Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Derbyul nostru

În mod normal, al 171-lea derby dintre Steaua şi Dinamo ar trebui considerat valoare adăugată a fotbalului românesc. Sună tare, nu?

Permalink to Derbyul nostru
luni, 25 septembrie 2017, 6:30

Am adaptat exprimarea preşedintelui FRF pentru a arăta cum limbajul corporatist poate ofili imaginea unui meci intens şi, îndrăznesc să spun, chiar frumos. Nu doar vocabularul incolor-inodor al lui Burleanu ar putea vicia percepţia despre partida de duminică seară, ci şi ideile preconcepute răspândite în rândul microbiştilor.

Doar mediocritate?

Nu puţini dintre aceştia socotesc că fotbalul nostru mediocru nu poate produce nici măcar la nivelul eternului derby o partidă de calitate. Logica lor este aceea că suma mediocrităţilor naşte o altă mediocritate, mai colorată, mai parfumată, dar mediocritate. Convins fiind că nu voi fi perceput ca agent electoral al lui Gino Iorgulescu, pus să cânte valoarea Ligii 1, i-aş contrazice pe cei cărora nu le-a plăcut acest ultim Steaua-Dinamo. Sigur că meciul de pe Arena Naţională nu a avut nici pe departe calitatea tehnică a unui Barca-Real sau încrâncenarea superioară a unui Bayern-Dortmund. Nici conţinutul tactic perceput la Juve-Inter, nici viteza, forţa şi strălucirea unui United-Liverpool. Ori sclipiciul derbyurilor din Hexagon: Marseille-PSG, Lyon-Monaco.

Uităm Steaua-Plzen

Dar. Derbyul nostru a fost presărat cu faze de poartă, ocazii, reuşite tehnice, ritm bun, dăruire. Şutul în bară al lui Mahlangu, călcâiul lui Nemec, oportunismul lui Momcilovici la gol, lovitura de cap a lui Gnohere şi reflexul lui Penedo, da, paradele lui Penedo ori pasele lui Dennis Man au fost peste greşelile lui Steliano, indolenţa lui Alibec sau apatia lui Tănase. Hai să dăm la o parte exemplele din fotbalul mare şi să vedem de ce ar trebui să ne fie atât de ruşine de nivelul fotbalului nostru. Nu cumva suntem prea critici? Nu cumva uităm prea uşor că Steaua a zburdat în faţa celor de la Plzen? Steaua este vicecampioana României, Plzen, vicampioana Cehiei. Observaţi că ne comparăm cu cei din aceeaşi divizie, nu cu corifeii. Aţi văzut celebrele derbyuri Celtic-Rangers, spuma fotbalului scoţian. Ce mai „You’ll never walk alone” se cântă acolo, ce de mâini la inimă, ce atmosferă, ce entuziasm! Când ies în Europa, sunt carne de tun şi unii, şi alţii. Mai pe româneşte, se fac de râs.

Deficit de afecţiune

Poate că fotbalul românesc suferă şi din alte cauze decât lipsurile materiale. Poate la mijloc este şi un deficit de afecţiune din partea suporterilor care devin suporteri doar la bine. Ar merita să încercăm să ne însănătoşim privindu-i cu mai multă înţelegere şi simpatie pe cei care joacă. Cu toţii. Să ne luăm libertatea să spunem „Steaua” în loc de FCSB şi „Dinamo”, nu FCDB, de se va ajunge până acolo, fiindcă noi nu suntem nici Ligă, nici Federaţie, nici posturi TV, obligate în bloc să respecte nomenclatorul stabilit de justiţie. Să vorbim cu pasiune despre derbyul nostru, să ni-l însuşim ca atare. Nu să-l repudiem strâmbând din nas. Este o utopie, probabil că da. Ar fi bine să nu fie o distopie, o deformare a realităţii, o proiecţie mereu negativă a ei.

Dar intrăm în probleme lingvistice, specialitatea domnului Burleanu. Cum ar fi să-l auzim într-o bună zi spunând că mandatul lui Christoph Daum a fost o distopie pentru fotbalul românesc?

Comentarii (23)Adaugă comentariu

adi_stelistul (454 comentarii)  •  25 septembrie 2017, 20:15

De la pașoptiști încoace ni se trage ridiculizarea a tot ce ne privește, derizoriu prin orice raportare la Occident. Ducem cu noi aceasta prejudecata fără a o supune niciunei analize critice. Sigur ca exista destula acoperire in realitate dar nu chiar tot ce e la noi e slab si tot ce e la ei e exemplar. Cum ziceam ne lipseste spiritul critic. Chiar si cand aparent criticam ce e rau la noi: nu criticăm, folosim bășcălia.

?????? (278 comentarii)  •  25 septembrie 2017, 21:18

Considerați că domnul Mititelu ar putea solicita instanțelor dreptul la folosirea denumirii "FC Universitatea Craiova" pentru clubul de fotbal, chiar și ca urmare a dobândirii acestei denumiri prin "uzucapiune" ?

JFM (151 comentarii)  •  25 septembrie 2017, 21:22

Steaua ? Credeam ca sunteti om serios.

urod (105 comentarii)  •  25 septembrie 2017, 22:14

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vardasihan (41 comentarii)  •  25 septembrie 2017, 22:37

Fotbalul nostru are nevoie de STEAUA-dinam0.Ce meci a fost mai antrenant?!Locul 1 cu locul 2 de joi sau locul 3(la ora meciului)cu locul 7 de duminică seara?!STEAUA-dinam0,are ceva aparte,chiar şi când se termină 0-0.E greu de înțeles de fanul neutru.Trăiască să ne trăiască,,unicul derby"🍻PS:Nimeni nu poate să-ți interzică să mai pronunți sau să scrii STEAUA.Nimeni nu poate să interzică vreodată să pronunți STEAUA la televizor sau să scrii pe ecran STEAUA.Fiecare e liber să spună STEAUA,să scrie STEAUA.FORZA STEAUA.✌

Boeangiu Marian (65 comentarii)  •  25 septembrie 2017, 23:26

Activitatile de fotbalist ,de scouter, de antrenor de copii, de juniori, de seniori, organizator,conducator etc. sunt diferite mult una de alta . Faptul ca ai fost bun fotbalist nu-ti transfera calitatile tehnice specifice in alte activitati chiar daca apartin aceluiasi domeniu. Personal nu consider ca ar fi bun de conducator in fotbalul romanesc pe absolut nimeni care se lauda sau a beneficiat de prietenia lui Valentin Ceausescu, Becali(toti trei), Netoiu,Copos, GC Paunescu, Staicu, Dragomir, generalii de secu si militie si ceilalti din aceeasi tagma. Intra aici si Hagi si Gica Popescu si Iordanescu si Piturca si Lacatus si Iorgulescu si si si. Balaj despre care aveam o parere excelenta m-a blocat atat prin discurs dar mai ales prin prietenia cu Prunea. Se aseamana cu situatia celui care suporta mult mai usor o critica venita de la Radu Cosasu decat o lauda venita de la Prunea care iti creeaza un teribil discomfort. Postacul urod a punctat excelent alte lucruri la care doream sa ma refer. Cat despre derby, nu inteleg entuziasmul unora pentru ca a fost cu ritm scazut,cu echipe lungi care sunt prada usoara in fata echipelor decente din Europa. Incrancenarea nu tine loc de valoare.

Vardasihan (41 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 0:16

*P.S.

Carol K (146 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 0:22

Meciurile astea asazise "derbiuri" sunt un fel de apa de ploaie comparate cu cele dinainte de 89 chiar si cele din anii 90...Cam acolo s-au terminat,ceea ce se intampla acum e o pacaleala sinistra pentru o reteta financiara,le-ati bagat in cap ca vezi doamne rivalitate,ca traditie....Aiurea,frectii,nimic adevarat....Repet meciurile tari pe viata si pe moarte atunci au fost de aia si fotbalul romanesc era acolo sus la toate nivelurile.Poate doar Budescu sa aiba loc la Steaua anilor 80,rezerva,sa intre in repriza a doua .Fraieri ncare sa creada ca asta e meciul suprem se gasesc isi arunca banii pe bilete,fac coregrafii.Se vede cfa n-au alte preocupari se arunca in primul Logan pt ca voi,presa i-ati bagat in cap ca e Ferarri...E fericit omul dar fotbalul moare,traieste in minciuna si astfel nu vom iesi niciodata din prapastie.

lord belial (189 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 0:48

steaua > locul 7

lord belial (189 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 1:03

in rest, de acord cu ziaristul. derby-ul chiar a fost misto, dar ar fi trebuit sa le dam un 3-0 sa se linisteasca pe deplin ocupanta locului 7. hai steaua!

urod (105 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 3:26

Am intrat din nou pe blog si vad ca mi-a disparut postarea....foarte curios , ca nu exista vreun motiv sa fiu moderat , intodeauna sunt civilizat in exprimare. @Boeangiu Marian.....se poate intampla ca parerile mele sa nu convina , de fapt sunt sigur ca pot deranja , dar intodeauna ceea ce spun este ca urmare a unei profunde analize. Un singur lucru pot garanta , nu sunt postac-ul cuiva ......sau sunt eventual propriul meu postac , daca vrei ,care oricum nu am vreo prezenta , vreun interes ascuns ....etc , in fotbal. Pur si simplu m- am saturat sa vad lucruri facute stramb , care nu aduc nimic bun .....sunt lucruri care . au o abordare in stil bucuresteano - dambovitean. Cum pot sa tac , cand vad ca Burleanu este atacat zilnic iar de d-l Gino de la Liga , nimic ?!!!!!....sau cum d-l Prunea , emite teorii de genul , ca trebuia sa te fi aflat la Cardiff , ca sa fii presedinte la FRF !!!!!...... de parca acolo s-ar fi dat o lupta , in care si-au dat viata oameni....acolo s-a jucat doar un meci de calificare , nicidecum un curs de specializare care sa te faca eligibil pt presedentie. Dar daca ne tot calificam la lot felul de campionate , mondiale sau europene cum se mai facea departajarea intre candidati, la ce-am fi asistat.....stai ca eu am fost acolo....ba nu, stai ca eu am fost dincolo ?!!!!....si tot asa....numai mintea lui Prunea poate gandi asa ceva....si mai spun ceva...sansele ca sa vina Lupescu la FRF sunt sub 5%.... Asa imi spune mie instinctul...sa fie fraier , din pozitia care este , sa vina si sa se foloseasca de-alde Prunea si altii de notorietatea lui , in mocirla de aici. El si-a castigat un nume si nu vrea sa-l murdareasca pt altii , sunt sigur. Oricum m-am saturat sa vad atata smecherie ,amestecata cu multa nepricepere. Deci , pe cand un articol despre d-l Gino de la Liga...?

Adi (20 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 7:55

Frumos... Cateva lucruri: 1. In meciurile astea, dintre Steaua si Dinamo, discutam inainte de rupere de oase. Ca asa le ziceau antrenorii sau chiar galeriile, nu stiu. Acum, am vazut si eu niste ambitie si fotbal. Dinamo chiar era sa inscrie prima si am tremurat un pic. Ambele echipe au jucat curajos si frumos. 2. Burleanu forteaza atat de mult exprimarea frumoasa, incat o face sa para urata. E misto sa vorbesti elegant, insa este urat sa te fortezi sa pari ceea ce nu esti. 3. Marca luata in instanta de nenea ala malefic pe care il vom da uitarii, cand va trece in rezerva sau chiar mai repede, este formata din doua cuvinte. Doar cuvantul "Steaua" nu poate fi inregistrat ca marca, ca s-ar fi dus nenea si la Steaua Rosie Belgrad sa spuna ca e a lui. Datorita efectului puternic, asupra psihicului uman, pe care o astfel de echipa mare il are in randul oamenilor, precum si al continuitatii acesteia, noi consideram ca formatia actuala este Steaua si o numim asa, neincercand sa producem confuzie intre aceasta si cea infiintata mai nou. Instantele corecte din Romania nu pot sa decida cu privire la parerea intima a fiecaruia, ca nu mai suntem in comunism, sa ni se spuna ce avem voie sa zicem sau scriem.

Leopardu (20 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 8:10

@Mmarian Boeangiu: vad ca urod a fost moderat complet, asa ca nu stiu ce a punctat... la fel mi se intampla si mie, tov. geam bas nu prea suporta unii comentatori... in nare ai dreptate , Balaj mi se pare si mie ca face parte din clica aia cu Prunea si restul, sa ne fereasca Sfantul sa puna astia mana pe Nationala... cat despre articol, te apuca rasul... Celtic se face de ras in Europa... dar ai nostrii?? Am batut descultii de la Plzen si Viitorul pe ciprioti, luand apoi o caruta... derby-ul a fost nediocru, cu unele sclipiri, dar departe de ce se joaca in alte Campionate... fotbalul nostru nu este mediocru ci ff slab, jen ant...

gheorghe (20 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 8:16

iarasi naravul dtale vechi, ala de a fi criticos-pretios, cu inflorituri in forma de covrig si gaura din mijloc cu pretentii de finetzuri intelectuale :) ps: impotriva sentintei date de toti ziaristii gsp - golul a fost al lui penedo, nu al lui st filip

angajatul lui Hagi (2 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 8:58

Oooo... STEAUA! Au intrat banii, deci. Frumos! Baiat bun nea Gigi.

eugen (4 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 9:31

o tot trageti cu Steaua dar FCSB-ul asta nu e ce spuneti dv.......o continuitoare in liga 1 poate , dar Steaua nu.......e doar rezultatul toanelor unui cioban care a realizat (cum a facut-o si cu terenurile) ce mina de aur poate fi o echipa de fotbal.Stilul discretionar si bombastic pe care-l are nu mai tine alaturi de acest FCSB decat cateva zeci de mii de cocalari ascultatori de manele....stelistii adevarati se simt jigniti si umiliti sa faca parte din asa ceva !

utraian (32 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 9:45

Acel "deficit de afectiune" nu este neaparat cauzat de suporteri. Suporterii nu sunt niste catei care sa dea din coada si sa-si linguseasca stapanul neconditionat. Afectiunea pentru echipe exista mereu, suporterii insa sanctioneaza neseriozitatea, inexistenta unor proiecte hotarate si de durata, iar in cazul Stelei - imixtiunea patronului in toate aspectele echipei. Toate echipele sunt bolnave grav , au fost preluate de oameni fara tangente cu fenomenul si nu prea vor sa se vindece. Nu vad cum ar putea sa schimbe lucrurile "afectiunea suporterilor" . Cluburile trebuie sa se schimbe prin ele insele : patronii care investesc trebuie sa lase profesionistii sa se ocupe, ceilalti trebuie sa investeasca daca vor performante, jucatorii trebuie sa se implice mai mult, iar antrenorii trebuie sa regandeasca metodele de pregatire. Nu e de mirare ca lumea adoarme la meciuri si se intampla tot mai des. Jucatorii nu stiu sa dea pase simple, centrari, nici vorba de driblinguri si alte artificii. Pe timpuri Steaua facea 45 de minute de "5 contra 2" , in meciuri isi ameteau adversarii prin pase , accidentarile erau foarte rare...Astia fac trx-uri si mananca toate tampeniile , iar ii vezi mai mereu accidentati. In fine, sunt o gramada de factori aici . Afectiunea suporterilor se castiga, nu se cerseste!

Andrei F (698 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 10:25

Bine spus!!!Daca am cauta argumente am gasi cateva care ar spune ca acest FCSB-Dinamo a fost peste exemplele date .Sau vorbim de marile investitii si de marile venituri numai cand comparam FCSB?Pai asa echipele noastre sunt la ani lumina de investitiile si veniturile echipelor mari din vest...La noi e bucurie cand se vinde un jucator cu o suma de bani...Si din punctul asta de vedere tare ma mir ca Nemec joaca in campionatul nostru...

Andrei F (698 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 10:37

@eugen (3 comentarii) • 26 septembrie 2017, 9:31 Stelistii aia adevarati decat sa se tot simta jigniti mai bine ar arata ei ce buni sunt prin exemplu personal!...Parca ei spuneau ca nici Armata si nici Becali nu au dreptate si ca ei o sa faca propriul club...S-a uitat sau nu bate vantul bine?Ca uite pierdeti si timp si ,,mina de aur,,...Ce va doare de Becali daca spuneti ca nu aveti nici o treaba cu el?Eu personal nu o sa regret niciodata pe acei suporteri care intrerupeau partidele ,se organizau pentru batai...Inca-mi amintesc de un suporter care casunase pe portarul advers(cred ca al lui Charleroi...),de suporterii retinuti prin Bulgaria,de masinile si trecatorii victime pentru ca pe acolo trecea o galerie,de benerele pentru care echipa era sanctionata la greu...Nu mi-a venit sa cred cand un lider se lauda la tv. cu ce bataie a tras galeria la Bals!

haudinamo (34 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 11:44

O tentativa caraghioasa aia cu Steaua in loc de Fcsb. Nu ar fi mai bine sa respectam toti denumirile oficiale din acte? Bine, tu poti sa-i zici si Veronica, daca iti lipseste simtul ridicolului. La LPF acest club este inregistrat ca FC FCSB. Sa vedem cum o intorci cand va ajunge adevarata Steaua in liga 1 si o sa joace intre ele, o sa spui ca joaca Steaua cu Steaua?

Urod (105 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 13:45

Am stat și m-am tot gândit de ce as fi putut fi moderat ulterior , pt ca în prima faza postarea apăruse. ...probabil , la afirmația despre Gino de la Liga ?.... nu era cazul , doar n-a fost o acuzație, a fost ceva care se știa , pe surse , ca sa folosesc un termen drag voua....și tu știi foarte bine , doar nu ești de atâția ani în presa și -ai stat degeaba...mai curios este de ce totuși, nu-ți spui și tu părerea. ...iar derbiul, chiar dacă a fost mai frumos decât alte meciuri ale etapei , este frecție la un picior de lemn , fata de ce era odată , bineînțeles, înainte de revoluție. ...

Paul (21 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 14:02

Corect,Steaua,nu FCSB!Stiu ca le sta in gat multora,dar asta e Steaua.Nu-l simpatizez pe Becali insa asta nu ma face sa fug dupa echipe nou infiintate sub aceesi titulatura si nici sa ma dezic de echipa cu care tin de 30 de ani!Si nici o hotarare judecatoreasca nu o sa-mi schimbe opinia!

Anonim (210 comentarii)  •  26 septembrie 2017, 15:42

De acord cu cele scrise, cu toate ca Bayern-Dortmund nu mai este comparabil cu finala de acum 4 ani. De asemenea, derby-urile se joaca intre echipe din acelasi oras sau din aceeasi regiune; inteleg ca nu se mai foloseste in toate cazurile termenul in adevaratul sau inteles, dar un P.S.G. - O.M. nu mai este un meci tare, incins, in conditiile diferentei de valoare! @ Carol K Steaua a rulat zeci de fotbalisti pana sa-si formeze echipa care a castigat CCE, iar Piturca (pentru a ma limita la el) nu era un atacant iesit din comun, cu nimic mai bun decat destui atacanti care au imbracat tricoul "nationalei" ulterior. Iar Steaua 1989 a fost inca si mai buna decat versiunea din 1986, cu Petrescu, Dumitrescu si, mai ales, cu Hagi! A.

Comentează