Costin Ștucan

Ziarist 360°. Talentat, vigilent, suspicios, insistent, polivalent. Investigații, opinii, video content

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Costin Ștucan
De ce mor câinii? De ce mor oamenii?

The Guardian publică astăzi un articol discret despre câini. E o poveste despre oameni. Pe scurt, enunțul sună așa. Antrenorii de ogari le dau în continuare câinilor substanțe interzise, după ce autoritățile din provincia australiană New South Wales au decis […]

...

Nu plânge, Simona! Ai pierdut cu un geniu

4-6 și 0-3 în setul doi. Mai grav, un nou break atârna greu în aer. Halep mai avea cel mult 20-25 de minute până la momentul pentru care a muncit o viață. De 21 de ani, rever după rever, raliu […]

...

NU ABUZ | Lovitura de cravașă și dicționarul de 1000 de pagini primit în cap, într-o școală la Șosea

La 47 de ani, poate își trăiește a doua copilărie prin fiul său. De multe momente din prima, doar a lui, își aduce aminte ca de un coșmar. Nu a fost sportiv, sau cel puțin nu o spune, dar a […]

...

Burleanu față cu opoziția. Sau Noul Sistem contra Vechiul Sistem

Burleanu este obraznic atunci când îi ironizează pe oamenii de fotbal tradiționali? Probabil. Un președinte de federație nu are voie să-și bată joc de cei care lucrează în sportul pe care și-a dorit să-l conducă. Nu se pricepe la fotbal? […]

...

A fost blat sau nu la Astra – Viitorul?

De ce să ne fie frică să spunem ce gândim? De ce ar trebui să ne cenzurăm dacă am văzut cum Viitorul și Astra și-au împărțit victoriile în Cupă și campionat într-un mod care seamănă cu reciprocitatea de pe vremuri? […]

...

A fost blat sau nu la Astra – Viitorul?

Echipa lui Hagi nu promovează doar jucători pentru viitorul fotbalului românesc. Omul care ne-a scos în stradă acum 23 de ani patronează și antrenează o formație promovată și rămasă în prima ligă și datorită unor meciuri dubioase.

Permalink to A fost blat sau nu la Astra – Viitorul?
marți, 4 aprilie 2017, 12:41

De ce să ne fie frică să spunem ce gândim? De ce ar trebui să ne cenzurăm dacă am văzut cum Viitorul și Astra și-au împărțit victoriile în Cupă și campionat într-un mod care seamănă cu reciprocitatea de pe vremuri?

Sunt două întrebări presante.

De aseară, teritoriul românesc de pe Facebook – acest far călăuzitor al vieții pentru miliarde de oameni de pe planetă – a intrat într-un război ideatic de secesiune.

A fost blat contra a fost un meci frumos pe care-l vrem repetat. Zeci de mesaje noi intră constant în sistem fără a inclina balanța decisiv în favoarea vreuneia dintre părți. Aparent, sunt mai mulți cei care susțin că au văzut o piesă de teatru, dar poate că adepții meciului curat – în marea lor majoritate fani de-ai lui Hagi – nu postează pentru că ei consideră discuția drept o simplă teorie a conspirației nedemnă de nivelul lor.

Apărătorii meciului cinstit care postează le cer dovezi ziariștilor. Fără dovezi, spun ei, nu ai dreptul să susții că un meci a fost trucat.

Perfect de acord.

Cererea lor echilibrează o balanță care s-ar inclina altfel periculos într-o democrație.

Dar în lumea meciurilor trucate din fotbal este aproape imposibil pentru un ziarist să obțină dovezi irefutabile. Spre deosebire de alte domenii, aranjorii nu semnează acte atunci când discută șoptit înainte de meci, la vestiare sau pe tunel, numărul de goluri care urmează să fie marcate.

Blaturile nu lasă urme. Banii pleacă și vin din Asia și, chiar dacă procurorii le iau urma, e aproape imposibil de dovedit “infracțiunea predicat”. Adică modul în care au fost generați acei bani negri.

Procurorii trebuie să intercepteze telefoane și să înregistreze ambiental, însă pentru asta trebuie obținut un mandat. Iar mandatul se eliberează dacă îl ceri.

Un ziarist nu are cum să ceară mandat și nici nu le poate cere procurorilor să-și îndrepte atenția spre un meci.

El are o singură armă. Să scrie ce a văzut și să pună cap la cap lucrurile pe care le află cu mare greutate dintr-un sistem care funcționează pe baza legii tăcerii.

Întrebarea este cum procedează dacă a văzut că Astra și Viitorul au jucat în cele două meciuri din ultima săptămână așa cum se juca odată fotbalul din timpul Cooperativei?

“Nu aveți probe!”, i se spune.

Nu-l poți acuza pe Săpunaru că a dat intenționat pasă de gol, autogol și că l-a atacat decisiv pe Coman în careu, dându-i prilejul arbitrului să inventeze un penalty. Nu-l poți acuza pe Junior Morais, cel mai bun fundaș stânga din Liga 1, că a vrut să-l dea jos pe Benzar în careu, atacând bizar o mingea plecată de mult de la locul faptei.

Dar jurnalistul are voie să citeze o declarație a lui Cornel Dinu, un fotbalist uriaș, care a văzut poziționarea ciudată, defectuoasă, a unui jucător experimentat care evoluează pe un post cu automatisme cunoscute la perfecție de actualul analist Dolce?

În meciurile trucate, scrie Declan Hill , jurnalistul canadian de investigație care s-a infiltrat în mafia pariurilor din Asia, poziționarea e cheia. Nu e nevoie decât de o jumătate de metru mai la stânga sau mai la dreapta pentru a facilita primirea unui gol.

Vorbim de un gazon de peste 6000 de metri pătrați. Un simplu pas în altă direcție decât cea învățată în mii de ore de antrenament scapă de cele mai multe ori neobservat de ochiul unor spectatori și chiar ziariști neantrenați în mecanismele unui post dintr-o echipă de fotbal.

Jurnaliștilor li se cer dovezi, dar ei nu sunt procurori. Luni, Cătălin Tolontan cita din mesajul unui cititor care spune că ziariștii sunt “câinii de pază de la stână, în condițiile în care nimeni nu vrea să fie câine”.

În anii 90, șefii din fotbal – unii dintre ei sunt încă în fenomen – mai aveau puțin și fugeau cu stâna în cârcă. Câinii nu i-au lăsat nicio secundă în pace, lătrând la meciurile aranjate.

Nu aveau dovezi, dar aveau ochi și vedeau jucători care în anumite meciuri deveneau indiferenți, blazați, penibili. Urechile lor captau mesajele subterane care se schimbă în culisele fotbalului, voci neauzite de cititori.

Fără gălăgia acestor dulăi, Cooperativa n-⁠ar fi existat.

Fără gălăgia lor, publicul nu ar fi vorbit nici astăzi despre câteva partide din istoria recentă a clubului Viitorul, patronat de un fotbalist legendar:

Viitorul -⁠ Săgeata 2-⁠0
Steaua -⁠ Viitorul 2-⁠5
Dinamo -⁠ Viitorul 2-⁠3
Viitorul -⁠ ASA 6-⁠1

Pe listă apare acum și Astra -⁠ Viitorul 1-⁠2.

Da, domnilor, realitatea e dură.

Echipa lui Hagi nu promovează doar jucători pentru viitorul fotbalului românesc. Omul care ne-a scos în stradă acum 23 de ani patronează și antrenează o formație promovată și rămasă în prima ligă și datorită unor meciuri dubioase.

E o temă sâcâitoare, nepopulară.

De aceea, mulți preferă să întoarcă privirea căutând o piatră pentru a alunga câinii.

PS – Diferența dintre anii Cooperativei și prezent este că fotbalul românesc a fost invadat de flagelul pariurilor. Dacă aveți o zi de pierdut, dați o fugă prin casele de pariuri din orașul dumneavoastră în preziua unei etape din Liga 1, Liga 2 sau Liga 3. O să fiți surprinși câți oameni de fotbal veți întâlni. Evident, toți vor spune că nu pariază pe meciurile echipei lor sau pe cele pe care urmează să le arbitreze.

Comentarii (116)Adaugă comentariu

Petro Burgener (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 15:07

Domnule Stucan, evident ca a fost blat, dar nu inteleg de ce nu vorbiti si de celelalte blaturi care au fost ? Va referiti numai la Viitorul si la Hagi! V-ati gandit ca Hagi poate nu are niciun amestec la blaturile pe care le-ati enumerat? Se stie de ura pe care Sumudica o are fata de Steaua! La fel si Sapunaru! Nu stiu ce sa zic de jucatorul Astrei care a ratat penalty-ul, a sutat exact unde a vrut! Si cei doi de la Viitorul au sutat unde au vrut dar se pare ca Iliev nu are nimic contra Stelei, el si-a facut datoria de fotbalist! Pentru un blat e nevoie de 2-3 jucatori, nu de toata echipa!

sorin (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 15:22

pe logica asta a fost blat si la steaua dinamo 2-1. eu sunt stelist, dar ..... va spun ca asa e

dan (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 15:28

Vom vedea cum joaca Astra cu FCSB si ne vom da seama daca a fost blat sau nu.

Dan (2 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 15:37

V-am zis si zilele trecute. Nu mai dati in Rege. Nu e voie. Daca el te lasa sa vorbesti bine...daca nu - intra in casa cand trece. Luati flash interviurile dupa meciul pierdut si dupa cel castigat. Acelasi om, aceeasi incoerenta verbala, acelasi nimic spus. Data trecuta agresiv - acum mai potolit. Salvatorul. Cel care a luat avionul val-vartej din Turcia ca sa vina acasa si sa-l traga de urechi pe omul care i-a intins o mana la greu, Mircea Lucescu, a carui singura "vina" era ca se luase de steluta lui mult iubita. Gata! Liniste! Tonul la oda! Regele e pe primul loc.

akahaldan (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 15:40

Costine, pt. mine Viitorul-Steaua e clar. Consider ca greselile lui Enache si ale lui Nita de la golurile gazdelor sunt evidente pentru cine are ochi si vrea sa vada. Legat de meciul de aseara, am urmatoarele observatii. La Viitorul-Astra din Cupa, Hagi a trimis in teren "echipa a doua", raportat la primul 11, pentru ca deja se poate spune ca si-a cristalizat un 11 de baza. Mesajul, direct sau indirect, inclusiv pentru Astra, a fost clar: campionatul pe primul loc, Cupa in plan secund. Din punctul meu de vedere, aceasta abordare nu se justifica, tinand cont de faza avansata a competitiei, de miza si de valoarea adversarului. Ca fapt divers, toate celelalte echipe din sferturile Cupei au folosit cele mai bune formatii disponibile. In al doilea rand, este de neinteles abordarea Astrei din meciul de aseara. Era ultima lor sansa de a se implica direct in lupta pentru titlu, jucand chiar cu echipa de pe primul loc. In plus, aveau, teoretic cel putin, si ascendentul moral al ultimelor 2 rezultate impotriva Viitorului. Legat de acestea din urma, este interesant de facut o comparatie intre ultimul meci din campionat, de acum o luna, dintre Astra si Viitorul, meci fundamental pentru gazde pentru accederea in play-off si meciul de aseara. Total diferite. In campionat, Astra a fost super motivata, a jucat organizat si nu i-a dat nicio sansa Viitorului, chiar daca rezultatul a fost doar de 1-0. Aseara insa, Astra a fost de nerecunoscut. Pentru mine, diferenta de abordare din partea giurgiuvenilor a fost evidenta, repet, in conditiile in care meciul de aseara era ultimul tren pentru Astra, cel putin pe hartie. Rationamentul anterior nu poate constitui, evident, o proba, dar, pentru mine, este suficient sa ma faca sa-mi pun anumite intrebari. In concluzie, felicitari pentru articol si tine-o tot asa. Esti singurul gazetar din presa scrisa pe care il citesc.

Damian (3 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 15:43

un circ ieftin cu saltimbanci moderni....Săpun, Junior M, Florea, Budală, .....și evident Gicanul...da, da cel cu statuile de după un EUROPEAN-zero îmi pare finalizat cu un memorabil Spania-România unde bietul Răducioiu nu știa despre..(facutul cu ochiul al lui Popescu tot Gică către colegul său Amor(Barcelona), dupa marcarea golului decisiv cu capul undeva spre finalul meciului...nota bene Amor a marcat cu capul de pe lîngă al nostru Popescu...spaniolul masurînd undeva spre 1.60m).....deci cum spuneam Saltimbancii se mai schimbă from-time-to-time jocul însă, rămîneți Aceeiași....all together un articol bun...cît despre novici-neîncrezători-ipocriți Trăiască Rețelele de ***, ***.....și la vară-cald.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

George Vlad (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 15:48

Stucane, tu esti "Ziarist 360°"si cred ca ai ametit de cat te tot invartesti.Stiu ca ti-e greu sa-l vezi pe Hagi pe locul 1 si ma bucur enorm sa vad cum te tavalesti in chinuri de oftica.Eu sunt de profesie avocat si ma ofer sa reprezint gratis clubul Viitorul in cazul in care iti intenteaza vreun proces.Dar sunt convins ca un club de talia Viitorului are avocati destepti si iti coc deja un proces pentru toate minciunile inchipuite doar de tine pe care le-ai tot vomitat de-a lungul timpului despre Hagi si Viitorul.Sper sa ne tot intalnim prin tribunale,Stucane

Damian (3 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 15:51

Deranjant ..Nu, Uriași sugători de pyli sunteți...scribălai de doi bani jumate, *** ai unei societăți Toxice. vai și amar de viețile voastre fetide progenituri de "seeds Brokers"...

Freddy RE (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 15:59

Și eu văd viața ca un tabloid pus permanent pe fast forward. E mai ergonomic așa -măcar nu te plictisești - nu? Keep up the crazy thoughts and you'll never walk alone.

Fane (5 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 16:00

Dl.Stucan este cunoscut ca obsedat de blaturi.Nu stiu de ce nu le vede si in alte campionate.De data aceasta e greu de combatut.Florea a batut 11m. la un metru in afara portii,ca nu cumva sa greseasca si sa dea pe poarta.Pe final,au fost niste suturi in balarii,din acelasi motiv.Ciudat este ca Sapunaru nici nu l-a atins pe Coman,ba s-a si ferit si totusi ce ai facut domn'arbitru?

Geo (2 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 16:22

Si stirea unde-i? Ca se fac blaturi in liga1? Asta-i stire? :)))) Sportbet, betowin, bet, bet, bet,bet....asta a devenit fotbalul. Prosteala pe fata. Umpleti ziarul de articole de la pariori. ro si tot felul de bannere cu site-uri de pariuri sportive si apoi aveti tupeul sa criticati vezi tu doamne blatul lui Hagi.

Octav (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 16:22

Nu cred ca a fost blat. Asta din postura in care prin blat intelegem sa existe o intelegere intre ambele echipe. Ca unii de la Astra au ceva cu Steaua, si s-au cam dat la o parte, asta e alta poveste. Din pacate acest still de playoff isi arata neajunsurile. Echipele isi aleg preferatii, sau in cazul de fata, dusmanii, si joaca in dorul... Anul trecut chiar merita Astra sa castige? Insa la fel ca anul trecut, mai toate echipele ramase in playoff nu isi doresc sa castige Steaua. Astra nu va fi singura care se va da din proprie initiativa la o parte.

DT (6 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 16:28

Da bine subiectul. Rationament, ioc! Cea mai buna este sugestia ca Junior, viitorul jucator al Stelei, si-ar dori sa iasa Viitorul campioana...Ce sa mai crezi? Noi consumatorii de spectacol sportiv suntem naivi, dupa mintea d=lui Stucan. Toate meciurile sunt blat pentru ca un jucator sta un metru la stg sau la dreapta. Eu credeam ca jocul de fotbal, ca mai toate intrecerile, este construit din virtuozitati si greseli. Altfel n-ar fi joc, nu? Acum aflu ca daca un jucator greseste sau rateaza e blat. Ar trebui sa nu mai urmarim acest fenomen corupt si nici presa care traieste de pe urma lui. Pai ce-ar mai comenta dl Stucan si legendarul fundas Dinu daca jucatorii ar sta in teren exact acolo unde i-ar pune calculatorul sau ochiul lor avizat. Vedeti, mie imi place fotbalul pentru ca nu este ...perfect. Un meci cu trei de 11 m ratate ramane in istorie, comentariile rautacioase se uita.

NUTESCU (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 16:34

Aseara a fost meci curat. Nu te mai oftica atat. Vad ca in ultimele comentarii ai ceva cu generatia de aur. Probabil crezi ca asa i-ti faci noi admiratori sau cauti si tu ca altii un loc cald la federatie sau la stana FCSB.

lord belial (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 16:45

baiatul care a scris articolul asta e o incercare esuata de gazetar. viitorul a castigat aseara ptr ca este echipa mai buna. si mai tunde-ti ciocul ala din poza, arati penibil, spre binele tau ti-o spun :)

Akm (2 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 16:54

Stiucane sa te faci praf cu prostiile pe care le debitezi .Chiar sper sa fii dat in judecata pentru aberatiile pe care le scrii. Chiar GSP-ul nu mai da sansa altora sa scrie niste articole : ramaneti in continuare la aceeasi expirati care scriu articole de CAN Can

Lucifer (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 17:09

Nici un dubiu pentru toti care stiu acest fenomen ! Blat penal si penibil....Dar trebuie sa ne bucuram pentru acest blat fiindca nimenea nu uita relatiile dintre Gloria Buzau si Steaua.....Daca atunci il bagau pe Becali la puscarie pentru 10 ani,dar sa stea acolo....poate azi s-ar fi incercat macar sa se joaca curat ! Dar in fotbal acest termen a jucat curat s-a vazut si la Barcelona Vs Paris St German.....unde desi iubesc Barcelona ,meciul la facut blat arbitrul....Deci,azi din pacate nu mai exista fotbal curat nici unde pe planeta ! Ma bucur pentru Hagi,macar a incercat sa faca ceva cu jucatori tineri,pentru aia merita sa i se dea si lui cadou un meci ca sa iasa campion cu Viitorul....Felicitari Sumudica,ai avut caracter frumos ca sa-l ajuti pe Hagi,e singurul care merita sa fie ajutat ! Cei din Constanta care conduc orasul ala de fraieri,ca asa se pot numi,in loc sa-i dea gratis clubul Farul ca Hagi sa faca ceva pentru oras si pentru fotbal,au preferat sa-l lase pe Mazare sa faca bordel si sa devina milionar....Oras frumos,dar oameni fraieri in Constanta....nu e vina lor,atata ii duce capul pe ei...!

Ion Ion 2 (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 17:11

Bine, nu are rost sa ne luam dupa ce spune Dinu, pentru ca nu stim daca era treaz! Putem pune pariu ca Dinu Cornel era in aceeasi stare ca un Gascoigne sau George Best, si nu ma refer la ce faceau ei pe teren! Ne luam dupa desteptii de la prosport, care ne spunea: "Mai vrem, mai vrem, dati-ne bai fotbal d-asta!". Nu, a fost un meci corect, la fel ca un Barcelona - PSG sau Gloria Bistrita-Ceahlaul in zilele bune. Oricum, ne luam dupa Cornel Dinu cand ii face praf pe toti ziaristii sportivi, in frunte cu Vochin! Acolo chiar era treaza cand ii manjeste cu cacao maro pe toti numaratorii astia de cornere si cartonase! Desi a luat-o p-asta de la un alt tovaras si pretin al lui Bachus, Boanchis!

Daniel (3 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 17:13

O fi blat .. sau nu o fi.. dreaq stie .. dar anul trecut nu ai scris nimic de dinamo astra ? meciul ala cum a fost ? si dupa ce ii bate budescu singur .. vine randul lui *** sa bata astra singur :))) Vezi tu prietene ... ce faci tu se numeste manipulare ..... si un om orb .. chiar daca are ochi .. nu poate sa vada ;) Daca esti impartial scrii despre tot ..nu spui povestea dintr`un anumit unghi care iti convine tie ...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Nicolae Cristache (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 17:16

Aveți dreptate, domnule Ștucan. Dar, pentru Dumnezeu, nu mai fiți atât de blând cu cine nu trebuie. După acel Dinamo-Viitorul 2-3, tot la fel a fost și anul următor, și anul următor, și anul următor și tot așa până-n zilele noastre. Ticălosul de Hagi o ține tot așa. Fără rușine. În văzul lumii. Și iar aveți dreptate, nu avem probe, dar avem ochi. Felicitări!

Un spectator (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 17:16

Cu certitudine Astra va putea sa continue si in sezonul viitor in prima liga, iar Sumudica nu va mai fi acuzat ca scandeaza impotriva rivalilor. Isi va lua banii, meritati dealtfel, si va pleca spre alte zari. Zarurile sunt aruncate.

4Kan (3 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 17:29

Costin, nu ai amintit nimik de meciul dintre Astra vs. Viitorul de anul acesta, dinaintea play-off-ului. Eu atunci, vazand atitudinea de pe teren a celor de la malul marii, am spus ca poate fi ceva "necurat" si ca Astra, odata vazuta cu sacii in caruta (calificata in playoff), le poate intoarce "omenia" celor de la Viitorul. Sumudica a spus in mai multe randuri ca vrea sa lase echipa calificata in cupele europene si crede ca cea mai buna sansa ptr a accede in grupele Europa League de la anul ar fi din postura de castigatoare a Cupei. Eu cred ca in spatele butoanelor se afla tot George Becali (tinand cont ca vorbeste cu Sumudica in fiecare zi la telefon) dar inca nu imi este clar ptr cine sunt facute jocurile (de ce ar risca Becali sa termine pe locul 2 in spatele Viitorului in conditiile in care aprope sigur el nu va avea nicio sansa sa intre in grupele UCL pe traseul "necampioanelor"?) Interesant pontul pe care ni l-ai vandut cu apropierea dintre ciprioti si Dani Coman: ma inspaimant numai la gandul ca in viitor campionatul romanesc ar putea arata intocmai precum cel din Cipru.

4Kan (3 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 17:33

Nu am vzt meciul dar am urmatoarea intrebare: aveti idee de ce penalty-ul Astrei nu a fost batut de Sapunaru ??? (parca el executa penalty-urile in meciurile precedente si nu imi aduc aminte sa fi ratat vreo unul) Apropo de Sapunaru sa aducem in discutie si declaratia lui Sumudica din urma cu 2-3 etape, cand spunea despre Sapunaru ca nu a mai facut o greseala de vreo 20 de meciuri :P

Catalin (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 17:46

Bravo Stucan !!!

dan (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 17:53

***....I ati vazut pe astia muncind, numai scheme, combinatzii, hotzii.poate intra dna si peste astia pana la urma. Viitorul steaua ultimul meci ala blat ordinar.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

4Kan (3 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 17:56

N-a fost "blat" ci "omenie" (ca doar suntem in POSTul Pastilor :P)

Silvio (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 17:56

Se poate sa fi fost si blat, de acord. Eu am vazut o Astra care a alergat mult in meciul de cupa cu viitorul, s-a vazut ca isi doresc sa castige acest trofeu, trofeu care te duce sigur in europa league, titlul nu au cum sa-l castige pt ca sunt obositi, fizic si mental, ei nu pot sa mai tina ritmul dupa alergatura din EL si cea pt accederea in play-off. Din meciurile pe care le-am vazut, doar cfr, Steaua (asa zice uefa, ca palmaresul e inca la ei, despre ce vorbim noi aici?) si Viitorul mai pot sa tina pasul, atat fizic cat si mental in play-off. Asa ca Astra si-a vazut lungul nasului si a fortat in cupa, un trofeu important pt Sumudica dupa ce anul trecut a luat titlul, a calificat echipa in primavara europeana; Iar Hagi vrea in UCL! Da-o in pana mea de cupa, daca, castigi play-off-ul iei atat trofeul ligii 1 cat si accederea la niste maruntis mai mult si uite asa incet-incet construiesti, plus ca Hagi e si jucator, ii place sa riste, de asta a fost si un fotbalist foarte bun, asa ca in cupa si-a testat cativa pusti care spuneau ca au boashe mari si vor sa se tranteasca cu aia mai mari, si-a odihnit jucatorii importanti, jucatorii care pot face ceva cu mingea, iar asta s-a vazut la duelul dintre Sapunaru si Florinel Coman (un jucator care creste frumos si de care tre sa avem grija, nu sa-l coloram) in opinia mea. Pai, Sapunaru vine dupa un tur de forta atat la Astra cat si la nationala, Budescu cat s-alerge si el, ca tot nu da jos burtica de bere. Eu vad o Astra epuizata si care mai are doar un obiectiv, cupa Romaniei. Si un Hagi care vrea sa castige titlul si sa intre in UCL. Avand in vedere faptul ca Junior Morais va merge la Steaua din vara (asa zice uefa, societatea s-o numi fcsb, insa momentan suntem in proces de recuperare a numelui, nume, pe care sper ca pampalaul din pipera sa-si doreasca sa-l recupereze, daca nu, sa-l trag in teapa de kokl@r, asta ca o paranteza), nu este mai bine pt Junior Morais ca Steaua sa ia campionatul?

adrian p. (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 18:09

da , a fost blat, dar a fost un blat frumos si sanatos!

vlad (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 18:14

Nu a fost blat in adevaratul semn al cuvantul, doar o intelegere de la distanta. Sumudica incepe saptamana declarand ca el vrea o victorie in cele 2 meciuri. Continua apoi spunand ca lui ii lipseste Cupa si ca ar dori sa o castige. In replica Hagi baga echipa a 2-a. Favoarea a fost intoarsa ieri. E ca atunci cand echipele stiu ca un X le e bun la amandoua si fac egal fara niciun fel de discutie intre ele.

FYRY (2 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 18:23

blattissimo

Mozzie (2 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 18:28

Si daca a fost blat care-i supararea ? Ar fi unul din sutele de blaturi pe sezon la care nu mai sare nimeni ca ars dar trebuie sa aruncam in mod sp[ecial cu noroi in Hagi,asta e in fisa postului.

Jos_cenzura (5 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 18:46

De multe ori hotul striga hotii. Adica cel cu anumite carente morale vede lumea prin unica prisma pe care o cunoaste, si ii considera pe toti la fel - nu poate concepe ca exista si oameni corecti pe lume. Va dau un exemplu: acum cativa ani, NBA (liga profesionista de basched din SUA) a prins niste arbitri care au aranjat niste meciuri si au fluierat in asa fel incat sa influenteze rezultatul. Stiti care a fost opinia publica? "Wow, ce arbitri, chiar exista oameni care ar putea face asa ceva? De ce sa furi la un meci de baschet?" Deci poporul american a fost foarte socat si suprins ca exista trucaj in baschet. Probabil ca din punct de vedere cultural, sunt mai puri si mai putin suspiciosi decat romanii, pentru ca la randul lor nu-si imagineaza ca exista oameni meschini. Pana la urma, cum e mai bine, sa fii cinic si cu suflet mic, sau nobil care mai e fraierit din cand in cand?

liviu (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 18:52

Sigur ca a fost blat, iar dupa meciul Astrei cu Steaua ne vom convinge si mai mult! vom vedea o altfel de Astra!

Bihorean (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 19:50

autorul articolului este jurnalist ? Daca da, sa isi dea demisia! Cum adica unui jurnalist nu trebuie sa i se ceara probe pt ce scrie ? Cei care scriu orice, fara a proba, nu sunt jurnalisti ci parerologi. Din pacate sunt majoritari, incompetenti si in crestere. Ca si clasa politica si alte clase sociale ...

kkciosuldelahamangia (2 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 19:58

ceea ce vezi, nu este adevarat ! :)

cutzu (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 20:16

blat neblat sa ne spuie domnul inginer reshapat in ziarist profesionist cat ia dansul pentru a scrie articole fara substanta (adica asta are 10 randuri in mod real) mai bine, lista completa a marilor ziaristi de la gasca s****** p***** cu salariul (real, eventual si "colaborarile" traiasca fkl stapanul vostru!

Andrei (3 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 20:53

@Stucan: De catonasul rosu luat de Tamas in meciul cu Viitorul cand s-a chinuit sa "rupa" doi jucatori pana l-a nimerit totusi pe unul din ei, la mijlocul terenului si inutil, ce parere ai? Mersi

ovidiu_3003 (12 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 22:11

Jiji becali recidivistul si hagi blatistul sunt cancerul fotbalul;ui romanesc ...

LEFTER POPESCU (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 22:16

D-le Stiucan,........... cand GIGI VALIZA si-a pus echipa sa joace cu omenie impotriva echipei nasului Hagi - scor 2-5 - imediat dupa joc, Reghe afland despre "omenia patronului si-a dat demisia. A doua zi s-a dus la patron si i-a cerut indurare , sa fie lasat in continuare la echipa.............. Aveti scris vreun articol despre acea partida cu titlul pe care il folositi in acest articol ?...dar despre fuga lui GIGI VALIZA dupa jucatorii Gloriei Bistrita, cu banii in mana, ca sa joace cu dusmanie impotriva Rapidului pentru interesul sau ? Dar cand a trimis la CLUJ jucatorilor lui "U" ,retrogradata fiind, sa joace aparand interesele sale ? Ce ati scris in acea perioada ? Ati combatand situatile prezentate mai sus ?

gio (1 comentarii)  •  4 aprilie 2017, 23:17

Meciul este discutat prin prisma meciului din cupa. Teoria conspiratiei este simpla: Astra a batut in cupa, Viitorul la schimb in campionat. ca sa traducem, daca Astra a batut pe bune in cupa, Viitorul nu mai avea voie sa bata in campionat ca era automat suspectata de blat. Nasol pentru ei am zice, ghinionul lor, poate trebuiau sa bata si in cupa si campionat ca sa nu-i mai banuieasca nimeni. Nu conteaza ca DACA ASTRA BATEA IN CAMPIONAT ERA LA DOAR 4 PUNCTE DE LIDER si se batea cu sanse la tilu. Nu conteaza nici ca victoria din cupa nu valoreaza nimic daca nu castigi semifinala si finala. In fine, cireasa de pe tort: costin Stucan si ineptiile sale. Stucan nu vede vreo reciprocitate, vede niste jucatori care au gresit si in zare vede casele de pariuri din asia. O intrebare: exista totusi meci in care sa nu greseasca jucatorii?

Mihai (1 comentarii)  •  5 aprilie 2017, 0:19

Domnule Stucan, daca nu a fost blat si aruncati cu noroi in munca unor oameni? Consider ca nu trebuie sa emiteti pareri de genul, fara dovezi...totusi sunteti un om care formeaza opinii. Conform judecatii/logicii dvs, Liverpool - Milan, finala UCL din 2005 a fost un blat ordinar intrucat la primul gol al Milanului, Maldini a fost scapat din marcaj, o greseala de pozitionare a unuia dintre jucatorii celor de la Liverpool, golul 3 ...o greseala de pozitionare a lui Carragher, intrucat nu a mai ajuns mingea trimisa de Kaka. Golul marcat de Gerrard...lipsa marcaj... sau jucatorii mari pot gresi...ai nostrii sunt blatisti...Bournemounth - Liverpool 4-3 ...2 pauza, 1 final, Barcelona -PSG 6-1, golul 2...Pinkembe si Kurzuwa ...greseli de curtea scolii, golul 3 fault intentionat in careu , golul de 3-1..unde era Pique??? Toate meciurile in care se comit erori sunt blaturi? Consider ca nu este etic din partea dumneavostra sa "etichetati" meciurile doar pe baza unor impresii. Imi imaginez ca raspunsul dumneavoastra va fi "nu am etichetat - am intrebat". Cu siguranta exista blaturi in Romania...dar acum nu orice meci de genul poate fi catalogat blat...chiar daca nu o spuneti "pe sleau", acesta este mesajul transmis de dvs sau inteles de mine.... Apreciez munca dumneavoastra, investigatia si dovezile referitoare la arbitrii romani din Turcia au fost cat se poate de concludente si clare, dar consider ca acolo unde nu aveti astfel de dovezi ... mesajul dumneavoastra in calitate de jurnalist este acelasi cu cele transmise de televiziunile romanesti gen Romania TV, Realitatea TV, etc.... adica subiective, partinitoare ale unei idei preconcepute. Nu cumva *** pentru a arunca cu noroi in Hagi si in generatia de aur? ...asta este genul de intrebare pe care il "nasteti". Va multumesc!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

motanul incaltat (4 comentarii)  •  5 aprilie 2017, 1:01

Se pune intrebarea :Cine are de cistigat??? Astra--nu avea sanse reale la titlu, insa ARE sanse reale la Cupa . Sumudica vrea un trofeu, dar este impotriva Stelei -poate il vrea demis pe Reghe care nu face nimic si antrenor la Steaua din vara... Hagi vrea neaparat un titlu care sa demonstreze ca e antrenor, dar chiar si asa nu va fi antrenor niciodata.... Galata cred ca stie asta. Cupa era prea putin....Deci e blat 100% nu are legatura cu pariurile ci cu LOGICA......O concluzie: un meci ordinar dintr-un campionat ordinar.

talpaiadului (5 comentarii)  •  5 aprilie 2017, 4:11

Mda, meciul asta a fost probabil regizat de Alfred Hitchcock...Penalty-urile lui Sapunaru si Morais au fost facute la 2-0 pentru Viitorul, pentru ce era nevoie de ele daca era blat? Si de ce au fost ratate? De fapt, aparate de portar, nici macar ratate. Un asemenea scenariu, chiar si cu actori talentati gen Pacino si De Niro, tot necesita saptamani bune de repetitii. Dupa aia Astra rateaza penalty si ea, la 2-1, totul pentru inducerea in eroare a cainilor de la stana. Dar cainii astia nu pot fi indusi in eroare niciodata pentru ca ei, saracii, de fapt sunt bolnavi de scenarita si au nevoie de tratament, nu de dovezi...

antiblat (1 comentarii)  •  5 aprilie 2017, 7:56

Nu stiu de ce se mai pune problema daca a fost sau nu blat. Ati uitat cum a ramas echipa acestui hagi in prima liga vreo 2 sezoane dupa niste blaturi ordinare si cand nu a fost blat au fost cumparati arbitrii? Nici padureanu nu a fost capabil sa regizeze meciurile in asa hal cum a facut-o hagi. Asa-i trebui si lui becali si el a participat in trecut alaturi de hagi la un astfel de blat. O fi fost hagi mare jucator dar e clar ca este un mare blatist.

pick pook (2 comentarii)  •  5 aprilie 2017, 9:06

De cand te stiu in presa si pe oriunde ti-ai expus rautatile si incompetenta, ai visat numai BLATURI..., de-aia nu ai facut "purici" pe nicaieri, in nicio televiziune!

deak (1 comentarii)  •  5 aprilie 2017, 10:23

Stati sa vedeti la CFR - Viitorul cum va fi.

apparte (2 comentarii)  •  5 aprilie 2017, 10:39

Dar te-ai gândit vreun minut la o prioritizare a meciurilor in viziunea antrenorilor? Lui Sumibet sa i se para mai important meciul de cupa iar lui Hagi cel din campionat! In meciul din Cupa, Hagi a inceput fara 5 titulari obisnuiti, in campionat Sumibet a lasat pe banca vreo 3-4!

exidpol (3 comentarii)  •  5 aprilie 2017, 12:47

-atata timp cat TV plateste transmisia circului, acestor blatisti li se rupe in paispe de ce spune costin, ovidiu, alex, vlad, etc.; totul e in beneficiul fotbal (istului) roman...

Vasile (1 comentarii)  •  5 aprilie 2017, 13:10

De ce să fi fost blat Viitorul - ASA 6-1, un meci fără pic de miză? Cu Steaua - Viitorul 2-5 e altceva, chiar Reghe a zis după meci că el nu vrea să fie părtaș la mizerii și își dă demisia. Pe urmă s-a răzgândit: presa i-a interpretat declarația, altminteri dată la TV...

Marius (1 comentarii)  •  5 aprilie 2017, 22:58

***, ce zici, Dinamo CFR nu a fost o reciprocitate scarbiasa? Contra il propune pe Miriuta la Dinamo la anul si Miriuta da meciul fara nici o problema lui Dinmo! Sa numai la Hagi vei dintr-astea, in rest orb!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.