Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Atenție, să se deschidă ușile!

Santiago Bernabeu e o dată și jumătate cît Arena Națională și indiferent la ce oră se termină meciul, 10 seara sau chiar 12 noaptea, cam 80.000 de oameni pleacă de la stadion cu metroul.

Permalink to Atenție, să se deschidă ușile!
miercuri, 7 octombrie 2015, 10:30

Gurile de acces sînt plasate pe toate cele patru laturi ale arenei, astfel că după ce ieși, faci maximum 20 de metri pînă pătrunzi dedesubt. Stai ceva la coadă, dar nu mai mult de un sfert de oră. Cei care dispecerează metroul madrilen știu că e meci la Bernabeu, îndesesc garniturile, astfel că în cel mult jumătate de oră se termină întreaga operațiune. Nici Florentino Perez, a cărui limuzină e parcată în subteran, nu ajunge acasă mai devreme decît cei care folosesc transportul subteran.

E doar un contraexemplu, din genul acelora la care ne-am obișnuit să recurgem de fiecare dată cînd la noi se întîmplă altfel decît la alții.

La noi s-a întîmplat ce s-a întîmplat luna trecută, cînd după meciul cu Grecia zeci de mii de oameni au luat sub pingele bulevardele Capitalei, din Socului pînă-n Militari sau pînă-n Bucureștii Noi.
S-o lăsăm așa cum a căzut, dar să vedem ce facem acum, cînd ultimul fluier al arbitrului scoțian se va auzi către 23:35, iar cei mai iuți de picior ar putea ajunge la Piața Muncii către ora 00:00 (e vorba de un kilometru și ceva, nu de 20 de metri ca la Madrid).

Probabil că Metrorex așteaptă solicitări scrise nu numai de la FRF, ci și de la UEFA, FIFA, UNESCO, ONU și Vatican. Și, bineînțeles, plăți compensatorii pentru un serviciu suplimentar, dincolo de orele de program. Unei Regii de utilitate publică nu-i ajunge că fiecare călător taxează doi lei, mai vrea și ceva în plus! Faptul că se anunță măcar vreo 25.000 de călători, adică se încasează o jumătate de miliard de lei vechi (cînd vrem ca sumele să devină impresionante, folosim miliardele!) nu acoperă orele suplimentare?

Judecînd așa, Metrorex ar trebui ca în noaptea de Înviere să ceară bani din cutiile milei de la biserici, iar de Revelion să se adreseze restaurantelor, dar și finilor care-și așteaptă nașii la un șpriț. E valabil și invers, să plătească nașii dacă le trec finii pragul!

Comentarii (21)Adaugă comentariu

dan paun (3 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 11:50

domnu’ buzarin, te=-au platit cei de la federatie sa le speli lenjeria intima patata la meciul cu Grecia? Matale gandesti sau dpar vorbesti? Nu sunt avocat al metrorex, dar stiu ca nu poti deschide doar o statie noaptea, ci pe absolut TOATE, si nu 15 minute cum cred unii ci cate va ore! In timpul asta sunt obligati sa aiba TOATE magistrallele sub tensiune, si toate statiile cu personalul necesar! Ai dat matale macar un telefon la metrorex sa-i intrebi care sunt costurile? Te rog sa nu pui placa aia cu ” bine, dar oamenii platesc 2 lei …”! pentru matele care nu dai pe afara cu artimetica o intrebare simpla : prepari o oala de 50 litrii cu supa cand stii ca o sa ai la masa una sau doua persoane? NU spun, civilizat ar fii sa avem cu ce pleca de pe stadion la orice ora , dar hai sa mai si gandim si dupa aceea sa vorbim. Stiu ca nu o sa primesc raspus :))) Hai pa pa pa

dan paun (3 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 12:04

dumneata, domnule jurnalist, ai respectata regula aceea care-ti cera sa vorbesti si cu cei de la metrorex? Ai dat macr un telefon ca sa iti spune ei cat ar costa sa tina traficul pe TOATE magistralele timp de vreo doua ore:? NU sunt avocatul metrorex, dar bag de seama ca dumneata incerci sa arunci toata vina la metrorex in curte si sa ai absolvi pe cei de la frf , ca de ” nici usturoi nu au mancat si nici gura …..” stii matale continuarea

dan paun (3 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 12:04

care e treaba?

LPRAN (1 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 12:06

Buna ziua,apreciez bunatatea dumneavoastra fata de suporteri,insa nu si rautatea fata de lucratorii de la METROREX.Daca va doare atit de tare aceasta problema atunci ar trebui sa va implicati si financiar nu numai verbal.Cu stima si respect un suporter adevarat nu unul fabricat ca…..

vmd13 (1 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 13:38

Frumoase calcule, dar oare citi din gloatele care intra la metrou platesc calatoria?…

Daniel (1 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 14:52

Foarte bun articolul!
bravo Aline, bravo Buzarine…

Mihai77 (2 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 15:06

Vai se ofuscheaza lucratorii metrorex ca trebuie sa faca ore suplimentare platite 200% din banii publicii ai bucurestenilor. Ce sa le ceri acestor tarushi care au competenta ZERO si sunt angajati pe pile , tot familionul pe niste salarii care depsesc cu mult media . Hai sictir

zavaidoc (3 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 15:29

Dan Paun,
Nu trebuie sa tina deschise TOATE statiile, ci numai una
Este foarte simplu: la finalul meciului de la statia de langa stadion trebuie sa plece cateva trenuri pe fiecare directie. Toate celelalte statii vor fi inchise, calatorii nu vor putea sa intre la metrou, ci doar sa iasa.
Exemplu concret in cazul nostru: 4-5 trenuri pleaca de la Muncii spre Dristor si 3-4 spre Gara de Nord. La Dristor sunt necesare 4 trenuri: 1 spre Pantelimon, 1 spre Anghel Saligny, 1 spre Militari si 1 spre Crangasi.
In acelasi timp, alte 3-4 trenuri pleaca spre Victoriei, unde alte 2 trenuri vor prelua calatorii spre Berceni respectiv Pipera. Si inca un tren la Basarab pentru M4 si gata!
De la ora normala de inchidere pana la ora terminarii meciului, metroul nu va circula, ci
Toata „distractia” asta dureaza maxim 1 ora si implica un efort organizatoric minim. Evident, totul trebuie dublat de autobuze care vor pleca catre toate cartierele unde nu este metrou. Evident, autobuze speciale care vor pleca fix din fata stadionului, nu de la statiile obisnuite.

E asa greu??

zavaidoc (3 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 15:31

Bineinteles, asta se poate face acolo unde exista un minim respect pentru cetateni, nu intr-un oras condus de alde Oprescu, Negoita, Vanghelie, Piedone si altii ca ei…

zavaidoc (3 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 15:33

Ca fapt divers, apropo de respectul pentru cetateni: la ora cand scriu aici, site-ul metrorex nu functioneaza…Si nu e prima data!!!

Gogu (1 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 16:19

Bre? Matale ești pe combinație cu analfabeții aia de la prosport? Ca numai aia au articole d-astea de investigații, de ne fracturează mintea (sa nu mai zic logica). Eu cred ca iti sta bine în gașca cu Stiucan, ala, sau cum îl cheamă. El se pozează într-un procuror general, dar mai mult decât un ziarist de nivelul cancan nu ee, toate dovezile lui sunt „surse din interior”, nicio dovada obiectiva. Sper ca nu devii și matale la fel.

greu (1 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 17:58

Jumatate de miliard inseamna 10 000 de euro. Adica nimic. CE Sa faca metrorex cu 10 000 de euro, cum Sa acopere cheltuielile? Asta e articol de journalist?

gilos (4 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 19:04

Metrorex este regie publica, toti directorii si liderii sindicali trateaza aceasta regie ca pe propriul lor srl. Cea mai mare evaziune fiscala este tolerata de mai marii zilei, pt ca isi alimenteaza pusculita de partid de acolo. A primit cineva bon fiscal pt banii dati pe cartela de metrou ?
Ei traiesc din banii contribuabililor si acum, spre rusinea lor, si-au pus postacii sa ne explice pe aici ca este un capat de tara sa prelungeasca programul de functionare pentru cei din ai caror bani traiesc…

mihai iordache (1 comentarii)  •  7 octombrie 2015, 23:20

Eu consider ca abordarea e total gresita. Ai idee daca clubul Real Madrid plateste pt acel serviciu? Sau doar dai asa un exemplu? Noi suntem invatati sa nu ne platim serviciile, de aia mergem fara bilet in autobuz, mergem cu nashu la tren, sarim la metru, parcam sa evitam locurile cu taxa. Sa plateasca fraierii, noi suntem „destepti”. Dupa opinia ta, orice organizator de evenimente poate cere si trebuie sa primeasca gratis cateva ore de functionare a metroului. Sau FRF are statut special?

vio (1 comentarii)  •  8 octombrie 2015, 10:35

Metro Rex e platit de bucuresti pt cei care circula in bucuresti. 50000 de oameni merita sa mearga acasa intr-un mod civilizat

adrian_hora (7 comentarii)  •  8 octombrie 2015, 14:28

daca da si jandarmeria o mana de ajutor, astfel incat toti cei care intra la metrou sa si plateasca, atunci se poate face ceva.
dar daca suporterii nu isi platesc biletul, chiar nu se merita.

Gabriel (1 comentarii)  •  8 octombrie 2015, 15:21

Sa nu uitam ca nici suporterii galezi nu au avut tren spre casa in seara meciului de rugby Anglia-Tara Galilor. Ba mai mult, la ora 0 cica au inchis aia si barurile.
In sfarsit, suporterii de la meciul Romania-Finlanda sa se grupeze cate 4 cate 4 la un taxi. Nu cred ca-i costa mai mult de 5 lei de caciula cu tot cu bacsisul. Adica o bere. Nu e bine asa?

Dan (1 comentarii)  •  8 octombrie 2015, 16:23

Cu tot respectul, cred ca e un articol tendentios sau nedocumentat:
1. Metroul circula in Madrid intre orele 6 AM si 1.30 AM, deci nu e nevoie sa spuna nimeni „Atenție, să se deschidă ușile!” (https://www.metromadrid.es/en/viaja_en_metro/red_de_metro/);
2. Stadionul Vicente Calderon este situat la 10 minute de mers pe jos (http://www.stadiumguide.com/vicentecalderon/).

cristi (1 comentarii)  •  8 octombrie 2015, 19:00

Articol corect cu o mica precizare .Gurile de metrou se afla numai pe o latura a stadionului nu pe toate 4 si cum zicea cineva mai sus metroul se inchide la 1,30 noaptea indiferent daca este meci sau nu

JJdinFJ (7 comentarii)  •  8 octombrie 2015, 19:46

Alin, cum ati putut da un asa chix in titlul de azi? E „Romania’s Twelve”, nu „Romanian’s twelve”. „Ocean” se termina in N, dar Romania se termina in A. ..

Dan (1 comentarii)  •  8 octombrie 2015, 20:07

Stadionul Vicente Calderon, stadionul lui Atletico Madrid, este situat la 10 minute de mers pe jos de cea mai apropiata statie de metrou, asta voiam sa spun, deci nu toate stadioanele importante din Madrid au 4 guri de metrou situate la 20 de metrii de stadion.

Comentează