Chuck Norris al Internelor
Nicolae Badea a scos din mânecă stadionul şi brandul Dinamo. În curând, vom afla că e singurul autorizat să vândă tricouri cu sigla MAI
În toamnă, Nicolae Badea îi trimisese lui Ionuţ Negoiţă o „notificare”, prin care-i atrăgea atenţia să nu mai folosească brandul Dinamo şi domeniul fcdinamo.ro. Pentru că acestea ar fi deţinute de societatea lui, ACS FC Dinamo. Majoritarul „câinilor” a răspuns atunci că firma lui Badea nu are drepturi exclusive de folosinţă asupra însemnelor dinamoviste.
Să apară şi clona vecinului!
Dar de când negociază cu MAI, pentru stadion, Badea a simţit nevoia unui argument în plus. Aşa că a anunţat înfiinţarea unei echipe de fotbal care se va numi FC Dinamo şi care va fi afiliată în Liga a 4-a. De la Asociaţia Municipală de Fotbalul Bucureşti, numai asta mai lipsea. Au fost inspectorii MTS, au fost mascaţii, a fost DGA-ul, vin Armata şi Primăria Sectorului 1 să-şi înscrie echipele în clasa pregătitoare. Acum se înfiinţează la coadă şi domnul Badea, cu brandul Internelor. Are de partea lui celulele stem, prelevate discret când s-a tăiat cordonul fotbalului, în birourile MAI.
Societatea lui Badea se află, fireşte, tot în insolvenţă. Dar se află de mulţi, mulţi ani, de aceea a făcut muşchi. Şi se pregăteşte, ca-n visele americane, să investească 3 milioane de euro în proiectul fotbalistic, scrie News.ro. Pe lângă echipa de seniori, va avea şi academie, totul împănat cu borne sentimentale din istoria lui Dinamo.
FC Bostănăria
Din mai 2014, CS Dinamo a redeschis secţia de fotbal şi are, în prezent, echipă în Liga a 5-a. E un fel de-a spune, echipă. Deocamdată, a rămas forma. Fondul a şters-o englezeşte. Jucătorii au plecat la AFC Rapid, în căutarea prosperităţii. Ironic, nu? Înainte, te duceai în Giuleşti gata să trăieşti cu aer şi cu farmecul vieţii. Antrenorul de la CS Dinamo, Ionel Augustin, e prezentat drept nume-cheie la noua formaţie a lui Badea. Vigilenţa Internelor nu se dezminte. S-au trezit cu vestiarul gol. Bine că păzesc doar nişte jucători amatori, nu bostănăria!
„Să fie clar, noi nu cerem niciun spaţiu comercial!”, spunea un reprezentant al ACS FC Dinamo, la DigiSport. Echipa de fotbal confecţionată din notificări tocmai asta ar trebui să demonstreze: că Badea are intenţii „nonprofit”. El doreşte înflorirea fotbalului, nu a buticurilor de sub tribune.
Pe măsură ce se desface ghemul ghimpat din jurul stadionului, aflăm lucruri noi. Badea are drepturi asupra bazei sportive. Badea are drepturi asupra brandului Dinamo. Badea poate comercializa şepci de poliţist şi combinezoane de scutier. Badea ne va notifica să nu ne mai folosim numele şi CNP-urile, pentru că sunt trecute în baza de date a MAI. Iar MAI împarte totul frăţeşte cu Badea. Badea e Chuck Norris al Internelor. El trage ministerul pe dreapta. Îşi poate face chiar şi un birou privat de paşapoarte cu poză de închiriat.
Faceţi loc, trec bunurile statului!
„Marca Steaua e bunul statului”, puncta triumfător George Boroi, fostul şef al CSA Steaua. A cui o fi marca Dinamo? Niciun oficial din MAI n-a revendicat-o sau nu s-a întrebat cine face bani de pe urma ei şi de ce. Societatea insolventă a lui Badea a fost fondată, în majoritate, de şefi din Interne. Era de la sine înţeles că va primi şi culorile, şi palmaresul, şi denumirea Dinamo. A avut mai mult noroc decât Gigi Becali, dar norocul şi-l face şi omul, cu relaţiile lui. De aceea Badea, conducând prin ceţurile falimentului epava cu gradaţi la bord, poate să fluture senin „bunul statului” pe sub nasul proprietarului.
De unde va avea o societate insolventă 3 milioane de euro? Domnul Badea, într-adevăr, este prea sărac pentru a-şi plăti datoriile la stat şi a-şi scoate firma din coma financiară atât de convenabilă. Dar când e vorba de a convinge ministerul că are principii, inclusiv principii „nonprofit”, domnul Badea e în stare de orice. Chiar şi să dea bani la fotbal. Sigur, nu el personal, partenerii lui de afaceri vor plăti nota, în schimbul garanţiei verbale că vor deveni acţionari la club.