Real ca Barça!

Părea că finala UEFA Champions League 2012 va fi o afacere eminamente hispanică de tranșat între eternele rivale Real Madrid și FC Barcelona. Iată însă că ignorînd majoritatea pronosticurilor, nici o reprezentantă a Spaniei nu va fi prezentă în ultimul act, marile favorite părăsind pe rînd competiția! Mai întîi Barça, apoi și Real.

Ca unul care am ținut cu gazdele, recunosc că oaspeții au jucat ceva mai bine pe Santiago Bernabeu. Mai avîntat, mai direct, mai decis. Exceptînd primul sfert de ceas, pe parcursul căruia băieții lui Mourinho s-au desprins la 2-0 și datorită șansei, cei ai lui Heynckes au vrut și au dominat mai mult. În cazul în care s-ar fi judecat ca la box, cred că Bayern ar fi fost declarată învingătoare la puncte.

Ribery, Gomez și, mai ales, Robben (ne va scoate peri albi în preliminariile Mondialelor 2014!) s-au distrat cu apărarea adversă în vreme ce, de partea cealaltă Benzema, Ozil și Cr. Ronaldo aproape au dispărut după un start fulminant. Au ars, storși de un sezon încărcat, istovitor.

În măsura în care Messi a dezamăgit în returul cu Chelsea de marți, Ronaldo l-a imitat o seară mai tîrziu. Firește, a înscris ambele goluri, ceea ce e important, dar n-a mai adus surplusul de viteză și de fantezie cu care-i obișnuise pe fani. Dimpotrivă a executat în plopi 3 lovituri libere, a luftat dintr-o poziție excelentă ba și, colac peste pupăză a tras anemic penalty-ul de departajare, ajutîndu-l pe Neuer să blocheze și pe Bayern să cîștige!  Practic, ratarea lui a însemnat începutul sfîrșitului pentru Real.

Din păcate, chiar n-am remarcat nimic deosebit la Mourinho, vreo idee, vreo strategie. Fragil ca o balerină Kaka nu mai reprezintă demult o soluție, iar la Higuain s-a apelat prea tîrziu. Deși se vedea cu ochiul liber că Real pierde din iuțeală și din luciditate, într-un cuvînt, din consistență , antrenorul portughez n-a intervenit pentru a schimba ceva. Prea sigur pe el și pe steaua lui, a împins meciul în prelungiri și va plăti. Bayern s-a calificat la loteria penalty-urilor, adică in extremis, dar a meritat să se califice.

Cîteva cuvinte despre prestația lui Viktor Kassai, cotat “centralul” numărul 1 din fotbalul european. A avut de condus un meci dificil, încîlcit și tensionat, dar mai degrabă n-a convins. I-a acordat lui Bayern un 11 metri discutabil pentru a-i refuza însă unul mai clar, la hențul comis de Pepe, căruia i se cuvenea și al doilea cartonaș galben! A transformat cîteva intrări regulamentare în faulturi și a închis ochii la multe durităţi. A greșit surprinzător de des, la fel cum s-au încurcat și asistenții săi în aprecierea unor ofsaiduri. Dacă Viktor Kassai e cel mai bun arbitru, atunci colegii lui români ar trebui să umble cu capul sus! Chiar n-ar avea de ce să se simtă inferiori!

63 comments ↓

Pagini: [4] 3 2 1 » Afiseaza toate comentariile

# 63 cata on 01.05.12 at 8:52 pm

Fotbalul este frumos tocmai ca pentru faptul ca desi unii sunt favoriti ei devin invingatori doar dupa ce se termina meciul…Favorit nu inseamna castigator si asta este demonstrat de faptul ca oamenii vor sa vada meciul.

# 62 Bratu on 29.04.12 at 2:38 pm

Sodahead: daca nici Ronaldo nu trebuia pud sa traga 11 metri atunci cine? In urma razboiului multi destepti se arata.

# 61 alah on 29.04.12 at 2:11 pm

@vladp

exact (re: statutul de rezerva care l-a afectat pe kaka)

in plus Mourinho e putin paranoic si foloseste “denominarea starii de tensiune” pentru a evita orice responsabilitate (arbitrii, “unii nu ne vor”, aiureli)

Pentru cei care “nu cumpara” genul paranoic viata in vestiarul lui RM e mai grea. Kaka e unul dintre ei, si asta s-a combinat si cu accidentarea, etc.
Nici Ozil nu serveshte tampeniile astea, si deshi joaca exceptional Mou l-a tinut pe banca si nu ca sa il odihneasca. Apoi M. se mai si supara ca O. vorbeste cu Khedira in germana!

Ca paranoia e galopanta si contagioasa nu e ceva nou.
Uichendul trecut dupa 2-1 pe Camp Nou Karanka dadea o declaratie aiuritoare cum ca “echipa noastra a demonstrat etc., desi unii nu dadeau doi bani pe noi”! Really ?!? dupa 600M investiti in 4 ani, etc. tu joci ca “sa le arati lor” ?!? cui, exact?

Paranoia asta s-a raspandit din pacate si la jucatori seriosi (Iker, Xabi Alonso) care au fost cat p-aci sa se certe cu conationalii de la Barca de gura lui Murinio. Ca sa nu mai vorbim de fraierul de S.Ramos, care chiar le ia picioarele, ii molesteaza in “tanganas” pe Puyol, pe Xavi…. (iar la nationala se aprinde in 3sec si busheshte pe cei care se iau de Xavi sau Iniesta!)

In ultima vreme pare ca Iker s-a mai trezit (ar fi timpul, vine euro2012!), dar pecinginea lui Mourinho nu se va extirpa ushor de la RM. Cu jucatori ca Pepe si Carvalho, cu declaratii tampite si felul de a incrimina pe oricine, non-fanii RM nu vor fi atrasi prea curand.
Exista o vorba in Spania, ca 99% din fanii unei a treia echipe (de la Valencia, Athletic, Sevilla la Celta Vigo sau Cadiz) NU vor tine niciodata cu RM intr-un meci in care nu e implicata echipa lor. Asta nu era adevarat pe vremea lui Zidane si Ronaldo (the real one) dar e din pacate acum.

# 60 Firu on 29.04.12 at 2:01 pm

Nea Ovi, lasa pe Real si pe Barcelona, ce facem cu Craiova? Ai uitat si matale de ea?

# 59 crisan on 29.04.12 at 11:36 am

@vladp

exact (re: statutul de rezerva care l-a afectat pe kaka)

in plus Mourinho e putin paranoic si foloseste “denominarea starii de tensiune” pentru a evita orice responsabilitate (arbitrii, “unii nu ne vor”, aiureli)

Pentru cei care “nu cumpara” genul paranoic viata in vestiarul lui RM e mai grea. Kaka e unul dintre ei, si asta s-a combinat si cu accidentarea, etc.
Nici Ozil nu serveshte tampeniile astea, si deshi joaca exceptional Mou l-a tinut pe banca si nu ca sa il odihneasca. Apoi M. se mai si supara ca O. vorbeste cu Khedira in germana!

Ca paranoia e galopanta si contagioasa nu e ceva nou.
Uichendul trecut dupa 2-1 pe Camp Nou Karanka dadea o declaratie aiuritoare cum ca “echipa noastra a demonstrat etc., desi unii nu dadeau doi bani pe noi”! Really ?!? dupa 600M investiti in 4 ani, etc. tu joci ca “sa le arati lor” ?!? cui, exact?

Paranoia asta s-a raspandit din pacate si la jucatori seriosi (Iker, Xabi Alonso) care au fost cat p-aci sa se certe cu conationalii de la Barca de gura lui Murinio. Ca sa nu mai vorbim de fraierul de S.Ramos, care chiar le ia picioarele, ii molesteaza in “tanganas” pe Puyol, pe Xavi…. (iar la nationala se aprinde in 3sec si busheshte pe cei care se iau de Xavi sau Iniesta!)

In ultima vreme pare ca Iker s-a mai trezit (ar fi timpul, vine euro2012!), dar pecinginea lui Mourinho nu se va extirpa ushor de la RM. Cu jucatori ca Pepe si Carvalho, cu declaratii tampite si felul de a incrimina pe oricine, non-fanii RM nu vor fi atrasi prea curand.
Exista o vorba in Spania, ca 99% din fanii unei a treia echipe (de la Valencia, Athletic, Sevilla la Celta Vigo sau Cadiz) vor tine niciodata cu RM intr-un meci in care nu e implicata echipa lor. Asta nu era adevarat pe vremea lui Zidane si Ronaldo (the real one) dar e din pacate acum.

# 58 sodahead on 29.04.12 at 8:07 am

Subscriu in totalitate celor spuse de california si adrian. As vrea doar sa duc mai departe un pic ideea lui adrian cu privire la ambitie si daruire. Ea nu vine de la sine. Este rezultatul unei pregatiri PSIHOLOGICE deosebite. Iar echipele britanice stiu si fac asta. Cu psiholog de meserie. Pai cum poti interpreta decat ca aroganta sau lipsa de cunostinte profesionale ceea ce zicea cineva aici ca a facut Mourinho? Adica intru in semifinala LC si nu ma pregatesc pentru penaltiuri? Dupa ce am vazut ce mi-a facut Chelea la ea acasa? Exact asta a fost si a facut diferenta: pregatirea psihologica. Poate ca n-ar fi rau sa se intrebe “specialistii” nostri in fotbal de ce intoarceri spectaculoase de rezultat li se intampla, ca regula generala, doar echipelor britanice si germane? Raspunsul este ca ei fac pregatire psihologica. Aduc echipa sa fie convinsa ca doar luptand, cu toata daruirea, pot obtine ce-si propun. si asta a facut si Chelsea si asta a facut si Bayern in fata unor echipe Barca si Real labile psihic pana la Dumnezeu. Nu vreau sa neg valoarea celor doua echipe spaniole, dar era evident din primele meciuri ale semifinalelor ca au probleme de oboseala si de psihic. Chiar si asa eu cred ca Barca a jucat ceea ce stia dar fara vlaga si convingerea de altadata in timp ce Realul dupa primele 20 min a clacat. Nu e prima data ca C. Ronaldo arata ca e labil psihic in momente decisive. Nici nu trebuia pus sa execute penalty.
In concluzie astept sa vad cand marii nostri patroni isi vor cheltui banii si pe preparatori psihici adevarati care sa ii invete pe baieti ce inseamna sa vrei sa castigi. /si sa dai totul pe teren pentru asta. Mai tine cineva minte ca Steaua care a castigat CCE avea preparator psihic adevarat? Piturca, A bon attandeur, salut!

# 57 Alex on 28.04.12 at 8:00 pm

Nu va suparati, domnule Ioanitoaia, dar de ce nu ii raspundeti lui tom creanga? Credeti ca in stilul acesta castigati cititori sau nu mai aveti nevoie de ei?

# 56 california on 28.04.12 at 6:53 pm

multi nu pot trai fara sa absolutizeze sau sa zeifice; asa au aparut cele doua curente inflexibile pro barcelona/mesi/guardiola si pro real/ronaldo/mourinho; recentele lor esecuri au declansat dezbateri filozofice; nu intru la mana asta pt. ca s-a spus cam tot ce era de spus; o sa vin cu observatii mai prozaice sa mi-i urc in cap pe intransigenti:
-nu sunt de accord ca barca a aratat fotbal dar a avut ghinion iar chelsea nu a aratat nimic si nici ca messi nu a jucat la valoarea lui, stiut fiind ca joci cit te lasa si adversarul;
situatia a fost cam urmatoarea: voi baietii scunzi si mingicari de la barca va faceti numarul in jumatatea noastra, iar noi cei atletici, mai putin artisti la driblinguri, dar care stim si noi cu mingea, va demonstram ca va dam mai multe goluri; si le-au dat 3; apropos, la sah, care e scopul, sa iei multe piese sau sa dai mat?
-in pofida ultimului esec, guardiola ramane mare; a creat un stil in fotbal si e logic sa plece de la barca pt. ca are nevoie de noi orizonturi si de noi inceputuri; trebuia sa o faca inca de anul trecut;
-nu la fel pot spune despre mourinho; desi priceput si cu multe realizari, spuneti-mi si mie care e stilul lui? de la porto si inter a plecat imediat dupa cistigarea cupelor, stiind ca dupa efortul depus echipele respective vor avea un recul, iar numele lui trebuie asociat doar cu succesele; atit el cit si ronaldo, se privesc prea mult in oglinda; desi multi il declara antrenorul absolut, sa nu uitam ca atit interul cit si f.c.porto, au cistigat citeva cupe ale campionilor inainte sa inceapa el sa antreneze si oricum au cistigat mai multe fara el decit cu el; adica trebuie sa ai si cu ce, dar sa mai ai si cu cine.

# 55 Franz on 28.04.12 at 4:59 pm

Ce faceti domnule Ovidiu? Dormiti si Dvs si Tolo? Altfel cum puteti publica ce scrie Tudor Octavian de data asta? Scriitor scriitor, dar habar nu are de fotbal, tot ce incropeste trebuie sa apara in ziar?

# 54 Adrian on 28.04.12 at 10:44 am

Da, cred ca toata lumea vedea o finala Real-Barca,insa dupa cum s-a jucat, cred ca e o finala meritata, cred ca s-au crezut superiori (si Real si Barca), Mou a recunoscut ca nu a exersat penaltyurile deoarece era sigur ca se califica in 90 minute,iar Pep, cu 2-0 a spus ca echipa nu stie sa se opreasca, pe scurt vroiau sa-i umileasca pe Chelsea, dar fotbalul le-a dat o palma , ambitia si determinarea cred ca au fost factori determinanti in aceste partide. Mi-ar placea sa vad la o echipa romaneasca aceasta ambitie, sa piarda sau sa castige, dar cand se termina meciul sa ramana toata lumea si sa-i aplaude in picioare. Referitor la arbitri, au avut toate conditiile, acolo nu ai nici o scuza pt. a arbitra slab, iar eu cred ca se putea dicta un penalty la Granero(cred), cand portarul il si tine de tricou, ii si pune piedica, jucatorul exagereaza , dar cred e imposibil sa nu fi vazut nici unul dintre cei trei(centralul, asistentul si cel de poarta).

# 53 Carmen on 28.04.12 at 7:27 am

Barca nu se compara cu Real. Ioanitoaia tine cu Real (a recunoscut-o) si atunci vede lucrurile altfel. Macar de la el asteptam o pozitie obiectiva. Degeaba.

# 52 iustin on 27.04.12 at 10:08 pm

@klaus kaka nu a fost niciodata un Mare fotbalist.cu siguranta juca mult mai bine la milan unde avea mai multa libertate.libertate de a incerca mai mult deci libertatea de a gresi mai mult+jocul sau defensiv care nu prea exista iar la o echipa antrenata de mourinho, unde il are deja pe ronaldo care nu prea vine el in spate, nu mai e loc de exceptii.
asta pe langa ce a spus vladp care le zice bine

# 51 GARDA VECHE,STIINTAe on 27.04.12 at 3:08 pm

Un raspuns indirect pt Klaus!
Acolo unde planeaza vulturii None There…

# 50 Craiu on 27.04.12 at 1:19 pm

Titlul de ieri Moartea caprioarei excelent. Cel de azi mai putin inspirat, banal. Nici nu cred ca Real se poate compara cu Barcelona care a dominat-o pe Chelsea 89 de minute din 90. Barcelona a avut ghinion, nu Realul.

# 49 Cornel on 27.04.12 at 1:16 pm

Bayern a jucat fotbal spre deosebire de Chelsea. Dar unii inteleg fotbalul pe dos, asa ca o lauda pe Chelsea. Ea merita laudata ca s-a calificat, dar a facut-o in mod penibil printr-un antijov jalnic.

# 48 Mymy on 27.04.12 at 11:32 am

Referitor la Kassa (romanul) cred ca sunteti partinitor. A fost 11 m la Gomez, l-au luat cu fulgi cu tot. Dvs ganditi bine, dar romaneste.

# 47 Razvan I on 27.04.12 at 11:07 am

Sunt total de acord cu dumneavoastra, un articol perfect, va multumesc!

# 46 Mircea Fl on 27.04.12 at 10:34 am

Care prea multa analiza pe seama arbitrajului? Doar 5 randuri, nu cine stie ce analiza, doar ca una care nu le convine adeptilor aducerii de arbitrii straiini. Dl Ioanitoaia pune problema f corect.

# 45 hale on 27.04.12 at 10:14 am

felicitari! un articol foarte bun!

# 44 tom creanga on 27.04.12 at 6:40 am

Domnule director,

am o mare nemultumire. Ieri, 26.04.12, am postat pe Facebook un comentariu referitor la o pagina postata GSP. Spre surprinderea mea la putin timp dupa aceea mi s-a retras dreptul de a mai face comentarii de pagina dvs de facebook! Ce am scris? Ei bine am scris “dava dreaqului” la o postare referitoare la o gluma la adresa Realului. Pe langa faptul ca am mutilat limba romana nu vad cum aceste cuvinte pot fi catalogate drept injurioase, in conditiile in care alti madridisti infocati ca si mine au scris porcarii mult mai groase la adresa site-ului GSP, vis-a-vis de glumitele de prost gust la adresa echipei noastre favorite! Chiar atat de injurios am fost incat sa fiu trecut pe lista neagra a GSP-ului? De altfel nici nu am mai avut astfel de reactii in paginile dvs, iar daca aceste cuvinte chiar au fost vulgare sunt gata sa-mi cer scuze pentru ele. Respect site-ul dvs si am o consideratie deosebita pentru jurnalistii dvs, motiv pentru care v-as ruga sa ordonati ridicarea sanctiunii mele, dandu-va asigurarile mele cele mai sincere ca pe viitor sa nu mai folosesc astfel de cuvinte!
Cu deosebit respect, al dumneavoastra

TOM CREANGA

Pagini: [4] 3 2 1 » Afiseaza toate comentariile

Leave a Comment

Reguli :
1. Tratati persoanele care scriu pe acest blog cu respect, nu folositi un limbaj necivilizat sau cuvinte care sa aduca o vatamare morala celorlalte persoane care posteaza mesaje.
        a. In comentariile dumneavoastra va rugam sa va referiti doar la articolul/editorialul in cauza si sa nu atacati autorul.
        b. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa jigneasca.
        c. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemita sau rasista.
2. Nu publicati sau solicitati in comentariile dumneavostra adrese de web, produse sau servicii.
3. Nu transformati acest blog intr-un "chat".
4. Pentru protectia dumneavostra nu folositi in comentarii informatii personale, adrese de email, numere de telefon sau URL.
5. In comentarii nu puteti folosi decit urmatoarele coduri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
6. Daca aveti vreo plangere in ceea ce priveste administrarea acestui blog puteti trimite un mesaj la adresa de mail: contact@gsp.ro.
7. Comentariile care intra in contradictie cu regulile de mai sus vor fi sterse fara a se afisa vreun motiv.
8. Daca veti continua sa sfidati aceste reguli nu veti mai putea sa postati mesaje.

Comentand pe acest blog, sunteti de acord cu regulile precizate, le intelegeti si va dati acordul ca le veti respecta. Va multumim.