Numai “U” e acasa

CFR vrea să joace pe noua arenă a Clujului. E o ţară liberă, cel puţin în teorie.
Principalul argument al domnilor Paszkany şi Mureşan? Stadionul este construit din bani publici, deci e al tuturor. În plus, şi cheltuielile generate de organizarea unui meci ar fi mai mici pe “Cluj Arena”, în jur de 7.000 de euro faţă de 15.000 cît a plătit Steaua cînd a jucat cu ŢSKA.

Ar fi “politically correct” ca feroviarii să-şi dispute partidele pe fostul “Ion Moina”, dar nu şi moral. Fosta potcoavă a fost leagănul şi reazemul unor generaţii întregi de suporteri ai Universităţii Cluj. Aici, Mircea Luca nu s-a speriat de crampoanele atacanţilor, aici Ivansuc scria serenade pentru inima tribunei, aici alfabetul începea cu litera “U”. Emoţiile, amintirile, poveştile, necazurile nu pot fi expropriate. Aici au fost aprinse zeci de mii de lumînări în memoria legendelor clubului, un gest unic în România. Lumînările s-au stins, dar spiritul nu e perisabil.

Au existat şi momente de pauză forţată. Bejania de la Sibiu, cînd Universitatea a continuat să joace în campionatul românesc în timp ce Ardealul era sub ocupaţie maghiară. Pe stadionul părăsit de “şepcile roşii” evolua KAC, iar mai tîrziu Vasas (Ferarul). La întoarcerea la Cluj, “U” şi-a recîştigat pe gazon dreptul de a fi acasă pe arena de lîngă Parcul Central. A învins cu 4-0 pe Ferar, îmbrăcînd echipamentul ascuns de magazinerul Komaromi Sandor. “L-am păstrat aici, îngropat în pămînt, sub paie, lîngă depozitul stadionului, pentru că ştiam că vă veţi întoarce”.

“U” e iar în bejanie şi trebuie să-şi justifice dreptul de a se considera acasă la ea acasă. În timp ce a migrat pe la Alba, Bistriţa şi Mediaş n-a primit nici o invitaţie, nici măcar formală, de la concitadina CFR, să-şi dispute partidele în Gruia, cum remarca
jurnalistul Gelu Claudiu Radu într-un editorial postat pe site-ul suporterilor Universităţii www.ucluj.ro.

Nici “Ion Moina” nu aparţinea în acte Universităţii Cluj. Şi vechea arenă a fost ridicată din banii contribuabililor. Era însă limpede şi pentru neofiţi că stadionul e al “şepcilor roşii”. Dacă şefii CFR-ului solicitau “Cluj Arena” pentru confruntările din cupele europene, pentru o viitoare participare în Liga Campionilor, nu ar fi ieşit iureş. Aşa, pare mai mult o răutate gratuită, o şicană. Demersul nu e logic, dacă ne gîndim că feroviarii susţin că au investit în jur de 20 de milioane de euro în modernizarea arenei din Gruia. Şi acum, ce fac, o lasă în paragină? O folosesc pentru echipa secundă? Şi stadionul pe care joacă fosta campioană a fost ridicat din bani publici. Poate că şefii din Gruia întind coarda, pentru ca autorităţile să le înlesnească o altă afacere.

E un moment delicat şi pentru tînărul preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe. Hotărîrea pe care o va lua va dovedi dacă e politician sau bărbat politic. Anul următor sînt alegeri, iar Tişe şi-a construit în ultima vreme imaginea de suporter al Universităţii, fiind prezent şi la unele dintre deplasările din liga secundă. “Şepcile roşii” pot buscula sondajele dacă se vor simţi trădaţi. E o decizie de urmărit, vor fi probabil şi presiuni politice, fiindcă Arpad Paszkany e unul dintre sponsorii importanţi ai PDL-ului, partid de care se leagă ascensiunea lui Tişe.

Ca jurnalist am dreptul la opinie. Pentru mine, este limpede, din considerente morale şi istorice, că doar Universitatea poate fi gazdă pe “Cluj Arena”. Restul nu primesc interdicţie, dar nici nu pot ignora realitatea.

214 comments ↓

Pagini: [11] 10 9 8 71 » Afiseaza toate comentariile

# 214 suporter U Cluj on 21.09.11 at 7:57 pm

va reamintesc ca U Cluj a decedat acum vreo 10 ani! ceea ce evolueaza acum pe terenurile Ligii I este Universitatea Cluj-Napoca, club privat apartinand unui interlop regatean, fara NICI o legatura cu neuitata echipa a studentilor clujeni, ceea ce se poate constata aruncand o simpla privire asupra bandelor de ultrasi din galerie.

# 213 Raulitto on 21.09.11 at 1:17 pm

U cluj te iubesc!

# 212 Ovidiu on 21.09.11 at 12:22 pm

superb aditorialul, concis si la obiect ! in legatura cu comenturile de mai sus nu mai are rost sa spun nimic, Hamish a zis totul. vor scrie anti “U” lingai lui arpix contra cost. daca as putea urmarii ip-ul lor ar reiesii clar ca sunt 1-2. nimic mai mult.
“U” vine de la Cl”U”j ! un oras “U”niversitar !
Bravo Aline !

# 211 kalajnikow on 21.09.11 at 11:13 am

Agramatiilor, oligofrenii neamului Romanesc, ce va tot agitati fara sens.

1. Stadionul este proprietatea Judetului Cluj. Oricine este eligibil sa joace atata timp cat plateste chirie pe stadion.

2. Fara sens rivalitatea extra sportiva dintre cele doua echipe.

3. Uitativa in Roma sau in Milano, joaca echipe concurente pe un singur stadion.

Nu fiti mai destepti decat se cuvine. Nu are sens sa va implicati in certuri stupide si fara sens.

Daca vorbim despre moratlitate, STADIONUL ESTE AL CLUJENILOR nu a unei echipe anume.

Suporter “U” Cluj & CFR 1907 Cluj

# 210 @stefan on 21.09.11 at 11:12 am

sa nu uitam cand ati fost in CL au confundat Cfr cu “U” …..Chelse Londra-Universitatea Cluj

# 209 Hamish on 05.09.11 at 12:11 am

@ stefan

1.Nu ne intereseaza parerea “marilor cancelarii” fotbalistice europene. Iubirea pentru “U” nu e direct proportionala cu aprecierea unora sau altora. In schimb voi va iubiti echipa in functie de notorietatea numelui cfr in cadrul clubului AS Roma….patetic fratiuc…..

2. Ne doare in basca, cu cine ati jucat voi, din partea mea puteati juca, cu Barcelona si sa o si bateti. Pe noi in momentele alea ne interesa mai mult un meci cu ACU Arad. Pentru ca juca “U” si restul nu ne interesa.

3. Las-o mai moale la faza cu investitiile fiindca ma indoiesc ca ai vazut actele contabile ale lui Arpi ca sa poti face o comparatie obiectiva. Din ce stim Arpi nu a platit nici pana astazi firmele care i-au construit tribuna a II-a si se judeca prin tribunale. Mai precis le-a tepuit.Tipic pentru el.

4. Iar nu intelegeti nimic din ce insemna iubire pentru niste simboluri si doar atat. Voi vorbiti de marketing, bani publici, performante, investitii si alte bla-bla-uri reci, impersonale si cu o mare doza de abstract. Pentru noi daca jucatorii dau totul pe teren fara sa economiseasca nicio farama de energie, pentru “U” si pentru toti cei care iubesc alb-negrul, pot sa si piarda meciul cu 1000-0. Nu conteaza. Toata lumea o sa cante si o sa astepte cu nerabdare meciul urmator, indiferent in ce liga ar fi acesta. Daca jucatorii nu inteleg atunci sunt intradevar probleme. Elocvent in acest sens e cazul lui Cojo, care pana la urma a inteles ce vrem de la el si acum e unul dintre cei mai buni.

Cat despre faza cu milogeala asta-i gargara ieftina. Moina e casa noastra si toate povestile cu banii publici ai clujenilor ne sunt indiferente. Oricum, Arpi poate plateste taxe, desi ma indoiesc ca nu ocoleste o buna parte dintre ele, dar 70% din cei 3-400 de fani ai vostrii ma indoiesc, ca platesc ceva. O mare parte sunt minori care cu exceptia alocatiei n-au alte venituri, alta parte sunt someri si traiesc din punguta de mancare data de Arpi, cativa pensionari care n-au bani de medicamente decum de altceva si cam asta-i tot. cfr nu merita nimic in plus fata de ce-i ofera comunitatea din care face parte. Iar majoritatea comunitatii clujene spune ca cfr nu are ce cauta pe Moina. Eu chiar as vrea sa fie un referendum in Cluj, in care sa se voteze cine sa joace pe Moina. Evidenta ar fi atat de zdrobitoare, incat cred ca Arpi v-ar defiinta fiindca el gandeste economic, rational si ce rost are sa finantezi o echipa care s-ar baza pe o masa de suporteri(potentiali clienti) de pana in 10% din Cluj-Napoca.

@CLUJEAN

1. bla-bla…aceeasi poveste ca la stefan
2. Idem
3. Asta-i o mare minciuna. Tu te-ai uitat un pic la ce fel de oameni sunt in jurul tau in tribuna? O gramada de nespalati, abrutizati de 40-50 de ani cu fete de alcoolici, muncitori frustrati veniti pe stadion ca sa mai scape de angoase injurand, pusti de 14-18 ani ponositi si cu 3 cuvinte in vocabular. Sunt si oameni ok printre voi, cu ceva studii(macar facultate la cu taxa), dar de aici si pana la elita “culta” a Clujului, asa cum o numesti tu e cale de la cer la pamant.

4. Asta cu familistii cfr-isti care nu se duc la meciuri pentru siguranta familiei, e fumata. Sa inteleg ca noi nu suntem familisti? Ca n-ati mers la Alba (desi va pazeau mai multi jandarmi decat voi) hai sa zicem ca inteleg, dar la meciul direct din Gruia de ce n-ati venit? In zona din tribuna a II-a unde am stat eu puteam sa-mi schimb locul la fiecare 10 secunde fiindca gaseam locuri berechet si era zona voastra dinspre Masinistilor. Daca nu urlau boxele alea sinsitre cred ca noi aia 7 care eram in partea aia de tribuna va acopeream pe toti la cantat. Daca va e frica pentru siguranta voastra si a familiilor la voi acasa, in Gruia, cum credeti ca o sa fiti mai in siguranta sa veniti pe Moina?

5. Niciun u-ist nu a sustinut cfr in meciurile mentionate de tine. Cine zice ca a facut-o ori nu are nicio treaba cu “U”, doar asa din povesti, ori minte. Eu am fost la meciurile cu Chelsea si Bayern si m-am bucurat la fiecare ocazie a englezilor, iar la golurile nemtilor am sarit de nebun si am imbratisat pe toata lumea din jur. De la cei din galeria nemtilor am primit un tricou cu Klose si eu le-am dat un fular cu “U”. A fost beton. Si toate astea nu neaparat din ura fata de cfr, echipa care mie personal imi e indiferenta ci pentru ca atat Chelsea cat si Bayern sunt doua echipe care-mi plac. Cel putin la meciurile lui Bayern de cate ori am ocazia nu ratez cate o excursie pe Allianz Arena.

6. O decizie inteleapta si normala.

# 208 ARDELEAN on 04.09.11 at 7:23 pm

care traditie ?????? ce mare traditie are U in afara ca s-au chinuit ani de zile in divizia B ????? Daca CFR-ul nu se ridica, si voi ati fi ramas in aceeasi mocirla. CFR-ul a demonstrat CA SE POATE !!! A ridicat stafeta atat pt echipele din provincie cat si pt cele din Bucuresti. a demonstrat ce inseamna sa ai o condicere civilizata care sa faca o investitie serioasa. Numele lui U a crescut in ultimii ani datorita rivalitatii cu CFR (si cum presa adora scandalul…aceasta rivalitate a fost exploatata la maxim). Daca nu era CFR acolo unde este acum, nici pe U nu baga NIMENI in seama !!!! Asta e realitatea pe care trebuie sa o acceptati !!! Si da..CFRul are mai putini suporteri in Cluj…dar are multi suporteri peste tot in tara ! cand 1500 de romani se deplaseaza pt CFR [ana in Germania demostreaza ceva : AM FOST MANDRI SA FIM REPREZENTATI IN EUROPA DE CFR…AM FOST MANDRI SI ENTUZIASMATI SA FIM APLAUDATI LA SCENA DESCHISA DE 65000 DE NEMTI !!!

# 207 CLUJEAN on 04.09.11 at 7:16 pm

Inainte sa scrii un articol ar trebui sa te documentezi. CFR a oferit clubului U posibilitatea sa joace in Gruia dar NU AU VRUT EI !!!!! SI NICI SUPORTERII !!! CFR a jucat pe Moina in trecutul indepartat !!!
1. CFR are TOT DREPTUL SA JOACAE PE CLUJ ARENA
2. CFR a facut cunoscut orasul CLUJ NAPOCA in europa..nu U
3. CFR are mai putini suporteri…pt ca suntem partea civilizata si culta a orasului, iar tot aurolacii si smekerasii de cartier tin cu U ( ca e mai sigur, ca sa se bata, ca sunt golani)
4. pt un destept care a lasat un comment pertinent : CFRistii nu au venit la meciul cu U pt ca e vorba de familisti…parinti care niciodata nu-si vor pune viata in pericol (a lor sau a xopiilor) ca sa vina sa vada cum se dau in stamba niste HULIGANI
5. intrebare pt uistii care nu demult sustineau CFR-ul : cat de mandri ati fost cand dupa multi ani primul titlu din provincie a ajuns in CLUJ????Cat de mandri ati fost cand orasul CLUJ a gazduit echipe ca si CHELSEA,ROMA,BAYERN ???? Cat de mandri ati fost cand victoria asupra ROMEI a facut inconjurul planetei si toata lumea a aflar de echipa CFR1907CLUJ DIN ORASUL CLUJ NAPOCA, ROMANIA ??????
6. Avem DREPTUL…dar nu VOM JUCA…CASA NOASTRA ESTE IN GRUIA

# 206 stefan on 04.09.11 at 3:24 pm

niste simple intrebari :

1. mergeti in marile cancelarii fotbalsitice ale europei si pronuntati numele cluj vedeti ce vor spune : cfr sau U va garantez 100% CFR

2. CAND CFR JUCA CU CHELSEA , ROMA , BAYERN UNDE ERA U : juca cu toate materialele de constructii din ligile inferioare

3. Cat a investit u in fotbalul din cluj (infrastructura , transferuri, marketing ) fata de cfr cluj ?
raspuns : incomparabil mai putin chiar si printul cristea a fost luat pe o datorie dintre walter si borcea

4 cine a pus clujul pe harta fotbalistica a romaniei si a europei

un singur nume CFR 1907 CLUJ - restul e tacere

dar asa e in romanica : cei care investesc mai mult , se straduie mai mult , au ambitii mai mari trebuie sa-si faca singuri totul altii MEDIOCRII primesc totul de-a gata daca doar U va juca pe Cluj arena vor fi milogii clujului ne avand perspective , bani le-a construit orasul stadion . dACA CFR NU ERA IN PRIMA LIGA NICI U ISTI NU ERAU ASA MOTIVATI SA REVINA N LIGA 1.
RESPECT U DAR CFR E CFR
RUSINE , RUSINE , RUSINE
CFR MERITA DUPA INVESTITII, TROFEE , NIVELUL LA CARE ESTE SA JOACE PE STADION DE 5 STELE

# 205 geco on 04.09.11 at 1:22 pm

Pe stadion poate sa joace cine plateste, nu conteaza numele echipei. Statul trebuie sa isi recupereze banii investiti in stadion altfel investitii in oras in urmatorii 10-15 ani veti vedea doar pe hartie. Eu nu inteleg cum in Romania decid 300 de ultrasi fara nici un viitor, clienti vechi si viitori ai facultatii din Gherla.

# 204 sunu on 04.09.11 at 12:31 pm

Pe fostul stadion Ion Moina.. a jucat si CFR..o perioada..
mai citeste si te documenteaza… maimutele din galeria lui U..nu merita un asemenea stadion…
Sper sa joace ambele echipe pe noul stadion…e Cluj Arena , e public..cine are bani sa plateasca taxele de desfasurare a unui meci sa joace..a fost o perioada dupa 90 cand cei de la U foloseau stadionul si nu plateau utilitatile..aveau datorii de sute de milioane…

# 203 mircea on 04.09.11 at 11:21 am

Sunt unul dintre numerosi fani ai lui U si ai fotbalului .sunt de acord cu multi dintre voi care sustineti ca si CFR are aceelesi drepturi ca U sa joace pe CLuj Arena,intrebarea pe care v-o pun domnilor CFR-isti :Are CFR nevoie sa joace pe cluj Arena ???raspunsul nu poate fi decat unul si acesta este NU! va aduc si 2 argumente
1.CFR are un stadion frumos la nivel european cum putine echipe din Romania au in care s-au investit multi bani!
2.la majoritatea meciurilor din liga 1 stadionul este in mare parte gol ,mai putin la meciurile cu”marile”echipe
ale tari gen STEAUA in care stadionul este umplut de suporteri echipei vizitatoare !nu vb de meciurile cu U unde suporteri CFR lipsesc cu desavarsire chiar la ei acasa.:))
Sunt de acord ca CFR in cazul in care reuseste o calificare in Cupele europene sa joace pe Cluj Arena dar nu vad rostul ca ei sa joace si in campionat acolo pt simplul fapt ca nu au nevoie de acest stadion.
HAi U!!!!

# 202 lari on 04.09.11 at 10:28 am

Andrei, dacă sântem așa neamuri proaste, CE CAUȚI ÎN CASA NOASTRA??

# 201 Andrei on 04.09.11 at 12:11 am

Vorbiţi despre aceeaşi U a cărei patron este cocalarul ăla de Walter şi care este împuţită de fotbalişti de pe la Dinamo şi etc?

Ce neam naşpa de oameni sunteţi!

Neamuri proaste!

# 200 Luminita din tunel on 03.09.11 at 11:55 pm

Intr-o anumita zona a tarii se spune “care v-a imbracat “….eu spun “care v-a ka//kat” cu PDL-ul si cu Bocul vostru,cu tot

# 199 Fost "U"ist on 03.09.11 at 11:53 pm

D-le Fornade, atunci cand Walter=Busca a preluat “U”, nu v-ati pus problema traditiei? De ce sa investeasca un actionar dinamovist ratat la “U” Cluj? Ce sa caute el acolo? Poate are interese, dar “noi”, ziaristii “obiectivi”, nu le vedem!!! Soarta lui Iancu (nu Avram!!!) va paste!

# 198 nu-i mai U, e milogU on 03.09.11 at 9:53 pm

ne-am saturat sa fim corturari ,vrem pomana un stadion,vrem in chirie in CLUJ-NAPOCA

# 197 Dany Sevilianu on 03.09.11 at 8:39 pm

Din pacate in loc sa vorbesti despre ce bine ar fi ca toate echipele de fotbal sa se inteleaga asa cum o face CFR ul si cu U…si ca echipe din Bucuresti vor putea juca, daca nu au incotro bineinteles, pe National Arena, si ca iata ai conses, matale nene gazataru vrei sa mi arati istoria lui U Cluj, a Sepcilor Rosii,…. aduci in discutie perioada de dominatie Austro Ungara…. Habar n am cum reusesti …..De fapt crezul tau e Cezarian…. daca ar fi toate, sau aproape toate fara probleme …..TU despre ce ai mai scrie. E parerea ta si am luat act de ea.Dar tu ca si gazetar trebuie sa folosesti pixul in scop educativ, sa dai arama pe fata a infractorilor de orice fel. informatia e o arma care trebuie folosita cu grija. NU DUPA BUNUL PLAC. Nu te adresezi doar prietenei tale sau parintilor tai…Pacat… Asa zisa fata patriotica nu si are rostul aici. Intr un mod voalat ,care se vede printre rinduri, ii faci pe CFR isi unguri care vor sa se bage pe stadionul lui U.
Ai vrut ceva si a iesit ce a iesit…..

# 196 RELAX on 03.09.11 at 8:28 pm

CFR ARE LA FEL CA MILAN SI INTER DREPTUL SA JOACE PE STADION..NU E AL LUI U CLUJ CA NU E FACUT PENTRU EI…ORASUL ARE DOUA ECHIPE DACA MAI APARE UNA VA JUCA SI ACEEA..ASA CA MUCLES AIA DE LA U SCLAVII DINAMOVISTILORRR!!

# 195 Robert on 03.09.11 at 7:06 pm

Dorinta cfr-ului e un exercitiu de marketing.Perifericisi izolati numeric ca si cfristi, dar nu ca si simpli privitori in Cluj, se vor mai aproape de centru.Logica lor e buna, dar imorala.Aceasta dorinta vine din intelectul de medic securist a lui Muresan, care a vazut in evidentierea intentiei de a juca pe noul stadion un nou motiv de cearta intre cele doua cluburi.Dar ma intreb si eu, oare cfristii, asa putini cum sunt ei, cum se vor simti, tinand cont ca sunt straini de centru si straini de oras?

Pagini: [11] 10 9 8 71 » Afiseaza toate comentariile

Leave a Comment

Reguli :
1. Tratati persoanele care scriu pe acest blog cu respect, nu folositi un limbaj necivilizat sau cuvinte care sa aduca o vatamare morala celorlalte persoane care posteaza mesaje.
        a. In comentariile dumneavoastra va rugam sa va referiti doar la articolul/editorialul in cauza si sa nu atacati autorul.
        b. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa jigneasca.
        c. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemita sau rasista.
2. Nu publicati sau solicitati in comentariile dumneavostra adrese de web, produse sau servicii.
3. Nu transformati acest blog intr-un "chat".
4. Pentru protectia dumneavostra nu folositi in comentarii informatii personale, adrese de email, numere de telefon sau URL.
5. In comentarii nu puteti folosi decit urmatoarele coduri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
6. Daca aveti vreo plangere in ceea ce priveste administrarea acestui blog puteti trimite un mesaj la adresa de mail: contact@gsp.ro.
7. Comentariile care intra in contradictie cu regulile de mai sus vor fi sterse fara a se afisa vreun motiv.
8. Daca veti continua sa sfidati aceste reguli nu veti mai putea sa postati mesaje.

Comentand pe acest blog, sunteti de acord cu regulile precizate, le intelegeti si va dati acordul ca le veti respecta. Va multumim.