Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
Guy Roux, veşnicia. Moldovan, vremelnicia

Guy Roux a antrenat 36 de ani fără pauză la Auxerre, între 1964 şi 2000. De fapt, era Guy Roux la Auxerre se întinde cu mici pauze între 1961 şi 2005, adică 44 de ani. Viorel Moldovan a reuşit absolutul […]

...

Circul

Pentru cei cărora le pute orice, pentru esteţii din vârful patului şi din colţul tastaturii, pentru cei care cred că presa este pe moarte şi că moartea este cauzată de felul în care presa însăşi îşi bate cuie în coşciug, […]

...

Cutremur cu Negoiţă. Magnitudine 0-1

Apocalipsa vine din comuna Roşu, parte a sectorului agricol Ilfov. Dar să lăsăm glumele, aşa ne îndeamnă investitorul dinamovist Ionuţ Negoiţă după Dinamo-Concordia Chiajna 0-1. Să trecem la lucrurile serioase, la substanţă. Până vom desluşi însă cât de investitor şi […]

...

Hagi vrea un răspuns. I-l dăm?

Nu ştiu dacă îl mai am. Trebuie să fie pe undeva, pus bine cum se spune. Era un tricou pe care l-am primit în dar de la un prieten, de ziua mea. Împlineam o vârstă considerabilă şi foarte rotundă. În […]

...

Ne explicaţi de ce Enache?

Prima dată am crezut că este opera hackerilor albanezi, care, după ce au virusat serverul Comisiei Centrale a Arbitrilor, au preluat din nou controlul site-ului FRF. Gabi Enache convocat în lotul lărgit, de 27 de jucători, pentru meciurile din deplasare […]

...

Helmuth, ordinul se execută…

...nu se discută! Dar asta se întîmplă la armată. A rămas Steaua un univers cazon?

Permalink to Helmuth, ordinul se execută…
vineri, 12 februarie 2016, 9:28

Era o unitate pe care acum nu o mai văd la Steaua. Extraordinar! „Unitate”, „Steaua”, ne întoarcem la origini! Dar aceste cuvinte nu îi aparţin nici generalului George Boroi, nici juristului Florin Talpan. Şi, foarte interesant, cu toate că nu se referă explicit la o unitate militară, ci la o echipă de fotbal renegată de o unitate militară, sensul este cazon. Laurenţiu Reghecampf, autorul, ca să nu-i zicem comandantul garnizoanei, deplînge disciplina pierdută în exerciţiul liberei exprimări. Ieşirea din frontul interesului de club în numele gîndirii neîngrădite.

Reghecampf cere ca toată lumea să bată pas de defilare. În cadenţă. Un, doi, un, doi, cu stîngul pe tobă! Şi mai ales soldatul fruntaş decorat la Sevilla, Duckadam, ei da, da, ei, hai, dragă Helmuth, că se poate, fă un efort, trage de tine, pune-ţi masca de gaze pe figură şi lopăţica pentru săpat tranşee atîrn-o de centură, lîngă baioneta cu care desfăceam pe timpuri conserva de peşte marinat! Altfel, antrenorul caporal major Laurenţiu îţi dă culcat. Culcat! Salt înainte! Culcat! Salt înainte! Pe loc repaus! Drepţi!

Deocamdată, Helmuth Duckdam nu se face vinovat de trădare. Nici de dezertare. În termeni militari, vina lui este aceea de insubordonare. De încălcare a consemnului şi de nerespectare a ordinelor superiorilor. Fiindcă în armată nu ai păreri. Nu te trezeşti comentînd că X a jucat prost, că Y este departe de forma care l-a consacrat sau că Z a rămas la stadiul de eternă speranţă. Şi nici nu spui că singurul de care asculţi este mareşalul din Pipera, sfidîndu-l pe majurul care tocmai te-a pus să cureţi cartofii.

Cine observă că Steaua-FCSB nu este o unitate militară are doar parţial dreptate. Anumite lucruri intră definitiv în ADN, chiar dacă eşti exilat de MApN. Nostalgii totalitare, plăcerea de a comanda şi de a umili subordonaţii. Apelul lui Reghecampf la disciplină ierarhică, altfel spus la spălarea rufelor urît mirositoare în sînul familiei roş-albastre, nu este absurd în absolut. Numai că Helmuth Duckadam, prin istoria pe care o poartă pe umerii lui obosiţi şi prin cumsecădenia sa proverbială, era ultimul care merita o urecheală. Duckadam nu este un pistolar. Duckadam nu este un resentimentar. Sinceritatea ponderată a afirmaţiilor lui ar trebui să facă din el exact dovada că la Steaua, clubul cel mai profesionist din România, gunoiul se duce la pubelă, nu se ascunde după uşă.

Faptul că Duckadam şi-a cîştigat dreptul de a-şi exprima un gînd critic despre echipa care fără el nu ar fi cîştigat Cupa Campionilor Europeni în veacul vecilor trebuie reamintit din cînd în cînd. Maneliştilor ca Bourceanu şi Pîrvulescu, dar şi ascultătorilor de muzică clasică Laurenţiu şi Anamaria. Fiind colegi de emisiune la DigiSport, mi s-a întîmplat de mai multe ori să nu fiu de acord cu ce susţine Helmuth Duckadam. Mi s-a părut uneori că este prea împăciuitor. Alteori, exagerat de nostalgic la adresa rolului jucat de Valentin Ceauşescu în drumul spre Sevilla. Nu mi-a venit însă niciodată să-i trag lavaliera de la reverul hainei. E adevărat, eu nu antrenez cel mai iubit club din România.

Comentarii (22)Adaugă comentariu

marius cheregi (2 comentarii)  •  12 februarie 2016, 10:08

Domnule Geambasu, acelasi sentiment trăim si noi cand indraznim sa scriem un comentariu critic fata de "echipa poporului" pe acest blog si vedem cum Unitatea gsp, subordonata palatului, il cenzurează.

nuta radu (2 comentarii)  •  12 februarie 2016, 10:09

Domnule Geambasu,va apreciez munca de ziarist si de comentator,as vrea sa facem o distinctie a profesionalistul din domnia voastra pe Duca Adam las pus sa execute ordinul dat de reghe si corect avertizat dar domnia voastra de ce ati executat ordinul lui sumi,care va rugat sa-l pasuiti cu comentariile pe moment si ati facuto urgent,ati lasat pe sumi care este un pericol social daca este adevarat si ati revenit urgent la conflictul cu steaua si frf vas intreba care din ele este mai pagubos societati.va multumesc

Suporter (4 comentarii)  •  12 februarie 2016, 10:25

Doamna sau domnule "nuta radu", mai intii invata sa scri.

Felix (1 comentarii)  •  12 februarie 2016, 10:27

Foarte bun articol domnule Geambasu ! Presedinte de imagine nu inseamna " happy happy joy joy, fluffy unicorn " ...sunt satul de praf bagat sub pres in absolut toate domeniile posibile din aceasta tara. Helmuth isi da cu parerea pertinent ," verde-n fata " , dar fara sa jigneasca, asa cum ar trebui facut peste tot si mai ales are tot dreptul sa o faca. El e omul care a alaturat grandoarea unui club care nu ar fi avut parte de asa ceva fara minunea infaptuita in acea finala. Daca mai tinem minte, el a mai facut asta si cu Tatarusanu si iata rezultatul ! "Tata" este la un nivel la care probabil ca a contribuit si urecheala trasa de Helmuth la un moment dat. Sa nu critici un artificiu tehnic incercat de portar sau un moment de lipsa totala de concentrare inseamna praf sub pres. Si nu asa se construiesc campionii ! Campioni, un concept despre care Helmuth are o idee destul de sanaroasa. Sanatate !

Corectorul corectorului (1 comentarii)  •  12 februarie 2016, 10:44

Domnule "Suporter", inainte da a corecta pe altii invatati dumneavoastra sa scrieti...mai nou forma cuvantului "intai" este asa cum am scris eu in ghilimele nu cum ati scris dumneavoastra, iar cuvantul "scrii" este cu 2 de i nu cu unul singur...daca tot vreti sa corectati mai "intai" verificati daca ati scris corect...nu va apucati sa corectati pe altul cand dumneavostra nu stiti sa scrieti. O zi buna!

un alt corector (2 comentarii)  •  12 februarie 2016, 11:02

Domnule Suporter, "mai intii invata sa scri" face dovada aceluiasi nivel educational ca a lui nuta radu; in cele 5 cuvinte scrise ai comis-o grav de 2 ori. Amindoi incercati sa va etalati intelectul superior, dar nu sunteti decat *** parasite de creier.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

un alt corector (2 comentarii)  •  12 februarie 2016, 11:02

Domnule Suporter, "mai intii invata sa scri" face dovada aceluiasi nivel educational ca a lui nuta radu; in cele 5 cuvinte scrise ai comis-o grav de 2 ori. Amindoi incercati sa va etalati intelectul superior, dar nu sunteti decat niste maimute parasite de creier.

Gica Paunescu (12 comentarii)  •  12 februarie 2016, 11:41

Si mie-mi pare ca opiniile lui Helmuth se refera la ceea ce este de-ndreptat, in plan sportiv, la echipierii Stelei ( chiar daca-i zice acum FCSB ). Numai ca, vorba autorului articolului, ,, caporalul major'' nu accepta asa ceva. Nu-mi pare ca rezultatul n-ar putea fi unul bun, opiniile critice n-au facut niciodata rau, mai ales venite din partea unuia care-a fost in ,, iarba''. Trebuie sa fii, insa, suficient de mintos cat sa accepti ca si altii din club vor binele echipei. Fiindca unii sunt mai ,, egali'' decat altii, la FCSB, ( nu ) li se permite; c-asa-i si-n fotbal, nu ?

M Mihai (26 comentarii)  •  12 februarie 2016, 12:40

Nu trebuie sa fii stelist ca sa-ti dai seama ce diferenta este intre Dukadam si reghe. Ce performante are Dukadam, cat este de modest si cata aroganta si trufie exista la acest manelist neica nimeni. A castigat cu Steaua ca toate celelalte erau in insolventa sau vai de mama lor. Daca era bun, nu venea inapoi in Romania sau daca venea trebuia sa incerce sa faca mai mult cu lotul pe care l-a avut Radoi. reghe are si el sustinatorii pe care-i merita, nuta radu si toti manelistii.

Alexx777 (2 comentarii)  •  12 februarie 2016, 12:43

Stima, Felix. Domnilor, la obiect , va rog...nu prin miriste. Daca vom continua sa bagam mizeria sub pres...vom ajunge sa ne hranim cu adevaruri false, minciuna si ipocrizie. Lasati-o naibi de ipocrizie. Desteptarea!

Naica (22 comentarii)  •  12 februarie 2016, 13:15

Ii sugerez lui Reghe sa citeasca ceva despre diplomatie, ceva mai mult despre modestie si, nu in ultimul rand, ba chiar tot ce se gaseste, despre BUN-SIMT ! Daca, prin absurd, Becali ii da un sut in c...ap, va merge sa salveze de la retrogradare echipa-fanion" Spirtoasa" din Daramata. Reghe si Ana sau pe rit vechi, Nicu si Leana !

Alex (1 comentarii)  •  12 februarie 2016, 13:19

Uite ca eu nu sunt de acord. Libera exprimare e libera exprimare. Si eu am dreptul sa imi sun seful si sa-l injur in fata, dar voi suferi consecintele. Democratia s-a urcat urat la cap poporului asta de neghiobi! Brusc credem ca libertatea de a vorbi inseamna ca pot zice oricum, oriunde si orice. Pe cat e de adevarat, pe atat inseamna ca trebuie sa fii responsabil si sa intelegi (si sa suporti) consecintele declaratiilor tale. In conditiile in care esti presedinte de imagine, trebuie sa te ocupi sa creezi o imagine pozitiva in jurul echipei. Daca tu la vremea ta ai fost mare portar si observi ca ceva nu merge bine la portarii echipei, poti sa te duci sa vorbesti asta direct cu antrenorul. Exista acolo si un antrenor de portari, se gasesc solutii sa se remedieze. Faptul ca pui presiune pe umerii singurilor portari din lot in momentul in care antrenorul incearca sa le dea incredere este o greseala. El stie mai bine de ce este nevoie, stie cum rezista fiecare criticilor si cum le este afectat psihicul. Sa faci o declaratie publica nu ajuta cu nimic. Vezi, eu ii dau dreptate 100% lui Reghe si 0% unor ziaristi de bambilici ca dvs., sau unor legende precum Duckadam. Sa nu uitam ca acest domn duce o viata tihnita primind bani de la o echipa fara sa faca mai nimic. OK, a facut ceva pentru istoria ei, istorie pe care acum unii zic ca de fapt nu i-ar apartine, etc. Cu ce ajuta in momentul de fata Duckadam echipa FCSB? Cu nimic. Suporterii nu sunt langa echipa, prezenta lui drept presedinte de imagine nu a fost suficienta sa-i convinga pe acestia nici ca este "aceeasi Steaua", nici nimic. Omul efectiv primeste bani de la club ca sa traiasca din mila si compasiune, ori atunci trebuie sa te intrebi - nu cumva trebuie sa ai grija sa nu daunezi echipei care te plateste prin declaratiile tale? Ca ce chestie zici tu pe la televizor ca a gresit Nita sau Cojocaru cand Reghe e de alta parere? Are Steaua vreun portar mai bun decat ei si nu stiu eu? Nu. E mai inteligent ce face antrenorul, pune esecul dintr-un amical pe umerii sai si a intregii echipe. Distribuie vina, zice ca jucatorii erau obositi, ca rezultatele din amicale oricum nu conteaza, etc. Pentru ca Steaua desi a transferat 11 oameni, n-a reusit sa transfere si un portar; si atunci trebuie sa ai grija ca Nita si cu Cojocaru sa'ti apere si sa o faca bine, sa nu resimta presiune suplimentara. Asa ca, domnule ziarist, tocmai pentru ca si dumneata ai dreptul la libera exprimare, observ ca ai scris un articol mai demn de can-can decat de gazeta sporturilor. Si cu ocazia asta indraznesc sa te provoc, sa-ti exerciti acest drept si sa publici si alte articole de can-can, dar de aceasta data nedeghizate sub egida "sport". Scrie-mi te rog despre ce-a mai facut Cruduta ca n'am mai auzit de mult de ea. Esti liber sa o faci! Sau ... hmmm ... trebuie cumva sa scrii de sport? Pentru ca de aia esti platit? Ba ca sa vezi, ce coincidenta. Aparent nici tu nu esti liber in exprimare! Parca seamana situatia cu a lui Duckadam, care e platit sa faca o imagine pozitiva in jurul echipei, nu sa critice evolutiile! Hai noroc!

Bibicul (27 comentarii)  •  12 februarie 2016, 13:54

Comentariu la obiect. Felicitari. Off topic, domnule Geambasu, pe cand un curs de gramatica pentru incepatori pentru postacii care macelaresc limba romana din necunoastere sau din lene?

Jean-Paul (63 comentarii)  •  12 februarie 2016, 14:00

D-le Geambasu, Eu cred ca acasa la Reghe canta gaina si nu cocosul si ca disciplina pe care incearca el s-o impuna la club are legatura cu pozitia de "drepti" in care sta el la domiciliu. In general, sunt de acord cu ce ati scris aici. Vreau sa fac doar o simpla observatie legata de afirmatia privind "cea mai iubita echipa din Romania" . Este notoriu faptul ca pe vremurile lui Valentin, orice dorinta a antrenorilor stelei privind achizitia unui jucator sau altul de la echipele din tara, se transforma in realitate imediat ce Valentin pune mana pe telefon si vorbea cu sefii comisariatelor militare si cu sefii de la judeteana de partid pe raza carora domicilia jucatorul dorit. Si steaua de atunci nu lua ciurucuri ci doar jucatori formati deja, gen Gica Popescu, Belodedic, Duckhadam, Balint, etc etc. Desi metodele folosite de steaua erau de multe ori brutale(vezi cazul cu Progresul cand l-au dorit pe Nastase si Dumitriu IV)jucatorii racolati cu arcanul erau momiti cu avantajele materiale si acestia cedau. Singurul jucator care n-a jucat la steaua decat pe perioada satisfacerii serviciului militar a fost Gica Popescu si pentru asta merita tot respectul meu. Acum, haideti sa ne oprim si la capitolul iubirea suporterilor. Este clar ca fanii unui Balint, Lacatus, Belodedic, Duckhadam de pe vremea cand acestia jucau la Sangeorz, Brasov, Moldova Noua respectiv Arad urmareau cu aceeasi pasiune evolutia acestora si dupa ce au ajuns in armata pe viata la steaua.... Sa nu uitam nici propganda facuta in jurul "performantelor" stelei, cand se faceau uitate echipele si antrenorii unde acestia au buchisit alfabetul fotbalului. In presa vremii se mentiona doar ca echipele steaua si dinamo au dat cei mai multi jucatori la nationala, fara sa se recunosca faptul ca toti sau aproape toti acesti jucatori de nationala au fost crescuti si formati pe alte meleaguri, decat cele din ghencea sau stefan cel mare A iubi o echipa implica nu doar mandria pentru rezultatele obtinute ci si aprecierea pentru reputatia morala si sportiva a acesteia. Ceea ce in cazul celor doua echipe nu intalnim asemenea calitati. Sondajele de opinie sunt irelevante din mai multe motive asa ca nu sunt deloc impresionat ca fcsb este, cica, cea mai iubita. Depinde si cine sunt fanii, ce nivel de educatie au, care sunt valorile morale pe acre acestia le promoveaza, etc

ovidiu_3003 (313 comentarii)  •  12 februarie 2016, 14:43

De azi inainte n o sa l mai auzim pe Dukadam spunandu si parerile ...o sa se cenzureze mereu ...sa nu l supere pe RegheBlat...

JAX (8 comentarii)  •  12 februarie 2016, 14:55

Oare cum a putut Costel Galca fara scandal,fara achizitii,fara suporteri sa ia 3 trofee fara sa spuna cuiva "da-te mai incolo" iar manelistul asta de cand a venit numai amenintari numai arogante si pretentii toata lumea stie ca de fapt traieste pe spinarea pregatitorului fizic.

Am_fumat_copacu’ (3 comentarii)  •  12 februarie 2016, 15:05

Si eu am vreu ta zic de Dinamo ca e echipa de **tei(sunt curios daca apar iar acele stelute in loc de litere) si mi-a fost cenzurat comentariul, nu e vorba numai de Steaua, asa ca nu-ti strica viata degeaba, fii vesel in viata reala, nu se merita ;)

sorin (5 comentarii)  •  12 februarie 2016, 15:19

Nu sunt suporter stelist sub nici o forma,dar intre fotbalistul Duckadam si jucatorul reghe nu poate exista comparatie ,dar viata fiind complexa se ivesc astfel de situatii in care mediocritatea razbate ...

marian (79 comentarii)  •  12 februarie 2016, 16:11

Aici nu vorbim despre jucatorii Duckadam sau Reghecampf. Nici de notiuni de genul "gandirii neingradite" la care face trimitere autorul materialului. Pur si simplu antrenorul Reghecampf i-a cerut unui angajat al echipei sa manifeste o necesara pondere in exprimarea in public a unor puncte de vedere (inainte de a discuta aspectele respective in interiorul clubului) si a avut dreptate, chiar daca persoana in cauza este Helmuth Duckadam. In orice intreprindere, chiar si sub forma unui club sportiv, performanta cere o anumita ordine si responsabilitati precise din partea angajatilor, fara ca o astfel de organizare sa insemne sub nici o forma incalcarea unor principii de liberatate si gandire libera. Daca Duckadam n-ar avea voie sa discute o anumita problema in cadrul intern al echipei ar fi o problema, dar sa iesi pe post in calitatea ta de purtator de imagine si sa pui in eter altceva decat prevede conduita fixata de conducerea clubului (patron si antrenor, in acest caz), e cam altceva. De exemplu, Mihai Stoica n-ar fi cazut nicicand in capcana asta. In fapt "incidentul" a fost umflat de media noastra avida de scandal, dar asta este o problema care nu mai tine nici de cluburi si nici de media, chiar, ci mai curand de noi, consumatorii de noutati de tot felul, care dovedim o apetenta nestavilita pentru can-can and co.

adrian (5 comentarii)  •  12 februarie 2016, 17:42

Subscriu celor care ii dau dreptate antrenorului. Haideti sa facem schimb de roluri, adica sa-l punem pe domnul Reghecampf presedinte de imagine si pe domnul Dukadam antrenor. In conditiile date, daca presedintele de imagine, Reghecampf, ar declara aceleasi lucruri, voi cui ati da dreptate? Antrenorului sau presedintelui de imagine? Si inca ceva…Sa nu uitam ca cel care raspunde pentru rezultatele unei echipe este antrenorul. In rest, totul este cancan…

Stelian (2 comentarii)  •  12 februarie 2016, 20:13

Cristi, cel mai iubit club din tara, STEAUA BUC., nu mai exista, deocamdata !!! Ma intreb, si te intreb DE CE NUMAI CEI CARE AU DAT O DECIZIE DEFINITIVA SI IREVOCABILA STIU ASTA???? Cum este posibil ca un club, fcsb, sa se foloseasca, ilegal, de brandul STEAUA, in afara tarii si sa figureze,inca, dupa 15 luni, in listele UEFA ca fiind STEAUA BUCURESTI, atat cu denumirea, culorile si mai ales palmaresul, iar in tara, la fel, numai ca pe treninguri si tabela de marcaj, de la unele meciuri sa figureze fcsb, in rest STEAUA, STEAUA si in presa si la tv.??? Ti se pare normal, legal ca un club de fotbal sa figureze pe listele UEFA si FIFA cu o denumire iar in campionatul Romaniei cu altul ???

Adu (12 comentarii)  •  13 februarie 2016, 20:24

De cand Steaua a fost preluata de Gigi, nu mai e nici a armatei, nici a poporului, ci doar a unei mafii care ne ornamenteaza puscariile! :D