Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Altă mâncare de pește

Insist că Deac merita considerat MVP-ul partidei Dinamo – CFR, 0-2, întâlnire care a reinstalat formația clujeană în fruntea clasamentului. De ce Deac? Pentru că i-a pasat lui Omrani la primul gol și a scos penalty-ul din care Culio a […]

...

Ce-i trebuie lui Dinamo

Înscriind două goluri în interval de doar 6 minute, ambele create de Deac, CFR a rezolvat problema și a aruncat gruparea roș-albă în brațele disperării. Învinsă a 4-a oară în ultimele 6 partide disputate acasă, echipa lui Miriuță a rămas […]

...

Fără chef și fără noroc

Prezent la Iași pentru un control medical, efectuat de eminentul profesor Carol Stanciu, unul dintre liderii gastroenterologiei mondiale, n-am vrut să scap meciul Poli-FCSB. Ca pretutindeni în România, formația roș-albastră a umplut tribunele, numai că de data asta publicul s-a […]

...

Cu stângul în dreptul!

După o repriză acceptabilă și alta dezastruoasă, România a pierdut cu Olanda la scor de forfait, în ciuda faptului că portarul a fost cel mai bun om al ei. Pantilimon a evitat un eșec de-a dreptul rușinos, conturat și după […]

...

Gaura de la covrig

Cum au început să miște „naționalele” U17, U19 și U21, funcționarii federali se și umflă în pene, de zici că l-au apucat pe Dumnezeu de-un picior, dacă nu de amândouă! Adevărat e însă că la nivel juvenil se simte o […]

...

Securea războiului

Nu mă amăgesc că rândurile următoare ar putea anula, ori măcar reduce, adversitatea dintre Steaua și Dinamo, dintre oficialii și suporterii lor.

Permalink to Securea războiului
luni, 7 august 2017, 4:18

Într-un fel, rivalitatea dintre ele, veche și ireconciliabilă, conferă un farmec și o tensiune aparte fotbalului nostru. Cu precădere grație așa-zisului (impropriu) Derby de România. Că raporturile invocate n-ar trebui să ducă la dușmănie și să degenereze în ură e o poveste simplă. Din păcate, rareori înțeleasă cum ar trebui.

Totuși, să remarcăm că ultrașii „câinilor” nu mai celebrează cu aceeași fervoare incendierea peluzei din Ghencea, la acel 1-3 din 10 mai 1997. Mai nou, ei sărbătoresc aroganța servită steliștilor pe 16 august 2016. Atunci, susținătorii FCSB au fost păcăliți și au contribuit ei înșiși la afișarea mesajului „Doar Dinamo București” peste tribuna a 2-a a Arenei Naționale la partida de 0-5 cu Manchester City. Ca atare, suntem îndreptățiți să consemnăm un pas înainte. Asta în ideea că a da foc e mai rău decât a face o farsă.

Recenta participare a celor două formații în cupele continentale, Dinamo revenind în Europa după 5 ani, a dezgropat securea războiului. Deși a recunoscut că Mihai Stoica l-a rugat să tacă, Gigi Becali și-a pus mâinile în șold și a sărit cu gura. După ce FCSB s-a calificat în „dubla” cu Plzen, iar Dinamo a capotat în fața lui Bilbao, latifundiarul s-a vrut ironic: „Norocul nostru e că s-a înființat și că există Dinamo București, ca să ne facă nouă o mare bucurie”. Surprinzător, nici Stoica, tip mai cultivat, mai șlefuit, n-a pierdut ocazia de a turna gaz peste foc. Declarația lui, „Îi așteptăm cu o nouă coregrafie (n.a repet, termenul scenografie e cel corect) la meciul cu Sporting. Suntem deschiși, pot lua legătura direct cu noi”, a inflamat MM atmosfera și mai tare.

Conform logicii dâmbovițene, era de presupus că tabăra opusă nu va rămâne datoare. Și n-a rămas. Spre lauda lui însă, Adrian Mutu a categorisit intervențiile de mai sus drept „caterincă ieftină” și a refuzat să dezvolte subiectul. Măcar când intră în discuție reprezentarea țării, a atras el atenția, ar trebui să fim solidari, adică să renunțăm la miștouri. Cu atât mai mult la tonul agresiv, chiar injurios. De acord.

Mai temperamental, Cosmin Contra s-a grăbit însă să ridice mănușa: „Steaua a luat tot ce e mai bun pe piață, dar n-a mai câștigat campionatul de 2 ani. Să-i vedem pe cei de la FCSB cu Sporting Lisabona. Dacă se califică în grupele Champions League, atunci ridicăm fustița!”. Ca figură de stil, dincolo de orice conotație, poate merge. Ca răspuns serios, lasă de dorit.

Dintre toți cei implicați într-un dialog al orgoliilor fără sfârșit și fără orizont, mai normal mi s-a părut, oare numai mie?, Nicolae Dică. Poziția lui merită evidențiată și pentru că ea diferă de cea a șefilor. Spre deosebire de care tânărul antrenor a dovedit fair-play și, în ultima instanță, bun-simț.

„Eu mă bucur pentru realizările personale, nu pentru insuccesele altora. Au fost niște glume pe care nu doresc să le comentez”, a precizat Dică, neașteptat de matur pentru vârsta și lipsa lui de experiență. Pentru a-l cântări pe antrenorul Dică e încă riscant de devreme. Nu și pentru a-l evalua sub aspectul caracterului pe același personaj, despre care afirm că a trecut un test important. Pentru că nu-i ușor să-i contrazici pe cei de care depinzi. Mai ales pe Becali, atât de sensibil, ca să ocolesc cuvântul impulsiv, de câte ori colaboratorii săi se abat de la linia trasată și se trezesc vorbind pe cont propriu. Cât timp îl apără rezultatele, Dică nu se află în pericol. Ce se va întâmpla în caz contrar, vom vedea.

Comentarii (31)Adaugă comentariu

arsenie_b (12 comentarii)  •  7 august 2017, 16:33

Da, este una din rarele situatii in care un club de fotbal se razboieste exclusiv cu suporterii altui club. Asta pentru ca Steaua e de multi ani peste dinamo dpv fotbalistic (in ciuda ultimelor rezultate, victorii mincinoase si norocoase pentru dinamo). Asa ca suporterii lui dinamo si-au zis sa duca ei razboiul mai departe, daca tot echipa lor e neputincioasa si oricum nu se poate bate la titlu multi ani de acum inainte. Oficialii Stelei gresesc, ar trebui sa-i igonore. Suporterii sunt ca niste troli, daca le dai importanta devin si mai rai si mai agresivi

Oli (6 comentarii)  •  7 august 2017, 16:38

Dumneata sustii ca Meme Stoica e mai instruit. Mai instruit decat cine? O fi dar nu se vede. El a batut un suporter, nu Becali.

dan t (61 comentarii)  •  7 august 2017, 16:44

sunteti primul om care condamna limbajul lor! de asteptat ar fi fost ca si site urile de sport sa dea dovada de inteligenta si sa nu incurajeze limbajul belicos (nesimtit) ...dar nu s a intamplat.... s a incurajat,alimentat o disputa ce numai a sport nu seamana

mihnoi (18 comentarii)  •  7 august 2017, 16:45

Deci, din articol sa intelegem ca Burleanu si Daum sunt de vina, nu? Pentru ce? Pentru orice! Hai nea Ovi ca poti mai mult! Inca un articol despre FRF si cel mai tare presedinte de Federatie din lume! Dar de ce nu scrie nenea Ovi un articol despre cum antrenorul invins de 17 nasturi Tirana nu a venit la nationala Romaniei? Ca sigur nu ii trebuia salariu de milioana si vrajeala cu "nu a fost sunat/chemat nu tine! Nu, i-a fost frica de faptul ca s-ar face de ras cu jucatorii astia de mare cacao, cu mult sub valoarea alora din Turcica!

custov (11 comentarii)  •  7 august 2017, 16:49

TOV ioanitoaia ,DOAR DINAMO BUCURESTI ,asta -l doare pe meme pe jiji ,restul povestii fituica rabda,POVESTI DE fecesebe e

Vardasihan (60 comentarii)  •  7 august 2017, 17:00

Rivalitatea STEAUA-dinam0 in ultimii zece ani,se face mai mult prin declarații de doi lei.Sportiv mai puțin.Când STEAUA joacă an de an in grupele cupelor europene,ție dinam0 iți mai rămâne,,caterinca",este o vorbă,dacă nu poți ajunge pilot de formula 1,te mulțumeşti şi cu stadiul de tractorist.Atunci când echipa ta e de râsul fotbalului,incerci să te apuci de,,scenografie"ca să poți să te evidențiezi cumva.Gândirea celor de la dinam0 după atâtea umilințe trăite in fotbal,e undeva la nivelul genunchiului de broască.Dacă echipa ta iți oferă mediocritate,rămâi şi tu ca suporter la stadiul acela.Steaua este la ani lumină de dinam0 atunci când vine vorba de performanță in fotbal.Asta e tot ce contează in inima suporterilor.Ca tu echipă favorită să le aduci bucurii.dinam0 rămane la nivelul obişnuit,caterincă şi sărbătorind bucurii şi rezultate mărunte.umilința face parte din structura lor.şi dacă nici suporterii dinam0 nu au trăit umilințe in fotbal,inseamnă că nu a mai trăit nimeni.FORZA STEAUA.MEREU SUPERIORI.

17 Nenthori (145 comentarii)  •  7 august 2017, 17:21

Pai nea Ovi, ce rezultate il aparau pe mentorul Luce cand ne-a batut la Bucuresti Irlanda de Nord si ne-a lasat acasa ? Luce a refuzat sa demisioneze si atunci a venit Jenei cu stelistii ca sa puna pe picioare nationala distrusa de ghinionist (deci 4 - 0 nu a fost victoria lui). Au urmat antrenorii stelisti care ne-au calificat la foc automat: 1990, 94, 98...

…! (38 comentarii)  •  7 august 2017, 17:21

Cat de jos a ajuns presa asta și nația în genere, dacă acceptam și, mai mult, ajungem sa apreciem manifestările unor condamnați penali/infractori (încă nereabilitati legal). Becali și MM sunt doi condamnați penali (ergo implicit deposedați de moralitate și buna reputație în societate) pt infracțiuni săvârșite în domeniul de activitate, adică fotbal. Ar trebui, măcar în perioada intra reabilitare, sa ii supunem oprobriului public și sa nu luam în considerare manifestările și pozițiile lor publice în legătură cu domeniul în care au săvârșit infractiuni. Astfel cum facem și cu alți infractori condamnați în alte domenii (ex A Năstase în politica etc).

ManX (12 comentarii)  •  7 august 2017, 17:22

Deci insultele si golaniile confera un farmec fotbalului românesc. Prin ce ati scris aici nu faceti altceva decât sa aprobati asemenea atitudini golanesti.Poate si le sustineti. Presa în România este fermecata de asemendea atitudini. Lânga acesti doi corifei ai nesimtirii din fotbalul românesc a mai venit si unu' cu fustita. Este bine ca precizati dumneavoastra. "Conform logicii dâmbovitene". Sa nu mai fim noi înjurati,restul tarii daca facem o remarca în acest sens. Trebuie sa-l cunoasteti personal pe Stoica si sa afirmati ca este cultivat. Foarte bine,desi prin ce afirmatii si comportament are avem o alta parere în ceea ce priveste o persoana cultivata. Cultivat SI slefuit. Tare mi-ar place o explicatie si eventual argumente în acest sens din partea dumneavoastra. Daca aduceti si dovada acestei afirmatii probabil ca o sa ridice fustita marea majoritate a unor ziaristi sportivi.

EfSiEsBi nu e Steaua (3 comentarii)  •  7 august 2017, 17:32

Cand aud au pe saracii astia de suporteri fecesebisti ca steaua lor care nu e Steaua este superioara fotbalistic lui Dinamo...Pe ce lume traiti baaah? In 2 ani abia bateti pe Dinamo o data dupa ce venea dupa 120 de minute la Craiova,meci jucat cu 3 zile inainte si spuneti ca mereu ati pierdut ca a avut Dinamo noroc,voi va auziti ce spuneti? De 2 ani jumatate Fcsb nu arata nimic pe teren castigand cu greu meciurile si voi inca mai sustineti ca sunteti superiori lui Dinamo,fabulos ! Si alta enormitate spusa de fecesebiti pe net,anume ca daca juca Fcsb cu Bilbao,trecea de ei !!! V-ati molipsit de boala fanfaronadei si a delirului de la Becali? Ati facut nunta ca ati eliminat o echipa care a luat mereu bataie de la echipele romanesti. Si apropo de calificari,pt ca nimeni nu i-a dat ciobanului replica potrivita i-o dau eu "Norocul nostru e că s-a înființat și că există Fcsb, ca să faca in luna august a fiecarui an,bucurii dinamovistilor !" V-ati bucurat pt Bilbao? Ne vom bucura pt Sporting ! Asa cum ne oferiti bucurii din ce in ce mai dese in ultimii ani...Ludogoret,Rosenborg,Partizan,Manchester City. Trebuie sa renuntam la ipocrizia ca in Europa trebuie sa ne sustinem rivalele din campionat. Fiecare sa-si sustina echipa lui,eu ca dinamovist nu am cum sa tin cu Fcsb,Craiova,Viitorul sau Astra ci doar cu Dinamo ! Doar Dinamo Bucuresti !!!

Vardasihan (60 comentarii)  •  7 august 2017, 17:33

dinam0,în ultimii ani,trăieşte ca un parazit pe spinarea stelei.

Alin (408 comentarii)  •  7 august 2017, 17:45

@Mihnoi. Ori esti beat, ori esti beat pt ca textul nu are nici o legatura cu Burleanu si cu frf. Ori poate nu esti beat ci dus cu pluta.

mijlocas (1 comentarii)  •  7 august 2017, 17:51

La cât de jos a ajuns dinamo şi la câte gesturi reprobabile de frustraţi au comis suporterii săi (trebuie să ai apucături de ***-criminal ca să dai foc unui stadion!), aroganţele lui gigi şi meme par discursuri de gentlemani! E uşor de intuit ce ar produce inteligenţa dinamovistă dacă situaţia celor două cluburi fanion ale fotbalului nostru ar fi inversată. Nu sunt suporter FCSB, nu-l agreez pe Becali şi cred că dacă ar avea un dram de minte, de răbdare şi de modestie, echipa lui ar putea să fie cel puţin la nivelul de performanţă al lui Dinamo Kiev. Din păcate, el este irecuperabil şi asta se vede în involuţia Stelei (FCSB): de la calificări în serie în gupele CL, unde mai obţinea şi câte o victorie, la prezenţe formale, cu performanţe nule, iar acum, cu o mare bucurie prin calificarea în EL. Când bulgarii îşi permit să-l plătească pe Keşeru, se dovedeşte lipsa de viziune managerială a războinicului luminii, pentru care toată filozofia fotbalului se reduce la conceptul de negoţ cu jucători. Dar, aşa cum o fi, FCSB încă menţine steagul românesc pe tablourile europene, spre deosebire de dinamo, a cărei galerie este cea mai frumoasă din ţară, dar asta e doar o satisfacţie meschină, de uz intern. Speranţa este un management profesionist, iar CFR Cluj, care sper să câştige titlul de campioană, pare să fie, deocamdată, singura variantă de creştere în viitor a nivelului de competitivitate a fotbalului românesc de club la nivel continental...

Liviu (182 comentarii)  •  7 august 2017, 18:00

ManXe, nu exista campionat fara rivalitati ascutite si nici blog fara pareristi de doi lei ca tine. Inainte sa te pronunti pe un subiect delicat incearca sa il intelegi. Stiu ca e ffff greu dar incercarea moarte nu are.

petro Burgener (12 comentarii)  •  7 august 2017, 18:54

@17 Nenthori, Lucescu nu avea de ce sa demisioneze, sunt sigur ca ai vazut meciul dar, nu-l ai la inima pe Lucescu si la fel de bine stii ca victoria 4-0 cu Austria e tot a lui, cunostea jucatorii Stelei la fel de bine ca ai lui Dinamo, iar ce a urmat cu Ienei era firesc sa se intample. Lucescu nu s-a inteles niciodata cu Ienei, sunt sigur ca stii si asta.

urod (59 comentarii)  •  7 august 2017, 19:57

Dica a avut comportamentul asteptat...cum adica''neasteptat de matur''....pai are vreo 15 -20 ani....nici la 20 de ani nu poti sa faci asemenea glume....pai nu degeaba i-a spus Dinu lui Becali ''ca l-au scapat la bariera'' si ''este purtator ilegal de creier...Iar la mm(cu m mic)...acelasi lucru ,probabil trebuie sa treaca de treapta intai,dar nici asa nu se rezolva...dar sa discutam despre televiziunile care se reped la conferintele de presa....eu de la televiziuni as fi avut pretentii...dar e clar , ati creat un monstru , in jurul lui aduna altii ca el si ramaneti sa v-a spalati pe cap cu el si intreaga societate pe care ati cladit-o din "89. Deci Dica a avut comportamentul corect conform varstei , educatiei, fost jucator....etc...ceilalti sunt nimeni...

Marcello (77 comentarii)  •  7 august 2017, 21:36

Baiat bun Dica, sa vedem daca e si antrenor.

di livio (29 comentarii)  •  7 august 2017, 22:21

Esti absolut sinistru, ma maestre. Il faci aicea pa memeu cultivat si slefuit? Chiar in halu asta ai ajuns? De cultivat il cultivi tu, da de slefuit poate cu polizoru. Poate si Nicolae Badea ii cultivat si slefuit. N-ai de gind sa scrii nimic da tigania care-o face Badea la stadionu Dinamo. Ca doara esti mare maestru jurnalist si lideru si formatoru lu opinia

urod (59 comentarii)  •  7 august 2017, 23:42

Inca nu reusesc cat tupeu poate sa existe in Romania...in loc sa pierdeti timpul cu Becali sau cu Burleanu ,v -as ruga sa nu exuste zi sa nu scriti despre stadionul Dinamo....chiar nu va surprinde tupeul lui Badea...trebuie sa ai tupeu mare ca sa te opui la constructia unui stadion....adica milioane de suporteri stau la mana lui iar presa sta asa....si doar mai consemneaza cate un articol....iesiti in strada ,faceti greva alaturi de suporteri ....faceti ceva...in fiecare zi in strada ...luptati-va, aratati ca nu va preocupa doar scandalul...ganditi-va ca din jocurile lui Dinamo va luati un salariu ,cand scriti articole despre echipa....ganditi-va la conditiile civilizare care le veti avea la meciuri...sunt atatea forme de protest. ..ce faceti...dormiti ?!!!

urod (59 comentarii)  •  7 august 2017, 23:53

Si bineinteles fara porcaria de pista de atletism...am mai citit declaratia lui Iagar ''ca nu conteaza ,cu pista ,fara pista''....eu cred ca n-are minte...adica dupa ce s-a rabdat zeci de ani cu porcaria de pista , sa se mai stea inca alti zeci de ani si eventual prin anul 3000 sa aiba si Dinamo ce au alte echipe de 150 -200 de ani ...STADION FARA PISTA.... d-na Iagar , nu va suparati , aveti creier ?....daca credeti ca ne puteti prosti cand spuneti ca este obligatoriu cu pista ca altfel nu se poate....dati-va demisia.

Alex (43 comentarii)  •  8 august 2017, 5:14

"EXCLUSIV Fabulos! Becali a cumpărat România cu 60 de milioane de euro » Harta achizițiilor incredibile ale patronului stelist!" Ati ajuns slugile lui Becali si faceti bani din reclame de cea mai joasa speta care pot virusa telefoanele mobile sau computerele. Nu mai vorbesc de linkurile pe care le puneti pe site. De ce nu faceti un site pornografic mai bine, profiturile sunt mai mari? Ah, scuze, Becali e un mare "credincios", religia lui e banul.

Russu (15 comentarii)  •  8 august 2017, 8:10

Dica are alta stofa decat sefii lui. Dar nu e un argument sa reziste daca echipa mai joaca cum a facut-o la Chiajna. Nu are viata usoara.

Ilie (262 comentarii)  •  8 august 2017, 16:29

Derby-ul si rivalitatea traditionala Steaua - Dinamo astazi nu mai exista. In Liga 1 nu mai e decat Dinamo. Au deci dreptate suporterii dinamovisti : 'doar Dinamo'. Meciurile Dinamo - FCSB (Fotbal Club Sportiv Becali) nu au interes de derby decat ptr voi presa, cu ce a zis MM Stoica, ce a zis ala, ce a raspuns alalalt, ptr a va vinde ziarul. Dinamo - FCSB nu are nici-o traditie, nici-o rivalitate asociata, decat de voi inventata. Dinamo - FCSB nu e nici-un derby. De ce intretineti confuzia vorbind despre Steaua ? CSA Steaua Bucuresti este in Liga a 5a si mai are de parcurs pina sa-si regaseasca marea si vechea rivala. Steaua nu e FCSB si in nici-un caz PM Stoica sau Becali.

di livio (29 comentarii)  •  8 august 2017, 17:27

Derby-ul si rivalitatea TRADITIONALA? Care traditie? De cind au astea traditie? Cumva da la Stalin? Steaua si Dinamo sint echipe staliniste. Nici macar rusesti ci de-a dreptu staliniste. Asa s-au si comportat in Romania, si inainte si dupa revolutie. Ca niste stalinisti. Si au si ACUMA stalinisti p-acolo cica mai slefuiti si polizati. Vezi Badea si memeu

Marco (49 comentarii)  •  8 august 2017, 17:46

De cind mitocanie ieftina de cartier precum aia cu 'fustita' lui Contra tine loc de rivalitate, derby, traditie ? Astia (toti, cotradar si gigi & argatii lui) sunt doar niste derbedei impostori ai fotbalului, iar FCSB nu e Steaua. De ce vorbiti de Steaua ?

ovidiu_3003 (1024 comentarii)  •  8 august 2017, 17:53

...un articol perfect ...redundant...

Bogdan (200 comentarii)  •  8 august 2017, 22:42

@ovidiu3003. La cat esti de plecat cu pluta ma mir ca stii termenul redundant. Oricum nu se potriveste aici.

Dilimache (283 comentarii)  •  8 august 2017, 22:45

De acord!

Mozzie (10 comentarii)  •  10 august 2017, 19:43

Domnul Ioanitoaia am pretentia de la dvs sa intelegeti ca o decizie a unei instante trebuie respectate,macar asa ca model pt cei tineri...Daca e FCSB inseamna ca nu e Steaua oricat ne-ar face placere,eu tin cu eii de 35 de ani dar acum le spun FCSB,regulile democratiei bat pasiunile(ieftine) ale suporterilor de fotbal.Da,ieftine,cine mai sta in ziua de azi sa se rezume doar pe fanatismul pt o echipa...Doar copiii care-s intretinuti de parinti si oamenii fara capatai,neispravitii....Va multumesc

eugen (2 comentarii)  •  11 august 2017, 18:25

FCSB nu e Steaua ,nea Ovidiu......Fotbal Club Sporting Becali.....e alta mancare de peste nu??? Doar ca fara Steaua nu se vinde fituica voastra !!!