Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
Ţiriac nostalgic. Nu e tare?

Ion Ţiriac spune lucruri trăsnite. Dar el nu este un copil poznaş, ci un miliardar fruntaş. Ion Ţiriac susţine că noul format al Cupei Davis este o aberaţie şi afirmă că schimbarea nu are alt rol decât câştigul. „Se va […]

...

Nistor la cimitir

Viaţa este a lui Dan Nistor, fotbalist la Dinamo, care vrea, ca noi toţi, să trăiască mai bine. Moartea, tragică şi acum la distanţă de aproape două decenii, a fost a lui Cătălin Hîldan. Dinamovist şi el, înnobilat de suporterii […]

...

Ne lamentăm. Asta ştim!

Imaginile veneau din altă lume. Mult cântata Maracană belgrădeană populată de 55.000 de fani ai Stelei Roşii arată totuşi ca un Dinamo mult mai mare şi mai bine întreţinut. Scenografia suporterilor sârbi a compensat aerul vetust al arenei, iar emoţia […]

...

Câte gloanțe mai are “Mitraliera”?

Umorul continuă să trăiască în „Groapă”. E una dintre puținele valori rămase intacte, alături de nemuritorul stadion. Asta treceți-o la tentative de glume. Dinamo este o echipă de 10, spun suporterii. Locul 10 în clasament, cu 10 puncte după 8 […]

...

Sexism? Poate, dar pe dos

New York Times a procedat ca un ziar serios. Un ziar serios verifică, nu publică folclor. NYT a intrat în posesia statisticii sancţiunilor dictate de arbitrii de scaun în ultimele 20 de sezoane ale turneelor de Grand Slam. Rezultatele o […]

...

Terapie cu Dică

Antrenorul echipei învinse cu 5-1 are o explicaţie. Culmea, nu dă vina nici pe jucători, nici pe arbitru, nici pe starea terenului ori pe conspiraţia Occidentului!

Permalink to Terapie cu Dică
sâmbătă, 24 februarie 2018, 12:14

Lucrurile stau în felul următor. Atunci când FCSB câştigă meciul cu Lazio de la Bucureşti, Nicolae Dică nu are niciun merit. Factorii care au decis rezultatul? Simplu. Echipa i-a făcut-o Gigi, tactica de asemenea, iar bafta scrisă în ADN-ul roş-albaştrilor a întregit cercul. Inspiraţia şi abnegaţia jucătorilor nu au legătură neapărată cu fotbalul, ci cu rugile către care i-a îndemnat patronul dreptcredincios.

Monştrii lui nea Mircea
Când Lazio învinge cu 5-1 pe Olimpico (rezultat cuminte, fiindcă putea fi mai rău), vinovat este Nicolae Dică. Motivele sunt aceleaşi, dar întoarse cu fundul în sus. Cunoscătorii, adică toţi, absolut toţi cei care au văzut între 3 şi 4 reprize de fotbal, au decis. Dică a greşit şi primul „11”, şi tactica, în vreme ce norocul ancestral a funcţionat prea târziu – în momentul în care Gnohere înscria cu ajutorul mâinii golul de 1-5, căci pierduse controlul mingii.

Care este totuşi adevărul? Dincolo de diferenţa umilitoare dintre nivelul fotbalului nostru şi cel european, acolo unde Mircea Lucescu este convins în continuare că Estului i se acordă locuri doar la strapontină. Să îl lăsăm însă pe nea Mircea să se lupte cu creaturile monstruoase ale putredului Occident şi să ne concentrăm pe mesajul profesional al acestui Lazio-FCSB 5-1.

Versiunea antrenorului
O consistentă felie de adevăr ne oferă Nicolae Dică însuşi. De regulă, antrenorii îşi construiesc tot felul de alibiuri după o înfrângere. Mai ales după una ruşinoasă. Descoperă domnii tehnicieni, nu numai ai noştri, o mulţime de vinovaţi. Evident, mai puţini ei înşişi. În capul listei responsabililor pentru eşec se află propriii fotbalişti, care nu au respectat sarcinile de joc.

Vin apoi la rând arbitrajul tendenţios şi starea terenului, în general mai denivelat pe partea echipei lor, a persecutaţilor din oficiu. Surprinzător, Dică nu procedează conform şablonului. Ceea ce nu este motiv de ridicat osanale, dar trebuie remarcat. Pe scurt, antrenorul FCSB recunoaşte că tactica aleasă împotriva echipei lui Simone Inzaghi a fost prea curajoasă, asta costând scump.

„Am încercat să facem presing sus, dar au ieşit formidabil, şi-au creat spaţii şi ne-au executat!” Şi cine este vinovat?, insistă ziariştii. „Eu sunt, dacă am pierdut cu 5-1 înseamnă că a fost vina mea”, îşi continuă terapia de sinceritate tânărul antrenor. Care atinge punctul culminant atunci când precizează că putea alege să aglomereze jocul, dar a ţinut să rămână fidel filosofiei ofensive. Lucru pe care are de gând să-l repete ori de câte ori i se va ivi ocazia, având credinţa că rezultatele vor veni şi ele de la un punct încolo.

Uită-te la Dan Petrescu!
Eşti bine, Dică? Nu este întrebarea mea. Cunosc mai mulţi antrenori care se vor fi distrat de minune la mărturisirile fostului mijlocaş ofensiv din Ghencea. Cine se crede şi ăsta? Guardiola? Jurgen Klopp? Marcelo Bielsa? Păi, ne batem joc de meserie? Oamenii serioşi se apără, betonează, aglomerează. Nu ies la joc, dar speculează un sfert de ocazie. Ţup, un gol, pe urmă ne băgăm cu funduleţul în poartă.

Uite la Dan Petrescu, are şanse mari să câştige titlul cu stilul ăsta! Şi vine Dică acum să ne explice că lui îi place să joace ofensiv, să rişte, să construiască, să caute golul cu orice preţ. Du-te, domnule, la şcoală, învaţă să te aperi, să te aperi, să distrugi, să distrugi şi atunci vei deveni un antrenor respectat! Nesărat şi respectat. Du-te, Dică, du-te! Nu te gândi la noi, ăştia puţini, care vrem şi altceva, salvează-ţi pielea, fii cinic, fii meschin, fii coardă! Asta „se vrea” în România. 

Comentarii (30)Adaugă comentariu

Marian_Ferascu (6 comentarii)  •  24 februarie 2018, 12:37

Bravo!

rammstein (34 comentarii)  •  24 februarie 2018, 12:47

dica trei *** de frica !!!...stana lui *** condusa de puscariasi trebuia sa fie in liga a 5 a...in campionatul ***.....

Radu_pnt (25 comentarii)  •  24 februarie 2018, 13:02

Cam bati campii...cam asta se vrea in occident un stil care sa aiba continuitate si sa oferte omigenitate si o cultura tactica. DAR pe cat de drept il vezi pe Dica pe atat de mult gresesti cu Dan Petrescu. Chiar si in mult visatul Occident si-au facut loc pe langa Guardiola si Klupp un Mourinho sau un Conte. Dar asta e natura romanului...sa dea orbeste dintr-o extrema in alta...totusi pt un journalist ceva mai umblat si putin mai cultivat cu occidentul decat restul agaricilor din redactie asa ceva vi poate imputa, reprosa si chiar va descalifica. Revenind la Dica...oricat de multi ar fi antrenori si strategi sunt prea multi ciobani care ii vor inghiti si regurgita astfel incat fotbalul sa ramana la mana celui mai potent financiar ca in legea junglei. PS: gresiti si in privinta lui Nea Mircea care are intro mare masura dreptate...s-a vazut cum anul trecut UEFA si-a dorit cu insistenta ca R Madrid sa castige Ch. League...poate doriti sa revizuiti dubla mansa cu B Munchen. Acelasi subtil avantaj se acorda si Vestului potent financiar si cu o mare masa de sustinatori fata de echipele din Est. Lucescu nu greseste dar interpretarea romanilor fata de declaratiile sale sunt exacerbate...si abuziv manipulate spre exhaustivitate. E vorba de micile detalii care au un efect marginal major si care sunt usor de trecut cu vederea si uitat de masele de suporteri.

corneliu (26 comentarii)  •  24 februarie 2018, 13:03

Și Herrera? Ce apărare construise, ce contraatacuri, ce fotbaliști, ce victorii! Articol ratat.

a (7 comentarii)  •  24 februarie 2018, 13:07

vorbele si intentiile sunt frumoase dar un pic de realism si prudenta nu inseamna ca nu joci corect; cand ai in fata un adversar cu o calitate mult superioara trebuie sa inchizi putin jocul altfel te macelareste;

Liga Iulian (1 comentarii)  •  24 februarie 2018, 13:09

Excelent articol, aveti dreptate, "ca romanu' nu-i nici unul " !!!!

Observator (127 comentarii)  •  24 februarie 2018, 13:11

Domnule Geambasu, pe teren nu se confrunta palmaresul, sumele de transfer sau salariile din contacte, ci niste fotbalisti mai buni sau mai rai, mai bine sau mai prost platiti, mai bine sau mai prost ghidati de antrenori! Daca in cel mai "democratic" campionat din lume aceste afirmatii sunt valabile, nu inteleg de ce n-ar fi la fel in Europa League! Nimeni nu ma poate convinge ca, la aceeasi varsta, la acelasi nivel salarial si in acelasi campionat Milinkoviv-Savic ar fi mai bun decat Budescu! As avea indoilei in privinta lui Anderson, dar nu in privinta mult supra-umflatului-sarb! O.

Nicolae Cristache (2 comentarii)  •  24 februarie 2018, 13:12

Frumos, profund... Bravo!

Chalex (105 comentarii)  •  24 februarie 2018, 13:20

"Nu trageti in pianist!" era sloganul care insotea in Vestul Salbatice cruntele dueluri la granita dintre viata si moarte. Problema era ca pianistul, cel care intretinea atmosfera lirica, era "aparat" de gloantele combatantilor, pe cand Dica nu are nici o aparare. De ce? Pentru simplul motiv ca el este un fel de "Cyborg Becali". Dica nu-si permite sa aiba nici o "filozofie" pentru ca el este un slujbas umil, fara nici un cuvant, el fiind tinut intr-un fel de "lesa tactica" de cuplul Becali-MM Stoica. Singurul castig al lui Dica in acest scurt pelerinaj ambiguu la FCSB il reprezinta inscrierile in CV-ul sau a eventualelor succese pe care FCSB - dar nu Dica! - le dobandeste in popasul sau efemer la pseudo-conducere tehnica a echipei. Dupa acest campionat, pe care Becali-FCSB il va pierde cu brio, Dica isi va cauta o alta echipa pentru ca va avea in CV iscris absolvirea Scolii de Antrenori si, eventual, ocuparea locului doi sau trei. Pe vremuri, la un post tv era un talk show intitulat "Papusarii". Ei bine, Dica este un fel de "produs Gepetto" manevrat de catre papusarul sef, Gigi Becali. Si cum papusile lui Gepetto nu aveau grai, tot asa si Dica, el fiind prototipul antrenorului mut care, in perioadele de restriste (infrangeri), trebuie sa fie pe post de... ***, adica sa incaseze si sa nu comenteze!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristi (30 comentarii)  •  24 februarie 2018, 13:46

Articolul contine doar o parte de adevar. Adica, atunci cand echipa ta este sub valoarea adversarei, a tine exclusiv de filozofia ta de joc ofensiv demonstreaza vadite carente tehnice si strategice. Sa luam exemplul lui miriuta. El si a dovedit carentele in meciul cu fcsb, atunci cand, in loc sa protejeze avantajul de 2 goluri obtinu fe echipa sa mai slaba valoric, a riscat cu o mutarea ofensiva, deschizandu se in fata echipei mai valoroase, iar inevitabilul s a produs. Astfel de situatii nu ar aparea in cazul unor antrenori realmente valorosi, care isi adapteaza tactica in functie de valoarea, stilul de joc al adversarul, cursul jocului, scor etc, prin asta insemnand inclusiv sa abdici, strategic si intelept, la o anumita folozofie de joc (inversul insemnand fixism, rihiditate si ingustime profesionala).

Urod (91 comentarii)  •  24 februarie 2018, 14:04

Dica n-are nicio vină..... Este victima negustoriei lui Becali, care vinde jucători la prima strigare, fără sa crească vreunul.... El doar cumpăra și dezmembrează adversarele... Asta-i marea filozofie a lui Becali.... Becali nu creste jucatori, că n-are timp, trebuie sa producă bani pentru familia lui.... Fotbalul de azi nu este doar negustoriei, sa cumperi un jucător și să-l vinzi după un an... În fotbal trebuie sa bagi bani și sa te mai cârpesti cu câte un jucător vândut din când în când dacă vrei sa ai rezultate.. Asa ca,, marele " Becali, e de fapt ,, micul" Becali... Foarte bine ca Dica are alta filozofie de joc și nu sta cu fundul în poarta.... Iar Lucescu, are mare dreptate și ar trebui sa ne învățăm sa nu mai contrazicem oameni care au stat în fotbal o viață... Și nu a stat degeaba... Asa cum leadershipul tarilor puternice din politica, nu vor ceda niciodată puterea, asa și la fotbal... Sunt bani mulți în fotbal și acolo unde sunt bani, sunt interese... Diferența dintre politic și fotbal, este ca în fotbal mai o șansă să spargi monopolul, dacă ai o strategie deșteaptă și bani... Asa ca Becali care va vrăjește cu banii lui, e de fapt un gropar al fotbalului romanesc... Mai bine o suta de Eftimie și Negoiță, care sa țină echipele din toate diviziile în mod decent și sa avem toate ligile puternice asa cum era pe vremea lui Ceaușescu, decât circul lui Becali... Liga 1 acum, este la nivelul Diviziei C de dinainte și mai vrei sa ai rezultate în Champions League... Mă apuca râsul... Și sa mai știi ca felul în care gândim, nu este rezultatul unei conspirații internaționale... Asa cum gândim, asa suntem, de-aia avem un Dragnea corupt si condamnat la putere... Du-te pe afara, stai un an - doi și sa vezi cum ți se deschide mintea... Toate pleacă de la mentalitate...

Chalex (105 comentarii)  •  24 februarie 2018, 14:07

Dle Geambasu, insemna ca nu ai "gustat" Toma Caragiu! Corcoatza, era un personaj (interpretat de celebrul actor) "bun la toate", dar mai ales la incasat, el fiind cel care suporta toate reprosurile in locul sefului sau. In consecinta nu inteleg de ce comentariul a fost... "moderat". Si cu atat mai mult catalogat "limbaj vulgar". Poate imi explicati dvs unde se ascunde... vulgaritatea!

Balauru (4 comentarii)  •  24 februarie 2018, 14:16

Buna ironia!

Andrei F (422 comentarii)  •  24 februarie 2018, 14:41

Va amintesc de un meci mai strans -ca scor-jucat in Spania de o echipa romaneasca...A avut un singur sut pe poarta adversa si ala a fost insotit de huiduielile intregului stadion.Ce se intamplase?La o minge de arbitru romanul a gasit ca ar fi bine sa trimeata mingea portarului advers...Si incercarea de a ceda mingea s-a transformat intr-un sut periculos,singurul!Sa stiti ca presa nici atunci nu a fost entuziasmata desi parca se facuse record de puncte...Apoi rai de tot stelistii astia...Puteau face ce au invatat in tara la ultimul meci.De exemplu sa incerce sa-i bata pe italieni cu obiecte aruncate ,cu coregrafii sofisticate,cu coate-n fata....Cred ca asa picau italienii pe spate...Asa cu 3 juniori si un rezervist de 37 de ani inca invata fotbal...Sper ca in Romania sa nu se reprofileze pe altceva ,ca altii...

Jean-Paul (155 comentarii)  •  24 februarie 2018, 15:09

Indiferent ce tactica ar fi aplicat becali&Dica, tot Lazio se califica. De ce? Pai, am sa va spun: In tur, Inzaghi a folosit mai multi jucatori de rezerva, in ideea ca isi permitea sa piarda la un punct diferenta in deplasare, dar acasa cu echipa standard, sau pe aproape, ar fi inscris numarul de goluri necesare calificarii. In plus, Lazio nu avea efectiv nevoie sa invinga pe Arena Nationala, tocmai pentru a atrage cat mai multi spectatori sa vina la meci in retur... Si acum am sa ma refer la concluzia unui alt articol aparut aici in GSP, dar care are legatura cu articolul d-lui Geambasu. Autorul respectiv deplangea faptul ca doar fcsb a facut anul acesta ceva puncte pentru clasamentul UEFA si ca celelalte echipe au ramas datoare. Da, pe undeva autorul asta are dreptate, dar omite cu buna stiinta ca fcsb se "ingrasa",an de an, pe spinarea celorlate echipe. Anul trecut, Astra facea cele mai multe puncte, dar in anul acesta competitional, Astra a ramas fara Budescu, fara Alibec, fara Junior Morais, fara Teixeira, pe care ii gasim in corpore in lotul fcsb, plus Sapunaru si Lung, ajunsi in Turcia. Mai mult, Astra a pornit la lucru cu un lot nou fara vreo 15-17 jucatori din editia precedenta. Apoi, si Viitorul si-a vandut cei mai rasariti jucatori, tot la fcsb: Nedelcu, Beznar, Coman. Jiji a sperat ca "blindandu-si" echipa cu vedetele de la Astra si Viitorul, plus ce-a mai achizitionat din alte parti, ca va rupe gura targului, adica va lua si campionatul si va speria si Europa, incat patronii din vest, vor navali cu totii sa cumpere "bijuteriile" crescute la ferma lui...... Fata de anul trecut, fcsb a facut doar cu 5 puncte mai mult, dar Astra, vaduvita de coloana sa vertebrala, si aici ii includ si pe Lung jr si pe Sapunaru, pe langa cei ajunsi in ferma lui Becali, a adunat cu 7 puncte mai putin. Deci a fost aproape un joc e suma nula: ce a castigat fcsb in plus, cu racolarile amintite, a pierdut Astra, ramasa doar cu Ionita II si inca vreo 2-3 din cei care jucau anul trecut in Europa League.... Concluzia? Becali este ciuma fotbalului mioritic: aduna aproape tot ce e mai bu din liga I, dar tot nu reuseste sa faca o echipa care sa patrunda pana macar prin sferturile celor doua competitii europene. Echipele vaduvite prin pierderea celor mai buni jucatori, raman mereu in categoria de vaci de muls pentru becali. In plus, adunand prea multi jucatori din tara, acestia se plafoneaza stand pe banca de rezerva si apoi sunt aruncati ca o masea stricata. Si asa, an de an, tineri care promiteau la un moment dat, dupa ce fac cunostinta cu mega patronul - strategul - antrenorul becali, sunt catalogati drept lenesi puturosi, grasi etc si ajung prin liga II-a sau eventual freaca banca de rezerva pe la alte echipe..... Si asta fiindca fotbalul nostru e in coma, majoritatea echipelor zbatandu-se la limita insolventei, sau cersind bani de la primariile oraselor unde isi au sediul.., dar investitiile in juniori si copii sunt sublime.....

Andrei F (422 comentarii)  •  24 februarie 2018, 15:13

@Urod (32 comentarii) • 24 februarie 2018, 14:04 Da frate,buni rau Negoita si Iftime!Rau dar rau-rau Becali asta!!!Cum spuneati ?Trebuie sa tina jucatorii mai mult de un an?Pai stai ca-i tocmai invers!!!Negoita a vandut jucatorii la prima strigare,Iftime la fel!!!Becali ii mai tine putintel!!!Nita are campionate intregi jucate la Steaua,Stanciu la fel,Chipciu nu mai spun,Tanase,Varela...la fel!!Morutan e la primul campionat intreg,Costache,Nistor(vandut-readus),Bicfalvi un campionat,Anton putintel ca a fost vandut ,a revenit a fost iarasi vandut...Cum faci domnule de le vezi pe toate fix invers?Si ce se juca pe timpul lui Ceausescu in Europa acum nici nu se calificau in sferturi...Pai atunci se vindeau atati jucatori pe sume asa de astronomice?Era o asa polarizare cum este astazi?Daca nu-ti place Becali sustine domnule material ,sufleteste cu sfaturi... o echipa care sa fie mai buna si uita de aia raii...Becali este singurul care nu are nevoie de sfaturi.Nu pentru ca ar sti!Dar are cine...Si vezi ca nici cu politicul nu o nimeresti...Dragnea ala este condamnat dar nu pentru coruptie...

Urod (91 comentarii)  •  24 februarie 2018, 16:14

@Andrei F... Eu m-am referit ca din punct de vedere comercial, Negoiță și Eftimie țin echipa pe linie de plutire având și echipe de juniori... Cel puțin Negoiță... Atâția bani au, de-atat fac... Și nu au strategia de a dezmembra echipe ca să câștige ei campionatul ca să facă negustorie pt familia lor... Este nevoie de cel puțin opt echipe puternice ca să ai o liga 1, decenta spre bună.... Când o sa pricepeți asta, vom avea fotbal.... ... Becali m-ai devreme sau mai târziu, oricum va dispărea... El nu v-a da echipa la nimeni, ca doar e mosia lui... Cel puțin Negoiță v-a vinde și poate sa vina unul potent financiar....

Marian_Ferascu (6 comentarii)  •  24 februarie 2018, 16:16

Nu stiu daca observati domnule Geambasu dar sunt cate unii care in momentul in care te iei de Supreme Leader se ofuscheaza si simt nevoia sa-i ia apararea. In mare toti folosesc aceeasi argumentatie.

Marian_Ferascu (6 comentarii)  •  24 februarie 2018, 16:19

Este ceva in genul: 1.Supreme Leader is always right 2. When the Supreme Leader is wrong go to rule no.1 Trump University asta este FCSB-ul de azi. Toti handpicked by the Supreme Leader.

Andrei F (422 comentarii)  •  24 februarie 2018, 16:35

@Urod (33 comentarii) • 24 februarie 2018, 16:14 Aaaa ,deci Becali este vinovat pentru ca vinde prea bine!!!!????Dar de ce nu ai dori dumneata ca si Iftemie si Negoita sa vanda si ei la fel de bine???Le vrei raul sau de fapt vrei o nivelare a valorilor in jos?De ce nu ti-ai dori 10 de Becali?Nu era mai bine ca acum in Europa 5 echipe din Romania sa incaseze si 10 goluri dar sa fi adus puncte tarii si campionatul urmator echipele sa fie direct calificate in grupe????Deci nu trebuie sa faci dumneata pe Mama Omida ci mai bine ne uitam in trecut...Cand Steaua era egala cu Rapid,cu Dinamo,cu Timisoara ,cu Vaslui -care investeau si cumparau toate jucatori-atunci au fost rezultate bune in Europa...Acuma pentru ca unii nu pot cumpara ai vrea ca nimeni sa nu o mai faca?Sa va vindeti teoria si la Barcelona,PSG...nu de alta dar aia sunt mai darnici...si tot ne spuneti ca va recreati mintea pe afara...

Urod (91 comentarii)  •  24 februarie 2018, 17:01

@Andrei F... Te faci ca nu pricepi.... Becali se gândește numai sa vândă și nu sa facă echipe... Asa ca o sa va luați câte cinci în fiecare an... El se gândea ca face Man un meci mare și-i creste prețul cu zece milioane... Adevărată Steaua când a luat Champions League în ' 86, avea jucători de 21- 22 de ani... Balint, Belodedici, Lăcătuș, formați într-un campionat puternic... Asa ca, n-ai campionat bun înseamnă că nu ai fotbal... Voi, continuați sa visați despre Becali....

17 Nentori Tirana (497 comentarii)  •  24 februarie 2018, 17:03

Nu „cutia“, „autobuzul“, tactica e problema, caci nici Pipo nu-i mai breaz, ma gandesc la Anderson - Alibec, dacit ca Pipo are linga mindrutele lui macar doi catei profesionisti. In schimb Nic, saracu de el, dupa ce ca mai e si Ein-Stein carpatic, nu are pe nimeni ! --------------------------------------- Il Luce a trecut de exact doua ori centrul terenului la München si a luat 7-0 ! Vedeti doar ce echipa i-au facut oligarhii invadatori rusi. A stat Luceafarul „la cutie“ si la Leverkusen si a scapat doar 4-0 ! Vedeti doar ce echipa de doi lei aveau gazdele. Cu 3 zile inainte de „neputinta“ evidenta a Stelei – in primul rind fizica si organizatorica – Verona a incercat sa stea „la cutie“ si putea lua si ea 5 ! Oare cele 17 rusini istorice ale lui Dinamo se explica prin faptul ca nu „au bagat autobuzul in poarta“ ? Geambi tata, eu inteleg tema, noi sintem campioni, invingatori, noi vrem sa ne masuram fortele jucind fotbal, deci sintem de parere ca asa trebuia jucat, caci inainte de toate trebuie sa ne respectam noi pe noi, sa avem incredere in noi. Noi nu reprosam abordarea, bravo Dica, bravo Geambi, dar ar trebui sa vedem ce-a fost in realitate, nu ce-ar fi fost daca … ------------------------ Nu Gambi, nu la ce-ar fi fost, ca tot bolnavi raminem, ci la ce-a fost ! Astept o analiza. Unde s-a facut diferenta ? Ori, daca tot nu vorbim de ce-a fost, hai sa estimam ce va fi in viitor ? Despre meci si greselile noastre, cele de toate zilele, eu am comentat in editorialul lipsit de poezie al domnului Ioanitoaia. Despre viitor am promis: daca NicStein i-a campionatul ii cioplesc din bolovan statuie si ma uit la ea in loc de telezizor. Diferenta de pregatire fizica dintre Lazio si Steaua a fost izbitoare !Avem jucatori dar nu avem un staff profesionist. Nu avem nici azi un nucleu de baza pe posturi clare, n-a progresat nimeni, multi alearga aiurea si ramin fara suflu iar dupa ce ca nu pot fi recuperati mai sint si cocolositi prin odihnire. Apoi accidentari cam multe. Amintesc ca dupa meciul bun facut in Portugalia ne-a batut in realitate „Juventus“ Fierbinti caci titularii isi etalau moda turceasca, izmenele, prin tribune, apoi probabil ca n-au putu dormi fiind neobositi. Iar in retur am facut cirnatul praf ! Revenind la Lazio – Steaua sa comparam pregatirea, Lazio avind o zi mai putin. Steaua a odihnit iar, italienii ca si portughezii au jucat cu ce aveau mai bun. Sa vedem Steaua in meciul pregatitor cu Dinamo : Enache, Planic, Găman, Momcilovic - Pintilii, Ovidiu Popescu - Teixeira, C. Tănase, F. Coman - F. Tănase. Neputinta in recuperare, cocolosire ori iar vre-o nunta ori botez ? Daca Budescu – care a intrat pe buna dreptate nervos exact ca la Plzen - lua rosu ori daca Miriuta nu gresea era gata si campionatul ! Il batea dinamu si miriuta pe magicianu Nic ! Daca stiu ca sint cocolositi poate ca nici artistii nu ajuta la recuperare. Oare in play off poate Nic odihni la fel ? Nu cred. Eu consider ca cel mai bun antrenament este un meci, ca orice echipa trebuie sa aiba un nucleu clar de titulari pe posturi clare, consider ca daca nu se pot recupera in trei zile nu pot fi considerati profesionisti si ar fi cazul sa joace sah, tocmai de aceea nu vad cum Steaua ar cistiga campionatul. Eu cred ca nici daca Steaua va face varza meciul cu Pepsi Sf Georgheni nu voi avea unde citi o analiza la ce-a fost ci doar la ce-ar fi fost daca erau alti jucatori ori daca era folosita alta tactica. Tot „EinStein“ isi va da cu stingul in dreptul vorbind despre tactica gresita , ca azi dupa ce-a dormit doua zile ca lemnul, spunind ca nu credea ca va lasa atitite spatii libere. --------------------- PS Ca tot ii mai mentionezi si pe alti „antrenori“, exemplu: Dan Petrescu. Atacam ! Ba ne aparam ! Ba mijloc beton armat ! Scurt ! Lung ! Bine tata, fiecare cu pasarica lui, dar macar sa stim cu cine si pe ce post defilam ! Faceti voi dinamovistii terapie cu doctorul Dica si zburati voi spre ... ce vreti voi cu aviatorul Balint si Mister Lacatus daca zborurile Miriutice cu Wizeru ori de pe-o sirma pe alta cu Clau si Danciu goi nu va mai intereseaza. Hai Steaua !

ovidiu_3003 (610 comentarii)  •  24 februarie 2018, 17:38

...minunat articol ...scris de un specialist pentru cunoscatori ...dar nu cei cu numai 3 sau 4 reprize de fotbal ...

Andrei F (422 comentarii)  •  24 februarie 2018, 17:45

@Urod (34 comentarii) • 24 februarie 2018, 17:01 Pai ce sa pricep domnule?Deci nu face Becali echipa si face cine?Negoita,Iftimie?Pai primul a spus ca in 2-3 ani o sa intreaca Steaua si uite anii au trecut si echipa inca nu are...Al doilea mai ca se ruga ca Becali sa le cumpere si portarul.Ce-l bagi pe Man in discutie?Cine ai fi vrut sa joace in locul lui?Enache?Ca tot plange asta ca nu a jucat mijlocas-dreapta!Visezi campionat bun?De fotbal ,de cea mai tare coregrafie sau lovire la punct fix?Da dumneata idei de campionat mai bun dar sa aplici teoriile la celelalte echipe...Dupa dumneata Steaua a luat 5 de la Lazio pentru ca e cea mai slaba echipa romaneasca...Desigur ca echipele alea bune inca se pregatesc...dar ce-i aratau ei la italieni!!!!Daca Lacatus si Balint aveau campionate tari in anii lor este meritul Stelei sau al celorlalte echipe?Si eu nu visez nimic despre Becali.Poate maine sa se lase de fotbal.Asta nu inseamna ca o sa fie campionat mai puternic.Poate sa vina si echipa armatei.Pentru mine tot egal cu zero este...Pe o parte afirmi ca Becali distruge campionatul pe de alta parte lauzi comunistii care luau jucatorii cu arcanul.Gica Popescu zilele acestea a spus la ce presiuni a fost supus de comandanti...Pana la urma o idee clara aveti?Asa pot si eu invinovati in stanga si in dreapta.Campionat puternic o sa mai fie cand mai multi investitori puternici au sa investeasca in fotbal.Cum a mai fost...Becali asta raul a investit anul asta in tineri jucatori cat nu e dispus nimeni -desigur bun altfel!-sa dea pe marele Dinamo...Man ca sa creasca are nevoie de meciuri tari europene ca tot spuneti ca Liga 1 este slaba...

Urod (91 comentarii)  •  24 februarie 2018, 20:02

@Andrei F... Nu-mi place polemica fără rost.... Tu poți să-ți dorești cinci de Becali, e treaba ta.... Eu îmi doresc ceea ce-am fost învățat... FĂRĂ GOLANEALA... IAR BECALI ASTA ESTE, DE-ASTA UMBLA CU VALIZE DUPĂ EL...

Andrei F (422 comentarii)  •  24 februarie 2018, 21:28

@ urod Oare in ce minut egalati??? Ca uite e minutul 70...

Dodo (78 comentarii)  •  24 februarie 2018, 23:22

Domnu inginer box, mai tii cu Dinamo? Postelnicu a murit, va desfiintati.

Nica fără frică (89 comentarii)  •  24 februarie 2018, 23:23

Geambașule mai bine scrie ceva de terapia lui..... Miriuta că echipa ta va juca în play out să se salveze de la retrogradare!!! :))))

Andrei F (422 comentarii)  •  24 februarie 2018, 23:26

Terapia cu Astra e cea mai cea...Si domnule ziarist ,ce,,Gamane ai inteles?,,sau ,,Terapie cu Dica,,...?Facem toti terapie cu,, Torje e cel mai tare.,,.. Gaman stia cate echipe au fost dupa transferul la Udinese... Mare jucator!!!Multumim,,Doar Dinamo Bucuresti!,,...Lazio? Astra e cea mai tare!

di livio (99 comentarii)  •  25 februarie 2018, 10:16

ataci daca ai cu cine

Comentează