Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Borcane încurcate

După remiza albă cu sârbii, am remarcat determinarea „tricolorilor”. Modul în care, lăsați în 10 în urma eliminării lui Tamaș, aceștia s-au bătut pentru fiecare minge. Uneori eroic, la sacrificiu. Pe de altă parte, am scris și că prestația naționalei […]

...

A gândit aiurea

Reamintesc că pe 29 septembrie, întrebam și mă miram aici că „Întinerim cu Tamaș?!”, care va împlini în noiembrie 35 de ani. Pe 8 octombrie, eram și mai tranșant. În articolul „Opțiune ciudată”, atrăgeam atenția că „Tamaș și Hapoel (n.a […]

...

Șoarecele și pisica

Nu doar mai puternici sub aspect fizic, ci și mai abili, mai mingicari, capitol la care noi ne imaginăm, greșit, că suntem niște artiști. Nu trebuie uitat că în minutele 19 și 39, mai întâi Mitrovici (la o gafă a […]

...

Vorbim duminică!

Deși cu întârziere, s-a întâmplat la Vilnius ceea ce era logic să se întâmple în întâlnirea dintre o echipă aflată pe locul 27 în ierarhia FIFA (România) și una situată 99 de locuri mai jos (Lituania). Cea dintâi a învins […]

...

Riscăm la Vilnius?

Greu de intuit ce echipă va alinia Contra împotriva Lituaniei. Asta deși, cu excepția lui Bălașa, accidentat, el are la dispoziție întreaga garnitură cu care a început în septembrie meciul de 2-2 de la Belgrad. Aceea a fost Tătărușanu – […]

...

Sacrificarea prezentului

La mijlocul săptămânii s-au disputat meciurile din grupele cupelor continentale, la care participă 80 de echipe: 32 în Champions League și 48 în Europa League. CL adună, ca de obicei, starurile fotbalului, Barca, Real, PSG, Man. City etc. Acestora li […]

Permalink to Sacrificarea prezentului
vineri, 21 septembrie 2018, 4:09

La mijlocul săptămânii s-au disputat meciurile din grupele cupelor continentale, la care participă 80 de echipe: 32 în Champions League și 48 în Europa League. CL adună, ca de obicei, starurile fotbalului, Barca, Real, PSG, Man. City etc. Acestora li se adaugă, calificate mai degrabă nescontat, formații din Serbia (Steaua Roșie), Grecia (AEK Atena), Cehia (Plzen), Turcia (Galatasaray) și altele. Nu-s puține surprizele nici în EL, competiție în care figurează, pe lângă Chelsea, Arsenal, Sevilla ori Milan, echipe din Azerbaidjan (Qarabag), Kazahstan (Astana) și chiar Luxemburg (Dudelange). Ultima a eliminat-o pe CFR.

Într-un moment în care Cipru continuă în Europa League cu AEK Larnaca și Apollon Limassol, România n-are nicio reprezentantă! Iar în Champions League, nici atât, de unde concluzia că nu suntem bine! Țări pe care altădată le țineam la respect au progresat, în timp ce noi am dat înapoi și am ajuns la „și alții”! De aceea privim fazele superioare ale întrecerilor europene numai la televizor!

Paradoxal, an de an am pierdut la coeficientul de țară, deși „naționala” a urcat permanent în ierarhia mondială FIFA după demiterea germanului Christoph Daum, operațiune amânată nejustificat. Prăbușită de neamț până pe locul 47, România a început 2018 de pe poziția 40, iar acum se află pe 27. Creștere semnificativă, datorată unor amicale, dar și lui Cosmin Contra. Nu exclusiv acestuia, însă și lui. Concret, am urcat cu „naționala” și am coborât cu cluburile, capitol la care aproape nu mai contăm. Sau, trebuie să fim sinceri cu noi înșine, nu mai contăm deloc pentru că, iată, ne-au luat-o înainte până și Azerbaidjanul și Luxemburgul!

Legat de asta, mă întreb în ce măsură aplicarea regulii U21 din 2016 a ajutat dezvoltării fotbalului nostru de club în condițiile în care echipele s-au văzut silite să alinieze o distribuție în campionatul intern și alta în competițiile europene? Citându-l pe Gică Popescu, recunoscut adversar al actualei conduceri federale, să convenim însă că a ajutat. A scos la lumină și a lansat o serie de jucători tineri, dovadă că selecționata U21, preluată de Rădoi după plecarea lui Isăilă în Arabia Saudită, e pe punctul de a se califica la Euro 2019 după două decenii.

Dacă a ajutat, pe de altă parte cred că a și încurcat. În sensul în care FCSB, care a strâns cele mai multe puncte pentru România, CFR ori Astra au fost nevoite să joace cu o garnitură în Liga 1 și s-o modifice pentru Europa!

Personal, consider că regula U21 nu-i rea. Dar sunt împotriva ridicării ei în slăvi, a idealizării, din care pricină mi se pare exagerat și neproductiv s-o extindem astfel încât divizionarele A să aibă din sezonul următor minimum 3 jucători sub 21 pe foaie! Totuși, când Pițurcă a obținut calificarea la CE 1998, ba și cu punctaj maxim în preliminarii, nu exista legea respectivă. Opinia mea, nu axiomă, e să nu-i facem chip cioplit regulii U21, ci să sesizăm diferența uriașă dintre a recomanda și a impune. Și să ne aducem aminte că titlul de campioană e deținut de CFR Cluj, a doua cea mai bătrână formație (prima e Chiajna) din Liga 1. Așa că, ferindu-mă fiu confundat cu Gică Contra, atrag atenția să nu sacrificăm prezentul de dragul viitorului. Unul care promite mereu și confirmă foarte rar.

Comentarii (43)Adaugă comentariu

c nes (1 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 16:20

Cu multa stima pentru Domnul Ioanitoaia, Galatasaray s-a calificat din oficiu in grupe (fara sa joace niciun meci evident), ca si campioana a Turciei - conform punctaj tara... cu siguranta calificarea lor a fost scontata.

Mircea (1 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 16:21

Asa cum puneti problema va dau dreptate. Nu putem transforma campionatul in unul de tineret si rezerve.

Tudor (3 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 16:30

Deci din punctul tau de vedere, impunerea unui singur fotbalist U21 in 11-le de start in campionat a fortat echipele "să alinieze o distribuție în campionatul intern și alta în competițiile europene"? D-asta am picat noi sub Azerbaijan si Luxemburg? Sunt atatea puncte in articolul asta care iti intorc stomacul pe dos... Se intreaba cu ce a ajutat introducerea regulii, de doar 2 ani, regula care are ca scop promovarea mai multor tineri. Care au nevoie de timp pt a confirma, eventual. E pamantul mintii...

Emilian (9 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 16:32

Foarte realist articol. E stilul nostru de a exagera intotdeauna.

Tyty (89 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 16:49

@Tudor. Tu si cu Burleanu aveti nevoie de timp nelimitat ca Burleanu nu a facut nimic in 4 ani jumatate. Graitor ca dupa s-a introdus regula cluburile merg mai prost sinu se mai califica. Ce *** vrei mai convingator?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gino (448 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 16:54

@Tudor. Daca ti-a intors stomacul pe dos ia repede o bulina. Incearca cu ormez dar vezi ca nu ajuta si la dezvoltarea inteligentei.

Andrei F (1039 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 16:57

Daca Regula astra este asa de buna de ce nu o impune FRF si la Nationala mare?Loturile nationale pot creste pe seama scaderii intrecerii interne...Cand pleaca Varela pe un milion,Tanase pe un milion,Popa pe 700000,Nita pe 2 mil....si cumperi sperante cu 3 milioane bucata e clar ca nivelul o sa scada...FRF daca era interesata de competitia interna se ocupa de accesul jucatorilor straini in campionat,se ocupa de corectitudinea competitiei pentru ca una este sa mimezi interesul cu infiintatea unei comisii de integritate si alta este ca un caz Omrani sa se judece in n luni in care jucatorul a ramas al nimanui sau chiar la dispozitia clubului cu care se judeca...FRF ar fi putut lua atitudine in cazul insolventei care a facut ca jucatori buni sa ocoleasca Romania sau...ar fi putut urma exemplul Angliei care a incurajat echipele participante in Europa dand bani pentru punctele aduse coeficientului de tara...

Kennyanu (4 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 16:57

Problema este pusa gresit. Față de 1998 apar 2diferente, daca tin minte corect, daca nu, sa ma corectați: 1. Campionatul de tineret rezerve exista. 2. Eram țară gazda si calificați din oficiu

Georges (1 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:01

Daca nu ma insel, in 98 se disputa in paralel cu Liga Nationa (liga 1) si campionatul de tineret rezerve si fiecare echipa din prima liga avea echipa de juniori..un atu pt pitzi

Sibelius (22 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:01

A doua cea mai batrana echipa din liga I a fost eliminata de Malmo si Dudelange.

George (26 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:09

Încet dar sigur mă plictisesc parti-pris-urile și obsesiile dumneavoastră.

Ing (40 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:09

Kennyene, gresesti. Am avut adversari mai slabuti insacs-au jucat preliminarii iar echipa antrenata de Victor Piturca a cistigat toate meciurile. Uita te in arhiva si vei constata ca am dreptate.

Vlad (259 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:13

Nu sint de acord cu Ioanitoaia dar e parerea sa si o argumenteaza cu abilitate. Nu sint de acord nici cu Sibelius. Cea mai tinara echipa din campiobatul nostru adica Viitorul lui Hagi s-a facut de ris de citeori a jucat in cupele europene.

ManX (78 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:17

Sa-l ataci pe Burleanu fara a pomeni numele sau este foarte subtil... Din ce spune Popescu este bine, iar dumneavoastra tot cu fundu-n 21 de lotci. Christoph Daum saracu' numai peste la conserva manânca. Trebuie sa fiti pisalog în viata de zi cu zi. Sindromul " Daum - Burleanu " va chinuie rau de tot. Probabil aveti de la psiholog dezlegare sa scrieti un articol despre acest sindrom pentru a va simti mai bine. Este si terapie în grup? La vaccin se mai lucreaza, dar nu disperati." Nu sacrificam prezentul de dragul viitorului" dar traim în trecut.

Leopardu (59 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:21

@Kennyanu: da problema e pusa gresit de nea ioanitoaia. Insa: 1. Exista Campionat de Tineret 2. Nu am fost calificati din oficiu. Ne-a calificat nea Piti. La CE insa, am pierdut toate meciurile. E drept ca la limita, dar le-am pierdut. @ioanitoaia: matale iar o scalzi, ba-i alba, ba-i neagra. Hotaraste-te o data. E buna sau nu e buna regula? Nu te tot da dupa cires si il baga pe Gica Popescu la inaintare. Ti-au explicat unii pe blog de ce e buna. Pe larg, cu argumente. De ce nu ii citezi si pe aia? Ne bagi pe gat toti de mentii care iti scriu, plus lin gaii si odangiii.

Ali Bec (46 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:36

Face ce face mosu‘ si tot la Daum ajunge. Ceea ce pina la urma imi aduce aminte de un citat al lui: hirtie de impachetat pestele.

Andrei F (1039 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:38

@Georges (1 comentarii) • 21 septembrie 2018, 17:01 Oare faptul ca majoritatea echipelor din Liga 1 au ,,sateliti,,in Ligile inferioare asta nu poate fi ca nivel echivalent cu un campionat al juniorilor?Adica pot juca tinerii in Liga 1 dar nu se pune cand joaca meci de meci in ligile inferioare?Si ce ne facem ca an de an in Liga a doua 4-5 echipe nu termina campionatul...Sa insemne ca avem bani de campionat pentru juniori dar in ligile inferioare multe echipe nu termina competitiile...?De fapt FRF a mutat problema juniorilor de la FRF la nivelul cluburilor doar pentru ca sa nu dea ea banii...

Andrei F (1039 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:47

@Leopardu (44 comentarii) • 21 septembrie 2018, 17:21 Pai de fapt jurnalistul si-a spus parerea si eu o vad foarte corecta....Se sacrifica Liga 1 pentru loturile nationale prin intermediul Regulii...Asta am inteles eu din articol.Treaba este ca acum echipele de club mai au din ce au agonisit pana acum dar cativa ani fara Europa o sa ne duca si mai jos la toate nivelurile...Becali-raul national a recunoscand ca de cand echipa nu mai este in Europa nu mai vin ofertele...Asta la Steaua...Dinamo a vandut titulari si cu 150000...Viitorul nu a reusit nici un transfer rasunator desi a fost campioana tarii...!CFR la fel...Atunci de unde sa mai vina banii in Liga 1 pentru a creste nivelul?...Desigur...Burleanu o sa plece de la FRF cu satisfactia ca a impartit premele...Pentru ce?

ManX (78 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:50

@ Domnul Ioanitoaia. Daca aceasta masura a fost aplicata în 2016, adica de doi ani, cum putea ea ajuta în asa scurt timp la dezvoltarea fotbalului din Romania. Trebuie sa asteptam pâna prin 2020 sa vedem eventualele rezultate. Iar eu zic ca o sa fie. Nu este o regula rea. Important este sa ramâna în campionatul nostru acesti jucatori nu sa plece-n alte campionate din Europa, mai bune sau mai slabe decât al nostru si sa nu faca nimic altceva decât sa regreseze. Nu vad cum sacrificam prezentul.

Tudor (3 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 17:56

Nu regula U21 de acum 2 ani a slabit campionatul si nici n-a coborat performantele echipelor romanesti in Europa, ci modul in care ciobanii si interlopii conduc cluburile, promovati obsesiv de gsp-isti. In mod normal n-ar trebui sa existe nici o regula U21 in Liga1, ci un campionat de tineret promovat si sustinut mult mai puternic, pe modelul celor din vest, intr-o legatura mult mai stransa cu prima liga decat cel actual. Cat despre strainii care sa ridice eventual nivelul campionatului, cum ii atragi daca interlopii au mana libera sa-si trateze jucatorii ca pe niste sclavi, salarii mici si alea neplatite, porceala la TV, amenintari, etc?

Andrei F (1039 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 18:01

@ManX (71 comentarii) • 21 septembrie 2018, 17:50,, Nu vad cum sacrificam prezentul.,, 1 Se pierde coeficientul de tara si cu greu mai poate fi refacut.2.Pleaca sau se plafoneaza unii jucatori buni dar care au ghinionul ca pe postul lor sa joace tinerii-obligatoriu datorita Reguli...3.Se scumpesc jucatorii tineri...Un Coman,Tanase ,Nedelcu,Costache au fost mai scumpi la cumparare decat jucatori ca Popa,Tanase,Varela,Bicfalvi,Anton la plecarea afara...Daca la jucatorii din urma li se mareau salariile mai plecau afara?Si care au dat valoare mai mare campionatului ?4.Liga 1 devine neatractiva pentru jucatorii valorosi de afara pentru ca nu-i mai vede nimeni in Europa si au fost trensferuri in trecut la care a contat un astfel de argument...5.Probabil ca in curand si televiziunile au sa ofere mai putin in lipsa vedetelor...

Leopardu (113 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 18:04

@Andrei F: o scalda in stilul sau caracteristic. Sa fim seriosi, nu din cauza unui jucator tanar nu s -au calificat echipele noastre mai departe. Ci in primul rand din cauza conducerilor. Au vandut tot ce aveau mai bun si au dus expirati si straini obscuri. Si asta an de an. Mai ales FCSB/Steaua. Nu din cauza lui Man nu s-au calificat, sau a lui Coman. Nici macar a lui Vlad. Saracul nu are nici o vina ca Becali nu se pricepe. Nu poti sa speri la performante cu Pufi si un pusti in poarta. Pe care presa a tot pus o mare presiune. Asta cu o garnitura in LN si alta in Europa e de rasu-plansu. Pai Man nu a jucat in ambele competitii de exemplu? Sau Coman.... sau oricate de la Viitorul... dar la Craiova? Si-au vandut jumatate din titulari. Nu e vina unui pusti cum e Cicaldau de exemplu. Vom vedea in cativa ani daca regula ne-a ajutat sau nu. Cat despre ioanitoaia, asta e pur si simplu obedat (deja morbida treaba) de Daum si de Burleanu. Te intreb, ce cauta Daum in acest articol? Cu stima.

Tyn (13 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 18:14

Nu va mai certati oameni buni, Daum e de vina !!! :-)))

Andrei F (1039 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 18:20

@Leopardu (98 comentarii) • 21 septembrie 2018, 18:04Iti respect punctul de vedere dau eu gandesc diferit!Ca tot ai invocat Steaua:au cumparat pe aproape 7 milioane jucatori care nu au confirmat!Daca ramanea Popa,Varela,Nita,Tanase cred ca nu se marea salariile lor cu mai mult de 2 milioane!Sau...de 7 milioane se puteau aduce jucatori cu firma...Poate asa venea slovenul acela cotat la 2 milioane!Poate nu mai pleca Budescu ca sa faca loc ...Si inca mai ramanea bani!Si peste cativa ani de unde coeficient?Cate echipe au sa mai treaca de echipe mari ,cum s-a intamplat cu Craiova,Dinamo...Puteau sa joace oltenii si dinamovistii dar tot nu aveau sanse in fata unor echipe grele ca Milan,Bilbao...

ovidiu_3003 (1429 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 19:04

daum trebuia pastrat ...dar ce te faci cu prostii care nu vor sa vada ...ne a batut o echipa de pe locul 92 ...atat de bun e locul 27 sau atat de meritat ...

a dica (109 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 19:09

Un campionat tineret-rezerve, paralel cu campionatul L 1, este solutia cea mai buna. Si eventual, echipele sa fie rasplatite de FRF cu bani in functie de clasament. Pe vremuri se juca in deschidere. Astfel, spectatorii si specialstii ii vedeau la lucru si pe tineri si pe cei care au fost accidentati si revin etc. Echipa a 2-a in L3, fara drept de promovare (sau interes) nu prezinta nicio miza. Aici se pot face si jocuri de culise ...

zorrozabal (25 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 19:15

Ca de obicei, articolele domnului Ovidiu Ioanitoaia sunt adevarate lectii de impaciuitorism!Prima parte critica ceva, iar in a doua o drege!Parca il revad pe Ion Iliescu!

ovidiu_3003 (1429 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 20:16

Regula U21 e proasta ...nu ai cum sa ridici calitatea jucatorilor prin cantitate ...dar oamenii trebuie sa arate ca lucreaza ...Daum trebuia pastrat pana dupa European ...dar te pui cu prostii ?

dan (239 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 20:31

Zorrozabale, pozitia critica e clara insa depaseste puterea de intelegere a indivizilor mediocri din care faci parte. Si tu crezi ca exista pe lume doar alb si negru. Gresesti.

Unu’ (9 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 20:45

Nea Ovi, ne prezentati o statistica, dar trageti concluzia care va convine, tot cu bataie lunga pe Daum. Problema fotbalului romanesc e la nivel de club, nu avem patroni/investitori care doresc performanta. Avem fie cei speculanti, cei care vor sa dea un tun(gen Otelul, Urziceni, CFR), fie cei care vor sa mulga cate putin (Dinamo, FCSB). In afara de Hagi, toti urmaresc profit, fara absolut nici o strategie pe termen lung. Dam exemplu Dinamo, profit anuntat de 2 milioane anul trecut, investitii zero, dorinta de performanta zero, in fiecare an alt proiect, alti oameni, acelasi rezultat. Cum nu exista dorinta de a investi, fotbalul romanesc trebuie sa produca, sa scoata tineri si sa-i vanda pentru a supravietui, Daca ne uitam pe ce s-a transferat pe sume mai mari de 1 milion in ultimul an, majoritatea sunt romani si cam toti tineri. Legat de regula U21 care obliga cluburile sa schimbe garniturile, a fost vorba doar de 1 singur jucator in primul 11, hai fortat si al doilea pe banca de rezerve, asta doar in meciurile din campionat. Pai la FCSB jucatorii se plang ca vin obositi de la echipa nationala ca au meciuri din 3 in 3 zile si dumneata zici ca daca era aceeasi garnitura, rupeam Europa in 2. Sa fim seriosi. Deja in Europa League apar echipe care nu sunt cap de serie cu bugete de 20-30 milioane de euro si noi o dam cu regula U21.

Claudiu (268 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 21:30

@Unu. E prea simplu ca sa nu intelegi. Esti obligat sa folosesti unul curind doi in campionat si daca nu confirma nu ii mai bagi si in Europa. Automat ai un dezavantaj, usor de realizat.

Unu’ (9 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 22:09

@Claudiu Pustii astia tin locul vreunor vedete? Aducem toate ciurucurile din afara si ne intrebam de ce apoi ne bate Luxemburg, CFR, campioana Romaniei, dupa un meci si alte 80 minute era condusa cu 5-0 la general de campioana Luxemburgului si de vina e regula U21 care a fortat clubul sa schimbe un singur jucator? Fii sincer cu tine. Iar toti pustii astia care ne strica ploile prin Europa, dar au avut meciuri in picioare in liga 1, au reusit o perfomanta isotrica pentru Romania dominand o grupa cu Portugalia fiind aproape sa castige grupa de calificare. Ai prins ideea? Rezultatele regulii U21 le vom vedea peste cativa ani, iar cine stie sa profite va urca mai sus.

di livio (119 comentarii)  •  21 septembrie 2018, 22:42

daca a ajutat, pe de alta parte a si incurcat...inegalabil, ma maestre...geaba 50 de ani da cariera...cu articole de astea poti sa mai faci una suta ani cariera...vorbesti mult si nu spui nimic...iezact Ion Ilici Iliescu

SCD (3 comentarii)  •  22 septembrie 2018, 8:15

Cu tot respectul, CFR are ca fundaș dreapta titular, pe Manea. Un tânăr care a debutat in liga I, precum si in Naționala mare la 16 ani. Cu el a luat campionatul si e si om de baza la echipa naționala in continuare. El încă îndeplinește regula U21, așadar, pe CFR nu a încurcat-o regula. Pur si simplu bătrânii si străinii expirați nu au putut duce meciuri din 3 in 3 zile. De vina e conducerea care, la fel ca mai toate echipele de pe la noi, alterează fotbalul cu niște jucatori străini expirați! Un alt exemplu e Dinamo, care a definitivat un lot si o echipa presărată cu tineri, care deși a jucat in play-out, a făcut spectacol. Acum, in loc sa crească nivelul de joc, a început sa aducă străini refuzați de echipe slabe ale Europei. Cum ar fi Muscron, o eterna luptătoare la retrogradare in Belgia...

Golombioschi Ilie (134 comentarii)  •  22 septembrie 2018, 8:33

Ce nu a inteles si ce nu intelege domnul Ovidiu Ioanitoaia si cei ce ii apreciaza elucrubatiile e ca o regula 2U19 si cu atat mai mult cea 2U21 si cu atat mai mult 1U21 nu avantajeaza nu favorizeaza nici un jucator tanar si nu dezavantajeaza, nu defavorizeaza nici un jucator mai in varsta, sau strain ci pur si simplu remediaza o problema reala,naturala,generala(si la nivel mondial), aceea ca jucatorii tineri prin natura intriseca a situatiei varstei lor in fata antrenorilor primelor echipe, patronilor, actionarilor,celor ce tranzactioneaza jucatori, suporterilor, publicului, nu reprezinta nume recogniscibile si cu o acoperire valorica cunoscuta, certa ceea ce le creaza un handicap insurmontabil in competitia naturala pentru titularizare in echipa. Aceasta problema o remediaza aceasta reglementare. Plus remediaza si problema ce nici un campionat de tineret nu o rezolva aceea a integrarii tanarului jucator intre jucatori mai maturi, performanti, fie coepieri sau adversati fie in antrenamente si mai ales in jocuri oficiale cu miza reala. La acestea adaugam si lipsa de viziune, corecta, novatoare, a celor mentionati anterior, plus fosta conducere FRF, LPF,cu sustinatorii adiacenti din presa aservita, privitoare la avantajele financiare si de competitivitate pe termen, scurt mediu si lung ce decurg din aceasta reglementare. La unii si ma refer explicit la domnul Ioanitoaia, mai in varsta, primeaza relatiile, inclusiv afective personale sau de generatie sa nu zic de gasca cu jucatorii mai in varsta de care ii leaga diverse in detrimentul concurentei oneste. Cam asta e cu fantosa sacrificarea prezentului.

Laur (77 comentarii)  •  22 septembrie 2018, 11:35

Golombiovschi, tu esti altul care faci teoria chibritului. Care nu intelegi penttu ca nu te duce capul ca un jucator promoveaza in functie de valoare nu de varsta. Daca il bagi in echipa cu forta ca asa viseaza marele strateg Vochin nu vei castiga nimic dar vei respecta o regula absurda. Care nu exista in nici un campionat din lume si stii de ce. Pentru ca cluburile de afara nu accepta sa le impuna federatia orice prostie.

Golombioschi Ilie (134 comentarii)  •  22 septembrie 2018, 12:23

Laur, intereseazate, chiar eu am facut teoria asta a chibritului, respectiv regula 2U19, in rest tu faci parte din cei ce ii canta in struna cu sau fara plata lui Ioanitoaia. Privitor la faptul ca nici o federatie nu stabileste ce sa faca cluburile un bob zabava si vei vedea ce va stabili FIFA, UEFA in cazul reusitei scontate a FRF-u-lui.

Andrei F (1039 comentarii)  •  23 septembrie 2018, 9:01

@Golombioschi Ilie (133 comentarii) • 22 septembrie 2018, 12:23 Dar de ce ai vrea domnule sa se limiteze doar la 2 jucatori si de ce sa fie limita la 19 ani?Nu ar fi mai bine ca echipele sa aiba in componenta doar jucatori sub 5 ani?Asa sigur am pleca la drum ....sanatos!Acuma serios...dumneata nu te intrebi de ce nu exista in lumea asta o limitare de varsta?----Dumneata intelegi cum se aplica ce ai afirmat acolo...?Adica fiecare echipa sa aiba cel putin 6 jucatori sub 19 ani si mai ales ca in fiecare an acesti 5-6 jucatori trebuiesc schimbati?Sa prasupunem ca 2 din cei vechi trebuie mentinuti in lot anul urmator...nu inseamna ca se dau afara alti 2 jucatori cu experienta anual?Dupa 4 ani de implementare echipele ar arata cam asa....6 jucatori sub 19 ani,2 de 20 ,2 de 21 ,2 de 22...deci ramane ca 12 jucatori in lot sa fie cu experienta....Sa ne gandim la un meci international al unei astfel de echipe?Apoi mai apar si alte probleme...Tinerii jucatori de obicei sunt mai ieftini ....deci se decapitalizeaza si echipele...Rezulta ca varfurile care dau randament pot fi usor cumparate de echipele de afara pentru ca echipele noastre nu au cum concura...

Golombioschi Ilie (134 comentarii)  •  23 septembrie 2018, 13:01

@Andrei F. Iti raspund punctual. Eu consider ca limita trebuie sa fie de 19 ani deoarece conform definirii UEFA U 19 incadreaza jucatori ce la inceputul anului competitional respectiv au o varsta sub 18 ani ceea ce inseamna ca incepand cu acel an in principiu acei jucatori fac trecerea din categoria juniori in categoria seniori, ceea ce in principiu inseamna ca cei propusi pot fi seniori participanti la campionat de seniori. Ai inteles de ce nu ar fi mai bine cu jucatori sub 5 ani ? Daca intelegi conceptul juniori, seniori, cu ratiunile lui, inclusiv cele civile, varsta majoratului, fiziologia umana, durata unui proces de instruire specifica( fotbal), lansarea in viata, in cariera, durata carierei de fotbalist, varful carierei de fotbalist, procesul de integrare a jucatorului in echipa, timpul mediu, necesar crearii unui CV competitional al jucatorului respectiv, varsta optima realizarii unui transfer la varf, eventual in strainatate, pasul major la autosustinerea financiara personala si poate si a familiei oficial posibile legal, si poate si multe alte argumente ce nu le mai enumar dar sigur sunt implicate in valabilitatea stabilirii ca optima a acestei varste. Plus ca in cazul unei cariere nereusite conform aspiratiilor personale in fotbal tanarul respectiv ajuns la o varsta de 20, 21,22, de ani nu devine un rateu social irecuperabil la aceste varste el poate sa se reorienteze cu succes spre o alta directie profesionala ce poate implica fotbalul(arbitraj, antrenorat,menegement, facultate cu profil sportiv, presa sportiva etc), sau poate pur si simplu orienta spre o facultate, sau profesie diferita, fotbalul ramanand sa il practice ca sport de agrement sau ca suporter. Varsta actuala de 21 de ani ridica acest prag spre 25,26,27 de ani situatie improprie in mare masura dezideratului mentionat anterior. De ce 2 jucatori si nu 1 sau mai multi de 2? Pentru ca un singur jucator in cadrul unui lot de 22 de jucatori(cum propun eu) nu 25 cum e stabilit acum, chiar daca de fapt e vorba de 2 poate chiar 3 reprezinta o pozitie fragila a tanarului in cadrul echipei in cadrul competitiei dar si in afara ei in lot. Doi jucatori in joc in echipa si minim 4,6. in lot, creaza o atmosfera destinsa in echipa, un interes crescut al antrenorului pentru munca ce trebuie sa o desfasoare cu acestia avand o substanta constructiva palpabila consistenta in evolutia echipei, clubului,plus reducerea stresului acestuia cu transferuri din alte zone fapt consumator masiv de resurse, energii,nervi,relatii in cadrul clubului si in afara lui. Se imprima un aer tinaresc, proaspat,activ in echipa, in club si in afara lui, chiar in tot fotbalul romanesc. Ce zici tu referitor la numarul mare de jucatori rulati in 2, 3, 4, ani prin aceasta reglementare ai dreptate doar partial. deoarece se pot si se vor face in acest sistem si transferuri intre echipe, intre divizii precum si retrageri din activitate cum ti-am mentionat anterior si spaima ta se va dovedi total nejustificata dupa 4 ani posibil in echipa sa nu mai ramana decat 1 sau poate nici unul din jucatorii intrati conform regulii 2U19, aduti aminte cati jucatori noi au unele cluburi la inceput de sezon, de exemplu CFR anul trecut. Tinerii jucatori sunt ieftini la salarizare lucrat bine cu ei, sanatos, profesionist devin scumpi sau foarte scumpi la vanzare ...deci se capitalizeaza cluburile, varfurile care dau randament devenind moneda forte pentru clubul ce le produce, le promoveaza. Privitor la jucatorii cu experienta si la jocurile internationale sunt de acord ca nu strica sa existe si acestia dar numarul lor consider ca nu e bine sa fie exagerat si fortat excesiv, iar cand oferi intr-un meci international o pleiada de cativa tineri de talent si perspectiva rezultatul sigur e un mare castig de imagine, financiar si competitional. Cam lunga expunerea, sper edificatoare, stai sa vezi uraganul cand se va trece, si odata cu trecerea la aplicarea reguli 2U19.

Andrei F (1039 comentarii)  •  23 septembrie 2018, 14:38

@Golombioschi Ilie (134 comentarii) • 23 septembrie 2018, 13:01 Adica jucatorii dupa primul an pot fi transferati intre cluburi?Pai de ce ar prezenta interes daca depasesc varsta si nu mai sunt obligatoriu de introdus in echipa si cand interesul o sa fie in primul rand pentru jucatorii noi care sa indeplineasca conditia obligatorie ?Sau am 6 jucatori sub 19 ani si eu in echipa nu pastrez nici unul dupa depasirea varstei?Nu vi se pare ilogic?Adica se pierde doar timpul,banii cu formarea...?Si daca toate echipele ar vinde -transfera cate 6 jucatori de 19 ani toti. atunci va asigur ca se vor vinde la preturi mici deoarece ei concureaza jucatori fara a avea un prag de varsta...Ca sa intelegeti ....este ca si cum dupa clasa a 4-a elevii ar concura toate celelalte clase la un loc si mai exista si studenti...Cate echipe din lume stiti care sa fi facut performanta cu jucatori sub 19 ani an de an?Adica PSG sa fie obligata sa aiba an de an cate un Kylian Mbappé si asta dupa ce a facut o inginerie financiara trecand o parte din transfer pentru anul viitor?----De ce cluburile ar trebuii sa renunte la jucatori acum aflati sub contract?Daca acum o echipa din Liga 1 are 22 de jucatori cu contracte peste un an ce trebuie sa faca?Este legal,principial...?Si schimbarea brusca a 6 jucatori nu are influenta in cadrul echipei?Si cu jucatorii eligibili pe cat timp sa le faci contract?Daca se face la 18 ani inseamna ca un jucator cel mult doi ani corespunde cerintelor...si asta an...Daca jucatorul nu o sa corespunda dupa 19 ani risti sa ii platesti contractul degeaba daca contractul este mai intins ca durata...Daca contractul este fix de 2 ani risti sa scapi un jucator valoros ....----Limitarea de varsta nu este contra concurentei?Concurenta nu duce la performanta?Asta se vede acum in Europa cand toti tinerii jucatori nu au dat randament...Sau poate doar cel de la Craiova intr-o masura ...

Durden (278 comentarii)  •  24 septembrie 2018, 8:12

Ador frica de nou si de tinerime a bosorogilor :))) pur si simplu o ador! Iesi la pensie bai invechitule!

zorrozabal (25 comentarii)  •  24 septembrie 2018, 16:20

Bai Dane,tu in loc sa comentezi articolul,faci aprecieri asupra celorlalti!Dar ca sa poti face asta trebuie sa ai ceva in plus!Prin "apostrofarea"pe care mi-o adresezi-cu tonul ala de "plotoner majur" -dai dovada de ceva in minus!De educatie!

Comentează