Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Halep la braţ cu Ruzici

Simona merită mai mult decât să-i fie explicată şi analizată înfrângerea de la US Open cu texte motivaţionale

Permalink to Halep la braţ cu Ruzici
marți, 28 august 2018, 6:53

Am tresărit. Când am citit declaraţia „Sincer, m-am făcut de râs!”, am zis, uite, bravo! O reacţie normală. Simona îşi face radiografia eşecului de la US Open. Fără milă, chiar cu o notă de umor. Stupoare însă. Nu ale Simonei Halep erau cuvintele, ci ale americancei Chris Evert. O mare campioană, o multiplă campioană de Grand Slam. Şi o admiratoare a româncei, ca şi Navratilova de altfel. Simona postase însă altceva pe o reţea de socializare, ceva mai jucăuş. „Câteodată câştigi, câteodată înveţi!”. Profund, cum sunt toate mesajele motivaţionale care circulă pe net.

Top 5 cu două românce
Statistica spune că Simona Halep este primul număr 1 mondial feminin din istoria de 50 de ani a US Open care pierde în primul tur. A nu se înţelege de aici că Internaţionalele Statelor Unite au o vechime de doar o jumătate de secol. Vorbim despre era open, când la turneele de Grand Slam a fost permis şi accesul jucătorilor şi jucătoarelor profesioniste. Aşadar, din 1968 încoace nu s-a mai întâmplat ca un lider al clasamentului WTA să piardă în runda inaugurală la Forest Hills, mai apoi la Flushing Meadows.
Să mai spunem că Simona nu este totuşi singură în această întreprindere a eşecului răsunător. O acompaniază cine credeţi? Însăşi Virginia Ruzici, actualul ei manager. Campioană la Roland Garros în 1978, Ruzici pierdea în primul tur la Australian Open în 1979 şi devenea prima jucătoare de Top 10 eliminată în primul tur al unui Grand Slam. Este adevărat că pe lista perdantelor la acest nivel s-au adăugat de-a lungul timpului alte câteva nume ilustre în afara celor două românce. Martina Hingis, de două ori, Steffi Graf şi Angelique Kerber completează nedorita quintă.

Saţietatea înainte de a mânca pe săturate
Ieşim din statistica pe care nu trebuie nici să o ridicăm la rang de Biblie, dar nici să o dispreţuim. Chris Evert sintetizează excelent atunci când afirmă că Simona s-a relaxat şi nu a mai părut dornică să câştige. Mai ales că extinde observaţia asupra lui Kerber, Wozniacki sau Stephens, toate prea destinse după ce au reuşit primul Grand Slam al carierei. Dispariţia foamei de rezultate, saţietatea înainte de a fi mâncat gloria pe pâine. Acestea nu sunt cuvintele lui Evert, dar sper să continui ideea fără a o altera. Nu înfrângerea în sine mâzgăleşte imaginea campioanei noastre, fiindcă înfrângerea în sport este parte a poveştii. Doare felul în care s-a produs, ieşirea din scenă cu repetiţie. Urmată de explicaţii hilare cum ar fi zgomotul din arenă şi în general din New York.

Profesioniştii cântatului în strună
Cu tot respectul imens pentru realizările Simonei, nu mi se pare deloc că ea ar fi învăţat din această bătaie pe care a luat-o de la o jucătoare de pluton. Căci a fost bătaie, nu altceva. Nu a învăţat şi nu este ajutată de cei care au sarcina asta. Darren Cahill şi Virginia Ruzici sunt preocupaţi să îi cânte în strună. Sunt frumoase îmbrăţişările şi încurajările, capul sus, Simona, şi mâine e o zi. Dar la nivelul stratosferic la care a ajuns ea, prin munca ei, este nevoie de mai mult. De o analiză non-emoţională. Profesionistă, aplicată. Cum obişnuieşte să producă Patrick Mouratoglu la fiecare episod „The Coach” de la Eurosport.

Aplaudaci contra criticodaci
Probabil că aplaudacii Simonei se vor inflama. Exerciţiul acesta de admiraţie al lor dus până aproape de sanctificare nu serveşte nimănui. Mai mult sau mai puţin, aşa se întâmplă peste tot, deci să nu ne credem unici. Aplaudaci sau criticodaci, rămânem cu un gust amar fiindcă US Open s-a cam încheiat pentru noi. Poate că îndrăzneşte totuşi cineva să îi spună Simonei nişte lucruri, nu doar să-i recite texte motivaţionale care fac creierul piftie. Este o fată inteligentă, cu o voinţă extraordinară, care merită mai mult decât nişte minciunele împachetate cu staniol.

Comentarii (94)Adaugă comentariu

?????? (278 comentarii)  •  29 august 2018, 12:48

Opinați că Buzărneascu ar trebui să reînceapă cu tenisul pe zgură, probabil mai puțin solicitant pentru articulații ?

ticbis (80 comentarii)  •  29 august 2018, 13:00

Am impresia ca am luat-o razna. Avem o sportiva romanca care, intr-un sport infernal de greu, a ajuns prima in lume de aproape un an, iar in top 10 sta neintrerupt de peste 4 ani. Acuma, specific mentalitatii mioritice, romanii ii cer socoteala si-o pun la zidul infamiei dupa fiecare meci pierdut, ba unii o injura si dupa meciurile castigate. Motive, slava Domnului, se gasesc cu duiumul si romanii sunt experti in domeniul asta. Cu alte cuvinte, daca nu-ti spulberi toate adversarele cu 6-0/6-0, nu-ti meriti locul si nici valoarea. O stupizenie mai mare ca asta, doar la romani e posibila. O statistica interesanta releva faptul ca in primii ani dupa 1990, cele mai frecvent inchiriate casete video de catre romani au fost seriile de filme "Terminator" si "Soldatul universal"; de aici, probabil, vine si perceptia lor pentru ce inseamna lupta din arenele sportive. Simona Halep nu este o "terminatoare" si nici veleitati de "soldat universal" n-are; este o fata simpla care face ceea ce poate face. Nu este o distrugatoare gen Serena Williams si n-o sa fie niciodata. Simona nu este o masina de tenis cum era perceputa in anii trecuti Serena Williams; a propus un alt tip de campioana, mult mai uman si, pe undeva, mult mai firesc. Simona ne transmite mesajul asta: "sunt doar un om, nu un robot; esecurile fac parte din sport, altfel nu s-ar mai numi sport, ci computer; am zile mai bune si zile mai rele, asa cum au toti oamenii obisnuiti in viata lor de zi cu zi". Eu vad lucrurile asa: Simona va implini 27 de ani peste cateva zile; a castigat bani si faima suficient pentru a se putea retrage linistita chiar si maine din circuitul profesionist. Eu, in locul ei, asa as proceda, macar pentru a pune capat pentru totdeauna tonelor de laturi si de mizerii ce se varsa pestilential din tara asta peste capul ei, de la presa si pana in cele mai sordide fundaturi ale societatii noastre bolnave. Un lucru e cert: dupa Simona Halep, in tenisul romanesc nu va mai urma nimic in urmatorii 50 de ani la acest nivel. Cred ca e inutil sa va explic de ce :) Avem o sportiva romanca in varful topului mondial; buna, rea, alta nu e si nici nu se va mai naste. Nu e perfecta, nu castiga mereu si tot, insa e acolo si datorita ei aude lumea larga despre Romania. Daca vi se pare putin, atunci, cred ca ar fi fost mai bine sa n-o fi avut niciodata, pentru ca nu meritam o astfel de onoare. Ceea ce, daca suntem corecti si cinstiti cu noi insine, ar fi cat se poate de logic si in firea lucrurilor la nivelul nostru de civilizatie si de simtire reala pentru tara in care ne-am nascut si fata de romanii nostri de valoare universala. In final, aduc aminte ca sportul nu e altceva decat un sport: Ilie Nastase, desi era numarul 1 mondial, lua frecvent bataie de la Stan Smith; marele, invincibilul si legendarul Cassius Clay, alias Muhammad Ali (cel ce i-a rapus in ring in cariera pe celebrii Archie Moore, Henry Cooper, Sonny Liston, Floyd Patterson, Oscar Bonavena, Leon Spinks, Ken Norton, George Foreman), a luat o bataie rusinoasa in 1971 (avea 29 de ani) de la Joe Frazier, fugind efectiv de lupta si huiduit de 15 mii de spectatori prezenti in arena din New York. Asadar, cine confunda sportul la nivel de top cu spartul semintelor prin peluze sau cu datul cu parerea prin redactiile ziarelor, e in mod evident departe rau de fenomen. Alora ce nu inteleg sportul in complexitatea lui, jurnalisti sau chibiti, le recomand sa se abtina de la a-i pretinde Simonei Halep sa bata si sa spulbere tot. In primul rand, nu vad ce datorie ar avea fata de voi Simona Halep ca sa va faca pe plac. In al doilea rand, va asigur eu: nu se poate asa ceva, decat in filmele voastre cu terminatori si soldati universali! Avem o Simona Halep; ce vreti sa faceti cu ea???

?????? (278 comentarii)  •  29 august 2018, 13:37

Cava probleme pe la publicarea comentariilor ?

Tom (70 comentarii)  •  29 august 2018, 14:59

@Adi_stelistul, la US Open nu s-a întâmplat ca o jucătoare nr. 1 mondial să piardă în primul tur, dar la alte turnee de GS, da și nume mari. Li nu e voie că nu și-a respectat statutul, ci atât a putut fizic și psihic, s-a văzut clar. Wozniacki ce brânză a mai făcut după AO și ocuparea pentru 2 săptămâni a locului 1? Rezultatele în sinusoidă a marilor nume din tenisul actual, se datorează programului extrem de aglomerat impus de sponsori/finanțatori și aberației ăsteia de reguli cu apărarea punctelor, ceea-ce îi obligă să participe la un număr foarte mare de turnee, unul după altul. Singurii care au de câștigat sunt out-siderii, care efectiv, nu au nimic de câștigat și încearcă - reușind uneori, așa cum s-a întîmplat de meciul pe de care vorbim, să dea lovitura. Serena este o excepție, se pare nu prea" curată" și nu o luăm în calcul. Atunci când nu apelezi la chimie, nu ai cum, omenește vorbind, să fii în formă maximă tot anul. Și să nu uităm cu ce namile se luptă Simona! Ai văzut cum arată Sabalenka, de exemplu? Kanepi ți s-a părut mai micuță? Simona trebuie să depună un efort mult mai mare ca ele în timpul jocului, să compenseze deficitul de forță fizică prin deplasare în teren, tehnicitate și inteligență. Când ești extenuat, nu numai fizic ai probleme, dar nici gândirea nu ți-e mai limpede.

gigi (3 comentarii)  •  29 august 2018, 15:03

@ticbis vorbind de aplaudaci, ai scris un comentariu lung si urat, in care esti paralel cu subiectul articolului. Nu despre asta era vorba. Vorbim de faptul ca nu acorda destula importanta turneelor de grand slam si se face de ras acolo unde ar fi trebuit cu adevarat sa straluceasca. Cand esti nr 1 mondial ar trebuii sa ai niste prioritati parerea mea.

Gheorghe Serban (3 comentarii)  •  29 august 2018, 15:44

Nu stiu altii cum vad lucrurile, dar eu cred ca editorialistul Cristian Geambasu abia a asteptat un moment ca acesta. Desi incearca sa ne convinga de faptul ca vede la Simona Halep si "parti" bune, in realitate se simte satisfactia ca a gasit zona unde sa loveasca! Spre deosebire de alti internauti, Cristian Geambasu o face ceva mai subtil. Este clar ca totusi nu-i place de Simona. Sau de ceea ce a realizat Simona?? Sa inteleg ca lui Cristian Geambasu i-au iesit toate editorialele de nota 10?! Nu o fi avut nici un moment in care sa nu fi fost, sa zicem, suficient de inspirat (informat)?!

Cipinho (34 comentarii)  •  29 august 2018, 16:08

Pacat ca pe Simona inca o mai bantuie fantomele trecutului, parca uneori joaca cu un pistol invizibil la tampla! la ultimele schimburi cu Kanepi, Simona arata exact ca o musca fara cap, fara creier, pedala in gol la 10 metri in spatele liniei. asta nu e atitudinea unei campioane, a numarului 1 mondial cu 2.000 de puncta avans. atitudinea corecta e cea din finala cu Wozniaki de la Australian Open, pierduta, insa pierduta frumos urmata de o noapte in perfuzii. Dar dupa Rolland Garros s-a terminat si cu presiunea, dar s-a dus si ambitia, dragostea pentru tenis, buzunarele sunt deja pline, a trecut perioada in care ne-a facut mandrii ca o romanca e numarul 1 in lume la ceva, acum suntem in stadiul in care ne facem mici de tot cand vorbim de tenis, de fapt eram mici de pe la Wimbledon ... La polul opus l-am avut chiar ieri pe croatul Cilic, subliniez croat! numai unul din natia asta de luptatori putea sa revina de la 1-5 si 0-4 si sa castige setul cu 7-5 invingandu-l apoi pe romanul Copil (un mic copil care la 40-0 s-a vazut prea devreme castigator uitand ca joaca cu un croat). aici e diferenta, Simona este extrem de talentata la fel si Buzarnescu si Begu insa toate au o problema, in aluatul romanesc se afla un ingredient toxic care uneori produce daune totale. Paradoxal acelasi ingredient se regasteste si in haterii care n-o suporta pe Simona nici daca mai castiga 10 GS-uri. ingredientul se numeste "azi pierzi!" si are efect spontan :D

Marius (3 comentarii)  •  29 august 2018, 16:12

Ca intoteauna,un carcotas.Abia astepti sa ai un motiv de a te lega de cineva.Esti un vanator de greseli pe care abia astepti sa le arunci in presa.De unde stii ce discutii au fost intre Simona si echipa ei?Ai cumva impresia ca analiza meciurilor,cu bune si rele trebuie facuta in presa sau la televiziuni?Gresit,asta este un mod de gandire romanesc,de a crea scandal si subiecte de presa sa aveti si voi despre ce scrie.Analiza adevarata se face intre 4 ochi,unde nu aveti voi presa acces.Si asta va doare....Ce stii tu ce este in sufletul unui sportiv,cat de mult poate fi influentat de atmosfera de pe teren sau din jurul acestuia.Pe cate stadioane ai evoluat obtinind rezultate notabile?Este usor sa analizezi evolutiile altora de la un birou,in liniste,cand ai chef...Sportivii nu au acest privilegiu.Ei trebuie sa evolueze in orice conditii(bune sau ostile).Dar probabil ai auzit si tu aceste lucruri(de trait nu poate fi vorba...). Incercati sa ganditi mai pozitiv,dupa cum spunea un alt sportiv celebru pe care nu-l prea inghiti(prea va spune verde in fata lucruri care va deranjeaza)-Hagi. Asa ca mai usor cu critica,este usor sa critici mai greu sa ajuti,sa construiesti.Vorba vulpii: "sunt acri strugurii"...

Cipinho (34 comentarii)  •  29 august 2018, 16:22

@ticbis: esti complet paralel cu discutia. ca numar 1 mondial ai obligatia morala sa lupti pana la capat si sa nu te faci de ras in astfel de meciuri cu kanepi si mai rau cu cvasi-necunoscuta thailandeza Hsieh, culmea la turnee de grand slam. Degeaba castiga o suta de finale daca se face de ras in astfel de meciuri urmarite pe toata planeta, asta e idea! tot respectul pentru finala pierduta la Australian Open, si celelalte partide in care a slavat mingi de meci (sunt sigur ca nimeni nu i-ar fi reprosat nimic daca ar fi pierdut cu americanca Lauren Davis), toata admiratia pentru Rolland Garros, dar ultimele 2 meciuri de la GS-uri au fost de toata jena. oboseala nu cred, a avut pauza o luna dupa RG si dupa finala pierduta cu Bertens (alt meci rusinos) a avut o saptamana intreaga, ca o comparatie Kvitova, Suarez Navarro sau Sabalenka au jucat cel putin 2 meciuri in saptamana in care Simona s-a odihnit si cu toate astea si-au castigat meciurile in primul tur.

Max (24 comentarii)  •  29 august 2018, 16:24

Bun, e o parere personala, e o porcarie ce scrie domnul Geambasu, dar hai sa zicem ca o respect. Daca e sa ma adaug intr-una din cele 2 liste propuse de dansul, m-as adauga in cea a "aplaudacilor". Dar culmea, nu parerea sa personala cu privire la Simona Halep ce ar trebui sa i se spuna ma deranjeaza, nici vorba, mi se pare extraordinar de aiurea sa spuna cineva ca "US Open s-a cam incheiat pentru noi". Poate pentru dansul, poate pentru inca vreo 90% din cei ce comenteaza tenis si se dau mari specialisti pe aceste siteuri. In realitate US Open continua si eu care-l astept de ceva vreme, in mod cert n-am sa spun ca s-a terminat dupa 2 ore pentru ca a iesit Halep, cu toata admiratia pe care i-o port. Pana si la nivel de tenis romanesc inca sper, daca nu mare lucru de la simplu, Tecau a aratat foarte bine in proba de dublu in perioada de pregatire. In rest, fiecare poate observa ce vrea din carierele Simonei Halep si Virginiei Ruzici. Mi se pare mult mai important ca sunt jucatoarele romane care au castigat GS decat ca sunt primele ce au iesit in primul tur ca nu stiu ce capi de serie la nu stiu ce turnee. In ce o priveste strict pe Halep, ne-a mai facut de zeci de ori sa vrem sa fim critici si la obiect (de parca noi am fi cei care sa-i dam sfaturile, atat aplaudaci cat si carcotasi), de fiecare data a revenit cu ceva mai bun si cu cate o realizare mai importanta. Sper sa fie la fel. Noi suntem spectatorii si cam atat. Si era sa uit, cam rapide concluziile conform carora jucatoare ca Kerber si altele s-au lasat pe tanjeala dupa in GS. Totusi a trecut cam putin de la Roland-Garros ca sa tragem concluzii, ea intre timp s-a distantat mult in clasamentul mondial, n-a parut deloc lipsita de motivatie. Ba chiar as zice ca a fost prea entuziasmata si nu s-a concentrat pe ce ii era primordial.

Dumitrescu (1 comentarii)  •  29 august 2018, 16:53

Domnule Geambasu, cred cà nu numai eu dar si multi altii care intradevàr o iubim si o apreciem pe Simona Halep, ne-am sàturat de impertinenta cu care dvs"ziaristii" nu mai avetzi nicio màsurà in a và insinua in viatza ei de o manierà total indecentà (sute de titluri inutile, pur si simplu, numai pentru a và "aràta" si a face bani) Din nefericire toate acestea nu au nimic de a face cu o presà profesionistà res- pectabilà, totzi và erijatzi in specialisti , si in acest fel nu facetzi decât sà o su - punetzi unei presiuni , care normal câteodatà este deranjantà. din pàcate nu fa- cetzi nimic bun. De câtiva ani Simona Halep este cred singurul personaj care reprezintà la cel mai inalt nivel profesional România, asa cà ar trebui sà và mo- derati maniera de a trata -o in amàrâta asta de presà bucuresteanà. (si nu numai profesional ci si moral, ea este impecabilà in toatà atitudinea ei). In acest context, in care totzi ii datzi lectzii si unii si mai penibili ii pun si diagnostice psi - hologice, sà và documentatzi in privintza multor personaje mai mult decât re- marcabile care au dispàrut din RO si au devenit celebre in alte tzàri. Sà fitzi convinsi ca probabil 90 % din toatà babilonia asta din presà , ref. la exceptionala Simona, totzi oamenii decentzi din tzarà si chiar stràinii o percep ca manifestare de invi- die, specificà unei societàtzi care ridicà o multzime de probleme cauzate de o lipsà acutà de civilizatie si profesionalism. Sà nu mai vorbim de cei care au ince put s- o critice cà n-ar avea incredere in antrenori români ,asta este culmea, si vine natural dela pofta fàrà limite de a câstiga , fàrà sà fi adus vreo mare "brânzà in tenisul românesc. Imi este foarte greu sà mai scriu despre acest subiect, si nu cred cà ceva ar putea schimba maniera asta nenorocità care a devenit din pàca te enorm de contagioasà in presa bucuresteanà. Nu-mi fac niciun repros cà afirm acest lucru despre presa dvstrà, deoarece sunt convins cà elemente de super valoare precum Simona Halep trebuie apàrate cu orice pretz de un astfel de flagel foarte nociv.

vlad (2 comentarii)  •  29 august 2018, 17:24

Suntem o tara plina de *** !! Avem, oare, dreptul sa o tot criticam pe Simona Halep ? Cine ne da acest drept ? A facut tara asta, sau cineva din tara asta, ceva pentru fata asta ? A ajutat-o federatia de tenis cu ceva ? I- a cumparat cineva din tara asta vreun echipament, sau i- a platit deplasarile pe la turnee prin vreun program bine pus la punct, asa cum fac chinezii cu jucatoarele lor ? Nimic din toate acestea !! Talentul, rabdarea si exclusiv ajutorul familiei au urcat-o acolo unde este acum. Visam noi vreodata sa avem vreo jucatoare de tenis care sa castige vreun turneu, fie chiar de categoria Premier, ca sa nu mai vorbim de Grand Slem ? A mai fost in istoria tenisului feminin din tara asta vreo jucatoare nr. 1 mondial ? Mai avem 4-5 jucatore in top 100, dar niciuna, exceptie facand recent Buzarnescu, nu a castigat vreun turneu de valoare. La US Open a jucat prost si a pierdut !! S- a mai intamplat si la alte jucatoare de valoare. Ar trebui sa-i multumim pentru ca datorita ei, inca, se mai vorbeste despretara asta amarata si plina de pretentiosi, cu toate ca unii continua sa ne confunde capitala cu aceea a Ungariei !!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Tom (70 comentarii)  •  29 august 2018, 18:24

@ Vlad, nu e vorba de a avea dreptul de a critica, suntem o țară liberă încă, deși jandarmii nu vor asta! E vorba doar de bun-simț și de o minimă inteligență. Mulți dintre postaci nu au făcut o zi sport de performanță și habar nu au cu ce se mănâncă. Problema e că cei ce se numesc ziariști sportivi ar trebui să știe, că doar asta e meseria lor, de la care mănâncă o jimblă albă, ceea-ce, cu mici excepții, nu prea e cazul. Noi, ceștilalți, comentatorii amatori, ne spunem și noi punctul de vedere, dar, din păcate mulți sunt niște frustrați, complexați, ***, hateri de profesie. Asta, nu se întîmplă numai la noi!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

delya (6 comentarii)  •  29 august 2018, 19:56

nu voi ziaristii de 2 lei ca d-voastra ati facut din ea numarul 1 mondial ! ea a reusit ! Simona Halep !asa o cheama ! si e numarul 1 mopndial !

zorrozabal (151 comentarii)  •  29 august 2018, 21:03

@cipinio Am vazut primul set al lui Marius Copil cu Marin Cilici dupa care m-am enervat si am dat pe alt canal!Ei bine,te contrazic!Cilici a jucat foarte prost-acel prim set-si era de batut,dar Copil s-a batut singur!Avea 5-1 si serviciul!Si- ca orice autsider- a cedat psihic,"s-a taiat"ca maioneza!Nu i-a mai intrat deloc-dar absolut deloc-primul serviciu, iar Cilici-un jucator destul de primitiv-pe acele mingi moi dadea retururi decisive!"Filmul"asta- cu autsiderul care face in pantaloni de emotie- l-am vazut prea des!

florin (24 comentarii)  •  29 august 2018, 21:05

Nea Geambasule, las-o asa cum a cazut! Nu mai incerca sa dregi busuiocul cu alte exemple, aruncand pisica ba la Ruzici in curte, ba la Kerber sau Graf. Halep e, singur ai pus statistica in fata, primul Number One care iese de la US Open dupa doar un meci. Celelalte nu erau pe primul loc! Asa ca, asta e. Halep s-a facut *** la NY

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Tom (70 comentarii)  •  29 august 2018, 21:31

@ florin, pană una alta, te-ai făcut tu, de ce ai scris mai sus!

?????? (278 comentarii)  •  29 august 2018, 23:35

Opinați că până la meciul din competiția FED Cup, cu Cehia ,din februarie din Cehia, jucătoarele de tenis din România ar putea fi pregătite să le înfrunte, cu șanse ,pe cele din echipa Cehiei ?

Tom (70 comentarii)  •  29 august 2018, 23:39

@cipino, pe la școală ai trecut? La cum scrii, nu prea cred. Ar trebui ca agramaților să li se interzică acceasul la net.

uzu (1 comentarii)  •  29 august 2018, 23:51

multi ani de zile nu mai exista nici un sportiv roman care sa faca performanta la nivel inalt intr-un sport de mare concurenta. la gimnastica (care nu e la nivelul tenisului si nu va fi) mai aveam ceva dar si alea s-au dus. Simona se tine in top 10 de ani de zile si pe primul loc de ceva vreme. cu toate astea, se gasesc topt toiul de stiutori, cum e si Geambasu, care s-o analizeze si s-o critice. de parca ea, e platita sau sustinuta in vreun fel de Geambasu si de altii care tot ii gasesc hibe. deci Simona Halep nu reprezinta pe nimeni decat pe ea insasi si nu are obligatii la nimeni, deci nu are de ce sa dea explicatii nimanui.

zorrozabal (151 comentarii)  •  30 august 2018, 8:22

Uite acum 5 minute s-a terminat un meci de tenis in care Garbine Muguruza-dubla castigatoare de turneu de GS-a fost eliminata de la US Open de o jucatoare de pe locul...202 WTA!Garbine-care arata ca o vedeta- si este tratata ca o vedeta-fiind programata sa joace la ora locala 21,30 spre deosebire de Simona-"ratusca cea urata"-care a fost programata la ora locala 13-si care totusi a jucat cu nr.53 WTA!Ei bine, Garbine a pierdut din acelasi motiv pentru care a pierdut si Simona si anume...servicii blege!Restul sunt amanunte!

17 Nentori Tirana (677 comentarii)  •  30 august 2018, 8:49

Ghinion la incalzire. Poate nu stii tu namila de inginer constructor dar Cioinac de-abia te asteapta sa te incalzesti putin cu el. Daca Simona trecea de Cioinac ceilalti pina la Bizonu erau floare la ureche. Asa-i cind pisica e plecata – unde e Maria ? - soriceii se dau rotunzi pe masa: unu cu Hagi, altu cu Simona, bine ca Don Duck nu mai vinde roabe la Hornbach. -------------- Apropo de atitudinea ce trebuie imbunatatita, apropo de ultimul editorial unde ai punctat bine probleme adevarate: ba, nu sinteti neigienica, voi sinteti pastravul impachetat care inca mai misca suficient si bine ca sa si vrea sa intre in fondul – problemelor mari – altora. Si da, inca odata, foarte bine punctat, azi vedem dica ave prezentul dar si daca mai avem Viitorul ! Valabil si la Cluj, unde antrenor pare tot Dica iar doctorul antrenor pare sa fi dat in mintea lui Gigi.

california (172 comentarii)  •  30 august 2018, 10:04

istericalele ei de diva neinteleasa si gesturile caraghioase cu gura larg deschisa de parca ar vrea sa inghita terenul, cu rachetele rupte de pamant, sunt greu inghitite, mai ales de catre americani, care au o alta structura si o educatie a lor unde se evita pe cat posibil exteriorizarile, mai ales cele ridicole; asa ca in america va avea tot mai putini suporteri, daca a avut vreodata si cred ca nu va castiga niciodata un titlu la us open.

Viorica Alexandru (7 comentarii)  •  30 august 2018, 10:17

coane, dupa ce ati fost asa de aspru cu Simona Halep si cu cei din imediata apropiere, va rog sa ne spuneti si daca Simona trebuie sa se retraga din tenis....cuvantul dvs este lege..

Viorica Alexandru (7 comentarii)  •  30 august 2018, 10:21

Inca o mica intrebare... am observat ziaristi hateri ca si dvs ... vreti sa fortati contract cu Halep...sper sa nu obtineti... cu fotbalul ati reusiyt performata de a-l ucide... nu dvs personal...

Nick (8 comentarii)  •  30 august 2018, 11:17

Se bate mult apa în piuă cu găsirea unor explicații care să n-o supere pe Simona, ci s- motiveze. I se face un mare deserviciu cu așa ceva. Adevărul este că fata asta nu are un antrenor adevărat. Cahill este un jmeker care și-a făcut un nume agățându-se de numele unor jucători de excepție, gata formați la data preluării lor. Simona era deja un nume când a preluat-o, iar ea mereu și-a completat bagajul tehnic și și-a încărcat bateriile cu energie în țară, cu antrenori români. A devenit nr. 1 mondial avându-l alături pe Andrei Pavel. Tot cu Andrei s-a pregătit pentru Roland Garros. Ciclul de turnee canadiano-americane s-a încheiat dezastruos și anul trecut și acum, deoarece a stat prea mult pe mâna lui Cahill. Pe acesta îl preocupă mai mult propria sa imagine, purtând-o pe Simona la tot felul de acțiuni mondene și publicitare în loc să-l preocupe amtrenamentu, analiza și perfecționarea jocului sportivei sale. Așa reapare mereu și mereu la aceasta exasperantul joc de așteptare, cât mai departe de linia de fund a terenului, mingile trimise fix în racheta adversarei, alergatul disperat să acopere de departe unghiurile deschise de adversară. Pe scurt, un anti-tenis total! Iar rezultatele penibile apar ineluctabil. Cu siguranță, plecarea lui Andrei Pavel de lângă Simona e o pierdere uriașă pentru Simona, dar și pentru noi, cei care o iubim. În afară de discursulețe mobilizatoare și motivaționale, fiți liniștiți, Cahill n-o învață nimic, ba dimpotrivă o expune la erodare și regres. Cei care cad în fund de admirație față de australian, regret că o spun, dar sunt niște naivi cu spume.

Chis Alexandru (55 comentarii)  •  30 august 2018, 11:43

Regret, dle Geambasu, dar anaiza de la US Open a Simonei Halep nu necesita nici un fel de... analiza. Daca nu am sti-o pe jucatoarea noastra, am zice ca a fost un accident, dar acest "accident" demonstreaza ca Simona nu este capabila sa poate titulatura de "Nomber One World" pentru simplul motiv ca... nu il merita! Au foat mult prea multe momente aleatoare care au ridicat-o pe Simona pe un piedestal mult prea galonat pentru valaoarea sa intrinseca. Arivismul financiar, stereotipia, incapatanarea dusa pana la absurd si jocul rudimentar - as spune acelasi joc batranesc, lipsit de orice valenta spectaculara - sunt caracteristici care o definesc pe cea care, prin "rapt involuntar", ajunsa in fruntea WTA, este o jucatoare de-a noastra. Eu zic sa o lasati... "in sucul ei", pentru ca acolo isi petrece cariera in tenis!

Cipinho (34 comentarii)  •  30 august 2018, 11:48

@Tom: ai vazut si tu un "i" in plus la "mandrii" si te-ai dat mare smecher in gramatica, dar ma bucur ca mi-ai citit comentarile in detaliu ;) sau poate te oftici si ca nu folosesc diacritice? :) FYI eu nu sunt din categoria haterilor pe care-i detesti tu, in rest e adevarat ce zici ca unii n-au facut o ora de sport dar sunt experti in a comenta, nici in categoria asta nu ma incadrez ;)

mg (232 comentarii)  •  30 august 2018, 12:00

..sunt de acord cu ideea că, atunci când e de lăudat s-o lăudăm, iar când calcă în stăchini s-o criticăm (dar cu o minimă tandreţe, dacă se poate..) Dincolo de victorii sau poziţii în clasament, Simona e o tipă simpatică. Reclama cu cei 5000 de paşi o dovedeşte din plin. E o tipă cumsecade, cu un comportament simplu şi firesc, fără fandoseli de mare vedetă. Poate fi model pentru orice puştoaică. Şi pentru asta lumea (în general..) o iubeşte. Şi nu mă refer doar la cei care se audună, cu tricolorul în braţe, pe arenele de tenis din lumea largă. O fi mult, o fi puţin ?

mg (232 comentarii)  •  30 august 2018, 12:01

..de acord cu ideea că, atunci când e de lăudat s-o lăudăm, iar când calcă în stăchini s-o criticăm (dar cu o minimă tandreţe, dacă se poate..) Dincolo de victorii sau poziţii în clasament, Simona e o tipă simpatică. Reclama cu cei 5000 de paşi o dovedeşte din plin. E o tipă cumsecade, cu un comportament simplu şi firesc, fără fandoseli de mare vedetă. Poate fi model pentru orice puştoaică. Şi pentru asta lumea (în general..) o iubeşte. Şi nu mă refer doar la cei care se audună, cu tricolorul în braţe, pe arenele de tenis din lumea largă. O fi mult, o fi puţin ?

mg (232 comentarii)  •  30 august 2018, 12:54

..sunt de acord cu ideea că, atunci când e de lăudat s-o lăudăm, iar când calcă în stăchini s-o criticăm (dar cu o minimă tandreţe, dacă se poate..) Dincolo de victorii sau poziţii în clasament, Simona e o tipă simpatică. Reclama cu cei 5000 de paşi o dovedeşte din plin. E o tipă cumsecade, cu un comportament simplu şi firesc, fără fandoseli de mare vedetă. Poate fi model pentru orice puştoaică. Şi pentru asta lumea (în general..) o iubeşte. Şi nu mă refer doar la cei care se adună, cu tricolorul în braţe, pe arenele de tenis din lumea largă. O fi mult, o fi puţin ?

Observator (211 comentarii)  •  30 august 2018, 13:07

@ Nick Nu sunt deloc de acord cu ce spuneti; vorbiti de parca Cahill ar avea o telecomanda cu care poate directiona loviturile Simonei. Mingea este in curtea ei, nu a antrenorului! O.

adi_stelistul (454 comentarii)  •  30 august 2018, 15:23

@ Nick Culmea e ca eu sunt in mare parte de acord. Nu chiar cu ideea ca ar fi Cahill lipsit de orice veleitati, cum pare ca spui, nici cu reprosul ca o duce pe la evenimente mondene pe Simona (cred ca sunt obligatii contractuale, de publicitate) dar cam cu totul in rest. Am si spus-o mai spus ca il cred responsabil de tactica paguboasa. Si mie mi se pare ca Simona a aratat mult mai bine cu Andrei Pavel in echipa ei. Dealtfel, sa ne lamurim, Cahill a spus-o clar anul trecut: "Jocul ei e construit pe viteză, apărare și varietate, așa că să-i spui să-și asume riscuri și să lovească winnere, așa cum unii dintre jucătorii înalți și puternici încearcă să facă de la prima minge în punct, ar fi un stil stupid de a o antrena", a spus Darren Cahill, într-un interviu acordat pentru treizecizero.ro - citez din gsp.ro, articol din 19 iulie 2017. Si acum sa vedem: semifinala AO, cu Kerber, 50 de lovituri castigatoare Simona. Turul 1 cu Kanepi, la USO: 9 lovituri castigatoare. Rezultatele se stiu. La AO era si Pavel in echipa, la USO nu... Cum ziceam, cred ca in acest moment cea mai buna miscare pe care ar putea s-o faca Simona ar fi sa caute alt antrenor. Macar pentru ca, a spus-o chiar Cahill candva, dupa o perioada un anume antrenor nu mai poate aduce nimic nou. Macar de aceea. Felul in care se entuziasmeaza presa romaneasca la discursurile australianului la OCC-urile de la turneele WTA mi se pare infantil. Sa fim seriosi, nu de aceea e un antrenor bun sau nu. Vad ca nu vede deloc posibilitatea ca Simona sa fie mai agresiva, desi a dovedit ca poate. In schimb trimitem mingea in racheta adversarei, provocand raliuri cat mai lungi, ca oricum cealalta va gresi. Pai si daca scurteaza raliurile, cum a stiut Kanepi? 6-2, 6-4, am vazut.

Comentează