Cioclopedie mare!
După manualul de sport, ministrul Genunche, exhaustiv cum îl ştim, a lansat un compendiu pentru clasa a V-a
După ce-a lansat manualul de sport, în care elevii sunt sfătuiţi să ţină un picior “în contact permanent cu solul”, în special când merg, “cioclopedul” de la Educaţie s-a gândit să sară în ajutorul celor mici şi să-i ancoreze un pic. Să le oprească preventiv mintea-n loc, explicându-le de ce Adam şi Eva erau bipezi. Aşa că a lansat compendiul pentru clasa a V-a. Ocazie mult aşteptată pentru ca Liviu Pop “Genunche” să demonstreze că a aflat pluralul ideal de la “perlă”, şi anume: perluri.
Compendiul (pl. compenzi), de fapt, mai multe manuale într-unul, are 297 de pagini şi e “realizat pe baza unor repere metodologice oferite de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE)”. Dacă nu ştiaţi, iată, o crestomaţie de prostie nu se produce singură. Plătim nişte oameni s-o coordoneze.
Paginile lor minte nu are
Copiii vor căra în ghiozdane una dintre cele mai grele teme, poate chiar tema: “Precizaţi rolul omului pe pământ”. Sunt, fireşte, şi sarcini mai uşoare: „Haideţi să verificăm împreună în laborator laptele primit la şcoală”. Iar în caz că laptele era prins: „Să preparăm şi noi caşul de vacă!”. Sau: „Cum poţi să fii prietenul cel mai bun al lui Dumnezeu?”, cu răspunsul sugerat: „Empatizează cu cei de lângă tine”. Ca şi cum ai empatiza cu tine însuţi.
Şi încă o dilemă nouă pentru puştime: „Cum putem să-i conştientizăm pe cei din jurul nostru de importanţa respectării creaţiei?”. Ei, dacă nu-i conştientizăm pe de-a dreptul, fără menajamente, măcar să-i facem conştienţi. „Omul trebuie să înţeleagă misiunea sa: aceea de a fi un bun administrator al creaţiei”. Fiecare, cu portofoliul lui.
Biologie, religie, istorie, geografie, română, matematică, tehnologie, dirigenţie, limbi străine, muzică, desen, într-un singur opus iminent în primele opt săptămâni de şcoală. Compendiul nu conţine doar greşeli de exprimare, ci şi greşeli de conţinut, semnalau cei de la „Libertatea”. La fel ca restul manualelor, de altfel. Că doar ăsta e rolul lor pe pământ. Fie te fac filosof, să te îndoieşti de orice, fie te fac confuz.
Stresul cu mersul
„Dacă nu ai adopta o poziţie corectă în timp ce lucrezi la calculator / laptop / tabletă / telefon mobil, ce efecte s-ar produce asupra sănătăţii tale?”. E bine de ştiut, când lucrezi de zor la telefon, efectele se pot produce şi singure, nu sunt produse de cauze. Copiii învaţă despre antropogeneză (pl. antropogenezi), despre „forma teoretică a Pământului, elipsoidul de rotaţie”, „forma reală, geoidul” şi cifrele arabe ale indienilor.
După creaţionism, caş şi om, cel mai bun câine al lui Dumnezeu, la ora de dezvoltare personală, elevii află despre feed-back (corect: fidbec, pl. fidbeci, din americanul „reacţie”). „Feed-back-ul pozitiv, resursă anti-stres”. Nu lipseşte definiţia edificatoare: „Feed-back-ul pozitiv este concret, grijuliu şi de ajutor”. Dar mai ales concret, cu nuanţe contondente. Urmată de tema: „Povestiţi ultima situaţie stresantă prin care aţi trecut”. Adică despre cum au mers dimineaţa cei câţiva kilometri spre şcoală. Şi s-au stresat pentru că ba unul, ba celălalt picior se tot ridica de pe sol.
Compendiul ăsta costă 4,14 lei, banii părinţilor. 4 lei tipărirea, 14 bani transportul, a explicat Liviu Pop. Munca de concepţie, gratis. Pe bază de involuntariat. 732.000 de lei a alocat MEN pentru tot tirajul. Fără să socotim şi bugetul ISE, tot banii părinţilor şi acolo. „Au plecat cu ajutorul Poştei Române 82.200 de exemplare către 20 de judeţe”, anunţa ministrul Pop. Asta înseamnă să te deplasezi ca la carte. Nici n-a apucat Raed Arafat să tragă alarmele, să-şi pună copiii măştile, pentru atac cu varză toxică.
Să vedem ce glumă face premierul Tudose pe seama compendiului. Că doar ăsta e rolul premierului pe pământ. E administratorul pozitiv al resurselor antistres din fruntea ministerelor. Apropo, ştiţi care e pluralul oficial pentru „glumă”? Guvern.