Andrei Crăciun

Freelancer nu înseamnă că poți scrie tot ce îți trece prin minte. Freelancer ești când îți pasă ce scrii. Poate prea mult

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Andrei Crăciun
Cum așteptăm nemții

Pentru masochiștii care iubesc încleștările din fostul Sector Agricol Ilfov, s-a desfășurat clasicul Clinceni-Voluntari, încheiat cu tradiționalul 1-0, de data aceasta pentru Voluntari. A fost o partidă la capătul căreia comentatorii ar fi avut nevoie de consiliere psihologică.

Mașinăria de […]

...

Unde a dispărut zâmbetul?

La ora la care pleacă spre tipar aceste rânduri, Liverpool e încă pe locul 7 în Premier League, are, așadar, un sezon mizerabil. S-ar mai putea salva cucerind Champions League, dar e improbabil, fiindcă Bayern München sau Manchester City sunt, […]

...

Primăvara românilor

O primăvară europeană este o unitate de măsură valoroasă. Unde ne aflăm? Aici: avem o mână de români în elită. Restul sunt vorbe.

În Champions League stăm atât de rău încât dacă nu întoarce Juventus rezultatul de la Porto riscăm […]

...

FCSB nu e Steaua, e un talcioc

Mai e în plină desfășurare și telenovela Buziuc, dar asta până mâine se va uita

Victorie grea și chinuită, așadar, pentru echipa celor patru consoane. E o greșeală aici. De fapt, trăim mai multe confuzii. Prima: FCSB nici nu este […]

...

Epilog la cazul Colțescu

Colțescu n-a fost rasist, dar a fost cu siguranță neinspirat, se putea exprima mai elegant și n-ar mai fi ajuns să poarte deja, chiar dacă nedrept (spun uefajudecătorii), o etichetă. De ce să ajungi totuși aici?

O problemă de vocabular

[…]

...

La Paris, nimic din toate astea nu contează

Handbalistele au făcut totuși istorie. România între primele patru națiuni ale continentului. În ce sport mai suntem aici?

Permalink to La Paris, nimic din toate astea nu contează
sâmbătă, 15 decembrie 2018, 3:30

România a pierdut șansa unei finale europene cu Franța, la Paris, în fața unei Rusii mai bune, și ar fi
pierdut, poate, chiar și cu Neagu în echipă. Au pus katiușe florilor, cum frumos se titra odinioară, pe
vremea imensei Polenova, dacă o mai țineți minte pe Polenova. Trefilov, antrenorul rusoaicelor, nu e un
lord, e de părere că trebuie să fii un dictator și că atunci când lucrezi cu femeile e de două ori mai greu.

Trefilov vine din Uniunea Sovietică direct în mileniul al III-lea și ne arată că încă se pot obține rezultate și
așa. Cu ce preț? Nu vom afla prea curând și, în definitiv, la Paris, nimic din toate astea nu contează.
Există o Cortină de Fier încă în vigoare și în sport.

Handbalistele noastre (e prea mult să mai folosim asemenea cuvinte?) au fost mai bune decât
Germania, Norvegia, Spania. Ar fi enorm dacă am mai putea depăși asemenea forțe în orice alt domeniu
de activitate. Cum am ajuns noi aici? Talentul fenomenal al Cristinei Neagu ne explică, dar nu ne explică
totul. Muncă, organizare, investiții, tradiție. Chiper și Dedu n-au apărut ca iepurii din pălăria magicianului.
Handbalul românesc feminin este – nu de ieri – o forță în Europa. Știți conducătorii cluburilor românești
de handbal? I-ați văzut bălăcărindu-se prin presă, făcându-se care de zdreanță, care de oligofren? Nu e
chiar un modus vivendi pe semicerc. Și publicul știe și rămâne lângă cei și cele care muncesc.

Stadioanele noastre de fotbal sunt tot mai goale, sălile de handbal n-au cunoscut aceeași hemoragie de
spectatori. Rezultatele, cum frumos spun din nou clișeele, cântă pentru fete.

Nu o dată handbalistele din România ne-au făcut să visăm că am câștiga totul, nu e prima iarnă când ne
legăm speranțele de aceste reprezentante mai bune decât țara. Îmi amintesc și acum iarna când am
așteptat o noapte întreagă pe Otopeni un avion care ne aducea de la Sankt Peterburg argintul mondial.
Era anul 2005, în epoca lui Tadici, în epoca Luminiței Huțupan. Parcă a trecut o viață de atunci, nu-i
așa? România nici nu intrase în Uniunea Europeană, românii încă visau să aibă pentru totdeauna
Parisul. Mai știți cum era?

Și uite că handbalul românesc nu s-a pierdut, cum s-a pierdut de exemplu gimnastica. Iar acum, la o sută
de ani de la vremelnica noastră mare unire, vin aceste fete care nu câștigă un titlu, dar ne câștigă inimile,
ceea ce – în orice ordine a lumii – nu e tocmai puțin.

Scandalurile noastre care ne țin loc de fotbal nu contează nici ele la Paris, alibecizarea și becalizarea nu
contează la Paris, chiar și așa cum e acum – în plină revoltă a vestelor galbene.

Sigur, au fost timpuri când România era campioană mondială la handbal masculin, dar nu știu dacă ați
constatat că au trecut aproape treizeci de ani de la Revoluție, copiii libertății au la rândul lor copii, și
niciunul nu are memoria acelor timpuri. În schimb, handbalistele României de la Cristina Vărzaru la Crina
Pintea au fost o constantă. Să ne sprijinim pe munca acestor tinere femei, când o luăm de la capăt cu
reconstrucția atâtor domenii (handbalul masculin, cu atât mai mult).

E mult de muncă.

Comentarii (27)Adaugă comentariu

Toader (1 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 16:31

Mă fac că nu'nțeleg de ce trebuie să ne luăm după cum fac alții cînd nu avem ce au ei, nu neapărat mai bun, sîntem altfel, ba mai mult, să aruncăm la gunoi ceea ce făceam bine, chiar al naibii de bine. E vorba de handbal (mai ales masculin), gimnastică (mai ales feminină), volei (ce-i drept au trecut ani buni), chiar fotbal etc. Unii vor sări cu „metodele staliniste” ce nu-și au loc în lumea, vezi Doamne!, liberă de azi, că sportivii din Est s-au dopat. Ceea ce nu știu, ș'atunci e de iertat, este că dopajul nu îmbunătățește cu nimic performațele sportive. E o întreagă industrie ce trăiește pe spatele acestui mit.

Gary (8 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 16:31

Pe ce te bazezi Mos Craciun,ca Romania e mai tare ca Norvegia? Steaua a castigat o finala de pomina cu Barcelona (cam de multisor,e drept) Ai impresia ca Steaua e mai valoroasa -istoric-decat Barca? Bla,bla,bla...salariul trebuie justificat;ineptiile sunt la ordinea zilei la GSP.RO.

vio (1 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 17:12

O gramada de generalitati postate superficial într-un text neprelucrat încât îti rupi gâtul rasucindu-l de o mie de ori ca sa prinzi rândurile. Unde te grabesti, d-le "Freelancer"? Ai ceva mai important de facut decât respectul pentru cititor?

Danny (1 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 17:31

Uneori, mi-e ciuda ca handbalul (in special, cel feminin) nu e mai popular la noi in tara, daca tinem cont de performantele pe care echipele de club dar si nationala le-au realizat constant dar si de emotia produsa de acestea intr-un sport mai dinamic decat fotbalul! Am ajuns la sportul asta la un nivel la care, in alte discipline, nici nu indraznim sa visam! Dar, poate e mai bine asa, ca nu vin si toti chibitii de la fotbal, sa judece ei prestatiile fetelor, ca si cum ar fi capabili de mai mult! Romania a ajuns in semifinale la aceasta editie a Campionatului European si e cazul sa ne bucuram de asta, ne-am dorit sa ajungem aici si inca mai exista o sansa sa obtinem o medalie! Dar bucuria ne-a fost stirbita de accidentarea grava a liderului formatiei, Cristina Neagu si de aceea suporterii au simtit ca formatia noastra si-a pierdut inima! Totusi, ei vor sustine echipa si vor spera pana la capat! Sanatate, Cristina, vei reveni si vei arata valoarea ta incontestabila si, fireste, bafta, fetelor!

dan B (1 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 17:35

Cica Trefilov nu e un lord. De parca Rusia e o natie de lorzi :D

cc (6 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 18:24

Am castigat un campionat european pe echipe/fete si la tenis de masa d-le Craciun. Iar pt. tine"Gary" - in grupa le-am invins si noi, si Germania. Poate nu suntem mai buni, dar o victorie contra lor conteaza(noi am ajuns in semifinale - norvegiencele nu). Si le-am invins si pe nemtoaice.

Leo (1 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 18:35

Se anunta vremuri tulburi pt handbal. Ce a adus nou antrenorul spaniol dupa 3 ani ? Nimic , totul la intamplare. Salariul lui imens cu parandarat este constant .Atat !

Mircea (8 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 19:12

@Leo: zau, totul la intamplare ? Si care sunt intamplarile astea ? Inteleg frustrarile si supararea dupa ratarea finalei mari dar ganditi-va ca asta este adevarul si realitatea la momentul acesta. Rusia este mai buna. Punct ! Asta nu inseamna ca Romania nu are valoare; din contra: se afla printre primele 4 echipe de handbal din Europa !!. Se doreste si o medalie de aur, mai este inca o treapta de urcat. Punct ! Cu selectia actuala s-a obtinut maximul. Si nu selectionerul este de vina; echipa si-a gasit limitele.. Din rubin nu poti face diamant. Iar tu asta Leo ca si alti mari patrioti de serviciu sunteti mai mult interesati de ce altii castiga mai multi bani decat voi dar habar nu ai despre ce vorbesti.

Florea (1 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 20:01

Doar că merită să amintim faptul că mulți din Europa au învățat jocul de la noi încă de când Gațu, Gruia, Oțelea și restul le găureau poarta celor din acea Germanie în finala de 13_12 după prelungiri. Mă mir însă că acum noi nu mai avem antrenori și aducem de acolo unde am predat handbalul prin anii1980. Dacă la fotbal încă mai avem de învățat în handbal încă suntem profesori. Chiar dacă cei din Islanda, Norvegia, Olanda par a veni din urmă.

cc (6 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 21:23

"Florea" - Franta, Norvegia, Olanda nu au invatat handbal de la noi. Au investit enorm in acest sport(si nu numai). La noi nu se investeste mai nimic - multe straine - vezi CSM Bucuresti. Pe de o parte ai dreptate - noi am predat o lectie de handbal in anii 80'(la masculin). Vezi unde-i Franta acum - si feminin si masculin.

Blakkumen (3 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 23:00

Trefilov nu e Lord, dar a vorbit ca unul despre echipa Romaniei. Ramasa fara lider. Sa ia aminte si domnii Gatu, Stanga, Voina. Toti trei imensi ca jucatori dar fara trofee ca antrenori. Gimnastica, boxul si fotbalul voi le-ati distrus. Presa. Mass media. Cel putin o contributie imensa ati adus. Nu mai fiti ipocriti. Urmeaza judo. Rugby-ul e mort. V-ati aruncat qa sa cal ii si pe el. Dupa, sunt convins, va veti ocupa si de handbal. Nu iti este rusine Craciune? V-ati pierdut respectul cititorilor.

pop ion (5 comentarii)  •  15 decembrie 2018, 23:33

Un articol lacrimogen, care cuprinde si multe erori, mai mult sau mai putin intentionate. De ex., ce putem spune despre comportamentul pe teren al lui Tadici ?

itu52 (15 comentarii)  •  16 decembrie 2018, 10:31

În problemele majore ar fi cazul să argumentezi ce scrii, iar cei care pun steluțe comentariilor noastre, amatori într-ale scrisului, ar face bine să te ia un pic de urechi. Cum poți explica ”la o sută de ani de la vremelnica noastră mare unire”, te crezi pe vremea lui Mihai Viteazul sau ți-ai frământat prea mult mintea în căutarea unei expresii unice, care să puncteze trăinicia acestui eveniment. Înclin să cred în nestăpânirea termenilor vs apartenenței la radicalismul revizionist. E de ajuns o mică scăpare care să-ți anihileze truda de a încerca, stângaci, să punctezi o performanță a sportului românesc. Nu uita pe viitor, ai o poziție privilegiată care te obligă la documentare, echidistanță și maturitate. Mă aștept la nepublicarea comentariului, ai mai făcut-o, dar cel puțin să iei la cunoștință.

anonim (2 comentarii)  •  16 decembrie 2018, 11:38

Am văzut semifinala cu Rusia și am rămas cu impresia că antrenorul nostru era resemnat inca din prima repriză in timp ce Trefilov nu era pe deplin mulțumit in minutul 59.54 când avea 6 goluri diferență și a cerut time-out! Nu comentez absența Cristinei Neagu, fetele au jucat bine prima repriză, mi-au dat speranțe. Acum mă gândesc la faptul că cei din federație trebui sa ia in calcul sa îi aducă pe Trefilov antrenor la națională de handbal masculin. Omul nu știu cât handbal știe dar are o capacitate extraordinara de a mobiliza echipa in timpul meciului. Pentru că sincer rusoaicele nu mi s-au părut mai talentate decât fetele noastre, ba din contră, insa au părut mult mai concentrate la joc. Mă gândesc că Trefilov ne-ar putea califica la turneele finale de handbal masculin unde nu am mai fost din 2011.

Gary (8 comentarii)  •  16 decembrie 2018, 12:19

@cc Pai stiu ca de data asta am invins(n.b. Norvegia avea 7 jucatoare in convalescenta dupa o intoxicatie alimentara,dinaintea meciului cu Germania. Chiar nu ai sesizat diferenta intre o Norvegie apta si una bolnava??? O ierarhie stabilita ad hoc la 2 ani odata in cateva meciuri este ALEATORIE. Norvegia domina de 2 decenii handbalul;noi cam tot de atunci ne tot scufundam. De ce oare?

sandu (1 comentarii)  •  16 decembrie 2018, 12:24

Da este adevarat fetele merita apreciate pentru rezultat si iubite pentru daruirea lor, dar sunt sigur ca acelasi rezultat, daca nu mai bun, putea fi obtinut si de un antrenor roman (cel putin 4-5 daca nu mai multi), care sa fie alaturi de handbalul romanesc 100% din timp, nu la fara frecventa ca spaniolul, care o fi el bun dar nu are timp sa se ocupe si de nationala noastra. Problema este doar ca daca un antrenor roman ducea echipa in finala si nu castiga titlul, am fi sarit toti pe el ca hienele si praf l-am fi facut.

Mircea (8 comentarii)  •  16 decembrie 2018, 12:35

am vazut pe youtube un interview al Cristinei de acum ceva timp... Cristina da pe undeva un feedback usturator societatii si mentalitatii romanesti: vorbeste despre libertatea de a avea o opinie, libertatea de a dori sa faci performanta in primul rand pt tine cu alte cuvinte liberatea de a fi un profesionist desavarsit. Societatea romaneasca pune o presiune abnormala pe unii sportivi obligandu-i sa faca performanta pt Romania cand de fapt ii obliga sa se supuna frustrarilor. Am sa fortez putin: fiecare frustrat poate sta in fata PC-ului sau in studioul televiziunilor ( vezi Radu Voinea si Gatu cu niste comentarii pline de egoism cand ei de 40 ani nu mai tin pasul cu lumea actuala a handbalului; de ce nu este Radu Voinea un antrenor de succes la o echipa de top din strainatate ??) dar nu este in stare sa-si asume responsibilitaea proprie si sa-si accepte limitele ca individ. Atata timp cat starea asta este intretinuta va fi foarte greu ca societatea si implicit sportul de performanta sa progreseze.

Mircea (8 comentarii)  •  16 decembrie 2018, 12:55

@anoniem: nu cred ca unul ca Trefilov este o solutie pt ca ati vazut voi la tv ca tipa ca un descreierat la fetele alea. Cred ca tb acceptat ca echipe ca Rusia sau Franta sunt mai bune. Cred ca Ambros stie precis cat poate scoate din echipa.

MIrcea (8 comentarii)  •  16 decembrie 2018, 13:12

@sandu: Romania nu are la ora actuala antrenori performanti in handbalul modern. Radu Voinea sau Tadici sunt depasiti, nu vedeti ca nu au performante internationale ?

anonim (2 comentarii)  •  16 decembrie 2018, 13:17

@Mircea Rusoaicele mi s-au părut mult mai conectate la joc. La fetele noastre am văzut și pase in aut in prima repriza, când aveam avantaj. Intr-adevar Trefilov urla ca apucatul in timp ce Ambros părea blazat. Rezultatul i-a dat dreptate rusului. Eu însă vorbeam de faptul că avem nevoie de unul că Trefilov la națională la masculin.

de pe ‘ici ‘sa (2 comentarii)  •  16 decembrie 2018, 18:47

se uita ca nationala feminina s-a calificat in semifinale datorita jocului rezultatelor, si nu din cauza propriilor rezultate, e o echipa slaba, si ca atare victoria Olandei din seminfinala era de anticipat.

valeriu mangu (2 comentarii)  •  16 decembrie 2018, 21:32

Carcotasii antiromani si acum pleznesc de ura ca avem o nationala printre cele mai bune din lume . Aceasta datorita handbalistelor minunate in frunte cu Cristina ,toate de mare valoare internationala ,pe linia lui Moser , Gruia , Simona Arghir ,Gatu ,Ani Nemetz , Schmidt ,Irina Nagy , Terry Székely sau Nadire Ibadula Lutas ,Penu , Otelea ,Radu Voina etc . etc. Ar fi minunat ca shi in alte discipline sportive sau domenii social-economice sa ne situam atat de sus . Revienind la handbal revine federatiei sa gaseasca ,nu un Daum ,ci la nivelul acestor sportive un antrenor de talia lui Ioan Kunst Ghermanescu , Nedef sau Trofin . Oricum deocamdata milioane de felicitari ! Al. Valeriu din Boston .

Ai nostri tineri, la Paris invata, etc. (9 comentarii)  •  16 decembrie 2018, 21:55

Gary, 16:31 "Steaua a castigat o finala de pomina cu Barcelona"? Te inseli, maestre! "Steaua" n-a castigat finala cu F.C. Barcelona, ci A FACUT EGAL, chinuindu-se! Vezi comentariile asupra finalei, in presa spaniola de atunci. Aaaaa, ca a obtinut trofeul in urma loviturilor de la 11 metri, de departajare, aia e ALTCEVA, o aplicare a unei reguli temporare, si atat! Si succesul i se datoreaza exclusiv lui Duckadam! Rezultatul pe teren a fost 0-0, obtinut in extremis de echipa dictatorului Ceausescu, jumatate din reprezentativa nationala a statului comunist de 22 de milioane de locuitori.

Barbu Secure (3 comentarii)  •  17 decembrie 2018, 1:08

@ala cu Parisu' : eu nu cred ca tu ai vazut meciul cu pricina. :)) Nu conteaza ce a scris presa spaniola, nici cea romaneasca, ci cea neutra, serioasa. Nu a fost nici echipa Dictatorului, ci a fiului sau. Trofeul a fost CASTIGAT de catre Steaua. Restul e abureala.

Marius (2 comentarii)  •  17 decembrie 2018, 6:58

Daca stadioanele de fotbal sunt tot mai goale iar salile de handbal pline, cum se face ca gsp ul se ocupa atat de mult de fotbal si mocirla din acest sport ??

Marius (2 comentarii)  •  17 decembrie 2018, 7:16

daca stadioanele de fotbal sunt tot mai goale iar meciurile de handbal tot mai vizitate, cum se face ca gsp in cca 95% numai despre fotbal publica ??

Gary (8 comentarii)  •  17 decembrie 2018, 8:14

@ Ai nostri... Am vazut meciul;pana si paradele lui Duckadam,si iti pot spune si formatia,cine a inscris la penaltiuri si in ce minut a intrat Iordanescu(67). A fost ultimul meci in care am tinut cu Steaua.Sunt probabil ceva mai varstnic decat tine;aversiunea mea fata de Steaua,Dinamo,Dinamo-Victoria,Moreni,Scornicesti,Gloria Bistrita,avea si alte motive decat "pur sportive". In fond doream doar sa subliniez ca desi a castigat un trofeu european,Steaua nu se poate compara cu Barca,iar handblistele noastre cu Norvegia. Dixit. O zi buna!

Comentează