Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Care insolenţă?

Occidentul s-a trezit şi s-a revoltat după atentatul de la Paris. Politicienii au făcut politică

Cu stilul lui ceremonios-fanfaronard-pompos şi absolut ridicol, Francois Hollande a elogiat amintirea victimelor atentatului de la Paris. Şi a promis justiţie, adică prinderea şi pedepsirea […]

vineri, 9 ianuarie 2015, 6:53

Occidentul s-a trezit şi s-a revoltat după atentatul de la Paris. Politicienii au făcut politică

Cu stilul lui ceremonios-fanfaronard-pompos şi absolut ridicol, Francois Hollande a elogiat amintirea victimelor atentatului de la Paris. Şi a promis justiţie, adică prinderea şi pedepsirea celor vinovaţi. Preşedintele Republicii Franceze a vorbit imediat după crima din redacţia săptămînalului satiric Charlie Hebdo despre insolenţa celor care tocmai fuseseră executaţi în redacţie. Înaintea insolenţei fuseseră înşirate acolo mai multe epitete laudative care ascundeau abil-politicianist reproşul. Mesajul subtextual era clar. Aţi întins coarda cam mult, trebuia să vă aşteptaţi. V-aţi jucat cu focul şi v-aţi ars. Dar noi acum sîntem obligaţi să vă omagiem, să vă prezentăm publicului ca pe nişte martiri ai libertăţii de exprimare. Nu eraţi, în schimb, decît nişte indivizi obraznici, plini de ei şi, pe deasupra, inconştienţi. Aceasta este cheia în care trebuie citită prima intervenţie televizată a lui Hollande de după atentat.

Preşedintele Hollande şi prim-ministrul Manuel Valls, la fel de caraghios ca son ami Francois în solemnitatea afişată, au făcut apel la calm şi la echilibru. Sfînta francofonie a funcţionat impecabil, iar chemarea întîilor bărbaţi de Stat din Hexagon a găsit teren fertil pe malurile Dîmboviţei, unde analişti mai vechi sau mai noi au sugerat şi ei că jurnaliştii francezi trebuiau să o lase mai moale cu satira. Care satiră nu era altceva decît producţia unui „tabloid nefericit, de prost gust, jignitor”. Şi „care au forţat nota exclusiv pentru a-şi vinde revista, pentru a mări tirajul cu orice preţ”. Citate din Cristian Tudor Popescu, campionul nuanţelor în povestea crimei de la Paris.

Au fost însă persoane în Europa mai puţin atente la nuanţe. Zecile de mii de oameni care au ieşit în Place de la Republique, celelalte zeci de mii de la Londra, din Trafalgar Square, alte zeci şi sute de mii de oameni care au ieşit pe stradă în marile pieţe ale marilor oraşe din Europa au spus fundamental altceva. Ceva substanţial diferit mesajului ipocrit-mieros-afectat al lui Francois Hollande. Solidaritatea lor cu tragedia ziariştilor era sinceră, cuvintele simple, adevărate. Bărbaţii nu se fereau să plîngă în hohote pe umărul soţiilor şi prietenelor. Legaţi de acel „Je suis Charlie” pe care în curînd se vor găsi deştepţi analitici să-l demonteze în piese componente, ca să ne demonstreze că treaba nu-i chiar aşa cum credem noi, ăştia, neofiţi în materie de subtraturi ale democraţiei şi politologiei.

Revolta tăcută a oamenilor de la Paris, de la Londra, de la Madrid sau de la Berlin este avertismentul Occidentului în faţa barbariei. Al lumii civilizate împotriva terorii răspîndite nu doar de cîţiva descreieraţi, aşa cum încearcă să ne convingă „analiştii”. Răul este mult mai adînc, dar este incorect politic să o spui. Corect este să fii ecumenic şi să o dai pe după cireş. Doar că acolo te poate aştepta un nene cu Kalaşnikovul.

Citește și: Cătălin Tolontan » ”Ei” sîntem ”noi” Click AICI pentru editorial!

Radu Naum » Rîsul. Plînsul Click AICI pentru editorial!

Alin Buzărin » Franţa paradisului fiscal opac şi limpede Click AICI pentru editorial!

Comentarii (40)Adaugă comentariu

dan (12 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 8:02

Poate ca ei au mers prea departe…dar data viitoare poate o sa fie asasinati unii care nu au mers atat de departe dar totusi au scris ceva. E o chestie doar de nuanta, de interpretare a unui text sau a unei imagini. Asa cum spui raul este mult mai adanc iar Parisul pare acum „la rece” vorbind o lovitura extrem de precisa care o sa declanseze reactii in lant. Vom trai si vom vedea. Cert este ca impactul o sa fie mai mare decat cel de dupa Londra si Madrid. Comparabil cu cel de dupa 11 septembrie. Si daca ne amintim, de atunci lumea s-a schimbat…si nu neaparat in bine.

stefan (2 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 8:28

de fapt nu ai spus nimic; aceleasi vorbe goale despre actiuni concrete asupra unor notiuni abstracte; aceeasi fenta de la miezul real al problemei – o chestiune strict interna a Frantei (doi cetateni francezi au asasinat alti 12), transformata nu subtil ci grosier intr-un steag al luptei Occidentului impotriva terorismului (pe care insa nu-l defineste nimeni… nu au de ce – un lucru definit nu mai are vizibilitate, nu mai poate fi manipulat asa cum tocmai ai patir-o si tu); evident ca lumea e in schimbare, evident ca granitele s-au deschis, ultimii care au aflat-o sunt tocmai SISTEMUL (in care se aflau si nefericitii ziaristi), desuet, arogant si oarecum hilar. Va incepe o cruciada, eu asa cred… care nu va duce nicaieri

vlad (3 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 8:49

De fapt au murit niste excremente ale societatii. Si culmea sunt comemorati…si de prostimea din Romania.
Allahu Akbar الله أكبر !!!

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 9:02

…Ingerii acestia a lui Charlie…s au luat de niste fanatici …mizand pe faptul ca pot riposta daca acestia ii ataca …ei bine …n au putut …

bazileon (82 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 9:17

Dar care este barbaria, dle G? Ce enormitati debitati? Ce doriti, niste vecernii siciliene, o noapte de kristal prin care sa fie exterminati musulmanii din Occidentul Europei?
Sa se dea o riposta hotarata? Sa se ia masuri? Tare mai sunteti liber in exprimare, dar e usor a scrie…

radu.cristi (22 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 9:46

„Revolta tăcută a oamenilor de la Paris, de la Londra, de la Madrid sau de la Berlin este avertismentul Occidentului în faţa barbariei. Al lumii civilizate împotriva terorii răspîndite nu doar de cîţiva descreieraţi, aşa cum încearcă să ne convingă “analiştii”. Răul este mult mai adînc, dar este incorect politic să o spui”

ai documentat articolul asta sau e doar o parere de a ta?. e cumva o reactie emotionala si prin urmare negandita ca raspuns in fata barbariei si a terorii? atacul marsav si inegal a unor indivizi antrenati si inarmati pana in dinti impotriva unor civili a fost un soc imens pt toata lumea. de asta au iesit oamenii in strada din compasiune si solidaritate cu cei ucisi. se gandeau ca ar fi putut ei cei ucisi ( de molotoavele alea din portbagaj spre exemplu) si au vrut sa transmita un mesaj : nu ne e frica de voi si iesim cu piepturile goale in fata bombelor si kalasnikoavelor pt a ne apara la randul nostru valorile morale si spirituale . dar raul nu e deloc adanc e doar provocat. e provocat de noi. de noi cei care vrem sa crestinam cu sabia in mana pe toata lumea : aborigeni si amer-indieni si musulmani. si daca nu vor sa fie crestinati ( eventual de niste conchistadori ) atunci ne sunt dusmani. cand vom invata sa-i respectam , sa le intelegem valorile spirituale si sa le acceptam asa cum si noi la randul nostru cerem acelasi lucru te asigur ca raul va disparea ca prin minune. si teroarea

radu.cristi (22 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 10:31

vezi tu mai #vlad asa cum hotul striga hotii si excrementele fac la fel. din cauza celor ca tine , cu mintea intesata de diverse halucinogene ( e adevarat ca exagerez cand poreclesc „minte” cei doi neuroni pe care-i mai ai , scuze) lumea e un haos pe marginea prapastiei. daca din greseala ai fi parasutat in mijlocul unor musulmani normali sa zic asa , in secunda doi ai fi linsat

radu.cristi (22 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 10:45

mai nou mi-am descoperit un nou hobby : ma rog in fiecare zi ca seicii aia care planuiesc sa plateasca 590 milioane de euro pt messi sa nu faca , Doamne fereste , vreo paranoia sau vreo schizofrenie si sa-i vina vreo idee sa dea 10 milioane de euro pe 2-3 atomice d’alea

dan_ (10 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 10:47

domnule geambasu, gresiti si gresiti gros. terorismul nu e de azi de ieri, a fost si va mai fi. mereu odios si fara sens, dar reactia la aceste acte ne defineste. ori cand te plangi ca nu poti sa ii arati pe vinovati cu degetul din cauza corectitudinii politice, joci in aceeasi logica a discriminarii ca fanaticii. milioanele de suflete care s-au mutat prin europa asteapta altceva. noi, romanii, ar trebui sa intelegem mai usor asta.

Mihai B. (13 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 10:51

Foarte slab articolul.
Si CTP are mare dreptate. Una e sa faci satira si alta sa jignesti. Cum sa zici: Islamul e un „merde”??… Ei chiar au intins coarda…. SAu sa pui poza cu un sarut intre 2 barbati pe prima pagina…dintre care unul e Mahomed…

Daca aparea Iisus in astfel de ipostaze, cred ca lua lumea foc. Ati vazut cumva glume pe seama evreilor?…

magus1349 (3 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 10:58

Sincer, mie mi se pare o tampenie in spatele careia se ascunde o tona de ipocrizie tot circul asta cu “Je suis Charlie” .
Din fericire internetul a ramas unul din dintre putinele locuri in care exista cu adevarat libertate de exprimare, dar nu in toate tarile. Din pacate este si terenul pe care se manipuleaza in stil barbar. Ar fi bine sa nu fim oi si sa inghitim ca niste pelicani tot ce ni se serveste.

altona (9 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 11:36

” Răul este mult mai adînc, dar este incorect politic să o spui. Corect este să fii ecumenic şi să o dai pe după cireş”

Va felicit pentru cuvintele astea.

Arsnl (1 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 11:54

Son ami si nu son amis. Ami e singularul. Prietenul sau si nu prietenii sau. Dar ai scris Je suis Charlie corect.

fanulumocanu (20 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 12:01

Ce sa spun,argumentum ad populum. Sunt absolut de acord : oamenii aia nu meritau sa moara pentru faptul ca au fost nesimtiti. Dar faptul ca au fost omorati de jigodiile alea nu-i face eroi in lupta pentru libertate, sau statui ale presei mondiale. E un accident de munca.

giani (10 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 12:23

” Răul este mult mai adînc, dar este incorect politic să o spui. Corect este să fii ecumenic şi să o dai pe după cireş”

Bine zis!

Din punctul meu de vedere greseala mare a lor a fost ca s-a deturnat manifestatia intr-un val de simpatie pentru caricaturisti, fapt care mie mi se pare o prostie, in loc sa atace cauza, si anume islamismul terorist.
Nu trebuiau afisate bannere cu „je suis charlie”, care inseamna urinarea atat pe valorile islamismului, cat si pe ale tale, crestine, cat le mai ai, si, in general persiflarea a orice, ci trebuiau afisate bannere cu „Nu islamizarii Europei”.
Germanii au dat un semnal corect in aceasta privinta.

apoca (7 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 12:33

Cei doi atacatori erau niste scelerati. Nu iman-ul i-a trimis acolo su nicio organizatie extremista islamica nu i-a recunoscut, nici macar isis. Erau cetateni europeni posesori de kalasnikovuri si lansatoare de rachete, asta e esenta problemei.

Au facut extremistii musulmani multe rautati dar asta nu e una dintre ele. A bate moneda pe religie acum e ca si cum ai condamna catolicii pentru sceleratul norvegian care a ucis zeci de adolescenti.

giani (10 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 12:57

@apoca

Sa-ti dau un mic citat din coran (dintre sutele pe aceeasi tema):

„Luptati intru calea lui Alah cu cei care lupta impotriva voastra.Nu fiti calcatori de lege, caci alah ii uraste pe calcatorii de lege.
OMORATI-I oriunde ii intalniti (…) Ispita este mai grava decat uciderea…” – Sura 1 v190

Deci problema e islamismul ca si religie a violentei, a intolerantei si a urii fata de cei care nu sunt de aceeasi religie cu ei.
Daca-mi gasesti o singura referinta despre un asemenea indemn in invatatura crestina, eu o mananc.

Din acest motiv, cei care omoara in numele crestininismului nu se pot numi crestini, pe cand uciderea nu numai ca este tolerata in coran, dar si incurajata permanent.
In locul afirmatiilor de genul „si ei au nebunii lor” ar fi mai corect „si eu au oamenii lor normali”, si anume cei care nu prea cunosc invatatura islamica.

emil (3 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 13:47

gresesti Geambasule

max (9 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 14:03

Traiasca reactiile emotionale in fata analizei la rece. A trecut vremea cind presa insemna informatie si dezbatere, acum cind deschidem ziarul sau televizorul nu mai vrem decit sa ridem si sa plingem. Daca se poate, in acelasi timp.

emil (3 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 14:12

majoritatea dintre jurnalisti se cred buricul pamantului si nu-si mai vad lungul nasului…
daca tu traiesti cu impresia ca in numele liberei exprimari poti scrie orice despre oricine te inseli…
nu sunt musulman dar daca ai indrazni sa faci o caricatura in care sa-mi jignesti parintii n-ar trebui sa dormi linistit nici tu si nici familia ta pentru ca eu nu-ti permit sa-mi jignesti pe cei ce mi-au dat viata…
majoritatea dintre voi jurnalistii, nu traiti in democratie pentru ca nu intelegeti democratia,voi traiti in nesimtire…

altona (9 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 14:56

Mesajele pe care le primiti reprezinta un singur adevar: ramine cum am stabilit.

bogdan (1 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 15:38

Emil
Mi-e frica sa ma gandesc ce le-ai face tu tuturor oamenilor care te dispretuiesc…

radu.cristi (22 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 15:45

#giani

fratele mileu orice lucru scos din context pare invers. daca vrei intreaba un amic avocat cum o virgula pusa trei degete mai la stanga sau la dreapta face din da nu si invers. eu ce inteleg din citatul tau : vin peste tine sa-ti violeze nevasta , sa-ti ia libertatea si sa-ti omoare copii? rupe-le capatana tata. daca nu stiu baietii miorita!! niste ignoranti.

Octavian Stăncioiu (27 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 15:54

Da, lumea civilizata in care noi, europenii (sau, ma rog, vest-europenii) traim (traiesc). Care lume civilizata? O lume perversa si pervertita, dedata tuturor orgiilor posibile? O lume atat de civilizata incat profaneaza valorile sfinte ale altora…

giani (10 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 16:18

@radu.cristi

din pacate atitudinea ta o aveau si francezii, si nemtii inainte sa treaca prin ce trec. La noi nu s-au inflamat inca prea tare si nici nu sunt o comunitate asa mare. Dar tine aproape, nu o sa scapam nici noi. Sa te mai vad atunci. Cand poate o sa reciti coranul cu cutitul la gat.

Esti liber sa crezi ca un indemn de a ucide pe cine nu e musulman sau se leaga de profet, care se repeta in coran la aproximativ 10 pagini in medie poate fi interpretat si altfel. Pot sa vin si cu alte citate gen: femeia ta nu e ascultatoare, loveste-o. Samd.
Islamistii jihadisti nu par persoane care sa inteleaga nuante, desi tu pari foarte deschis in a le cauta.

17 Nentori Tirana (677 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 16:24

„Occidentul s-a trezit şi s-a revoltat după atentatul de la Paris“ asa ca ar fi cazul sa se trezeasca si poarta spre occident.

Articolele voastre la cald, aveau mai multa simtire. Maria remarca ca a scapat pe moment fotbalul, culorile, caracatita, politicienii. Azi remarcam mai mult nesimtirea. Iar nesimtitii de serviciu sint mereu politicienii. Bine observat, dar de ce doar Hollande ? Putin oare n-a iesit cu nimic inteligent, cu condoleante, cu colaborare, cu concluzii, … Adevarul e ca multi politicieni, gainari si impostori vad in tragedii o sansa de relansare. Asa ca mai sint si azi oameni tinuti printre betoane doar ca sa arunce cu pietre. Astia pina la urma arunca cu bombe, e clar si poate calculat bine de altii care nu demasca prostia si impostura politicienilor, unii dintre ei chiar usor de santajat.
Cine arunca azi cu o piatra vrea si el sa evolueze, ca tot omul, sa urce pe scara ierarhica. Ei ajung toti la a dispretui oamenii, ar omori pe oricine, indiferent de religie. La dispret se ajunge in orice banda, chiar si numai in numele afacerii.

Pina cind oameni sanatosi si cu scaun la cap vor lua masuri care permit si obliga integrarea tuturor in societate (nu degeaba scoala este obligatorie, dar trebuie facuta si accsibila), pozitia lui CTP este din pacate corecta. Enerveaza doar ca se considera jurnalist, el insusi. La fel globalizeaza si capitanul vostru de plai Totti in articolul „Ei“ sintem „noi“, bagind religiile si apoi jurnalistii intr-o oala. Intre „Ei“ si „noi“ exista si „voi“ la stadiul de „mamaliga“ care nu explodeaza dar care este la fel de periculoasa.

Pe „voi“ nu va pune nimeni sa combati o religie, terorismul, dar ati putea combate prostia, incultura si impostura ajungind la intrebarea daca cei care conduc azi Romania au ajuns intimplator acolo sus, daca nu sint la fel de periculosi. Scuze, logica, orice calcul al probabilitatilor, arata ca sint sanse minime ca sa ajunga atitia timpiti, bolnavi mintali, infractori si impostori in pozitiile cele mai inalte, fara sa existe ajutor si intentie. „Voi“ nu ma combateti nici macar pe mine, doar cenzurati.
Iataun caz.
Primii doi cu care Presedintele discuta securitatea Romaniei, poarta spre occident, sint Dusa si Oprea, numiti de Ponta. Eu sustin ca Dusa nu are nici o legatura cu armata, nu are nici o scoala si nici o meserie iar sotia si fratele au ajuns dubios in pozitii cheie. Din CV-ul lui Oprea lipsesc 10 ani plini de afaceri dubioase, urmate de o ascensiune dubioasa. Basescu, la recomandarea SRI l-a numit seful mafiei. Sint santajabili, la fel majoritatea. Faptul ca tocmai acolo se vind anonim cartele de telefon, e mentinut senilul Isarescu, afaceri si conturi dubioase, vinzari ilegale de arme si munitie sint descoperite de americani si eventual de camera de filmat a lui Bercea Mondialu, faptul ca nu apare biografia sotilor Cocos-Udrea si cum a ajuns aceasta din urma sa formeze un cuplu (politic) cu Basescu, … intregeste imaginea.

Rezumind: sustin ca Dusa si Oprea (deocamdata doar astia) sint un pericol pentru securitatea nationala, ba chiar un pericol pentru omenire daca avem in vedere parteneriatul cu NATO si pozitia Romaniei ca o poarta spre occidentul democratic.
„Voi“ angajatii GSP, va rog sa ma combateti. Va rog sa le luati apararea.

Axel (65 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 16:41

Ok, la vorbe sunteti toti tari. Toti aparati libertatea de exprimare. Ia sa vad eu ca de maine nu se mai modereaza niciun comment pe gsp, ca o prima masura spre aceasta tinta.

De ce nu faceti asta? Iote scrie aici jos sub casuta in care scriu:
b. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa jigneasca.
c. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemita sau rasista.

CH e(ra) o publicatie in care nu utilizatorii, ci ziaristii (asa-zisi) insisi incalcau aceste reguli. Cum vi se pare asta?

Racul (17 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 20:10

Din pacate singurii care aveau autoritatea morala sa sustina libertatea de expresie sunt acum morti.

Restul sunt toti ipocriti: sustinem libertatea de expresie, dar doar daca ne aranjeaza. A trecut vremea in care Voltaire (cred) zicea ca nu e de acord cu parerile tale dar ca lupta ca sa ti le poti expune.

Exemple sunt nenumarate.

Filbert (45 comentarii)  •  9 ianuarie 2015, 22:02

Insulta sub pretextul libertatii de exprimare nu inseamna civilizatie.

Ecce homo (3 comentarii)  •  10 ianuarie 2015, 4:09

Problema cea mai mare a <> e ca are memorie scurta si selectiva

radu.cristi (22 comentarii)  •  10 ianuarie 2015, 4:58

#giani

se pare ca vorbim de lucruri total diferite. tu vorbesti de islamisti jihadisti eu vorbesc de musulmani. asta apropo de nuante.cand niste persoane de etnie rroma ( as dori sa remarci eleganta exprimarii) originare din romania , instaleaza satra in mijlocul londrei si toata lumea se revolta impotriva tiganilor romani nu-ti cade bine asa e? ei bine dragul meu este exact acceasi situatie. musulmanii onesti sunt una iar radicalii sai jihadistii sau teroristii sau cum vrei tu sa-i mai numesti sunt cu totul si cu totul alta treaba. asa cum un londonez cu capul pe umeri stie sa faca diferenta dintre un roman si un tigan roman asa ar trebui sa faci si tu. acu’ daca nu esti londonez eu ce sa-ti fac?

dan88 (13 comentarii)  •  10 ianuarie 2015, 5:11

Cristi, ai mare dreptate , in mare parte,insa.Atata timp cat vom fi `politically correct`, si nu vom taia in carne vie, spunand doar adevarul, ceea ce gandim(chiar daca cateodata gresim, ne putem totusi corecta), nu se va intampla mai nimic.
Islamul nu este o religie pacifista si nu indeamna la pace, toata lumea o stie, nu are rost sa ne ascundem , insa cred ca acum e mult prea tarziu, globalizarea la care multa lume a tanjit, este deja o realitate, si sociatatea democratica este in mare pericol, mai ales in Occident.
Eu, traiesc in lumea noua de ceva timp, unde este foarte pestrit, ca sa ma exprim asa mai colorat, insa , viitorul nu se arata prea roz , nici aici, unde totusi sant niste reguli , ceva mai stricte, cred.
Europa occidentala a gresit grav incercand sa adaptaze si civilizeze imigrantii islamici, nu se va intampla asta niciodata, timpul imi va confirma acest lucru.Santem foarte diferiti, si nu numai islamistii(comparativ cu crestinii), amestecul de natii este o mare , foarte mare prostie.E doar o parere personala, dupa , totusi o experienta de a a trai in diaspora de ceva timp.Sa speram ca ma insel, si ca lucrulrile vom merge spre bine in viitor.

radu.cristi (22 comentarii)  •  10 ianuarie 2015, 5:19

si uitasem , cred ca tu ai versiunea de coran tradusa de un cetatean din israel. am auzit niste zvonuri ca e un grup de persoane care se trage de pe langa ierusalim si cica ei ar conduce de fapt lumea si cica ar fi bine ca din timp in timp sa gandim si cu capul nostru si sa nu mai credem ca prostii tot ce turuie televizorul ala la noi.

sundance kid (23 comentarii)  •  10 ianuarie 2015, 6:59

Te-ai exprimat din punct de vedere al jurnalistului si a libertatii de exprimare doar ca lucrurile nu sunt asa simple !!! Publicatia respectiva nu a jignit un imam anume sau un ayatolah , etc…ci mut mai mult de atit . Iti spun sincer ca si daca as fi avut talentul si capacitatea de a lucra in satira la o astfel de publicatie nu le-as fi jignit nici asa zisul profet si nici pe dumnezeul lor numitul Alah . Chiar nu o spun cu ipocrizie . Tine de cei sapte ani de acasa . In plus subiectul e foarte complicat si nu vreau sa dizertez aici si acum . Sa zicem doar ca incepe cu perioada cind Algeria era doar o colonie umilita de catre civilizatii tai . Nu vreau sa dezvolt subiectul ca mi-ar lua pagini si probabil nu o sa imi publici nici macar ce am scris acum !!

IO (65 comentarii)  •  10 ianuarie 2015, 17:58

@ emil #18, eh uite ca de data asta nu greseste.

Atacul de la piata evreiasca este un „game changer” in toata afacerea.
Un eveniment tragic era de asteptat in Frantza. De vreo 6 luni ma asteptam la el. Atentie la Valls.

marcel (15 comentarii)  •  10 ianuarie 2015, 18:32

Opiniile domnului Cristian Tudor Popescu si nu numai, au un singur cusur – au venit in cel mai nepotrivit moment posibil.
Sigur ca nimeni nu merita sa moara pentru niste bancuri, fie ele chiar de prost gust, dar… sa va intreb ceva domnule Geambasu: Cunoasteti vreo persoana capabila sa mearga in mijlocul galeriei de ultrasi ai lui Dinamo de exemplu care sa strige la un moment dat „Hai Steaua”, eventual fluturand si un steag rosu-albastru?

Dani (81 comentarii)  •  10 ianuarie 2015, 19:30

Nu-mi place CTP, fanatismul religios nici atit, dar trebuie sa recunosc ca respectivul fost ziarist are dreptate. Stie bine ce inseamna junalism „de prost gust, jignitor”, l-a practicat si el la infecta fituica”Adevarul”, alaturi de neregretatul D.Tinu. Asa cum si GSP-ul a inceput sa practice asemenea tip de jurnalism. Asta cind e in pauza de pupincurism becaliot. Dar nu este numai acest aspect. Cu citeva zile inainte, un nene francez a venit pe la noi si ne-a anuntat pompos ca in Franta exista risc mare de „atentate teroriste” si ca nici noi nu sintem scutiti. Asta asa, ca sa pregateasca terenul…Apoi toata lumea a aflat imediat cine sint faptasii, desi acestia nu fusesera prinsi…ca si cum serviciile secrete stiau ca acestia urmaresc savirsirea unui atentat, dar n-au intervenit pentru a dejuca planurile…plus o groaza de detalii mai degraba tehnice ori declaratii contradictorii, care nu se potrivesc deloc. Eu nu as fi atit de sigur ca atacatorii sint „fanatici religiosi”(apropos, in Algeria si in nordul Africii in general ponderea fundamentalismului islamic este foarte mica, nu se compara cu Orientul Mijlociu)…ratiunea imi sopteste mai degraba sa ii caut pe atacatori in rindurile serviciilor secrete. Franta, in plin declin mai ales cultural, traieste doar din amintirea unei istorii marete. Acum, in plina criza economica (indusa artificial, fara cauze economice „naturale”, dar asta mai putin conteaza), statul francez isi doreste statutul de mare putere colonialista, dupa modelul Statelor Unite. Si, tot dupa modelul american, nu se va da in laturi de la nimic. Iar „prinderea şi pedepsirea celor vinovaţi” poate implica chiar si o intrare in forta in Algeria, daca „ïnteresele Frantei” cer acest lucru. Interese economice obscure, bineinteles…dar asta intra in modalitatea de creere a noii ordini mondiale. Fascism mascat in blana de democratie.
M-as mira ca un presupus „mare jurnalist” sa nu se fi gindit la asta. Mai degraba s-a gindit, dar n-are voie sa scrie asa ceva. Da, dar asta inseamna tot o forma de prostitutie intelectuala. Asemeni celor de la obscura publicatie franceza, care astazi sint apropae canonizati in numele unei libertati de expresie prost intelese, ceea ce faceti voi se numeste circ, Geambasule…dresura de cai verzi pe pereti. Este circul din celebrul dicton „panem et circensis”…toti „bunii ortodocsi”, in frunte cu ala care folosea ortodocsia in campania electorala, sar acum sa incrimineze religia musulmana, uitind ca ei nu sint cu nimic mai buni decit islamistii. Sa fim seriosi! Religia (oricare ar fi ea) nu are nici o scuza in secolul XXI, fanatismul religios cu atit mai putin…dar nici jurnalismul asta de rahat nu poate fi catalogat drept libertate de expresie!

giani (10 comentarii)  •  11 ianuarie 2015, 0:31

@31,33
Islamisti jihadisti si musulmani tot aia e. Incapatanarea prin care incerci sa ne convingi ca islamul invata de ‘bine’ si ca jihadistii sunt doar niste nebuni care nu au de-a face cu islamul ma face sa consider ca legile sigurantei nationale pe care vor guvernantii sa le introduca pot fi benefice. In opinia mea esti dubios. Pentru ca pare ca esti informat despre subiect, insa incerci sa folosesti aceasta informatie in scop personal

Dragul meu, jihadul este datoria sfanta a oricarui musulman sau islamist sau supus, sau orice alt termen echivalent alegi. Cine se dezice de aceasta datorie ‘sfanta’ nu mai are parte de virgine in gradina lui alah.

Presupun ca citesti direct versiunea araba a coranului, nu-i asa?

john70 (28 comentarii)  •  11 ianuarie 2015, 5:44

@Mihai B.
„Daca aparea Iisus in astfel de ipostaze, cred ca lua lumea foc.”
Exemple: Scultpura cu Fecioara Maria in fecale de elefant; Isus pe cruce scufundat in urina; piesa de teatru in care Iisus se phute in koor cu Iuda. Cati oameni au fost executati pentru astea? Zero. Proteste limitate. Nu e de mirare ca crestinismul se duce naibii.

john70 (28 comentarii)  •  11 ianuarie 2015, 6:11

@Giani

Ai dreptate.

@apoca

Gresesti. Executantii caricaturistilor au executat un plan conceput in afara. in momentul cand misiunea a fost indeplinita s-au pierdut cu firea si n-au mai stiut ce sa faca (ar fi putut sa execute oameni pe strazi, dar asta nu era in planul stabilit dinainte).

@emil

Astia din Vest n-au trait niciodata intr-o societate fara libertate de expresie si aceasta forma de libertate s-a banalizat pentru ei si au luat-o razna. Boii astia din Romania nu fac decat sa-i copieze ca papagalii pe aia din Vest.

@axel

Bravo. Sunt multe firme in Occident unde, daca ai afisa caricaturi similare cu cele din Charlie Hebdo, ai fi dat afara imediat ce s-ar plange un alt salariat.

@Filbert

Corect. Pe logica astora, cel mai mare avocat al libertatii de exprimare din Romania ar fi Vadim Tudor.

@ radu.cristi

Problema e numarul prea mare de musulmani din Franta (si alte tari vest-europene). Sa zicem ca teroristi sunt doar o mica minoritate, 0.1%. La 6 milioane de musulmani din Franta asta inseamna 6,000 de oameni. Greu de supravegheat. Un recent sondaj dezvaluia ca 27% din tinerii musulmani francezi intre 18 si 24 de ani sustin Statul Islamic. Nu armele, ci demografia vor rezolva situatia.

@dan88

Ai dreptate. Pe de alta parte, esti nascut in ‘88 sau 88 inseamna… ca libertatea de exprimare nu e chiar asa de mare cum se lauda unii?

@marcel

Problema e ca ultrasii lui Allah sunt minoritari in Franta fata de galeria mai pasnica a lui Iisus si galeria mai agitata a lui Marx.

Comentează