Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Budescu și ulciorul chinezesc

Probabil că acolo, la Dailan Yifang, într-o ligă a doua chineză în care nu prea joacă din cauza unei eterne pubalgii, Budescu uită că Iordănescu l-a mai iertat o dată

Permalink to Budescu și ulciorul chinezesc
joi, 7 aprilie 2016, 4:19

Miercuri dimineață – la el în China era deja după-amiază, spre seară – Budescu și-a deșertat gândurile la DigiSport. Tehnic, cu execuții de rafinament, cu fente de corp și cu multe exterioare, în esență a zis cam următoarele: că la echipa națională un 0-0 chinuit sau chiar un eșec cu un singur gol primit sunt rezultate de preț.

Că el cu Feroe a dat goluri, deși avea 3-4 kilograme în plus. Că în cazul lui Alibec nu kilogramele sunt cele care joacă. Și, mai ales, și aici a fost ironic, sarcastic sau măcar la fel de tehnic ca și pe teren, la echipa națională sunt preferați doar cei dispuși să facă și faza defensivă.

Răspuns: da! Cei care fac ambele faze, așa cum procedează Florin Andone, Adi Popa și Chiar Bogdan Stancu, vor fi întotdeauna preferați celor care privesc faza de apărare fără bilet, de la centrul terenului, cu o mână în șold, așteptând pe cineva din defensivă să le dea mingea, neapărat pe piciorul de bază.
Nu e vorba strict de faza defensivă, ci de alergat în general. Avem de jucat cu Franța, o echipă și o națiune care ne e net superioară fotbalistic, nu cu Feroe, meci de care se pare că Budescu ține neapărat să-și lege biografia de internațional, transformându-l într-o epopee, ca și cum l-am fi disputat nu într-un sat pescăresc, ci pe Wembley, Camp Nou sau Allianz Arena.

Probabil că acolo, la Dailan Yifang, într-o ligă a doua chineză în care nu prea joacă din cauza unei eterne pubalgii, Budescu uită că Iordănescu l-a mai iertat o dată, când tehnicul și imprevizibilul decar l-a cam luat la mișto, vorbindu-i la televizor despre niște parametri. Atunci, nea Puiu a făcut pe părintele, l-a pus de-a dreapta sa într-o conferință de presă și i-a oferit acea epocală titularizare în Feroe, dându-i prilejul să-și arate talentul și să suscite atenția mandarinilor, care aveau să-i amelioreze ulterior conturile.
Acum, Costel se vrea iar hâtru. Ține în mână un ulcior din porțelan chinezesc și merge cu el a doua oară la apă. Dacă se sparge, va mai veni la echipa națională când o să mai jucăm o dată cu Feroe, că sigur ne scoate, chiar și cu 3-4 kile în plus!

Comentarii (7)Adaugă comentariu

observator_federal (17 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 17:24

Se pare ca lui Budescu (un tip sincer si retinut in declaratii, ba chiar de o modestie mucalita pe care unii nu o apreciaza - vezi afirmatia lui ca ar fi inscris din greseala golul izbavitor din Feroe...) i se interzice - de o parte a presei - dreptul la aparare, la opinie chiar! Pai de ce, din moment ce nici maniera lui principala de exprimare, cea din terenul de joc, nu i-a fost "receptionata favorabil" de unii? Si asta dupa ce, fara dubii, a fost declarat cel mai bun fotbalist roman in 2015! Se bagatelizeaza contributia lui la calificarea la Euro; ar trebui sa ne reamintim situatia de aunci, cu un Iordanescu presat sa-si dea demisia (era sa zic "de onoare", greseam) dupa jocul nesatisfacator al Nationalei in seria de meciuri fara victorie cu adversari modesti, precum de si cat de greu l-a acceptat Iordanescu (iarasi, la insistentele publicului si specialistilor) pe Budescu ca titular... I se imputa acum lui Budescu ca a ales China, de parca ar fi avut alta varianta mai avantajoasa pentru el si, concomitent, pentru Astra (aduceti-va aminte bucuria coechipierilor si, iarasi, felul corect si linistit in care Budescu a evaluat reactia lor). Cat despre faptul ca nu face faza de aparare, asta este o exagerare, de fapt Budescu fiind un fotbalist de mare calitate, a carui prezenta in teren este consistenta, in toate fazele jocului, iar rafinamentul si precizia executiilor lui sunt de exceptie (s-ar putea realiza oricand, o antologie). Pe baza aceleiasi justificari cu "faza de aparare", ani in sir, lui Sanmartean i-a fost preferat, la Nationala, Tanase... A fost suficient insa ca Sanmartean sa vina la FCSB ca sa devina "Platini din Balcani", "magician" s.a.m.d. Oare, ar mai fi avut Budescu necazul neselectionarii in Nationala, daca accepta sa vina la FCSB? Cred ca nu, si tocmai de aceea mi se pare revoltator tratamentul pe care il suporta acest foarte bun fotbalist care, pe deasupra, a avut si are si un comportament civilizat. Cazul Budescu se inscrie in "normalitatea" fotbalului plin de scandaluri si coruptie de la noi. Poate dupa Euro, se va intelege ca interesele "de gashca" din fotbalul nostru nu trebuie sa ajunga sa afecteze grav prestigiul national si se va face - in sfarsit - curatenie!

observator_federal (17 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 17:27

Se pare ca lui Budescu (un tip sincer si retinut in declaratii, ba chiar de o modestie mucalita pe care unii nu o apreciaza - vezi afirmatia lui ca ar fi inscris din greseala golul izbavitor din Feroe...) i se interzice - de o parte a presei - dreptul la opinie! Pai de ce, din moment ce nici maniera lui principala de exprimare, cea din terenul de joc, nu i-a fost "receptionata favorabil" de unii? Si asta dupa ce, fara dubii, a fost declarat cel mai bun fotbalist roman in 2015! Se bagatelizeaza contributia lui la calificarea la Euro; ar trebui sa ne reamintim situatia de aunci, cu un Iordanescu presat sa-si dea demisia (era sa zic "de onoare", greseam) dupa jocul nesatisfacator al Nationalei in seria de meciuri fara victorie cu adversari modesti, precum de si cat de greu l-a acceptat Iordanescu (iarasi, la insistentele publicului si specialistilor) pe Budescu ca titular... I se imputa acum lui Budescu ca a ales China, de parca ar fi avut alta varianta mai avantajoasa pentru el si, concomitent, pentru Astra (aduceti-va aminte bucuria coechipierilor si, iarasi, felul corect si linistit in care Budescu a evaluat reactia lor). Cat despre faptul ca nu face faza de aparare, asta este o exagerare, de fapt Budescu fiind un fotbalist de mare calitate, a carui prezenta in teren este consistenta, in toate fazele jocului, iar cu "executiile" lui de mare rafinament si precizie s-ar putea realiza o antologie... Pe baza aceleiasi justificari cu "nu face si faza de aparare", ani in sir, lui Sanmartean i-a fost preferat, la Nationala, Tanase... A fost suficient insa ca Sanmartean sa vina la FCSB ca sa devina "Platini din Balcani", "magician" s.a.m.d. Oare, ar mai fi avut Budescu necazul neselectionarii in Nationala, daca accepta sa vina la FCSB? Cred ca nu, si tocmai de aceea mi se pare revoltator tratamentul pe care il suporta acest foarte bun fotbalist care, pe deasupra, a avut si are si un comportament civilizat. Cazul Budescu se inscrie in "normalitatea" fotbalului plin de scandaluri si coruptie de la noi. Poate dupa Euro, se va intelege ca interesele "de gashca" nu trebuie sa ajunga sa afecteze grav prestigiul national si se va face - in sfarsit - curatenie!

Adrian (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 17:32

Alin(daca imi permiti), ai dreptate. Traim vremuri in care Ronaldo vine in care la cornere si face faza defensiva in anumite situatii. Daca se nastea in alt deceniu, Budescu, cu talentul lui, era departe. Dar in conditiile actuale...ai dreptate.

Jean-Paul (27 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 18:53

Budescu n-a facut decat sa spuna adevarul. Care adevar, dupa cum se stie, supara, il arde la orgoliu pe generalul Mos Teaca. Budescu era convins, la ora cand a dat interviul ca Iordanescu i-a pus deja cruce. Nu cred ca e cazul sa ne intrebam daca onor generalul il va ierta pe acest "soldat neinstruit" fiindca si-a permis sa arate ca generalul e gol. D-le Buzarin, De ce va permiteti sa-l luati in tarbaca pe Budescu pentru golurile din meciul cu Feroe? Sigur, Feroe nu e nici Franta nici Elvetia, dar a fost prima ocazie sa-i demonstreze acestui general "miop" cum ca nu e nici prea gras si sta bine si cu toti parametrii invocati de prea luminatul jeneral. Eu nu am motive sa-i dau crezare lui iordanescu fiindca il stiu bine din mandatele anterioare de antrenor. Stiu cum se eschiva sa-i titularizeze pe anumiti jucatori care n-au fost "marcati" cu fierul rosu la stana. In meciurile amicale ii introducea in joc doar in ultimile 4-5 minute, iar la cele oficiale nu-i folosea deloc, pe motiv ca n-au dat satisfactie in meciurile amicale. Adica, vezi doamne, in cele 4-5 minute, indiferent daca au apucat sa loveasca si ei mingea, ar fi trebuit sa dea gol, sau sa fi obtinut vreun penalty, sau macar sa fi tras cel putin 6 suturi la poarta.... Penibil, cum il stim, iordanescu se crede mare, mare antrenor. Dar e doar un antrenor de duzina, chiar daca o anumita parte a presei(ca sa-l citez pe inventatorul democratiei originale de la noi) l-a "sanctificat", acordandu-i titlul de cel mai bun antrenor din toate timpurile(cea mai penibila distinctie ce poate exista), fara sa fii obtinut macar vreun amarat de trofeu. Avem regi la fotbal, regi si imparati ai rromilor, avem jucatori geniali care freaca banca de rezerve prin strainatate, dar sunt senatori de drept la nationala, avem o federatie(frf) si o liga(lpf) care se considera stat in stat si fac ce vor fara sa dea seama in fata cuiva. D-le Buzarin, ce ziceti, acceptati provocarea mea la un pariu? Eu zic ca ne clasam pe locul 4 la europene(dupa primele trei meciuri). D-vs sperati mai sus? Eu zic ca locul 4 in grupa il obtinem si daca iordanescu saruta toate icoanele din bisericile din Franta si suntem singurii favoriti la acest loc. Si vom iesi din grupe cand nu vor mai fi pusi antrenori de tipul piturca si iordanescu si cand nu vor fi interesele de gashca mai importante decat interesele nationale.

Dragos (16 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 22:46

Ma intreb daca cei care il contesta pe selectioner pot veni cu vreo solutie fiabila de antrenor roman, pe care sa il recomande, la carma echipei nationale, rezultatele deosebite si obtinute constant... Cu parul stim sa dam toti. Batran sau nu, ruginit sau obosit, Iordanescu ne-a scos in strada si in '94, si in '98. Tocmai incapatanarea asta a lui, de a aprecia fotbalistii muncitori, ne-a dus acolo unde am ajuns, in editiile respective. Si mai pot aduce o sumedenie de argumente, dar nu cred ca sunt relevante pentru cei care nu voteaza un candidat anume, ci voteaza impotriva celuilalt. Apropo, credeti ca daca Ibra ar juca in liga a IV-a engleza l-ar mai selectiona ceva? Budescu nu are ani de viata cati are Iordanescu de fotbal. Iar auto-propunerea lui pentru selectie mi se pare cam deplasata. Nu cred ca Budescu ar putea face diferenta intr-un meci cu o echipa puternica. Insa e doar parerea mea. Sunt uimit ca, printre noi, simpli observatori ai fenomenului, sunt cate unii care s-ar bucura ca Budescu sa fie printre cei care vor face deplasarea in Franta, sa joace, dar sa nu face mare branza. Atunci va fi de vina tactica lui Iordanescu. Sau faptul ca Budescu a dormit in camera cu Stanciu, nu cu Gaman. Si tot felul de gogomanii. Cateodata, ca popor, ne meritam soarta. Rromii se sustin unii pe altii, se ajuta cand au nevoie mai mare unii de altii, de aceea neamul lor dainuie si prospera. Noi, romanii, ne dam in cap unul altuia. Ne omoram copiii, apoi plangem dupa ei. Exact ca si la Colectiv.

Dragos (16 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 22:47

Erata - "sa nu facem mare branza"

telu (12 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 9:57

Ipocrizia ridicata la rang de virtute , cam asta se poate spune despre acest articol. Ma intreb daca nonvalori de genul : chipciu ,pintili sau *** hanbalistul spuneau ce a spus Budescu , ce scriau " ziaristii " ? Desigur tinand cont ca acesta este purul adevar , erau laudati pt. verticalitatea lor . Din pacate echipa nationala a devenit doar o piata care serveste anumite interese , iar rezultatele sant trecute pe planul doi la fel si valoarea jucatorilor. Tot ce conteaza este numele cluburilor de la care provin acestea. Oare ce se intampla daca Budescu si Alibec semnau cu fcsb ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează