa de mail: contact@gsp.ro.
7. Comentariile care intra in contradictie cu regulile de mai sus vor fii sterse fara a se afisa vreun motiv.
8. Daca veti continua sa sfidati aceste reguli nu veti mai putea sa postati mesaje.

Comentand pe acest blog, sunteti de acord cu regulile precizate, le intelegeti si va dati acordul ca le veti respecta. Va multumim.