Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Nepoţii lui Fane Duru

Ca atare, să mă scuze fanii roş-albaştri, dar ei ar trebui să depăşească iritarea şi să admită că nu-i în regulă să-i răpeşti cuiva, indiferent cine, dreptul de a munci

Permalink to Nepoţii lui Fane Duru
duminică, 22 mai 2016, 4:37

Ştirea a apărut în Gazeta de vineri: „Martin Demichelis s-a ales doar cu o sancţiune financiară după ce a admis că a pus 29 de pariuri sportive în ianuarie-februarie 2016. Fără suspendare! Stoperul argentinian al lui Man. City, 35 de ani, a primit 28.473 de euro amendă din partea federaţiei engleze”. Dincolo de Canalul Mânecii, asemenea lui Demichelis au mai fost depistaţi pariind Andros Townsend, în 2013 la Tottenham, Cameron Jerome, ex-Stoke City, şi Dan Gosling, fost Newcastle. Cu excepţia lui Townsend, suspendat 30 de zile şi amendat 18.000 de lire sterline, ceilalţi n-au stat pe tuşă nicio zi! Au achitat 50.000 de lire, respectiv 30.000, după care au jucat bine merci!

Iată că peste hotare se poate fără suspendări. Nu şi în curtea FRF, unde lui Marius Şumudică, tehnicianul proaspetei campioane, i s-a interzis să lucreze timp de două luni începând cu prima etapă a stagiunii viitoare, asta după ce a recunoscut, fair, că a pariat în două rânduri. Dincolo de faptul că lipsa antrenorului va îngreuna pregătirile Astrei pentru Champions League, e normal ca Şumudică să suporte consecinţele.

Pe de altă parte, reamintind şi povestea italianului Gianluigi Buffon, reiese că noi, românii, suntem mai catolici chiar decât Papa! Duri şi intransigenţi, nepoţii lui Fane Duru, noi suspendăm direct şi, dacă amânăm uneori aplicarea sancţiunii, ca la Şumudică, pedepsim exemplar, n-avem măsură. Noi nu ştim de glumă şi dăm cu parul când alţii lovesc cu palma ori, în situaţiile cele mai grave, cu pumnul!

Dar ce i s-a întâmplat legendarului Buffon, care apără la 38 de ani poarta lui Juventus şi a strâns 156 de selecţii în Squadra Azzurra? Nu i s-a întâmplat nimic, deşi a mărturisit într-o anchetă din 2014 că a mizat la pariuri zeci de mii de euro, precizând însă că n-a măsluit vreun rezultat. Niciodată. A scăpat basma curată, şeful Parchetului din Cremona, Roberto Di Martino, lămurind speţa: „Pariurile făcute de fotbalişti au relevanţă numai dacă sunt legate de meciuri aranjate. Altfel, n-au nicio însemnătate din punct de vedere penal”.

Din moment ce a încălcat regulamentul, Şumudică trebuie să plătească. Dar n-ar fi ajuns oare ca el să fie amendat, deoarece regulamentul, care stipulează 2 ani de suspendare la întâia abatere!, pare exagerat ori chiar e?! FRF l-a aplicat la sânge şi în ideea că s-a creat un curent de masă împotriva antrenorului giurgiuvean, stârnit de numeroşii stelişti, deranjaţi de triumful Astrei ca de un cui ieşit în talpa pantofului!
Sincer, în interesul ziarului, şi eu aş fi vrut ca trupa lui Reghe, beneficiind de un culoar mai uşor în Champions pe baza coeficientului, să cucerească titlul. Absolut pe merit, şi l-a adjudecat însă Astra, de aceea contestarea izbânzii ei are puţine şanse. Fie şi deoarece Astra a condus în clasament 28 de etape, iar Steaua niciuna!

Ca atare, să mă scuze fanii roş-albaştri, dar ei ar trebui să depăşească iritarea şi să admită că nu-i în regulă să-i răpeşti cuiva, indiferent cine, dreptul de a munci. De a câştiga, patetizez?, o pâine pentru el şi pentru familia lui. Inclusiv când pe respectivul îl mai cheamă, alt prilej de nesfârşite miştouri made in Ghencea, şi Ninel! La noi însă nu-i posibil ce e valabil la alţii. La noi, din păcate, e mereu pe dos!

Comentarii (77)Adaugă comentariu

Andrei F (1607 comentarii)  •  22 mai 2016, 22:46

@dinu Pentru ca englezi au alte regulamente.De ex.acolo numai sa critici un arbitru se lasa cu suspendari drastice...poate ar trebui sa ne amintim cit de uimiti erau niste suporteri romani ajunsi in Olanda cind au fost izolati imediat pentru ca aprinsesera fumigene...pentru ca fiscul spaniol cind îl prinde pe Messi cu bani nedeclarati îl penalizeaza luindui banii pe cind la noi Popescu a facut puscarie...

dinu (427 comentarii)  •  22 mai 2016, 23:54

Andrei F, nu vrei sa spui ca regulamentele noastre sunt mai bune ca ale englezilor care tocmai ce inventara fotbalul. Sau suntem superiori si englezoilor.

ZONA MAGHERU (166 comentarii)  •  23 mai 2016, 0:18

Pai ai nostri sunt " mai catolici decit PAPA !! Chipurile din cauza asta nu putem juca semifinale de europa league !

Andrei F (1607 comentarii)  •  23 mai 2016, 1:33

@dinu Si englezii au avut probleme dar au facut regulamentul in asa mod incit au eliminat multe...Au avut cei mai rai spectatori si au ajuns acum ca la ei să nu mai fie garduri de protectie...Dacă esti si tu un adept al englezilor ar trebui sa te gindesti ce se întâmplă acolo cu un om care înjură un stadion întreg,care la conferinta isi da pantalonii jos,care bruschiaza de la arbitru la oficiali ai echipelor adverse...Ce zici preluăm cu totul regulamentul englezilor?Tu ai văzut ca in Anglia sa fie fumigene,ca o echipă să. joace sub asediul suporterilor adversi...?Sti ca acolo vedeta lor Vardy a primit spor la pedeapsă desi si ala era implicat in cistigarea campionatului?...Nu te amăgi,nici presa nu vrea ca in Anglia...

luke02 (8 comentarii)  •  23 mai 2016, 2:38

Domnule Ianitoaia, va inteleg simpatia de care dati dovada pentru Sumudica si care ati pledat-o in cateva articole. Stelistii in general nu au altceva de-a face cu el decat de a fi iritati de comportamentul lui de golan. Dar ce faceti dumneavostra nu este decat sa militati pentru o ilegalitate si sa aruncati vina pe stelisti. Pai regulamentul este facut de stelisti sau el trebuie respectat de stelisti si numai ei? Asta este regulamentul actual si nu am vazut mai sus sa-mi aduceti dovada un alt paragraf din curentul regulament la care Sumudica se poate incadra. Deci ce faceti dumneavoastra este sa puneti in continuare paie pe foc pentru acei stelisti care si asa nu-l suporta. Ce relevanta este ca in China se poate da pedeapsa cu moartea si la noi nu? Pai daca la noi nu exista asa ceva ce rost are sa vorbim de China si cam asa si cu exemplele cu care vreti sa punbeti presiune ca domnul Sumudica sa nu fie nici macar suspendat. Sa nu-l suspende dar sa modifice regulamentul si daca vreti pentru aia trebuie sa insistati nu pe ce vor sau cred stelistii.

Stefan (30 comentarii)  •  23 mai 2016, 2:59

Dinule, e simpla treaba. Daca ne convine regulamentul nostru, atunci e mai bun al nostru, daca ne convine regulamentul din Anglia, Franta, Italia, China, atunci e mai bun al lor si trebuie sa invatam.

Stefan Nica (5 comentarii)  •  23 mai 2016, 6:01

Mă întreb,ce s-ar fi întamplat dacă în locul lui Şumudică ar fi fost Reghecampf...cred că s-ar fi muşamalizat totul...cănd steaua era pa punctul de a fi suspendată de UEFA,federaţia a susţinut-o din răsputeri , ceea ce nu s-a întâmplat în cayul altor echipe.Era normal , erau doar lefegii lui gigii....

Mihail (2 comentarii)  •  23 mai 2016, 6:39

***...ce de ***...si toate ofuscate....daa. Sumudica a gresit ca a batut fcsb atunci cand si cum trebuia, daa Sumudica trebuie impuscat ca nu s-a intors cu spatele pentru ca fcsab sa mai castige printr-un cumul de imprejurari denumite generic de lege infractiuni, inca un titlu....dar vad ca nicio *** lucitoare care tot jigneste pe aici nu intreaba si nu se intreaba de ce detinutii de drept comun, infractorii recidivisti condamnati pentru coruptie in fotbal mai bantuie inca pe arenele sportive....Chestie de moral sau de morala? In rest sa auzim numai de bine, pentru ca Dinamo cu Andone s-ar putea sa fie urmatoarea tinta a turmei devenita cu acte in regula grupare infractionala.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gogu (204 comentarii)  •  23 mai 2016, 7:07

Sumudica se pare ca deranjeaza pe multi din fotbalul nostru....In special pe Ciobanul filantrop Jiji....Bravo MARIUS SUMUDICA,bravo ASTRA,voi ati fost cei mai buni!Minareala fac cei de la FRF,penibili,de tot risul...cum sa il opresti sa stea pe banca echipei?Aloooooooooo gara?ASTRA reprezinta Romania noastra domnilor imbuibati de prime fabuloase,alooooooFRF???????

cristian (7 comentarii)  •  23 mai 2016, 7:47

Aveti dreptate. Astra a meritat sa castige campionatul a jucat un fotbal frumos , iar Sumudica trebuia amendat si amendat puernic nu numai pentru pariuri dar si pentru numeroasele semne obscene care le facea in fata galeriilor si incitarile care le initia. Cum te duci tu antrenor la galeria echipei adverse si incepi sa-i provoci sa scandeze U.E Steaua ? Merge odate de doua ori da pana ala urma te apuca scarba si probabil au contat si treburile astea , plus declaratii belicoase la adresa unor jucatori , a cam exagerat. Oricum FORZA STEAUA si succes in U.C.L. ambelor echpe.

rim (22 comentarii)  •  23 mai 2016, 8:23

stimate dle director, va felicit pentru ca citati, ineditoriale, unele din comentariile adunate in pagina. in cazul de fata consider nu canoi suntam mai catolici decat papa, ci ca europenii a reguli excesiv de permisive. pozitia dv impotriva actualei conduceri incompetente a frf e cunoscuta si aici aveti, alaturi de nenumarate altele si neinseknatu meu sprijin. dar, in loc de a saluta intransigenta regulilor noatre in materie, reguli cu continut etic, dv adaugati corului nu polifnic ci dizarmonic al aprecierilor negative ale romanilor despre romani si romania o pagina regretabila. poate antrenorul campioanei merita sustinut, sigur e ca un individ prost crescut nu merita. am avut antrenori temperamentali si vom mai avea. dar un titi teasca nu se comporta ca la usa cortului. individul merita suspendat in primul rand pentru comportamentul sub orice critica. proasta crestere exesiva nu e cdificata in regulamente, dar unele gesturi care o exprima sunt. ingaduinta cu care acest individ a fst tratat nu face decat sa-i stimuleze obraznicia. oricum la apel suspendarea i-a fost redsa drastic si oricum i s0a facut o nedreapta facilitate amanandu-se susendarea redusa. cu peren respect.

contribuabil (2 comentarii)  •  23 mai 2016, 10:11

De acord cu matale ne Ovi - dar numai daca schimbi intii regulamentul!!! ce ai scris matale este un exemplu de comportament pur romanesc ! CE IMPORTANTA ARE CE SCRIE IN REGULAMENT - DACA ENGLEZII SI ITALIENII FAC ALTEFEL, FACEM SI NOI CA EI ! NU CONTEAZA CA LA EI REGULAMENTUL SUNA ALTFEL ! Totusi crezi ca e corect sa nu respecti regulamentul ? nu crezi ca intii trebuie sa facem si noi regulamente identice cu cei din Anglia, Italia si apoi sa procedam la sanctiuni ca ei? si mai ales: nu crezi ca ar trebui sa respectam sanctiunile (care ar trebui date in litera regulamentului!) la fel cum respecta si cei din Anglia ???

gheorghe (7 comentarii)  •  23 mai 2016, 10:20

Inca o data se dovedeste ca interesele ziarului, nu doar ca nu coincid, dar sunt total impotriva intereselor tarii si implicit al fotbalului romanesc. Mai mult ca sugur ca mai marii ziarului se bazeaza pe vorba lui Emmanuel Kant: "Un popor fara cultura, este un popor usor de manipulat".

gelu (5 comentarii)  •  23 mai 2016, 10:23

la noi se dicteaza suspendari care apoi sunt amanate. doar pentru latraii extremei drepte : concret Bulreanu nu putea sa-si lase colegul de extrema dreapta si sa nu dea in Steaua ... Impreuna cu restul extremei drepte vor sa rupa Romania distrugandu-i simbolurile si economia si institutiile... a se vedea nationalizarea Stelei. Deci in vreo 2 3 meciuri Pandurii si Steaua au avut antrenori suspendati...rapidistului Sumudica i-a fost amanata sustpendarea pana dupa campionat... Acum vad ca Rapid trebuie depunctata si extreama drepta cauta portite ca sa nu aplice somatiile UEFA...

IO (154 comentarii)  •  23 mai 2016, 11:39

Sa luam exemplul unui sofer profesionist. Daca acesta incalca regulamentul si pedeapsa este suspendarea permisului de conducere pe o anumita operioada de timp, i se incalca dreptul la munca? Si exemplele pot continua. Vine unul cu ideea ca englezii au inventat fotbalul, prin urmare daca la ei nu se lasa cu suspendare, este regulamentul mai bun decat cel al FRF. Sau ca Messi n-a facut inchisoare si Gica a lu' Popescu a facut. De ce credeti dumneavoastra domnilor ca in Anglia sau Spania nu este coruptie in fotbal? Cand dai 80 de milioane pe un jucator si o planeta intreaga vrea sa-l vada saptamana de saptamana... se mai pune batista pe tambal. Nici coruptia, nici smecheria n-au fost inventate "pe-un picior de plai". As spune chiar ca nici macar nu va pricepeti prea bine la cele doua "probe olimpice" mentionate mai sus.

Jean (280 comentarii)  •  23 mai 2016, 11:40

Excelent articol. Nota 1o.

RapidCrîngași (167 comentarii)  •  23 mai 2016, 11:53

Am spus asta de 1.000 de ori: noi vrem să fim mai catolici decît Papa și mai și dăm exemple NUMAI CĂND și CU CINE VREM NOI adică cu cine are interes mafia fotbalului de la noi (clica stelistă de la FRF , LPF , Comisii...). dacă Reghe ar fi făcut ceea ce a făcut Șumi , nu s-ar fi ajuns aici nici într-o mie de ani și noi TOȚI știm asta , inclusiv steliștii cărora le place să fie ridicoli și să abereze la greu ți să be**ie la nesfîrșit despre paiul din ochiul altora. Lăsați singurul antrenor capabil de la noi să-și facă meseria și să încerce să facă o figură bună în Cupele Europene. ESTE ȘI INTERESUL României și al tuturor românilor indiferent de culorile echipei pe care o susțin. .......Sau interesul României și al românilor indiferent de culorile echipei pe care o susțin este DOAR atunci cînd joacă în Cupele Europene FCSB???!!!!!

Sibelius (39 comentarii)  •  23 mai 2016, 12:04

Dupa modelul bancurilor cu radio Erevan, aveti dreptate cu unele "mici" modificari: 1. Sumudica nu e jucator, e antrenor. 2. O amenda de 50.000 de lire l-ar afecta mai mult decat doua luni in tribune. 3. 1. Pe acelasi principiu un jucator care arata semne obscene publicului nu ar trebui suspendat pentru ca "i se rapeste dreptul de a munci". 3.2. Niciun antrenor nu ar trebui suspendat nicio zi pentru ca i se incalca dreptul de a munci. 3.3. Gabi Muresan trebuie felicitat pentru coatele in ochi, gura, piept date adversarilor si lasat sa-si practice meseria de killer. 4. Punctele 3.1.-3.2. nu se refera la Marius Sumudica, el avand dreptul, din oficiu, sa faca orice doreste pentru ca e un om liber. Punctul 2

gelu (5 comentarii)  •  23 mai 2016, 12:13

Saracul rapidist SUmudica si in general rapidistii care mereu sunt prinsi cu mata in sac si mereu urla ca sunt dezavantajati ... Saracii de ei vor reguli dure pentru ceilalti dar nu vor sa fie judecati cu aceeasi masura ...

gelu (5 comentarii)  •  23 mai 2016, 12:24

Rapid si extrema dreapta romaneasca care a pus stapanire si pe fotbal. cei care vor nationalizarea Stelei si care actioneaza impotriva romanilor vrea alte reguli... Sumudica a fost suspendat , a fost favorizat de catre partenerul lui Burleanu , fost consilier al lui Basescu spre deosebire de adevaratii romani antrenorii altor echipe carora nu le-a fost amanata suspendarea ... deci Burleanu a dat o mana ca Astra sa iasa campioana... probabil nu se potrivea ca Steaua sa iasa campioana cand Steaua trebuie distrusa si terfelita de extrema dreapta aflata la putere din 2004 in Romania.... Acum Sumudica trebuie acoperit in Europa... ma intreb cand mergeau cu reclamatiile pentru Radoi s.a.m.d atunci de ce vroiau sa se aplice regulile si acum nu ? De ce extrema dreapta si prietenul lor Burleanu vor sa scape Rapid-ul si sa-l aduca in divizia A ,incalcand regulile ? (Toata stima pentru sportivii de la Rapid - nu e vina lor ca Burleanu trimite arbitrii cu dedicatie ca sa-i favorizeze sau ca risca dezafiliearea de la FIFA si UEFA neaplicand regulamentele.)

anonimul1965 (2 comentarii)  •  23 mai 2016, 12:26

Asta e problema noastra a romanilor ;avem legi dar nu le aplicam si nu le respectam.Indiferent de cine este in culpa legea trebuie aplicata atunci cand persoana a gresit iar daca legea e stramba o indrepti dar cand prinzi pe cineva ca o incalca o aplici atunci cand omul a gresit deoarece stia ce risca daca incalca legea .Restul e gargara de ziarist.

gelu (5 comentarii)  •  23 mai 2016, 12:33

@RapidCrangasi. Nu e in interesul Romaniei ca unei echipe sa i se aplice reguli dure Pandurii Steaua Dinamo si doar o echipa cum e Astra sa fie mereu iertata. Deci s-au aplicat suspendari pentru antrenorii altor echipe => trebuia aplicata si pentru Astra si antrenorul Astrei. DNA trebuie sa se autosesizeze urgent si sa verifice de ce lui Sumudica i s-au aplicat regim preferential prin amanarea suspendarii. Nu cred ca Astra va juca mai prost in Europa pentru ca e Sumudica suspendat. E valabil si pentru blatul care se intampla acum prin promovarea Rapidului in Divizia A - si nu ma leg de sportivii care au muncit ca ei si fanii lor nu au nici o vina ... e pacat ca niste neaveniti isi bat joc de istoria acestui club si-l umilesc... A si legat de Steaua - acorda te rog celei mai mari echipe romanesti castigatoare a Cupei Cupelor respectul cuvenit si denumeste-o Steaua Bucuresti asa cum toti stim ca este si a decis si o instanta recent. Tortionarii de la armata n-au decat sa tina sigla ca restul intr-un stat democratic nu vor reusi sa nationalizeze...

fgh (264 comentarii)  •  23 mai 2016, 12:45

- (cred că) se poate paria și sub alt nume, prin urmare regulamentul frf este inutil; concret, ar trebui condamnat un parior (să zicem Șumudică sau un portar al unei echipe) dacă câștigul lui la pariuri ar avea legătură directă cu un rezultat surpriză al echipei sale...

Fotbal curatbalcani (8 comentarii)  •  23 mai 2016, 13:42

Mai fraților Sumudica a jucat la pariuri pe meciurile Astrei ?. nu..dacă juca pe meciurile Astrei merita suspendat amendat arestat tot tacâmul..de omenia lu Hagi nu sa mai sesizat nimeni. .atâta timp cât un fotbalist antrenor sau oficial nu joaca pe meciurile echipelor de care aparțin eu zic au voie sa joace..pai atunci sa nu joace nici la loto caci loteria națională este sponsorul echipei nationale.

Unu (5 comentarii)  •  23 mai 2016, 14:27

Foarte rautacios articolul, mai ales la adresa stelistilor. Daca presa a inteles ca stelistii au ceva cu Sumudica din cauza pariurilor, sunteti pe langa. Eu, ca stalist, sunt deranjat de actiunile acestui antrenor, ce a facut el cu pariurile, e problema lui. Dar atat timp cat un regulament scrie negru pe alb care sunt sanctiunile pentru astfel de fapte, deja o dam cu stangu-n dreptu. Asta e fotbalul de la noi si incercam sa il urmarim asa cum este el. Dar, numarul de oameni care il urmaresc este in continua scadere. De ce nu faceti o comparatie cu o tara unde pentru asa ceva se taie vreo mana, faci puscarie. Imi dati exemplu englezilor. Aia joaca in cu totul alta liga, unde noi nu avem loc si nici nu vom avea vreodata. Noi ne amagim ca avem fotbal bun, dar nu e asa. Asa ca as dori ca in urmatorul articol sa va cereti scuze in mod public pentru acest articol in fata stelistilor, eu ma simt jignit.

balaban (911 comentarii)  •  23 mai 2016, 15:10

Noi toti stelistii care mergem pe stadioane ar trebui sa ne speriem mai mult de Rapid care va reveni in forta in Liga1 decat de Sumudica si de Astra Giurgiu. Trebuie sa avem grija ca Rapidu' are galerie de iubitori de club cu mult mai consistenta decat Astra. Aici e buba, de fapt.

RapidCrîngași (167 comentarii)  •  23 mai 2016, 17:03

@Gelu@ Fratele meu , aveam de gînd să-ți răspund punct la toate cele spuse de tine ("doar o echipa cum e Astra sa fie mereu iertata" , "blatul care se intampla acum prin promovarea Rapidului in Divizia A" , "legat de Steaua - acorda te rog celei mai mari echipe romanesti castigatoare a Cupei Cupelor respectul cuvenit")... dar întrucît dai dovada unui om bine crescut și nu ai folosit un limbaj "licencios" (ce cuvînt stupid... "licencios") ȘI pentru că nu vreau ca mesajul meu să fie șters , mă voi abține. O zi bună.

Comentează