Andrei Crăciun

Freelancer nu înseamnă că poți scrie tot ce îți trece prin minte. Freelancer ești când îți pasă ce scrii. Poate prea mult

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Andrei Crăciun
Cum așteptăm nemții

Pentru masochiștii care iubesc încleștările din fostul Sector Agricol Ilfov, s-a desfășurat clasicul Clinceni-Voluntari, încheiat cu tradiționalul 1-0, de data aceasta pentru Voluntari. A fost o partidă la capătul căreia comentatorii ar fi avut nevoie de consiliere psihologică.

Mașinăria de […]

...

Unde a dispărut zâmbetul?

La ora la care pleacă spre tipar aceste rânduri, Liverpool e încă pe locul 7 în Premier League, are, așadar, un sezon mizerabil. S-ar mai putea salva cucerind Champions League, dar e improbabil, fiindcă Bayern München sau Manchester City sunt, […]

...

Primăvara românilor

O primăvară europeană este o unitate de măsură valoroasă. Unde ne aflăm? Aici: avem o mână de români în elită. Restul sunt vorbe.

În Champions League stăm atât de rău încât dacă nu întoarce Juventus rezultatul de la Porto riscăm […]

...

FCSB nu e Steaua, e un talcioc

Mai e în plină desfășurare și telenovela Buziuc, dar asta până mâine se va uita

Victorie grea și chinuită, așadar, pentru echipa celor patru consoane. E o greșeală aici. De fapt, trăim mai multe confuzii. Prima: FCSB nici nu este […]

...

Epilog la cazul Colțescu

Colțescu n-a fost rasist, dar a fost cu siguranță neinspirat, se putea exprima mai elegant și n-ar mai fi ajuns să poarte deja, chiar dacă nedrept (spun uefajudecătorii), o etichetă. De ce să ajungi totuși aici?

O problemă de vocabular

[…]

...

Unde au dispărut suporterii?

Există o legătură între huliganii care au atacat jandarmii (jandragnii dragniadei de vineri, dacă vreți) la București, urletul românilor la Montreal și tribunele noastre tot mai goale. Ce s-a pierdut?

Permalink to Unde au dispărut suporterii?
joi, 16 august 2018, 9:41

Pentru că internetul permite, mi-am luat un sfârșit de săptămână liber și am făcut un experiment: m-am uitat la fragmente de meciuri din toată lumea. Zece minute în China, alte zece minute în Qatar, zece minute în Olanda, zece minute în Bulgaria, zece minute în Norvegia și tot așa, sărind de la un continent la altul – trei zile și trei nopți. Ce am aflat?

Obișnuim să ne uităm la fotbalul mare și foarte mare. La campionatul Angliei (Dumnezeu să o binecuvânteze pe Regină, de ce nu?), la Champions League și, cei mai excentrici, chiar la prima ligă din Germania sau Franța sau, hai, și la El Clasico din Spania. Comparațiile pe care le facem sunt mereu între furnică și Everest. Cum să nu te frustrezi?

Cele mai dezolante tribune

Experimentul mi-a folosit. Am văzut unde e și liga noastră românească. Liga noastră românească este, în ciuda geografiei, în Balcani. Stadioanele noastre arată ca stadioanele din Serbia, la fel și gazoanele.Tribunele însă ne sunt și mai goale. În nicio ligă din lume nu am văzut tribune mai dezolante. De ce? Explicațiile sunt complexe.

Suporterul român, cât era (și era), a fugit prin lume. E mai probabil să îl găsești astăzi în diaspora. Din România s-a evadat în ultimele trei decenii ca din lagăr, s-a fugit în lume, în pribegie, în exil, s-a fugit ca de război civil.

Stadionul este o oglindă a societății. Societatea noastră e fracturată. Trăim pe baricade înălțate din ură în jurul vidului. Și fotbalul a fost furat cu sălbăticie. Echipele și-au pierdut istoria, numele, palmaresul, culorile. Au rămas cochilii goale.

Rezistența din subteran

Când și când, prin ligile mici, suporterii reaprind flacăra unui club cu tradiție. Asta seamănă cu o mișcare de rezistență în subteran. La vârf, stadioanele noastre sunt părăsite – e aici tocmai abandonul vieții noastre în colectiv. Ne despart prea multe și nu ne mai unește nici măcar pasiunea comună.

Dragostea pentru o echipă nu se mai transmite din generație în generație pentru că, dacă nu ați constatat, în România crește o generație fără părinți.

Sigur, e mai comod să stai acasă, lâncezind în fața unui ecran. Nu doar lenea ne explică, însă. Nu ne mai simțim bine împreună.

Tot nemernicul de Soros

Arareori, umplem de bună voie stadioane. S-a întâmplat când a venit Simona Halep să ne arate trofeul de la Roland Garros. Publicul a huiduit-o atunci copios, și pe bună dreptate, pe Gabriela Firea, care firește că n-a înțeles nimic și a dat vina tot pe nemernicul de Soros. Atunci, stadionul acela de oameni liberi a procedat just.

Cei care au slobozit însă, la Montreal, cele șapte litere care fac istorie zilele acestea printre români (—- —) au greșit. Nu pentru că au făcut o declarație politică (nu e politică aici, e o disperare legitimă), ci pentru că o sabotau, prin urletele lor, tocmai pe cea pe care – în mod paradoxal – pretindeau că o susțin. Uneori, una trebuie să rămână una și alta-alta.

Triburile celor singuri

Iar huliganii care s-au încleștat cu jandragnii de la dragniadă (de bună-voie sau bine tocmiți, vom afla până la urmă) sunt și ei o piesă din puzzle-ul nostru trist. Golul de pe stadioanele noastre (la care au și huliganii rolul lor) urlă și el că ne lipsește cultura și civilizația care decurg din cuvântul împreună.

Și unii, și alții suntem, de fapt, tot mai singuri în triburile noastre de oameni la fel de singuri.

Comentarii (44)Adaugă comentariu

Irinel Nistor (1 comentarii)  •  16 august 2018, 10:02

"Și unii, și alții suntem, de fapt, tot mai singuri în (tribunele) noastre de oameni la fel de singuri"

George (1 comentarii)  •  16 august 2018, 10:26

Disperare legitima..in viziunea ta mai exact

Andrei F (16 comentarii)  •  16 august 2018, 10:30

Adica Firea a gresit ca s-a afisat cu Simona dar cei de la Montreal au gresit doar ca au strigat nu si ca acele cuvinte erau politice?Propabil ca si dumneavoastra sunteti independent politic:-)...?

Andrei U (2 comentarii)  •  16 august 2018, 10:52

Disperare legitima ar fi si ca Iohannis are dosar penal, deci este conform logicii #rezist un penal, dar unul "bun", pe cand dragnea e la categoria "rai". Luati in deradere implicarea lui Soros, dar sustineti ca huliganii erau tocmiti (de PSD banuiesc). Dubla masura e absolut jenanta si nu face cinste nimanui.

addriann (2 comentarii)  •  16 august 2018, 10:53

Felicitari pentru acest articol, in general se evita discutiile despre problemele grave ale fotbalului romanesc... Sigur ca numarul suporterilor pe stadioane este dezolant, dar in primul rand fotbalului romanesc ii lipsesc sponsorii. .. Lipsesc acele companii mari, romanesti sau straine, care sa fie in actionariatul unor cluburi sau chiar sa detina un club de fotbal din Liga 1... Iar fara sprijinul financiar al unor mari companii, vanzarea de jucatori, LA PRETURI DESTUL DE SCAZUTE, este singura solutie pentru bugetul unui club... Iar un fotbal de calitate scazuta, practicat pe stadioane dezolant de goale ( au fost meciuri si cu 350 de spectatori la Liga 1 ) nu va avea decat o audienta foarte redusa,,,

Cosmo (6 comentarii)  •  16 august 2018, 11:16

@Andrei F, doar cristoiu, gâdea și ciuvica sunt independenți și obiectivi în tara asta.

Kendo (4 comentarii)  •  16 august 2018, 11:24

@Andrei F - referitor la prima intrebare: da. Nu prea mai ai cum sa fii "independent politic" sau apolitic. Esti anti-PSD si tot ce inseamna ei sau esti pro-PSD, chiar daca nu faci politica, tocmai pentru ca prin indiferenta ta ii ajuti pe ei. Astea sunt vremurile pe care le traim.

Andrei F (16 comentarii)  •  16 august 2018, 11:37

@Kendo (2 comentarii) • 16 august 2018, 11:24 Sunt proPSD...Adica dupa dumneata un jurnalist sportiv ne poate spune ca daca si pesedistii strigau contra voastra la Montreal era bine?Doar atat puteti????Sau pesedistii nu pot face asta --sa va injure si ei -pentru ca...Ce crezi ca-i retine?Eu zic ca poti fi antiPSD dar sa ti cont de cum si unde iti arati nemultumirile...Sa te comporti la limita de jos ...asta poate fi imitat de toata lumea!Daca sunteti mai buni ,dovediti-o!Cu injuraturile cred ca nu convingeti...

Costy (4 comentarii)  •  16 august 2018, 11:42

Ti-am dat share.....frumos spus, nici nu am ce comenta

nelu (1 comentarii)  •  16 august 2018, 11:51

Aşa e, huliganii stadioanelor s-au dat la fund o vreme, umblă jendarii după ei !

Andrei F (16 comentarii)  •  16 august 2018, 13:00

@Cosmo (3 comentarii) • 16 august 2018, 11:16 In multe cazuri sunt!In altele desigur ca nu!Dar lucreaza la o televiziune unde se asuma tendinta...Este stiuta de toata lumea!Totusi am plecat de la motivarea strigatelor politice jignitoare de la Montreal...Va simteati bine daca si pesedistii injurau politic?Sau credeti ca ei nu ar avea pe cine?Toti putem fi partinitori dar trebuie sa existe o limita...

Andrei U (2 comentarii)  •  16 august 2018, 13:11

@Kendo Dl Andrei Craciun, ca de altfel toata echipa gsp, au evident o pozitie politica. Problema e ca dansii se afla pe o platforma sportiva, unde marea majoritatea a cititorilor intra pentru a se informa in domeniul sportiv si nu vor sa fie angrenati in dezbateri politice. Pentru astea exista atatea alte locuri dedicate. Si oricum ar fi, in politica nu exista 1 singura pozitie valida. Mai ales cand judeci cu dubla masura cum face generatia ***.

Vlad Dragu (1 comentarii)  •  16 august 2018, 13:40

Ca suporter rapidist, am avut la un moment dat un proces de maturizare in care am decis ca am depasit momentul in care sa vin pe stadion si sa imi dedic 50% din timp injuraturilor adresate adversarului sau rivalilor locali care nici macar nu aveau vreo legatura cu meciul. Asa am migrat de la Peluza Nord catre Tribuna 2. Apoi au aparut niste dispute intre factiunile ultras din peluza si o parte s-au mutat la tribuna acaparand cu felul lor de-a fi si spiritul pasnic al tribunei. Au urmat cateva momente tensionate culminand cu momentul in care tribuna a fost scena unor lupte date de rivalitatile dintre cei fugiti de la peluza si cei ramasi acolo. Acela a fost momentul cand am migrat catre confortul propriului domiciliu unde nu risc sa fiu prins la mijloc intre disputele violente dintre suporteri si jandarmi sau suporteri si suporteri. Ca mine cred ca sunt multi. Ulterior am renuntat si la a mai urmari la TV competitiile de la noi in momentul in care echipa favorita s-a desfiintat. Faptul ca in locul ei au aparut cateva tentative care isi asuma in mod fals dreptul de continuatoare nu ma incalzeste cu nimic. Orice rapidist care e dispus sa accepte adevarul trist nu are cum sa nu realizeze ca echipa Rapid nu exista in acest moment in nicio liga. Dar aici intram deja in particularitati. Concluzia pe scurt ar fi ca stadioanele sunt goale pentru ca lipsa calitatii fotbalului nu are cum sa atraga spectatori interesati de sport in sine. Iar atasamentul fata de clubul local a fost pervertit de diversi huligani si transformat intr-o competitie a injuraturilor si batailor. Asa ca unui suporter decent, nu-i ramane niciun motiv sa vina la stadion.

Durden (19 comentarii)  •  16 august 2018, 14:00

Deci inca mai credem ca vinovatii pt violentele din strada sunt membrii galeriilor?! =))) ok.... :-s

lenroc (1 comentarii)  •  16 august 2018, 14:03

forbalul românesc e mort, la înmormântările acestui campionat mohorât nu se î ghesuie nimeni

Chris (7 comentarii)  •  16 august 2018, 14:13

Imi place +1 !!

Johnneil (2 comentarii)  •  16 august 2018, 14:47

Cum unde? La casierie. Se pare ca este coada si casiera numai pridideste. Sau cineva nu a contabilizat cum trebuie loviturile de baston si grenadele lansate de fiecare. Va dati seama? A fost orgie in cazarma in acea noapte. Ce rasete si glume "bune" au fost pe ei... Efectiv. Onorurile militare si Medaliile se vor atribui pe data de 03.04.2019. De ziua jandarmeriei. Logic, NU?

robertino2 (2 comentarii)  •  16 august 2018, 15:42

Hopa, inca un gazetar hastagist! :))) Se lucreaza profesionist la gsp, se face un articol bunicel, apoi se sterecoara vrajeala hastagista. Iar la final se baga teoria cu "hastagistii sunt minunati, oamenii rai infiltrati au facut rele, pusi de dragnea". :)))) Abia astept sa castige alegerile psd cu 60%.

17 Nentori Tirana (41 comentarii)  •  16 august 2018, 15:49

Stiu ca suporterii se cistiga prin abonamemte, respect reciproc si facilitati, prin implicarea cluburilor in organizarea si educarea lor. Ei trebuie sa creasca ca o familie odata cu cluburile. Cluburi care au o finantare clara si transparenta, cluburi care au o identitate. Cluburi unde lucreaza profesionisti iar in tara sint legi clare date si respectate de profesionistii care reprezinta populatia in ministere, parlament, ... primarii si consilii locale. Populatia e sanatoasa, consumul e protejat ... macar de un emigrant care spala bude in Brasov - hai ca m-am enervat enumerind "realitati" din Romania. ... De la condus emigrante care spala bude, la Protectia Consumatorilor, apoi la MTS, apoi la controlul "vitaminelor" - exact cind loturi intregi au fost excluse de la Rio si alte competitii. De la facut palinca, vinduta de 100 de ani la negru - autodenuntare caci firma nu exista - tot la MTS. la cit de tare si curata e palinca te poti astepta ca urmatoarea etapa sa fie la MI ori MApN. ----------- Realitatea. Doua miini murdare care se spala una pe alta. Profesionalism mai rar, mai curind promiscuitate in sensul "un amestec de indivizi diferiti care traiesc laolalta in conditii dubioase ... vecini care nu se sufera dar nu pot unul fara altul." Farfuria te ortaveste, militia cumpara gaze de lupta, vine cu munitie de razboi la intruniri. Carnea - de vita si de porc - nu mai poate fi de fapt exportata - puii urmeaza , merele vin de linga portocale cu pesticide, tuica e "de casa", berea si asa zisul vin la petul care ajunge in natura, paduri, riuri, lacuri de acumulare ... nici nu-i de mirare ca multi o iau razna. Vecinul iti repara aragazul tu ii repari instalatia electrica. Iar ma enervez, vrei bordel trebuie sa ai bordel nu sa te duci la vecina cu niste oua proaspete ca pe urma s-o injuri ca-l place pe musta-*** de tele-sarman. --------------- Tare articol, m-a uns pe suflet, o revenire in forta, de aplaudat dar atit. E nota bisnuita a jurnalistului romanesc care priveste, spune ce vede, dar noua si procurorilor pe aici ne intra, pe partea cealalta ne iese. Fara cercetare, fara date exacte, fara intrebari caci de solutii nici pomeneala, intru totul atacabil. 1.- n-a demonstrat nimeni ca fanii - aici numiti huligani - au atacat organizat si la ordin, de fapt au "atacat" mai mult cu peturi, au provocat si au fugit, in orice caz actiunea lor - chiar daca coordonata - nu impunea folosirea fortei impotriva tuturor celor din piata. 2.- Dragnea, Vasilica si grosul psd era in vacanta - ei nu stia saracii nimic - la datorie era doar bucatarii Dan, Fifor numiti de Vasilica si SRI - care trebuie sa prezinte in CSAT ce informatii au dat Guvernului de a fost nevoie de numitie de razboi si armata pregatita ! 3.- "Fantoma alba" care a coordonat represaliile nu avea nici un ordin, a actionat ca simplu cetatean si i-a mers caci era cunoscut. Asta e de fapt nucleara pe care n-o vede nimeni, a fost posibil ca un intrus sa preia comanda !!! Pai miine vine si puslamaua Dusa si preia conducerea armatei intr-un conflict iar Stela Popescu se duce sa conduca MI ... 4.- Pe Vasilica a titularizat-o Klaudius Ionnis, iar daca a auzit de Veorica este cu atit mai rau pentru el. Daca nu vine Dragnea si se declara orpilat de ce-a fost in state sa faca Militia cu poporul lui inseamna ca e mai prost decit credeam. ------------------- Ba fratilor, faceti albu alb / negru negru, faceti legi legi / bordele bordele, ca sa aiba si Fantoma Alba unde sa se duca sa lege legal, pe banii lui, cum vrea el, "rezistente" si "sorosiste" si sa-si satisfaca si el nevoile intr-un cadru intim si nu in Piata pe banii mei.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ion Gheorghe (2 comentarii)  •  16 august 2018, 16:24

Mi-a placut foarte mult articolul. Dar ce este de facut ?

Carol K (13 comentarii)  •  16 august 2018, 17:02

Eu cand spuneam ca "galeriile" bucurestene isi vand violenta la taraba si ca n-au nici o treaba cu fotbalul acesta fiind un pretext al etalarii colectiei lor de oameni de grota asta insemnand violente fizice, violente pirotehnice, violente verbale am fost acuzat ca lovesc in 'esenta" fotbalului mioritic, suporterul, "platitorul de bilete"... Daca nu te deranjeaza acel *** venit pe stadion doar doar o sa se lase cu bataie inseamna ca si tu "suporter neimplicat" esti la fel ca el, convietuiti bine acolo. la fel si jandarmii, daca in toti acesti ani n-au reusit, n-au vrut sa-i prinda, sa-i inchida si sa le interzica accesul in spatiul public s-au gasit exact in seara de 10 august s-o faca. Acolo, printre cei aproape o suta de mii de manifestanti pasnici. Exact atunci li s-a parut lor ca e bine sa-si etaleze tot arsenalul armelor, gazelor interzise opana si in teatrele de razboi, atunci si-au aratat salbaticia cu adevarat lovind in tot ce misca vezi doamne altfel nu-i puteau opri pe huliganii din fotbal. Eu n-am pomenit minciuni mai scarboase spuse de oameni ce poarta uniforma militara. O poarta fara onoare, fara scrupule, sa-si gazeze propria populatie cu substante care lasa urme adanci pe viata. Pana acum n-am fost in Piata Victoriei dar de acum incolo nu voi mai lipsi, acum stiu ce ma asteapta, tocmai de aia voi fi acolo, sa nu creada ca suntem un popor de nimic care se sperie de furia *** a unor borfasi imbracati in haina militara pe care o necinstesc cum pot ei mai mult.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Roadghost (2 comentarii)  •  16 august 2018, 17:16

Sunt de acord si cu Vlad Dragu, de mai sus...dar cred ca principala problema este legata de modul in care percep cluburile noastre dragostea/atasamentul suporterului fata de club. Absolut toate indiciile ne arata ca ei se asteapta ca aceasta dragoste sa fie neconditionata, ca suporterul sa vina la stadion chiar daca e o ruina, chiar daca echipa joaca mizerabil, chiar daca se vind la pret de nimic cei mai buni jucatori la prima strigare, chiar daca berea in incinta e prea scumpa, chiar daca nu exista nici o initiativa de a fideliza publicul, etc etc, sunt multe de tot aici...Ori chestia asta pur si simplu nu mai merge asa. Dragoste neconditionata mai e doar aia de mama, cred eu. Ok, poate includem si afectiunea catelusului din curte, desi cred ca si acolo mai trebuie sa mai arunci niste oase din cand in cand. Cluburile noastre au reusit sa stranga oameni pe stadion in trecut pt ca erau performante. Si hai sa fim sinceri, o alta cauza e ca nu prea erau altele de facut, nu era internet, nu erau televizate prea multe meciuri, nu erau filme, etc etc. Asta s-a schimbat de mult. Deci singura sansa e ca si cei ce conduc aceste cluburi sa isi schimbe modul de a gandi. Slabe sanse, zic eu...

andy (1 comentarii)  •  16 august 2018, 17:20

eu zic ca nu au disparut de tot, chiar pt meciul de azi am inteles ca la fcsb s-au vandut 30 mii de bilete, in luna august, luna de concediu. Deci mai sunt cate unii, ultimii mohicani. Oricum, mai mult prin Europa cu suporterii, ca in mocirla noastra de competitie, nu se merita sa te mai duci la stadion sa mai dai bani pe bilet, cand stii ca totul e regizat dinainte, campioana e stiuta, samd...Daca si burleanu isi da cu parerea cine ar vrea sa fie campioana, inainte sa se termine campionatul ,e clar. Iar legat de cei din piata, am vazut deja, ne-am lamurit, totul a fost bine pus la punct pt prima seara, sa ii sperie definitiv sa nu mai vina la nici un protest oamenii. Prima noapte super echipati baietii, testoase, tunuri cu apa, pistoale, gaze la greu, gaze impotriva demonstrantilor comandate cu 2 luni inainte special. Dupaia serile urmatoare, jandarmi la tricou, si fara casca pe cap, fara gaze, fara tunuri de apa. Asta a fost mineriada lui dragnea, si ar trebui sa se lase cu puscarie la greu pt toti cu putere de decizie implicati in acea seara pt abuz in serviciu si crime impotriva umanitatii. Cat despre infiltrati, mai greu vom afla despre ei, ce au fost , brute platite de ciuma, oameni special antrenati din jandarmerie. La fel ca anul trecut, nu va fi nimeni pedepsit probabil dintre inflitrati, pt ca saracii jandarmni, nu-i asa, nu au fost in stare sa prinda pe nici unul, din sute, MII de agitatori. Insa capii jandarmeriei, si restul sa plateasca cu varf si indesat, fantoma de la opera in pijama alba pe strada, *** de la ***, sefii jandragneriei, carmenita, ***-speranta. dragnea va plati in restul de dosare, gramada pe care le mai are, nu mai are scapare infractorul. Protestele vor continua, nu ne-au intimidat. Unde e infractorul sef, parca e disparut in ceata? Da comanda si fuge, mare scarb a, un las a fost toata viata lui.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Sile (4 comentarii)  •  16 august 2018, 18:33

Ba baiatule, tu ce treaba ai cu ziarul asta si cu tematica lui? Care-i rolul tau in redactia gsp? Sa faci politica ***? Si, pana la urma, cu ce te-ai remarcat tu de ti-au dat astia editorial in gazeta, ca habar n-am de unde sate iau? Valabil si pt tine: *** ***!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

sundance kid (6 comentarii)  •  16 august 2018, 19:01

Mi-a luat multa vreme sa ma adaptez situatiei din Romania mai ales ca am crescut inainte de 90 ' cind sportul romanesc era in primele 10-15 tzari la Olimpiada fie la punctaj fie ca numar de medalii ! In plus in fotbal exact cind faceam tranzitia de la adolescenta la prima tinerete echipele de club romanesti se aflau constant intre primele 10- 20 ca valoare si performanta . Am prins anii de cultura si sport cind se faceau 10, 20 de filme pe an pentru ca simplu . Statul era puternic . Pacat ca nea nae si *** lui ceea ce astazi numim acoperitii , se bagau unde nu le fierbe oala " tot timpul . Pe vremea aia galeriile erau mici cu exceptia rapidului dar si aia era civilizata . Cei mai civilizati fani erau cei ai progresului . De departe . Dar si cea a lui steaua sau dinamo nu depaseau anumite limite de bun simt . Astazi am ajuns la concluzia ca cea mai frumoasa galerie e cea roa albastra

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

itu52 (15 comentarii)  •  16 august 2018, 19:38

Din comentarii, dacă le analizezi, deduci că majoritatea oamenilor confundă politica de stat cu politica la vedere(politica partidelor politice, cea din media și cea făcută de amatori(oameni de rând)). Dacă stăm să ne gândim politica de stat nu depinde de regimul politic, nu o interesează PSD, PDL, și ce o mai fi. De aia oricine ajunge la guvernare rezultatele sunt aceleași. Nu trece anul guvernelor unse(indiferent de culoare) că încep nemulțumirile și scandalurile în media. E normal, un stat independent(într-o anumită masură, independente cu adevărat sunt 3-4 state) are secrete de stat, are convenții internaționale, obligații, programe economice, securitatea statului și multe lucruri care nu se fac publice la fiecare schimbare de guvern. Aceste lucruri nu le poți pune în gura miniștrilor tineri(necopți la minte) sau a celor maturi cu goluri logice similare omului de rând, chiar la nivel de prim ministru. În fond și de drept ăștia răspund de administrarea bunurilor și resurselor statului. Asta e politica ce ne ocupă tot timpul, cea care face tabere în mase, cea care va dă dureri de cap și motive de păruială. Cealaltă, incoloră, inodoră, nu și filiformă tace și face. Ea nu are purtători de cuvânt, are un cuvânt de spus și nu se sfiește să-l spună. Ea conduce și coordonează politica la vedere. Concluzia, vă sfădiți degeaba (dacă aveți simpatii de partid politic fără foloase materiale).

Silviu (1 comentarii)  •  16 august 2018, 21:04

Du_te la culcare......bati campii i tr_un stil barbar. $*** *** cat de bn poti. Cancan si dezimformare.....

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ion Gheorghe (2 comentarii)  •  16 august 2018, 21:18

@nelu. Jandarmii umbla dupa huliganii stadioanelor ca sa-i refoloseasca !

Cosmo (6 comentarii)  •  16 august 2018, 22:19

Faci niște confuzii, în mod voit cred, ca pot nu ești. Între o știre și un editorial, de ex. Știre trebuie sa arate un fapt, sec, Real, fără influente. Un editorial arata opinia autorului despre un subiect, ori e pro ori e contra, asta nu înseamnă că nu e independent. Dacă înjuri PSD ul nu inseamna ca ești pro PNL, usr, etc. Ci doar ca ești împotriva a ceea ce și cum face PSD ul. Și eu nu vad cum un om normal în tara asta poate fi de acord cu ce fac ei, inafara cazului ca are de câștigat ceva.

Ovi (1 comentarii)  •  16 august 2018, 22:27

Asa ai hotarit tu bai ***,ca firea a fost fluierata pe drept?Mare *** *** esti,***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei (1 comentarii)  •  16 august 2018, 22:32

Domnilor, eu am aproape 60 de ani. De 50 știu de "U" Cluj și țin cu această echipă, dar îmi vine extrem de greu să mai merg pe stadion, s-o susțin, după ce am văzut meciul de la Târgoviște, cu Chindia. Acolo, la scor nefavorabil și joc slab, "suporterii" veniți de la Cluj au decis că mai "de folos" ar fi scandările: "Dinamo, luptă Dinamo", "*** ***." și "*** C.F.R.". Noapte bună!

nick70 (1 comentarii)  •  16 august 2018, 22:52

așa nenică , ce combate băiatul ăsta ,acum nu mai este acoperit dacă au schimbat stăpânul dă-l *** de sport ,„disperare legitimă” bravo, așa da jurnalist, imparțial poate dă si cu dovezi data viitoare când scrie aberații.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

motanul incaltat (84 comentarii)  •  17 august 2018, 4:23

Hai sa-ti explic ceva : Locuiesc in Montreal si o sa ramii socat dar urasc PSD. Sa zicem ca 75% sau mai mult sunt in situatia mea si sunt impotriva PSD. Restul de 25% ---eu as vrea mai putin- sunt fosti *** care au emigrat si ei.... Neputind veni in Bucuresti la miting au vrut sa-si arate oarecum solidaritatea cu cei din piata. Nu vad nici o greseala. Eu n-am fost la meci-am fost anul trecut -anul asta -am preferat o piscina. Cine a gresit-- a fost Simona-care putea sa faca pe innocenta si sa nu bage de seama si nu sa critice niste oameni care au dat bani pe bilet in loc sa aleaga ca mine o piscina. Daca nu erau evenimentele din tara-nimeni nu striga nimic. Anul trecut la finala---am fost prezent cum ziceam-nu s-a strigat cu toate ca tot Psd era la putere. A fost mai mult un semnal pentru cei din Ro, ca , desi traim la Montreal adica la vreo 7500 Km de Romania mai stim si noi ce se intimpla in Bucuresti.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Tiganila Marius (1 comentarii)  •  17 august 2018, 4:54

Crescent - ***, asta meci de vazut, nu *** alea moca de pe internet.

pop ion (5 comentarii)  •  17 august 2018, 8:49

un articol de 2 baini, scris la *** impotriva guvernului si a celor care au castigat alegerile prin votul majoritar al romanilor. Rusine !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F (16 comentarii)  •  17 august 2018, 10:26

@Cosmo (4 comentarii) • 16 august 2018, 22:19 Eu sunt super de acord cu PSD...Afirmati ca ar face nu stiu ce acum PSD...Nu stiu daca si dv. l-ati vazut pe Dragnea cum uda protestantii pasnici dar va amintesc ca aleasi buni sau rai jandarmi in 2012 dadeau ora exacta!Adica fix la 22 spargeau mitingurile!Sa stiti ca si atunci au fost demonstranti pasnici loviti...Mai mult au fost si jurnalisti....Daca nu sunteti rau intentionat va amintiti de un fel de butada a acelor timpuri:Invitam presa la duba!!!De fapt uite e mai mult...:,, Cum te iau jandarmii "la mişto": "Luaţi site-ul de cultură şi băgaţi-l în dubă!",,Adevarul...Sunt si mari diferente!Atunci Procuratura nu a indemnat pe nimeni sa vina cu plangeri!Ba mai mult!Nici macar acum acele violente si victime nu au primit o catalogare macar din partea acelorasi autoritati acum foarte saritoare!!!Si au trecut 6 ani!Pai cum sa nu fie asa?La acest miting al vostru s-a spus si s-a scris pe sediul Guvernului: Revolutie!Deci voi si ai vostrii faceti parte din poporul ales...Ce conteaza pentru voi o asa incercare?-------Singurul lucru pe care-l castig din partea PSD este ca va aduce pe voi la normalitate...Sau macar incearca...Nu exista ceva rau in tara asta care ai vostrii-restul politicii...-sa nu-l fi facut....PSD nici macar nu poate sa va copieze...

Toader (29 comentarii)  •  17 august 2018, 10:38

Să nu dăm în mintea copiilor, totul este plănuit. Orice legătură cu trecutul, tinerețea unor generții, a fost ruptă. Iar asta nu numai la noi. Cei ce sînt în fruntea bucatelor, de sute de ani, nu la vedere, credeți că stau cu mâinile-n sîn?

grigorescu gheorghe (1 comentarii)  •  17 august 2018, 11:17

Cu siguranta la aceasta stare de fapt isi aduc contributia si asa zisii jurnalisti inregimentati politic pentru care deontologia profesionala ete ceva vetust de care se pot lepada.Asa se face ca a disparut si presa scrisa.

Comentează